**Kesäkuun kullanmurut 2014** Marraskuussa

:D Mulle tuo hajuaistin paraneminen on vaan ihana asia. Kärsin vasomotorisesta nuhasta, joten normaalisti haistan vain poikkeuksellisen pahat hajut. Olisi niin ihana haistaa esim miehen hajuveden/dödön tuoksun ja ruuassakin haju on puolet mausta. Ainut hyvä muutos raskaudessa on ollut mahdollisuus haistaa edes jotain.
 
Varhaisultra takana ja siellä oikeassa paikassa meilläkin pikkuinen sydän sykki. Tänään 6+0 ja ultrassa vastasi 5+5. Sanoivat, että ihan ensimmäinen päivä, kun pikkuisen sydämen pystyy näkemään eli voin aikanaan sanoa, että äiti ja papa on nähnyt kuinka pikkuisen sydän otti ensimmäiset lyöntinsä...huikeeta! :heart:
Muuten väsyä pukkaa, kuvottavaa oloa eli usein joudun syömään, jatkuva jano ja pissalla käyntiä usein, maha nippailee edelleen ja turvottaa kovasti. Muuten voidaan mainiosti :p
Oli ihana seurata miehen reaktioita ultrassa ja sen jälkeen. Nyt kaikki tuntuu todellisemmalta ja sanoikin, et on huikeeta ajatella millainen elämän tärkein seikkailu on nyt alkanut...matka isäksi :hug: Ihanaa ja mielettömältä tämä tuntuu itestäkin...aivan kuin olisi ensimmäistä kertaa raskaana!
Nyt nauttimaan sohvan nurkkaan kutimen kera :) Onnea munkin puolesta kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille ja nautitaan joka hetkestä vaikkei aina tuntuisikaan niin ihanalta!

Nellineiti ja bebe 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu
Onnittelut kaikille hyviä ultra uutisia saaneille!<3

Meillä on viikonloppu odotettava yli ja sitten me päästään neuvolaan ja kurkistamaan miten tuolla masussa menee. Pikkasen pistää jännittämään.

Ny se pahoinvointi löys kunnol tänneki.. Tää melkei koko päivä on ollu sellast oksennust vastaa taistelemist. Ja ainoo mikä tähän auttaa on suolakurkut.. Tai lähinnä, et jos on syöny suolakurkkua niin helpottaa vähäks aikaa.
Toivottavasti tää menis nopeesti ohi..

Nyt en jaksa enempää kirjotella. Taidan kömpiä kohta sänkyyn nukkumaan, josko se uni tulis.. Mun siskokin on täällä käymässä ja jutellaan varmaan vielä hetki tässä ja sit tosiaan painutaan pehkuihin.

Ja tosiaan hyvää marraskuuta kaikille! :)

Susanna#1 & Pupunen 7+4<3
 
Huomenta kaikille!
Täällä pahoinvointi on ollut joka aamuinen kaveri. Pöntölle asti ei onneksi ole ihan joka aamu tarvinnut mennä. Nyt kun on ollut aamuvuoroja niin sänky on kutsunut jo yhdeksän aikaan. Eli uneliaisuus on jatkunut. Kaikki ruoat kelpaa, mutta mielitekoja on herkkuja, appelsi2ineja ja porkkanaa kohtaan. Aamut ei lähtis käyntiin ilman tuoremehua.

Meillä neuvolaan aikaa on vielä kaksi pitkää viikkoa..

Katann & pam 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Perjantaita oottaa kyllä nykysin vielä enemmän kuin ennen, koska sillon poksuu viikot! Tänään 6+0.

Menis nyt nopeeta aika, että uskaltais huokasta kun pääsee sen yli 12 vkon.. (vaikka eihän sekään mitään takaa, mutta ainaki olis päässy yli sen edellisen raskauden joka meni kesken viikoilla 11+5)

Täälläkin tuo hajuaisti ongelma piinaa.. Kun elämä on täynnä kaikkia inhottavia hajuja, jotka nyt vielä enemmän korostuu ;/

Pahatolot alkoi tällä viikolla.. eilen oksensin aamupalajäätelöt, se oliki eka suht miellyttävä oksennus, kun tuli niin pehmeesti ja mansikanmakusena :D
 
Täälläkin on ollut etovaa oloa, mutta oksentaa ei ole vielä tarvinut. Esikoisesta oksensin muutaman kerran. Toivottavasti tämä menisi yhtä kivuttomasti. :)

Mielitekoja ruokaan ei ole! Haluan vain päästä treenaamaan vähintään joka toinen päivä. Tietty työvuorot määrittää aika paljon miten ehtii ja jaksaa... vuorotyön ihanuuksia nää. : /
 
sunflower86, meillä taitaa olla sama la. Itsellekin siis perjantai on aivan erityinen päivä. Tänään sama 6+0.

