****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

Joulusta joku kyseli..Mä RAKASTAN joulua. Ja lunta. Ja pientä pakkasta. Ja kaikkea jouluun liityvää. Meidän koti ois jo varmaan koristeltu jos mies ei toppuuttelis. Kaupasta etin tänään piparitaikinaa mutten löytäny, oisin paistanu jo ekat piparit. Lanttulaatikkoa kyllä ostin, vaikkei se ookaan niin hyvää kuin omatekemä. Olen joulun lomalla tänä vuonna(ja ens vuonna äippälomalla:) ) KIVAA!!!
 
Iltoja!

Jaksamisia kaikille, joilla on ongelmia vuotojen kanssa! :hug: Tiedän, että se on tosi stressaavaa. Itsellä meni kesken kesäkuussa viikolla 7+. Vähän aikaa sen jälkeen kävin vielä täällä lukemassa, se jotenkin lohdutti -kumma kyllä.

Nyt on ollu tosi "varma" olo tästä raskaudesta melkeenpä hedelmöittymisestä asti :) Alussa tietenkin tuli pelkoa ja tulee vieläkin välillä. Alkuraskauden ultraa ovat useatkin täällä miettineet. Itsekin vähän ensin suunnittelin sellaisen varaavani, mutta sitten iski pelkojen pelko. Olisi kamalaa nähdä sydämen syke, joka kuitenkin vuotaisi pois... Eli odottelen suosiolla sinne np-ultraan asti.

Meille on tulossa siis toinen lapsi. Taidan olla niitä ainoita täällä, jotka eivät välttämättä ole edes kovin innoissaan asiasta... Jotenkin minulle olisi yksikin riittänyt, mutta puolison ja lapsen toiveista sitä kai tässä tilanteessa ollaan. Ehkä suurempi tekijä vielä on ollut syyllisyydentunne, etten suo lapselleni sisaruksia.

Äitiysvaatteista on ollut puhetta. Esikoisesta ostin ekat äitiysfarkut joskus vkolla 19 ja ihan harmitti, kun olin sinnitellyt sinne asti tavallisilla housuilla! Nyt otan varmaan käyttöön heti, kun masua alkaa tulemaan. Vielä ei ole mitään tietoakaan vauvamasusta, mahaa kyllä muuten löytyy :LOL:

).( Olo on ollut pari viime päivää hieman reippaampi, ei ole väsyttänyt niin kauheasti, vaikka ollut tiukkoja päiviä töissäkin. Mun tekee mieli koko ajan syödä jotain, vaikka ei ole edes nälkä, enkä syö pahanolon estämiseksikään. Jotenkin vaan leukojen tarvitsisi koko ajan käydä. Hirveätä! Saa nähdä millaisille kiloille päädytään. Esikoisesta mulle tuli n. 12kg, mikä oli tosi hyvä ja lähti pois hyvin imettämisen myötä. Sama ois toiveissa nytkin. Minkälaisia rajiotuksia muuten syömisissä on raskaana ollessa? En muista mitään, kun edellisestä raskaudesta on vierähtänyt jo se 5v.

Äitienpäivälahja 7+0 POKS!
 
Ihanaa Nepsus että ultrassa oli kaikki hyvin! Mun käsittääkseni jos varhaisultrassa näkyy syke niin keskenmenon riski on tosi pieni sen jälkeen.

JudeD, toivottavasti vuoto oli ihan harmitonta!

Äsken tuli niin hirveä himo suklaalehti-kekseihin että oli pakko lastata lapsi rattaisiin ja lähteä tihkusateessa lähikauppaan. No sieltähän tarttui sitten vielä mukaan sipsejä ja limsaakin :p

Maanantaina olis eka neuvola, täytyy kysyä jos voitaisiin jo koittaa kuunnella sydänääniäkin.

Emily ja Sissi 9+2
 
Iltaa!

Luin kyllä kaikki lukemattomat viestit, pääs kyllä unohtuu kaikki kommentointi kun itse taas niin pelko perseessä täällä että :/ itestä taas vaan kertoilen..

