****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

Ultrassa tuli käytyä! Ja mun pelot osoittautui onneksi turhiksi.. Ei ollut kohdunulkoinen, vaan kohdusta löytyi pieni sikiö, joka vastasi viikkoja 7+6 ja jonka sydän jumpsutti vanhvasti!! :heart: voi ihana! Itkin viime yönkin ja pelkäsin, mutta nyt on jo luottavainen olo, elämä kantaa :heart:

Pohjantuuli ja tuulenpoika 7+6 (ite laskin et ois tänään 8+1)
 
Hei,

pikaisesti tulin töistä kirjoittelemaan... elikkäs mulla ei sitä vuotoa sitten tullut enempää, paperiin jäi siis pyyhkiessä ihan kirkasta verta n.5 kertaa (ehkä tunnin sisällä) ja sit oli vähän vaaleanpunaisempaa valkkaria... mutta siis eilisen ehkä 16 jälkeen ei sitten enää mitään.

Joten uskaltaako tässä jo henkäistä helpotuksesta?

Vieläkin vaivaa mistä se veri tuli, mutta eipä se murehtiminen auta..

Nyt vaan ärsyttää kun alkuperäinen ongelmakin tekee tuloaan, eli polttelee tuolta emättimen tienoilta, ei pahasti mutta kuitenkin... onko kellään muulla ollut samaa vaivaa? Eikä siis ole hiivaa, mietin itse kuivia limakalvoja, mutta mulla aika reippaasti tuota valkovuotoa tulee, ihan siis juoksevaa, että ei sit sekään....

Ja anteeksi tämä omanapaisuus, palailen illalla paremmalla ajalla :)

Hyvää viikonloppua kaikille toivottaen,

JudeD 5+2
 
Heippa!

Olipas tullut hurjasti tekstiä ihan parissa päivässä. Mieleen jäi etenkin mmilia08:n kertomus keskenmenostaa, kuulosti ihan mielettömän rankalta :hug:

JudeD Onneksi vuotoa ei tule paljoa!! Tollanen pieni tuhruttelu on varmasti aika vaaratonta.

PohjanTuuli Onnea hienoista ultrakuulumisista!! :heart:

Mulla on yks "oire" minkä oon huomannut, että on tullu nyt on se, että kun aamulla herään niin vatsa tuntuu ihan tyhjältä ja on pakko syödä.. Silleen, että ei saa unta enää ja on nälkäkipuja jopa!

Kerroin mun parhaalle ystävälle eilen ja se otti asian tosi ihanasti ja on tosi innoissaan. :) Tuli hyvä mieli. Äidille haluaisin ihan kamalasti kertoa mut ajattelin odottaa, se innostuu niin paljon ettei salaisuus pysy kauaa salaisuutena ;)

Kirjoittelen lisää paremmalla ajalla! :)

Halein,

Lily ja 5+5
 
Ihania uutisia PohjanTuuli onnea! Täällä aamupäivä meni hyvin ja kun olin suunnitellut lasten kanssa lähteä äidilleni, iskikin kivasti taas migreeni päälle:'( Eli tämä on nyt päättänyt jäädä ja kai se johonkin aikaan sitten hellittää tässä raskaudessa, ainakin toivon niin. Nyt ainakin olo alkaa jo olla normaali joten tän päivän kohtauksesta selvitty.
 
Pohjantuuli onnea hienoista ultrauutisista :heart:!

