**Kesäkuun kullanmurut 2014** Huhtikuussa

**Kesäkuun kullanmurut 2014** Huhtikuussa



LASKETTUAIKA/ NIMIMERKKI / IKÄ / MONESKO LAPSI / SYNNYTYSSAIRAALA

ODOTTAJIA YHTEENSÄ:
136

giraffe / 27 / 4. lapsi / ? / kotona
werrer / 30 / 2. lapsi / ?


27.5.
popsis / 31 / 2. lapsi / EKKS ***poikalupaus

28.5.
Cherrrye / 24 / 3. lapsi / EKKS

29.5
apanapa / 34 / 3. lapsi / JS tai LS ***poikalupaus

1.6.
Pallero24 / 20 / 2. lapsi / KOS
Räsynalle / 29 / 3. lapsi / KAKS

2.6.
OneMore? / 27 / 3. lapsi/ TAYS
Lilo&stitch / 26 / 2.lapsi / TAYS
NancyC / 31 / 1. lapsi / PS ***poikalupaus
PieniEnkeli* / 24 / 1. lapsi / PHKS
-Nuppu- / 29 / 1. lapsi / K-SKS

3.6.
Nannu32/ 32 / 3.lapsi / OYS
Karoliina81 / 32 / 1. lapsi / HYS ***tyttölupaus
suza86 / 27 / 1. lapsi / PHKS
moonika81 / 32 / 1. lapsi / K-SKS
Lettuperkele / 29 / 2. lapsi / KOS

4.6.
Syysneito / 28 / 3. lapsi / ?
Isonalle / 36 / 2. lapsi / KOS ***poikalupaus
Maanu / 31 / 2. lapsi / LS
Mmmutti83 / 30 / 2. lapsi / LKS

5.6.
Menhit / 25 / 4. lapsi / PKKS
Crimson80 / 32 / 2. lapsi / TAYS
Slallu / 26 / 1. lapsi / SKS tai MKS
Sormuslinna / 34 / 2. lapsi / Ulkomailla/Pk-seudulla
Sockervadd / 36 / 3. lapsi / PS ***poikalupaus
Jousitar / 25 / 1. lapsi /PKKS
tipi81 / 32 / 2. lapsi / ? ***tyttölupaus

6.6.
Aslaki / 25 / 1. lapsi / KOS
jenzei / 28 / 2. lapsi / KYS
Taniira / 25 / 1. lapsi / KOS ***tyttölupaus
summeri14 / 28 / 1. lapsi / OYS
Janna_ / 29 / 1. lapsi / OYS

7.6.
MissMalin / 29 / 2. lapsi / TAYS
jonnamo / 20 / 1. lapsi / TAYS ***poikalupaus

8.6.
Nannenen / 26 / 1. lapsi / HYS
nasumasu_13 / 24 /1. lapsi / ?
julianna40 / 40 / 4. lapsi / K-SKS ***poikalupaus

9.6.
Taika86 / 27 / 1. lapsi / ?
.nenna. / 25 / 2. lapsi / TYKS
nasuemilia / 26 / 2. lapsi / EKKS
_Miikku_ / 34 / 2. lapsi / OYS ***tyttölupaus
-PikkuMyy / 27 / 2. lapsi / JS
miinu84 / 29 / 4. lapsi / SEKS ***poikalupaus

11.6.
Mippis / 25 / 2. lapsi / K-SKS
Lijena / 37 / 3. lapsi / OAS
nemelia/ 29 / 1. lapsi / KYS ***poikalupaus

12.6.
talvi1 / 38 / 3. lapsi / LKS ***tyttölupaus
Romanssi / 30 / 4. lapsi/ ?
emmai- / 25 / 2. lapsi / SATKS
Aela / 29 / 2. lapsi / TYKS
elpukka / 23 / 1. lapsi / KOS ***poikalupaus
ToKa89 / 24 / 1. lapsi / K-SKS ***poikalupaus
heiduli89 / 24 / 1. lapsi / PHKS ***tyttölupaus

13.6.
Odottava73 / 39 / 2. lapsi / TAYS ***poikalupaus
mudilli / 24 / 1. lapsi / HYS(?)
Katann / 25 / 1. lapsi / K-SKS ***poikalupaus
muumin / 25 / 1. lapsi / PKSSK ***tyttölupaus
Amy_mam / 28 / 2. lapsi / MKS ***poikalupaus

14.6.
Nooputin / 28 / 2. lapsi / SATKS
Hedeliini /27 / 2. lapsi / OYS ***poikalupaus

15.6.
sassunen / 28 / 3. lapsi / JS
Jeniita / 23 / 1. lapsi / PHKS
Orange80 / 33 / 3. lapsi /EKKS
summer82 / 31 / 3. lapsi / K-HKS
Mariska* / 29 / 2. lapsi / LS ***poikalupaus
satulu / ? / 1. lapsi / KOS ***poikalupaus

16.6.
FLV / 31 / 3. lapsi / OYS
Susanna#1 / 20 / 2. lapsi / SATKS ***tyttölupaus
moonika84 / 28 / 1. lapsi / TYKS
norappi / 27 / 1. lapsi / TAYS

17.6.
Marilou / 25 / 2. lapsi / MKS
Larenzia / 25 / 1. lapsi / SATKS
bumbis / 25 / 2. lapsi / KHKS ***tyttölupaus
Dogtor / 26 / 3. lapsi / KYS
uma82 / 31 / 2. lapsi / KYS ***tyttölupaus
Upseerinvaimo / 23 / 1. lapsi / KOKS ***poikalupaus

18.6.
~Viipukka~ / 32 / 1. lapsi / SEKS
Vilkkustiina / 28 / 2. lapsi / E-KKS
Lyde / 31 / 2. lapsi / PHKS ***tyttölupaus
havajipaita / 28 / 2. lapsi / TYKS
TriplaNasu / 24 / 3. lapsi / TAYS
Redwing blackbird / 29 / 1. lapsi / OYS ***tyttölupaus

19.6.
Sanna-M / 28 / 3. lapsi / PHKS ***tyttölupaus
illusiah / 26 / 2. lapsi / SAS tai TYKS
hipheihurraa / 19 / 1. lapsi / KOKS
Monaski / 25 / 1. lapsi / TAYS
Jansson / 34 / 1. lapsi / LS ***tyttölupaus
AnemoneL / ? / 3. lapsi / ?
Innukka / 36 / 5. lapsi / ?

