SynnyttäjänÄ: Olin varmaan aika kamala, tai
olin. Tosiaan kun synnytys käynnistettiin niin kun ne supistukset alkoi, ne myös alkoi ja lujaa.. heti tuli tasasesti 3min välein ja tein kuolemaa.. synnytys kun kesti ekasta supparista laskettuna 15h22min..
Mä huusin, itkin, huusin, itkin.. ainut helpotus oli kun päästiin synnärin puolelle prenalta se kun pääsin ammeeseen, olin sielä sen maksimi ajan? onko se
tunti vai kaksi? en muista.. mutta sielä aukesin sitten kokonaan.. tai no 9cm. sen jälkeen tuli kiire saliin kun kaikki luuli että se tulee nytten... sain ilokaasua ja käskettiin tunnustella tilannetta ja no kuinkas sitten kävikään? supparit laantui, välit piteni.. se ns. lopahti.. sitten sain tipan käteen ja se taas aktivoi mutta supparti ei oikeen tuottanu tulosta.. jossain välissä ne puhkas kalvot ja kutsu anestesia lääkärin laittaa spinaalin kun ei tiedetty kuinka kauan menee että tyttö on maailmassa: tämän jälkeen nukahdin, nukuin peräti 2h ja kun heräsin luulin olevani kuollut
olo oli kuin taivaassa.. ja no.. kello oli 2.00 yöllä.. 3½h kuluttunut ja 9cm oli auki ja pysyi.. Sitten sitä tippaa vahvistettiin, tuli kamalasti väkeä paikalle.. emmä kipee ollu mutta nii lääkehuuruis et kirosin vaan otettii verikokeita, vauvan päähän laitettiin se
sykejutsku ja varauduttiin sektioon.. mä itkin jo siinä vaiheessa että mennään leikkaus saliin kun se ei tuu.. olin valvonu tuossa kohtaa melekein 1½vuorokautta.. no 4 yöllä oli vihdoin se sentti kadonnu, sen katoamista odoteltiin 4½h jos oikeen muistan? ja sain alkaa ponnistaa.. vaikka tunsin supparit niin ei ollu ponnistuksen tarvetta ja asennoista mikää ei tuntunu toimivan.. hengitin happinaamarista happea ja tekiin kaikkeni.. ja sain tytön pihalle ilman imukuppia! 22min kesti ponnistusvaihe.. Niin ja ne sano et imukuppi olis tullu pian kuvioihin mutta onneksi ehdin ponnistamaan ilman sitä.
Sielä oli lääkäri ja 2 kätilö avustamassa mua ponnistamaan ku mulla
ei oikeesti ollu voimia.
Tällä kertaa haluan vähän mukavamman synnytyksen, kiitos.
Siis mä en kestä, eileen olin maailman onnellisin ja tänään maailman masentuinen: joka asia itkettää ja masentaa.. Eikä oo olleskaan kivaa =( mietin vaan kuinka paskasti asiat on.. vaikka ne oikeesti on hyvin, mutta ajatus kääntää ne sillai typerästi. on nii typerä olo!!!
ihanat hormonit kiitos. :heart:
Mä haluan mikäli on mahdollista tässäkin synnytyksessä
ammeeseen. ja ilokaasu olis plussaa..
puudutteista epiduraali tai spinaali jos on tarvetta.
Mulle ei auttanut jumppapallo eikä kauratyyny yhtään..
nyt on tytön nimi rustattu sairaalan papereihin, olo on ollut aika tyttö nyt.. voi että kun huvittaisi selvittää sukupuoli! hmph.
Olis helpompaa ostella tulevalle kaverille jotain..
OONKO AINUT KUKA EI OO OSTANU YHTÄÄN MITÄÄN VIELÄ?? vauvalle?
huomenna taas possuu :heart:
MMILIA JA S :heart: 22+6