Täällä taas tänää etonu enemmän. Oon myös aika ihmeissäni, ku keskiviikkona neuvolatäti soitti ja sano, et hää laitto labralähetteeseen myös kilpirauhaskokeet, siis siihen labraan mikä otetaan raskaudessa aina aluksi. Ja sano, et kysyy lääkäriltä tuosta miun yhestä lääkkeestä eli Dygratylista ja kysy, et haluunko, et hää soittaa äippäpolille. No, tänää taas soitti ja sano, et äippäpolilta kysyvät kans lääkäriltä ja sieltä tulee lähete, joko sillo viikolla 11 tai jopa aikasintaan. Mie sit kysyin, et tarviiks miun olla huolissaan ni hää sano, et ei tarvii. Jännä juttu, ku oon kahessa aikasemmassa syöny samaa lääkettä eikä äippäpolilta oo tullu mitään. Vissiin johtuu siitä, et meiän synnytyssairaala vaihtu. Aikasemmin oon synnyttäny Savonlinnan sairaalas, mut nyn mennää sit EKKSään. Oon vähä ihmeissäni :O. Tää nimenomainen lääke on pakollinen miulle, koska se on lisäkilpirauhasten vajaatoimintaa enkä voi olla ilman sitä, muuten kalkkiarvot ei pysy kohallaan. Sekava teksti, mut vähän on sekava mielikin:O. En oo siitä huolissaan, et vauvalle tulis tosta mitään, koska ei noille muille oo tullu mitäään. No, kaippa se on hyvä, et tarkistaavat.

amma harmi, ku siulle on migreeniä tullu :(. Koitahan jaksaa :hug:!
 
voii tuska mikä olotilat päällä, välillä on parempiakin päiviä.

tänään kauhee mikreeni päällä. arvasinki ootella näitä kohtauksia.
mä oon oksennellu ympäri vuorokauden, tää on jotain kauheeta. mies alkaa olemaan ihan kypsä ku joutuu hoitamaan koirat ja neljä lasta. ja ymmärrän hyvin. oon luvannu hyvittää sille kuhan selviän tästä olosta.


onnea kaikille plussanneille.

pahoittelut kaikille matkasta pudonneille. :hug:
 
Ärsyttää nyt kun tuntuu et oon joko lihonnu yhtäkkiä sikana tai turvonnu. Ok eilen söin salmiakkia joka tämän päivän nesteisiin vaikuttaa, mutta muuten olen syöny normaalisti, todennäkösesti vähän enemmän pahaan oloon kun napostellu. Herkkuja syöny vain viikonloppusin, kuten ennen plussaa. Punnitsin aamulla (tosiaan tänään nestelasti salmiakista) ja olin 1.5kg painavempi kuin ennen plussaa. Huomasin että jenkat kasvaneet ja löllöä on jaloissa ja mahassa sekä jenkoissa. Liikkunu olen tosi vähän kun ollu kipee ja oli kiirettä koulujuttujen kanssa tällä viikolla. Nyt jumppaan ja toivon että jaksan käydä jotain liikuuntaa harrastamassa tästä eteenpäin...Jospa olis vaan nestettä. Harmittaa kun tuntuu et nyt se paisuminen alkoi, ei se maha haittaa jos turpoo, mut jos joka paikka menee nyt jo ihan löllöksi...

Sori, oli pakko tänne valittaa : /

Positiivista että minä en ole enää ollut niin väsyny, kai. Se tulee aaltoina mutta en joka ilta ole väsy. Syön raskausajan monivitamiinia, en tiiä auttaako. Muutenkin oireet aaltoilee, välillä saattaa olla hetki et tuntuu et jalat painaa tonnin, välillä on energiaa.

Kaikille vuotaneille pidän peukut pystyssä että on harmitonta vuotoa joka on yleistä! Niille joilla se ei ollut harmitonta, olen todella pahoillani :hug:

Olen nähnyt parikin unta missä käy huonosti...Yhdessä unessa sikiö tuli ulos ja olikin semmosen mittarimadon näköinen, mutta tiesin että se on se sikiö. Sit eilen näin unta et paperiin tuli verta. Täällä huonojen uutisten lukeminen jotenkin porautuu myös mieleen, tästä palstasta siis hyötyä ja haittaa...Hyvä et jalat pysyy maassa, mutta toisaalta kun ei voi etukäteen vaikuttaa meneekö kesken, niin turha sitä on pelätä koko ajan mun mielestä.
 
Heippa mammatoverit :)

Käväisin näillä palstoilla viime vuoden heinäkuussa, jolloin kävi huonosti. Nyt olen ehkä taas liian ajoissa, mutta innostus on sen verran suurta, koska tästä ei olla kerrottu kuin lähimmille parille ystävälle.

Eli Helsingissä Malmilla asuva 29-vuotias naimisissa oleva 6/2008 syntyneen Alexin äiti ilmoittautuu mukaan!

