****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

****Kesäkuun kullanmurut 2011****


:heart::heart:

Masua kasvattavat: Nimim. synnäri, ja monesko

29.5
mama-84................SatKS..........3.lapsi

30.5
Minsku82...................POS..........2.lapsi

31.5
emily81...................KOS............2.lapsi
KiaralA....................PHKS...........3.lapsi
Sida82......................SeKS.........1.lapsi

2.6
nanuska...................?................?
misiwi......................TYKS...........2.lapsi
mettte......................OYS...........1.lapsi
Perdy.......................TAYS..........2.lapsi
waavi.......................KOKS........ 2.lapsi

3.6
Jasmi-.......................?.............2.lapsi

4.6.
Itkuiita85..................VKS............2.ja 3.lapsi
Myrskymaija...............KOS..........3.lapsi
s-anttu.....................TYKS.........3.lapsi
ninna87....................K-SKS........2.lapsi
amma.......................JS.............5.lapsi
neito84......................KOKS........2.lapsi
Otokka......................JS..............1.lapsi
kurkkunaamio............POS...........3.lapsi

5.6
AuMatt84.................?.............. ?

6.6
Halinappi.................KYS............3.lapsi
s@n@....................JS...............5.lapsi

7.6
Mimossa-..................?..............2.lapsi

8.6
teetu.......................JS............2.lapsi

9.6
PohjanTuuli.............SatKS.........2.lapsi

10.6
Riksumi.....................JS.............3.lapsi
Bretagne...................PKKS.........2.lapsi
Tinsku86..................KAK...........1.lapsi
Niiz...........................KOKS........2.lapsi
Miga........................?.................2.lapsi

11.6

Harhaanjohtaja..........LS.............3.lapsi
mmilia08...................SeKS..........2.lapsi
sannikki....................KOKS..........2.lapsi
Calumet....................Vas.............3.lapsi
neljä+yksi...................HYS...........5.lapsi

13.6
Töllerö.....................?................5.lapsi
äityli4ptpt.................?................5.lapsi

14.6
KHJ...........................KAKS.........3.lapsi

16.6
Äitienpäivälahja..........SATKS.......2.lapsi
ansu3.........................Jorvi..........2.lapsi

18.6
miss bamse................TYKS...........5.lapsi
susse83....................TYKS...........1.lapsi

19.6
lumihiutale85...............KYS............2.lapsi
Nepsus......................K-HKS..........2.lapsi
juhannusyllätys............KAKS..........4.lapsi

21.6
Pirde...........................?...............2.lapsi

22.6
Mary Jane....................PS.............1.lapsi
Hiq...........................TYKS.............2.lapsi

24.6
CanWen....................K-PKS............2.lapsi
Pyyter-2......................EKKS............3.lapsi
Nigella.........................?.................2.lapsi

25.6
tirpula.........................?..................2.lapsi
MeMaMi.....................K-PKS..............2.lapsi

26.6
t:nmuru......................?................2.lapsi
Kajo...........................LKS.............2.lapsi
Cik.............................NKL.............2.lapsi
Lily-Jane......................?................1.lapsi
sispi...........................LKS..............2.lapsi

27.6
tuoli...........................OYS............3.lapsi

28.6.
Hensku00..................K-SKS............2.lapsi

Laskettuaika ei vielä tiedossa:
Jessi75......................KOKS............3.lapsi
Martta78...................KYS...............2.lapsi
Sasabella....................?.................1.lapsi




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



Linkit edellisiin keskusteluihin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...masuja-2011-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1848924-kesakuun-kullanmurut-2011-syyskuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on "uudelle" kuukaudelle uusi pino :D

Tervetuloa uusille :) (Huom! Huomauttakaa jos listassa puutteita!) Meitä on jo 41 kesäkuista odottajaa :D Ihanaa kun porukka kasvaa...:heart:

Täällä joku tekikin jo sukupuoli galluppia. Itse voisin näillä näkymin veikata meille poikaa, aika samanlaista on nimittäin alku ollut kuin esikoista odottaessa.
Ja muutamia tais olla kans jotka on lopettanut tupakan polton. Itse poltin myös ja elokuussa jo kokeilin lopettamista ja sain vähennettyäkin tupakan polttoa ja heti kun tein positiivisen testin niin polttaminen loppui kuin seinään. Ja voin sanoa että on ollut oikeesti tosi helppoa!! (vaikka poltin lähes askin päivässä). Tosi yllättynyt olen itsekin tästä helppoudesta, mutta mitäpä sitä ei pystyis tekemään pienen masuasukin vuoksi. Ja ikinä en ole kyllä muutenkaan polttanut raskaus aikana. Tyhmänä olen vain aloittanut uudelleen sitten jossain vaiheessa odotuksen jälkeen. Nyt on tähtäimessä että polttamaan en enään aloita :D
 
aarrrggg tätä pahaa oloa, aamulla ensimmäisenä halailemaan pönttöä.
onneks edes jotain pysyy sisällä ainakin toistaiseksi.
ikinä ei ole ollut näin kauheeta himoa suolakurkkuun. :)

mulle voi laittaa sairaalaks ton hys:hyvinkäänsairaalaan mennään varmaan taas.
 
Täällä kans öklötystä ja pahoinvointia. Ja kaiken muun lisäks tullut myös huimausta..

neljä+yksi:
Mulla on kans ihan tajuton himo suolakurkkuun, tuntuu että koko ajan pitäis olla niitä mussuttamassa...
 
KHJ
Heippulit kaikille! Otan osaa niille jotka kärsivät pahoinvoinnista! Se on varmasti ihan hirveetä. Minua väsyttää niiiin paljon, että jos vielä tähän ykäisinkin tai edes olis sen tunnetta niin kuolisin. Toki yökötys voi olla vielä edessä päin. Edellisissä raskauksissa en voinut pahoin kuin muutaman kerran.

Sukupuolesta ei mitään arvailuja voi vielä snoa tuntemusten perusteella kun ei juuri ole muuta kuin tämä hiton väsymys. Välillä pelottaakin että onko kaikki hyvin kun ei yökötä tms. Mutta jospa kuitenkin.

Jaksu haleja yököttämisen tai väsymyksen kanssa painiskeleville kanssa äideille:)
 
Kiitos uudesta pinosta!Olikin tullut mukavasti tekstiä jo kampaajalla käynnin aikana :)
Reissu meni hyvin, ei oikeastaan tehnyt ollenkaan huonoa.Mulla oli fanta pullo koko ajan nenän eessä ja huikkaa otin vähän väliä.
Mulla kans loppu tupakin poltto samantien kun testin tein,sama oli viime raskaudessa.Tarkoitus olisi niinkuin Halinapillakin nyt päästä kokonaan eroon eikä enää alottaa myöhemmin.Helpommin sanottu kuin tehty..
Aurinko paistaa ihanasti ja pieni kirpakka syysilma ulkona!Vähän ruokaa massuun (jos maistuis.. ) ja ulos neidin kanssa haravoimaan :wave:

Perdy
 
heipä hei kesäkuiset!!

tänä aamun kun kattelin tota chilen pelastusoperaatiota niin voi juma mikä itku kyynel vuoto :eek: :D

eilen tosiaan kävin ultrassa kun viimeviikolla soitin neuvolaan ja itkin hysteerisenä että haluan varmuuden että tää on todellakin totta! ollaan siis melkein 3vuotta nyt toivottu toista lasta ja heinäkuussa oli KAIT km ota nyt siitäkin sit varmuus :/ eilinen lääkäri sano että ei se ole ollu mikään raskauskaan välttämättä hmm. okei no joka tapauksessa nyt ollan raskaana ja hienosti ollaankin. pikkanen oli siel tyytyväisen olonen sydän sykki ja liikku :D itkuhan siinäkin tuli.. anoppi ja appikin kävivät kuvaa katselemas..



siinä meidän tärppi :heart:

onnea myös muille odottajille..

Minsku82 ja tärppi 6+5
 
Minsku82: Täällä myös aamulla kyyneleet vuodatettu chilen pelastusoperaatin vuoksi. Mua jotenkin kiinnosti tuo niin paljon. En ole vielä ehtinyt lukea uutisia miten asiat sujunut siellä.

PohjanTuuli kyseli mammavaatteista tuolla syyskuun ketjussa. Olen miettinyt milloin niihin voisi siirtyä kun omiin mahtuu vielä. Mutta farkuista olen huomannut ettei vyötä tarvitse enään ja yhdet farkut ainakin ahdistaa. Luulen kuitenkin meneväni jonku aikaa ihan omilla vielä. Ja mulla onkin sitten edessä mammavaatteiden osto, koska myin kaikki pois viime raskauden jälkeen uskoen että vauvat on tässä. Mies silloin haikeana seurasi kun vaatteita laittelin myyntiin että onko se tosiaan tässä.

Nyt en muista kuka sanoi ettei ultrassa nähty sukupuolta ja tyttö tuli(?) Mulla on mennyt ihan samoin. Tyttöjen aikaan sanottiin ettei saa selvää ja pojan aikana sanottiin että tytöille veli tulossa.

