****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

eilen olin siis siskon synttäreillä ja jo nyt oli vaikeaa salailla raskautta, maha on turvonnut, koko ajan täyty juosta vessassa, en huolinut edes kippistelymaljaa :O ja porukka tivas, miks en juo. normaalisti vapaailtana lapsista jos sellanen joskus sattuu olemaan niin en oo lasiin sylkeny jos on ollu tollasessa tilaisuudess tms. hmh. olihan se vaikeeta. tai sit just selitellä et ku lopetin tupakanpoltonkin niin emmä nyt tuu röökille. no ei ainaka kukaan suoraan sanonut tai arvannut.

olis niin kiva kertoa jo kaikille kun ite on ihan innoissaan yms. mut toisaalta sit ei halua viel kertoa. odottelen ainaki viikolle 20 asti. vaikka ois mimmone maha ni mitään en sitä ennen myönnä! :D

tänää täytyy mennä tyhjentää kirppispöytää, ei huvita yhtää ku pitää ottaa noi likat mukaan ja nei varmaa pysy siel rattais mielellä sitä paria tuntia mitä mä vaan pakkaan kamoja ja raahaan autoon.. huoooh. ku se mies karkas sinne kalaan niin sekää ei voi noiden kaa sen aikaa olla.. noh, jos sitä sit kävis vaikka kaupass tai kahvil ku sielt lähtee. :) jotai positiivista ees.. tai ostamassa joulukorttitarvikkeita. :>

pupeltaja + pyllerö 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Lasten syntymäviikoista, esikoinen syntyi sektiolla perätilanvuoksi ja mun kapean lantion, jolla ei pylly edellä tulevaa synnytetä. Rv oli 39+2. Toinen syntyi alateitse itsekseen 40+4 ja nopsaa kävi se synnytys, hyvä, kun sairaalaan ehdittiin!

Äitiysvaatteita on jonkun verran, paitoja on tarpeeksi vaikka silti varmaan uusiakin hankin. Housuja parit farkut ja yhdet sammarit plus kotihousuja. Rintsikat jossain vaiheessa vaihtuu ympärysmitassaan suuremmiksi, kun mun kylkiluut joutuu koetukselle ison mahan kanssa ja ne nousee ylöspäin, oon niin lyhyt selkäinen, että iso maha ei meinaa mahtua tuohon väliin. Mulla onkin vasen kylkiluu jäänyt selvästi kohommalle kuin oikea, koska kumpikin on sillä puolen hengaillut loppuajan ja pyllyllään/päällään sitä päinanut tuskallisesti...

Nukuin kellon ympäri ja on tosi höntti olo! Muka vieläki väsyttää! Vihdoin jotain oiretta pukkaa :D
 
Heippa!

Olen mietiskellyt sitä alkuraskauden ultraääntä jos menisi.
Onko teillä muilla kokemusta pääkaupunkiseudun paikoista?
Millaisia ja minkähintaisia ovat?

Ei jotenkin malta odottaa sitä np ultraa, stressaa yhtä paljon kuin ensimmäisen kohdalla. Silloin kylläkin jaksoin odottaa sinne 12 viikolle...: /

Ansu 7+3
 
Ohhoh, olipas tekstiä paljon, kun en viikkoon ollut edes kuikistanut tänne. Koetin pikalukea kuulumisia, varmaan meni jotain ohikin... Huonoja uutisia oli aika tavalla, halauksia heille kaikille!

Joku muukin valitti koiransa hajua, hyvä, en siis ole yksin ongelmani kanssa:)

Mä voin edelleen tasaisen huonosti koko ajan ja väsyttää ihan kamalasti... Eka neuvola mulla on vasta 10+3, olis ollu 9+1, mut jouduin perumaan töiden takia. Joten tässä olis jokunen viikko vielä odoteltavaa, toivottavasti sydän pumputtais jo mahassa sitten. Toisaalta mietin, että pitäiskö kuitenkin käydä alkuraskauden ultrassa vai odottaisinko kuitenkin kiltisti tuonne asti...

