Neuvolassa käyty...
RR 104/53 samaa luokkaa kun aiemminkin,
hb 119 et hyvä kun oon rautaa omatoimisesti popsinu,
sf 23 eli kasvu tasottunut ihan niin kun arvelinkin.
Sykkeet 146 ja liikkeet ++ kun mahdoton jytä kävi mahassa siinä kuunnellessa.
Painoa oli tullu reilun 7 viikon takasesta tasan 3kg eli +400g/vko. Ei silleen paha, kun eikö se suositus viikkonousu oo max. +500g/vko. Purkauduin terkalle tästä mun painonnousun aiheuttamasta ahdistuksesta ja hän oli sitä mieltä että ei mitään hätää jos samaa tahtia jatkuu tai vaikka vähän enemmänkin tulis, kun lähtö bmi oli 18.8. Varmisteli vielä etten vaan enää kirjaa syömisiäni tai muutenkaan mieti niitä liian tarkkaan. Sano vielä et voisin nostaa mun tän hetkistä n. 1700-1800kcal:n päiväsaantia tonne 2000kcal:iin.
Kelanlaput ja raskaustodistuksen sain ja vein samontein kelaan niin eipähän jää roikkumaan. Alotan äippärahakauden varhennettuna 50pvä ennen laskettua aikaa eli se alkaa sit 26.4 mut eipä tuolla väliä, kun kotona oon kumminkiin niin ei voi sanoa et sillon alkaa loma
Niin ja vielä se että näytteitä (tän selkä- ja mahasäryn takia) ei sitten otettukaan, kun eilen viedyssä pissinäytteessä tai viljelyssä oli jotain kasvustoa just sillä ja rajalla, himpunkin ois ollu enemmän niin kuuri ois napsahtanu. Leukkarit ja nitriitit oli kumminkin miinusta niin akuuttia tulehdusta ei pitäs olla. Huomenna vien uuden näytteen niin katsotaan mihin suuntaan tilanne kehittyy, pukkaako tulehduksen vai saanko sen menemään ohi runsaalla juomisella ja c-vitamiinilla.
Neuvolan jälkeen menin mun äidin luo jossa kaks nuorinta oli hoidossa sen aikaa. Lähdettiin kaupoille ja asioille ja voi plääh että sai mennä ja juosta monessa eri paikassa, apteekki, kela, 2 eri ruokakauppaa, tokmanni ja eläinkauppa. En oo useampaan viikkoon käyny kaupassa tekemässä tollasia isoja ostoksia niin olipa hurja huomata miten ruoan hinta oli taas kerran pompsahtanu :O Ostinhan mä kaikkiaan 7 kassillista ruokaa ja taloustavaraa, mutta että niihin uppos yhteensä 187e ja meillä todellakin seurataan hintoja ja tarjouksia ja ostetaan yleensä aina se halvin vaihtoehto. Apteekkiinkin hujahti 86e ja minibussin tankkiin 100e enkä laittanu edes täyteen. Mut minkäs teet, elämä on
Tänään meillä syötiin eilisen kaalimuhennoksen jämiä, hernekeittoa, fetasalaattia ja raejuustoa.
IhQt masut
kurkkunaamio,
mmilia ja
otokka!!
Onpas paljon alueellisia eroja noissa
sokerirasitukseen passituksen syissä
Meillä otettiin vauvavakuutukset kahdelle ekalle jotka sitten jatkuivat siitä automaattisesti lapsivakuutuksena. Kolmoselle ei saatu vakuutusta sydänhomman takia ja neloselle ja vitoselle ei sitten otettu myöskään, eikä oteta tälle kuudennellekkaan. Esikon ja kakkosennkin vakuutukset lopetettiin ja otettiin kaikille lapsille ainoastaan tapaturmavakuutus. Meillä ei ole koskaan ollut mitään hyötyä noista vauva/lapsivakuutuksista, kun käytetään julkisenpuolen palveluja, eikä ole ollut mitään sellasia pitkäaikaissairauksia tms. joita tai joiden lääkkeitä vakuutus sit ois korvannu. Tää on niin pieni kylä, et täällä on aivan surkean kokonen lääkäriasema ja julkisellekkin pääsee suht nopsaan hoitoon niin ei käydä yksityisellä koskaan. Jos käviskin yksityisellä niin sithän siitä vakuutuksesta saattas jo hyötyäkkin.
Tänään on herkkupäivä niin söin äsken 4 riviä fazerin sinistä, saas nähdä millaset turvotukset on huomenna
Mies tossa sillä aikaa, kun mä istuin tässä koneella, imuroi ja luuttusi niin huomenna on sen verran vähempänä viikkosiivous. Aamusta hoidetaan siivous loppuun ja sit lähdetään koko perheen voimin kyläilemään ja illaksi ei olekkaan mitään ohjelmaa niin saadaan ihan vaan olla lötköttää, saunoa, paistaa makkaraa takassa ja katsoa yhdessä poikien suurimman suosikin putouksen vika jakso