LA 10.6 eli viikkoja tänään 8+0 :D

Ultrassa kävin, koska alkuraskaus oli mielenkiintoinen: plussasin 1. viikolla! Tapahtui kuulemma niin että aiempi raskaus meni n. 2-3 viikolla kesken, ehdin raskautua samantien uudestaan, tyhjennysvuotoa ei ehtinyt tulla joten olin "tarkistusultrassa" kunnallisella hieman ymmälläni kun viikot näyttivät 5+, eli munarakkula. Nyt kontrolliultrassa keskiviikkona viikkoja 7+5, sydän sykki ja pituutta 12 mm <3

Saanhan liittyä joukkoon?
 
iltaa vaan....

En tiedä oonko nyt asiaton mut onko hyvä kertoilla vanhoista keskenmenoista täällä kun porukka on herkillä alkuraskauksien kanssa saati vielä jos jotain ongelmaa on ollu. Minuu ei ainakaan nappaa yhtään jutut keskenmenoista vaikka en YHTÄÄN väheksy kenenkään ikäviä kokemuksia, mut iloisia asioitahan tässä nyt yritetään....

meisasin itse romahtaa vaikeuksien kanssa ja nyt alkaa häviämään pikkuhiljaa olo että roikkuis löysässä hirressä ja haluaisin sen olon säilyttää.
Ehkä on parempi että vetäydyn täältä, en halua muistuttaa itseäni joka päivä että joku sai silloin ja silloin keskenmenon ja toinen taas toiseen aikaan...

Tuoreet jutut on asia erikseen, ja kaikille vastoinkäymisiä kokeneille lähetän suuren suuren halin ja jaksamisia!!!!!

Enkä nyt halunnu ketään loukata, tuntuu vaan kohtuuttomalta kun täällä kertoillaan vanhoja kauhutarinoita ja voivotellaan ettei kukaan vaan moista kohtais... noh toivottavasti kukaan ei joudu ikinä keskeyttämään omaa raskauttaan ja poistamaan elävää sikiötä joka on toivottu, kun kaikki ei menny putkeen kuten meille saattaa käydä....
 
sannikki harmi, et oot pahoittanu mieles näistä meiän jutuista :|. Ei varmaan kenelläkään ole ollut tarkotus sitä tehä ja ei sen takia kerro keskenmenoista siis pelottelumielessä. Tää on vaan semmonen palsta, jonne voi purkautua ja kertoa omista tunteistaan, ajatuksistaan ym. Ja monella on se tuoreena muistissa ja pelottaa, et käy samalla tavalla, joten sen takia niistä haluaa puhua, ennen kuin voi alkaa nauttimaan tästä raskaudesta.

Mie oon ite sitä mieltä, et täällä voi ainakin puhua asiasta kuin asiasta. Enkä ite oo säikähtäny vaik oon lukenu vaik minkälaisia juttuja täältä ja netistä. Aattelin, et tuemme toisiamme niin ilossa kuin surussa :D.


sannikki toivottavasti, et vetäydy pois täältä :(. Kukaan meistä ei sitä halua. Ja en mie ainakaan nimimerkistä muista, et onko hää saanu keskenmenon. Hyvää vointia siulle, jos kuitenkin jätät meidät :heart:.
 
Iltoja naiset!

Kiitos kaunis ultraonnitteluista! :heart: Nyt on keveämpi mieli, vaikka vähän vielä tihkutteleekin

Voimia muillekin vuodon ja muiden vaivojen kanssa painiskeleville :hug:

JudeD : jos ois joku bakteeritulehdus? Nää "naisten vaivat" on kyllä välillä aikas mysteerisiä. Toivottavasti saat selvyyttä asiaan!

amma ja neljä+yksi : tsemppiä migreenin kanssa! Ei varmasti ole kivaa, nyt kun muutenkin on väsyksissä ja pahoinvoiva :hug:

lumihiutale85 : täällä myös oon aivan turvonnut pallo! Hain sitten todellakin jo mukavat äitiyshousut päälle, kun tuntui, että farkut painoi ikävästi jo vatsaa. Ja muutenkin, kun on noita vatsakipuja ollut, niin helpottaa siihenkin vaivaan.. :)

Elppa : Onnea plussasta ja tervetuloa :flower: tosiaan aika jännältä kuulostaa tuo sinun raskautuminen :)

sannikki : ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa. Tosiaan, kun raskaushormonit käy päälle ja on ongelmia, niin ois kiva kuulla niitä juttuja, kun kaikki on kuitenkin mennyt hyvin.. eikä niitä, kun keskenmeno on alkanut samoilla oireilla, mitä itsellä on.. Mutta toisaalta aiemman km:n kokeneen on varmasti käytävä uudessa raskaudessa läpi niitä vanhoja tunteita ja päästävä eteenpäin, jotta voi nauttia raskaudestaan. Ja täältä saa vertaistukea, kun on muitakin, jotka ovat olleet samassa tilanteessa. Kovasti toivon sinulle jaksamista, ja toivon tosiaan, että asiat kääntyvät mitä parhain päin :flower:
 
sannikki mietin tota mitä tossa harmittelit noista keskenmenouutisista yms.
niin ihmetyttää kun kyllähän säkin kerroit kuinka sun serkun vauva oli ollu tosi iso ja meinannu kuolla synnytykseen yms. niin eikö semmonen sitten ole jotenki negatiivista kerrottavaa :eek: ? eikä siis millään pahalla mut mietiskelin vaan...voihan siitäki jolleki tulla pelko perseeseen tai jota.

ja toine kysymys sit liittyen tohon edelliseen sannikille osotettuun juttuun, eli voiko täälä sit puhua edellisistä synnytyksistä jos tuntuu et olis tarve purkaa jossain vaiheessa? vai onko nekin sellasia asioita jotka saavat sit ekakertalaiset pelkäämään enemmä ? tai jotakii. .

ja henk.koht noist keskenmenoist viel niin kyl muhun enemmä vaikuttaa ne nyt just tapahtuvat keskenmenot mitkä tapahtuu ihmisille, joiden kanssa päivittäin vaihtaa kuulumisia, kun ne, mitkä on tapahtunu joskus aikoja sitten. eli jotenki hölmöä mun mielestä pyytää ihmisiä olemaa puhumatta edellisistä keskenmenoista mut tällä hetkellä tapahtuvista vois puhua :O keskustelupalstalla pitäs voida puhua kaikkeen raskauteen liittyvästä- siihen liittyy myös noita edellisten raskauksien pelkoja ja niin. eikä ne keskustelut kenenkään raskautta keskeytä. o_O hmm. missäs niitä asioita purkaa ja puhuu jos ei täälä? (jos ei o muita jolle purkaa tämmösiä)

pupeltaja+ pyllerö 5+2
 
Päivitystä tänne...

Pohjantuuli onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Ja tervetuloa Elppa! :flower:

Omaa napaa sitten:

Joulusta: Mä tykkään joulusta ihan hirmuisesti! Aina paria kk ennen mietin ja suunnittelen koristelua. Ja voi sitä kinkun makua suussa jo kauan ennen joulua :p :D Aatto ollaan meidän porukoilla ja joulupäivänä sitten miehen porukoilla.

Lasten syntymäviikoista joku kyseli: Esikoinen syntyi 39+6. Synnytys kuitenkin käynnistyi 39+5. Tyttö painoi melkein 4 kiloa. Synnytys kesti 16 h ja ponnistusvaihe rapiasti yli tunnin. Tässä raskaudessa yritän saada käynnistystä jos näyttää että vauva olis iso. Koska esikoinen ei meinannut mahtua tulemaan, oli varmaan niin ahtaat paikat minulla. Esikolla solisluu murtui siinä rytäkässä, mutta ei sille onneksi tarvinut mitään tehdä. Reipas tyttö oli alusta asti <3

Lapsimäärästä: Itse haluaisin paljon lapsia, 4-5. Mies taas sanoo että normaalikokoiseen henkilöautoon on kaikkien mahduttava, eli 3 :D No, katsotaan paljonko meille lapsia suodaan! Joku sanoi että hänellä on 7 vuotta ikäeroa veljeensä! Niin on minullakin, ja aika paljon olen joutunut olemaan yksin. Kavereita nyt kävi mutta ois se ollut kiva jos ois ollut enemmän itsensä ikäinen sisarus. Lisäksi vanhemmatki oli pois kotoa paljon kun isä oli yrittäjä ja äiti teki sairaanhoitajan töitä 3-vuorotyössä.

Raskaudessa odotan: Potkuja ja sairaalakassin pakkaamista. Sitä että millon sais jo kertoa muille :D Ja toki sitä synnyttämään lähtemistä :)

Viikonloppusuunnitelmia: Huomenna vähän ostoksille. Ihana päästä vähän ihmisten ilmoille kun tälläkään viikolla oo käyty kun mun porukoilla ja ulkoilemassa.

Nyt katsomaan mikä on hätänä tytöllä kun huutelee äitiä eikä nuku. Tekeeköhän hän hampaita taas vai mikä mättää!

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Sannikille harmi, että olet pahoittanut mielesi meidän keskenmenon kokeneden jutuista:( Ymmärrän että elät vaikeaa aikaa ja kun vielä hormonit mylläävät km-jutut voivat tuntua ikäviltä. Puolustukseksemme sanon kuitenkin, että koettu km voi olla todella suuri arpi sydämessä. Se pelko mikä km:n jälkeen on läsnä raskudessa on ainakin omalla kohdallani kovin suuri. Se on osa tätäkin raskautta, samalla tavoin kun omat pelkosi ovat läsnä sinun raskudessasi. Mielestäni keskenmenoja ei voi arvottaa sen mukaan ovatko ne tapahtuneet aikaisemmin vai tapahtuvatko ne nyt. Ymmärrän että km-jutut pelottavat monia (eikä vähiten sen kokeneita), mutta valitettavasti ne ovat osa tätä raskausaikaa. Toivotaan että meistä kovin harvoille käy niin ikävästi.

Toisaalta myös oma tilanteesi varmasti pelottaa monia. Minäkin mietin nyt enemmän mahdollista rypäleraskautta. Ei sekään aihe kovin iloinen ole. Ei kuitenkaan tulisi mieleenikään pyytää sinua olemaan puhumatta vaikeasta ja raskauttasi varjostavasta aiheesta. Toivon sinulle kovasti onnea tilanteessasi ja toivottavasti et poistu palstalta:)

tirpula (jota oma km ahdistaa koko ajan) ja pikkukultu 5+6/5+2
 
Niin ja vielä kysymys!

Minkälaisella takilla aiotte kulkea talvella?? Mulla on kyllä ulkoilutakki mihin mahtuu maha, ja eihän sitten maaliskuun jälkeen kovin paksua takkia enää taida tarvita. Mutta entäs se ns. "hienostelutakki"??? Villakangastakin haluaisin mutta eihän sinne maha mahdu :O Mitäs siis ootte meinannu?
 
Heip.
Pahoitteluni keskenmenon saaneille. :(
Sain neuvola-ajan ensi viikon perjantaille, jolloin kuukautisten mukaan oltas menossa rv 8+0. Varhaisultra onkin jo tiistaina. Hedelmöitys ajankohdan luulen tietäväni, joten viikot ei vielä ihan noin pitkällä ole. Nyt olis sen mukaan menossa 5+5. Laskettuaika 26.6 juhannuksena =)). Pientä vuotelua on ollut pyyhkiessä, mutta ei niin kovin säikäyttänyt, koska sama ollut joka raskaudessa minu kohdalla. Toivottavasti kuitenkin vuotelut jäi siihen...
Etovaa oloa on useinkin ja töissä sain yksi päivä oksennellakin. Jatkuvasti palelee ja rinnat turvonneet. Jopas jännittää se ensi viikon ultra jo... Toivottavasti siellä näkyy jotain sykettä tms vaikka silloin laskujeni mukaan on menossa 6+2? Joko pitäisi näkyä syke?
 
Pohjatuuli onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Elppa tervetuloa!

Martta78, tuo 6+2 voi olla vähän aikaista sykkeen näkymiselle, varsinkin, jos sikiö onkin vasta esim. 3 pvää nuorempi. Eli älä hätäänny, jos sykkeistä ei vielä varmuutta.

Noista km jutuista, niin itsekin kekeytyneen keskenmenon vk 12+6 kokeneena se ei voi olla vaikuttamatta tämän odotuksen "onneen". Se on kyllä yksi suurimmista menetyksistäni elämässä ja sen asian "peikko" vaanii mieltä tässäkin raskaudessa. Itse en ole vielä yhtään osannut rentoutua ja nauttia tästä raskaudesta. Itse uskon, että np-ultran jälkeen rentoudun vähän, jos kaikki hyvin. Ja kyllä näistä asioista pitää voida puhua myös, mutta kaikkea ei muuten tarvitse lukea, voi hypätä sellaiset km-jutut ohi, jos tuntuu, että ne ahdistaa. Kaikilla on kuitenkin mieli herkkänä tällä hetkellä.

Lapsimääristä, kyllä tämä 3. on sitten pesueen viimeinen meillä, ihan ikänikin puolesta.

Lasten syntymäviikoista, minulla on molemmat käynnistetty raskausmyrkytyksen takia ihan lasketun ajan tienoilla, en tiedä koska olisivat muuten syntyneet. Onko täällä muuten muita, joilla olisi ollut raskausmyrkytys aikaisemmissa raskauksissa, mietin, millä todennäköisyydellä se vitsaus tulisi tässä kolmannessakin? Lääkäri ei sanonut muuta kuin että odotellaan nyt vaan ja katsellaan.

Vuodoista: olen sanonut tämän varmaan ennenkin, mutta sanonpa taaskin, ja tarkoitukseni on lohduttaa niitä, joilla jotain vuotoja on. Kuopuksen kanssa minulla oli vuotoja jollekin vkolle 15 asti, istukassa oli joku suoni joka vuoti, näkyi ultrassa. Verta tuli kerran ihan valtava hulahdus, sitten oli niukempaa usamman kerran. Ja ei mennyt kesken. Siinä keskeytyneessä keskenmenossa sen sijaan ei ollut niin yhtään mitään vuotoja. Ja tuonkin sanominen oli tarkoitettu rohkaisuksi vuotelijoille, eli että ainakaan minun tapauksessani km:a ei edeltänyt mikään vuoto, mistä sitä olisi voinut epäillä.

Onko muita, jotka nauttii vatsan kasvusta? Minusta se pyöreä vatsa on ihana, enkä tunne itseäni mitenkään rumaksi tai lihavaksi sen kanssa, päin vastoin oikein naiselliseksi.=) Eilen just peilailin mahaani ja tyytyväisenä huomasin, että siinä sellainen pieni kumpu on.

Joku kyseli kai työnimistä, ei ole vielä sellaista, mutta pitäisi varmaan keksiä sellainen miehen kanssa, olisihan se ihan mukavaa taas.

Jos menisi vielä yrittämään unta ennen kuin lapset herää. Tulin aamuneljän jälkeen syömään ällötysolooni, mutta edelleen ällöttää. Tänään olisi vielä kaksi paikkaa missä käydään kylässä, hoh hoijaa, olisi pakko nukkua vielä ennen niitä.

Sannikille vielä tsemppiä ja jaksamista! Ja hyppele tosiaan sellaisten juttujen yli, jotka tuo sinulle pahaa mieltä. Vähän kun luet, että jaahas, että tossa puhutaankin taas tommoisia... niin ei kun loikkaat seuraavaan vaan. :)

kurkkunaamio ja pikkuruinen 9+0 (jee... näin pitkälle yht´äkkiä aika vilahtanut jo!)
 