Mulla on lapset syntyneet 40+3, 39+4, 40+2 ja 38 viikoilla ja synnytyksen kesto on lyhentynyt melkoisesti joka kerta, eka kesti 6h10min, sit 4h10min, kolmas tuli 3,5tunnissa ja tää vika kesti enään vajaan tunnin... Saas nähdä kerkeänkö sairaalaan. Ja lapsiluku on nyt täynnä. Mä en ole koskaan haaveillut isosta perheestä edes. Mut kaksi ekaa ovat edellisestä suhteesta, ja nyt sit asiat jotenkin nykyisen miehen kanssa loksahtelivat paikoilleen niin, että isompi perhe oli oikein tervetullut.

Mut nyt heräs pikku-tirppa päiväunilta.... Taaskin jäi kommentoiminen sen suuremmin....
 
Moi,

Alkaa tuntua siltä ettei tämä olotila ole enää normaali. Ajattelin aamulla mennä kilpirauhasarvot tarkistuttaan labraan (vuonna -07 todettu vajis mulla) Mulla on heti aamusta jo huimaava olo ja niinkuin usvassa olis koko päivän. Sängyssä maatessa tuntuu parempi mutta ylhäällä jotenkin hutero olo. Luulen noissa arvoissa on jotain, kun viime raskaudessakin pääsin sisätautilääkärille kilpparin takia ja lääkitys nostettiin koko raskaudenajaksi. Täällä tk:ssa sairaanhoitaja katsoo vain viitteitä että normaalit ovat. Aijon tiistaina neuvolassa ottaa puheeksi ja jos ei apua ole mistään, varaan yksityiselle aikaa. Vahva epäily että kilppis on tämän takana. Nyt pakko mennä makoilemaan.
 
[/URL][/IMG]

Onnistuinkohan tuossa kuvassa......!

Eli siis, pika päivitystä, ja nyt on todellinen ongelma. Sukuloimaan pitäs lähtee ja tuohon mahaan pitäs sellaset vaatteet löytää jotka peittää raskauden! Mahdotonta, mun vaatekaapista. En ymmärrä, miten tuo voi olla jo noin kookas. Turvotustahan se on, mutta silti! Ei esikoisesta ollut mitään merkkejä vatsalla vasta kuin viikolla 15 suunnilleen. Huoh.

Täytyy vain vetää vatsaa sisään sitten! Illalla tarkempaa päivitystä, jos ehtii.
 
amma mitkäs sun kilppariarvot oli ennen raskautta? nyt et siis oo vielä käyny tsekkaamassa? mä kävin aika äkkiä kun raskaus oli todettu ja aika huima nousu pienessä ajassa : / nyt siis annos nostettu ja 6 vkon päästä meinasin mennä tsekkautttamaan arvot vaikkei neukkulääkäri kattonu sitä tarpeelliseks (en tiedä miksi) et mihin suuntaan kehittyy. ainoo ongelma on vaa toi et miten saan lääkkeet pysyy sisällä ku koko ajan yrjöttää :x oon miettiny et voisko toi korkee tsh vaikuttaa tähän pahoinvointiin lisäävästi? nyt elän toivossa et tää loppuis vkon 12 mennessä, aiemmin jo mieluummin. kamalaa tää 24/7 jatkuva etominen ja oksentelu :snotty:
 
ansu3: kuopuksesta käytiin Femedassa varhaisultrassa, kelakorvauksen sai sieltä suoraan ja maksettavaa jäi 68e. Lääkäri oli todella mukava vanhempi mieslekuri, selitti ja näytti kuvasta kaikki tosi tarkkaan. En muista lääkärin nimeä ikävä kyllä :/
 
