****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

huomenta
lauantai ois sitte. viimeyö meni valvoessa toi pikkane tyllerö kun itkeskeli nuhasta nenäänsä pitkin yötä :l tänää meen sit illalla muutamaks tunniks siskon synttäreille. :eek:

miten mulla ei ole yhtään sellane olo, että tää vois mennä kesken tämä raskaus. Kummastaki aiemmasta on ollu kauhee pelko sinne viikolle 12 asti, mut nyt en osaa edes jännittää ? :eek: Ehkä en vaan halua ajatella sitä asiaa tollain. Se on sitten sen ajan murhe jos jotakii käy mut nyt on ainakin tosi luottavainen mieli tän raskauden suhteen. <3

savuton ollu jo monta päivää :D JEEE!

ömm. kaks viikkoa ja sit maanantaina on eka neuvola!!! :> hauskaa. odotan sitä äitiyskorttia :)
Mies sytyttelee just takkaan tulia.

ällöttää kaikki ruuat ja syöminen nyt on siis tämä vaihe menossa. eli ällöttää ihan hirveesti ajatus syömisestä ja syöminen. :l silti on nälkä kokoajan. huoh. pahoinvointi on mulla pelkkää kuvotusta sillon tällön. ja väkisin syön sitte jugurttia tai maitoa juon tasasesti.

apteekista pitäs hakea raskausmultivitaa ainakin.

ainiin ja mahakumpu näkyy jo vähäsen. mulla tulee heti jo kauhee turvotus. ja varmaan siksikin kun on kolmas niin pienen ajan sisällä :O Otin siispä ensimmäisen mahakuvan :D:D:D haha. omiin arkistoihin, niin muistaa sitte et mimmone se olikaan näillä viikoilla jo.

ikää on mulla 23v. siitä ei vissii olekaan viel ollu puhetta :>

väsyttäääää! nyt käyn sohvalle maate lepäilee hetkeks ku alkaa taas kuvottaa..

pupeltaja ja pyllerö 5+3
 
huomenta kaikille..

mammavaatteista oon joutunu ostamaan jo housut ja tilasinkin jo toiset kun tätä turvotusta on tullu kiitettävästi niin että omat housut eivät mene kiinni..


pahoin vointi ei ole hävinny eikä väsymys..onneks on ymmärtäväinen mies joka antaa olla rauhassa. viel oli puoltoist viikkoo niin pääsee sinne ultraan..

Minsku82 ja tärppi 9+4
 
Minsku ihana vauvamasu sulla jo! Mulla on vaan sellasta epämäärästä turvotusta joka ei näytä vielä raskausmahalta mun mielestä yhtään vaan pelkältä pöhötykseltä.

Joku kyseli lasten syntymäviikkoja, meillä esikoinen tuli maailmaan 38+4 mutta synntys käynnistyi 38+3. Kesti 24h kokonaisuudessaan, nyt voisin tilata vähän lyhyemmän synnytyksen vaikka kaikki muuten menikin hyvin. Olin etukäteen ihan varma että menee reilusti yli kun äidilläkin on molemmat synntykset käynnistetty joskus 41+ viikoilla mutta sitten yllärinä tulikin etukäteen. Tosin olen kuullut että IVF/PAS-hoidoilla alkuunsaadut vauvat (kuten esikoinen on) syntyvät monesti ennen laskettua aikaa.

Niin ja meillä nyt siis toinen lapsi tulossa, en tiedä tuleeko enää lisää. Pakkasessa olisi kyllä vielä 2 alkiota joten saa nähdä mitä niiden kanssa tehdään. Alunperin oli tarkoitus siirtää ne nyt syksyllä mutta tulikin sitten tämä luomutärppi yllärinä =)

Meillä kans poika on nuhassa ja yöt aika rikkonaisia. Onneksi viime yönä sain nukkua toisessa huoneessa ja mies hoiti poikaa.

Tuntuu että tää ällötys pahenee vaan, kaikki hajut just tekee tosi pahaa. Eilen paistoin kalaa ja tää kämppä haisee edelleenkin ihan kalalle :x Viimeks ei kyllä ollut yhtään näin paha olo!