20.6.
Elinasics / 24 / 2. lapsi / PHKS
Briit / ? / 1. lapsi / KAKS

21.6.
Pikkupeikko85 / 28 / 3. lapsi / K-SKS
Naive88 / 25 / 2. lapsi / TAYS
silent / ? / 2. lapsi / TYKS
Viuh_ti / ? / 2. lapsi / LPKS ***tyttölupaus

22.6.
Anskuliini / 24 / 2. lapsi / OYS
kampanisu / 23 / 1. lapsi / LPKS
Minnah88 / 25 / 1. lapsi / KYS ***poikalupaus
Anniinaballeriina / 28 / 2. lapsi / OYS ***poikalupaus
Onyks / 29 / 4. lapsi / JS
Alexandra1 / 24 / 1. lapsi / TYKS ***poikalupaus
PikkuToka / 26 / 2. lapsi / OYS
pikkumöntti / 21 / 1. lapsi / NKL ***tyttölupaus
Inksulainen / ? / 1. lapsi / OYS

23.6.
Friude / 24 / 3. lapsi / LPKS
taiska87 / ? / 3. lapsi / K-PKS
Tinzu84 / 29 / 2. lapsi / KOS ***poikalupaus
mirkku78 / 36 / 2. lapsi / K-SKS tai KYS ***poikalupaus
cherba / 23 / 1. lapsi / TYKS ***poikalupaus
myhkäri / 32 / 3. lapsi / KYS

24.6
Chelsea2011 / 32 / 6. lapsi / K-HKS

25.6.
espe-- / 25 / 2. lapsi / K-HKS
elovena79 / 34 / 2. lapsi / TYKS ***tyttölupaus
Jepu85 / 28 / 1. lapsi / OYS ***tyttölupaus
LuckyLucia / 38 / ? / JS ***tyttölupaus

26.6.
Sachiel / 27 / 1. lapsi / TAYS ***poikalupaus
nellineiti75 / 38 / 4. lapsi / VKS ***poikalupaus
InMyDreams / 38 / 1. lapsi / ? ***tyttölupaus
MMMJ / 22 / 1. lapsi / OYS ***tyttölupaus
Malaika_mama / 24 / 1. lapsi / ulkomailla ***poikalupaus

27.6.
Krish73 / 40 / 1. lapsi / ?
Marika90 / 23 / 1. lapsi / KOS
Smurde / 22 / 1. lapsi / HYS
Nelina / 27 / 1. lapsi / ?
annales / 34 / 3. lapsi / K-SKS

28.6.
Pieni riiviö / 35 / 3. lapsi / TYKS
MaMaFor3 / 35 / 3. lapsi / TAYS ***tyttölupaus
AnnaOnni / 31 / 3. lapsi / SEKS ***tyttölupaus
Tige / 25 / 3. lapsi / TYKS
sabsu77 / 36 / 2. lapsi / KOS ***poikalupaus

29.6.
Piukke / 28 / 2. lapsi / PHKS
Tintsuliini / 32 / 1. lapsi / KOKS

30.6.
Nannuliini- / 27 / 1. lapsi / TYKS
Aapaliini / ? / 6. lapsi / ? ***tyttölupaus

1.7.
ÄitiKohtaNeljälle / 28 / 4. lapsi / ?

2.7
eltsu81 / 32 / 2. lapsi / HYS


Surun kohdanneet: :'(
Pinkula
Maarii
Cinderella85
Emotar
sunflower86
Riiviöiden äippä
Ma&Mi
Mangona


Syntyneet:

17.4 / Odottava73 / rv 31+6 / poika 2195 g ja 45 cm



Edelliset ketjut:

Kullanmurut maaliskuussa
Kullanmurut helmikuussa
Kullanmurut tammikuussa
Kullanmurut joulukuussa
Kullanmurut marraskuussa
Kullanmurut syys-lokakuussa



Päivityspyynnöt punaisella!


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SEKS = Seinäjoen Keskussairaala
SATKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jansson
Huhtikuu! Sitten enää toukokuu ja sitten on meidän kuu!

Ne ketkä vielä sinnittelee työelämässä, paljon jaksamista. Ne ketkä kituuttelee kotosalla, paljon jaksamista myös. Kohta on nyytit sylissä.

Lettu ja Kornelius 31+0
 
Hips ja hei! Näin se aika kuluu..!:)
Täällä makoillaan kotosalla närästyslääkkeitä popsien.. Ihan hyvin auttavat poltteeseen, mutta tällainen "loppuraskauden pahoinvointi" on tullut tilalle. No, eipähän tee mieli mässytellä.:)
Oletteko muut huomannut, että syöminen ja ruuan määrä olis pienentynyt?
Puntarilla en ole käynyt.. Ens viikolla neuvolassa sitten selviää vieläkö hurja painon nousu on jatkunut.:)

Omasta navasta vielä sen verran.. Aamulla heräsin, niin huomasin sen pulpsahtaneen ulos! Yyh.. On aika omituisen näköinen.:D

Mukavaa alkanutta kuuta kaikille! Ja Letulle kiitos jälleen uuden vollin aloituksesta ja päivityksistä.:)

Jansson.. Viikkoja 28 ja jotakin..
 
