**Kesäkuun kullanmurut 2014** Marraskuussa

Hei,

En oikein tiedä mihin pinoon kuuluisin, joten kirjoitan nyt tänne ja siirryn sitten muualle, sitä mukaa jo asiat tarkentuu toiseen suuntaan.

Kolmatta odottelen, kaksi kouluikäistä poikaa jo on. Olin jo viikko sitten tänne ekaa kertaa kirjoittelemassa, mutta illalla alkoi vuoto. Omien laskujeni mukaan silloin oli 6+4. Muutama pyyhintä ihan kirkasta ja sen jälkeen kuivunutta verta.

Eilen vihdoin sitten pääsin terveyskeskuksen lääkärille ja olin varma, että mitään ei löydy. No sieltäpä löytyi kaksi alkioa, joista toisessa syke. Toisesta lääkäri ei oikein saanut selvää. Sykkeellisellä mittaa 4mm, eli vastasi lääkärin mukaan viikkoja 6+3, omien laskujeni mukaan olisi ollut 7+3. Lääkäri onnitteli "ainakin yhdestä raskaudesta" ja teki lähetteen äitipolille, jossa kuulemma osaavampi ultraaja ja tarkemmat laitteet.


Olenkin nyt eilisen illan ja osan työpäivääkin ???? surffaillut ja yrittänyt etsiä vastaavista tietoa. Varsin todennäköistä lienee, että toista ei enää seuraavassa näy, näin olen antanut itseni ymmärtää. Vähän sekavat fiilikset, mutta tietysti erittäin onnellinen olen yhdestä sykkeestäkin.

AnnaOnni 7+3 (6+3)
 
Heippa pitkästä aikaa ja Voimia kaikille suru-uutisen saaneille!

Mäolen ollut niin poikki etten oo jaksanut kirjoittaa mitään. Just tällä hetkellä perhepäivähoitajan työ tuntuu ihan ylitsepääsemättömän rankalle :D Voisin vaan nukkua.. vaan siltipä painetaan pää kolmantena jalkana lasten perässä.. Tänään leivottiin pipareita, eilen oltiin torilla, puistoiltu on ja Halloween kekkeritkin oli ja ja ja :D

Noo siitä meidän varhaisultrasta..siellä kaikki näkyi olevan oikein hyvin ja minäpä siellä heti tirautin onnenkyyneleet. Nyt jännitetään sitten NP-ultraa joka on 9.12 ( puuuuh 3,5 pitkää viikkoa) sitten kaipa voikin jo alkuun huokaista..

Mä ihan turhaan hekumoin oireettomuutta.. Nyt on senkin edestä kuvottanut ja oksettanut varsin päivittäiset asiat.. terveisiä mun mahalta.. kestää tasan tarkkaa kauraleipää ja makaronia ketsupilla.. URgH.

Mukavaa iltaa kaikille.. mä kerään nyt itseni ja repäsen... ja IMUROIN. Hih!

Hei ja mäkin siihen fb-ryhmään mielellään liityn..ketäs se oli kelle viestiä voi laittaa .. ja miten se viestin laitto onnaa?
 
Voimia surun kohdanneille :'( tuntuu pahalta vaikkei voikaan kuvitella teidän tunteita :heart:


Meillä oli rääpäleen kanssa nt-ultra tänään. Laskettu aika on nyt sitten virallisestikin 5.6., mötkylä vastasi 11+0 viikkoja niinku äippä on koko ajan laskenutkin :) Kovasti yritti karkuun ja käänteli itteään aina vika suuntaan mutta kaikki tärkeimmät saatiin katsottua. Nt 1.6mm, nenäluu näkyi, iho ja selkäranka yhtenäiset, perhosaivot, sormet ja varpaatki näkyi. Ei kuulemma moitittavaa :)

Oma olo on pysyny aika ennallaan, jonkin verran ehkä nivusten vihlontaa ollu tällä viikolla kun oon ollut pitkästä aikaa kokopäiväduunissa. Heikotuskin iskee herkemmin, mutta siinäpä se sitten onkin :/ Viime yönä heräsin suonenvetoon, ei tarviis tulla tavaks, ku maha ei taho kestää kauheen monia nappeja niin se magnesium-lisä ei heti ekana houkuttele.