Emily ja Sissi 9+4
 
Voi mikä ihana masu Minskulla jo!! Ihan selkee raskausmassu jo :) mulla kamala turvotus muttei mielestäni muulta näytä..

Kamala olo taas vaihteeks,ällöttää ja väsyttää.. tekis mieli nukkua mut ei voi kun mies töissä ja neiti ylivirkee.. Taidan kipasta kaupasta vielä kardemummaa kun aamulla unohti ja alkaa pullanleivontaan jos piristyis :)

Lauantaipäivää kaikille,täällä sateinen sellainen!
 
Oltiin pari tuntia tuon likan kanssa kaupungilla:
Löysin ittelleni aivan ihanat kengät talveksi ja ne rintsikat :D koko oli jotain aivan karmivaa;) ja olisin ostanut Emilialle muumipalapelin, mutta neiti halusikin hello kitty pinnit :D Ei kelvannu muut. Tulipa halvaksi :D
Sitten käytiin vähän pelaamassa halpahallin pelikoneilla, ja antoipa tuplapotti 50€ rahaa: Ilmainen ostosreissu! Oli kyllä hauskaa, neitikin niin tykkäs kun pääsi linja-auton kyytiin, oli niin ihmeissään kun harvoin me niitä käytetään kivempi on kävellä kaupunkiin mutta nyt satoi..
>> nyt lepäämään.

Minskulla on selvä masu. :) Ihana.
 
Aivan unohtui:

TUPAKKA en oo savuakaan polttanut plussan jälkeen; olen niin ylpeä ittestäni. :)

Syömiset En tiiä, olisikohan tulokas poika? Emiliaa odottaessa rakastin hedelmiä: appelsiini, mandariini, tuore ananas, kiivit yms. Nyt silloin kun tekee mieli ruokaa haluan PITSAA, HAMPPARIA, METVURSTIA (en osaa kirjoittaa..) , KINKKUA yms :eek: Ihan hullua ?=D
 
se jäi sanomatta, että pahoinvointi alkoi eilen..Kertaakaan en oo oksentanu, mutta kestokuvotus on aamusta iltaan ollu!

Minskulla ihana masu :) Mulla turpoo iltaa kohden masu, mu aamuisin on aina ihan mini:D

pupeltaja:onnea savuttomuuden johdosta! Täällä toinen lopettanut..Olo alkaa olla jo voiton puolella, eka viikko oli hankalin. Nyt tää kuvotus pitää huolen siitä ettei tee yhtään mieli, kahvinjuontikaan ei houkuta.

Synnytyksistä sen verran, että molemmat lapset on syntyneet rv 32+0, en oo varma oonko jo asiasta täällä maininnut, mut toistetaan nyt itseä sit :) esikoisen kohdalla raskaushepatoosi iski rv 28 paikkeilla todella rajuna, ja se todennäköisesti käynnisti synnytyksen. Kuopuksen kohdalla istukka alkoi vuotaa jo rv 11, ja muodostui hematooma. Supistukset alkoi rv 26 paikkeilla, ja makoilin useaan otteeseen osastolla estolääkityksessä. Syytä ei selvinnyt jatkuville vuodoille eikä supistuksille, oletettiin että kohtu on supistusherkkä ja kohdunkaula vuotelee. Synnytyksessä selvisi, että istukka oli kauttaaltaan reunoilta irti ja hyytymiä siis koko ympärysmitaltaan täynnä. Nyt jännittää miten tän kanssa käy, sairaalaan ei joiutais makoilemaan, eikä se vauvateho/ osastohoito houkuttele myöskään. Jospa nyt sais täysiaikaisen vauvan jonka sais rinnalle heti synnytyksen jälkeen ja kotiin mukaan pian :) mitään muuta en just nyt niin paljoa toivo kuin normaalia raskautta ja täysaikasuutta vauvalle. Toivottavasti kukaan ei nyt järkyttynyt näistä asioista, on nää aika harvinaisia kuitenkin.
 
Minsku: Kiva nähä, et jollain muullakin jo selvä vauvamaha. Mulla meinaan kans ja kaikki siis tietää, et odotan, ku ei saa mahaa piiloon!!!

Mulla eka käynnistettiin 41+6 (aivan kauhea kokemus, josta jäi traumoja vaikka muille jakaa! Ja toinen synty onneks ihan itestään 40+6 ja oli kaikin puolin ihana kokemus!!! Saas nähä mitä kolmas tuo tullesaan!!!

Iskias vaivaa.... mä en kestä..... :headwall:

Mama ja Möykky 9+6
 
Onko kellekkään tullut sellasta ihmeellistä bakteeri kammoa, siis mä en ikinä oo näin hysteerinen ollu mut mun pitää kaupassa desifioida heti kädet kun on koskenu ostoskärryyn/koriin, johonkin tuotteeseen painanut hissiä, avannut auton oven.
Toinen on että syynään joka palan mitä suuhun laitan: tutkin tietoa onko sitä esim. kaupassa säilytetty oikeassa lämpötilassa. Ja onko se lämmennyt kotimatkalla, esim. isäntä meni eileen kauppaan ja soitti sen jälkeen et käväsee auttaa kaveria jossain jutussa: sil meni n. 1h ennen ku oli kotona: mun piti heittää se jauheliha ja kana laatikko roskiin, eihän niitä voi syödä kun ne on tunnin ollu AUTOSSA :x
 
unohdin tosta esikon synnytyksestä että poika synty 40+4 ja kalvot puhkastiin jonka jälkeen meni kaiken kaikkiaan 6h kun oli poika maailmas. poika jouduttiin kyl ulos imukupilla kun ei lähteny valumaan alas päin vaan jäi jumiin. epäiltiin napanuoraa kaulanympäril mut ei ollu. syndänäänet meni punaselle käyrälle.. mitään traumoja ei itse synnytyksestä jääny vaan sen jälkeisestä pyörtyminen, kivut sen jälkeen joita ei uskottu jotka osottautu sit tulehdukseksi arvot oli 120 ja HB 80.. poika oli syntyessään 4530g ja 52cm eli suht iso jätkä.. nyt mietityttää että onko tulos yht iso vai isompi???
 
Otokka
Mukavaa lauantaipäivää kaikille ja 9+0 *poks*!

Neuvolassa on käyty, oli ihan mukava kokemus ja kaikki arvot kunnossa =). Seuraava neuvola on vasta joulukuun alussa, melkein kuuden viikon päästä! Tosin välissä on ultra+verikokeet. Kalkkitabletteja pitäisi ostaa ja sitten pitäisi miettiä ottaako influenssa-rokotus. Mitenkäs muut aikoo tehdä influenssa-rokotuksen suhteen? Sehän on nyt virallisesti suositeltu raskaana oleville...

Pahoinvointi on hellittänyt ainakin muutamaksi päiväksi, mutta välillä huimaa. Mies sanoo, että mahakin on alkanut kasvaa, mutta itsestä tuntuu, että se on vaan turvotusta. Minskulla on jo ihana masu =).

T. Otokka ja pikkarainen 9+0
 
Viimeksi muokattu:
mä en jaksa nyt enempiä lukea enkä kommentoida kun olo on niin karmaseva ja ollu koko päivän, mä en oikeesti tiiä et miten jaksan jos tää tälläsenä jatkuu :'( syöny oon vaan hedelmäsalaattia tos päivällä, ei mitään muuta eikä nestekkää oikee uppoo. paska paska olo! oon varmaan maailman huonoin äiti koska en pysty nyt yhtään nauttimaan tästä raskaudesta koska koko ajan etoo ja oksettaa ja heikottaa :'( jopa abortti on häivähtäny pahimpina hetkinä mielessä mitä en tietenkään ikinä tekis mut ku välillä tuntuu et ei tuu mitään mistään : / tänään pääsin sängystä ylös klo 12...
 
