Iltaa kaikille!
ONNEA hurjasti
Odottavalle vauvasta
Tulepas kertomaan sitten, kun pystyt miten meni kaikki.
Onko kellään veikkauksia kenelle syntyy seuraava vauva?
Isonalle, Sabsu, Anniinaballeriina ja muut raskausdiabeetikot: Mä haluisin mitata näitä arvoja vaikka joka päivä, mutta en saa mitata.. saan vaan kerran viikossa mitata, kun neuvolasta pihdataan noita neuloja liuskoja. Mulla ollut arvot hyvät aina kun oon mitannut. Eilen mittasin huvikseni, kun söin ensin kunnon ruuan ja sitten jäätelön päivällisellä, niin ihan normaalit oli arvot silti.
Mä pääsen tän
radin vuoksi synnytystapa-arvioon. Tuun sit kertoo mitä sanottiin. Tässä asiassa meidän neuvolassa ei näköjään pihdata.. sinänsä vähän ihmettelen, kun meidän vauva ei oo mitenkään iso ja sf-mitta on ihan keskikäyrillä ja silti pääsen arvioon.. No, hyvä, että ovat tarkkoja.
Vaatteista: Mä oon hommannut 56 sentistä ylöspäin vaatteita. Aattelin, että käärin noita hihoja aluksi. Oo kuullut, että 50 senttiset ei kauaa mahdu vauvoille. Jos noi 56 senttiset on iha liian isoja, niin voihan niitä hakea sitten kaupasta vaikka lisää niitä pienempiä vaatteita.
Tuntuu kyllä hurjalta, että mulla on enää tää viikko töitä ja sitten jään äitiyslomalle. Ihan tarkasti ensi pe on äippäloman eka päivä! Näin se aika vaan meni. Ihana kyllä jäädä töistä pois! Mulla on niin paljon suunnitelmia, että alkaa ihan runsaudenpula tulla siinä mitä kaikkea haluisin tehdä tässä, kun vielä jaksaa touhuta. Ainakin siivoilla vähän, pestä ikkunat, järjestellä vauvan tavarat ja ommella kastemekon loppuun.
Onko teillä muilla ollut millaisia supistuksia nyt? Teillä siis, jotka ootte mun kaa samoilla viikoilla eli laskettu touko-kesäkuun taitteessa heti. Mulla on alkanut nyt olla kivuliaita suppareita. Ihan kun menkat olis. Muutenkin noita harkkasuppareita tulee ihan jatkuvasti! Voisin vaikka huomenna laskea päivän aikana kuinka monta havaitsen, mutta siis kyllä näitä kymmeniä kertoja päivässä tulee. Muuten olo ihan ok ja vireä, mutta kyllähän noi supparit liikkumista rajottaa. Oon huomannut, että jos rakossa on yhtään virtsaa, niin supparit on kovempia ja olo tukalampi.
Nukkumisesta: Mä nukun tosi huonosti nykyään. Valvon aamuyöstä ja herään monta kertaa yön aikana. Yöllä myös supistelee. Jos äippäloma ei alkais jo pe, niin hakisin nyt sairaslomaa. Nyt on sellainen olo, että ei enää jaksa, kun levossakin supistaa. No, kolme päivää töitä enää! Kyllä mä kestän ja jaksan.
Voimia ja jaksamista kaikille! Mä lähden saunaan nyt
-Nuppu- ja Vauva 34+0