Voimia teille jotka pahoinvoinnin kanssa kamppailette ja eikun antaa palaa vaan, kyllä täällä saa purnata ihan niin paljon ku tarvetta tuntuu! :heart:


pinklady & Mugelo/Vauhtivarvas/Rääpäle/Mötkylä 11+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
Huh mikä päivä oli eilinen! Päätä särki aamusta ja oksensin kaiken, niin että sappea tuli viimeiseksi. Onneksi sain lapselle hoitaja koko päiväksi. En olisi selvinnyt. 1kg lähti painosta vuorokaudessa. Pelkään että tänäänkin särkee päätä.

Hurjaa kun aika rientää. Osa meistä jo käynyt nt-ultrassa :) Meillä vielä kuukausi jännitettävänä. Jotenkin oon kuitenkin luottavaisin mielin, et kyl siel joku tirppa kasvaa kun äitiä näin koettelee :)

Voimia kaikille huonovointisille ja nauttikaa te joilla on hyväolo :)

MaMaFor3 ja Tirppa 7+6
 
Mulla vaihtelee tää huonovointisuus. Pääsääntöisesti vointi hyvä joinakin päivinä ollut kyllä jo 8 aikaan sängyssä :) Meilläkin vielä pitkä aika ultraan. Varhaisultrassa en ajatellut käydä koska tuskin poistaa sitä huolta kuitenkaan ennen kuin viikot menee tuon 12 yli. Maha on kauhena turvonnut. Tiedän että mitään varsinaista raskausmasua ei näy mutta tää turvotus on kamalaa..

Onko tuo face ryhmä sellainen että muut ei näe että olen siinä? Kauheasti en haluaisi tästä raskaudesta kertoilla kun vanhemmatkaan ei vielä tiedä :D

Jepu ja toukka 8+2
 
Heissan!!

Kertoilinkin jo eilen tuolla fb-ryhmässä kun sain pienen shokkiuutisen eilen äidiltäni :D
Kertoi että meidän papuselle on syntymässä SERKKU ihan samoihin aikoihin omamme kanssa! :D meitä sisaruksia on 7 joten aloin käydä ääneen läpi mahdolliset vaihtoehdot joista hulttioveljeni sitten tärppäsi. Veljeni joutui huumeiden ja automurtojen takia 17-vuotiaana nuorisokotiin ja on siitä lähtien elellyt kulkurielämää vailla huolen häivää. Perintöä sai 18-vuotiaana noin 16-17 000 ja puolen vuoden jälkeen kaikki oli menneet. Nyt on sitten ulosotossa, 2 kertaa koulun lopettaneena, tällä hetkellä kokeilee taas opiskelua ja on tulossa kohta isäksi.. Tyttö joka on raskaana ei ole edes hänen pitkäaikainen tyttöystävänsä vaan joku toinen ihastus, 17-vuotias tyttö.. Veljeni on yksi niistä lusmuista jotka eivät pidä työnteosta. Jos sellaiseen jotenkin joutuu niin heti iskee migreeni, selkäkipu tai unettomuus on vaivannut.
Tästä hieman järkyttyneenä huusin äidilleni että mikä nykyajan nuorisoa vaivaa kun ei ehkäisystä ole huolehdittu!? Johon äitini sitten tokaisi että tyttö oli ottanut jälkiehkäisyn mutta vain toinen alkioista oli tullut pois?? Voiko sellainen olla mahdollista???
Vai voiko olla niin että tyttö on väittänyt ottaneensa?