joo olo vähä helpotti ni tuun kommentoimaan tein juttuja.

kotidopplerista joku kyseli, mulla oli edellisessä raskaudessa enkä voi suositella kenellekkään kuka yhtään taipuvainen hysteriaan, siinä meinaan on vaikee löytää sydänääniä, varsinki alussa ja paniikki voi iskeä jos niitä ei löydä enää uudelleen. nimim kokemusta on...

minskillä jo iso masu :O monesko sulle on tulossa? kunnon vauvamasu kyllä jo :D

mä oon kans sitä mieltä et kaikista asioista pitää saada täällä puhua mut ymmärrän kyllä niitäkin ketkä ei tästä aiheesta tykkää. sannikin tilanne kun on nyt vaikee ni sen takia varmaan vielä pahemmalta tuntuu aihe. alkuraskaus on muutenki herkkää aikaa ja sen takia varmaan helposti jostain provosoituu tai pahoittaa mielensä. ja tämä siis yleisesti ottaen.

onko muuten muita ketkä jossain raskaudessa kärsiny gestaatiodiabeteksesta? ite sairastin ekassa raskaudessa gdiabetesta, tokassa ei ollu ja nyt tuntuu et narahdan taas ku painoo on enempi ku tokan alussaja lisääntyy kovaa vauhtia ja tän ykäilyn ja etomisen takia syömiset on mitä on : / no saampahan yhen ylimääräsen ultran jos kiinni jään :cool:

jessi ja pikku-j 7+6
 
Iltaa täältäkin. Tulin jotain kirjoittamaan vaikka olo ei koko päivänä ole ollut erityisen hyvä. Infulenssa rokotteesta: en aijo ottaa, koska en ole sitä koskaan ennenkään ottanut raskaudenaikaan/ei raskaana. Sitten oli ollut puhetta noista keskenmeno jutuista. Mua ei häiritse yhtään vaikka niistä puhutaan, uskon niitä kokeneet haluavat myös jakaa niitä asioita tässä raskaudessa ja muutkin haluavat kertoa mitä ovat ennen joutuneet kokemaan aijemmissa raskauksissaan. Jos asia koskee paljon ehkä ei auta kuin poistua vauva palstoilta koska niitä tulee vastaan kuitenkin:( Nyt pakko lähteä nukkumaan.
 
Heipsansaa!! :)

Täällä olo ennallaan, mitä nyt vatsa tyhjänä yököttää... ja aamulla vähä kans hutera yökkö olo. Töissä sinnitelly kuitenkin. Liian vaikeelta tuntuu jäädä kotiin lepäämään vaikka nyt pitäs ajatella tulevaa vauvaa ja sen hyvinvointia myös!

Vkonloppu kuluu iltavuoroissa, tympee ku aina sattuu la iltavuorot. Harmittaa ku ens lauantaina olis ollu kiva käyä kattoo kekripukin poltto ja käydä hautausmaalla niin eipä sitä :( En älynny toivekalenteriin toivoo aamua. :(

Mulla ei kyllä oo vielä vaavimaha muodotunu..pömppis muutenkin niin nyt se vaan rölllöttää tuossa :D Tulis äkkiä soma pikku masuli :heart:

Kävin terveydenhoitajalla eilen, jännitti ihan sikana. Puhuttiin vaan kaikkee ja tehtiin ne paperit ja sit se siitä sikiöseulonnasta et haluanko osallistua jne.. Tuumaili vaan et pitäs varmaan saada siirto kevyempiin työtehtäviin...ettei tarvis sit olla saikulla. Mun on pakko maanantaina jo käyä puhumassa siitä ku uusia listoja ruetaan tekee pian et ei menis ihan sekasin jos siirryn eri yksikköön. Oisin vaan halunnu oottaa ultran yli mut pakko jo nyt.