Huomasin tänään vessassa käydessäni että TAAS paperiin tuli ruskeeta tuhruu. :/ Tosiaan sitä tulee vaan paperiin, ei lorahtele housuun tms. En tiedä johtuuko siitä, että nyt ois menkatki alkamassa ellei olis raskaana. Kiva vessassa ravata koko ajan vahtaamassa että mitähän nyt paperista löytyy..

Kävin tosiaan neuvolassa raskausviikkojen ollessa silloin 6 ja risat, ennen sitäkin oli ruskeeta tuhruvuotoa, lääkäri sanoi, että ei mitään hätää. Koitappa tässä nyt esikoista odottavana olla stressaamatta koko ajan! :D
Sydän sykki silloin hienosti, joten jos täällä muistan lukemani oikein nii ei pitäs mitään hätää olla, mut kyllä se ruskee ja varsin niukka vuoto aina huolestuttaa! :/

Muilla samantapasii kokemuksia, kuinka usein??

Anni ja 8+.. jotain :D
 
anni mulla on molemmista ollu tuhruvuoroa alussa ja varmaan just niihin aikoihin kun menkkojen ois pitäny alkaa ilman raskautta. ja mulla molemmat raskaudet suju mallikkaasti loppuun asti.

onko teidän lapset kellä niitä jo on ni syntyny millä vkoilla? mulla on ollu täsmälliset pojat, toinen 40+1 ja toinen 40+0 :D siksi ootan et tääki syntys aika liki laskettua.
 
neito84: Mulla on vähän samoin, itse kans olen aika yksinäinen myös "ulkomaailmasssa" ainut ystävä kenen kanssa juttu luisti, muutti suomesta miehensä työn vuoksi:( Sitten omaa napaa: tänne on hyökännyt nyt viikon välein aura migreeni oireet!: / eilen puutu yllättäen käsi kesken kauppa reissun, eipä voinut kun kiireellä lähteä kotiin kun tajusin jo silloin mistä kyse. Kotiin päästyä olo oli jo aika laivassa ja silmiin tuli näköhäiriöt, 2h unien jälkeen oli maailma ympärillä taas normaali. Tänään kävin lääkärissä (koen sen turhaksi mutta soitin ajan) olenhan noita saanut ennenkin ettei mikään uus juttu enää mulle. Viime raskaudessa ja sen jälkeen noita kohtauksia tuli välillä. Mutta nyt oli sitten viime kohtauksesta 5kk väliä. Neurolle laittoi lähetteen vaikka sanoin kävin siinä viime raskaudessa ja koin sen turhaksi. Oli ihana lääkäri, sanoi ettei ole mitään hätää eikä tarvitse ajatella päässä nyt jotain olisi. Olen näitä kohtauksia saanut ennenkin, mutta olo on jotenkin niin herkkä etten tajua itsekkään itseäni, miksi masennun näistä kohtauksista taas niinku silloin alkuun kun niitä tuli eka kerran. Nyt jatkan viestien loppuun lukua.
 
Cik
Iltoja!

Tänään näin jo muuten kaupoissa ensimmäisiä joulukoristeita, vai johtuneeko siitä että en oo aijemmin nähnyt kun on pari viikkoa tullu oltua vaan kotossalla, ulkoiltua ja käytyä lähikaupassa :)
Ei tää kuvotus millään anna periks, maha täynnä oksennusta ja koko ajan saa nieleskellä..
Mutta tosiaan, rakastan joulua ja odotan jos sitä, että sataa kunnon lumi maahan ja illat on vähän valosampia sen myötä!
Miten muilla on muuten mennyt jako sen suhteen, että ollaanko jouluna anoppilassa vai omien vanhempien luona? Siis jos ei vietä joulua omassa kodissa, pelkästään oman perheen voimin.
Viime jouluna me oltiin mun vanhempien luona ja tänä vuonna ois vuorossa anoppila.
Harmittaa ja tuntuu siltä ettei joulu ole joulu jos en saa olla omien vanhempien ja sisarusten kanssa. Toisaalta mun vanhemmille sitten sattuu nää lasten ensimmäiset joulut, viime vuonna esikoisen ja ens vuonna sit kakkosen :)
Vaan saapa nähdä kuinka väleissä ollaan anopin kanssa, kun vauvasta sais kuulla sitten np-ultran jälkeen, eli just ennen joulua.

