****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

Varhaisultra pohdintaa täällä,mä kävin siis viikoilla 6+4 ja hyvin näky sydämen sykkeet.
Yksityisellä maksoi 152e (koskiklinikka tre) ja en saanut kelavähennystä koska kuulun sairaskassaan ja sieltä odottelen nyt sit vähän palautuksia kun laput lähetetty.
Mut kannattaa katsoa netistä jos on yksityinen niin yleensä nettisivuilla hintatiedot tai sit ihan paikanpäälle soittaa ja tiedustella hintaa toimistomaksun ja kelavähennyksen jälkeen niin ei ainakaan sit tuu yllätyksiä paikanpäällä :)
 
Heipä hei! ilmottaudun tänne.. Laskettu aika kuukautisten mukaan 26 pvä 6 mutta todennäköisesti tulee muutumaan.

Ja minulle toinen lapsi ja synnytyspaikkahan on LKS

Tänään sain vasta varman Raskaana vastauksen (kaksi aiempaa ollut haamuviivoja) :D
 
Mukaan ilmoittaudun minäkin. 4 lapsi tulossa:D ja synnärinä KAKS, joku muukin oli merkannut saman paikan:) Laskettuaika on 19 päivän maissa, varmistunee sitten ultrassa. Alkujärkytyksen jälkeen ajatus vielä yhdestä pienestä nyytistä alkaa tuntua mukavalta. Kovasti toivon, että kaikki tässä raskaudessa menisi nyt hyvin,edellinen raskaus oli rankka, rv:t 26-32 vuodelepoa ja viikosta 34 RR koholla, ja lopulta käynnistys viikolla 37. Ja tosiaan, kuopus vasta 6 kk ikäinen, joten todellinen juhannusyllätys meille on tulossa:D
 
Täällä hirveä väsymys vaivaa |O. Voisin nukkua aamulla vaikka miten pitkään vaikka olisin nukkunut 12h putkeen. Oksentanu en viel ole, mut äklöttää pitkin päivää ja sillon varsinkin, jos masu on tyhjä. Viel ei oo ientulehusta mikä on ollu miulla raskausoire edellisissä, mut oon ajatellu sen sillee, et ku rupesin elokuussa syömään foolihappotabletteja niitä BabyPlanin ni jos sen takia ei ole tai sit siks ku joka raskaus on erilainen :D. Muuten on vahvasti raskaana olo ja tänää tein viel testin kp 36 eli samana päivänä, ku plussasin pojasta ja samanlainen yhtä vahva viiva tuli kontrollialueelle :heart:, ku pojasta. Viiva alko itseasiassa muodostumaan heti testin tehtyä :D.

Tervetuloa uusille :D! :flower:
 
Olo on ihan tosi huono koko ajan, etoo ihan hirveesti ja oksennus kurkussa melkein. Ja väsymys ja heikotus on ihan kauhea. Luin kyllä kaikki tekstinne, mutta muuta en nyt jaksa kommentoida kuin, että varhaisultra viikolla 5+risat on tietääkseni liian aikaista, luultavasti ei näy vielä melkein mitään. Ja tervetuloa uusille!

Sitten omat ultrakuulumiset, eli olin tänään varhaisultrassa. Elävä sikiö sykkeineen löytyi ja kaikki oli niin hyvin kuin vain voi olla. :heart: Olen niin onnellinen ja kiitollinen, en sitä paremmin osaa pukea sanoiksi! Ja hinta oli 113,70 e ilman Kela-vähennystä.

Minulle voisi päivittää lasketuksi ajaksi sen neuvolakorttiin merkityn 4.6. ja sairaala luultavasti on Porvoon Sairaala (POS).

Ai niin, joku kysyi rannekkeista, oma uskoni näihin alkaa hiipua kun olo kuitenkin vain heikkenee. No pidän kuitenkin, jos näistä jotain lievennystä kuitenkin olisi.

kurkkunaamio ja pikkupapu 7+4
 
Viimeksi muokattu:
mä en meinaa enää keritä koneelle ollenkaan ku niin paljo puuhaa töittenki jälkee. yritän kyllä kaikki jutut lueskella mut kommentointi jää vähemmälle ku niin paljo tekstiä ettei muista mitä kellekki kuulu. kaikille pahoinvoiville sympatia :hug: mä niin tiedän mitä se on, ihan kamalaa! toivottavasti teillä kaikilla pahoinvointi loppus viimeistään sillon rv12.
tohon pahoinvointiin liittyen haluisinki nyt kysellä teiltä kellä pahoinvointia te mones raskaus teillä on menossa? mulla meinaan on vähentyny joka raskauden myötä pahoinvointi, nyt on vaan satunnaisesti pahoinvointiaaltoja, tänäänki mietin hetken et joutuuko lähtä pykimään mut menin parvekkeelle hengittelemään ja kävin juomassa ni olo helpottu onneks aika äkkiä.

noista varhaisultrista ni mulle sanottiin sillon appelmedissa et vkolla 7 tehään aikasintaan et saadaan varmasti syke näkymään. muutenhan ei pysty näkemään kun että onko alkio oikeessa paikassa.

tervetuloa kaikille uusille! :flower:
 
Masua kasvattavat: Nimim. synnäri, ja monesko

29.5
mama-84................SatKS..........3.lapsi

31.5
emily81...................KOS........... .2.lapsi
KiaralA....................PHKS......... ..3.lapsi
Sida82......................SeKS........ .1.lapsi

2.6
nanuska...................?............. ...?
misiwi......................TYKS........ ...2.lapsi
mettte......................OYS......... ..1.lapsi
Perdy.......................TAYS........ ..2.lapsi
waavi.......................KOKS........ 2.lapsi

3.6
kurkkunaamio............?............... 3.lapsi
Otokka.....................JS........... .1.lapsi
Jasmi-.......................?.............2.l apsi
Minsku82...................PS........... .2.lapsi

4.6.
Itkuiita85..................VKS......... .2. ja 3. lapsi
Myrskymaija...............KOS..........3 .lapsi
s-anttu.....................TYKS.........3 .lapsi
ninna87....................K-SKS........2.lapsi
amma.......................JS........... ..5.lapsi
neito84......................KOKS....... .2.lapsi

5.6
AuMatt84.................?.............. ?

6.6
Halinappi.................KYS........... .3.lapsi
s@n@....................JS.............. .5.lapsi

7.6
Mimossa-..................?..............2.lapsi

8.6
teetu.......................JS.......... ..2.lapsi

9.6
PohjanTuuli.............SatKS.........2. lapsi

10.6
Riksumi.....................JS.......... ...3.lapsi
Bretagne...................PKKS......... 2.lapsi
Tinsku86....................KAKS........... ..1.lapsi
Niiz...........................KOKS..... ...2.lapsi

11.6
Harhaanjohtaja..........LS.............3 .lapsi
mmilia08...................SeKS......... .2.lapsi
sannikki....................KOKS........ ..2.lapsi
Calumet....................Vas.......... ...3.lapsi
neljä+yksi...................HYS....... ....5.lapsi

13.6
Töllerö.....................?......... .......5.lapsi
Miga........................?........... ......2.lapsi
äityli4ptpt.................?.......... ......5.lapsi

14.6
KHJ...........................KAKS...... ...3.lapsi


16.6
Ansu3.........JS.........2.lapsi
Äitienpäivälahja..........SATKS....2.lapsi

18.6
miss bamse................TYKS...........5.la psi
susse83....................TYKS......... ..1.lapsi

19.6
lumihiutale85...............KYS......... ...2.lapsi
Nepsus......................K-HKS..........2.lapsi
juhannusyllätys..............KAKS........4.lapsi

21.6
Pirde............?..........2.lapsi

22.6
Mary Jane....................PS.............1 .lapsi
Hiq...............TYKS...........?

24.6
CanWen....................K-PKS............2.lapsi
Pyyter-2......................EKKS............3 .lapsi
Nigella.............?..............2.lapsi

25.6

26.6
t:nmuru......................?.......... ......2.lapsi
Kajo...............LKS.........2.lapsi
Sispi.........LKS..........2.lapsi
Cik.........NKL........2.lapsi

Laskettuaika ei vielä tiedossa:
Jessi75......................KOKS....... .....3.lapsi
Martta78...................KYS.......... .....2.lapsi




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa naiset!

Edelleen jatkuu pahoinvointi, ja tuntuu pahenevan vaan. Onhan se silti kiva, että on sitten kunnolla olo, että raskaana ollaan, ei ainakaan pääse unohtumaan :D

Postista tupsahti neuvolan lappusia, mitkä pitää täyttää etukäteen ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä. Mukana oli myös lappu, missä kyseltiin esim. montako lasia päivässä juo maitoa ja montako annosta marjoja syö viikossa. Tai mitä leipää esim hiivaleipää, ruisleipää syö ja montako palaa päivässä. Oikeita vaihtoehtoja piti sitten ympyröidä. En sitten tiedä mistä johtuu, mutta mua alkoi vähän nyppimään koko lappu. :snotty: Mielikuvissa nutturapäinen täti arvostelee mun ruokailutottumuksia ja nuhtelee, jos olen merkinnyt lappuun, että juon lasillisen maitoa viikossa :ashamed:

Mutta hei, uusia odottajia on tupsahtanut lisää! Onnea ja tervetuloa! :flower:

Täällä muuten myös on väsymys jo aika kroonista laatua, harmittaa kun nukahdan joka ikinen viikko kesken lempiohjelmani, nukahdan jopa istualtani.. ensi viikolla taidan katsella ohjelman TV:n edessä seisoen :kieh:
 
Pikainen katsahdun tänne! Tervetuloa uusille ja onnea :flower:

Tänään on ollut menkkamaista vihlontaa ja juilintaa vatsassa. Koko ajan pelottaa että alkaako menkat, mutta tuo juilinta lienee ihan normaalia. Onko muilla ollut?

Siitä varhaisultrasta, en vielä tilannut mitään mutta saatan ehkä tilata tässä kun hiukan eteenpäin mennään. Nyt laittamaan tyttöä unille kun ovat saaneet isin kanssa iltapalan päätökseen ja siitä ei taida kauaa mennä niin joutuu itsekin ottamaan suunnaksi sängyn. Ihan kaamee väsymys koko ajan!
 
Öitä täältä työn ääreltä.. Se siitä oireettomuudest taas, äsken iski niin kamala olo että aattelin et taju lähtee, oksetus ja kylmänhiki :( Vähä söin niin helpotti mut koko ajan nytkin semmonen öklötys.

Mulle muuten voi kans laittaa KAKS synnytyssairaalaksi.

Tervetuloa kaikki uudet odottajat :) <3 Tää jatkais nyt lepoa hetken ja sitten taas juoksuksi.. jospa mä selviin tän yön ihan kunnialla!! :)
 
Hellurei :)

Oon keksinyt keinon millä pahoinvointi pysyy lähes poissa omalta osalta!!! tosiaan se vanha syö keksiä ennen sängystänousua, en juo mitään, siitä tuli vaan pahempi. heti kunnon aamupala napaan, mikä on vaikeaa kun en ikinä ole syöny aamulla:p Syötävä on vähintään 1,5h välein muuten naista viedään:( onneks esim hedelmä tai leipäpala riittää pitämään olon kasassa:)

Jessi75 Kyselit pahoinvoinnin ja raskauksien määrän vaikutuksesta, tää on mulle toinen ja ihan kamalaa koska ekasta ei ollu yhtään mitään!!! ei pahaa oloa, ei turvonneita jalkoja, ei selkäkipuja yms mitä raskauden aikana sopis odottaa:) ainut mistä esikoisen huomasi oli valtava masu joka oli tiellä jatkuvasti...

Meillä on neuvola päivä:heart:
Huomenna näkee sit masuun, kun on naistentautienpolille se aika:)

Mukavaa päivää kaikille:)

Sannikki ja jyvä 6+5
 
Cik
Huomenia kaikille!
Sen verran, että on näköjään jäänyt mun tiedot tolta uudeltakin listalta pois, eli sit kun taas päivitellään niin sinne vois laitta mun tiedot, ois kiva olla mukana :)

Cik, LA 26.6, 2. lapsi, sairaalana NKL.

Viime raskaudessa mua kyllä väsytti tosi paljon, niinkun monia muitakin^, mutta nyt on ollut jopa vaikeeta saada nukutuks! Illalla menee sinne puoleen yöhön ennen ku uni tulee ja aamulla oon jo seittemältä virkee :eek: Ja yöllä saa vielä hypätä pissalla, niin ei oikeen kunnolla tuu nukuttua.
Pelastus on onneks sit päiväunet, jotka voi nukkua esikoinen kainalossa <3
Nyt siivoamaan, jotta kerkiää kaiken tekemään aamupäivän aikana.
Voikaahan kaikki hyvin! :)
 
Tännehän on tullut paljon teksitä lisää..

Pahoittelen että en ole nyt muutamaan päivään päivitellyt listaa, mutta en ole pystynyt olemaan koneella pahemmin nyt kun mieheni on ollut kovasti sairas. Kuume on koko ajan 40:ssä eikä lääkkeet meinaa auttaa. Koko ajan ravattu ensi avussa ja kohta taasen lähdetään kokeisiin :(

Koitan tänään tuossa myöhemmin päivällä tulla päivittämään listan. En siis ole hylännyt teitä ja enkä listan päivitystä...
 
KHJ
Terpat kaikille!!!

En ole kerinnyt koneileen oikein kunnolla viime aikoina,kun töissä hässäkkää ja pirpanoitten kans uimakouluu yms!!

Yökötystä ilmassa täälläkin ja vissiin muumien unenlahjat on jäänyt pysyvästi minuun. Voisin nukkua vaik aamuun kun töiden jälkeen erehdyn pitkälleen laittamaan|O

Tervetuloa uusille odottajille ja kiva saada kainuun mammojakin lisää:wave:

Täällä edetään siis hitaasti mutta varmasti välillä tuntuu kuin ei raskaana oiskaan,muta sitten todellisuus tuo maan pinnalle! Kovasti odottelen jo lämpöistä kesää tän lumisateen keskellä.

Hyvää loppu viikkoa kaikille!!!
KHJ + Nyytti 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Voismpa minäkin hieman kuulumisia.

Kokeilin toissailtana David testillä (eli herkkä testi netistä) joka oli vielä kaapissa, että onko viiva vahvistunu. Vauvakuumepalstalla oli puhetta että se merkki ei kovin tummaksi ehkä tummukkaan, siis viiva. Noh, pissasin ihan normipidätyksellä pissin illalla ja tuikkasin pissaan tikun niin heti kun alkoi pissi imeytyä, alkoi viiva muodostua ja oli jo tosi selvä. Hetkessä viiva oli yhtä tumma kuin kontrolliviiva :D Helpotti kun sai edes tuota kautta varmistusta että selvästi on hcg hormonipitoisuus noussut, kun silloin ennnen kun menkkojen piti alkaa tuli vaan haalee haamu noilla. Kai siellä siis joku kasvaa :heart:

Oireet ollu pahemmat selvästi tällä viikolla, kuten vissiin tyypillistä. Paha olo ei ala heti herättyä, mutta sit tossa lähemmäs puoltapäivää, eilen jo aiemmin se alkaa. Eilen söin aamupalan, sit viel autossa banaanin ja kävin lääkärissä. Autolle päästyä kun olin laittamassa esikoista istuimeen niin se kumertelu laukas yökkäilyn ja siinä auton vieressä yökin ilmaa pari kertaa. Ei tainnu esikoinen huomata, ei tiedä siis vielä että tulee vauva perheeseen :) Minulla siis tulossa 2. lapsi, voi lisätä listaan. Meinataan kertoa 3.5 vlle vauvasta kun ultrassa käyty vaikka sikana tekis jo mieli kun se kyselee ja toivoo pikkusiskoa! :D

Puputtaa piti eilenkin ihan koko ajan jotain, ja sit vasta illemmalla helpotti paha olo. Oksennus ei oo tullu kertaakaan, yökkäilyltäki oon selvinny monesti kun tajuaa HETI ottaa suuhun jotai kun se tunne tulee jos mahdollista.

Eilen iski kunnolla himo, ehkä ekaa kertaa. Teki NIIN mieli salmiakkia! Koitin ylipuhua miestä et hakis, vaikka puhuin et syön vaan viikonloppusin namia että ei tuu turhia kiloja ja vauvallekkaa hyväks sokeri. No mies sano et en hae, ja ite en jaksanu kun oli ihan kuollu olo. Hyvä päätös jälkikäteen ajteltuna, ei oikeesti huvita paisua ku pullataikina kun muutenkin mussuttaa pahaan oloon koko ajan.

En taida mennä varhaisultraan. Jotenkin se siinä harmittais että ei näe oikeestaan vaavia, se vaan varmistuis onko siellä joku oikeessa paikassa. Tärkee tieto mut jotenkin pakko luottaa et näin on ja odotan ultraan rv 10-12 kun näen jo aika paljon kehittyneemmän pienen. On se kuitenkin aika kallista. Vaikee päätös.

Lumihiutale ja pt 5+4
 
Useammilla kuulostais olevan pahoinvointia ilmassa voimia ja jaksuja eiköhän ne pian mene ohi!

Minulla ei pahoinvointia ole ollut 'koputtaa puuta' , aika lailla ollut samanlaiset oireet kun ensimmäisellä lapsella. Rintoja aristaa ja väsymystä, tietenki myös pissattaa useammin kuin normaalisti :D
 
Heipähei...meinasin todeta, että huomenta, mutta taitaa päivä olla jo puolessa:)
Täällä ei ole herätty vielä kunnolla tähän päivään. Kuopus valvotti viime yön, tunnin välein heräiltiin, liekkö hampaita sitten tulossa. Mutta meneehän se vapaapäivä näinkin.
Koitan täällä valloittaa pyykkivuorta, pesukone rikkoutui, ja aikaisintaan huomenna mutta todennäköisesti vasta viikonlopun jälkeen saadaan varaosa koneeseen. Ja kun pyykkikone on meidänkin kokoisessa perheessä elinehto, niin meinas iskeä paniikki. No, onneksi taloyhtiössä on pesutupa, ja sieltä saan ensiapua tilanteeseen:)Nyt taas olen oikein tyytyväinen, että asutaan rivitalossa, ompahan pyykkitupa:) Vaikka kovasti omaa taloa haaveillaan, hyvin tässä neljänkin kanssa vielä joku vuosi mahdutaan, yli 100 neliöä kuitenkin on asuinpinta-alaa.

Oireita ei ajoittaista huimausta lukuun ottamatta vielä ole. Rr on varmaan alhainen, siitä tuo huimaus, kuten aiempienkin muksujen kohdalla. Ja se palelu, se on tosi ikävää, iltaisin meinaa jäätyä!!!!Sitä oksettavaa oloahan tässä odottelen, tuskin tämäkään raskaus on erilainen, sillä aiemmat 3 raskautta oon yökännyt siine 20 viikon tienoille....Vielä saa ehkä hetken nauttia tästä suht ok olosta, rv tilanne taitaa olla 5+4 vasta kuitenkin.
 
Hei vaan kaikille ja tervetuloa uusille!

Sispillä oli näköjään sama la ja sairaala ku mulla. Sehän voi olla, että vielä törmätään :)

Mulla iski eilen kauhee paniikki, että pitää saada tehtyä nyt kaikkea mahdollista kun vielä voi. Siis kun ei ole vielä pahoinvointia. Ihan ahdistaa pelkkä ajatuskin siitä, että kohta se paha olo taas tulee. Viime raskaudessa oli kuitenkin helppo, kun sai rauhassa "sairastaa", mutta mitenköhän sitä nyt pärjää tuon vajaa 2-vuotiaan kanssa...

Luulin aina ennen, että tätä toista raskautta ei ehdi miettimään niin paljon kuin ensimmäistä. Että esikoinen pitää kiireisenä jne. Joku oli tähän suuntaan vähän maininnutkin. Mutta mitä vielä! Mulla on melkein toisinpäin. Tuntuu, että mitään muuta ei mahdukaan mieleen ja viikkojakin vielä vasta sen reilut 4. Argh! Kuinkahan tässä pää leviää raskauden edetessä...
 
Halinappi Paljon paljon paranemisia miehellesi!! Voi miten ikävää, toivottavasti on vaan astetta ärhäkämpi flunssa :hug:

Paljon näyttää pahoinvointia olevan liikkeellä täällä! Milloin teillä useimmilla alkoi pahoinvointi? Mulla on tosiaan todella aikaiset päivät, 4+4 tänään, ja tosi tosi oireeton olo. Vatsassa tuntuu välillä tosi tosi laimeita nippauksia, ja kun makaa selällään niin tuntuu kuin siellä olisi pieni ilmakupla. Ajattelin testaa ensi viikolla digillä uudestaan, että onko viikot kasvaneet :D Yleensähän toi pahoinvointi alkaa myöhemmin, mutta tietenkin toivon, ettei sitä tulisi. Mä oon vaan vuoden yrityksen jälkeen ihan hysteerinen, en oo uskaltanu mennä treenaa ja jännittää seksin harrastaminenkin, vaikka aikamoinen pupu oon ennen ollut :D Pitäis vaan rentoutua, ja elää suht normaalisti, eiköhän se tästä parin viikon sisällä kun alkaa tää epäusko hälvetä..


Hyvää vointia kaikille tuleville uusille tai jo-oleville mammoille! :)
 
Hiq
Äh, minä fiksuna kirjoittelin tuonne viimekuun pinoon- no, esittäydytäämpä uudelleen eli..

Meillä takana keskenmeno (6+4) heinäkuulta- siitä kirjoittelin kesällä tuolla Helmikuisissa.
Nyt kuitenkin maanantai-illalla napattiin voimakas plussa (testi sanoin että 3min menee niin hyvä että meni ehkä 1min ) ja kaupan päälle iski pahoinvointi, väsymys ja jatkuva pissahätä Kaikki tuttua esikoisen odotusajalta, tuosta keskenmeennstä puuttuivat... Joskos nyt siis mentäisi paremmalla onnella... Sovittiin että pidetään salassa tämä toistaiseksi- vaikeaa tekee, lähin työtoveri jo pahoinvoinnista arvasi. Ensiviikon olen lomalla niin pääsen kivasti työajan ulkopuolella neuvolaan- jos edes sinne viikolla 12 saisi asian piiloteltua (vaikeaa kun anoppi on mun pomo).
Eli mukaan ilmoittautuisi Hiq & pikkukakkonen,26v, LA 22.6 (laskettu 26vrk kierron mukaan). synnärinä TYKS.

Hiq & pikku2 5+2(?)
 
Viimeksi muokattu:
Heip!

Päivitin listaa hiukan. Anteeksi Halinappi jos olisit itse halunnut sen tehdä, mutta ajattelin auttaa.
Ilta palelut jatkuu ja alkuillasta meinaa nukahtaa pystyyn. Esikoinen herää todella aikaseen aamulla ja pitää liikkeessä että on välillä ihan tööt!
Jotenkin on ollut vaikea tajuta olevansa raskaana, myös miehen puolelta kuulemma. Tyttö pitää niin vauhdissa ettei kerkiä ajattelemaan ja makustelemaan kauheasti :)
Tosiaan mulla on myös tätä äklötystä mikä muistuttaa papusesta...
 
Hei kaikille:) Ajattelin uskaltautua siirtyä tänne tuolta vauvakuume puolelta. Ikää on 31v ja toinen lapsi olisi tulossa. Esikoispoika on kohta 1v2kk, joten ei hirveän suuri ikäero lapsukaisille tule. Yritystä on olllut enemmän ja vähemmän viimeiset 8-9 kk, kaikki keinot on ollut käytössä viimeiset 5 kiertoa ja nyt tärppäsi. Ensimmäisen haamun sain lauantaina ja kunnon plussan sain heti seuraavan päivänä=)=) Nyt mennään kuukautisista 4+5 ja oviksesta (tikutin) 4+1.

Takana on yksi keskeytynyt km rv 12 ja muutama kemiallinen raskaus. Tästä syystä on pieni pelon poikanen koko ajan takaraivossa tämänkin raskauden suhteen. Varasinkin jo varhaisultran, yksinkertaisesti on pakko saada tietää onko pikkuisella kaikki hyvin. Varhaisultrien hinnoista taisi olla puhetta, itselläni tulee maksamaan n. 70 €. Lääkäri on mielestä aika edullinen.

Esikoisen odotus oli alkuraskaudessa aika oireeton ja taidetaan menna samalla tavalla. Ei pahoinvointia, heikotusta yms. Ainoastaan turvonneet rinnat, jano, väsy ja repivät kivut alavatsalla kun nousee nopeasti tai aivastaa. Muistan tämän esikonkin odotuksesta, mutta kivut tulivat silloin myöhemmin. Johtuisikon siitä, että kohtu kasvaa nyt vauhdilla kun edellisetä raskaudesta ei ole niin pitkää aikaa.

Lueskelen ketjua vähän tarkemmin kohtapuolin , että pääsen juttuihinne mukaan:) Päivittäjälle tiodot Tirpula 31 V sairaala? toinen. Kiitos kaunis.

Terkuin tirpula ja pikkumurunen
 
Iltapäiviä! :)

Yöstä selvitty ja oksetus olo senkun jatkuu :x ; tänään sitten taas kahviton päivä. Just väsäsin tuossa kasvissosekeittoo jos sitä pystys lipittää ees. Ei paljoo yks karjalanpiirakka lämmintä. :(

Vähä sentääs virkisti ku sai tuon koiruuden kaa käppäiltyä lenkin. Vielä tää yks yö ja sitten pari vapaata!! Mä niin ootan et saa yön nukkua, oli huono idea toivoo yövuoroja... no vahingosta viisastuu :)

Mä oon niin henkisesti loppu tuolla työssä päivävuoroissa et sen puoleen yö tuo vähä helpotusta.. Pitää neuvolassa puhua tuosta työstä ja omasta olosta, ei varmaan tee hyvää mulle eikä vauvalle jatkuva stressin ja paineen alla oleminen varsinkaan tässä alussa :(
 

Yhteistyössä