Nyt jos viettäs ittesä ja koiran kanssa laatuaikaa ku ukkeli on bilettää :D
 
minskun vauvamaha on supersöpö <3

kotidopplerista eli kätilöt ovat yleisestiottaen sitä mieltä, et eivät suosittele hommaamaan, KOSKA pitkäaikaista jatkuvaa käyttöä ei ole tutkittu ja se on kuitenkin siis tommone joku radioaaltolaite mikälie aalto, mut kuitenki se läpäsee ne kohdun seinämät yms, eli siitä voi olla jotakii haittaa lapselle. eivät kuulema ole kovin turvallisia välttis jos jatkuvasti käyttää ja jos sen kotiin hommaa niin sitä saattaa huomaamatta käyttää vaikka jokapäivä! :O en siis ite aio sellasta hommata..

influenssa rokotusta en aio ottaa. en ota sitä muutenkaa enkä ota nyt raskaanakaan. nou thänks. pesen mieluummin käsiä :>

nyt pitää varmaanki lopetella ja vointeja kaikille, joita se oksentelu tai pahaolo vaivaa pahasti.

pupeltaja + pyllerö 5+3 vai mikähä se oli :>
 
iltaa

kirjoittelen nyt nopsaan tässä vaan ku töistä tulin just ja ja tahtois jo kaatua sänkyyn

Hirveä väsymys päällä siis aivan järkyttävää tuntuu että vois nukkua 24/7 :D
joo ja taas on niin oksu olo vaikka just söin vielä iltapalaa :D mulla kyllä nää oireet vaihtelee ihan päivittäin :D
JA sitten päätä särkee kyl joka päivä, kaipa seki sit on joku raskausoire. :D

masun kasvusta minusta tuntuu että omaki maha on kivasti pyöristynyt, (ei näytä pelkältä läskimakkaralta) :D mut ehkä vaan kuvittelen..

koti doplerista. mun kaverilla oli se ja nyt se on minun siskolla lainassa, eipä hän sillä ole koko ajan kuuntelemassa, mut tosiaan sillä on kyl aika hankala alussa varsinki löytää ne sydänäänet.

pakko lähteä laittaan pää tyynyyn että jaksaa aamullatöihin. panadolia naamaan että pääkipu helpottais. :/
 
Oi mikä vauvamasu Minskulla! :heart:
Mäkin haluun! Mä näytän vaan just "pöhöttyneeltä", niinkuin joku täälä kommentoi. Ja mulla siis normaalistikin tommonen ryllykkä tossa vattalla, että vaikuttaa vain kun oisin joka suuntaan turvonnut... : /

Syntymäviikoista: Meillä esikoinen syntyi 39+0 suht nopeasti (kaikkiaan alle 7h) ja verrattain helposti. Nyt jännittää, että tuudittaudunko liikaa siihen, että "viimeksikin meni hyvin". Onko se sitten järkytys, jos kaikki ei menekään ihan yhtä nappiin kuin viimeksi... Vaikka turha tässä kai synnytystä vielä miettiä, kun en ole edes ultrassa vielä käynyt kurkkaamassa, onko masussa kaikki hyvin. Vaikka kieltämättä tuntuu huolettomalta olo, verrattuna viime raskauteen. =)

neito84 + pikkunen 9+0 (tai jotain sinne päin)
 
Influenssarokotus? en ollut vielä miettinytkään, mutta nyt aloin sitten miettiä. Ennen sikaflunssapiikeistä tulleita narkolepsiatapauksia en olisi epäillytkään, ettenkö olisi ottanut. Nyt tuli ensimmäisenä pieni epäilys, että onkohan se varmasti turvallinen...? Neuvolassa ei ollut silloin ekalla kerralla vielä mitän puhetta rokotuksesta, kaipa sieltä jotain infoa sitten saa seuraavalla kerralla ja päätän sitten terkkarin perustelujen pohjalta, otanko vai enkö.

Ärsyttävää muuten tämä kellojen siirtäminen! Vastustan syvästi!!!

kurkkunaamio ja pikkuinen 9+1
 
Mä synnytin esikoista 15h20min, josta ponnistus vaihe oli 20 minuuttia.
Siis meillähän tyty käynnistettiin, kun luultiin hänen olevan yli 4,5kg! (joka osoittautui aivan vääräksi=D 3650g) mutta synnytys oli tosi rankka. Supistukset alkoivat samantien n. 5min välein, ja melkein 10h tulivat tuolla tahdilla, sitten laantuivat ja 4h istuin taas supistus tipassa ennen kun saatiin supistukset taas tarpeeksi voimakkaaksi. ja siitä meni 1h20min niin neiti syntyi. Olin tosi kipeänä, ja kun olin peräti 5h silleen et oli SENTTI jäljellä.. Niin ne
ei uskaltanu antaa epiduraalia, kun oli sentti jäljellä.. Spinaalilla mentiin ja sekään ei auttanut.
vähä sekava kirjotus nyt =D
Ehkä tää toinen on helpompi, tai sitten ei =)
 
tosta bakteerikammosta ni mä oon sellanen jo valmiiksi, käsiä pesen ahkerasti ja meillä myös muut on oppinu saman. käsidesiä käytetään tautisina aikoina kun esim noro ei kuole pelkästään käsipesulla. vessaa kuuraan pari kertaa vkossa kunnolla ja sit välipesuja, yleiset vessat on mulle kauhistus :x oon lukenu liikaa aiheesta ja tieto lisää tunnetusti tuskaa joten... ruokien suhteen en aiemmin oo ollu niin hysteerinen, mut nyt raskausaikana seki on tullu tarkemmaks.

influenssarokotuksen varmaankin otan, sikapiikki mua ei enää niin pelota koska tutkimuksissa osoitettiin et sillä ei oo yhteyksiä narkolepsiatapauksiin. keskenmenoja se ilmeisesti on herkimmille aiheuttanu ja ennenaikaisia synnytyksiä niille ketkä sen raskausaikana otti. ite oisin varmaan ottanu sen jos oisin sillo ollu raskaana mut onneks en ollu, nyt en meinaan ottais ku liian vähän tutkittu.

oksettaa mut ei yrjötä ku oon ottanu tyroksiinin aamulla ni sen pitää pysyä sisällä vähintään pari tuntia, mieluummin enempi et varmasti on kunnolla imeytyny. kiertää kyllä niin ikävästi et huh : / taidan oikasta hetkeks jos se helpottais.

jessi ja pikkuj 8+0 peeookooäs
 
Hurjasti tullu taas tekstiä :D, joten en muista kaikkia kirjotuksia ja voi siten kommentoida.

Minskulla ihana vauvamasu jo :heart:. Jännä miten se on jo noilla viikoilla pullahtanu jo noi esiin vaik et oo ku noilla viikoilla :D. Saas nähä miten täällä käy, ku on jo kolmas ja toisesta masu tuli paljon aikasemmin esiin ku esikosta :D. Nyt on tietty jo tätä röllykkää entisestää ja tää ei vielä oo vauvamasu vaa muuten miul on täs liikaa.

Raskaudesta odotan sitä, et näkee pikkusen ultrassa ja kuulee sydänäänet neuvolassa aina :heart:. Ja sitä masu alkaa kasvaan ja tuntee potkut ja liikkeet. Ja sairaalakassin pakkaamista :D. Muita vaivoja mitä oli kakkosessa ni en odota yhtään :(. Tuntu välil, et ei pääse kävelemään ku oikee lonkka kipeyty ym. Saa nähä mitä nyt tulee, ku maha kasvaa.

Influenssarokotuksesta en meinannu ottaa. En oo ikinä ottanu raskaana ollessa tai ei raskaana.

Kotidopplerista ostin sen viime kesänä ja meinasin nytkin käyttää sitä. Mie sain ainakin myöhemmin sillä sydänäänet kuuluviin ja on koneella tallennettunakin pojan sydänäänet :heart:. Enkä mie sitä joka päivä käyttäny, sillon tällön vaan.

Jessi75 :hug:. Voimia siulle tohon huonoon oloon :flower:! Ei varmasti oo mitään mukavaa, ku ei jaksa lasten kanssa touhuta.
 
Ihana maha minskulla!
Me käytiin eilen kylpylässä lillumassa, maha oli koko ajan jotenkin oudon tuntuinen. Ihan kun ei olisi tykännyt uimisesta.. Oli kyllä kiva päivä muuten!

Paha olokaan ei niin iskenyt kun oli kokopäivälle ohjelmaa.


Nyt pitäisi kirjoittaa oparia, ja täällä mä vaan netissä istun. Mies ja poikaki lähti autoon öljyjä vaihtaan että saan oll arauhassa...pakko kai se on tarttua toimeen!

Tiistaina eka ultra! JEE!


Bre ja pikku 8+2
 
Mietin jälleen äitiysvaatteita. Eilenkin maha oli tavalliseen tapaan turpoomassa iltaa kohden ja olin lähdössä ystävien kanssa ulos, niin piti miettiä nättiä vaatetta päälle ilman että näytän raskaanaolevalta kun en halua vielä muiden huomaavan. No päädyin laittaa mun ekan raskauden mammafarkut koska ne oli niiiiin mukavat, ei yhtää koskenu mahaan. No nw sit löpähti jo alkuillasta niin tulin kotiin vaihtaa kuitenkin leggingsit ja oli sit nätimpi olo, eikä ne puristanu.

Mutta siis pointtina, että tuntuu hölmöltä kun maha on semmonen et kukaa muu ei huomaa ku ite et alamahalla on jotain kovaa joka ei tykkää jos esim lantiofarkut painaa istuessa (vaikka menis päälle hyvin, tulee ihan mahakipua), ja muuten näyttää siltä ku ois syöny perhepizzan, ja sit kulkis mammahousut pääl. Tai siis kun jos ei halua vielä kertoa ihmisille, niin must tuntuu et jos on mammahousut, ihmiset huomaa et mul on eri housut ja muutenkin niistä saattaa hokata. Paidoissa tympii kun pitää valita ne mitkä on löysempiä siks ettei masu näy, vaikka toki varmaan melkee kaikki mahtuis! Eli ei oo kyse mukavuudesta va peittelystä. odotan siis sitä aikaa ku masu on semmonen et jengi tajuaa ja uskaltaa jo näyttääkki (kai se on uskallettava viikon 12 jälkeen ku maha nyt jo tämmönen), ni sit voi pukee rauhassa mammahousut ja ihan mitä vaan paitoja!

Ainiin, onko kellään muulla sitä ongelmaa että rintsikoiden ympärysmitta tuntuu liian kireeltä? Mä päivitin liivini vähän aikaa sit ja sain kaupoista opastusta et mun ympärys onkin 70 eikä 75. Noh, ne on siis napakat ja kupit oikeen sopivat. Mutta, nyt jos koitan tunkea ne, tulee melkee heti yrjörefleksi. Eli onneks mulla oli semmosia liivin hakas-lisäosia (jos tajuatte) millä saa ympärykseen lisää mittaa. oon niitä nyt käyttäny niin että liivit on kupeista hyvät ja sit ei silti tuu oksennus :D

Taidan armahtaa itteeni ja tilata viel jotku kahdet mammahousut (esim treggingsit ja farkut) niin että siistejä on kolmet ja sit mul on esikoisen ajoilta esim semmoset jumppatyyppiset ja karmeen isot sit jos lihoon lopussa :D En aio kärsiä siitä tällä kertaa et puristaa yms. Jalkaan vaan sit ku tuntuu! Ja tyylille uskollinen silti. Esim mulla on lappuhaalarit ku esikoisen ajoilta jotenki ajattelin et mammoil on semmoset (reps), mut en koskaa tuntenu oloani niissä kotosaksi. Joten niitä en laita, vaan ostan samanlaisia housuja ku mitä nyt pidän , mut joissa ei masu mene littuun :heart: Jotenki tuntuu et tässä raskaudessa pidän tiukemmin kiinni "minästä", eli olen minä, nainen enkä vain äiti.

Lumihiutale ja pt rv7+0 (poks!)
 

Yhteistyössä