Jessi75 Meillä esikoinen syntyi 41+6, joten turha kai tätä kakkostakaan on etuajassa odotella. Esikoisen la oli joulun aikan, mut meni onneks yli uudenvuoden ja syntyi 3.1 :)

Äitienpäivälahja Meillä taas on toisin päin, eli mä oon ihan onneni kukkuloilla tästä raskaudesta, mutta mies ei niinkään. Vaikka siis yhdessä suunniteltu ja luulin ainakin että yhdessä toivottu raskaus tämä on. Mies vaan sanoi että jotenkin shokki sitten kun se oikeesti tapahtuukin. Onneks oon ihan varma että tulee innostumaan asiasta, kunhan alun pelko ja epävarmuus on ohi.

Niin ja viikonloppu suunnitelmista oli joku kysellyt myös. Meillähän menee viikonloput aina melkeen kotona ollessa ja mun vanhempien luona kyläillessä. Tänä viikonloppuna järkätään esikolle halloween bileet, niitä odotan jo innolla! Huomenna pitäis askerrella vähän koristeita ja lauantaina sit juhlitaan :)
Mulla on onneks maailman ihanin kaksoissisko joka jaksaa touhut meidän kanssa kaikkea tämmöstä hömppää ja on aina innoissaan mukana.
Tässä myös muuten yksi syy miks toivoisin itselle kaksosia. Itse kun on, niin ymmärtää sen suhteen mikä kaksosten välillä vallitsee. Oman pojan jälkeen on mulla ainakin oma sisko maailman tärkein ja ehdottomasti paras ystävä :heart: Tässä se herkistely taas nähdään, ihan tippa tulee linssiin kun moisia höpisen!
Nyt lueskelemaan muiden kirjotuksia :)

Cik ja Pipa 5+4
 
Iltoja kaikille!

Ihania uutisia Nepsus :) Km riski on mielestäni todella pieni jos masusta löytyy viikkoja vastaava sykkivä sydän. Löysin tollasen linkin Keskenmenon riski luultua vähäisempi - . Sen mukaan riski olisi enää 1-2%. Hyvältä näyttää. Onnittelut myös jessi75 :lle hyvistä ultrauutisista:)

Amma kuulostaa ikävältä tuo sinun migreenisi. Toivottavasti kohtauksia ei tulisi usein.

Minä puolestani en pelkää niinkään tuhruvuotoa vaan sitä typerää keskeytynyttä keskenmenoa:mad: Kkm:ssä vaavi oli sisälläni 5 viikkoa kuolleena enkä vuotanut tipan tippaa. Ultraan on vielä 2vk ja yksi päivä... Eikä juuri mitään oireita. Ahdistaa.
 
Jessi75: Mulla syntyneet 1. rv 40+4, 2. 39+6, 3. 40+4 ja 4. 40+0. Tuosta ruokahaluttomuudesta/mieliteoista tuli ihan silmiin kuva meidän lähikaupan leipähyllystä:x siis mulla tekee niin pahaa kaikki leivät paitsi ruisleipä. Alussa ennen kun testasin+ mulla oli kauheat mielihalut vaikka mihin. Mulla ei muita oireita olekkaan kuin pahoinvointia ja tuo ällö olo joihinkin syötäviin. Mammavaatteista: olen ajatellut samaa niinkuin jotkut muutkin kirjoitti, ajattelin katsoa niitä vaatteita vasta kun olen päässyt siihen ultraan joka on 2 viikon päästä. Ja niin kauan kun omiin mahtuu niissä olen (olen ehkä turvonnut) farkut kyllä ahdistaa aika lailla jo. Joku sanoi raskausviikkojen laittamisesta loppuun, olen samaa mieltä että olisi kiva kaikkien viikot aina nähdä. Laitan omani kunhan olen niistä selvillä tiistain neuvolan jälkeen ja mulla ne on vielä ultra muuttanut joka kerta.
 