Jansson, mulla tulee maha tosi kipeäksi kun syön. Liekö johtuu siitä että syön liian nopeaan tai sitten jotain sopimatonta (siis silleen juilii joskus ihan tunninkin syönnin jälkeen, haukon vaan happea ja kärvistelen - ei oo närästystä vaan ihan kuin vatsalaukku kivistäisi/repeäisi), mutta toisaalta ei oo väliä onko kyseessä kalakeitto vai luonnonjogurtti, kipeäksi tulee joka tapauksessa. Ja annoskoot -- ne on pienentyny tosi paljon, hetkessä oon kylläinen. Tosin senhän nyt sanoo järkikin, että ei sillä vatsalaukulla ole paljoa tilaa, kun mulla on keuhkotkin ihan lysyssä ja hengittäminen vaikeaa about 95% vuorokaudesta.

En mä muista että mulla ois näin hankalaa ollu ihan perus elämisen kanssa (syöminen, hengittäminen) esikoisen kanssa. Mutta eipä se ollutkaan perätilassa ja SF-mitta oli useamman sentin pienempi näillä viikoilla.

Paino ei oo noussut mitenkään hälyttävästi, nyt on raskauden alusta lähtien tullut vajaa 6 kg ja haluisin kovasti pysyä n. 8 kg loppusadossa. Katsotaan kuis käy. En ota ongelmaa. Oon jo päättänyt että sitten kun lopetan imetyksen alan kuntoilemaan enempi, sitten saa kilot karista. En tietenkään tuolla ajatuksella anna itselleni lupaa mättää mitä tahansa, mutta en mä edelleenkään kauheasti katso mitä suuhun laitan. Sushista oon nyt kieltäytynyt kuukausien ajan ja NIIN KAMALA HIMO saada sushia. Ryntään varmaan synnäriltä suoraan syömään sushia tai pyydän miestä tuomaan mulle takeawayta jo osastolle. :D

Oho, tulipas taas löpistyä.

Lettu ja Kornelius 31+0
 
Minä avasin suuni aamulla neuvolakäynnillä ja sen johdosta laittoi iltapäivälle lääkäriajan. Viime aikoina työssäkäynti on ollu melko rankkaa ja supistelee selvästi enemmän. Jossain vaiheessa työpäivää maha jää ihan kivikovaksi ja ylämahalla kiristää. Vasta kotona jonkin aikaa pötköteltyäni maha löysää. Nyt viime yön ja tämän päivän on sattunut selkään ihan koko ajan, en tiedä mistä se johtuu, en ole koskaan aiemmin mistään selkäsäryistä kärsinyt. Nyt on jo valmiiksi ärsytys ja morkkis siitä jos lääkäri laittaa sairaslomaa, vaikka tiedän järjellä ajatellen että saikku olis ehkä nyt paikallaan. Miksi sitä pitää olla niin ankara itselleen? Noh, palaan kertomaan lääkärireissun kuulumiset illemmalla.
 
Korkataanpas tämä uusi pino. Kiitos taas Letulle! :)

Raskausarpia en ole huomannut vielä. Ehtiihän noita tietysti vielä tulemaan. Olen kyllä ahkerasti rasvaillut ja öljynnyt, mutta en kyllä tiedä, onko siitä mitään apua. Suonikohjut ja peräpukamat ovat myös toistaiseksi ymmärtäneet pysyä poissa.

Neuvolakuulumisia tältä päivältä. Tällä kertaa olikin sijainen, joka tosin oli oikein mukava. Verenpaineet taas hiukan koholla, varsinkin alapaine, joten sain mittarin jälleen kotiin ja tarkkailen tilannetta. HB oli taas noussut ja oli nyt 132. Mulla se on seilannut kummallisesti: 122, 130, 119 ja nyt 132 ja samaa Multivitaa olen syönyt yhden tabletin päivässä. Pissassa yksi plussa U-Gluk. Jäi vähän epäselväksi, mitä tälle tehdään, jos on vielä ensi kerrallakin plussa. SF-mitta 31, joten edelleen yläkäyrällä mennään. Vauva oli onneksi ymmärtänyt taas kääntyä RT:aan. Eilen oli tosi kova paineen tunne alavatsassa ja mietinkin, josko olisi pyörähtänyt oikein päin. Kuulemma tässä parin viikon sisällä vauva päättää sen lopullisen asentonsa ja toivon tosissaan, että ymmärtäisi, että oikea asento on nyt! :) Sykkeet 130 ja liikkeet ++. Painoa tulee tasaisen tappavaan tahtiin, mutta mitään siitä ei ole vielä neuvolassa sanottu. Seuraavan neuvola-ajan sain jo alle kahden viikon päähän.

Ihon kirvelystä/polttelusta ylävatsalla sain vastauksen, että johtuu vaan siitä, kun kohtu kasvaa ja iho venyy. Jotenkin kuitenkin mun mielestä kummallista, että se on yhdellä pienellä alueella eikä koko vatsan alueella. Tosin tuo kirvely/polttelu on jo vähän helpottanut viime viikosta. Minäkin odottelen, koska tuo napa pullahtaa ulos :D

Karoliina & Kepa 31+0
 
Hyvää huhtikuuta!

Raskausarpia ei ole mulle tässä raskaudessa tullut, mutta niitä on jo entuudestaan vaakasuoraan ja poikkisuoraan. Koko maha on raidoitettu, kylkiluihin asti. Ekalla kerralla rasvailin hysteerisenä ja olin jo tyytyväinen, että niitä ei tullutkaan. Pari viikkoa ennen lapsen syntymää heräsin sitten yksi aamu mahanahka ihan punaisena. Oli tosiaan ihan hetkessä mennyt tosi pahan näköiseksi, mulla on tosi leveitäkin repeämiä ihossa. Kuopus puolestaan viihtyi ylämahalla poikittain ihan loppuun saakka ja raidoitti sitten senkin. Navan päällinen nahka repesi viimeksi myös, navan päältä lähtee parisenttiä pitkä juova ylöspäin, oli tosi kipeä aikoinaan. Napa mulma ei ole koskaan tullut kokonaan ulos, ulkoreunat pömpöttävät nyt jo.

Maha on kasvanut viime viikkoina vauhdilla. Painoa mulla on vasta pari kiloa yli lähtöpainosta, mutta alussa mulla dippasikin paino noin 10 kiloa alas ja on vasta nyt alkanut nousta kohisten. Multa katosi lihakset alussa, kun sairastelin ja nyt tilalle on tullut ihan ehtaa läskiä. Posketkin on pyöristyneet, tavallisesti ne on melko kuopalla. En ota stressiä painosta, neuvolassa on enemmän stressattu sitä, ettei painoa ole tullut. Kyllä se sitten aikanaan lähtee poiskin, en nyt jaksa urheilla. Mä syön terveellisesti muutenkin, en syö karkkia ja muita herkkuja ollenkaan, mutta nyt on vaan kova nälkä välillä ja annoskoko voi olla aika iso. Kesällä sitten lenkille ja takaisin normielämään, urheilua joka päivä. Kesä tulee seistyä kentän laidalla,osittain miehen töiden takia, sekä esikoisen ja miehen harrastusten takia. Mun mies on töissä urheilualalla ja itse työskentelen osa-aikaisesti nytkin urheiluseurassa. Haaveena on saada tästä joskua ihan kokopäiväduuni.

Mulla on nyt pissassa ollut sokerit plussalla. Pari kertaa olen mittarilla arvot kotona mitannut, paasto on ok, samoin tunnin arvo. Muutenkin on nyt tullut raskausvaivaa, puuskuttaa heti kun teen jotain, väsyttää, henkeä ahdistaa seisoessa välillä, käveleminen sattuu, pystyasento huimaa, pissattaa koko ajan , on ollut suonenvetoa ( ja aina samassa jalassa), lihasjumia, unettomuutta, pahoinvointia, iho on kuiva kuin sahara yms. Oon jo aika valmis synnyttämään.

Mulla alkoi äitiysloma, mutta teen vielä näitä urheiluseurahommia toukokuun lopulle saakka, jollei vauva tule aikaisemmin. Muuten olinkin hoitovapaalla. Suurin osa on puhelimitse tai koneella hoidettavia, joukkoon mahtuu pari kokousta ja tapahtumaakin. Onneksi tiedän, että mulla on varahenkilöt, jos olo tästä muuttuu tukalammaksi.

Apanapa ja jätkänpätkä 31+5
 
Yritin päivällä kirjotella tänne pitkät höpinät, mutta ei onnistunutkaan.
Neuvolassa käyty aamulla ja nyt sitten todettiin raskausdiabetes, vaikka sokerirasitus arvot oli ok. Kotimittauksissa 1h arvo on useana päivänä per vko koholla, joten se riitti diagnoosiksi. Lähetteen teki äitipolille ja kokoarvioon samalla, koska sf-mitta huitelee omilla käyrillään. :( Muuten oli kaikki ok, painoakaan ei ollut tullut kuin 300gr/vko. Ja baby oli nyt raivotarjonnassa, tais toissapäivänä kääntyä kun olo ja hengittäminen helpotti. :)
Töihin pitäisi palata vielä kuukaudeksi, vähän kyllä jännittää miten jaksan.
Uusin raskausvaiva on liitoskivut, huh, liikkeelle lähtö yhtä tuskaa. Ja entisiäkin vaivoja kun on ihan riittävästi...
Mulla muuten on seuraava neuvola vasta kuun lopussa, 4vkon päästä. Miten nämäkin eroaa eri paikkakunnilla, jotkut käy jo nyt useasti ja me toiset kk:den välein!?

-julianna40 rv 31
 
Viimenen kymppi lähössä kohta käyntiin, ihana ku muillaki alkaa olla tukala olla, ei tarvi yksin tuskailla :D ois tosiaan tämä ja ens viikko enää töitä, jaksas vaan nyt loppuun asti. Eilen tuli käytyä hieronnassa js olihan se ihanaa, sai aukastua tuolta perskannikan päältä hermopinteen mikä on aiheuttanu takareiteen kipua, kahen viikon päästä uus aika niin sais aukastua loputkin lukot :) Ajattelin että käviskö sitten 38 viikon tienoilla vyöhyketerapiassa tai miksi sitä nyt sanotaankaan... sais vähän synnytystä edistettyä. Onko kellään kokemusta tuosta? Mulla on yks kaveri käyny jokaisen lapsen kohalla kun laskettu aika on lähestyny ja lapset on syntyny viikon sisällä siitä ;)

Hedeliini ja kullervo 29+3
 
Oioioi, huhtikuu jo!

Tänään oli lääkärineuvola ja siellä kaikki oikein hyvin. Lääkäri otti tosissaan mun kivuttomat supparit muutaman viikon takaa ja sekä käsikopelolla, että alakautta ultralla tsekkasi kohdunsuun tilanteen. Paineli vielä vauvaakin alaspäin ja testaili kohdun suun sisäpuolta, että lähteekö paineessa pehmenemään, mutta napakkana oli ja paikat täysin kiinni. Vauva köllötteli pää alaspäin, niin on ollut koko ajan. Pylly on mun vasemmassa kyljessä ja potkut tulee oikeaan kylkeen. Näin olisin itsekin veikannut jos olisi kysytty. Paineet ok. Painoa tullut kuukaudessa vain 100 gr ja yhteensä vajaa 4 kg. Sf oli 24, mikä on vähemmän kuin pojista on ollut. Ja sykkeet tasaisesti 140. Raudan aloitan uudelleen ja kroppaa pitää kuulostella ja välillä vain heittäytyä sohvalle lepoasentoon.

Mukava käynti kaiken kaikkiaan, vaikka oma terkka olikin korvattu toisella tällä kertaa.

AnnaOnni 27+3
 
Lettu kiitos uudesta pinosta ja sushi. Se on kyllä sellainen märkäuni täällä. On kanssa miehen suosikkeja, mutta ei ole puoleen vuoteen pöydässä näkynyt. Ehdottomasti sellainen hervoton platteri synnärille jaettavaksi.

On kyllä uskomatonta, että ens kuun puolella hätäisimpiä tosiaan voi olla jo matkalla maailmaan ja toivottavasti meistä olisi vielä jakautumisen jälkeenkin kirjoittelemaan. Veikkaan melkein, että esikoisen kanssa riittää enemmän ihmeteltävää silloin kun nyt odotusaikana tai sitten tässä on vaan jo niin kyllästynyt raskauteen ja juuri noihin vaivoihin. Kyllä tässä itseasiassa odottaa vähän mammalomaa niin saa luvan kanssa huoahtaa ja pistää itsensä/vauvan oikeasti etusijalle.

Raivostuttavaa hirveästi oli kirjoitettavaa, mutta kun netti pätki ja söi tekstin niin ei enää tiedä mistä aloittaa. Varmaan jotain hirveän tärkeää.

Ai niin ainakin sitä piti kysyä, että onko teillä muilla herkkismahaa? Mun maha ei kestä oikein mitään painamista tai kiristämistä. Kunnon prinsessa olo kun ei kyljellä maatessa ei kestä mitään mahan alla puhumattakaan puristavista vaatteista.

NancyC 31+2
 
Olen aika hämmentynyt kun tässä ollaan nyt sairaslomalla loppuun asti, miten tässä nyt näin kävi.. En edes ehtinyt suutani avata kun lääkäri tiesi jo missä mennään, kai terkka oli jättänyt sille jonkin viestin aamuisesta neuvolakäynnistä. Katsoi kohdunsuun eikä supistukset onneksi olleet aiheuttaneet tuhoa. Kohtu on kuitenkin tosi supistusherkkä.
Lääkäri totesi ettei meidän nyt kannata riskeerata tätä ja hän kirjoittaa sairasloman koko loppuajalle.
Ihan hassua, en osaa ajatella etten menis enää töihin.
Romanssi rv 29+5
 
Viimeksi muokattu:
Närästää, olen yrittänyt välttää niitä ruokia, juomia jotka närästää mutta tuntuu että syön mitä vaan niin närästää. Ja sitten sen myötä on hiukan huono olo kun on niin tukala olla kun närästää... Argh...

Muuten vauva liikkuu hyvin ja paljon, töitä enää 8 päivää ja sitten alkaa loma. Pitkä sellanen, palaan töihin viimeistään kun vauva on vuoden. :)

Sanna-M ja Papu rv 28+5
 
Heippa kaikille.

Niin hienoa että on jo huhtikuu :)

Romanssi, miä kanssa oon miettiny tuota asiaa että pääsenkö töihin enää ennen äitiyslomaa, en oo ihan vielä valmistautunu siihenkään kun muutama työasia olis kiva saada päätökseen ja tuntuu et laskettuun aikaan on vielä niin kauan. Viimeksi kun lääkäri siitä puhui, niin olin aika yllättyny.

Me käytiin lauantaina taas sairaalalla kun aamulla jo alkoi säännölliset supistukset. Paikat taas oli kunnossa, lääkäri vielä sanoi että kun kaksi on syntynyt lasketun ajan lähellä, niin todennäköisesti tämäkin, ainakin tilastojen valossa. Sanoi vielä ettei näe syytä miksen voisi mennä saitsun jälkeen takaisin töihin kun mies sitä kysyi. Ei saa liikaa rehkiä mutta saa muuten normaalisti toimia. Kuitenkin korosti vielä että kyseessä tilastot, eikä voida tietää muuten kuin aina katsomalla kohdunkaulan tilanne tarvittaessa, suunnittelen tässä jo sarjakorttia synnärille/polille :)

Ens maanantaina olis neuvola ja pitäisi myös silloin töihin mennä. Ei ole kyllä mitään hajua miten käy, kun nla lääkäri sanoi että määrää tarvittaessa loppuajan saitsua. Olis kyllä kiva päästä vielä hetkeksi töihin, mutta toisaalta mietin voinko siellä olla. Teen pääosin istumatyötä, ja istuminen pitkään ei kyllä tunnu hyvältä missään kohtaa kropassa. Tällä hetkellä nuo supistukset ei enää pelota, mutta toisaalta mietin että enkö nyt sitten kiinnitä niihin tarpeeksi huomiota. Olis niin kiva kun olisi jo 35 viikkoa täynnä, niin jotenkin olis paljon rauhallisempi olla.

Orange80 29 plus 2
 
Kiitos Lettu uudesta pinkasta :flower:

Olihan se itsellekin pienoinen ahdistus kun neuvolalääkäri kolme viikkoa sitten kirjoitti saikkua äippälomaan asti. Olen ollut saikulla melkein koko tämän vuoden sieltä rv20 alkaen suppareiden ja liitoskipujen takia. Jotenkin sitä aina mietti et kyllä tästä vielä ehtii hommat saada hoidettua, no ei se aina niin mene kuin suunnittelee. Tosin oli munkin pakko käydä muutamia päiviä duunissa järkkäämässä hommat ja istumassa vielä yhdessä paliksessa vaikka olin saikulla. Olin kuitenkin jo kaukaa viisas viime syksyllä ja ohjasin suurimmat projektit häikäilemättä muille, välillä se harmitti itseä kun olis halunut tehdä kaiken itse mut nyt kiitän hyvää suunnittelua :kieh:

Töihin aijon palata ehkä joskus syksyllä 2016 tai jos kotona on kivaa niin otan ilosta kaiken irti ja olen sen kolme vuotta. Tää on kuitenkin viimeinen kerta kun tähän on mahdollisuus =) Sanoin sen kyllä töissäkin mut sillti jäi vähän sellainen kuva ettei mun uskottu olevan tosissani. Edellisellä kerralla 6 vuotta sitten palasin duuniin pojan ollessa 1v4kk :whistle:

Suppareita tulee edelleen mut onneksi ovat enää vain puristavia ja ikävän tuntuisia. Ens viikolla taas tsekkaus äippäpolilla onks muutoksia tapahtunut. Viime kerralla oli paikat pehmeänä ja sormelle auki mutta uudelleen synnyttäjälle saattaa olla ihan normaalia kun kaulaa kuitenkin jäljellä vielä reilu 3. Mulla on molemmat syntyneen ennen laskettua aikaa niin jotenkin sitä odottaa tämänkin syntyvän siellä toukokuun puolella mut se jää nähtäväksi. Meillä on lapset veikanneet vauvan tulevan 25.5 tai 31.5 saa nähdä osuuko kummankaan veikkaus oikeaan :D

S 30+5
 
Heipat.

Pitkästä aikaa täällä. Kuulumiset ihan positiivisia, tulehduksia ja muita pieniä vaivoja muutenkin on kyllä ollut, mutta kaikki on kuitenkin hyvin. Vauva kasvaa ja aika kuluu.

Minullekin tarjottiin saikkua äippäloman alkuun asti, mutten halunnut. Lupasin ottaa rennommin töissä. On kuitenkin mukavaa olla töissä ja nähdä työkamuja, kotona ehtii sitten olla ihan riittävästi. Töitä on nyt jäljellä kuusi viikkoa, toivottavasti pystyn tekemään nämä viikot edes päällisin puolin.

Minullakin vauva on ollut koko ajan pää alas ja peppu vasemmalla ja potkut tulleet oikealle. Lääkäri ei sitä neuvolassa sanonut, mutta tunteehan tuon. Neiti jumppaa aina samalla moodilla :)

Meillä ei ole tehty vieläkään mitään hankintoja vauvalle, paitsi nyt vaatetta olen ostellut. Viiden pojan jälkeen ei oikein osaa pysyä erossa tyttöjen jutuista. Vaaleanpunaista ja pinkkiä vaan tarttuu käsiin, ei voi mitään. Pitäisi vielä muuttokin hoitaa ennen synnytystä, vaan onhan tässä vielä aikaa... ;)

Nyt taas töiden pariin, raivostuttavan paha flunssa juuri paranemassa. Alkoi sunnuntaina ja eilen iltapäivällä alkoi helpottaa. Karsea kokemus.

Hyviä vointeja kaikille!

LL, rv 27+6
 
Tervehdys vapaapäivän lomasta! :)

Istun kahvilassa ja lähinnä kulutan aikaa, jotenkin olen taas ihmetellyt näitä "hiljaisia päiviä" ja kysyisinkin muiden mahojen liikehdinnästä..

Onko muilla ns jatkuvaa pikkupotkua/möyrintää ja maha heiluu holtittomasti puolelta toiselle vai onko enempi potku silloin-tällöin/paikan muutosta ja väliin ajottuu tuntejakin ilman mitään? Mä en päiväsaikaan tunne mm. mitään kun olen jatkuvassa liikkeessä, liikkeet tunnen lähinnä iltaisin.
Mulla oli ed. raskaus aikalailla samanlainen ajoittain hiuksia nostattava mutta kun noita liikkeitä kuitenkin tulee niin en jaksa panikoida. Jonkun oman ultran aattelin istukan toiminnan tarkastukseen. Eivät nlassa sillä niiden ultrakoneella näe ja lähinnä sielläkin tarkasti vain asennon. Ja ei, en ole niin huolissani jotta lähtisin äpolille ihmettelemään synnyttävien sekaan, kunhan ihmettelen täällä :)

Sabsu 27&risat
 
Heissan pitkästä aikaan :)

Kiitos Letulle uudesta pinosta. Jokapäivä käyn lukemassa kuulumisianne.

Sabsu: mulla on ollut samat mietteet näinä päivinä. (Ollaan samoilla viikollakin. ) Vauva liikkuu välillä enemmän ja välillä vähemmän. Soittelin eilen neuvolaan kun on supistellutkin enemmän, niin th sanoi et näillä viikoilla kohtu kasvaa kovaa vauhtia, niin se on supisteluherkkä. Jos ei muutu kivuliaiksi ja sarjoittaiseksi niin kotona lepoa. Ja liikkeistä sanoi et kunhan tuntuu jotain liikettä niin se riittäisi tässä vaiheessa. Mulla onkin tänään tuntunut enemmän liikettä. Varsinkin kun kävin aamulla sokerirasituksessa, niin sen litkun jälkeen tyttö riehaantui kovasti :)

Vointi on ollut ihan kohtalainen. Selkä vain kipeytyy herkästi. Levätessä onneksi rauhoittuu. Närästys on jokapäiväistä :( mutta Rennie onneksi riittää. Nyt onkin lähipiiriin tulossa vauvoja. Paras ystäväni odottaa kolmatta syntyväksi näinä päivinä. 2 miehen veljen vaimoa ilmoitti olevansa raskaana. 2 kaveria on alkuvuodesta saanut jo vauvansa. BabyBoomi :)

Täytyisi jaksaa lähteä vielä ulos poikien kanssa. Huoh!

Voikaa hyvin :)

MaMaFor3 + Kerttu rv27+4
 
Kiitos Lettu uudesta pinosta!

sabsu77 mulla myös oli aiemmin sama homma vauvan liikkeiden suhteen. Oikeastaan vasta nyt viikon sisään potkut on huomattavasti voimistuneet ja mielestäni vauva on paljon aktiivisempi kuin aiemmin. Aikasemmin en myöskään tuntenut mitään moneen tuntiin jos olin liikkeellä. Kyllä nytkin saattaa hyvin mennä tunti tai pari ennen kuin vauva taas ilmoittaa itsestään.

Tänne iski kauhea flunssa :snotty: Kurkku älyttömän kipeä ja nenä vuotaa.. Viime yö menikin valvoessa ja sängyssä pyöriessä kun oli niin tuskainen olo. Pari tuntia varmaan sain nukuttua. Toivottavasti lähtee pian pois!

Mulle iski eilen kauhea paniikki kun tajusin ettei olla ostettu vauvalle vielä mitään muuta kuin vaatteita :D No, onneks tässä nyt on vielä aikaa. Mulla ois päivisin aikaa kierrellä kaupoissa ja ostella vaikka mitä mutta tällä hetkellä rahatilanne ei anna periksi :/ Kuukauden päästä pitäis vähän tasottua niin jospa sit pääsisin ostamaan kaikki tarvittavat tavarat :)

elpukka & papu 29+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Lettu huhtikuun pinosta, pian on meidän kuukausi :heart:
Neuvolassa kävin tänään ja oli ihan huippu nlatätsy! Painoa on alusta tullut 7,5kg, ei vielä kovin paljon. Tämä täti ultrasi ja hyvä niin. Pää oli edelleen alhaalla vaikka epäilin, että on vaihtanut asentoa. Olihan se mutta peppu oli siirtynyt vain toiselle puolelle. Painoarvio oli n.1200g ja ihan keskikäyrällä mennään joka suhteessa. Sitten päivityspyyntö Letulle, ultrassa näkyi semmoiset ulokkeet ettei voinut erehtyä :LOL:
meille on tulossa toinen POIKA
Huomenna menen käymään lääkärissä taas supistusten takia. Vein eilen makuuvaatteet pihalle ja sitten taas maattiin päivä, eli ei kärsi juuri muuta tehdä kuin hissutella kotona..esimies taas tuumasi, että ei ota mua enää töihin kun työt on lisääntynyt ja tunteja pitäny kiristää joten pienemmällä porukalla tekevät enemmän hommia ja yksin työskentely on taas lisääntynyt.
Anniinaballeriina 28+4
 
Ajattelin liittyä nyt keskusteluun. Olen seurannut jo vähän aikaa tätä keskustelua. Oma vauvani laskettuaika olisi 16.6 ja olisi kiva nyt viimeistään tulla mukaan kun ei oikein oo kavereita kenen kanssa keskustella. Tää lapsi on mun eka ja nyt tuntuu että alkaa jännittää tässä ei oo enään pitkää aikaa kun on laskettuaika. En oo tänä vuonna oikein kunnolla oleen töissä kun alkoi olkapää vaivata. Olen muutenkin nyt jäämässä aikaistetulle äitiyslomalle. Nyt on ollut isovaiva kun närästää niin kamalasti. Välillä tuntuu että mikään ei auta kun vaan kärsiä. Odotan kyllä innolla tulevaa. Tässä on nää tiedot mitä tossa ylhäällä halutaan. 16.6/norappi/27/TAYS/ensimmäinen lapsi.
 
Letulle taasen kiitokset uudesta pinosta. Ihan hurjaa,että mennään jo huhtikuusa.

norappi tervetuloa mukaan!

Täälä vointi edelleen vallan mainio. Nyt on parin päivän verran tullut jotain pieniä supistuksia,mutta siis ihan vaan vetää vattan kovaksi,ei sen kummempaa.Kävelyllä kävin eilen pitkästä aikaa ja sielä kyllä oli vatta oikeastaan koko lenkin ajan kovana. Vähän piti himmailla tahtia..

Mä oon nyt saanu kaikki vauvan vaatteet pestyä ja silitettyä kaappiin,kiva kun vähän hahmottaa mitä sieltä oikein uupuu..Kovasti tekis mieli jo pestä vaunuja ja laitella pinnistä.. Mutta jospa vielä hetken malttais noita hommia lykätä!

Tässä yks päivä tuli ensimmäistä kertaa mielee,että tää vauva pitää jossain vaihees oikeesti taas pusertaa pihalle:O Jotenkin oon vaan lykänny sen koko synnytys ajatuksen taka vasemmalle:LOL: Pitänee vähän ruvetajo ajatus tasolla työstämään koko touhua...Hurjaa ajatella että esikko on syntyny rv 36+4,eli n. kuuden viikon päästä tästä!!

Imetyspaidoista kirjoittelin blogiin,jos jollekkin olis apua tai sais vinkkiä! unelmien elämistä: Valmistautumista tulevaan


Aurinkoista torstaita kaikille!
Miinu ja Hippunen rv 30+3
 
Tervetuloa mukaan, norappi! Ja kiitoksia taas kiitoksista kaikille, listankin pitäisi olla ajan tasalla.

Kävin eilen taas ruhjottavana fysioterapeutilla (kerran viikkoon, avaa edes vähän lonkkia ja selkää) ja nyt on hiukkasen kevyempi olo.

Just tossa pohdin että ehkä sitä pitäis pikkuhiljaa alkaa laittamaan sairaalakassia valmiiksi. Sitä ei tiedä miten nopea lähtö sit lopulta tulee -- toivotaan nyt että nopeampi kuin esikoisen kanssa, mä en oikeasti kestä jos Korneliuksen päiviksikin tulee 42+3. Mä olen niin suhtautunut siihen että vastapainoksi tää muksu tulee ulos jo viikolla 38, koska tasapaino. Eli toukokuun puoleen väliin mentäis. Mies on sitä mieltä että tulokas syntyy tiistaina (laskettu 3.6 on tiistai, että sen puoleen). Mä olen sitä mieltä että kunhan vaan tulee ulos siedettävässä ajassa siedettävällä tavalla.

Tohon sairaalakassiin mä ajattelin ottaa mukaan suklaata ja pillimehua (harmi kun ei sitä sushia oikein voi...) ja rintakumit, liivinsuojia, sitä tätä rasvaa, omia vaatteita, vauvalle vaatteita, rintapumpun (vaikka onhan niillä osastolla, mut oma on aina kivempi) ja ja ja. Saas nähdä mitä kaikkea sinne eksyy. Mulla tulee kuitenkin olemaan täysin oma huone sitten lapsivuodeosastolla MRSA-kantajuuden takia, niin ei ole huonekaveriakaan kenen kanssa höpötellä. Tosin ehkä yölläkin sais sitten nukuttua edes pienen hetken kun on yksin.

Täällä edelleen ollaan vaan perätilassa, ei näytä olevan mitään tarvetta kääntyä mihinkään suuntaan. Mä jotenkin niin näen että Kornelius ehkä vähän onnettomanakin nököttää jalat ristissä, napanuoraan kietoutuneena kun liikkumatila vaan vähenee päivä päivältä. Just ton napanuoran takia mä meinaan kieltäytyä kääntöyrityksestä, jos sellainen mahdollisuus tulee eteen. Kun sitä ei kukaan lääkäri kuitenkaan varmuudella voi kertoa että miten se nuora siellä on, onko pituutta riittävästi jne. Kun voi ihan oikeasti olla niin että vauvalla vaan ei ole mahdollisuutta kääntyä syystä tai toisesta (siis muusta kuin jääräpäisyydestä johtuen), enkä ota riskiä repeytyneestä istukasta tai pahimmassa tapauksessa vauvan hapenpuutteesta tai kohtukuolemasta. Tiedän et noi on marginaalitapauksia, mutta oma lapsi on aina oma lapsi -- meillä on riskejä jo muutenkin MRSA:n ja streptokokin muodossa. Eiköhän nää nyt jo riitä.

Mulla saatiin aikaistettua neuvolalääkärin aikaa, eli se on 29.4, ja silloin selviää sitten jatkoa. Huh, ajatella että tän kuun lopussa onkin jo viikko 35+ meneillään. Alussa aika meni niin hitaasti (no okei, menee se tavallaan nytkin kun vaan kökkii kotona ja miettii kesää) ja nyt sitten taas taaksepäin katsottuna kauheeta vauhtia. Mut niinhän se on. Melkein seitsemänvuotiaan esikoisenkin syntymä oli kuin kuukausi sitten. On se jännä.

Lettu ja Kornelius 31+2
 
Huomenia vaan tännekkin!

Vyöhyketerapiasta, kävin viimeksi lasketun ajan aikoihin 3-5 kertaa siellä paineltavana ja hierottavana. En oikein usko tuohon touhuun, mutta päätin mennä uuden käynnistyksen pelossa. Täti kovasti lupaili, ettei kukaan ole koko hoitosarjaa käynyt loppuun synnyttämättä, osa on mennyt hoidosta suoraan synnyttämään. Mua ei edes supistellut. Voisin kyllä mennä nytkin, se tuntui ihan mukavalta turvonneissa jaloissa. Synnytys ja etenkin avautumisvaihe oli kyllä sen verran helppo, ties vaikka olisi jotenkin auttanut. Jätkä tuli kun halusi, tosin edellisenä iltana kävin Jorvissa näytillä, kun poika liikkui niin vähän. Kätilö tutki kohdunkaulan ja irroitteli kalvoja ja sen päälle kävin vielä saunassa. Aamulla heräsinkin supistuksiin.

Meillä esikoinen on alkanut kiinnostua vauvasta. Nuorempi ilmoitti, ettei ittä ( iskä) ja hän tykkää vauvasta. Ostin parit vauvan vaatteet ja poika sanoi, että liian peenet ( pienet). On myös kertonut lyövänsä vauvaa ja kävikin yksi ilta antamassa äidille iltapusuja ja pois lähtiessään läpsäisi mahaa.
Isompi on puolestaan selvästi työstänyt asiaa, ensin hiihtolomalla kertoi Muumimaailmassa vieraillessamme miniponille, että hänestä tulee isoisoveli. Sen jälkeen on kertonut asiasta satunnaisille vastaantulijoille, esim. kassatädeille. Kaverinsa kanssa oli kovasti jutellut vauvasta, kaverilla on samanikäinen pikkuveli kuin meillä ja nyt myös vauva. Toisen kaverin kanssa oli pohtinut, että miten se vauva oikein syntyy, pyllystä vai mahasta. On myös kysellyt omasta vauva-ajasta, tiedustellut tarkkaa aikaa jolloin vauva tulee, ja kun kerroin, että vauva ei aina tule silloin kun on luvattu, niin oli kovin huolestunut siitä, että miten me sitten tiedetään milloin se tulee. Vannotti tänään kerhoon lähtiessä, että minä sitten soitan hänelle ja iskälle, kun vauva tulee, vaikka olisi yö, niin he tulevat heti katsomaan vauvaa.

Mä niin haluaisin uudet vaunut. Ajattelin käydä lapsimessuilla, jos saan miehen tai äitini mukaan seuraksi. En enää jaksa painella poikien perässä, viime vuonna messuilla käännyin ja isompi oli kadonnut. Löytyi ihan toisesta hallista, joku myyjä oli napannut pojan, kun oli useamman kerran juossut ohi yksikseen. Meinasin saada sydärin, kun en lasta heti löytänyt. Pojalla oli tarralla paidassa mun puhnro, johon myyjä soitteli ja pyysi noutamaan kojultaan.

Apanapa ja pätkä 32+0?
 

Yhteistyössä