Huomenet!
Täällä vähän sama kun kurkkunaamiolla,viidestä asti sängyssä pyörin kun niin huono olo ja pakko sit lähtee oksentaa..siitä asti taas hereillä oltu ja nyt väsyttäs kun muutkin heräs! :/
Suihkuun ja kauppaan jos piristyis vähän :)

Samat mietteet mullakin kuin muilla että keskenmenoista ja muistakin ikävistä asioista täytyy pystyä puhumaan,eikös tää palsta sitä varten ole :) ilon ja surun aiheet jaetaan,niitä varmasti tulee :)

Nyt ottamaan pahoinvointilääke ja vitamiini jotta olo helpottaisi.Päivällä ehkä enemmän tekstiä :)

Perdy 9+2
 
Mulla on sitten ihana mies =):'( ja hormooni itkut.
Suutuin pikkasen eileen sille kun se ei ollut muistanut kertoa että ne inventaarioi tänään: no tossa ennen ku se lähti töihin se totes: "jätän mun lompakon pöydälle, siellä on vähän rahaa menkää likan kanssa kaupungille ja ostakaa teille jotain kivaa" Se tietää siis shoppailu päivää ;)
Ja tosiaan uudet rintsikat pitää mennä ostamahan ;O Mun rinnat ei mahu enää DD kuppeihin :x
Ihanat tissit!

En muista kuka sano että se odottaa masun kasvua, mutta niin minäkin. Ja se on alhaalta pompsahtanu pienelle kummulle. Ei sitä vaatteiden alta hoksaa, mutta kun ottaa paijjan pois niin kyllä sen näkee. :,) Nyt odotellaan vaan perjantain neukkua (+ mahd. ultraa) !

sannikki ei ollu tarkotus pahottaa kenenkään mieltä, niin vanhat kuin tuoreet keskenmenot varjostaa uutta onnea. kuten moni on todennut, mä en pysty hengähtämään ennen kuin on niskapoimu ultra takana, ja viikkoja yli 12!

MMILIA JA HUGO 8+ JOTTAIN:)
 
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Jaksamisia niille, joilla on huolia!

Alan itse olla luottavaisempi tämän raskauden suhteen. Oireetontahan se oli viime kerrallakin ja pelkäsin kamalasti, jospa nytkin kaikki on hyvin. Saapahan olla täysillä lasten kanssa, kun ei tarvitse yrjötä :) Väsymys on alkanut vähän myöhemmin viime kerroilla ja se onkin jatknut kokoo raskausajan! Saa nähdä milloin iskee, vaikkakin iltaisin olen nukahtanut sohvalle ennen kymmentä, päivisin vielä ihan pirteä ollu. Vatsaa nipistelee välillä, kohtu siellä kasvaa :heart: Mukavaahan tämä on ettei tarvitse oksentaa niin jaksaa paremmin olla lasten kanssakin!
Mieti vaan, mitkä viikot oikeesti on menossa ja hirvittää jos ovis olikin myöhässä niin eihän siinä ensi torstain ultrassa näy mitään ja sitten tietty huolestun. Mietin jo perunko koko ajan... Eihän se maksa mitään, kun neuvolassa tehdään, mutta jos sitten tulee huolta...

Lapsia meillä on haaveissa saada 4-5 :) Katsoo nyt, mikä tuntuu sopivalle vai loppuuko se vauvakuume ikinä :D

Kyllä muakin ahdistaa lukea keskenmenoista, kun väkisin alkaa miettiä jos omalle kohdalle sattuukin juuri nyt... Tietysti niistä saa kertoa jokainen, sitä vartenhan tämä palsta on, että saa purkaa mieltä painavia asioita.

R&6+0(menkoista laskettuna)
 
Hei kaikille!

Oon ollu vähän taka-alalla kun oli niin epätodellinen olo koko raskaudesta. Torstaina kävin sitten yksityisellä ultrassa, ja kaikki oli kuin olikin hyvin :) yksi vaavi olis tulossa, tasainen syke löytyi, ja viikkoja oli torstaina 7+4, eli päivällä vaan heitti mun laskelmat! La olis 12.6.

Keskenmenojutuista on ollut puhetta. Kukaan niitä tuskin pelottelumielessä kertoo, mutta useamman kokeneena voin sanoa, että ne leimaa niin paljon seuraavien raskauksien alkumetrejä, että ne on väkisinkin mielessä. Olis kurjaa jos täällä ei vois puhua kaikista odotukseen liittyvistä tunteista ja asioista: / toki tuolla on erikseen pino keskenmenon jälkeen plussanneille, jossa itse ehkä enemmän puran tuntemuksia ja pelkoja jos niitä tulee. Siellä pinossa taas on niin paljon eri vaiheissa raskautta olevia odottajia, että on jotenkin kiva olla täälläkin kun on samoja aikoja eleleviä muitakin. Keskenmenot on surullisia asioita, ja niiden pelossa on kurjaa aloitella odotusta. Ikävä fakta vaan on se, että ne on liiankin yleisiä, eikä se asia sillä poistu että niistä ei saisi puhua. Tää on nyt siis mun mielipide, enkä haluu ketään sillä loukata!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Harhis ja Hippiäinen, rv 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet kaikille!

CanWen, kyselit, millä takilla aikoo mennä talven. Mulla on kanssa ulkoilutakki, johon uskoisin mahtuvani, mutta siinä ei ole mitään vuorta. Viime talvena tuli ostettua uusi laskettelupuku, mutta se ei varmaan mene ainakaan lopputalvesta päälle. Eli enpä tiedä vielä... tosin kaapista multa löytyy vanhoja takkeja ajalta ennen 15 kilon laihdutustani, mutta epäilen, että ne taas on liian isoja.

Muutenkin musta tää alkuraskauden aika on kaikista ärsyttävintä aikaa. Olo on niiiiin epävarma, enkä mä ainakaan uskalla ostaa itselleni mitään vaatteita. Nytkin ois sellasta aikaa, että pikkujouluvaatteita pitäis alkaa miettimään. Toki sitä vois ostaa jonkun sellasen empire-tyylisen mekon, jossa mahdolliselle mahalle ois sitten tilaa.

Osalla on jo näkyvissä masukummut. Ihanaa! =) Mä peilailen joka ilta itseäni, mutta mitään ei vielä näy.... Toisaalta, ei ihan vielä tarttiskaan. En kuitenkaan halua tätä asiaa yleiseen tietoon ennen np-ultraa. Toinen juttu, mitä teen iltaisin, niin nukkumaan mennessä on tullut nyt tavaksi hieroa/sivellä mahaa. Vielä en oo alkanut sille jutteleen, mutta varmaan vähän myöhemmin....

Ootteko miettineet sellaisten kotidoblereiden hankkimista tai onko teillä jollain sellanen? Kertokaahan kokemuksia niistä!

Viikonloppusuunnitelmista: mun tekis kovasti mieli lähteen shoppaileen. Tarvitsisin uudet kengät, josko niillä sais kompensoitua, kun vaatteita en viitsi nyt ostella. Saa nähdä, mitä mieltä mies on shoppailuajatuksesta... Lisäksi tarttis siivota kunnolla ja koristella kotia vähän Halloween-koristeilla. Arki-illat menevät niin nopeasti, ettei sillon kyllä kerkeä mitään ylimääräistä.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Äitienpäivälahja 7+2

Ps. Ootteko huomanneet, että FB:ssa on sellainen Ilmaista-ryhmä ja siellä oli nyt, että pystyi tilaamaan ilmaiseksi näytenumeron Vauva-lehdestä? Heti tilasin!!!
 
Pikaisesti kuulumisa täältäkin.
Eilen kävisin varhaisultrassa juuri niiden paljon puhuttujen edellisten km:jen takia, kun en tätä piinaavaa alkua kestä. Ultran mukaan menossa 6+1 ja sydän sykkii. Luoja miten helpotti.

Olen valitettavasti sannikin kanssa toista mieltä. Näillä palstoilla ei voi alkaa lajittelemaan sallittuja aiheita. Mielestäni aiemmat keskenmenot harvoin täällä on kerrottuna millään mässäilyfiiliksellä ja ne eivät ole kovin yksityiskohtaisia. Ne kuuluvat menneistyyteen, mutta vaikuttavat uuteen raskauteen todella raskaasti.

Niinkuin aiemmassa viestissä oli puhetta, ne kannattaa hypätä yli. Tilanteesi on raskas ja täällä kaikki varmasti toivovat tilanteesi päättyvän onnellisesti. Jaksamisia!!
 

Yhteistyössä