**Kesäkuun kullanmurut 2014** Huhtikuussa

Onnea tuhannesti odottava73! Hurjaa ajatella, että jo ensi kuussa näitä meidän muruja alkaa varmasti putkahdella maailmaan kiihtyvällä tahdilla. Toivottavasti kaikki päästään kuitenkin onnellisesti maaliin asti ja saadaan vauvamme hyvänkokoisina syleihimme!
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Odottava73 Jaksamista ja voimia koko perheelle.

Redwing blackbird Osaavatko ne Wetterillä asentaa uusia isofix-kiinnikkeitä? Tiedätkö paljonko veloittavat? Meillä on autossa tällä hetkellä neljässä istuimessa isofix-kiinnikkeet, mutta tarvitsisimme vielä tälle viidennellekin istuimelle kiinnitykset. Mistäänhän kun ei enää sellaista autoa löydy jonka 5 penkissä kiinnikkeet löytyisi. 4 sellaisen istuimen löytäminen tuotti suurta tuskaa... Erittäin kiitollinen vastauksesta :flower:

Innukka ja piskuinen 31+0
Wetterilla laitetaan täällä Oulussa Isofix-kiinnittimiä uusien autojen varustelupuolella, ei huollossa, mikä selvisi kahden päivän puhelimessa jonottamisen jälkeen :) Kestää kuulemma noin 30 minuuttia, kiinnittimet maksaa 34 euroa kpl (ja laitetaanko niitä nyt siis yksi vai kaksi/penkki, en tiedä vielä). Eli jotain 100 e paikkeilla maksaa/penkki. Me laitetaan nyt vaan vänkärin taakse. Ei varattu vielä aikaa, kun se asentaja oli varma, että meijän autossa on jo kiinnittimet, koska katsoi auton tietoja tietokoneella. Me ei niitä löydetty, joten pitää soittaa aikaa pääsiäisen jälkeen ja ajella sinne, jos ne löytyy niin hyvä, jos ei niin asennetaan ne sitten samalla.

Volvoihin Isofixejä asennetaan myös esim. SAH:lla, mutta Wetteri oli yllättäen halvempi. Ja jos toisaalta Wetterillä on asentajilla kokemusta enemmän, mennään mieluummin sinne.

Huh, vatsa alkoi muuten hyvin toimia Lactuloosi + Vi-Siblin yhdistelmällä :p Mut oiskohan vauva nyt jotenki painunut lantioon, kun tuntuu että virsarakon tilavuus alkaa olla alle desin verran, öisin käyn 2-3 kertaa vessassa ja päivisin tunnin välein. Mulla ei oo koskaan ollut virtsatulehdusta, mutta oireita ei ainakaan siihen suuntaan ole. Onneksi perjantaina on neuvola, niin näkee pissan tulokset sitten.

Iloista pääsiäistä kaikille, ja hurjan paljon onnea Odottava73!!!

RBB 31+2
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Onnentoivotukset odottava73! Hyvän kokoinen poika tuli! :) Kerro kuulumisia kun jaksat ja pystyt, me kaikki varmaan haluamme kuulla miten teillä menee! :)
Kukahan on seuraava?!

Onko joukossa ketään, jolla niin paha rd, että on insuliini tai tabletti hoito?? Mulla on ensi ke äitipolille aika ja mietitään insuliinia... olen nyt tiukentanut ruokavaliota entisestään ja nyt on 3pvää arvot pysyny rajoissa. Mut muutenhan ne on pomppinut viikkokausia missä sattuu. Nyt tietenkin pelottaa miten suureksi vauva on kasvanut näinä viikkoina. :( En tiedä ultrataanko nyt, vai vasta vkolla 36.

Neuvola on reilun vkon päästä, tulee/tuli kk:den tauko. Mut nyt sitten alkaa käynnit kait 2vkon välein.