Mulla ihan hirveä suolan ja lihan himo jatkuu. Nyt makkarakeiton syöntiin, arvatkaa kun se makkarakeitto tuli eilen illalla mieleen nukkumaan mentäessä :D
 
susse83n perään tulin huhuilemaan että joko siut saa plussanneisiin laittaa tuolla Esikoishaaveiden puolella kun olet näemmä tiesi jo tänne löytänyt? :heart:

Varovasti vielä vähän taustailen ja lueskelen teidän juttuja, tänä aamuna tehty aika tymäkkä plussa, mutta uotellaan vielä muutama päivä ennenkuin tänne itselle tilaa tehdään. Haluan sen maagisen CB digitestin vielä tehdä, ennen en jotenkin meinaa uskoa vaikka eka neuvolakin on jo varattu. :D

MJ & Salarakas 5vk
 
Joo, mä voisin kans pitää vaan college housuja koko ajan, farkut kiristää ja puristaa. Ja viikkoja tosiaan 5+5 Täällä ei oikein saa mistään mammavaatteita. Nicky ja Nelly ainuat, ja kallista. Pitää Henskalta netin kautta tilata jotkut työhousut ja arkihousut..kaveri lupasi jotain paitoja mulle. Onneks ees jotain käytettynä niin ei ihan vararikkoon mee. Uus "laskettelu" takki ois kova sana, mut eipä nyt uskalla ostaa oikein ku ei tiiä sit miten äkkiä sitä paisuu..

Tää lähtis nyt aamuteelle, ei enää tuo kahvi niin maistu ku ennen..ja ennen en voinu olla ilman kahvia. Kummallista Sitten aamulenkki ja siivous alkakoon. Hauskaa keskiviikkoa mammat

Ps.Väsyttää niin ettei meinaa silmät pysyä auki. Kävin tuossa aamulla hereillä ja sitten pakko oli kaatua uudelleen sänkyyn puoli 11 asti. Nyt on sit kuitenkin saanu päivän käyntiin lenkin ja siivouksen myötä. Vispipuuro jäähtymässä ja kohta pasteijat uuniin. :D
 
Mary Jane: Laita vaan plussanneisiin. Ja onnea vielä kerran sinulle.:)

Täällä alkaa etovaa oloa myöskin olemaan. Oksentaa ei ole tarvinnut mutta yököttää. Hajuaisti on ainakin parantunut, koska koiran ruuat tuntuu haisevan ihan järkyttävältä entiseen verrattuna ja samoja ruokia syövät kuin aina ennenkin.:LOL: Kovasti väsyttää koko ajan. Ei tunnu mikään unimäärä riittävän. Saas kattoo miten sitä jaksaa huomenna olla töissä.

Mammavaatteista. Itselle onneksi vielä menee toivon mukaan normi arki vaatteet päälle vielä jonkun aikaa. Ongelmana onkin työvaatteet ja se mistä löydän työhousut. Täytyy alkaa googlettelemaan.:)
 
Mäkin kävin tänään alkuraskauden ultrassa ja hienosti siellä pieni sydän pompotti :heart: Nyt voi sitten jo vähän rentoutua ja uskaltaa soittaa neuvolaankin!

Etominenkin tuntui tänään jo paljon voimakkaammalta ja väsymys on ihan järkyttävää, voisin nukkua koko ajan. Ja supernenä täälläkin, en voi edes käyttää ite hajuvettä ku alkaa oksettaa.

Tyttö/Poika-gallupista: Esikoinen on poika ja aika samanlaiselta tuntuu tämäkin raskaus. Eilen oli lisäksi kauhea meetwurstin himo :D

Emily ja Sissi 7+1 (ultran mukaan 6+6)
 
Heippa!!

Täällä kanssa alko maanantaina kauhee öklötysolo ja tuntuu vaan pahenevan, vielä ei sentään tarvinyt pöntön kanssa jutella. :x Kahvin juonti on jäänyt yhteen kuppiin illalla, ennen olisin juonut vaikka kuinka paljon.