Itselläni siis lapsia viisi, tämä kuudes on uuden miehen kanssa. Siksi kaikki tuntuu jotenkin erityisen jännittävältä. Vaikkakin rauhallisuus on läsnä ihan koko ajan. Viisi raskautta ja viisi lasta, ei keskenmenoja eikä komplikaatioita. Siitä johtuu tämä luottamus että kaikki menee hyvin.

Ultraa odotan todella paljon ja kaikkea muutakin, mutta ne pahimmat pelot eivät onneksi ole vaivanneet.

Täällä taisi olla toinenkin kuudetta odottava..? Itse en ole millään tavalla uskovainen ja tätä viittäkin lasta on saanut selitellä moneen kertaan eri tilanteissa. Ja sitä uskontoa... ;) Mutta elämä on kuljettanut näin.

Itse en ole vielä neuvolaan soitellut, enkä siis ultraakaan varaillut, mutta pian on senkin aika. Niin, enkä ole kertonut kenellekään, jo neljättä sai selitellä kauhistuneille kanssaihmisille =)

Lucia, rv 6+0
 
sunflower86 ja LuckyLucia täällä myös poksutaan 6+0 :) Niin ja Sunflower86, mullakin meni edellinen kesken 11+1 (tai silloin alkoi vuoto, vastasi 7+3), itse pidän myös sitä jonain virstanpylväänä, että kun sen ohi eli nt-ultraan asti pääsee..

Hajuaistin herkistymisestä: en muuten juurikaan ole huomannut (paitsi esim tupakka ja muut pahat hajut tuntuu voimakkaammilta), mutta eilen söin makaronilaatikkoa ja mun mielestä mun iho ja pissakin haisi koko päivän ihan makaronilaatikolle :D
 
Viimeksi muokattu:
Mullaki viikot vaihtuu omien laskelmien mukaan perjantaina, mutta se varmistunee vasta nt-ultrassa. Mutta näillänäkymin tänään ois 7+0. <3
Mulla on myös 5 lasta. Kuudes kullanmuru tulossa. :) ja kahdeksas raskaus, 2 keskenmenoa oon kokenu. Eka oli vuonna 2006, viikolla 6. Toka oli nyt heinäkuussa viikolla 8. Siksi en vielä täysin usko tähänkää raskauteen. Tänä aamuna huomasin että kyllä miussa jottai hormooneita jyllää, ko rupesin aamulla parkuun nähdessäni kolaritilanteen, missä mopo ja auto oli törmänny, ja paikalla oli myös ambulanssi. :eek: En yleensä itke helposti, mutta nyt se märy vaan tuli.
Ei mullakaan oo mitään uskonnollista syytä lisääntyä. Oon vaa aina halunnu ison perheen. Itelläki on monta sisarusta, eikä se oo ollenkaa paha jutska. :D Ja ehkä seki on vaikuttanu asiaan, että raskaudet, synnytykset ja muksut on ollu helppoja. :) Ei oo jääny traumoja. (Voihan se olla et ne on sit murrosiässä aivan kauheita... :eek: )

Maanantaina ois eka neuvola, heti aamulla klo 8. Ja tiistaina uusintaultraus klo 15.15. Ihanaa! Sit varmaan saadaan pikkunen jo paremmin mitattua, ja viikot vähän tarkentuu. :)
 
Nyt ois vaehaisuä käyty.. Ruskuaispussi näkyi,mahdollisesti kaiku sikiöstä,muttei sykettä.. :( viikon päähän uusi aika.. Tänään pitäis olla 6+6 viikkoja,mut jos ovis on myöhempää ollu ni voi johtua ssiitäkin huono näkymä.. Paljon kerkesin googlaamaanki jo,et ihan on normaalia ettei enempää näy kun voi vielä olla ihan päivistä kiinni.. Samoin sijainnista jne.. Toiveikkaana jään oottelee ens torstaita ja uutta ultraa,josko olisi kerenny kaavaa ait sen verran.. :)

Onkos meidän ketjussa muita joilla varhaia uässä ei ekalla kertaa ole mitää näkyny? Ja myöhemmin kaikki olluki ok? Ite en ovis pvää tiiä, testinki tein vasta muutaman pvän myöhempää ku menkkoje ois pitäny alkaa..

No toivotaan parasta :) vuotoja ei ole ollu,oireetkin on,aamusin tosin oon nyt ollu virkee,väsy iskee sit näihin aikoihin.. :(
 
Moni onkin saanut taas hyviä ultrakuulumisia, onnea kaikille :flower:

Pikkupeikko85 toivotaan kovasti, että ovis olisi ollut myöhemmin ja saat ensi viikolla hyviä uutisia :)

Tänään oli ensimmäinen neuvola ja puolitoista tuntia miehen kanssa siellä istuttiin ja ihmeteltiin :) Eipä siellä mitään kovin uutta ja ihmeellistä tullut vastaan. Verenpaineet ja hemoglobiini mitattiin, samoin paino. Vähän olisin toivonut, että th olisi yrittänyt kuunnella sydänääniä, mutta ei siihen jäänyt aikaa eikä varmaan olisi vielä mitään kuulunutkaan. Täytyy vaan yrittää sen varhaisultran hyvien uutisten voimalla mennä eteenpäin ja uskoa, että kaikki on edelleen hyvin. Nyt onkin sitten joka viikolle ohjelmaa. Ensi viikolla verikokeisiin, kahden viikon päästä neuvolalääkäri ja kolmen viikon päästä np-ultra :)

Oireista, mulla on edelleen melko oireeton olo. Yöllä täytyy herätä 1-2 kertaa vessaan, ruokahalu on kasvanut, vatsaa turvottaa varsinkin iltaisin hirmuisesti ja silloin tällöin on vähän etovaa oloa, mutta ei muuta. Menisipä jatkossakin yhtä helposti.

Karoliina ja kirppu 9+1 (vu:n ja omien laskujen mukaan) 10+0 neuvolan mukaan
 
Täällä tosissaan tuli toissa iltana sitä verta aika kovin. Sen jälkeen ei ole tullut yhtään mitään. VIime yönä alkoi selka ja maha kipu ja niistä nyt kärvistellyt. Vihdoin alkaa helpottaa. Keskiviikkona pääsee lääkäriin ja ultraan ja siihen asti eletään epätietoisuudessa. Sit tosissaa yli 6 viikkoja niin pitäis sydänäänetkin jo näkyä. On tää vaan tällästä stressaamista alusta alkaen. Ei jotenkin osaa yhtään ottaa rennosti. Ja tosissaan viime raskaus päättyi km. Tai siis alkio oli kuollut ja se kohtu jouduttiin tyhjentämään lääkkeiden kanssa. Se on ainut toive mitä toivon että jos tämä nyt menee kesken niin menis itsestään pian, eikä kiusailis samalalailla kun viimeksi kävi.

Oireista Vessassa saa käydä illalla ja yöllä monen monta kertaa, Etovaa oloa aina välillä, maha toimii miten sattuu välillä ihan sekaisin ja välillä ihan kovalla. Väsymys on jotain aivan kamalaa. Eilen menin kasilta jo nukkuu :D

Onnittelut kaikille jotka ovat saaneet hyviä ultrakuulumisia ja ihanaa viikonloppua kaikille :flower:

sydänx3 5+5
 
Täällä käytiin tänään ultrassa kovien vatsa ja selkäkipujen takia. Kohtu on tyhjä ja diagnoosi tuulimuna. Nyt viikko odotellaan jotta tyhjennys alkaisi itsestään.

Eli minut voi poistaa listalta!

Ihanaa odotusta kaikille :heart:
 
Voi ei :( Voimia kovasti Sydänx3 <3

Täällä vointi on huonontunut. Eilen en pystynyt konetta edes avaamaan lyhyeksi jääneen työpäivän jälkeen kun laatta vaan lensi ja pää särki aivan järkyttävästi. :( Mikään ei auttanut ja vasta tänä aamuna oli vähän inhimillisempi olo. Tänään en ole joutunut oksentamaan, vaikka lähellä on käynyt monta kertaa. Mutta ei se mitään, niin kauan kuin se päänsärky pysyy poissa. Nyt jo hirvittää uuden työviikon alkaminen. Miten ihmeessä siitä selviää??

Näiden synkkien ajatusten keskellä laittoi naurattamaan Eltsu81:n makaronilaatikolle haissut pissa. :saint: hih hih hih
 
Hiivaa ei ole näkynyt tässä osoitteessa, onneksi. Mutta tänä aamuna alkoi pahoinvointi. Viikkoja nyt 6+2. Ja aamupala jäi siis syömättä. Loistavaa...

Neuvola varattu, se on näillä näkymin 21.11. Tuolloin rv:t on 8+6.

Jaksamista matkasta pudonneille :flower:

Lucia, rv 6+2
 
Sydänx3 tuntuu pahalta puolestasi, toivon teille onnea jatkoon.
Mulla reilu viikko neuvolaan mutta en odota sitä erityisesti koska ei siellä ole ultraa eikä sydänääniä varmaan kuunnella kun vasta rv 9+5 silloin. Mutta UÄ jossa kävin tällä viikolla sai mielen rauhallisemmaksi kun tiedän että vauva kasvaa siellä oikeassa paikassa.
Huono olo pysyy kurissa kun syö riittävän tiheästi. Olo ihan jees.
 
Osanotot, sydänx3 :'(

Mulla alkaa huomenna neljäs viikko saikkua. Tai näin oletan, lääkärin näen vasta aamulla. Jos olo jatkuu näin ja eritoten jos tästä vielä paranee, jää ensi viikko näillä näkymin viimeiseksi sairaslomaviikoksi. Lääkärin kanssa jo puhuttiinkin että hän kirjoittaa lapun vakuutusyhtiölle, mikäli ei tunnu siltä että haluaisin lähteä Yhdysvaltoihin lomailemaan -- ja tällä hetkellä mulla on sellainen outo tunne että en halua olla yksin aivan järkyttävän kaukana, ihan vaikka mitään ei tapahtuisikaan. Ja toisaalta sitten kun vakuutusyhtiö kuitenkin palauttaa puolitoista tonnia, niin siitä voi sitten ostaa pinnasänkyä yms. Ja ei sitä tiedä miten nää olot tästä vielä menee.

Toivon kovasti että ns. pahin oksentelun suhteen olis ohi. Eilen oksensin hienosti olkkarin lattialle kun en vessaan asti edes ehtinyt. Miksei, voihan sen noinkin. :headwall:

Kahden viikon kuluttua pitäisi mennä yökylään isän luokse, ja taidan suoraan sanoa että oon antibioottikuurilla -- ja vielä Doximycin-kuurilla, sillä se tekee mut aina ihan supersairaaksi, ei voi tupakoida, juoda tai oikein syödäkään, oksettaa vaan (toki tappaa kaikki pöpöt, että sinänsä paras antibiootti mulle). En vaan halua kertoa vielä hälle, anopille tai lapselle.

NP-ultra on 22.11, ja jos siellä kaikki kunnossa, sitten ehkä voisi miettiä kertomista.

Noin, nyt alkaa taas etomaan oikein rankasti. Yhden (pidemmän) viestin jaksoin kirjoittaa, jeee! :LOL:

Lettu ja Kornelius 9+4
 
Sydänx3 voi kurjuus :'( voimia jaksamiseen ja tsemppiä uuteen yritykseen <3

Hiivasta mulla on jatkuvana riesana :( nyt kylläkin tuntuu et rupee helpottaa.. Mä kävin just ennen plussaa lääkärillä tuosta ja otettiin papa jne kokeita, ni mulla löytyi bakteeri vaginoosa, joka aiheutti noi hiivamaiset oireet.. flagyl kuurin jälkee tärppi kävikin heti ja myös oireet hävisi :) Jos jatkuvasti ahdistaa ni kannattaa käydä näytillä.. Mulle lääkäri sanoi ettei suosittele jatkuvasti syömää kuuria eikä myöskää esolääkitystä tms siihen ajatellut raskauden vuoksi..

oma olo on helpottanu pahoinvoinnin osalta lähes kokonaa, yökkimisä ainoastaa välillä.. väsy on ja pysyy, nyt oneks aamupvällä helpottanu.. valkovuotoa tuloo lorisemalla, tissit on todella turvoksissa. Mä olen päättäny et kaikki on hyvin, torstainahan se nähdää :) Murehtimalla tuskin parannan mitää, joten avoinmieli, ni ei ressikää iske..

peikko ja masukki 7+1
 
Tässä ketjua lueskellessa tuli tunne, että "kaikki" on käyneet jo neuvolassa! Itse en ole vielä edes varannut aikaa. Ajattelin, että josko ensi viikolla... Mutta siitä tulikin mieleen, että eikös ensimmäisellä neuvolakäynnillä ollut joku ihan takaraja (liittyykö kenties joihinkin etuisuuksia!?). No, tässä vasta omien laskujen mukaan 8+4, joten kai mä ehdin vielä.

Tässä pikku hiljaa toivun kotona (jes!!!!) saamastani denguekuumeesta. Oon päättänyt, etten muuten kertaakaan valita raskauden tuomaa pahaa oloa (yms) kun tästä tokenen. On ollut niin hirveä tauti, että välillä toivoi ettei tästä tarvi edes selvitä. Nyt kuitenkin alkaa pikku hiljaa tuntumaan siltä etten kuolekaan. =)

Sairastelu sai aikaan hieman ristiriitaisia tunteita raskauteen liittyen. En tiedä onko tämä "kielletty" puheenaihe, mutta täytyy myöntää etten erityisen innolla odota tulevia raskauskuukausia. Edellisestä raskaudestani on toistakymmentä vuotta ja oli muistaakseni helppo. Palauduin tosi nopeasti omaksi itsekseni. Nyt todella pelkään ettei niin käy tällä kertaa (ikää kun on jo +30). Uusi tulokas on kyllä toivottu ja tekemällä tehty, mutta haluaisin skipata vaan koko raskausajan ja saada vauvan. Millaisia ajatuksia muilla? Nautitteko raskausajasta?
 

Yhteistyössä