** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

haippa1 : Noista nenäsumutteista vaan, että mulla oli tuo kauhea flunssa/poskiontelontulehdus/keuhkoputkentulehdus niin lääkäri sanoi että kaikkia nenäsumutteita on turvallista käyttää jos oikeasti on niin tukossa. Itsellä ollut kanssa vieläkin aina välillä tukossa, mutta nyt nasonexin ansiosta saanut hiukan limakalvojen turvotusta lakkaamaan. Lääkäri vielä lisäsi että jos aivan tukossa kannattaa vaikka nasolinia tai otrivinia laittaa ensin ennen kuin nasonexia, koska tuo nasonex ei poista tukkoisuutta. Suosittelen myös huuhtelukannun ostamista. Auttaa ainakin mulla tuohon tukkoisuuteen ja on kuulema hyvä jos on siitepölyallergiaakin, koska antihistamiineja ei saa ottaa. :)

Hany+Pirpana 24+3
 
Heips!
Paljon ootte kirjotelleet :)
Hiipu kiva kuulla että nyt on vointi parempi ja vauvalla kaikki kunnossa!!! :)

Omaa napaa vähän, VOI JUMANKEKKA mitä supistuksia tuli eilen illalla, makasin sohvalla ja yhtäkkiä alko sattumaan. Onneks oli vaan pari ja sitten ohi, olin kyllä rehkinytkin koko päivän. Kroppa alkaa ilmeisesti vähän ilmottelee rajallisuudestaan, tänään vedin poitsua ja hänen kaveria (3v) stigalla aamulenkin koiran kanssa ja ei tehnyt hyvää. Täytynee lopettaa moinen. Sääli, vielä viime kuussa se onnistu ihan moitteettomasti.

Ja hei, pakko tuulettaa, ihan sairaan hyvät noi meidän uudet sisarusrattaat!!!! Lainasin naapurin pientä ja kokeiltiin, voi vitsi miten kivat! Ja esikoinen pystyy istuu alhaalla tai ylhäällä ja molemmat istuimet menee makuuasentoon ja ylimmän saa vielä käännettyä kasvot työntäjään päin, ihan huiput!!!! :) Toivottavasti ovat vielä kestävää sorttia :) Eli ne Britaxin B-dualit jos joku haluaa tietää

Jes, nyt vielä pihalle poitsun kanssa :)

tintsu ja hevikumpu vol2 rv...öö..22+6 (?)
 
minimamma joo vois ostaa niitä c-vitamiinitabuja. mulla rauta imeytyy tosi huonosti, lisärauta ei oo koskaan paljoo hb:a nostanu. normaalistihan mulla on tosi hyvä hb mut raskausaikana laskee aika reippaasti.

haippa mulle sano neuvolantätsy et nasolin on sallittu, joku lääke-esittelijä oli käyny ja näin sanonu ja luulen et niil on uusin tieto. eli sitä nasolinia oon käyttäny jos on tarvinnu.

kohta jumpalle, pakko ruveta kattoo noita syömisiä ku paino tuntuu nousevan kohisten. kävin tänään suht pitkällä lenkillä ja issias alko kipuilemaan : /
 
mistral Tervetuloa! :flower:

Tämän viikon ohjelmista: Ei meillä ole tälle viikolle kauheasti ohjelmaa. Huomenna olis tytön 2v.neuvola mutta pitää seurata että jos kuumetta vielä nostaa niin sitten pitää perua. Toivottavasti nyt menis pikaisesti ohi tuo kuumeilu kun ois niin ihanat ulkoiluilmat. Tänään ei ole enää ollut kuin pienen pientä lämpöä.
Lauantaina olis kaverin synttäripippalot, jos sitä sinne raahautuis :D

Ruokana meillä oli lauantaina lasagne. Eilen perunamuusia ja possun pihvejä. NAM! Niitä syötiin tänään lounaaksi tytön kanssa ja päivälliseks äsken oli pyttipannua. Mies toi töistä kun oli jäänyt. Illaksi teen uuniohrapuuron ja mustikkakeittoa! :)

Hiipu:Todella rajun kuuloinen alkuraskaus! Hyvä että kuitenkin nyt kaikki hyvin ja että vauvalla kaikki hyvin :)

Tintsu: Kattelin noita rattaita nyt netistä ja kyllä alkoi kiinnostaa. Sinne alas mahtuu siis isompikin lapsi? Eikä se ole pelkästään pienille vauvoille? Sit sellanen, että meneekö ne todella niin pieneen tilaan kun kuva antaa ymmärtää? :) Minkäs ikäinen teillä sitten on esikoinen, kun olette nuo hommanneet?

Ihanaa! Huomenna vaihtuu kuukausi ja poksuu viikot taas, 25 alkaa :)

CanWen ja mököeevertti 23+6
 
Hany onko sulla se sarvikuono käytössä (huuhtelukannu)? Eiks se ole aika inhottavan tuntuinen? Monet sitä ovat suositelleet, mutta en ole USKALTANUT kokeilla :)

Hiipu voi sua! Kyllä sulla on ollut kovat koettelemukset, mutta onneksi ne näyttää nyt olevan takanapäin. Saitteko tietää tai halusitteko tietää vauvan sukupuolta rakenneultrassa?

Me herkuteltiin eilen burgundinpadalla, nam :p Sitä riitti vielä tänäänkin ruoaksi. Lisäksi tein pitkästä aikaa mansikka-raparperi-kiisseliä ja leivoin sämpylöitä. Voi kun mä oikein odotan sitä, että lapsi on sen verran iso, että syö kaikenlaista ja saan kokata koko perheelle!

Ohjelmista. Huomenna neuvola, missä saan tietää sokerirasituksen tulokset. Sf-mitta kiinnostaa myös, koska vauvahan oli rakenne uä:ssä hieman mitoissa myöhässä. Olis nyt vaan sf-mitta kasvanut hyvin, niin ainakin se antaisi viitettä siitä, että vauvakin kasvaa hyvin.. Neuvolan jälkeen lähdetään käymään miehen mummun luona. Hän on jo yli 80-vuotias, mutta oikea teräsmummo! Asuu yksin ja ajaa autoa, pää sekä jalat pelaa. Mutta välillä pitää käydä häntä piristämässä :)
Torstaina mennään teatteriin. Muuta ohjelmaa en olekaan tälle viikolle saanut suunniteltua. Tietty töissäkin pitäisi käydä.. ;)

Käyn kyllä aina lukemassa kuulumisia, mutta harvemmin ehdin kirjoittelemaan, anteeksi siitä. Mun mielestä on tosi kiva, että tänne kirjoittelee paljon aktiivisia mammoja!

Illanjatkoa!

Sunburned + Aarre 24+5
 

Yhteistyössä