Jessi75: Eka lapseni syntyi jouluaatonaattoyönä viikoilla 37+5 ja synnytys kesti 2,5h. Hyvä siis, että itse kerkis edes tajuamaan, mitä tapahtuu! Varsinkin, kun LA hänestä oli reilusti tammikuun puolella. Synnytyksen jälkeen neuvolassa terkka on aina naureskellut, että ei kannata ainakaan kauemmas sairaalasta muuttaa! Nyt sitten oon aatellut, että kun tästä LA on 16.6, niin menee varmaan yli, jotta vietän sitten juhannuksen sairaalassa. Tulee sitten koettua sekä joulu että juhannus sairaalassa :LOL:

Äitienpäivälahja 7+0, edelleen
 
Joku kyseli että millä viikoilla esikoinen/ aikasemmat lapset syntyneet niin mulla tässäkin asiassa pieni poikkeus. Neiti syntyi 28+4 ja tuo keskosuuden uusiminenkin on vielä lisästressin aiheena tässä :| . Nyt olen vaan tän päivän ollu ja kehitellyt kaikenlaisia kipuja ym. Mä varmaan höpsähdän kohta täysin :ashamed:.
 
neito84 miten sulla nyt jo on np-ultra? ainaki aiemmin se on ollu vkoilla 11-12 ja eikös sulla oo sillo vkoja vähempi? olin kattovinaa et sullaki synnärinä koks :)
No joo lisäsinkin noi mun viikot tohon oman viestini perään, kun en aiemmin muistanut niitä laittaa. Eli mulla viikkoja omien olettamusteni mukaan 8+5 tai hyvin lähelle sitä, mutta neuvolassa laskevat sen orjallisen 28 päivän kierron mukaan. Niiden mukaan mulla olis 8.11 11+6, kun omien laskujen ja olettamusten mukaan olis silloin vasta 10+2. Esikoisestakin jouduin käydä np-ultrassa 2 kertaa, kun ne eivät vaan usko sitä pitkää kiertoa...Pelaavat varman päälle siis.
 
Jessi75 kyseli lasten syntymäviikkoja-

esikoine tuli 40+1 (synnytys alkoi kuitenki 40+0)
kakkone tuli sitte 41+5 :eek:

nyt on tukka värjätty ja ihan pian untenmaille. huomena on taas päivä uus ja yks päivä enemmä odotusta takana <3

tulin vaa pikasesti lukasee mitä tekstiä tänne o tullut :)

nigellahan se oli joka muuttaa usaan, hui miten jännää :D sillei kivalla mielellä jännää!


noh, nyt unille

pupeltaja & pyllerö 5+1 :>
 
Huomenta!
Todella huonosti nukuttu yö takana.Kolmen tunnin välein kävin pissalla ja viiden aikaan sitten heräsin kun olo oli todella huono ja hetken pyörittyäni oli pakko mennä oksentaa.. Ja hetken päästä uudelleen.. Siitä asti sitten valvottu ja muutenkin levoton yö niin vähän tuppaa ramasee.Onneksi neiti menee kohta päiväkotiin niin voi hyvällä tunnolla päikkärit ottaa.

Jessi75 kyseli niitä viikkoja,41+2 synty meidän neiti.Mulla oli loppu todella tuskallista ja tukalaa ja synnytys pitkä ja kivulias mistä taisinkin aikasemmin jotain kirjoittaa.Neuvolassa sanoinkin että tällä hetkellä alatiesynnytys tuntuu mahdottomalta..Pelkopolille varmaan joudun ja mietitään synnytystapaa..

Nigella muuttaa ulkomaille,ihanaa!! Töittenkö perässä menette vai ihan muuten vaan? :)

Ihana kun muitakin jouluihmisiä löytyi! Joku kyseli joulunvietosta.. Meillä vietetään tänä vuonna ensimmäistä kertaa joulua meillä.Äitini muutti joku aika sitten pienempään asuntoon kun sisko muutti pois kotoa joten ihan tilan vuoksi ollaan meillä ja porukkaa tulee mukavasti: minä,mies ja tyttö,mun veli avokkinsa kanssa,äiti,sisko ja hänen avokkinsa. Illalla vielä kun pukki tulee niin glögille ja lahjojen jakoon tulee myös mun isä ja miehen äiti.Ootan kyllä kovasti :)

Maha kurnii tyhjyyttään joten pakko lähtee aamupalan tekoon..

