Täällä ois kanssa yksi henkeen ja vereen
jouluihminen! :xmas: Rakastan kanssa ihan kaikkea jouluun liittyvää, miehen mielestä olen jo vähän pöpi kun pitää joulukortteja tehdessäkin laittaa joululevy soimaan ja keittää glögiä, muuten ei onnistu.
Tänä vuonna olen päättänyt laittaa itsenäisyyspäivän viikoloppuna joulun pystyyn, kuusi meillä tuodaan aina aattona vasta sisään ja koristellaan, on perinne minun kotoa. Mies teki heti yhteiselon aluksi selväksi sen että joulu vietetään kotona kaksin. Ensin olin vähän kauhuissani, mutta ratkaisu on ollut erinomainen kun molempien vanhemmat asuu 50 km päässä ja vielä toisistaan eri suunnissa, niin ei tarvitse ravata ympäriinsä koko päivää, eikä mene oma joulu sen takia ketuiksi. Mun veli asuu perheineen samassa kaupungissa, niitä käydään moikkaamassa aatonaattona, ja molempien vanhempia sitten välipäivinä. Mutta aattoa fiilistellään kaksin, tänä vuonna viimeistä kertaa. :heart:
Äitiysvaatteita olen netissä käynyt katsomassa, mutta en ole vielä mitään ostanut. Eilen kävin työn puolesta kirjamessuilla, ja hiplasin yhtä aivan ihanaa Vauvakirjaa (Ensimmäinen vuoteni, joka alkaa ihan plussauspäivästä), mutta ajattelin sitten että en vielä uskalla ostaa mitään, jospa vaikka sitten joulupukki toisi.
Lapsiluku, haaveilen vähän isommasta perheestä, ehkä kolme lasta, enemmänkin saisi tulla jos olisi rahaa pitää sitten arkea pystyssä ilman kitkuttamista... Tähän syynä se, että mulla ja veljellä on aika iso ikäero, 7 vuotta, ja kun mun vanhemmatkin oli aika paljon poissa kotoa, olin tosi yksinäinen lapsena. Ja muutenkin, the more the merrier.
Viikonloppuna taloyhtiön syystalkoot ja vessaremppa vol. 3652. Kyllä se jouluksi valmistuu, mutta minä vuonna...
sispi mulle se neuvolantäti väitti, että pussissa lukee jos pitää keittää, mutta itse olen ajatellut katsoa enemmän alkuperämaata. Jos on muu kuin suomi niin keitän. Mutta jotenkin maalaisjärjellä luulisi kyllä että pöpöt kuolee paistaessa pois. Eikö se paistoaikakin ole jotain puolituntia?
) . ( Lounaan jälkeinen iltapäiväetominen tekee tuloaan, tänään ajattelin yrittää taltuttaa sitä pullalla.
Olen kyllä todella vähällä päässyt, ainoa oikea ketutusta aiheuttava oire on tuo melkein jatkuva pieni/keskisuuri menkkajomotus.
Onneksi ei enää niitä ihan kauheita kramppeja ole tullut. Mulla pääsi melkein itku kun tuota
mmilian km kokemusta luin, ihan hirveä kokemus varmasti ollut. Toivon oikein sydämeni pohjasta että kaikki menee nyt hyvin ja pääset nauttimaan täysistä raskausviikoista ja ihanasta vauva-arjesta. :hug:
MJ & Salarakas 6+2