Pistetääs hyvältä kuulostavia reseptejä joulunodotukseen!

vierailija
vierailija
Kokeilkaa joskus itse keitellä luumuista sosetta ja käyttää sitä torttuihin. Maku on aivan muuta kun kauppojen luumuhillo. Nyt on kaupoissa tummia isoja luumuja, valitkaa kypsiä, poistakaa siemenet ja kattilaan. Vähän vettä ja luumut eikä muuta.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Kokeilkaa joskus itse keitellä luumuista sosetta ja käyttää sitä torttuihin. Maku on aivan muuta kun kauppojen luumuhillo. Nyt on kaupoissa tummia isoja luumuja, valitkaa kypsiä, poistakaa siemenet ja kattilaan. Vähän vettä ja luumut eikä muuta.
Mä keitän hillon kuivatuista luumuista kanelitangon kera. Käytän torttuihin tai syön rahkan kera.

Niinjoo!

Ja ilokseni hoksasin cittarin hyllyllä siedettävän hintaisia kuivattuja, sokeroituja inkiväärinpaloja.

Eli voisi tehdä tämän kakun silleen että laittaa noita inkiväärinpaloja ja appelsiiininkuoripaloja sekä sitruunanuorta ja mitä nyt sattuu kaapista löytymään.

vierailija
oon tehnyt joka joulu itse, jos voitaikinaa on löytynyt. Ja luomuluumuja on kyllä kaupoissa. Ei yhtään sokeria tarvi se sose

vierailija
Jos niissä näkyy vihreitä silmukat, istuta ruukkuun kasvamaan.
Niinjoo!

Ja ilokseni hoksasin cittarin hyllyllä siedettävän hintaisia kuivattuja, sokeroituja inkiväärinpaloja.

Eli voisi tehdä tämän kakun silleen että laittaa noita inkiväärinpaloja ja appelsiiininkuoripaloja sekä sitruunanuorta ja mitä nyt sattuu kaapista löytymään.

• Tykkää
vierailija
Jouluinen luumurahka.
Purkki rahkaa, tölkki vaahtoutuvaa vaniljakastiketta, 1-2 tlk vaniljasokeria ja luumusuosetta. Vatkaa vaniljakastike lisää vaniljasokeri tai vaniljatangon siemenet, rahka ja luumusosetta maun mukaan sekoita. Jos kaipaa makeutta niin sokeria. Hyvä kevyt jälkiruoka.

• Tykkää

Yhteistyössä