Emme tunne tyttöä emmekä tiedä tulemmeko edes näkemään ennenkuin vauva on sylissä.. Äiti oli jotenkin jopa "iloinen" asiasta mutta itse olen todella huolissani pienen tulevaisuudesta (vaikka ei pitäisi) kun itse on elänyt jo pitkään niin että omalla lapsella olisi sitten tulevaisuudessa kaikki hyvin. On tehty kovasti töitä ja säästetty rahaa ja eletty terveellisesti.
Vähän naureskelinkin tuolla fb-ssä että onhan tuon asian takia huomio osittain pois minustakin :D vaikka kuinka olen sanonut että ärsyttää äidin koko aikainen läsnäolo ja neuvonta, mutta silti olin jo tottunut siihen että minä olin se silmätikku pitkästä aikaa :D Olen vanhin lapsista joten huomion saaminen pitkästä aikaa oli kyllä kivaa. Ja kun kohta muutan poiskin täältä niin äidin huomio on tuntunut kivalta kun vielä pystyy näkemään ja puuhaamaan kaikkea niin helposti :)

Mutta eniten tosiaan ihmetyttää se että voiko jälkiehkäisyn kanssa noin käydä?

Mutta se siitä ja sitten takaisin omaan napaan :D
Eka neuvola oli alkuviikosta, kaikki oli ok paitsi että Hb oli 162!! :D Aikas paksua..
Olin juuri syönyt pastaa ennen neuvolaa joten vaaka näytti täälläkin +3kg :D :D heti seuraavana aamuna tosin oli taas normipaino.
Verikokeissa kävin eilen ja nyt odotellaan että aika nt-ultraan tulee postista :)

Muuttohommia pitäisi saada pikkuhiljaa etenemään ja tämä asunto myyntikuntoon. Mosaiikkiparketti oli paikoittain kärsinyt joten sen korjaamiseen on mennyt aikaa ja sitten kun on pitänyt hoitaa kosteusmittauksetkin alta pois :) Nyt pitäisi saada pakattua kaikki ylimääräinen tavara pois pöydiltä ja hyllyiltä ja otettua myyntikuvat jotta saadaan myynti käyntiin kunnolla!

Ja joulu tulee!!<3

Kivaa vkonloppua kaikille!

Jeniita+papunen 9+5 (vu mukaan 10+0)
 
Moi.

Kiitos onnitteluista, olo on huono, mutta mieli hyvä.

Mutta Jepu85 - miten sulla voi olla viikot 8+2, kun meillä on ilmeisesti sama la 26.6. ja minulla tänään rv 8+1? Onko sinulla siis la aikaistunut ja uusi vaan jäänyt merkitsemättä ekalle sivulle?

Hyvää viikonloppua kaikille!

Lucia, rv 8+1
 
Jepu85: Okei, eli itse vaan katselin tuota etusivua ja putosin samoin tein kärryiltä. Omia tietojani sinne ei nähtävästi ole ilmestynyt vieläkään :whistle:

Itsekin alkuun katsoin la:n vaan normikiertoni mukaan ja vu:ssa sitä aikaistettiin päivällä.

Mutta sitten myöhemmin tuo sinunkin oikea la selviää :)

Lucia
 
Nannenen sen sanoi.. Jälkiehkäisy nimenomaan estää koko hedelmöittymisen (tai sitten ei estä). Mutta ei se siis ns. abortoi jo hedelmöittynyttä alkiota. Onkohan mennyt puurot ja vellit sekaisin ja tyttö on tarkoittanut että on tehty lääkkeellinen abortti ja vain toinen alkio tullut veks? Sitä en kyllä tiedä onko mahdollista että toinen jää ja on vielä elinkelpoinen... :D

Ainiin ja POKS!!! Rv 10+0 !! Herran jee miten nopeasti aika meneekään... Tasan kaksi viikkoa np-ultraankin "enää". Ei tunnu kovin montaa olevan täällä jotka ei ole käyneet varhaisultrassa :p Itse en raaskinut opiskelijana rahaa siihen tuhlata...

mudilli ja Toukka 10+0
 
Kiitos ymmärrykselle ja tukijoille, ihanaa että jonnekin edes saa purkaa ja puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Mulla on sellainen tunne, kun päälle vuoden puhunut ystäville että mitähän nyt kun lasta ei kuulu, kun lapsi on todella haluttu ja nyt kun sitten on raskaana niin ihan kuin ei olisi "oikeutta" sanoa miten sanoinkuvailemattoman rankkaa ja järkyttävää tää on. Ihan kuin mä en saisi tuoda esille negatiivisia puolia kun kerran tätä niin kamalasti olen toivonut.

Mulla oli viime raskaus niin hirveä, ja tää näyttää menevän tasan samalla kaavalla vaikka niin kovasti toivoin että olisi helpompaa, että mulla oli jo traumat valmiiksi, inho ja pelko ja päivien lasku koko ajan läsnä. Tää taitaa ihan oikeasti jäädä meidän viimeiseksi raskaudeksi, kävi miten kävi.

Tänään ois pitänyt mennä isälle, mutta mä sille isänpäivänä laitoin tekstarin missä kerroin onnittelut tulevalle tuplaukille, ja sittemmin isän kanssa puhuttiinkin ja hän sanoi ettei mun missään tapauksessa tule rasittaa itseäni, että tottakai jään kotiin lepäämään. Huojentavaa, sillä junamatkailu tms. on jotain niin hirveätä kun on kaikki hajut ja huono ilma ja liikaa ihmisiä ja liikettä joka puolella. Julkiset välineet on ihan myrkkyä mulle.

Mä kärsin viime raskaudessa paniikkikohtauksista, ja tähän mennessä olen jo yhden saanut. Ne tulee aina julkisilla paikoilla, tyyliin kaupan kassajonossa, ja siitä et minnekään pääse, on vaan odotettava kun on kassillisia ostoksia ja pälättävä pikkuneiti kädessä kiinni, itsellä maailma pyörii silmissä, kylmä tahmea hiki puskee ja henki ei kulje. Niitä ei kuitenkaan niin usein tullut viimeksikään että lääkkeitä olisi tarvittu, eli ei joka päiväinen tapahtuma.

Primperan on tuonut hiukkasen tasapainoa tähän kroppaan ja se kyllä tuntuu hyvältä. Täytyy vaan ottaa uusi lääke joka viides, kuudes tunti, mikä ei kotona ollessa ole ongelma. Zoltin oon tiputtanut päivärutiineista kokonaan kun ravinto tuntuu pysyvän sisällä paremmin. Ei enää kivuliaita happopurkauksia, jee! Vissyä menee pullo päivässä, vispipuuro ja rahka tuntuu maistuvan. Varsinaista ruokaa mä en edelleenkään syö, vaan tällaisia pieniä kerta-annoksia jotain helppoa ja suhteellisen kevyttä. Kuuma ruoka ja juoma on bännilistalla edelleen.

Oho, tulipahan taas avauduttua!

Vähän positiivisemmissa merkeissä tällä kertaa, kuitenkin. :)

Lettu ja Kornelius 11+2
 
Kävin aamulla ensimmäisessä neuvolalääkärissä. Lääkäri ultrasi ja siellähän se tyyppi mötkötti masussa ja vastasi viikkoja 11+1, eli normaalisti oli kasvanut varhaisultrasta (22.10. jolloin 7+5) ja laskettu aika ei ainakaan toistaiseksi muuttunut. Pituutta tyypillä oli nyt n. 4,5 cm.

Kivi vierähti taas sydämeltä, kun tosiaan minullahan niitä raskausoireita ei sitten ole ollut juuri lainkaan ja pelko onkin ollut kova, onko kaikki kunnossa. Eli näinkin helpolla voi näköjään päästä :) Nähtäväksi jää jatkuuko raskaus yhtä helppona kuin tähänkin asti vai alkaako kohta helvetilliset liitos- tms. kivut.