ansu3: kuopuksesta käytiin Femedassa varhaisultrassa, kelakorvauksen sai sieltä suoraan ja maksettavaa jäi 68e. Lääkäri oli todella mukava vanhempi mieslekuri, selitti ja näytti kuvasta kaikki tosi tarkkaan. En muista lääkärin nimeä ikävä kyllä :/
Mä kävin Helsingin keskustan Femedassa viikko sitten alkuraskaudenultrassa vanhemmalla mieslääkärillä, nimi oli Matti Mandelin. Hieman erikoinen vanhempi herra, mutta kuitenkin empaattinen ja selitti kaiken hyvin tarkkaan. Hintaa tuli 92e ja se oli ymmärtääkseni sieltä halvimmasta päästä (ainakin ilmoittivat, että lääkärien hinnat lähtevät sieltä 80 eurosta ylöspäin).=)

Kaikki illat vaan yrjöttää.:x:x:x Saisi nämä viimeiset pahoinvointiviikot nyt mennä nopeaan, haluan jo voida paremmin!!

MyrskyMaija 9+3
 
Piti käydä ihan lunttaamassa Femedan sivuilta, Backas Nils-Erik oli se lääkäri jolla me kävimme. Oli ainakin silloin pari vuotta sitten Femedan edullisin lääkäri, hinta oli ennen kelakorvausta tuon reilut 90e, mutta maksettavaa ei kyllä jäänyt kuin se n. 68e.
 
Iltaa!
Jessi75 ymmärrän sua täysin!Mulla aivan samat fiilikset välillä ja tää olo on jtn hirveetä,vaikka syönkin sitä primperania niin alkuun autto mut ei enää.. en tiä kauanko tällasta oloa jaksaa :/

Onneks ei töissä tarvii nyt olla,en pystyis,suoraan sanottuna! Ajattelen välillä aina et tästä kun selviän niin teen sitä ja tätä.. Mulla on nyt tullu sellasta että herään aamuyöstä enkä millään meinaa unta saada,nälkä kurnii niin että mahaan sattuu ja sit tulee huono olo ja pakko oksentaa tyhjää vatsaa.. ei todellakaan nautinnollinen alkuraskaus!! Haluisin tietää onko mahassa kaikki hyvin,kärsiikö pieni tästä mun olostani myös :/ tänäänkään ei mikään oo sisällä pysyny,kaikki tulee hetken päästä ulos..Anteeks tämä valitus mutta sitä varten kai palsta on :D:D

Kovasti väsyttäs ja odotan että neiti nukahtas jotta pääsis itsekin pehkuihin.Ajattelin yöksi sängyn viereen ottaa rasiaan mandariineja (kuoria valmiiksi) ja hapankorppuja jos taas herään siihen nälkään ja menis sillä huono olo ohi.Sopii toivoa.. :)

Tää oli nyt tällanen valivali virsi,ehkä ensviikolla pirteämmissä tunnelmissa! Jaksamista kaikille!!

Perdy 9+3
 
raskausviikoista

pakko sanoa, että oon kade kun taas (esikosta myös oli laskettu aika 30.4- eli kuun lopussa.)
niin siis taas olen jatkuvasti kateellinen toisten ultrassa käynneille ja ekoille neuvoloille ja kaikki asiat tapahtuu lähes kaikille muille tässä ketjussa kun mulle :D ihan kateellisena kattelen noita teidän viikkojanne kun huitelee jo raskausviikko kymmentä monella ja mulla vasta kuudes rv menossa :eek: no eihän sille tietty mitään voi mut SILTI :D:D:D haluisin niin jo sinne neuvolaan.

toisaalta taas kunhan sinne neuvolaan pääsen ja saan puhuttua ja muistutettua, että mulle on kolmosesta luvattu käynnistys ku kakkonen oli 4770g ja 54,5cm niin luvattiin et mahdollinen kolmonen käynnistetää 38+ jota. ettei kasva niin isoksi. ja mahdollisesti saan edellisten lasten koon puolesta myös enemmän ultria loppupäässä, joten ehkä se vähä kompensoi tätä kateutta :D:D:D


