****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

Sain ultraan ajan viikon päähän. Soitin neuvolantädille huolistani ja ehdotti ultraa, että saan mielenrauhan. Ihana täti meillä :heart: Toivottavasti näkyy syke silloin, en tiedä ovulaation tarkkaa ajankohtaa. Enää viikko!! Huh!
 
Olipas taas paljon tullut tekstiä!

Monille oli tullut huonoja uutisia. Voimia!!

Joku kyseli lasten lukumääristä. Meille tämä on toinen ja siihen varmaankin jää. Joskus aiemmin mietin, että kolme olis kiva määrä, mut mitä enemmän oon miettinyt, sitä varmemmaksi tästä ratkaisusta olen tullut.

Täälläkään ei vielä ole aamupahoinvointia. Ainoat oireet on väsymys ja palelu. Jotenkin tuntuu, että sitten on vasta "oikeasti" raskaana, kun pahoinvointi alkaa. Neuvola on vasta kolmen viikon päästä ja tuntuu, että sinne on ikuisuus. En millään malttais odottaa!!!

Kajo ja masuvauva 5+jotain :)
 
Pikaisesti. Pitäisköhän huolestua kun mulla on ollut alavatsa kipeä viime yöstä asti? Tai yöllä se oli semmosta inhottavaa munasarjojen pakotusta, mut nyt tuntuu koko alavatsassa sellainen menkkamainen tunne.. Muuten olo ihan sama, oksensinkin jopa ekaa kertaa..
 
HeMmin lämpimiä halauksia :hug: ja jaksamista.

Tervetuloa kaikille uusille =).

Tuntuu minustakin pitkälti yksin puhelulta, mutta niin kuin joku kirjoitti että paljon on nimiä muistettavana.. ja sitä muistia varsinkaan minulla ei tahdo olla =).. ajan kanssa ehkä alkaa muistamaan...

Mä täällä hämmästelen edelleen oloani. Jos menen esim. salille tai teen jotain muuta liikunnalista niin sen aikaa on huono olo ohi mutta palaa noin 15min sisään kun lopetan liikkumisen.. eli tarkoittaako tää sitä että ei muuta ku koko raskaus aika liikkua herkeämätä.. hmm.. mites sitten yöt??? :whistle: ... olisinkohan yli kuntoinen synnyttämään mennessä.. ;)

Maanantaina olis sitten se eka neuvola ja silloin olis kasassa viikkoja 8+6 joka ei luultavimminkaan pidä paikkaansa. Kävin äsken laskemassa jollain laskurilla niin totesin että siellä sairaalassa olivat laskeneet kierron 28 mukaan ja se antaa silloin väärän tuloksen koska kierto minulla on jotain ihan muuta.. saas nähdä minkä neuvolan täti sitten saa.

Joku kyseli.. Ennestään on siis kaksi lasta ja nyt sitten kolmas. Melkein voisin sanoa että viimeiseksi jää, ikää on kuitenkin jo sen verran että pitää ehtiä jossain vaiheessa nauttia lasten kanssa olemisesta ilman vauva arkeakin =).
Hieman jännittää vauvan syntymän jälkeinen aika kun edellisestä vauva arjesta (2ensinmäisestä kk) on aika raskaat muistikuvat. Ei paljoa tullu nukuttua. Toivottavasti ei samoin käy nyt. Vaikka kai sitä turha on vielä tässä vaiheessa edes miettiä.

Viikonlopun tohuista ei vielä ole pahemmin kerinny ajattelemaan ja muutenkin mennään paljon mielijohteiden mukaan, ei jaksa aina suunnitella valmiiks. Kiva lähteä jonnekkin jos tulee sellainen tunne et nyt vosi mennä!
Toivottavasti on mukavia ilmoja la ja su niin vosi ulkoilmasta nauttia kunnolla.

Kaikille mukavaa päivää ja hyvää mieltä!! :D
 
Viimeksi muokattu:
Miga mulla oli edellisessä raskaudessa läpi raskauden eri asteisia vatsakipuja ja terve lapsi syntyi eli luultavasti ne ei tarkoita mitään sen kummempaa. Tietenkin jos on kamalan voimakasta kipua (että ei voi keskittyä mihinkään muuhun) niin ehkä kannattaa soittaa neuvolaan.
 
Moikka, ilmottaudun mukaan. Tosin viimeksikin kävi niin et jäin ihan taustoille lukemaan kun en pysy ihan tahdissa, mutta täällä ollaan kuitenkin vielä. Lueskelen kyllä jutut läpi, mut en yleensä kauheasti kommentoi kun väkeä on tosiaan niin paljon. Hauska kuitenkin lukea niin monen juttuja ja kuulla miten muille menee samoilla viikoilla. Mua ei haittaa vaikka ihmiset välillä vaan kertoo omia kuulumisiaan :)

Itseäkin hirvittää, koska en menny varhaisultraan vaikka oisin halunnu. En eka raskinu, ja toisaalta aika menee niin nopeasti, että enää en viitsi kun np-ultraan on joku kuukausi. Odottelen sitten vain että onko siellä ketään elossa, toivotaan. Kerrottu on lähiperheelle, koska pahoinvointia ollu niin vaikea salata. Ei tarvi selitellä miksi en syö jotain tai lähe baariin.


Asun Vantaalla, eikä mitään tietoa mikä sairaala.. Oon siis aika vasta muuttanut tänne ja oon ihan pihalla. Eka neuvola ens viikolla, jollon viikkoja melkeen 10. Laskettu aika 4.6 ja toinen lapsi siis. Ikäeroa nuille tulis 1v 8kk.
Vointi ollu samaa kuin edelliselläkin, eli pahoinvointia ja oksentelua, kauhea väsymys. Lisäksi kolmen viikon flunssa, joka nyt viimein alkaa helpottaan. Ihanaa. Mutta iso ero ruuissa. Ekassa en voinu ollenkaan sietää esim kalaa tai oliiveja, nyt söin äskenkin lohta. Ihan vau! Toivottavasti tällä kertaa säästyisin myös viimeksi vaivanneelta aknelta.. ,) Karkkia ei myöskään tee mieli, eikä kahvia, ja se on outoa mulle. Maha näkyy jo turvotuksena, ja eka kerralla se näkyi vasta joskus 15+ viikolla. Ei voi mitään, ei oo lihakset enää niin tiukat ku oli ennen.. Esikoinen syntyi perätilan takia sektiolla, niin vähän tuo arpi on välillä kipeä, mutta ei ainakaan vielä pahasti.

Hensku00 me oltiin viimeks samassa ketjussa, sain tytön 09/09 :) en tosin ollu siellä äänessä ja tipahin kyydistä jossain vaiheessa kun en enää saanu seurattua. Ollaan aika samanikäsiäkin, olit 26 eikö? Vai sekotanko johonkin muuhun samantapaisiin nimimerkkiin.. Mä olin sillon jollain eri nimellä, koska unohin jo tässä välissä mun nikin, ei mitään mielikuvaa mikä se oli. :)

A 8+5
 
Lapsi luvusta, tää tuleva on mein viides ja jos tää onb tyttö ni voisin olla tyytyväinen lukumäärään, mutta max. 1 tän jälkeen jos tulee pakottava tarve.... tai vahinko. Tulen niin helposti raskaaksi et noi vahingot on sinänsä ihan reilu vaihtoehto.

Minäkin olin oireeton kunnes: nyt niitä on. Mulla on nälkä ihan koko ajan, toki syön ihan normi ruokaakin, mut aivan likaa herkkujakin ja diapetes riski persiissä koko ajan. Voisin syödä kunnon ruuan neljä kertaa päivässä isolla salaatti annoksella ja välipalat päälle. Ehkä tuo imetys lisää ruuan kulutusta raskauden lisäksi, mutta tällä menolla jään kiinni hyvin pian. Väsymystäkin on ihan hirveesti, voisin vetää päiväunet, mut nuo muksut ei oo ihan samaa mieltä mun kanssa ellen laita videoita siksi aikaa.

Maha täälläkin pullottaa jo pikkasen, osa housuista kiristää ja tuota mahaa ei pysty vyölläkään sitoa koska sit tuntuu pahalta. Vielä en käytä äit.housuja, mutta ostellu oon.

Maanantaina on eka neuvola ja sitä tässä nyt odottelen ja 12 viikon ultrakin ehkä jo marraskuussa tai joulukuun alussa.

niin ja viikkoja 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Omanapaista tällä kertaa..

Soittelin neuvolaan ja sain ajan lääkärille, kävin sitten jo sielläkin ja huomenna pääsen ultraan. Siis tosta ruskeasta vuodosta ja alavatsakivuista. Lääkärikin epäili kohdunulkoista.. Kohdunsuu oli kiinni, mutta ei tiukka, en sitten tiedä, että tarkoittaako, että keskenmeno tästä tulee.. itkua tihrusten sieltä lähdin :'(
 
helou taas, vieläkin savuton <3 oujee :D pakko hehkuttaa, et tuntuu ettei ois tän asian kanssa iha yksistee. :> Äske teki niin mieli popparia et pitihän sitä sit tehä :)
ja mullaki ruokaa uppoo napaseen niin paljo ettei meinaa perässä pysyäkkää :> kokoajan nälkä!
tosin syön osittain myös siks, ettei tu sellasta oloa, et täytys lähtee tupakille o_O toivottavasti se on väliaikasta :>
raskausdiabetes mulla oli ekassa raskaudessa. tokassa ei ollut. saa nähä miten nyt sitten.
Kaikki muut sanoo, et sairaalassa on ihan hirveetä jne. mun mielestä se sairaalassaolo on ihanaa, milloinkaan muulloin, ei ole mulla sellasta tilannetta, että saisin ruuat valmiina, ei tarte ite tehä. Saan olla vauvan kanssa kahden, miettiä vaan vauvaa ja levätä kun siltä tuntuu (vauvan rytmeissä tietty), ei tarte pyykätä eikä hoitaa tiskejä. saa vaan olla, se on vähä ku ois lomalla jossai kuntokeskuksessa :D:D:D odotan sitä niin paljon. Sit ku se vauvakin on sielä ja tuhisee ja puhisee ja siihen saa rauhassa tutustua yms. ihanaa aikaa se on!
Kotona on kuitenki sit nää kaks riiviötä vaatimassa huomiota kans itelleen ja pitää revetä jokapaikkaan yhtäaikaa, se on niin paljon rauhallisempaa se sairaalassaolo kun kotona tää hektinen arki, jolloin tollaset keskellä päivää tapahtuvat lepohetket on vaan kaukainen haave :>

Raskaudessa odotan eniten
Kun viikot alkaa kasvaa ja maha näkyä kunnolla!
Synnytyslaukun pakkaamista :> se on aina yhtä hauskaa ku on sit jo niin pitkällä!
Ekojen vauvanvaatteiden ostamista.
Yöllisiä mun ja vauvan keskeisiä mietintähetkiä, kun vauva potkii etkä saa unta niin siinä tulee väkisinkin kelattua läpi kaikki vauvan ulkonäöstä- kastejuhlien menuun :> haha. se on parasta! se hetki kahden vaan.
babyshoweria, toveri lupas järkätä! :>
sit tietty niitä viimestä paria viikkoa mitkä tuntuu vähintään yhtä pitkiltä kun tää koko muu aika yhteensä sinne asti.

viikonlopun suunnitelmia
huomena on sellane päivä, et mennään ehkä käymää mu vanhemmilla illalla. tai sit pyydän ne meille.
lauantaina mu siskon synttärit. ensin päivällä helsinkiin shoppailee ja sit sieltä synttäreille ku mies hakee tytöt kotiin, ite tulen sit toverin kyydillä 9 aikaan jo illalla oon kotona. ehditää sit vielä miehen kans saunoa ja sellasta ;D sunnuntai ois perhepäivä, eli jotaki kivaa tehtäs perheenä :> entie viel mitä. ehkä mennää puistoilemaan tms.


neuvolaan soitin äsken
että saako merilevää syödä, niin vastaus oli- ei saa jos levän jodipitoisuus ei ole tiedossa.
aattelin vaa ilmotella jos joku muuki on levän ystävä niin tommone oli vastaus, tarkotus oli hakea sitä levää kiinakaupasta hesasta, sitä maustettua mikä on vähä niinku superhyvää sipsiä :> mut en taida sit hakea ... ärr.

niinja sorry jo valmiiks, mut mun jutut on varmaa yleensä aika usein omaa napaa- koska en muista nikkejä- en muista mistä on puhuttu ja jos muistan mistä- niin en todellakaan muista ketä on puhunut. Mun muisti on ku jollakii dementiatalon vanhimmalla tyypillä, syystä, että olen kokoajan joko raskaana tai elän vauva-arkea. sen muistin ku pitäs palautua ku laps on 1,5vuotias. noh. mulla esikoine oli 1vuotias kun tein kakkosesta plussan. kakkone on nyt 9kk+rapiat ku tein tästä kolmosesta plussan. muisti senkun huononee ja ajatus rakoilee, joten koitan pitää itteni mukana menossa sillä, että selostan itestäni jotakii :D tietty kommentoin sitte, jos oikeesti joku juttu jää mieleen kunnolla ja nikki myös :> toivottavasti sei kauheesti häirii.'

pupeltaja + pyllerö 5+1
 
Pahoitteluni keskenmenon kohdanneille :hug: Jaksamista!