Viikon päästä on sitten np-ultra. Saas nähdä mitä konsteja täytyy ottaa käyttöön, että saadaan tyyppi liikkumaan. Nyt näytti ainakin uni maistuvan :)

Tsemppiä kovasti kaikille pahoinvoinnista kärsiville ja isot tsempit myös teille muille oireettomille.

Karoliina ja Kerttu 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Tänään soitettiin polilta. Keskiviikkona on tarkistusultra ja tiistaina ennakolta verikokeet. Hcg:n määrän haluavat katsoa. Toisaalta toivoisin, että löytyisi toisestakin syke, toisaalta sitten se jännäily vasta alkaisi, jos olisi tuplat. Monta päivää vielä epävarmuutta...

Vatsa on iltaisin melko turvonnut, varsinkin yöt ramppaan pissalla ja pahoinvointi on ollut nyt kokopäiväistä. Pojista ei pahoinvointia ollut kummastakaan. Ai niin ja jatkuvasti pitää röyhtäillä.

AnnaOnni 7+4 (6+4)
 
Viimeksi muokattu:
Vatsakipujen takia taas tänään kävin työterveydessä mitään muuta eivät osaa sanoa kuin että kättärille tarkistukseen. En usko vatsakipujen johtuvan raskaudesta ja kerran oon jo käynyt kättärillä eikä mitään raskauteen liittyvää löytynyt. No ainakin tiedän ettei tulehduksia ole ja vatsa ilmeisesti ihan ok tunnustelemalla :/

Väsymys on alkanut vaivata enemmän ja heräilen yöllä ainakin vähintään kerran vessaan sen jälkeen pyörin ja hyörin sängyssä eikä uni heti tule. Aamulla kun kello soi olen niin väsynyt että hyvä kun silmät pysyvät auki. Nyt olen kans parina iltana nukahtanut sohvalle istualle noin viiden aikaan. Pitäs päästä tästä kierteestä jotenkin eroon.

Np ultraan vielä 10 päivää (silloin rv 12+3) ei jaksais millään odottaa... Fiilikset on välillä ihan huipussa ja haluis kertoa jokaiselle mutta vasta ens viikon maanantain jälkeen voin rentoutua ja antaa itselleni luvan iloita tai surra :heart:

S 11+0
 
Täällä käyty NT-ultrassa ja kuten Cherryellä, laskettu aika siirtyi toukokuulle. Luulen että yli menee kuitenkin, joten jos tänne saisin jäädä :)

Koska viikkoja onkin 12+3, ei veriseulaa otettu. Mahdollisuus on sitten seuraavan kerran viikoillla 15-16. NT oli 1,08

Cherrye: Onkohan EKKS:n laitteissa vikaa kun meillä molemmilla siirtyi laskettu aika ;)

Lasketun ajan voi muuttaa 27.5
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Täällä käytiin ekassa neuvolassa tänään.
Täti ultrasi ja siellä kaveri näkyi ja sydän sykki.
Kovasti käsiä ja jalkoja heilutteli. Pituutta oli 3cm.
Tällä naikkosella kyyneleet valui silmäkulmasta,
kun sai tietää että masussa on kaikki hyvin.

Töissä kerroin pomolle tänään, koska yövuoroja joudun vaihtelemaan reilusti pois,
koska valvominen ei onnistu niinkuin ennen. Pomo suhtautui hyvin, ja kertoi jo arvanneensa :)
Hyvälke ystävälle kerroin maanantaina ja yhdelle työkaverille tänään. Töissä täytyy varmaan alkaa puhumaan asiasta, koska joudun sen verran yövuoroja vaihtamaan niin tiedän että se herättää niin pienessä työyhteisössä huomiota.

Katann + PAM 10+0
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Iltaa, täällä ollut huono olo koko päivän, oksentaa ei ole tarvinnut mutta ällötys olo ja ruuan sekä kahvin haju tuntuu epämiellyttävälle.. Plääh voi kunpa tää ei ois tälläistä joka päivä. Onneksi on vapaa viikonloppu niin saa levättyä. Nyt saunaan ja nukkumaan.