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja koittakaahan jaksella!!

Perdy 9+1
 
lasten syntyvä viikoista
38
39
40
40+1 käynnistys

eli mulla on joka kerta tullu tasan viikko lisää. paitsi tuo viiminen joka käynnistettiin. Piti käynnistää jo viikko aiemmin ekan kerran. Mut siirsivät ku oli paikat niin epäkypsät.

Joulusta: Me ei tällä porukalla liikuta mihinkään ja ens vuonna ei mahduta enää autoonkaan. Meillä on sit ollu joko mun vanhemmat tai miehen. Ja mä tykkään et on paljon ihmisiä jouluna ympärillä. Ainoona lapsena oli tuskaiset joulut ku ei ollu sisaruksii ja kavereitakaan ei saanut joulunpyhinä hakea. Ni mun jouluissa tulee ole´maan aina paljon ihmisiä. Lapsillekin olen sanponut et mä oon sit se kauhee anoppi joka tahtoo lapset perheineen meille jouluaatoksi. Muut juhlat saavat mennä sit kuin lystäävät. Mut joulu on mun.
 
Oon tavallaan "kateellinen" teille jotka on saanut keskenmenon silleen että se on alkanu tuhrusta, ja voimistunu siitä: se antaa tilaa valmistua sille että kaikki ei PAKOLTA päädy hyvin.

Oma keskenmenoni huhtikuussa 2009 ei antanut varaa totutella ajatukseen :( Se oli maanantain vastainen yö (viikkoja olisi maanantaina ollut 11+6) kun tunsin että jotain lirahti housuun, kävelin zompina vessaan ja pissasin ja painelin sänkyyn, lirahtelun tunne jatkui ja jatkui, otin pyyhkeen sänkyyn ja taas lirahti. Mietin että tää ei voi olla enää pissa lirahdusta laitoin valot päälle ja näky oli kamala sänky oli ihan täynnä verta, hetken päästä alkoi supistukset. Mies soitti synnärille ja ne otti meidät sinne, makasin tarkkailu huoneessa ja ramppasin vessasta, sikiö tuli sielä pois n. 6cm pitkä iso hyytymä (näin mulle meinattiin että 95% oli se.) kun lääkäri tuli ja päästiin huoneeseen. n. 4h ennen ekaa lirahdusta kotona kohtu oli tyhjä, ei yhtään mitään jäljellä. Istukka oli kanavassa, ja lääkäri otti abortti pihdein sen pois :,( Saatiin me iso kasa lappuja ja tietoja. Harvinainen keskenmeno siten kun ei voitu olla varmoja missä välissä sikiö oli kuollut: viikolla 7+2 varhaisultrassa löytyi SYKE. :,(
tälläistä kokemusta en toivo kellekkään:(

Nyt on olo varmistunu päivä päivältä, toki tiedän että 11 viikko tulee olemaan rankin, sempä takia yritän että sais np ultraa jo viikolle 11..
Mutta oireita on, ei sen puolesta huolta:)

Aika omanapaista, anteeksi.
 
Muuta kysyttyä:

Lapsiluku miehestä se voisi olla kaksi, itse haluaisin kolme ja tästä on väännetty ja tultu tulokseen että katsotaan miltä tuntuu kun saadaan tämä papukas onnellisesti maailmaan :,)

Äitiysvaatteet Esikoisen tietämällä aloin käyttää niitä viikolla 16+ kun maha ei mahtunut enää vaatteisiin. Nyt ajattelin ottaa tuntemuksien mukaan.

Edelliset raskaudet Esikoinen käynnistettiin 40+0 , koska painoarvio oli 4,5kg :eek: Totuudessa tyttö oli 3650g hyvin mahtu tulemaan vaikka sitä jännitettiin!
Tässä raskaudessa haluaisin itse lähteä synnyttämään, ei käynnistystä.

Raskaudessa odotan , että kaikki on hyvin ja ei tule vastoin käymisiä: pääsee shoppailemaan mammavaatteita, tuntee potkut, valvotut yöt kun vauva potkii, masulle puhuminen, vauvan vaatteet, sairaalakassi ja pinnasängyn kokoaminen :) <3

Viikonloppu suunnitelmiia Anoppi tulee tänään kylään, en yhtään jaksaisi =D , Muuten ei oo ihmeellisyyksiä :)

Joulu miehen suku ei vietä joulua, joten ihana tilanne: saadaan viettää aina mun perheen kanssa perinteinen joulu :,) Minä rakastan perinteiden jouluja!
 
Viimeksi muokattu:
mulla hävis viesti eilen johonki bitti avaruuteen.

suuret osanotot km.n kokeneille! voimia!

niin mulla tuo esikko syntyi 41+3 ja jotenki tuntuu että yli mennään tämänki kohdalla.
hassua miten välillä on hullun huolissaan että onko kaikki siellä hyvin ja onko siellä masussa ees elämää ja välistä sitä on ihan luottavaisin mielin että kyllä tästä kesävaavi tulee. :)

Nyt on kamala väsymys ollut päällä ja eilen oli huonovointisuutta ku syötiin ja laitoin ruokaan valkosipulia johtuneeko huono olo sit siitä.


rv 5+5 (kai)
 
huomenta, lukasin taas aamun kirjotukset.

joulusta
Meillä mies haluis et vietetää tänä vuonna joulu omassa kotona oman perheen kesken.. ite saan joulutunnelmaa siitä, että oltas mun porukoilla mun sisarusten kans, jotenki tottunu et se kuuluu siihen jouluun ja kotona ei sitä tunnelmaa jotenka o aiemmin saanut. Nyt voi olla eri, kun on takkakin ja omistusasunto ja jos sitte satsais siihe koristeluun kunnolla ja kynttilöit paljon ja niin, eiköhä se tunnelmakin sieltä sit löydy. jospa vanhemmat tulis meillä käymää sit tai jotakii. pukki pitäs hommata kans. :eek: haluun jonku ihan ulkopuolisen, ettei vaan lapset tajua et ois mun iskä :O
uskaltaiskoha sitä tilata jostakii. tai jos vaikka joku miehen töist tai joku. :eek: hmhm.

haluista kun oli viimeks puhe
no eilen sit peittoa heiluteltiin ja nyt on alavatta niin kipee, että.. :l ei onneks vuoda mitää mut silti ahistavaa tämmöne. eikä mulla kyllä ollu oikein fiiliksiäkään mut kai se on välil annettava vaikk ei itellä teekkää oikei mieli. :O

äitiysvaatteet aikasemmista alkanu aika aikasin käyttää- joskus viikolla 13 varmaan.
nyt otan käyttöön sit ku saan hommattua ja mahaan alkaa painaa. tai sit en edes osta. käytän vaikka mekkoa vaan :D haha. yhtä mekkoa vaan :> ja jotai verkkarei ? :O

viikonloppusuunnitelmista
olin siis suunnitellu et sunnuntaina tehtäs jotai perheenä ni mies haluaakin mennä kalaan. eli normipäivä- yksin kotona lasten kanss. :l voitte arvata kuin ilone olen tästäki asiasta..


pupeltaja & pyllerö 5+2 :>
 
Huh, onpa tänne tullu tekstiä eilis illan jälkeen :p. Kiva, et tää meiän ketju on näi vilkas :D. Harmi vaan, et jos on vaik reissussa ni ei kerkee pysyä perässä, ku tekstiä tulee nii paljon, mut eiköhän se siitä :D.

Äitiysvaatteista esikoisesta en ostanu oikein mitään vaatteita, ku hää synty syyskuussa ni pärjäsin lopputalven ja kevään omilla vaatteilla ja sit kesän menin löysässä t-paidassa ja shortseissa/housuissa. Kakkosesta rupesin sit jotain yli rv15 käyttämään äippävaatteita. Ja siskolta sain ja ystävältä lainaan vaatteita, en ostanu ku yhen paidan :D. Oon vähän sellanen ihminen, et en raaski ostella vaatteita, ku ne jää sit tarpeettomaks ja niiden myymisessäkin on oma hommansa. Ja rahatilanne oli myös työttömänä sellanen, et ei ollu varaakaan. Enkä meinannu nytkään ostaa hirveesti, ehkä housut ja paidan huutonetistä.

Lasten syntymästä esikoinen synty 37+5 ihan yllätyksenä lähti synnytys käyntiin lapsivesien menolla. Synnytys kesti 6h45min ja keskimmäinen synty 38+4 ja kesti 3h45min, et nyt jos vielä nopeentuu tästä ni pitää kuulemma lähteä jo ennakkoon sairaalaan :D. Poikaa yritettiin käynnistellä jo edellisellä viikolla, mut ei suostunu pillereillä lähteä ja synty ihan oma-aloitteisesti, ku oli valmis. Sen takia yritettiin käynnistää, ku oli isompi ku neiti ja miulla oli pitkä ponnistusvaihe tytöstä, mut täs synnytykses ei ollu mitään ongelmia ja oli oikein unelmasynnytys vaik poika oli isompi melkein 600g ku neiti.

Viikonloppusuunnitelmista ei oo mitään erityistä. Sen verran on, et lähetään kaupunkiin kattomaan miehen siskon pientä prinsessaa :heart:. On huomenna viikon ja 2 päivää vanha. Miulla varmaan vielä enempi kasvaa vauvakuume :heart:, mut ei haittaa.

Itseä helpotti, ku eilen illalla vihdoin ja viimein plussauksen jälkeen oltiin sillai miehen kans eikä tullu mitään siis ei ruvennu vuotamaan :D. Että mie oon helpottunu :heart:.
 
Esikoinen syntyi 42+1.(papereissa on 42+0, mut kyl se mun laskujen mukaan oli 42+1) Käynnistettiin ja sitä iloa kestikin 3 pivää. Nyt toivon todella, ettei tartteis käynnistää.

Joulusta vielä..me ollaan aina reissattu koko jouluaatto, miehen mummola, mun porukat, miehen isä, miehen äiti...ja sinne sit on joulupukki tullut. Tänä vuonna kun meillä on tämä oma talo niin mä en liikahda mihinkään. Haluaun nauttia kotona. Olenkin sanonut että tänne saa tulla ken haluaa ja varmaan meille ihan kivasti porukkaa tuleekin. Ihanaa kun loma alkaa jo viikko ennen joulua niin saa rauhassa tehdä ruuat itse!

Viikonloppusuunnitelmista: huomenna ajateltiin lähteä päiväksi kylpylään koko perhe. ja sit syömään hyvin. Mä ja poika ollaan jo ihan täpinöissään, poika uimisesta, mä ulkona syömisestä :p

Nyt siivoamaan!

Bretagne ja pikku 8+0 JEE!
 
minun viikonloppu suunnitelmiin kuuluu töissä oloa.. :x

joulusta.me ollaan puhuttu että jos oltais ihan kotona ja ehkä käytäis mun veljen luona ku sinne tulee kaikki muutki minun veljekse joita on 3 :D mut saas nyt nähdä mitä me vielä keksitään,
itse haluaisin lähteä johonki "pakoon" joulua, jos menis puolison isän luo joka asuu vähän kauempana, ja myöskin kaukana kaupungin pakokaasuista. :D

Tein tuossa marjapiirakan pakastemarjoista,aloinki sit miettimään että eikö ne pakastemarjat pitänytki keittää että voi syödä!? vai riittääkö se nyt vaan jos uunissa käyttää!?
noh saa nyt nähdä uskallanko syödä tuota piirasta ite :D
 
Oi ihanaa, kuulin just että kaverikin (tosin 400km päästä) odottelee pikkukakkosta syntyväksi 14.6. <3
Kesävauvoja kaikille =) Oli sit kerrottava et meillekkin tulee:D 6.6-11.6 riippuu kierrosta ja selvinnee ensiviikolla ekassa neuvolassa :p
 
Meillä esikoinen syntyi 38+3 ja oli nopea reilu 4 tunnin synnytys.

Äitiysvaatteita en ostanut olleenkaan, esikoinen syntyi elokuun lopulla, ni mekkoja käytin kesällä. Mahakin mulla tuli vasta viikkojen 20 jälkeen.

Joulu on musta ihana, tosin ei se oikein tunnu joululta kun ollaan kaukana perheestä. Viime joulu oltiin Suomessa ja ihan erilaiselta tuntu. Täällä ei ole edes lunta.. Vaikka muuten joulu onkin täkäläisille iso juttu. Mutta ei se ole sama ilman perhettä.

Viikonloppua vietellään rauhallisesti, ehkä käydään eläintarhassa.

Miga 8+0 poks poks :)
 
Täällä ois kanssa yksi henkeen ja vereen jouluihminen! :xmas: Rakastan kanssa ihan kaikkea jouluun liittyvää, miehen mielestä olen jo vähän pöpi kun pitää joulukortteja tehdessäkin laittaa joululevy soimaan ja keittää glögiä, muuten ei onnistu. ;)

Tänä vuonna olen päättänyt laittaa itsenäisyyspäivän viikoloppuna joulun pystyyn, kuusi meillä tuodaan aina aattona vasta sisään ja koristellaan, on perinne minun kotoa. Mies teki heti yhteiselon aluksi selväksi sen että joulu vietetään kotona kaksin. Ensin olin vähän kauhuissani, mutta ratkaisu on ollut erinomainen kun molempien vanhemmat asuu 50 km päässä ja vielä toisistaan eri suunnissa, niin ei tarvitse ravata ympäriinsä koko päivää, eikä mene oma joulu sen takia ketuiksi. Mun veli asuu perheineen samassa kaupungissa, niitä käydään moikkaamassa aatonaattona, ja molempien vanhempia sitten välipäivinä. Mutta aattoa fiilistellään kaksin, tänä vuonna viimeistä kertaa. :heart:

Äitiysvaatteita olen netissä käynyt katsomassa, mutta en ole vielä mitään ostanut. Eilen kävin työn puolesta kirjamessuilla, ja hiplasin yhtä aivan ihanaa Vauvakirjaa (Ensimmäinen vuoteni, joka alkaa ihan plussauspäivästä), mutta ajattelin sitten että en vielä uskalla ostaa mitään, jospa vaikka sitten joulupukki toisi. :)

Lapsiluku, haaveilen vähän isommasta perheestä, ehkä kolme lasta, enemmänkin saisi tulla jos olisi rahaa pitää sitten arkea pystyssä ilman kitkuttamista... Tähän syynä se, että mulla ja veljellä on aika iso ikäero, 7 vuotta, ja kun mun vanhemmatkin oli aika paljon poissa kotoa, olin tosi yksinäinen lapsena. Ja muutenkin, the more the merrier. :D

Viikonloppuna taloyhtiön syystalkoot ja vessaremppa vol. 3652. Kyllä se jouluksi valmistuu, mutta minä vuonna...

sispi mulle se neuvolantäti väitti, että pussissa lukee jos pitää keittää, mutta itse olen ajatellut katsoa enemmän alkuperämaata. Jos on muu kuin suomi niin keitän. Mutta jotenkin maalaisjärjellä luulisi kyllä että pöpöt kuolee paistaessa pois. Eikö se paistoaikakin ole jotain puolituntia?

) . ( Lounaan jälkeinen iltapäiväetominen tekee tuloaan, tänään ajattelin yrittää taltuttaa sitä pullalla. :p Olen kyllä todella vähällä päässyt, ainoa oikea ketutusta aiheuttava oire on tuo melkein jatkuva pieni/keskisuuri menkkajomotus. :( Onneksi ei enää niitä ihan kauheita kramppeja ole tullut. Mulla pääsi melkein itku kun tuota mmilian km kokemusta luin, ihan hirveä kokemus varmasti ollut. Toivon oikein sydämeni pohjasta että kaikki menee nyt hyvin ja pääset nauttimaan täysistä raskausviikoista ja ihanasta vauva-arjesta. :hug:

MJ & Salarakas 6+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä