****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

No mulla on vasta viikolla 9+4 joten tuntuu että aika tosiaan matelee.. :X Haluaisin kanssa yksityiselle mutta eipä oo rahaa. joten ei auta kun odotella.

MMILIA JA HUGO 7+0

P.s Kun valitin vähäisistä oireista niin nyt löytyy taas kuvotusta ja pissalla oon ravannu VARTIN välein viimeset neljä tuntia.. :X :) <3
Voi ei, sulla kans sitten odottelua. Mun täytyy odottaa vielä kuukauden päivät! Enkä mä usko kestäväni! :D

Paljonkohan se sitten maksaa se yksityisen ultraus, noin suunnilleen...
 
|O huoks....
Oon nukkun koko päivän, tyttö leikkinyt ihan itsekseen :(, onneks on reipas tirppa:) Kannan hieman huonoa omaatuntoa siitä etten kykene touhuamaan... väsymys kaataa sohvalle tai sänkyyn ja unentuloa ei sitten tarvitse odotella :D.

Uusille oikein iso tervetulotoivotus:flower:

torstaina olis neuvola ja sitten perjantaina viimeistään se ultra, jos sieltä naistentaudeilta ei sitä ennen kuulu kutsua. Joku kyseli mitä yksityisellä maksaa, niin täällä ainakin omavastuu 104€ ja uusi ultra menee vain toimistomaksulla jos ei syke vielä näy. ainakin Appelmedin käytäntö.

Onneks muu perhe lähti polttopuuhommiin, saa hetken olla itsekseen, kahvi himottais mut luulen että jäis juomatta:x Mikähän ihme että nyt on pari päivää ollu niin hirveä olo ja kaikki ällöttää??? Nyt olis kyllä 6+4 ja eikö useimmiten oireet iske kunnolla noin 6:lla viikolla?

Vointeja kaikille, mie palaudun sohvalle.....
 
Cik
Tervetuloa minun puolesta :) Ihan pakko kommentoida, että me ollaan samanikäiset, mä täytän myös tammikuussa 22 ja meidän neiti täyttää helmikuussa 2, eli lapsukaisetkin on suht samanikäiset :)
Kiitos ja hauska kun on muitakin nuoria pikkukakkosen odottajia, vielä näinkin saman ikäsiä :)
Oi että mikä kuvotus iski yht`äkkiä, aivan kamala olo! Onko muilla ollut pahoinvointia iltpäivällä tai jopa illalla?
Esikkoa odottaessa ei ollut mitään oireita, keskenmenneessä oli palelua, mutta ihan uutta tää iltaan kohdistuva pahoinvointi, tuntuu kuin ois iso pala kurkussa.
Mieliteoista sen verran, että mulla teki esikoista odottaessa mieli syödä tosi terveellisesti, paljon hedelmiä jne. ja sama tuntuis nyt olevan aluillaan. Muuten oonki semmonen karkki ja sipsi hiiri, ettei oo tosikaan :D
 
Voi tätä riemua, kirppis pöytä ollu päivän ja sielä oli jo yli 70€ rahaa :,)

Meidän neito tosiaan täyttää heinäkuussa kolme..:) ja minä maaliskuussa 22v.

Mullla ainakin iltaa kohden lisääntyy öklötys, palelu ja väsy.. voisin mennä jo nukkumaan, mutta en halua nukkua ohi salkkareiden:D
 
Täällä joku sano kans oireeks sen, et maha on sekasin :O. Täällä on kans :O, hirvee ripuli äskönkin ja sama ollu kahessa muussakin raskaudessa. Illalla ja läpi päivän öklöttää ja maha on sekasin. Jännä juttu :D, jotkut oksentaa ni mie näköjään teen sen toisin perin, alakautta tulee tavaraa minkä kerkee :LOL:. Jotenkin kun eilen tein uuden varmistus testin mihin piirty tosi selkee viiva ja oireetkin on vahvat ni alan uskoo, et raskaana ollaan ja siel masussa tosiaan on pienen alku :heart: Ja alkaa hälvenemään pelko, et käy samalla tavalla, ku heinäkuussa.

Hienoa sannikkki ku sait hyviä uutisia :). Tervetuloa uusille :flower:!

Täällä varattu jo eka neuvola :D, joka ois ens maanantaina, jolloin päivitetään tilanne ja varataa ultraan aika. Meiän kunnassa on se käytäntö, et on ultra ennen np-ultraa mikä on hyvä, ei tarvii mennä yksityiselle, joka maksaa lähikaupungissa 114 euroa.
 
Kirjoitin päivällä pitkät tekstit ja sit ne hävis jonnekin...

Oon parhaillaan töissä, ihan kamalia nämä illat. aamuisin ei edelleenkään pahoivointia, mutta illalla...mä oon ihan poikki ja pyörryttää ja huono-olo jne...kaiken hyvän lisäks mulla on vielä parhaillaan poskiontelontulehdus. Ihan KAMALA olo! päätä pakottaa ja poskipäitä...vali vali..

Tein eilen testin kun löysin vielä yhden. Testiviiva oli huimasti tummempi kuin kontrolliviiva :) ihanaa :)
Jaahas, pitäisköhän jatkaa töitä, nyt on ihanan rauhallinen hetki.

Bre ja pikku 6+4.

Ai ni, Mulla on ens ti eka neuvola :) eli 7+4, onhan tuota jo odotettu. Tääl tekee sit lekuri ultran vkolla 8-10 ja sit keskussairaalassa on np-ultra rv 12. toivottavasti saisin lääkäriajan jo sit vaikka seuraavalle viikolle neuvolan jälkeen niin pääsis kurkkaamaan mahaan..
 
Otokka
Terveiset varhaisraskauden ultrasta! Kaikki oli hyvin ja vahva syke näkyi ruudulla. Vastasi viikkoja 7+3 (nettilaskurin mukaan olin tähän asti mennyt vkoilla 7+4, että ei paljon heittänyt), LA 4.6. Pituutta oli 12mm. Ultra tehtiin alakautta, rakko tyhjänä ja Mehiläisen lääkäritäti oli kovasti ystävällinen ja mukava ja onnitteluita saatiin :). Hymyilyttää :D

T. Otokka ja pikkarainen 7+3

p.s. hintaa kertyi itselle maksettavaksi n. 120e, ei ole halpaa hommaa, mutta sen arvoista kyllä...
 
Viimeksi muokattu:
Moikkelis! Lueskelen kiinni kirjottamanne myöhemmin, olin lomailemassa. Semmoista mietin että
meneekö se niin että jos katsoo netin raskausviikkotietoja, katson viikkoa 6 kun olen rv 5+x?
Eikös silloin puhuta että on viikolla 6 jos on 5+0-5+6? Kun noita sikiöb kehitysjuttuja katsoo niin mietin etten vaan katso liian aikaisin jo seuraavan viikon juttuja :)
 
Iltaa kesäkuiset. :D

Eilen oli ensimäinen neuvola, ei siis mitään ihmeellistä. Mulle sanottiin heti että joudun siihen sokerirasitukseen, olin esikoisestakin siinä nopean painonnousun takia.
Loppu viikosta pitäs tulla aika np-ultraan. Mulle ehdotettiin sitä veriseulaa np-ultran yhteyteen mutta en halunnut sitä. Mulle tulee vaan turhaa stressiä kun niitä tuloksia joutuu hetken odotteleen.
Tänään on öklöolo ollut poissa, vilu ja väsy on ollut sitäkin enemmän. Tekis mieli vaan makoilla ja olla. :D

Oon kanssa huomannut että vessassa saa käydä useammin. Jopa yöllä ainakin kerran.
Nyt on sitten iskenyt hirvee himo kurkkuun. :D Esikoista odottaessa ei ollut mitään himoja.

Cik Mä täytän maaliskuussa 22 ja esikoinen kesällä 2v. :)

Miga Mulla on ihan päinvastoin kun sulla. Mun mahani on ollut jo pariviikkoa ihan kovalla. Hassua kuinka jokaisen keho reagoi erilailla raskauteen. :D

Otokka Onnittelut hyvistä ultra uutisista. :) :heart:

Jasmi- ja maha 7+4
 
Heissan! :)

Tänään join peräti aamukahvit, mitä en ole tehny pariin viikkoon, tuli vaan tunne et nyt voin juua kahvet ja ei tullu pahaolo ees. Tänään muutenkin helpompi päivä ollut. Ihan kiva näinkin joskus :D

Mullakin tuo yöllä pissalla ravaaminen on tullu, vähintään sen kerran joskus kaksikin.. Tänään mä meen sit yövuoroon..jänskättää pitkästä aikaa. Varailin jo kunnolla eväitä ja lämmintä ruokaa :p

Mun hyvä kaveri oli tänään saanu pienen pojan :) Olin ihan onnessaan aamulla, muutenkin voi nuo tunteet olla pinnassa.. Mikä lie :D
 
Kuulumisia täältäkin. Joka päivä käyn kyllä teidän kirjotukset lukemassa mutta olen vähän huono itse kirjottamaan ja kommentoimaan asioita :ashamed:. Huono-olo jatkuu ja vessassa saa ravata urakalla. Tuosta vatsan toiminnasta kun on ollut puhetta niin itsellä ensin älytön ummetus ja nyt sit melkein päinvastainen tilanne, en tykkää yhtään:(. Yöllä kun kääntää kylkeä niin välillä vihlasee ihan kovaakin, auts.
Huomenna tytön kanssa korvatulehduksen jälkitarkastukseen ja ajattelin samalla kysellä tuosta alkuraskauden ultrasta. Kova halu olisi mennä :).

Ensimmäinen lapseni syntyi pikkukeskosena ja nyt vähän pelkään että jos tämä pikkukakkonen syntyy vielä aiemmin. No täytyy vaatia neuvolas tarkempaa kontrollia sitten 20 viikon jälkeen (jos nyt sinne asti päästään). Vielä en ole neuvolaa varannut kun viikkoja nyt vasta 5+2. Ajattelin ens viikolla soitella.
 
Mahtuuko yksi mukaan vielä?

Olen 34v ja odotan kesäkuista esikoista, rv 7+4 menossa. Kävin ultrassa yksityisesti viime viikolla varmistamassa, että kyytiläinen on oikeassa paikassa. Nyt matkaa jatkuu varovaisen onnellisin mielin, kyytiläisen kera :)
 
Huh, huono-olo niin ei paljon jaksa kirjoittaa.

Ekasta neuvola-ajasta ja ultrien hinnoista oli ollut puhetta. Vedänköhän mä pohjat, kun pääsen ekaan neuvolaan vasta rv 10+2? Parempi sit olisi ehtiä sinne np-ultraan rv 12+6 mennessä, sehän on takaraja ainakin sille veriseuralle.

Maanantaina olen menossa Femedaan alkuraskauden ultraan ja valitsin sieltä sellainen lääkärin, joka kustantaa 90e. Eli ei mikään kamalan paha hinta mielestäni. Toivotaan että ultrassa olisi kaikki hyvin!

MyrskyMaija 7+3
 
Luin eileen että masennuskin lasketaan alkuraskauden oireeksi... :eek: Jännä juttu sillä huomaan että mua on selvästi masentanu kun ei voi olla varma onko mahassa hyvin.
No jos neuvolaan asti selvitään niin vaadin np ultran aikasemmin kuin 12+0.. Eli mielummin 11+4,5. viimeksi en päässyt sinne asti: päivää ennen meni kesken. Mutta parempi niin kuin kaavinta. Ja jos joku miettii niin kun vuoto alkoi oli 3h et kohtu oli tyhjä: kun synnärille päästiin niin lääkäri otti istukan vastaan abortti pihdeillä :,( Mutta olo alkaa tuntumaan että nyt mennään loppuun asti kunnialla! ja että se masukki pysyy kyydissä <3
Maha painaa ja pierettää :D

Hauskaa keskiviikkoa!

MMILIA JA HUGO 7+1
 
Huomenta mammat|O

Sasabella tervetuoloa :)

odotan huomista neuvolaa ihan jo sen takia että kuolen tähän pahaan oloon :x Tää ei millään lailla ole aamupahoinvointia, vaan aamusta iltaan oksetusta, huimausta, ällötystä.... Oon ihan voimaton illalla kun päivän kökii ja elloo.... noh jos tää sit viimeistään rv 12-13 helpottaa... ehkä...

jaksakaahan vointeinenne kaikki ja mukavaa päivää:)
 
Huomenta!

Sannikki noin mäkin ajattelin viime raskaudessa ja kun vihdoin vko 12 tuli pahaolo vaan jatkui. No kaikki sanoi mulle, et kyllä se viimeistään vkolla 16 loppuu ja niin tuli kauan odotettu viikko 16 ja edelleen mä oksentelin. Mullakin se oli sellasta ympäri vuorokautista ellotusta, oksentelin onneks vaan silloin tällöin. Vihdoin viikolla 18 se loppui.

Nyt oikein hirvittää kun pahaolo alkoi jo vkolla 5, eikä taaskaan tiedä kuin kauan tätä kestää.. Tänään ekan kerran oli ihan oikeesti lähellä ettei tullut yrjö kylään.

Te joilla on se pahoinvointiranneke miten se toimii? Pidetäänkö sitä yötä päivää vai silloin tällöin? Auttaako se oikeesti?

Meillä on huomenna varhaisultra!! Ihanaa saada jotain konkreettista. Ja vihdoin kertoa tästä muille!!

Miga & Hani 6+2
 
Huomenta vaan kaikille!

Iloisena peruin juuri hormonipolin ajan lapsettomuustutkimuksiin. Harmitti vaan, kun ensin hoitsu kysyi, että entä jos pidetään se aika ja tulet alkuraskauden ultraan - minähän siihen, että juu, tulen tosi mielelläni!! Mutta sitten hän alkoi laskeskella päiviä ja totesi, että viikoilla 6+2 on liian aikaista ultrata, siitä ei mitään hyötyä. No olishan siitä nyt se hyöty ollut, että olis ainakin nähnyt onko asukki oikeassa paikassa!!! Ei auta itku markkinoilla. Noh, yritän odotella np-ultraan asti...ei oikein ole rahaa mennä yksityiselle. Vähän sellainen olo, että olis tikkari annettu ja vedetty raa'asti pois. :(

Noh, tästä noustaan, täytyy toivoa hyvää päivää, joka tarkoittaa mahdollisimman vähän etovaa oloa ja pirteää olotilaa! :) Pirteys on toistaiseksi hakusessa, mutta onneksi just nyt ei okseta!

Koettakaahan jaksaa kesäkuiset!! Ja tervetuloa uusille!! :wave:
 
...mä yrjöön aamulla, mä yrjöön illalla, mä yrjöön päivällä ja mä yrjöön yöllä. Koko maailma haisee pahalle, paitsi omenashampoo ja jäiset mansikat... Etova olo 24/7 ja tää ei oo kivaa ollenkaan. Mä en tajua kuinka mä tuun töissä selviämään...

Töllerö ja ötökkä 6+1
 
Heippa!
Täällä vähän samat fiilikset kun sannikilla ja Tölleröllä,oksettaa ja oksennankin ja ällöttää ihan jatkuvasti..Tänään taas ihan kamala päivä ollu!!Kaupungissa oli pakko käydä asiat hoitamassa ja oksentamassa oli pakko käydä sokoksen vessassa.. :/ Huoh,laskeskelin et jos jouluna helpottais ja sais nauttia joulupöydän antimista..Tällä hetkellä kun mikään ei oikein maistu.Oikein paljon jaksamista kaikille tän olon kanssa!Ei ole kivaa ei :(
Mulla on karjalanpaisti uunissa ja se houkutteli kovasti mutta nytkun haju alkaa leviämään kämppään niin :x ei enää niin houkuttele..
Mulla kans maha out löysällä ja välillä kiertää oikein kunnolla,usein just yöllä herään huonoon olooon.
Ulkonakin niin masentava ilma ettei oikein edes hymyilytä,Joku puhui masennuksesta oireena,en ihmettele yhtään! :/
Mulla myös hieman morkkis kun ei jaksa oikein mitään esikoisen kanssa tehdä,itse tekis mieli vaan sohfalla köllötellä! odotellen sitä virkeää aikaa kun taas jaksaa touhuta.. :)
Voikaahan hyvin!!
 
Cik
Huh, huono-olo niin ei paljon jaksa kirjoittaa.

Ekasta neuvola-ajasta ja ultrien hinnoista oli ollut puhetta. Vedänköhän mä pohjat, kun pääsen ekaan neuvolaan vasta rv 10+2? Parempi sit olisi ehtiä sinne np-ultraan rv 12+6 mennessä, sehän on takaraja ainakin sille veriseuralle.

Maanantaina olen menossa Femedaan alkuraskauden ultraan ja valitsin sieltä sellainen lääkärin, joka kustantaa 90e. Eli ei mikään kamalan paha hinta mielestäni. Toivotaan että ultrassa olisi kaikki hyvin!

MyrskyMaija 7+3
Vaihteleeko femedassa eri lääkäreillä toi hinnasto, että kuinka paljon alkuraskauden ultra maksaa? Ja kukahan mahtaa olla halvin?
Ei 90€ nyt niin pahalta kuulosta (paljonko kela korvaus on/ saako sitä edes?).. Toisaalta taas se on ihan hitosti, mutta saispa ainakin varmuuden! Epätietosuus on niin kamalaa, varsinkin kun takana km, niin tietää että voi se omallekkin kohdalle sattua.
Mutta taitaa olla kaikkialla tätä hintaluokkaa noi varhaisultrat pk-seudulla, ja kalliimpiakin, ei kai auta kun odottaa. Ukko tuskin on niinkään innoissaan maksamassa moista summaa.. :)

Cik ja papu 4+3 (vasta) :D
 
Mä soittelin tänään yksityiselle puolelle ja tiedustelin tuosta alkuraskauden varhaisultrasta. Hintaa tuli itselle maksettavaksi 63€ eli ei kamala ollenkaan! MUTTA, se paikka mihin menisin olis sellanen että sielä käy se ultria tekevä lääkäri tyyliin kerran kuussa ja nyt seuraavan kerran se tulee 1.11. ja viikkoja mulla on sillon vasta 5+6. Kannattaako edes yrittää mennä käymään? Sanokaapa? Näkyyköhän se vielä noilla viikoilla, jos siellä jotain on.
 
Täällä kanssa selvittelin varhaisultran hintaa ja maksettavaksi jäisi 138e joten en ainakaan paikalliselle yksityiselle mene. Jospa sitä pysyis odottaan sinne niskapoimuun jos asukki silloin vielä matkassa on.
 
Vaihteleeko femedassa eri lääkäreillä toi hinnasto, että kuinka paljon alkuraskauden ultra maksaa?
Jep, on eroa. Hintahaarukka taisi olla 80 eurosta 180 euroon tai jotain. Ja sai valita lääkärin hinnan perusteella. Sanoin, että haluan mahdollisimman halvalle ja tuollainen 90e kustantava oli siellä toivottuna aikana vapaana ja hänelle nyt sitten olen menossa.
 
Heippa kaikki!

Varovaisin mielin haluaisin liittyä joukkoonne, nimittäin eilen sain vahvan plussan dpo 16, ja tänään vielä digitestillä tuli Raskaana 2-3 viikkoa. Vuosi yritettiin miehen kanssa, joten voitte kuvitella kuinka epäuskoinen olo on!!! Nyt olisi siis rv 4+3, ja laskettuaika nettilaskureiden mukaan 26.6.2011. Varasin tänään ajan varhaisultraan, sillä lähdetään parin viikon päästä reissuun ja haluaisin tietää, että onko siellä ketään oikeassa paikassa. Ultra on rv 6+2, eli aika aikaisin, joten oon varautunut ettei sydämensykettä välttämättä vielä löydy. Kunhan ei ole kohdun ulkopuolinen tai tuulimuna, että voin lähtee lomille hyvin mielin. Eli kaks viikkoa ultraan, nyt vaan jännittää joka päivä, ettei menkat vaan ala. Ensimmäistä siis odotellaan! :)

Oireita ei pahemmin ole, hieman arat tissit ja eilen sattu vatsaan. Tänään on vaan väsyttänyt ihan perkuleesti, että tästä se kai alkaa sitten! En voi vieläkään uskoa tätä. Apua!
 

Yhteistyössä