Kasenja: Tuo on varmasti aika yksilöllistä. Mulla eka raskaus sujui "kuin tanssi" eikä ollu supistuksia eikä muitakaan kolotuksia. Sen jälkeiset raskaudet onkin olleet hankalia ja kaikenlaisia vaivoja on ollut, ikävimpinä tietysti supistukset ja kohdunsuun kypsyminen ennenaikojaan. Sairaslomalla olen siis ollut ja joutunut jättämään kaikki ylimääräiset rasitukset pois. Tuohon sisältyy minulla juurikin nuo kävelylenkit ja pitkät automatkat. Kävely sujuu hiiiiitaaaasti ja autossa istuminenkin lyhyissä pätkissä.
Mutta ei voi kyllä kukaan etukäteen tietää minkälainen juuri sinun vointi on loppuraskaudesta. Lääkärintarkastuksessa voidaan nähdä esim. juuri se kohdunsuun kypsyminen jonka vuoksi lääkäri voi kehoittaa kaikesta ylimääräisestä rasituksesta luopumista/määrätä sairaslomalle. Että toki ennen pitempää reissua voi käydä lääkärin luona hakemassa varmistusta asiaan varsinkin jos jotain oireita, supistuksia tms on ollut.
Mutta ei voi kyllä kukaan etukäteen tietää minkälainen juuri sinun vointi on loppuraskaudesta. Lääkärintarkastuksessa voidaan nähdä esim. juuri se kohdunsuun kypsyminen jonka vuoksi lääkäri voi kehoittaa kaikesta ylimääräisestä rasituksesta luopumista/määrätä sairaslomalle. Että toki ennen pitempää reissua voi käydä lääkärin luona hakemassa varmistusta asiaan varsinkin jos jotain oireita, supistuksia tms on ollut.