äske käytii iltalenkillä ja mulla on alkanu mahassa tuntuu taas kaikennäköstä. ei siis liikettä mut kaikkee semmosta enemmä suolistojuttuja yms. jotaki tuntemuksia kuitenkin. niin muistaa kokoajan että sielä on vauva. ♥ ihanaa.


noni. ja mun viikot vaihtuu ilmeisesti aina keskiviikkoisin, joten ei enää montaa päivää ni oon jo taas viikon edenny tässä raskaudessa :) oivoi kun tää alku menee niin hitaasti. kohtahan niitä viikkoja ei enää edes muista mikä viikko on menossa yms :> paitsi sit taas joskus loppupuolella alkaa uudestaa tarkkailee viikkoja enemmä :p

meinasin kertoo äitille tänään. mut en sit halunnukkaa tai uskaltanu, ku jos se reaktio oiskin ollu " ÄLÄ SANO!" ja sit se semmone säälivä katse. Ei ei ei. en kerro vielä.

nyt meen kattelee mamma/vauvanvaatteita nettiin. en viel kyl osta mut pakko käyä tarkistaa tarjonta :D:D:D

pupeltaja & pyllerö 5+4
 
perdy koitetaan jaksaa :hug: rankkaa tää on, mulla alkaa nyt painoki pikkuhiljaa pudota ku ei pysty juurikaan syömään. painon pudotus ei kyllä haittaa, siitä on varaa tiputtaa enempiki mut oma olo ei oo häävi ku niin pienellä energialla mennään. mun piäs olla töissäki mut eilen paukahti polvi ni ainaki hetken huilin saan. onneks, en tiiä kuin oisin töissä pärjänny ku koko ajan kiertää : / voin lohduttaa sua et vauva ei näistä pahoinvoinneista kärsi vaan se ottaa kyllä omansa. ja onhan meillä pienempi keskenmenonriski, jos yhtään lohduttaa. sulla on vkoja enempi ku mulla et potentiaalisesti pääset tästä tuskasta aiemmin eroon. toivoa sopii et vkoon 12 mennessä helpottaa. kiva muuten yrittää oksentaa kun polvi ei taitu...
mä sain muutes primperania suppoina ton oksentamisen takia mut en oo käyttäny ku kerran, oon yrittäny kestää ku nyt ollu vapaata.
 
jaksamista muillekki pahoinvoiville, kyllä tää tästä, ehkä. vkot tuntuu nyt tosiaan matavan kun olo on niin kamala. nauti nyt tässä sitte ku koko ajan olo on ku tuhannen kankkusessa :kieh: pelottaa et mitä jos tää kestääki loppuun asti :O tiiän yhen sellasen tapauksen ja voin vaan kuvitella miten pitkä on odotus ollu...
pitää uskoo et nää helpottaa et pääsee tästä vikasta raskaudesta nauttimaan kunnolla, vkon päästä ois neuvola, jos kuulis jo sydänäänet :heart:
 
voin ilokseni todeta *ja koputtelee puuta* harrastimme eileen seksiä ja mitään epänormaalia ei ole tapahtunu: ei satu minnekkään, ei ole tullut millaistakaan vuotoa yms. Huh ja helpotus ja pääsipähän puutteesta :D

Enää 4 yötä ensimmäiseen neuvolaan, ja mies lupas tulla mukaan ja vaatia että ne kanssa ultraa sielä että kaikki on hyvin kerta niillä sielä välineet on :) Koska yleensä ne ei ultraa jos on menkat säännölliset.
Jännittää vaan nyt että kuuluuko sydänäänet jos ne otetaankin vaan doplerilla. Käytännössä pitäisi kuulua, se on vaan aina jännä se eka kerta.

Voi öllötys, piti soittaa saikkua ku ei oikeen jaksa istua ku istualteen oksettaa.. samoin automatkat on kamalat, en pysty istuu autossa ja koulumatkakin on ihanat 30km :/ No ollaan nyt kaksipäivää saikulla.. Saa luvalla laiskottaa :)

mmilia 8+5?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä