** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

Jessi: Juu on siis alle 3-vuotias. :) En ollu ajatellu kotihoidon tuki vaihtoehto ollenkaan, en katsos ollu tajunnu ku meillä tyttö on ollu 1v. asti hoidossa, eli reilut 1v6kk :)
Mutta nyt sit jäänkin jo ekaksi kh-tuelle, jonka jälkeen mammalomalle kun en viitti maha pystyssä mennä tekee harjoittelua.
 
Jessi ja Harhaanjohtaja mä luin kans pari päivää sit noista puudutteiden haitoista ja vaaroista ja sillon tuli se ajatus josta jo kerroinki, et tällä kertaa koetan mennä ilman mitään, mutta että mitään ehdottomia päätöksiä en kumminkaan tee vaan meen tilanteen mukaan ja jos kovin kipeetä tekee niin annan itselleni luvan paraservikaaliin.
Mä en näin jälkikäteen älyy yhtään et miks ihmeessä mä oon kahdessa viime synnytyksessäkin halunnu paraservikaalin, kun nyt ajateltuna en mielestäni niin kipee kyllä oo ollu. Tietty siinä synnytystilanteessa asian kokee ehkä eritavalla, mutta kai sen kivun kestää, kun miettii et mullakin sitä on kestäny alta tunnin ja eihän siitä ne pahimmat kivut oo, kun ne viimeset sentit ennen ponnistusta eli pari hassua supistusta. Mä kyllä alan jo nyt asennoitua siihen, et tällä kertaa meen luomuna niin ehkä sitä ei sit siinä synnytystilanteessa edes ala miettiä ja pyydellä mitään puudutteita.

Synnytysohjelmista tuli mieleen, kun niissä monet synnyttäjät huutaa ihan kamalasti ja toiset ei pukahdakkaan, et millasia synnyttäjiä te ootte, hiljasia vai äänekkäitä? Ja jos päästätte ääntä niin millasta, huudatteko, kiroiletteko, örisettekö, laulatteko synnytyslaulua vai mitä?
Ite mä oon aina ajatellut olevani hiljainen, mutta koska siinä tilanteessa kaikkea ei ehkä huomaa niin piti ihan varmistaa mieheltä ja kyllähän tuo vahvisti sen. Musta tuntuu et jos mä kovin ääntelisin niin ne voimat ja keskittyminen menis sit siihen varsinkin ponnistaessa, mut en sit tiedä, kai joku voi saada voimaa ääntelystä.
Entä millasia synnyttäjiä te muuten ootte, tykkäättekö että teitä esim. hierotaan selästä vai ärsyttääkö kosketus. Jutteletteko vai tykkäättekö olla mielummin ihan hiljaa? yms?
Mä tykkään et miehen pitää olla koko ajan lähellä ja varsinkin sen käden pitää olla mun ulottuvilla, kun supistus tulee. Supistuksen aikana puristan miehen kättä niin kovaa, että se on seuraavan päivän kuulemma aina kipee, samalla keskityn hengittämään ja odotan supistuksen ohi menemistä. Supistuksen välillä sit juttelen miehelle ja muille paikalla mahdollisesti oleville ja seurailen vauvan syke- ja supistuskäyrää. Saa nähdä millanen tästä seuraavasta synnytyksestä tulee, meneekö samalla mallilla vai huudanko kurkkusuorana sitä puudutetta, jonka vielä tällä hetkellä ajattelen olla ottamatta :LOL:

Suski kurjaa et ilmoituksen tekevät, mut kai niiden on pakko, jos se siellä päin on tapana tehdä noinkin vähäsin perustein.
 
Viimeksi muokattu:
Mimmimami, mitä lääkäri sanoi sulle? Onko kaikki ok?

kurkkunaamio, mäkin olen etsinyt lyhythihaisia bodeja, mutta ei niitä vaan vielä tunnu olevan myynnissä :( Kirppareita en ole ehtinyt koluamaan, toki sieltä vois löytää.. Muutenkin vaikea kuvitella minkälaisia vaatteita pienokainen tarvitsee. Ja minkäkokoinen vauva on tulossa! Mulla on yksi 50 cm paita+housut-yhdistelmä, mutta se on tosi pienen näköinen¨.. Jos ukko on kovin iso syntyessään, voi olla ettei se mahdu lainkaan päälle :D No parilla 56 cm setillä pääsee alkuun ja sitten voi hankkia tarpeen mukaan lisää.

Minimamma kyseli millaisia synnyttäjiä olemme.. No kaksosten synnytys on valtavan raskas kokemus, erittäin kivulias, pitkä ja niin toivoton. Sain lääkkeita enemmän kuin laki sallii, suun kautta vaikka mitä (kun ei ollut toivoa vauvojen selviämisestä, ei ollut väliä mitä lääkettä mulle annettiin. Lisäksi toivoin, että vauvatkin olisivat saaneet jotain kipulääkkeen vaikutusta itseensä ettei heidän kuolemansa olisi tuskallinen :( ) lisäksi käytin ilokaasua ja sain epiduraalin. Ponnistusvaihe oli yhtä helvettiä. Mies sanoi jälkeenpäin minun huutaneen ja kiroilleen vaikka kuinka paljon! Itse en tuollaista muista. Ajattelin synnytyksen jälkeen etten koskaan pysty synnyttämään täysiaikaista lasta, kun tuokin teki noin kipeää. Mutta jälkikäteen minulle on kerrottu, että ennenaikainen synnytys on paljon kivuliaampi kuin täysaikainen, sillä "paikat" eivät ole muovautuneet synnytystä varten. Eli toivoa vähemmän kivuliaasta synnytyksestä ja elävästä palkinnosta on.

Shoppailin tänään kotiin kevätverhot! Löysin ihanaa kangasta, mistä halusin tulevaan vauvanhuoneeseen verhot. Lisäksi ostin makuuhuoneeseen verhokankaan ja jätin kaikki ommeltaviksi Eurokankaaseen. Mutta lähdetyäni myymälästä myyjä soitti ja kertoi lastenhuoneen verhokankaan olevan viallinen (mustia viiruja ylt ympäri) eikä sitä saa enää lisää mistään! Harmitti niin, että meinasi tulla itku verhojen takia. Olen aika nirso ja nyt kerrankin löysin kivat verhot. No loppukuusta makuuhuoneessa on uudet verhot, jee!
Lisäksi uskaltauduin ostamaan vauvalle pyyhkeitä ja hoitoalustan. Kunpa vaan saataisiin nämä tuotteet käyttöön..
Kävin uimassa tänään, teki hyvää. Yritän jatkossa käydä useammin, jotta selkäkin vähän vahvistuisi.

Eipä nyt muuta, palaan töiden pariin (olen yövuorossa)

Sunburned + Aarre 23+0 POKS!
 
MeMaMi, miusta Aaron ja Ellen olis aivan ihana yhistelmä! <3 Oma suosikeista tytön nimeksi on ehdottomasti tuo Ellen, mutta taitaa jäädä täällä antamatta vaikka tyttö tuliskin, isännän 3v pikkusiskon eli miun kummitytön toinen nimi on Ellen... :/ Muut (vielä vapaat) lempparit on Ada ja Sara, toivon vaan ettei kukaan suvusta niitä vie ennekun ite ehin laittaa käyttöön joskus... Sofia, Saana ja Aurora on jo mennyt. Serkku nimesi tyttönsä muutama vuosi sitten Saana Auroraks, kyllä ärsytti kun tiesi kylla mitkä on ollut pienestä asti miun suosikkinimiä. :kieh:

Joku kyseli joskus nimiä tulevalle pienelle, meillä on nyt Leo ja Lenni aika vahvoilla poitsulle :D jos siis poitsu on eikä ne vehkeet nyt katoa matkalle... Mut jos niin käy niin sitten tulee kyllä Ada =)
 
millainen synnyttäjä olen..hmm..mä oon ollu kyllä aika hiljanen :) esikoisen synnytyksen jälkeen kätilö totes että mut on tehty synnyttämään, ja että ei olis uskonu ensisynnyttäjäksi :) Kakkosen kohdalla kätilö tuli näyttämään synnytyshuoneen, antoi ilokaasun ja meni tekemään hommiaan/odotteli millon pyydän huoneeseen takas..No, soitin kelloo vasta kun alko ponnistuttaa :D ponnistusvaihe oli niin nopea, että kätilö oli mukana ehkä 3 minuutin ajan synnytyksessä :LOL:

Jotenkin on niin hyvät synnytyskokemukset takana, että uskaltaa miettiä sitä pelkkää ilokaasua. Ihan luomuna en hommaan lähde--avautumisvaiheen kipuja en haluis kestää ilman mitään. Nostan hattua heille ketkä siihen pystyy!

*muoks* esikoisen syntymän jälkeen mä ihmettelin itsekseni että olisko mun pitääny huutaa, ja missä vaiheessa :whistle: mulla kyullä sillon vei epiduraali ihan kaiken kivun pois, ponnistutti vaan ja sit vaan ponnistelin. Kaikilla ei taida ihan yhtä hyvin toimia nuo puudutteet : /
 
Viimeksi muokattu:
Sunburned: mulle moni ihmetteli että eihän keskosen synnyttäminen nyt edes satu, sehän vaan tulee sieltä ulos kun on niin pieni :stick: mulle sanottiin sairaalalta samaa kuin sulle, että se itse asiassa on kivuliaampaa just ton takia ettei paikat ole kypsyneet. Tytön syntymän jälkeen olin ihmeissäni kun selvisin ilokaasulla, eikä homma ollutkaan kamala, sanoin vaan kätilölle että en varmaan olis pystyny jos olis täysaikanen ja normaalikokonen vauva ollut..hän totes vaan että enpä menis sanoman :) Sulla toi synnytys on varmasti ollut ihan erilainen mitä tuleva synnytys tulee olemaan, en osaa edes kuvitella sitä henkistä tuskaa fyysisen lisäks minkä olet jotunut käymään läpi :hug:
 
Huomenet!
Olette kyllä ahkeria kirjoittelijoita :) Millään ei jaksais työpäivän päälle alkaa raapustaa mut luettua tulee aina kaikki. Tänne ei kummmepia,vauva on tosi aktiivinen liikkuja.Heti kun hiljasempi hetki alkaa ihmetyttää :) Parin viikon päästä olis lääkärineuvolaa ja sokerirasitusta.. :/

Tänään viikon ainoa vapaapäivä ja tekemistä vaikka kuinka.Tietäs vaan mistä alottas :D viikonloppuna tuli viskattua kiitettävästi turhaa roinaa pois.Tänään jatkuis kaappien siivous. Kevättä kohden kun mennään alkaa aina tää siivous villitys :)

Kovat on pakkaset ja ulos ei tekis mieli ollenkaan.Pakko kun vaan välillä käydä. Löydettiin ihana asunto mitä katsomaan viikonloppuna.. Saas nähdä :)

Mukavaa päivää mammat :)
 
huomenia!

vähän tylsää olla kotona tyhjän panttina kun pojat on tarhassa, tulee syyllinen olo : / vaikka ei kai se mun vika oo jos ei töitä oo just nyt. kohta meen tekee jotain hyödyllistä :p

sunburned mä oon just kirppareilta löytäny noita lyhythihasia pieniä bodeja :)
sulla varmaan kaksosten synnytys oli rankista rankin kokemus mut uskon et tää menee paljo paremmin kun tilanne ihan eri.

minimamman kyselyyn synnyttämisestä mä olin ekassa aika hiljanen, aika pitkälti olin avautumisvaiheessa itekseni ja pärjäsin ilokaasulla. sit ku kivut koveni ni sain epin ja se sit helpotti ja ponnistin sen vaikutuksessa. kakkonen oliki sit ihan eri maata... kivut oli aivan järkyt nopeen aukeemisen takia ja mä huusin ja huusin ja huusin :ashamed: ukko sano et ulis ku koira :kieh:

puudutteista vielä et toi luomu ois ihanne mut mä en ikinä siihen pystyis ku oon niin kipuherkkä. ja nyt on turha mun ainakaan tehä mitn päätöksiä ku ne vesittyy sit salissa kuitenki. meen taas tilanteen mukaan ja toivon et ois niin nopee et paljoo ei kerkeis sit mitn saada.

pakkasta on taas kiitettävästi, -22, hrr... hetkeks pitää ulostautuu ku eilen en ollu just yhtään ja pitää vauvalle antaa raitista ilmaa. lauhtuis ni pääsis kunnon lenkille ku nyt ois aikaaki.

jessi ja pikkuj 22+5
 
Huomenta

synnyttäjänä minä olen: eli esikoisesta olin hiljainen ja rauhallinen ja pari kertaa sanoin ponnistaessa et "aijai sattuuu".. Sillon mietin et miks ihmiset huutaa synnyttäessään jne.
Kakkosesta sitten huusin keuhkoni pihalle kun ei ollu niitä kipulääkkeitä ja paikat aukeni vauhdilla ja supistukset tuli päällekkäin, ei ollu yhtään väliä supistuksissa! Huusin ja kiroilin ja raivosin ja itkin, olin ehkä lievästi paniikissa..Koitin purra miehen kättä jne, ite tajuamatta sitä ollenkaan..
Kivusta sekaisin siis.. Ponnistaessa taas en huutanu niin paljon, keskityin ponnistamiseen ja kipukin laimeni huomattavasti kun sai ponnistaa samalla! Eli mulla ne ponnistukset on ollu helpompia kun ne supistukset.. Ponnistukset kestäny ekasta 17min ja kakkosesta 7min.
Kummassaki synnytyksestä mies on saanu kunnian hieroo mun alaselkää rystysillä niin lujasti et sil on ollu olkapäät ja yläselkä ja rintakehä verenpurkaumia täynnä seuraavan viikon verran, siis oikeesti joutunu käyttää lihaksia tosi kovasti, jos mies oli hakemas kahvia tms niin kätilö sitten hoiti tän mun selän runnomisen.. ei se oikein hieromistakaan ollu, ainaka kakkosesta ku tosiaa oli vähä eri meininki.. Kuitenki oon sillai tajunnu kummassakin et en pistä suppareille hanttiin vaan koitan antaa lantion olla löysänä ja ottaa ne supistukset vastaan, alussa sit käytän sitä synnytys"laulua" siis sitä sellasta aaaaaaaaa juttua.. tai mmmmmmmmmmmmmmmmmm.. ja sit kun ne koveni kakkosesta niin sit alko tulee niit kirosanoja ja sellasta karjuntaa.. haha. hävetti hirveesti mut ei vaan pystyny olla hiljaa!! Mulleki kummastaki sanottu et oon luotu synnyttää ja kaikkee muuta shaibaa.. varmaankin siks ku on tilava lantio niin ponnistukset ollu helppoja, se avautumisvaiheen kipu kyllä oli sitte senki eestä sillo kakkosesta.. ekasta ei mitää kipuja oikeestaa ku sain epin tosi alussa ni nukuin vaa ja lepäilin ja välil vähä hyräilin ja sit vaa tynnäsin sen vauva ulos ku minkäki pökäleen. :D ja vielä luulin et seuraavat syntyis samanlailla!!

sunburned varmasti ollu kamala tuska. Nyt luultavasti synnyttäessä helpottaa paljon tieto siitä mitä siitä saa sitte palkinnoks. Kun ei oo mukana ehkä sitä henkistä tuskaa nii kovasti.

tänää ois sit niinki paljo ku 21+0! &#9829; kaks yötä ja sit ultra!! :>
tää ja huomine onki pitkii päivii, mut miehel onneks ensviikol hiihtoloma koulusta ja talviloma töistä niin on koko viikon kotona! ihanaaa! <3 sit pääsen iteki helpolla kun se voi taas ottaa omaks hommaks noi siivoukset jne :) phihi.

nyt tekee mieli jotai herkkuja :p

pupeltaja & pilke 21+0!!
 
Päivää mammat :D

Meillä on molemmilla iskenyt kauhea pesänrakennusbuumi:D ukko siivoaa ja mie järjestelen vaatehuoneita, heitän tavaraa menemään ja kuumeilen vauvatavaroiden kanssa :ashamed:

synnyttäjänä olin muistaakseni aikas hiljainen, muistan olleeni todella tyyni ja kätilötkin sitä kehui, ja oli jopa synnytyspapereissa merkintä rauhallinen synnyttäjä :D Ponnistusvaiheessa meinas taju lähteä parikin kertaa ja olis kuulemma sanonut että kuolen siihen paineeseen :LOL: mutta en huutanut... Keskittyminen oli kohdallaan ja en juuri huomannut mitä salissa tapahtuu.

synnytysasennon valintaan tai haluun vaikuttaa myös se että paine alapäässä oli niin julma että vessanpöntöllä oli parasta olla, joten siksi haluankin varmaan pystyasennossa olla mahdollisimman paljon. Sängyssä ei ollut mukavaa asentoa juuri paineen takia...

nyt jos pyykkien pariin menis :D kuulasta talvipäivää kaikille :D
 
jessi75 oho :D tota lämpötilaa meinaan :>

sannikki heh hauskaa ku joihinki miehiin tulee noi raskausoireet, onko muuten muiden miehillä raskausoireita? Mun miehellä ei kai oo..tai en oo pistäny merkille sen kummempia..
Mulla kans kauhee tarve saada just nyt kaikki ylimääränen kämpästä ulos!!
tulipaha mieleen, et oisko kauheeta olla himohamstraaja jonka talo ois täynnä tavaraa ja sit tulla raskaaks!!! :O Ois kauhee vimma saada ne kaikki tavarat veks sielt asunnosta ja siivota hulluna.. en voi kuvitellakkaa sitä ahdistuksen määrää..

pupeltaja & pilke -- tässä just nakerran suklaata, kai kohta toi beib villiintyy :>>
 
Pakko tulla kirjoittamaan vaan äkkiä omaan napaan, kun mua kalvaa sellainen outo tunne. En oikein osaa selittää, mutta jotenkin se liittyy tähän vauvaan. En jotenkin osaa ollenkaan asennoitua siihen, että meille tulee toinen lapsi. Joku tässä nyt mättää : / En tiedä liittyykö tämä tunne nyt jotenkin siihen, että todettiin täysin etinen istukka ja se aiheuttanut mussa enemmänkin kuin huolta...

Noh, koitan nyt alkaa ajattelemaan positiivisemmin. Tänään neuvola ja katsotaas mihin lukuihin paino taas noussut :) Iskias ja häpyluun kivut vaivaavat todenteolla, eilen en meinannut sukkia saada pois jalasta, kun niin paljon vihloo :( Vielä en kyllä saikullekkan kehtaa jäädä. Onneks ens viikko lomaa, niin katsotaan sen jälkeen tilannetta uudestaan.

haippa + vesseli 23 tasan eli POKS
 
pupeltaja, mä söin kans just aamupalan lisäks yhen twix-patukan ja tulihan vauvaankin liikettä :D Koko aamun ollut tekemättä mitään niin alkoi jo hieman huolestuttaa, vaika eilen olikin kaikki ok.

Neuvolassa siis oli kaikki ok ja painoa on oli viime kertaan tullut 100g eli kaiken kaikkiaan nyt 2,7kg. Vauveli lymyili istukan alla, niin oli terkalla vaikeuksia saada ääniä kuuluviin, kun kuulus vaan istukan läpi.. Lääkärillä selvisi, että paikat on vielä ihan kuten pitääkin, eli kohdunsuu kaukana, kiinteä ja kiinni! Kohtua tunnustellessa totesi sen olevan hieman aristava, mutta muuten ihan normaali. Tän viikon saikulla ja ensviikko onkin lomaa, eli töihin kokeilemaan viimeinen päivä ja siihen asti pitäisi ottaa aivan rauhassa.
Nyt meen käymään töissä...
 
SynnyttäjänÄ: Olin varmaan aika kamala, tai olin. Tosiaan kun synnytys käynnistettiin niin kun ne supistukset alkoi, ne myös alkoi ja lujaa.. heti tuli tasasesti 3min välein ja tein kuolemaa.. synnytys kun kesti ekasta supparista laskettuna 15h22min..
Mä huusin, itkin, huusin, itkin.. ainut helpotus oli kun päästiin synnärin puolelle prenalta se kun pääsin ammeeseen, olin sielä sen maksimi ajan? onko se tunti vai kaksi? en muista.. mutta sielä aukesin sitten kokonaan.. tai no 9cm. sen jälkeen tuli kiire saliin kun kaikki luuli että se tulee nytten... sain ilokaasua ja käskettiin tunnustella tilannetta ja no kuinkas sitten kävikään? supparit laantui, välit piteni.. se ns. lopahti.. sitten sain tipan käteen ja se taas aktivoi mutta supparti ei oikeen tuottanu tulosta.. jossain välissä ne puhkas kalvot ja kutsu anestesia lääkärin laittaa spinaalin kun ei tiedetty kuinka kauan menee että tyttö on maailmassa: tämän jälkeen nukahdin, nukuin peräti 2h ja kun heräsin luulin olevani kuollut :D olo oli kuin taivaassa.. ja no.. kello oli 2.00 yöllä.. 3½h kuluttunut ja 9cm oli auki ja pysyi.. Sitten sitä tippaa vahvistettiin, tuli kamalasti väkeä paikalle.. emmä kipee ollu mutta nii lääkehuuruis et kirosin vaan otettii verikokeita, vauvan päähän laitettiin se sykejutsku ja varauduttiin sektioon.. mä itkin jo siinä vaiheessa että mennään leikkaus saliin kun se ei tuu.. olin valvonu tuossa kohtaa melekein 1½vuorokautta.. no 4 yöllä oli vihdoin se sentti kadonnu, sen katoamista odoteltiin 4½h jos oikeen muistan? ja sain alkaa ponnistaa.. vaikka tunsin supparit niin ei ollu ponnistuksen tarvetta ja asennoista mikää ei tuntunu toimivan.. hengitin happinaamarista happea ja tekiin kaikkeni.. ja sain tytön pihalle ilman imukuppia! 22min kesti ponnistusvaihe.. Niin ja ne sano et imukuppi olis tullu pian kuvioihin mutta onneksi ehdin ponnistamaan ilman sitä.
Sielä oli lääkäri ja 2 kätilö avustamassa mua ponnistamaan ku mulla ei oikeesti ollu voimia.
Tällä kertaa haluan vähän mukavamman synnytyksen, kiitos. :)

Siis mä en kestä, eileen olin maailman onnellisin ja tänään maailman masentuinen: joka asia itkettää ja masentaa.. Eikä oo olleskaan kivaa =( mietin vaan kuinka paskasti asiat on.. vaikka ne oikeesti on hyvin, mutta ajatus kääntää ne sillai typerästi. on nii typerä olo!!!
ihanat hormonit kiitos. :heart:

Mä haluan mikäli on mahdollista tässäkin synnytyksessä ammeeseen. ja ilokaasu olis plussaa..
puudutteista epiduraali tai spinaali jos on tarvetta.
Mulle ei auttanut jumppapallo eikä kauratyyny yhtään..

nyt on tytön nimi rustattu sairaalan papereihin, olo on ollut aika tyttö nyt.. voi että kun huvittaisi selvittää sukupuoli! hmph.
Olis helpompaa ostella tulevalle kaverille jotain.. OONKO AINUT KUKA EI OO OSTANU YHTÄÄN MITÄÄN VIELÄ?? vauvalle? :p

huomenna taas possuu :heart:

MMILIA JA S :heart: 22+6
 
muoks muoks , ihanan nopeaa toimitaa kelalta:
SINULLE ON MYÖNNETTY ÄITIYSAVUSTUS JOKA MAKSETAAN TILILLESI 24.02.2011 ? ÄITIYSLOMASI ALKAA 11.5.2011.
---
SINULLE ON MYÖNNETTY LASTEN KOTIHOIDON TUKI AJALLE 2.4-10.5.2011

nopeaa toimintaa kelalta. eileen vein hakemukset, aamulla mies on vieny kh tuen liitteet.. netissä oli jo päätökset!
 
Viimeksi muokattu:
mmilia en oo mäkää ostanu vauvalle viel mitään! :eek: kivan nopeeta toimintaa kelalta tosiaan :D hihi. sitä tuntuu olevan nyt liikkeellä, jospa mäki pääsen sit ostelee jotai ku saan ne rahat, ehkä enskuussa? ensviikol saan ne paperit..
Hurja synnytys sulla ollu kyl. Toivotaan vähä helpompaa tästä!

haippa hmh. voimia ja kyl se varmaa alkaa tuntua taas paremmalta se raskaus kun vähä menee aikaa eteenpäin. Epäröinti on ihan normaalia. Puhu siel neuvolassa niin ne voi auttaa.

mimmimami hih, mä söin muutaman rivin suklaata :>

ei mulla mitään asiaa ollu :D mut niin.. oon vaan koko aamun lueskellu vau.fi sivuilta kaikkia raskausjuttuja, jotenki nyt on tullu sellane olo et vitsi miten ihanaa olla raskaana ! :> &#9829;
Pesänrakennusvietti on nyt vahvoilla tosiaan ja niin.. En tiiä mitä tässä nyt ja mistä alottais kun kaikkee tekemistä olis enempi ku ehtis tehäkkää! silti tuntuu ettei oo mitää tekemistä.. :O

meen siis nyt ehkä keksimää jotai tekemistä :> hihi.

pupeltaja & pilke - haluan vaihtaa ton työnimen mut odottelen sinne perjantaille sit niin jospa se vois olla joku sukupuoleen viittaava. :> 21+0
 
lueskelinki ite jo lisää tosta, ja taitaa jäädä hankkimatta :/ aika kehnot arvostelut on toi saanu. Taidetaan ukon kanssa mennä jossain vaiheessa ihan livenä katselemaan ja kiertelemään jos löytyis joku näppärä, turvallinen ja mukava vauvalle :)
 
Harhis! Meillä oli kolmosella tuo gracon autobaby telakalla ja nyt tällekin on tulossa samainen systeemi. Oli kierrossa tässä välissä. Isofixiä ei meilläkään ole, vaan se systeemi missä telakka laitetaan kiinni 3- tai 2-pistevyöllä. Kätevä oli ja kaukalon, kun sai vielä rattaisiin kiinni, niin oli vielä kätsympi =) Kyllä mä sitä ainakin suosittelen! Nyt laitetaan meillä keskiriviin keskelle 2-pistevyöllä tuo telakka kiinni.

Töissä tosiaan piipahdin ja sitten tarjoustalosta käytiin pari tarjousvaatetta esikolle. Mammakävelyä sai mennä, kun maha kovettui vähän väliä.. Herkässä on! Ja nyt alko alaselkä jomottamaan :(:kieh:

MMILIA: Minäkään en ole ostanut vauvalle vielä mitään! Olipas kelassa pikavauhti!
Mä sain kans paperit eilen neuvolasta mukaan, mutta en vaan tiedä mihin ne pitäis toimittaa :confused: Kelaan aina enne olen laittanut, mutta nyt oon töissä eli palkanlaskentaanko toimitan nyt ja ne sieltä laittavat sitten kelaan?? Ehkäpä laitan palkanlaskijalle s-postia menemään..
 
mmilia Huh mikä synnytys! Toivotaan että ens kerta on vähän helpompi :) Ja en mäkään oo ostanut vauvalle mitään vielä! Tuntuu edelleen kovin aikaiselta..

Turvakaukalosta oon miettinyt Maxi-Cosin CabrioFixiä mustana. Ajattelin ostaa siihen sopivat rattaat, eli joko Quinnyt tai Maxi-Cosit. Niin sitten olis sellanen travel-systeemi, tarvitaan sellanen ehdottomasti kun lennetään Suomeen vähän väliä. Oon lukenut noista Maxi-Coseista hyviä arvosteluita, onks kenelläkään kokemuksia?

Mukavaa päivää kaikille :)

Lily & 21+5
 

Yhteistyössä