Peräkkäisistä keskenmenoista: Itsekin tuudittaudun siihen, ettei tämä raskaus todennäköisesti mene kesken, koska edellinen meni. Käsittääkseni tuo 1% sääntö pätee ainakin silloin, jos äidillä on ennestään terve lapsi/lapsia. Meillä siis täysin terve esikoinen, josta raskaus ja synnytyskin olivat kaikin puolin normaaleja. Nyt siis toivon, ettei salama iske kahta kertaa samaan puuhun... Ainakin tässä raskaudessa mulla on ollut jotenkin erilainen fiilis koko ajan kuin edellisessä raskaudessa. Silloin oli sellainen tunne, ettei tämä voi olla totta - eikä se sitten ollut.

Oireista: Täällä ovat oireet vähentyneet, mikä tietty lisää epäluuloisuutta. Kuitenkin joitain oireita löytyy, niin en ole niin hirmuisen huolissani. Eli rintoja aristaa, on turvotusta, ilmavaivoja ja silloin tällöin (ehkä joka toinen päivä tai harvemmin) vihlaisukipuja tuolilta noustessa.

Äitiysvaatteista: Päätin, että rynnin äitiysvaateostoksille heti, jos saan hyviä uutisia np-ultrasta, johon olisi siis enää reilu viikko. 8.11. klo 7.15 suunnistan ultraan. Nyt jo tuntuu, etteivät housut mahdu kiiinni ja kaikki vaatteet kiristävät. Talveksi siis aion ostaa ainakin parit ihanan löysät housut =)

Lapsiluvusta: Miehen kanssa ollaan juteltu, että 2-3 lasta olisi meille hyvä. Eli jos kakkosen jälkeen ei tunnu, että nyt riittää, niin varmaankin kolmaskin saa tulla. Meillä pieni omakotitalo, jossa tilaa kuitenkin rajallisesti, eli kyllä 3 taitaa tilan puolesta olla maksimi...Jollei sitten mitään iltatähteä... :p Aikoinani haaveilin 3-4 lapsesta, mutta tällä hetkellä tuntuu realistisemmalta 2-3, ja tuo 3 ehkä kaikkein parhaimmalta vaihtoehdolta :heart: Mutta aika näyttäköön!

Viikonloppusuunnitelmista: Meillä ukon kuvatus lähtee huomenna poikaporukalla mökille, joten me jäädään esikoisen kanssa kaksin. Olen iltavuorossa töissä pe ja la, joten poika joutuu olla mummilassa hoidossa pari iltaa. Mutta sunnuntaina suunnittelin, että jotain kivaa pitäisi pojan kanssa keksiä. Ehkä vois lähteä kyläilemään tai jotain.

Ja vielä, että yhdyn kyllä JudeDn aatoksiin tosta kotiin jäämisestä. Odotan sitä kuin kuuta nousevaa! En ole tällä hetkellä unelmatyössä, joten tuntuu ihanalta ajatella, että ehkäpä puolen vuoden sisään saan sanoa heipat työnteolle! :)

neito84 + pikkunen 8+5 (neuvolan mukaan 10+2)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan kesäkuiset!

Ensinnäkin iso :hug: ja voimia kaikille huolien kanssa painiville ja keskenmenneille!

Minä luen täällä ahkerasti viestejä, mutta en meinaa pysyä perässä, tänne pukkaa viestiä niin hurjaan tahtiin! Mikä on kiva! :) Mutta kommentoinnit jää mulla varmasti vähiin, en pysy oikein kartalla nikkien kanssa, joten aika omanapaista on varmaan nää mun tekstit. Tänne onkin kiva avautua anonyymisti! Varsinkin, kun me päätettiin olla kertomatta muuta kuin ihan lähimmille ennen np-ultraa. Onneks on nyt niin kova kiire, ettei ehdi ainakaan iltamenoihin, missä narahtaisin heti kiinni alkoholittomuudesta. :)

Omaa (.): Hurjasti välillä hermostuttaa tämä raskaus, en muista lainkaan, että esikon kanssa olisi ollut näin. Ehkä se johtuu siitä, että tätä kakkosta on yritetty aika pitkään. Olen taas arponut mennäkö alkuraskauden ultraan vai ei. Tekisi niin mieli mennä katsomaan onko kaveri matkassa ja oikeassa paikassa, mutta se ainainen raha. Ehkä maltan mieleni. Tai sitten en. Katsotaan. Tuleva muutto hermostuttaa myös aikalailla ja vähän jännittää ajatus siitä, etten pääse synnyttämään suomeksi. Olen superonnellinen, että plussasin, mutta ajankohta on kieltamättä aika stressaava. Tässä on pari kuukautta aikaa pistää koti pakettiin ja roudata lauma isojen merten taa. Noh, täytyy vaan yrittää pysyä rauhallisena. Esikon raskausaika oli mulle tosi seesteistä aikaa, sitä kaiholla muistelen. :) Raskausoireita on vaihdellen, yritän olla liikoja miettimättä. Tissejä puristelen kyllä päivittäin tarkistaakseni, ovatko vielä hellinä. :)

Mukavaa päivää!!

-Nigella ja rapu 5+6
 
täällä toinen dementikko hei! unohtaisin varmaan ittenikin jos voisin. Kaiken pitää olla ylhäällä jotta muistaa. En käsitä miten isomammani muistaa asiat vaikkei niitä laita ylös, on kuitenkin hippasen vanhempi kuin mä. Tai sit se johtuu tästä härdellistä ympärilläni.

Täällä yks. n. 3v sitten tupakoinnin lopettanut ja nyt raskaana on ruvennu taas hirveest tekee mieli sauhutella. Mut onneks saan pidettyä itteni irti moisesta. 15 vuotta siitä kärsin.

Eilen teki tiukkaa olla kertomatta raskaudesta kun kokouksessa 2 kertoi saavansa vauvan maaliskuussa, teki mieli hehkuttaa et hei niin mäki, mut vast kesäkuussa. Sain kun sainkin pidettyä mölyt mahassa.
 
Heippa!!
pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille ja jotka vuodon kanssa tai mahakipujen kanssa pohtii mitä tehdä niin suosittelen oman mielenrauhan vuoksi soittelee vaik neuvolaan :hug:

Bretagne: Kiitos tiedosta että voi raskaana ollessakin puuduttaa,pakkohan kai se on jos sellanen pakkotilanne tulee.. Tänään hieman parempi tuo hammas,pikkasen aamulla särkenyt. Huomenna jos jatkuu niin meen kyllä päivystykseen näytille ettei viikonloppua tarvii kärvistellä.. !

Viikonloppusuunnitelmia pupeltaja taisi kysellä, ei kummempia.Miehellä lauantaina työporukan kemut joten neidin kanssa laatuaikaa.Mulla olis ollu yövuorot mutta nytkun saikulla niin ei tarvii neidinkään hoitoon mennä. Herkutellaan ja ollaan vaan,jos jotain maistuvaa kokkais. :)

Ihanan virkee olo tänään ollut,kiitos tuon pahoinvointilääkkeen! Siivosin ja pyykkäsin ja kävin äitin kanssa ikeassa. Eilen leivottiin tytön kanssa sämpylöitä ja niitä nyt samalla mutustelen.. :)

Onko muita jouluihmisiä? Mä tykkään kamalasti joulusta ja ihana alkaa jo suunnnittelee :) Lahjojen hankinta alotettu ja koristeetkin laittasin varmaan jo jos ei mies toppuuttelis vähän :D tuli vaan nuo joulujutut mieleen kun ikeassa oli kaikkea ihanaa!

Nyt pieni lepohetki ja tyttö hakemaan päiväkodista.

Perdy 9+0 :)
 
Hei,

pakko tulla jakamaan tämä jonkun kanssa... kävipäas meinaan niin tuon hiivavoiteen kanssa että sitä laitettua (ilman asetinta) alkoi järkyttävä polttelu emättimessä.. yritin sit hätäpäissäni pestä pois sitä ja huomasin sen jälkeen että verta tulee.... ei pahasti, mutta selkeästi jäi pyyhkiessä paperiin.

Konsultoin eilistä lääkäriä joka laittoi mut lähetteellä naistenklinikalle ja mentiin katsomaan tilannetta...

Limakalvot tosi siistit, veri ei siis tullut niistä niinkuin alkuun epäiltiin. Tulee siis joko kohdunsuulta tai kohdusta, ei osattu sanoa, aika näyttää. Ultrassa näkyi raskauspussi ihan oikeassa paikassa, mutta pieni vielä, koska viikkoja niin vähän. Kohdunsuu kiinni.

Nyt mahaa vähän juilii, onko johtuvaa raskaudesta, sisätutkimuksesta vai keskenmenosta, sen aika näyttää.

Verenvuoto nyt tyrehtynyt, mutta pieni polttelu jatkuu. Ilmisesti mulla joku yliherkkyys tuohon voiteeseen.

Joten hieman täällä murehdituttaa, mutta yritetään positiivisin mielin jatkaa eteenpäin.
 
Varovaisesti roikun vielä joukossa mukana. Vuotoa ei ole nyt enää ollut ja aamulla kävin ultrassa ja masussa oli asukki joka vastasi viikkoja 6+6 ja sykekin löytyi. Ei vaan jotenki uskalla yhtään rentoutua ku koko ajan pelkään koska lurahtaa jotain housuun tai vessassa käydes tulee paperiin jotain. Ottivat tulehdusnäytteet josko vuoto olisi johtunut sellaisesta. Yritän nyt olla miettimättä koko asiaa ja jään hetkeksi taustailemaan. Lukemassa käyn kyllä.

Voimia kaikille surun kohdanneille.

Nepsus ja pieni 6+6
 
mary-jane kiitos paljon siitä housujen lisäosa-vinkistä! :flower:

tuoli ja hemmin ja jos muitaki surun kohdanneita oli ni kaikille :hug: jaksamista!

miss bamse onko sulla edelliset lapset kumpaa sukupuolta?

neito84 miten sulla nyt jo on np-ultra? ainaki aiemmin se on ollu vkoilla 11-12 ja eikös sulla oo sillo vkoja vähempi? olin kattovinaa et sullaki synnärinä koks :)

mä en eilen jaksanu kirjotella vaikka kävin lukemassa kyllä, työpäivä oli tosi rankka pahoinvoinnin takia ja tänään samoilla linjoilla, jouduin käydä pykimässäki aamulla mut mitään ei tullu :x vieläki etoo ja ällöttää, jouduin jumpanki peruu ku pystyin vasta ip myöhään syömään kunnolla, päivällä mein vaan jotain litkuja. ei tosiaan jaksanu aatella mitään rääkkiä. ehkä pienen iltalenkin heitän jos jaksan.
kävin tänään neuvolan ultrassa ja huonolla koneella lääkäri näki sen verran et yks elävä sikiö mikä vastaa vkoja 7+, syke löytyi myös :heart: vkoja ois nyt kiekon mukaan sit 7+4 ja lasketuks ajaks sai 12.6 vaikka oman kiekon mukaan ois 15.6. no np-ultrassa sit selvii tarkemmin.
eli mulle vois päivitellä la 12.6 :wave:

lapsiluvusta oli puhetta, meille tää on kolmas ja vikaks jää jo ihan iänkin takia, ihan viimiset ajat nyt tehä ja ikäerotkaan ei jää liian isoiks. ois varmaan jääny kahteen jos toka ois ollu tyttö mut nyt jäi tyttökuume kytemään :whistle: no poikahan sieltä varmaan taas tulee mut ompahan yritetty :)

jessi ja pieni 7+4
 
purkausta. arrgh. nyt on semmone päivä, et noi lapset ei vois olla enää yhtää hankalampia..no okei, vois ne ehkä ihan vähän! mut hitto mitä säätämistä, huutamista, toi pikkane tekee hampaita taas ja oli näköjää tullu yks taas jo läpikin. :eek: huhhu. isompi ajelee millo milläki leluautolla koiran päällä ku koira nukkuu ja koittaa mennä sen päälle seisomaa yms. saa huutaa nii et ääni lähtee ku eivät tottele mitää ja niiden riehumisdesibelit huitelee jossai huippukonsertin tasossa :l blaa.

haluista- eli mulla ei oo vielä toistaseks tehny yhtää mieli peuhata o_O en tajua miks. no varmaa vaa väsyttää niin paljo tää tilanne jotenki. emt. haluisin olla miehen kans kahestee niin varmaa sit tekiskin mieli. mut kun toi pienempi valvoo aina johonki klo23 tai 00. niin ei siinä kauheesti jää aikaa ellei sit tuhlaa sitä hyvää nukkumisaikaa siihen hommaan. .. huoh.

miehen piti tulla tänää viideltä kotiin, mut soittikin et jää ylitöihi ja tuleeki vasta seittemält tai kahdeksalt. :l kaikki ihan pskaaa.

oireita ois niinki paljo ku koko ajan tekee mieli jotakii syyä ja alavattaa särkee millo mitenki :eek: + tietysti tää ainainen väsymys. ainii ja käsissä tosi kuiva iho!?

niinja onnitteluja kaikille jo ultrassa käyneille, hyviä uutisia saaneille <3

no tämmöne juttu tälläkertaa, ehkä jotai positiivisempaa enskerralla

ainii, mihis päin nigella meinaa muuttaa? :)

pupeltaja & pyllerö 5+1
 
Onnittelut Nepsus ja Jessi75 hyvistä ultrauutisista :heart:. Miunkin mielestä sie Nepsus voit jo vähä hengähtää kerta syke näkyi ja elävä sikiö :heart:. Niiku ylhäällä laitettiin nii se on 90 %, et hyvin menee loppuun asti :D.

Voi että mie oon kade teille, ketkä ootte jo käyny ultrassa :rolleyes:. Miekin haluun! Mut viel pitäis huomen 2 viikkoo kestää. Ihana ois jo nähä pieni ja samal jännitän, et onko masussa mitään. Mut luotan toisaalta siihen, et siel ihmisenalku on :heart:.
 
pupeltaja sellast se pienten kanssa on, ite olin hermoromahduksen partaalla ku olin kotona, helpotti tosi paljon ku pääsin töihin. sulla tietty se ei oo vielä vaihtoehto. jaksamista, kohta se on vielä rankempaa ;)

pyyter kiitos! paljos sulla nyt niitä vkoja on?
 
niin ja mä sain kanssa lekurilta niitä primperaneja ku vinguin vaikkei niitä yleensä anneta ku pahasti oksenteleville mut mulla on tuskaa olla rankassa työssä jos on pahaakin pahempi olo eikä pysty syömään :|
 
Jessi75 juu on huomattu et tämmöstähä tää välillä aina on :D mut nyt alkaa näyttää jo lupaavammalta ku mies tulee kohta kotio <3 ja pikkanenki meni iltapäikkäreille et jaksaa sit valvoa sinne puoleenyöhön sopivasti :D
onneks noi lapset kuitenki kasvaa niin nopeesti tämäki päivä on huomena jo historiaa :)
ja sit jos on ihan tosi vaikeaa niin auttaa ku ajattelee vaikka puolikin vuotta eteenpäi, sit toi pikkane jo osaa luultavasti kävellä ja puhua ja syyä ite ja leikkiäki vähä ilman mua. :> ja tosiaa sit on melkei jo tää kolmonenki täälä ja sit ku se syntyy niin noi kaks isompaa on jo 9kk isompia ku nytte :> ja esikoisella alkaa sopivasti ens syksynä kerhokin :>

ja onneks näitä hajoomispäiviä on tosi vähän verrattuna sit niihin kivoihin ja ihaniin päiviin. ja näissä hankalissaki päivissä on aina jotai hyvää ja kivaa, niinku tänää ku esikoine tuli vaa yhtäkkiä kesken riehuleikkien halaamaan ja sanoi "akastan kinua äiti" <3 :>:>

enkä kyllä vaihtais äitiyttä mistää hinnasta pois <3 ei tää aina helppoa ole, mut miks kaiken pitäskään olla niin helppoa :>


pupeltaja & pyllerö 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Pupeltaja: Me muutetaan Usaan, lounaaseen aavikolle. Ihan jännittävää, olen itse käynyt vaan New Yorkissa kerran. Ainakaan ei tartte auton ikkunoita skrapata enää tammikuussa. :)

Väsyttää. Ihan hurjasti ja koko ajan. Lopetin jo kolan juomisen, mutta taitaa täytyä yrittää kuitenkin vähän juoda, jos kofeiini edes himpun verran auttais. Vähän huono äippä-olo, kun ei jaksa esikon kanssa kauhean aktiivista elämää just nyt viettää. Mutta minkäs teet. On tässä vielä aika monta viikkoa jännättävänä odotellessa sitä energistä keskiraskausvaihetta. Toivottavasti sinne saakka päästään!

Mukavaa iltaa kaikille!!
 

Yhteistyössä