Tuohon sukupuoli kyselyyn.. Mulla ei oo vielä mitään tuntemusta kumpi voisi olla tulossa, tosin ei ollut kyllä esikoisestakaan missään vaiheessa. Kaikilla muilla oli tuntemuksia mun puolesta. :D

Mä ajattelin kaivaa vasta sitten mammavaatteet esiin kun olen kunnolla turvonnut. Muutenkin kerta kotona olen likan kanssa niin ei väliä vaikka kulkis housut auki tai ilman housuja.. Saa nyt nähä kuinka paljon sitä rupeaa turpoamaan.. :)
 
Kerroin mun isälle tänään, vaikka se toki on aikaista. Mutta kun oon ollu äitin ja isin tyttö aina ja pystyny jakamaan kaikki ilot ja surut niiden kanssa.
Niin sainpa kohdata suuren pettymyksen: mun isä ei edes onnittellu :,( Totesi vaan että oliko tuossa touhussa taas järkeä? sulla on vielä koulutkin kesken.. No niinpä ne oli kun esikoista aloin odottamaan, ja siinä välissä keskenmennyttä ja mitä silloin sain: kasan onnitteluja ja onnenkyyneliä isän kanssa.. mutta nyt: "pitääkö sitä taas ottaa välivuosi, eikö se lapsen teko olis voinu odottaa..." Tuli taas tosi mukava olo :,( Itkin ihan hulluna; tais mennä mun osalta hetkeksi isään välit poikki.
Mutta jotain onneakin: mennään tänään katsomaan sellaista unelma remonttikohde omakotitaloa! :) <3 Jospa me pian löydettäis se talo! ;) Ei sitä olekkaan etitty kuin huhtikuusta asti!
 
Heips... viime yönä nukuin niin huonosti, oli serkun synnytys eilen menny täysin päin seiniä ja nyt vaavi lastenklinikalla hesassa taistelee hengestään :( :( Lääkäri oli muuttanut painoarvion, laskettuna päivänä jo 4400g ja viikon yliaikaisena käynnistivät, arvioi olevan normaalikokoinen ja tyttö olikin huimat 4600g. Jumissa synnytyskanavassa olkapäistä, syntyi elottomana, elvytettiin 10min ja ennuste todella huono:( Itkin myötätunnosta ja tietty mietti jos itselle kävis ja kaikkea muuta....

Koulupäivä oli aivan painajaista, väsyttäis ja itkettäis eikä asiat uppoa päähän millään... Tuntuu kuin usvassa kävelis.... vielä pitäis uusintakokeeseen mennä mut ei taida siitäkään läpi päästä kun ei aivot tee ihan yhteistyötä... oon lukenut sata kertaa ja en muista mitään....

Oloa ei auta että ukko on yöt töissä ja päivät nukkuu :(.... voi kamala mitä itkuvirttä mie tilitän.... Noh eiköhän tää tästä taas kirkastu, ainakin masu-asukki varmaan kasvaa, sen verran noita liitoskipuja riipii vatsanreunoilla :)

mmilia08 älä sure meilla sama tilanne opiskelu kesken ja välivuosi tiedossa, mut mmieluummin näin kuin suoraan koulusta äidiksi, nyt pääsee koulunpenkiltä töihin tuoreilla opeilla :):)
 
Viimeksi muokattu:
Halauksia sannikki, kamala tilanne. :hug:
Opiskelusta, mun pitäis ja siis valmistunkin kyllä toukokuussa :) 27.5 tasi olla valmistumispäivä, ja la sit 10.6. Kyllä mä sen koulun hoidan loppuun, en voi jättää näin lopussa enää kesken :) Ammattihan mulla jo on, olen lähihoitaja. Nyt olen työn ohella opiskellut sairaanhoitajaksi ja enää olisi loppurutistus jäljellä..

Taas on ihan kamala olo, iltapäivä kun koittaa, mua alkaa oksettaa. Aivan järkkyä..

Bre ja pikku 5+5 (jos oikein laskin)
 
Tuostapa tulinkin mieleen tuosta opiskelusta et mitä opiskelette tai mitä ootte ammatilta/missä työssä?

Itse lähihoitaja vm.05 vanhusten palvelutalossa tällä hetkellä vakituinen paikka. Kerenny kyllä monia työpaikkoja kierrellä tässä 5 vuoden aikana ja se on miusta hyvä et saa mahd.paljon työkokemusta. Enkä menis vannomaan et tuo ois mikään viimenen paikka missä oon vaikka onkin vakkari. Sen verran rankka paikka fyysisesti ja henkisesti.

Selkä reistaa aina välistä ilman raskauttakin niin mitähän se on sit nyt ku mahaa kasvattelee. :D
 
Tinsku86 Mäkin olen lähihoitaja, valmistunu -08. Töissä kerkesin olla vajaan vuoden kunnes jäin äitiyslomalle esikoisesta. Keikkaa olen heittänyt taas alkuvudesta astin. Töihin päätin että palaan sitten 2012 syksyllä. Toivottavasti helposti pääsis töihin kun ei kauheesti ole tuota työkokemusta.. :)
 
sannikki: Ihan kamalaa. Toivottavasti serkkusi vauva selviää ja toipuu!

Minsku82: Oih mitä ultrakuulumisia. :heart: Mennään ihan samoilla viikoilla, hurjaa ajatella että munkin sisällä (toivottavasti) uiskentelee tuollainen pieni ihmisenalku, jonka sydän jo sykkii voimakkaasti. Vähän harmittaa, että itse menen ultraan vasta vajaan parin viikon päästä (rv 8+2), mutta kun halusin mennä sellaisilla viikoilla, että uskallan sitten jo vähän hengähtää jos kaikki on silloin ok. Joten vähän aikaa saa vielä jännitellä.

emily81: Sielläkin ihana varmistus ultrassa vauvauutiselle, onnea!

mmilia08: Voi harmi mikä reaktio isältäsi. Toivottavasti tajuaa mokanneensa kommentoinnissa ja tulee vielä pyytämään anteeksi ja onnittelemaan. Itsekin olen kaksi aiempaa lasta saanut kesken opintojen, mutta vanhempani ovat kuitenkin aina aidosti onnitelleet ja iloinneet raskauksista. Ja hienosti suoritinkin tänä vuonna ne opinnotkin loppuun ja nyt on paperit taskussa ja mukava vakkarityöpaikka. Kyllä kelpaa nyt jäädä ekan kerran jostain työpaikasta oikeasti äityislomalle, ei tartte opiskella loman aikana, ja saada ihan kunnollista äitiyspäivärahaakin ekaa kertaa elämässäni!

Sukupuolesta. Vaikea sanoa vielä mitään. Ikinä ei olla otettu sukupuolesta etukäteen selvää, mutta molemmilla aiemmilla kerroilla olen arvannut sen nappiin. Jos pahoinvointi ei mene yhtä pahaksi kuin viimeksi, niin voisin veikata tyttöä. Tyttöä myös kovasti toivoisin! Molemmat meillä siis jo on, että eihän sillä nyt oikeasti ole mitään väliä. Tyttö olisi kyllä siltikin kiva.:)

Jes, tänään ei ole laatta lentänyt. Katsotaan nyt miten käy päivällisen jälkeen...

MyrskyMaija 6+4

ps. Halinappi, mulle voisi listaan päivittää että kolmas lapsi siis tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
Voi kiitos kaikille:heart: onneksi serkun pieni on nyt hyvässä hoidossa, toivois vaan uutisia pian jos käänteitä tapahtuu :)

Uusintakoe meni kuitenkin mielestäni nappiin, ainakin siltä tuntui :D
Just puhuttiin miehen kanssa että sukupuoli selvitetään, tammikuussa olis tarkoitus siihen 4D ultraan mennä:) viikon päästä eka neuvola olispa jo äkkiä:D

täällä nyt vasta 5+4 pientä hätäilyä ilmassako??? :D :D
 
susse83: mäkin olen töissä ambulanssissa :) (nyt vaan teen sh-koulun harjoittelua muissa tehtävissä mutta pian palaan taas omaan työhöni sairaankuljetukseen...)

Nyt taas hieman helpottaa paha olo...ihan kauheat hetket on kyllä joka päivä 15-19 välillä...
 
Viimeksi muokattu:
Bretagne: Onks sulla tietoa onko olemassa mammahousuina niitä sairaankuljetuksen pöksyjä? Koitin googletella mut en ainakaan löytäny mitään. Pitää varmaan vaan tilata kokoa isommat ja katsoa kuinka kauan niillä pärjää.:D
 
susse: ei oo tietoa, mutta haluisin kyllä sellaiset jos ois :) Mun omat on ollu aina vähän tiukat, en varmaan mahdu niihin enää tän harjoittelun jälkeen. Ed. raskaudessa jouduin jäämään pois töistä n. rv 20 supistelujen takia. Nyt toivon voivani tehdä töitä pidempään. Ja että saan tän koulun loppuun kunnialla :)
 
Ultrissa käyneille onnittelut hyvistä uutisista!

Muille huonovointisille tsemppiä. Töissä on ihan tuskaa kun etoo koko ajan ja väsymyskin on kaamea. Ajatus ei riennä yhtään ja yleinen paha mieli (huonon voinnin vuoksi kai) vaivaa. Nyt menen nukkumaan, puoli ysiltä. Ja silti en ole aamulla muuta kuin rättiväsynyt. :|
 

Yhteistyössä