Kovasti olisi pihatöitä, mutta en jaksa tehdä kovin paljoa. Ärsyttää, kun normaalisti olen kova touhuamaan & tekemään. Haravointia riittää, ja pieniä alueita otan aina ku jaksan... kukkapenkit saa jäädä tältä keväältä, rehottakoon rikkaruohot rauhassa! :D

Supistukset on lisääntynet kovasti. Tulee välillä ihan säännöllisestikin pari tuntia. Joka päivä supistelee ja jomottelee, mutta kait se kuuluu jo asiaan. Aika mojovia on osa, mutta ei mitään verrattuna oikeisiin synnytyssupistuksiin...

Aurinkoista pääsiäistä mamat!

-julianna40 rv 34 (alkaa huomenna siis)
 
Pitipä vaan tulla tänne huuteleen, että JIHUU rv 30!
Ja vitsit, että nää päivät on hienoja, kun ei tarvi olla töissä näännyttämässä itseään, sitähän jaksaa ihan toisella tavalla puuhata kotona ja lasten kanssa. Vielä reilu kuukausi ja sitten alkaa äitiysloma.

Onnittelut Odottava73:lle!

AnnaOnni *30*
 
Wihuu tuolle rv30:lle tosiaan ;) Oli pakko laskea montako työpäivää jäljellä kun on niin rikkinäisiä viikkoja ja maagiseksi lukemaksi tuli 13! o_O Mitä mä sit teen? No ei sentäs - kyllä mä onneks hommia itselleni keksin ;) Vois aloittaa noista 2 vuotta sitten viimeks pestyistä ikkunoista! :) Sit tarttis metsästää sitteri, TripTrap-tuolin vauvakaukalo, koota pinnis, kaivaa kellarista vauvavaatteet ja pesasta ne, hommata Ikeasta kaappi niille ja kasata se.. do i need to go on? :)

Tiistaina olis neuvola, kiva vaihteeksi saada jotain lukemaa näissä raskausjutuissa kun tuntuu et edellisestä kerrasta on jo ikuisuus..

Tänään laitoin vähän parveketta, mulla kasvaa taimet jo hyvällä mallilla sisällä, toivotaan että lämmin kevät jatkuisi eikä tulisi enää kylmiä jaksoja :) Kylmaar tuo liki +17 astetta lämmitti jo mukavasti :)

Nyt tarvii käydä komentamassa mukuloita; pojalla kohta 6v on samanikäinen kaveri yökylässä ja touhu sen mukainen..uni on hukkateillä ja hölmöily on ottanut ohjat! Ugh ;)

Hyvää Pääsiäistä kaikille!

Sabsu 30+0
 
Julianna, mulla ei ole insuliinia radiin, mutta melkein oon varma että ehtivät sen vielä määrätä. Nyt mennään viikko kerrallaan ja katsotaan kuinka menee. Mulla pysyy aamupaasto hyvänä ja saan helposti ruuan jälkeiset arvot rajoihin, mutta ongelmana on ruokaa edeltävät arvot. En kerta kaikkiaan keksi kuinka mun pitäis syödä että saan esim. iltaruokaa ennen olevan arvon rajoihin. Varmaan pitäis pupeltaa jotain koko iltapäivä, mutta samalla päässä surisee ettei paino saisi enää nousta (näin sanoivat äitipolilta) ja näen silmissäni ne taulukot minkä mukaan pitäisi syödä. Plus nyt kun syön tarkasti ohjeiden mukaan, olen koko ajan nälkäinen. Plaah... Pitää varmaan vaan antaa itselle lupa syödä ja lihoa, sanokoot viisaammat painosta mitä sanovat. Nyt kieltämättä harmittaa kun olis pääsiäisherkkuja tarjolla ja pitää kieltäytyä. Pullan päivässä olen suonut itselleni nyt pyhien aikana, en ole huomannut että sillä olis sokereihin mitään vaikutusta.

Ihanaa kun on ollut muutama päivä vapaata nyt pääsiäisenä! Ei se ole väsymystä poistanut ja selkä on ihan yhtä kipeä iltaisin kuin arkenakin, mutta jotenkin niin paljon levollisempi olo koko ajan :) Kyllä huomaa, että äitiysloma tulee ihan tarpeeseen, ei sitä ole turhaan keksitty. Pääsiäisen jälkeen vielä loppuviikko töitä ja se on sitten siinä :)

Mukavaa pääsiäisen jatkoa,

Isonalle ja Pikkunalle 33+4
 
Isonalle - mä kuuntelin yhtä lekuria joka paasasi ihan perus diabeteksesta, että aamupaasto on tässä sairaudessa tärkein ja että ei ne arvot ruoan jälkeen nyt niin ihmeitä tarvi ollakaan eikä edes haittaa vaikka yli menis - tietty nyt puhuttiin normi diabeteksesta.. Mä oon ollu hieman laiska mittailemaan noita.. työt yksinkertaisesti ei oikein mahdollista mittailuja saati niin säännöllistä syömistä. Toiseks.. mä elän niin liikkuvaista elämää et noi rytmit ja tauotukset ei oikein toimi - harvoin siis syön niin orjallisesti kuin mitä toi vaatii. Yleensä saan mitattua arvot välipalaan, sit huitelen jonnekkin tai käyn tyyliin kaverilla pullakahvilla, skippaan sit joko päivällisen tai iltapalan :/ Saaps nähdä kostautuukos ja miten pahasti.. Nyttenhän ne arvot tosiaan rupeaa heittelemään mitä pidemmälle mennään.

Mitenköhän sitä tietäs mitenpäin tää olis..asento vaikuttaa olevan aika sama; liikkeet vaan tuntuu samaan aikaan sekä ylhäällä että alhaalla - jos potkii vasempaan ylä"kulmaan", tuntuu vähintään yhtä kovasti oikeaan ala"kulmaan".. hikkaa en välttämättä juuri erota, toisinaan ja aika kokonaisvaltainen on joten siitäkään ei parane miettiä mitään.

Olo alkaa olemaan suht tukala aika ajoin, tönkkösuolattu muikku kuvais varmaan oloa hyvin.. en ymmärrä miten voi vielä 10-12viikkoa olla edessä?! Huh.

Sabsu
 
Isonalle - vielä kysymys.. jos sun ruoan jälkeiset arvot on kohdillaan niin miten sun ruokaa edeltävät heittää..eikö niiden pitäs olla hyvät kerta ruoan jälkeiset on hyvät?

Oon kyllä miettinyt sitä et kauanko verensokeri jatkaa ns nousuaan syömisestä..onko se sen n. tunnin vai jos mittaiskin 1h ja 2h ruokailusta, niin olisko 2h arvo korkeampi kuin tuo 1h arvo.. hmm, tarviikin tehdä pari koevedosta ;)
 
Mun radi-mittailut on ollu kans välillä sitä sun tätä :( siis arvot on olleet hyvät, mutta en tahdo muistaa ottaa niitä.
Tänään tuli heiluttua pihalla koko viikon edestä kun oltiin kaikki oksennustaudissa ja nyt särkee joka paikkaa. Tosi tukala olla ja kaikki kommentoi mahan kasvua..no joo, on se kasvanu aika huimasti muutamassa viikossa mutta painoa ei ole kovin paljon tullut.
Radin takia oma terkka ottaa oysiin yhteyttä ja laittaa mittaustulokset sinne ja sitte ilmoittavat tarviiko siellä käydä erikseen synnytystapa-arviossa.
AB 31+1
 
Onnea Odottava73!
Minulla jo melkein stressi iskee välillä kun tuntuu että aika loppuu kesken, olen jo ihan asennoitunut siihen että vauva syntyy toukokuussa, mutta toivon että menisi edes lähelle kesäkuuta! Tietysti toivon että olisi edes täysiaikainen, sen 37 vk syntyessään.
Vauva on käsittääkseni pysynyt oikein päin, nykyään kun liikkuu niin se tosiaan tuntuu vähän jokapuolella mahaa kun tila alkaa kai käydä ahtaaksi. Mutta peppu tuntuu ylhäällä kyljessä ja jalkojen liikkeet sitten toisessa kyljessä. Hikka tuntuu alhaalla. Päätä en tunne missään, epäilen että olisi jo painunut tuonne alas koska niitä ikäviä loppuajan tuntemuksia on alkanut tuntua, niinkuin kairaisi päätään ulos jo. Oma olo on aika pitkälle kiinni siitä mitä touhuaa päivän aikana, nytkin pääsiäislomalla pihahommia vähän tehtyään saa illan kärsiä sohvanpohjalla.
Romanssi rv 32+4
 
Sabsu, hyvä kysymys :) Voi olla, että syön liian kevyesti ja/tai tulee liian pitkä tauko seuraavaan ateriaan ja verensokeri ehtii nousta jo siinä välissä. Tänään kokeilen "syö koko iltapäivä minkä ehdit"-tekniikkaa, saas nähdä kuinka käy. Tein kyllä testin, missä yritin kaksi päivää syödä samat ruuat samaan aikaan. Ekana päivänä ok arvot, tokana heitti just tuo ennen iltaruokaa arvo. Ota nyt näistä sitten selvää... Tuntuu oikeesti välillä, että siihen pitää syömisten, liikkumisten yms lisäksi jotenkin laskea myös ilmanpaine, tuulensuunta, lämpötila ja ehkä vielä naapurin mummon vireystila ja sittenkään ei vielä tiedä miksi sokerit menee miten menee :)

Oivalsin muuuten omalla kohdallani sen, että jos syön maitotuotteita ruualla, on arvot paremmat kuin jos jätän ne pois. Jos esim. jätän aamuleivistä juuston pois ja menen kinkku-tomaatti-linjalla, tulee paljon korkeammat arvot (=sallitun rajoilla) kuin jos siinä on muutama juustosiivu mukana.

Isonalle
 
Oikein paljon onnea Odottava73! :flower: Ihan hurjaa, että ensimmäinen vauva tästä ryhmästä on jo syntynyt.

Viimeinen työviikko pyörähtää huomenna käyntiin. Huomenna olen viimeistä päivää toimistolla ja ke-pe työreissulla Tukholmassa. Perjantaina tullaan jo 10:ltä aamulla takaisin Hkiin, mutta pidän loppupäivän saldovapaata, eli siis 3 työpäivää jäljellä!!

Tänne on ilmaantunut uusia oireita, nimittäin kipeät ranteet ja yöllä puutuvat sormet. Yöllä pitää ravistella käsiä ja koukistella sormia, että saa tunnon palaamaan. Ilmeisesti kuuluu kuitenkin raskauteen.

Ensimmäinen tuntematon vatsantaputtaja on myös bongattu. Oltiin yksissä juhlissa pääsiäisen aikaan ja eräs keski-ikäinen nainen alkoi yllättäen taputtelemaan mun mahaa. Tuli vähän outo fiilis.

Viimeisiä hankintoja tehtiin myös viime viikolla. Ostettiin se Kiddyn turvakaukalo ja isofix-jalusta. Vauvaa voi pitää siinä pitkäänkin, kun kaukalon saa ihan makuuasentoon. Lastentarvikeliikkeessä yksi myyjä aikaisemmin valaisi meitä, että tavallisessa kaukalossa saisi pitää vauvaa vain 1,5 tuntia kerralla. Asento on kuulemma vauvalle huono. Enpä nyt tiedä, kuinka tosissaan tuo pitäisi ottaa, mutta päädyttiin nyt kuitenkin Kiddyyn. Lisäksi ostettiin käytettynä Trollin hoitopöytä ja siihen pehmuste. Ja samaa kuosia tuli pinnasängyn reunapehmusteet. Sorruin myös ostamaan äitiyspakkauksen laatikkoon reunapehmusteet :) Nyt on myös imetystyyny, talkit, öljyt, rasvat, niistäjä, liivinsuojuksia yms. hommattuna. Rintapumpun ostan sitten tarvittaessa, itkuhälyttimet saadaan ja pinnikseen täytyy vielä ostaa uusi patja. Mutta nyt ei oikeastaan ole muuta enää kun vauvan vaatteiden peseminen ja sairaalakassin pakkaaminen. Ihan hyvällä mallilla siis asiat. Huomenna poksuu 34+0, joten eikö se ole se raja, että vauvan tuloa ei enää estellä, jos on tullakseen. Ei nyt kuitenkaan ihan vielä tarvitsisi tulla. Mutta realistisesti ajateltuna varmaan 4-8 viikkoa, niin meillä on vauva :)

Karoliina & Kepa 33+6
 
Iltaa kaikille!

ONNEA hurjasti Odottavalle vauvasta :) Tulepas kertomaan sitten, kun pystyt miten meni kaikki. Onko kellään veikkauksia kenelle syntyy seuraava vauva?

Isonalle, Sabsu, Anniinaballeriina ja muut raskausdiabeetikot: Mä haluisin mitata näitä arvoja vaikka joka päivä, mutta en saa mitata.. saan vaan kerran viikossa mitata, kun neuvolasta pihdataan noita neuloja liuskoja. Mulla ollut arvot hyvät aina kun oon mitannut. Eilen mittasin huvikseni, kun söin ensin kunnon ruuan ja sitten jäätelön päivällisellä, niin ihan normaalit oli arvot silti.

Mä pääsen tän radin vuoksi synnytystapa-arvioon. Tuun sit kertoo mitä sanottiin. Tässä asiassa meidän neuvolassa ei näköjään pihdata.. sinänsä vähän ihmettelen, kun meidän vauva ei oo mitenkään iso ja sf-mitta on ihan keskikäyrillä ja silti pääsen arvioon.. No, hyvä, että ovat tarkkoja.

Vaatteista: Mä oon hommannut 56 sentistä ylöspäin vaatteita. Aattelin, että käärin noita hihoja aluksi. Oo kuullut, että 50 senttiset ei kauaa mahdu vauvoille. Jos noi 56 senttiset on iha liian isoja, niin voihan niitä hakea sitten kaupasta vaikka lisää niitä pienempiä vaatteita.

Tuntuu kyllä hurjalta, että mulla on enää tää viikko töitä ja sitten jään äitiyslomalle. Ihan tarkasti ensi pe on äippäloman eka päivä! Näin se aika vaan meni. Ihana kyllä jäädä töistä pois! Mulla on niin paljon suunnitelmia, että alkaa ihan runsaudenpula tulla siinä mitä kaikkea haluisin tehdä tässä, kun vielä jaksaa touhuta. Ainakin siivoilla vähän, pestä ikkunat, järjestellä vauvan tavarat ja ommella kastemekon loppuun.

Onko teillä muilla ollut millaisia supistuksia nyt? Teillä siis, jotka ootte mun kaa samoilla viikoilla eli laskettu touko-kesäkuun taitteessa heti. Mulla on alkanut nyt olla kivuliaita suppareita. Ihan kun menkat olis. Muutenkin noita harkkasuppareita tulee ihan jatkuvasti! Voisin vaikka huomenna laskea päivän aikana kuinka monta havaitsen, mutta siis kyllä näitä kymmeniä kertoja päivässä tulee. Muuten olo ihan ok ja vireä, mutta kyllähän noi supparit liikkumista rajottaa. Oon huomannut, että jos rakossa on yhtään virtsaa, niin supparit on kovempia ja olo tukalampi.

Nukkumisesta: Mä nukun tosi huonosti nykyään. Valvon aamuyöstä ja herään monta kertaa yön aikana. Yöllä myös supistelee. Jos äippäloma ei alkais jo pe, niin hakisin nyt sairaslomaa. Nyt on sellainen olo, että ei enää jaksa, kun levossakin supistaa. No, kolme päivää töitä enää! Kyllä mä kestän ja jaksan.

Voimia ja jaksamista kaikille! Mä lähden saunaan nyt :)

-Nuppu- ja Vauva 34+0
 
Nuppu, harjoitussupistuksia täällä enenevässä määrin. Varsinaisesti eivät ole kipeitä, kiristää vatsaa ja juilii alaselkää ainoastaan. Mutta päivässä niitä tulee usein. Ja heti kun itseään rasittaa reippaalla kävelylenkillä niin tiedät kävelleesi, sen verran kivistää tuntien ajan.

Yöt menee täälläkin edelleen huonosti. Mä oon lopettanut haikailun kunnon unien perään. Nukutaan kunnolla seuraavan kerran sitten joskus kun vauva on tarpeeksi iso yöhoitooon.

Täytyy sanoa että en yhtään tiedä miten päin Kornelius on tätä nykyä. Jotain terävää ja kipeää heiluu kylkiluissa ja napakoita iskuja tulee myös virtsarakollekin. Vaikea mennä arvaamaan miten päin se tuolla on. Viikon päästä on neuvolalääkäri, siellä sitten näkee.

Äitiysloma alkaa mullakin tän viikon perjantaina, ja vaikka tässä nyt kotona ollaan oltu melkein koko raskaus, niin on kyllä huojentavaa että on päästy näin pitkälle ja "virallisesti" saa nyt viettää aikaa kotona ilman että tuntee olonsa lusmuksi.

Mulla on taas vaihteeksi Flagyl-kuuri emätintulehduksen takia päällä ja toivoisinkin että tää ois nyt viimeinen kuuri mitä tarvii ottaa - pysyisi nyt jo poissa noi tulehdukset.

Turvotusta on ilmestynyt jalkoihin. Ei vielä huolestuttavissa määrin mutta sillee ikävästi että pakottaa ja jomottaa ja kutittaa ja polttelee. Varpaat ja nilkat vähän jäykkinä ja pulleina. Haikailin jo hetken lumen perään, että voisi mennä parvekkeelle tallustelemaan paljain jaloin hankeen - vaikka tätä kevään tuloa on kyllä niin odotettu ja ihanaa kun on lämmintä ja aurinkoista. Lumi nyt vaan tuntuis hyvältä ratkaisulta turvotusongelmaan. :D

Lettu ja Kornelius 33+6
 
Hellou, olo on ihan ok, lyllerrän kuin ankka mutta ei pahemmin turvota, mutta kun vauva pyörii masussa sattuu jo aika reilusti, kylkiin ja alamahalle varsinkin. :)

Verenpainetta olen mittaillut neuvolatätin käskystä 2 kertaa päivässä, verenpaine on ok mutta pulssi on musta aika korkea, se oli ekalla mittauksella 99, sen jälkeen 95, ajattelin vielä mitata illalla tässä kerran.. Mutta seuraillaan..

Sanna-M ja Papu rv 31+4
 
Koko päivän ollu veto pois eikä oo oikeen saanu muuta aikaseksi ku pyykinpesua. Eilen tuli valvottua ja seurattua tuota "naapurissa" ollutta tulipaloa mistä on ollu uutissakin juttua.. kyllä se taas pisti miettimään että mitä ite tekis jos oma talo palais muistoineen ja kaikkineen tavaroineen, onni onnettomuudessa kuitenki että perhe ei ollu kotona.

No joo, mutta täällä on kovasti ooteltu että odottava73 tulis kertomaan miten siellä voidaan :) toivovottavasti kaikki on hyvin edelleen.

Enon vaimo kauhisteli eilen mun mahan kokoa, kuitrnki vielä 8 viikkoa aikaa kasvattaa massua :p muuten kyllä olo on ollu ihan hyvä, mitä nyt vähän hermojen kiristelyä ilmassa, eka viikko kotona takana ja tuntuu että pää leviää vaikka tänään oli eka päivä ku ollaan oltu ihan vaan kotosalla.
Oon nyt yrittäny tuota mun 6-vuotiasta yrittäny saada vähän ruotuun että ei tarvis koko ajan jankata että jotain pitäs ostaa ja pitää saaha pelata ja ku on niin tylsää ku ei oo kavareita leikkimässä.. huoh... ihania nämä "uhmakaudet".. jospa tämä helpottas ennen ku vauva syntyy. Perusluonteeltaan poika on kuitenki todella kultanen ja osaa käyttäytyä, tänäänki oli ihana ku otettiin tuossa yhteen niin tuli hetken päästä halamaan, pyysi anteeksi ja sano että kyllä minä äiti rakastan sinua ?

no mutta eipä mulla ihmeempiä tällä kertaa, torstaina sitten neuvola niin kirjottelen sitten lisää jos on jotain aihetta :D eihän tuota nytkään kyllä mitään järkevää kirjotettavaa ollu mutta piti saada taas vähä vuodattaa johonki tätä meidän arkea :) niin ja sori kirjotusvirheitä, kirjottelen taas tabletilla niin en ala ees korjaamaan että teksti ei häviä mihinkään :D

Hedeliini ja kullervo 32+jotain...tai sitten enemmänki...
 
Onnea paljon odottava73! Hyvä että kaikki meni hyvin.

En ole kerennytkään käydä täällä ollenkaan kun ollut niin kiire tässä. Tänään on aika neuvolaan uudelle hoitajalle. Uskon että nyt asiat sujuvat paremmin.

Mulla oli kovinkin kiireinen pääsiäinen. Perjantaina haettiin mun mummo ja mentiin mummon kanssa syömään mun vanhemmille. Lauantaina oltiin kihlajaisjuhlissa ja oli kiva pitkästä aikaa nähä mun miehen sukua. Sunnuntaina ajettiin helsingin messukeskukselle ihasteleen autoja. Siinä olikin raskas päivä kun jalat turpos ja tuli kipeiksi. Eikä siellä ollut penkkejä että olisi voinut välillä jalkoja lepuuttaa. Aina joutu pitkään käveleen. Matka takas oli rasittava. Kaksi tuntia istua vaan kun ei oikein voinut jalkoja liikuttaa. Maanantaina mentiin taas sukuloimaan mun mummon ja papan luo. Siellä näin serkkuni/kummipoikani.

Ihana kun nyt tänään ei oo mitään menoa paitsi neuvola käynti ja kauppaankin pitäisi mennä.

Norappi 32+1
 
Pääsiäinen oli ja meni nyt katse vapussa :D Aina pitää olla jotain mitä odottaa...

Odottava73 toivottavasti teillä on kaikki hyvin ja poikaa kasvaa kovasti!

Neuvolakeikka takana. Kaikki ok masussa, mammalla hermot vaan kiristyy päivä päivältä enemmän. Vaivaa on ihan tarpeeksi suppareiden ja liitoskipujen lisäksi sain erittäin kipeän peräpukaman pitkäperjantaina eikä siinä vielä kaikki vaan närästys senkun vaan lisääntyy ja bonuksena vielä eilen iski aivan hirveä allegiakohtaus kun olin ulkona multaa tasottamassa pari tuntia |O :mad: :headwall: Voisin jo synnyttää niin pääsis ainakin osaksi näistä kivuista!!!

Seuraava neuvolatarkastus ens viikon pe ja sit kolmen viikon päästä lääkäri äippäpolilla vauva edelleen hyrränä milloin missäkin mut tilaa tuntuu olevan joten pyörikööt vielä miten lystää kunhan nyt vain päätyis lähtöasentoon kolmessa viikossa! :D

Kyselin perätilasynnytyksestä ( ja sektiosta) ja silloin kuulemma ainakin PS:ssä käynnistetään hyvissä ajoin ennen LA:ta eli jossain rv38. Sopii mulle hyvin mut tarkempaa tietoa sit luvassa äippäpolilla. Mulla molemmat tulleet nopealla tahdilla ja ennen LA:ta.

S 33+5
 

Yhteistyössä