****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

Mulle on kans tullu finnejä. Ja maha on turvoksissa ja vaikea pitää piilossa. Vaikka on tuota mahaa ihan omasta takaakin niin nyt tuntuu jotenkin hankalalta sen kanssa. Ihan kun se olisi entistä enemmän esillä :LOL:

Mahaan on taas koskenu tänä aamuna ihan kiitettävästi. Ja kohta pitäisi iltavuoroon lähteä. En millään jaksaisi, kotona kuitenkin oon vasta kymmeneltä illalla ja aamusta taas takas sit huomenna.

Sukupuolen aion kysyä ultrassa, on kiva tietää kumpi sieltä on tulossa ja voi jo ostella kaikkea pientä.
Joo, jos vielä lepäilis hetken ja keräisi voimia rankkaa iltaa varten.
 
Täällä kyseltiin oireista :p. Täällä on ollut aamusin pientä kuvotusta niiku pojasta, mut tytöstä yrjösinkin muutaman kerran. Saa nähdä kumpi tulee. Rinnat on kipeet, mut ei vielä ainakaan ole suurentuneet niiku pojasta heti alussa, et se saattas viitata tyttöönkin. Ruokahalu miulla on samanlainen, ku kummastakin. Väsymys on taas samanlainen, ku pojasta. Et en yhtään tiiä. Saas nähä miten kehittyy.

Täällä oli myös kysymystä ammateista :D. Aika paljon on näköjään terveyshuoltoalan ihmisiä :D, lähihoitajia ym. Täällä olis yks myyjä :D. Vakipaikkaa ei oo, et se ois sit työpaikan ettiminen jossain vaiheessa.

Jessi75 otan aina thyroxinin ja muut lääkkeet aamulla, en tiiä miten tekisin, jos tulis pahoinvointia. Ku aikasemmissa ei ollu sellasta, et se ois tuohon vaikuttanu. Millo muuten käyt siinä alkuraskaudenultrassa :D?

Mites muut :D? Millä viikolla kannattais käyä siinä alkuraskauden ultrassa? Aattelin huomenna varata ajan yksityiseltä, et en oikein tiiä millä viikolla kannattas mennä. Haluun varmistuksen, et siellä tosiaan on jotain ja sit on kiva mennä np-ultraan ym. Loppuviikosta vasta soitan neuvolaankin.
 
jessi75: mulla on nyt viikkoja 6+1 eli vielä on pahoinvointia tiedossa monta viikkoa!
mulla on alkanut pahoinvointi yleensä ennen testiä. :/ ja kestää yleensä 12-13viikolle.
nyt olen ollut sairaslomalla muun syyn takia joten olen saanut olla kotona rauhassa ja halailla posliinia.

mies tulla tekee ihania kyljyksiä mutta enhän mä voi edes ajatella syöväni niitä. mulla ei ole ikinä ollut mitään mielihalua paitsi nyt suolakurkku ja paistetut nakit. (nekin pitää olla jus aitoja hk.n nakkeja)
mikä on aika erikoista kun meiltä löytyy ennestään tyttöjä ja poika eli molemmat raskaudet koettu.
poika raskaus oli kyllä muutenkin helpompi, ei oksettanut läheskään niin paljon!

joku kyseli varhais ultrasta: itse varasin varhais ultran viikolle 6+6 sanoki se hoitaja että niillä viikoilla pitäis näkyä sykkeet. eli varmaan ihan hyvä aika.
 
Voi yrjö mikä olo :x Vielä en oo oksentanu kertaakaan mutta kuvotus vaan pahenee koko ajan etenkin aamupäivisin ja kaikki hajut (esim. tiskikoneen avaaminen...) tekee tosi pahaa. Pakko puputtaa jotain suolakeksiä koko ajan ettei laatta lennä.

Mun tekee mieli esim. meetwurstia ja lakua. Eli tosi terveellisiä juttuja :LOL:

Ammateista: mä olen tällä hetkellä freelancer graafinen suunnittelija ja teen hommia kotona. Lisäksi opiskelen ja pyöritän verkkokauppaa joten hommia riittää :)

Emily ja Sissi 7+5
 
Pikainen heippa :)
Soitin äippäpolille, TK:n kauttahoitoon, kun en kuulemma kuulu sinne?????? eikös raskaanaolevat juuri sinne kuulu... soitin TK:hon, jos ei kipuja niin maanantaina ota yhteyttä. noh meen heti aamulla sinne enkä lähde ennenku jotain tapahtuu, oon hyvä siinä :) kun päätän että he tekevät niin yleensä niin tapahtuu :D. No nyt on ihan ok olo, ihan aavistus tuhnuaa ruskeeta, ei kipuja, rinnat superkipeet, ällöpahoinvointi aamupäivällä ja tein uuden raskaustestin mikä kirkui punaisena, testiviiva oli jopa tummempi kuin kontrolliviiva. vaikka oli tunnin ollu rakossa vaan pissa:p no huomenna selviää lisää.

Kiva kun on paljon tullut uusia, ihania ultra uutisia oli monilla :D :D onnea onnea kaikille:heart:
 
Heissan! :)

Joku kyseli mun työtä, niin vanhusten palvelutalossa lähihoitajan papereilla. Ihan suht rankkaa.. nyt jo selkä/pakara huutaa hoosiannaa..juilii varpaisiin asti. Ennenkin selkä krempannu. :(

Tänään ei onneks ollu paha olo, vaikka pelkäsin sitä jo etukäteen et miten selviin aamusta.

Mua on hirveenä ruennu kutkuttaa ajatus siitä varhais ultrasta mut ehket mä kuitenkin pinnistelen sinne neuvolaan asti. ?!

Sannikki tuo kuulostaa kyllä siltä edelleen vahvasti raskaana olet <3 Jospa se tosiaan oli vaan jotain ohimenevää vuotoo!

Mä täällä poikaystävän kaverilla kylässä, pojat vaan pelailee joten mulla hyvää aikaa kirjotella tänne teille kuulumisia :D
 
Kyllä pienestä asiasta voi tulla todella HYVÄ mieli!
Olin viemässä kirppikselle tänään tavaraa kun ne sai viedä puolta tuntia ennen sulkeutumisaikaa: järjestelin hyllyä ja moni pysähty siihen ja nappas vaatteita mukaansa. :eek: Kattoin et ainakin kahdenkymmenen euron edestä siitä vietiin mun nenän alta - eli kirppispöydän hinnan sai melkein takaisin jo :D
Pitäis alkaa hinnottelee lisää vaatteita ja leluja josta luovutaan. Kun mä suosin kirpparilla sitä että pidän hyllyn siistinä, eli se on sen verran tyhjä että se houkuttelee ihmisiä :) Mulla olis vielä 2 pahvilaatikkoa vaatteita jota myydä.. hinnotella :D
Mulla on siis iso atria laatikko (jos joku tietää) ja äippäpakkaus TÄYNNÄ rakkaita vaatteita, joista en luovu. Ja KAKSI atria laatikkoa vielä vaatteita josta voin luopua :D kaikki kokoa 50-80cm... Ja vielä vaan YKSI lapsi :D Mistä näitä vaatteita oikeen kertyyy? ;S Mutta on se kiva kun kaupaks menee.. Saa rahaa, jota ei oo liikaa koskaan.
 
pyyter vkoja pitäs olla siinä 7 tai enempi et varmasti syke näkyy jos vatsassa elämää on. näin mulle viimeks sanottiin kun varhaisultrassa kävin. nyt ei hajuakaan vkoista ni en tiiä millo meen :whistle: pitää huomenna soitella joka paikkaan :D

sannikki eiköhän kaikki oo ihan ok jos kerran testi vahva plussa ja et vuoda. kuten sanottu sitä tuhruvuoroa voi olla alkuraskaudessa. mut onhan se hyvä tsekata jo oman mielenrauhanki takia.

ammateista, mä oon rakennussiivooja et aivan helvetin rankkaa hommaa :| sehän tässä nyt arveluttaaki et miten pitkään jaksan ja mitä jos tulee yrjöilyä :$ voitte kuvitella miten ihana on jonnee raksamiesten vessoihin yrjöillä, eihän siitä tuu loppua :x vaikka mä yritän ne pitää puhtaina mut aina siellä kerkee joku käydä paskat turauttamassa pitkin pönttöä :kieh:
 
Jessi75 sulla on aika fyysinen työ, hae ihmeessä sairaslomaa jos käy liian rankaksi. Ja eihän siitä tosiaan mitään tule, jos ykäilet siellä vessoja siivotessasi...

Huomenna sitten taas viikonlopun jälkeen töihin, mitenköhän sitä jaksaa. :| Mutta keskiviikkona on se ultra, sitä pidän kiikarissa ja odotan kuin kuuta nousevaa, niin eiköhän sitä sinnittele. Ihanaa kun on saanut nukkua päiväunet nyt lauantaina ja sunnuntaina. Tänäänkin tuntui, että olisin nukkunut vaikka kuinka pitkään. Ja itse asiassa nukuinkin kahdesti päikkärit, heräsin ja jatkoin kohta uudestaan. Olokin on ollut tänään vähempi etova, kun on saanut levätä enemmän. Pakotin myös itseni ulos haravoimaan, vaikka mieli teki vain nyhjätä sisällä. Ja ulkona olo teki tosi hyvää.

emily81 mainitsit meetvurstin. Minä paistoin tänään metuviipaleita pannulla ja kuivasin sitten talouspaperin päällä. Sitten kovan leivän päällä rouskuttelin niitä noin kymmenen siivua. Ai että oli namun rapsakoita. :)
 
Jessi75 eiks se oo sit, et rv 6 ja jotain eli viikolla 7 aikasintaan :D?! Miul on sit jotain pari viikkoa aikaa siihen. Siul on muuten todella raskas työ, et miten sie jaksat tehä sitä, jos on pahaolo ja muutenkin. Et jää vaan saikulle, jos siltä tuntuu.

Ja nyt sit kysymys kaikille !!!! Onko täällä muita salilla kävijöitä tai zumbassa? Mie oon käyny jo kohta 2 vuotta säännöllisesti pari kertaa viikossa salilla ja kerran viikossa zumbassa. Välissä oli tuo pojan raskaus. Ni nyt sit mietityttää, et uskallanko käydä salilla ja zumbassa?! Ja et miten nuo vatsalihakset? Ja taljan veto? En haluis omalla toiminnalla aiheuttaa keskenmenoa, et jos se on tullakseen se tulee, mut ei tarviiis sit miettiä, et teinkö jotain mikä aiheutti sen.
 
Hei kaikille,
Olen tässä jo useampaan kirjoittanut viestiä, mutta joka kerran sen tuhonnut ennen lähettämistä. Ehkä nyt uskallan ottaa osaa.

Plussasin viikko sitten sunnuntaina ja olettaisin että nyt olis 5+1. Minulla oli todella tarkka "kirjanpito" kännykässä, mutta yhden napin painalluksella sain kadotettua kaikki mitä muistiinpanoja olin kalenteriin tehnyt. Ja eikös vaan se plussaus tapahtunut juuri silloin. Jos tässä päästään niin pitkälle että mennään neuvolatätin juttusille, niin on kiva antaa sellaista jonkin sortin mutu-tuntumaa.

Tämä epävarmuuteni ja jossittelu johtuu jo tämän vuoden kahdesta keskenmenosta, joten ei ihan heti uskalla kuuluttaa kirkossa. Toisen keskenmenon kohdalla ajattelin, ettei sellainen voi tapahtua heti uudelleen ja niin vaan tapahtui. Tosin tämä jälkimmäinen oli ohi viikossa, joten jos ei tunnistaisi oireita niin tarkkaan niin ei olisi varmaan tiennyt olevansa raskaanakaan. Ensimmäinen km oli tuulimuna ja se päättyi itsestään viikolla 8. Hyvä puoli kummassakin, että mitään lääkeellistä tai kaavintaa ei ole tarvittu. Nyt on sitten joka ikinen tuntemus " valumisesta" hiuksia nostattava.

Meillä on ennestään 4-v tyttönen . Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut juuri mitään oireita ja raskaus menikin ihan putkeen alusta loppuun saakka. Oireita nyt on ollut juuri nimeksi, mutta ei pahoinvointeja tai vessa ramppaamista. Aika näyttää mitä jatko tuo tullessaan.

Ja mitä tulee LA-arvioon, niin 21.6. näyttäisi olevan.

:rolleyes:
 
Heippa vaan :)
Onpas jo hirmu paljon kesäkuisia plussanneita onnea kaikille:flower:
Noh täällä positiivista asiaa heti aamusta kun vietin ensimmäisen puolituntisen kumartaen pönttöä... Eli voinen sanoa että 6+2 on edelleen matkassa :heart: Nyt vaan jokainen nippaus ja vihlasu säikäyttää :/... 12.30 oli lääkäri joten silloin saapi lisä tietoa :)

Keskenmeno näin aikaisessa vaiheessa on niin yleistä mutta eipä sitä mahdollisuutta omalle kohdalle mieti, tiedän kuitenkin että riski on olemassa, en ole aikaisemmasta vuotanut lainkaan. noh pian saa tietää onko esim istukka oikeessa paikassa, se oli ainut mikä tytön raskaudessa oli ns vaarana, edessä ja alhaalla oleva istukka...

Ihanaa uutta viikkoa kaikille :D
 
Huomenta.
Voi luoja mikä olo mulla on. Ihanaa olla töissä ja toivoa ettei laatta lennä. Tossa aamulla jo töihin kävellessä aloin kakoilee ja mietin vaan et pliis älä tuu oksennus :x
Ja kun en halua täällä töissä vielä kertoa mitään. Pitäiskö vaan vedota krapulaan..?

Sannikille piti vielä toivottaa hyvää lekuri käyntiä. Toivottavasti kaikki hyvin sielä masussa:)
 
Viimeksi muokattu:
aamu alko taas pönttöä halaillen, vaikka mitään ei tullukkaan ku vatsa ihan tyhjä.

mulla alkaa olemaan hartiat aivan jumissa tosta sängyssä makaamisesta.:kieh:
mä toivon että tää olo loppuis pian. mä en enää kestä!
pitäs käydä kaupasakin mutta ei pysty ku pelkään et tulee oksu kesken kauppa reissun.

koiriakin käytin ulkona ni piti mutustaa mandariiniä, ettei tarvii pyllistellä ojassa.
 
Otokka
Viikonloppu oli ihan hirveä, pelkkää oksentamista, yökötystä, huimausta ja itkua ilman syytä. Turvotus oli kaamea ja pe-la välisenä yönä kävin 6 kertaa vessassa! Onneksi mies aktivoitui kotihommissa ja pesi pyykkiä, tiskasi ja teki ruokaakin, paisteli mulle pinaattilättyjä ja paahtoi leipää, kun muu ei maistunut :heart:. Koiran haju yököttää edelleen ja kun aamulla avaa jääkaapin niin yööööök, mitkä ruoan hajut sieltä lemahtaa.

Tänään ei ole yököttänyt niin paljon, ei lähelläkään mitään pöntön halaamista. Mietin tässä, että vkonloppuisin on varmaan vaikeampaa, koska herää myöhemmin = maha on tyhjempi, ja muutenkin rytmi on epäsäännöllisempi kuin arkena töissä...

Pyyter-2: Minä käyn säännöllisesti joogassa ja zumbassa useita kertoja viikossa ja aion käydäkin niin pitkään, kuin siitä tulee huono olo. Jos keskenmeno on tullakseen, se tulee. Eikä yleensä voi sanoa, mikä sen on aiheuttanut. Harvemmin itse, ainakaan jumppaamalla. Enemmän mua mietityttää toi mun toinen harrastus, eli viikoittainen ratsastus, joka ilmeisesti saattaa vaikuttaa asiaan. Siitäkin on niin montaa mielipidettä... Onneksi olen vain kerran joutunut perumaan zumba-tunnin ja kerran ratsastuksen, molemmat pahoinvoinnin takia elikäs en päässyt pöntöstä irti lähteäkseni tunneille :x.

Mahan kasvun seuranta-valokuvassa huomasi jo muutosta vkoilta 6+0, eli reilussa viikossa on kasvanut pieni pömppö. 6+0 tosin oli aamukuva ja 7+2 iltakuva, että kyseessä saattaa olla vain pienimuotoinen turvotuskin... Huomenna varhaisultraan, jännittää!!

T. Otokka ja pikkarainen 7+3
 
Voisin liittyä teidän keskusteluihin mukaan. Odotan toista lasta ja la olisi netin laskurin mukaan 26.6. Kovasti tekis mieli kertoa raskaudesta koko maailmalle, mutta yritän vielä malttaa. Jospa tämä palstailu auttaisi olemaan möläyttelemättä :D Vielä minulla ei ole edes mitään oireita ja olo on kovin epätodellinen. Testejä tein varalta kaksi ja molemmat antoivat yhtä varman tuloksen. Raskaana siis ollaan :) Synnytyssairaala on luultavasti LKS.
 
Onnea kaikille uusille plussasta!

Pyyter-2: Mä käyn salilla noin 6 kertaa viikossa ja välillä sen 7 kertaa, pelaan sulkkista, jalkapalloa, lentopalloa. Kaikkia aion jatkaa niin kauan kun keho vaan antaa myöden eli suunnilleen synnytykseen asti :D.
Olen joskus jostain lukenut että se mitä on ennenkin tehnyt ei aiheuta keskenmenoa kunhan kuuntelee kehoaan.
Mä oon tehny kyykyjä painoilla ja penkiltä. Katsotaan kuinka pitkään niitä pystyy tekemään. Oikeesti kun kuuntelee kehoa niin kyl sen sitten tietää kun jotain täytyy jättää pois.

Mulla ei oo pahemmin ollu vaivoja joskus vihlasee jostain päin mutta ei oikeestaan mitään muuta paitsi tuo mielialan vaihtelu, tv kun katsoo niin pienetkin asiat itkettää. Ystävin kanssa kun juttelee niin ei tarvi toisella olla kuin pieni murhe niin tulee jo itku :ashamed:.

Tässä nyt pohdin että soitanko tällä viikolla neuvola aikaa vai vieläkö odotan.

Tortaina tarvis mennä käymään kohdunkaulansyövän esiasteen puolivuotis tarkastukseen (piti mennä jo viime viikolla mutta jouduin siirtämään), siellä nyt sit täytyy mainita et olen raskaana ja hieman ehkä jännittää et onko kaikki hyvin. Viime tarkastuksessa ei onneks ollu ainakaan uusiutunu että jos ei nyttenkään sitten olis :).

Kaikille hyvää alkanutta viikkoa :flower:
 
Tässä sen huomaa, ettei pitäs tehdä sitä toista testiä, jos eka on ollut pos! Eli perjantaina tein testin ja se oli positiivinen. Tänään tein toisen (ihan vain halusin varmistaa asiaa) niin eipä tullutkaan niin selvää viivaa. Viiva siinä vielä on, mutta todella haalea, haamu siis. Juuri ja juuri sen näkee siinä. Lähinnä siksikin aloin tekemään toista testiä että kun viikonlopun kuvotus ja oireet loppuivat kuin seinään eilen illalla. Ei siis mitään eilisen illan eikä tämän päivän aikana ole ollut. Muutakuin kaamea väsymys mutta sekin johtunee vain huonosti nukutusta yöstä. Nyt pelkään pahinta, voiko tää olla jo merkki alkavasta keskenmenosta.:(
 
Maanantaita!
Täällä vietellään vapaapäivää ja väsymys painaa..Olin laittanut tytölle myös vapaapäivän joten menoa riittänyt!Voisin nukkua koko ajan!!Yöunet oli 20-8,äsken päikkärit ja jatkaa vois.. :(
Neuvolaan soittelin kun viikonloppu oli yhtä tuskaa töissä pahoinvoinnin kanssa.Kolme päivää kirjotti saikkua ja perjantaina kun mulla eka neuvola niin mietitään jatkoa.
Mullakin tuntuu naama kukkivan joten johtuisiko raskaudesta sitten,yhtäkkiä kamalasti näppyjä ilmestynyt.. :/
Toivottavasti siellä sannikilla ja CanWenila hyviä uutisia pian! Kyllä tää raskaus on semmosta aikaa että.Pienet pitävät äidin valppaana ja pelossa koko ajan jo pienestä pitäen!
Jumppien yms.vaikutusta mietitty raskauteen,uskon että kroppa kertoo kun riittää.Ja mitä paremmin äiti voi niin sitä paremmin myös lapsi,näin uskoisin :)
Kyllä tää alkuaika on aikamoista väsymystä ja painiskelua tuon huononolon kanssa,koko ajan odotan että olisi jo puoliväli ja se energiajakso :)
Jaksamista kaikille ja mukavaa viikkoa!! :)
 
Täällä myös viikonloppu podettu pahaa oloa. Sain varmaan jotain kuvaa siitä millaista pahoivointi on (olen oireeton raskaana oleva ollut aina) Tässä raskaudessa oireet ovat selvästi vahvemmat. Mulla varmaan nyt alkuun tuo paino laskee koska ei todellakaan ole ruokahaluja. Voin saada päähäni jonkun ruuan ja sitten tulee tunne ettei todellakaan tee sitä mieli. Mutta jospa ei pahenisi niin ettei kohta osaa tehdä mitään kun kuitenkin muut on ruokittava.
 
CANWEN Hui, miten tuo voi olla mahdollista? mulla kun viime raskaus meni kesken vielä reippaan 3 viikon päästä oli testi niin vahvana plussana. :eek: ja sitten haaleni..

Täällä kohtu venyy ja paukkuu.. pissittää koko ajan ja naama kukkii.. ei niin oksuta enää.. pääosin nukuttaa ja tietyt hajut.. kuten raakaliha saa oksennus refleksiä aikaan.. Vielä olis 2½vkoa neuvolaan, en tiedä miten jaksan odottaa :/ Pelko varjostaa onnea..

Mitäs Sannikki lääkärissä sanottiin :)

MMILIA JA HUGO 6+3/6 :)
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Onko kellään muulla oireilu jo helpottanu? Mulla oli varmaan parin viikon ajan etovaa oloa, jos maha oli tyhjä. Nyt ei moista enää ole. Samoin vihlaisukipuja ei oikeastaan enää ole. Viikkoja on 7+2 tai jotain sinnepäin (neuvolan "ei-sun-kierto-voi-olla-kuin-28-päivää" asenteella olis 8+6).

Meinasin vaan, että onkohan tää nyt normaalia vai ei näillä viikoilla? Edellinen raskaus oli päättynyt 6+? ja juuri oireettomuudesta ja siitä, ettei maha kasvanut, arvasin, ettei kaikki ole hyvin. Nyt huolettaa, onko sama rumba taas tiedossa... :( Tissit ovat kyllä hivenen arat.

Pari viikkoa pitäs vielä jaksaa oottaa ultraan pääsyä. En jotenki millään viittis käydä yksityisellä, kun tuntuu, että toi 2 viikkoa on kuitenkin lyhyt aika.
 
CanWen sulla on vielä niin varhaiset viikot, ettei minusta ole kummallista, vaikka testiin tulikin haaleampi viiva kuin edelliseen testiin. Oliko molemmat aamupissasta ja samalla testillä? Joka tapauksessa, jälkimmäinen pissa on voinut olla "laihempaa" jostain syystä. Nyt sinun täytyy vain ostaa vielä yksi testi ja testata parin päivän päästä vielä uusiksi. :)

Minä ehdin jo olla vähän huolissani, ettei tänään ollut tarpeeksi huono olo, mutta johan illaksi pisti ällötyksen kunnolla päälle. Ihan oksu kurkusta kurkkii melkein. Mies on just ostamassa saarioistenpitsaräiskälettä. :rolleyes: Kuvittelen saavani siitä helpotusta olooni.

Sannikin lääkärikuulumisia minäkin odottelen, toivottavasti olet päässyt ultraan. :attn:

kurkkunaamio ja pikkuinen 7+3
 
Viimeksi muokattu:
jessi75 ja muut kilpirauhasongelmaiset mitäs mieltä olette tästä. Mulla oli tänään lääkärille soittoaika noista mun arvoista (tsh 2.05) ja tämä lääkäri lueskeli jostain lääkärin oppaasta, että kuhan raskauden aikana on alle 3 niin hyvä. Tuntuu itsestä aika korkealle ja harmittaa ihan pirusti, että edellinen omalääkäri lähti pois, kun hänellä oli samat ajatukset rajoista kuin minulla (max 1.5). Tämä lääkäri teki sellaisen suunnitelman, että marraskuun alussa uudestaan kokeisiin ja jos yli 3 niin sitten katotaan muuten ei tartte tehdä mitään. Potuttaa :headwall:

Muuhun keskusteluun... Minä olen tällä hetkellä kotiäitinä (poika 1v8kk), eikä ole tarkoitus mennä töihin vähään aikaan, yllättäen. Ennen esikoista olen tehnyt erilaisia kokoonpano hommia eri yrityksissä, eikä ole töitä odottamassa eli ei tietoa mitä sitten joskus. :)

Oireina ei täällä ole kuin jatkuva väsymys ja pieni yökötys, jos edellisestä syöntikerrasta pitkä aika. Torstaina ensimmäinen neuvolakäynti. Harmi ettei täällä ultrata neuvolassa, kiva olisi nähdä onko tuolla ketään.

Tervetuloa uusille :wave:
 

Yhteistyössä