Sanna-M rv 8+5
 
Meillä oli pe lääkärineuvola. Kaikki oli kunnossa. Ultrassa näkyi pari senttinen vintiö. <3 nyt odotetaan kutsua np-ultraan! :) Huonovointisuus on vähentynyt, mutta nukkua voisi enemmän. Esikoinen vaan pitää liikkeellä eikä aikaa oikeen ole nukkua. : /

Vatsa pyöristyy pyöristymistään. Kohta paljastun töissä... on tää sen verran iso jo! Paikat vissiin antaa helpommin periksi nyt toisen kohdalla. :D
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Hyviä viikonloppuja kaikille! Mitäs teidän viikonloppuihin?

Täällä vaan rentoa olemista ja herkkujen syömistä - kohta saunaan.

Vauvarintamalla ei mitään uutta. Mietin että kertoisinko ensi viikolla töissä vai seuraavalla vasta. Ens viikolla olis täys 12+2 ja seuraavalla 13+2, jos kerron yhteisessä palaverissa esimiehelle ja työkavereille samaan aikaan. Ehkä mä odotan tonne 13+2 viikolle, niin on varmasti se 12 viikkoa täynnä.. jos maltan odottaa :)

Kanssapalstailijani! Mä toivoisin voivani siirtyä sivuun tästä listan päivittelyhommasta. En ehdi tehdä sitä kovin tiiviisti ja muutenkin voisin jatkaa peruskirjoittelijana vaan. Ilmoittautuisko joku jatkamaan? Voin neuvoa miten se tapahtuu. Sen, joka jatkaa, täytyy tehdä tuo joulukuun uusi ketju ja aloittaa se tuolla listalla. Listaa voi (käsittääkseni) päivittää vain se, joka ketjun aloittaa, kun se tapahtuu muokkaamalla tota viestiä. Tää ei oo kauhean iso homma, koska on jokaisesta itsestä kiinni mitä sinne päivittelee (esim. aletaanko laittaa tyttö-/poikalupaukset jne. muut tiedot).

-Nuppu- ja Vauva 11+5
 
Eilen taas vuotoa. On tämä rasittavaa, jos tällaisena jatkuu. Kipuja ei ole. En oikein tiedä mitä tässä pitäisi ajatella, olisiko nyt toinen vuotanut pois vai sillä elolliseksi todistetulla jokin hätä. Keskiviikon polikäyntiin tuntuu olevan entistä pidempi aika... Molemmat aikaisemmat raskaudet ovat olleet niin selkeitä, ilman mitään vuotoja.

AnnaOnni 8+0 (7+0)
 
Ihana kuulla hyviä ultra-kuulumisia! Ja tervetuloa mukaan, Riiviöiden äippä! :)

Voi AnnaOnni, oot varmasti huolesta soikeena : / Pidetään kuitenkin peukkuja, ettei nuo vuotelut merkkaa yhtään mitään. Voimahalit! :)

Mie en oo ihan varma, että tuunko sittenkään pysymään tuolla facen puolella. Naamakirjassa vois notkua muutenkin vähemmän.. :p Ja kasvottomana muutenkin mukavampi ja helpompi kirjotella :)

Mie virittelin eilen kotia joulukuntoon, nyt on punasta kynttilää ja pieniä jouluisia yksityiskohtia.. Olkkariin ostettava vielä iso karvamatto, keittiöön uudet paneeli- tai laskosverhot, lastenhuoneeseen uudet verhot, sekä rahiin uusi päällinen :) Eteinenkin vaatis kyllä uuden käytävämaton. Huomenna vois askarrella lastenhuoneen ikkunaan lumihiutaleita silkkipaperista :) Voi vitsit, että mie sitten rakastan joulua! <3
Muita jouluihmisiä? :)

cherrrye ja hippu 12+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä