** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

neuvolakuulumisia:

paineet 130/76
hemppa 120
pissa puhdas
sykkeet oli 150-152 ja vähän alle
sf-mitta oli 24 ja nyt tipahti yläkäyrälle
turvotusta löytyy ja painoa tullu kuukaudessa 5kiloa :O :headwall:

kelan paprut sain ja niitten kanssa pitäs seuraavaks ruveta taistelee, kiva kiva :kieh:

sunburned se litkuki on kuulemma parantunu, nyt jotain kirkasta litkua? liitoskipuja on täälläki, häpyluun kohalle vihloo mut ei pahasti. myös alaselkä ja lantion alue rasittuu helposti ja kipuilee.

minimamma kyllä ahdistaa ja paljon :kieh: mulla kun tota lähtöpainoaki oli aika paljon johtuen mun pituudesta ja muutamasta ylikilosta ni todella kauhulla ootan loppuraskautta :rolleyes:
siis kertykö sulle tosiaan 3,5kg nestettä elimistöön vkossa vai pitikö olla 350g?

sf-mitasta ni mulla aina menny siellä yläkäyrillä tai ylempänä mut silti pojat on ollu ihan normikokosia, alle 4kilon. mä en pieniä vauvoja ees tällä koolla tee :rolleyes:

hikkaa ei mein pienellä oo vielä ollu, esikoisen ajalta muistan sen nakutuksen kyllä hyvin :) kakkosesta en muista et hikkailiko niin paljon.
 
Heippa!! Jepajepajee, huomenna yhteinen neuvola poitsun kanssa ja ne meidän uudet rattaat saapuu huomenna, eli ne Britaxin B-Dualit. Jeejeejee!!! :) Neuvola vähän jänskättää...painon takia justiinsa. Minimamman kanssa samanmoinen fiilis, en syö epäterveellisesti, liikun päivittäin ja silti mun kroppa tuntuu olevan semmonen et sitä nestettä kertyy hitosti. Alkupainoon en uskalla ees arvata paljon on tullut, ehkä 4-6kg, ei mitn hajua...huomenna selviää.
Toistaalta, lähti esikoisestakin äkkiä menemään kilot :)
Tuun hakkaa päätäni Jessin tavoin seinään huomenna sit :D Onneks on paikka missä purkaa näitä juttuja. Mun mies kun ei tod tajua tätä painonnousu panikointia..."Pitää syödä kahden edestä..." oiskin totta :D
 
Joo Jessi, se litku oli ihan siedettävää. Ensinnäkin se oli jääkaappikylmää eikä maistunut oikeastaan muulle kuin sokerille ja hieman kirpeälle. Ja tosissaan se lasillinen vettä litkun päälle oli mahtava yllätys! :D
 
tintsu mulle on tullu jo 7kg :$

sunburned viimeks se litku oli ku hiilihapotonta kokista :x

ainiin, neukkutäti sano et 1.5 tulee uus laki voimaan et äidit saa ite päättää minne sairaalaan menee synnyttämään.
 
painosta mulle on tullu siis nyt 10kiloa.. :ashamed: mut ekaneuvolasta mitattuna niin jotai 8 about.. kun nous alussa jo pari kiloa, mitä on tehny joka raskaudessa mulla..
Mut no.. sellasta se on :D haha.
Esikosta tuli yhteensä 6kg ja kakkosesta 10kg. kaikki jääny osastolle ja sen jälkeen pudotin vielä 15kiloa.. niin nyt olin ilmeisesti sitten sen verran laihempi, että elimistö kerää enemmä ja helpommi tota painoa sit.. tai jotain. Mut eiköhä nää lähe samanlailla ku noiki mitä tossa välissä pudotin..

Nimisoppakin saatiin sovittua sit :D niin ettei mun tarte ruveta nimenvaihtoon sen takia. :> haha.

Huomena viiään lapset anopille ku ne on jo vähä parantuneet tosta flunssasta :) jee. Miehen kaa mennää sit leffaan! Aamusta meen eka käymää kampaajal värjäyttää ripset ja kulmat.
Lauantaina kaverin kanssa shoppailee hesaan ja sunnutnaina mu äitin synttärijuhlia viettämään :> Hauska viikonloppu tiedossa!! :p

Hikkaa ei oo viel ainaka ollu, esikoisella oli ehkä kerran tai pari ja kakkoselta en muista oliko kertaakaa :D Mut kokoajan kyllä jotai potkiskelee tuola :) on vilkas tää poika ♥

Nyt on taas silmät niin sumeet tai näkö kokoajan sumenee ja joutuu tarkentaa jne, et ehkä parempi mennä nukkuu ja pistää silmät kiinni. :>

unet kaikille ♥

pupeltaja & Rasmus 22+1 :>
 
Ihana kuulla etten ole ainoa joka stressaa niinkin vähäpätöisestä asiasta kuin paino.

Saa nähdä paljonko mulla sf huomenna, kun viimeks mitattuna rv15+5 se oli jo 19cm. Musta kyllä tuntuu et kasvu on tasaantunut paljonkin niin tuskin se enää niin paljoa käyrien yli menee, kun tuo edellinen mittatulos :)

Jessi kyllä mä ihan oikein kirjoitin, esikon loppuraskaudessa suurin viikkopainonnousu tosiaan oli ton verran siis 3,5kg, siks mä niin turvoksissa olinkin et ranteista turpos nestekanavat umpeen ja käsistä hävis tunto. Varpaat oli sellaset pienet pallot, iho oli ihan pinkee ja punasen kirjava ja kun nilkkaan painoi sormella niin siihen jäi sellanen kunnon monttu. Raskausmyrkytys se ei kumminkaan ollu, kun kaikki muut arvot oli ok. Kyllä ne neuvolassa ja sairaalassakin ihmetteli, et mistä moinen turvotus johtuu ja ottivat mut sit sisään, että synnytys ois käynnistetty viikonlopun jälkeen, mut poika päätti lähteä syntymään samana iltana itsekseen.
Ekassa ja tokassa raskaudessa mulla siis noita pahoja turvotuksia kerty, niissä viimesten reilun 5 viikon aikana painoa tuli 1-3kg/vko ja kokonaispainonnousu oli lähes 30 kiloa. Kolmessa seuraavassa ei tullu läheskään noin pahoja turvotuksia, ihan normaalin rajoissa varmaan. Nyt kun tätä painoa tuntuu tulevan paljon enemmän, kun mun järjen mukaan pitäs niin alkaa pelottaa et mitä jos alan kerätä nestettä samaa tahtia, kun kahdessa ekassa raskaudessa :/

Monet jo käyneet tai ovat menossa sokerirasitukseen. Millä teille perusteltiin se et teidän pitää käydä siellä?
Mä kieltäydyin kunniasta tällä kertaa, koska mun mielestä se on aivan turha tehdä vähän niin kun varuiks. Toki siihen menen jos jokin asia antaa aihetta, mutta pelkkä yli 25 vuoden ikä tai monisynnyttäjä ei musta ole riittävä syy ja kun mulla ei oo koskaan ollu pissassa sokrua, en oo synnyttäny mitään jättivauvoja (suurin 4130g) eikä ole ylipainoa niin voin mielestäni jättää väliin. Kerran oon rasituksessa käyny, viime raskaudessa ja musta se ei ollu ollenkaan paha, että en sen takia jätä menemättä.

Jeps, mut nyt treffaamaan nukkumattia.
 
sokerirasitukseen meen sen takia, et ekassa raskaudessa oli raskausdiabetes.
Jota ei ois huomattu kans muutoin ku sokerirasituksessa, eli ei ollu koskaan sokeria pissassa siltikään. Tyttö painoi sillon syntyessään päivän yli lasketun 3770g.
Kakkosesta ei ollut raskausdiabetestä- rasituksessa kävin viikoilla 16 ja 28 suunnilleen. Kummastaki selvisin puhtain arvoin. Tyttö paino 4770g syntyessään 10 tai 11 pv yli lasketun..
Nyt menen siis taas ja katotaa mikä on tulos, sokerirasitus on mulla parin viikon päästä :>
Ainiin ja esikoisesta mut määrättiin sinne kun painoindeksi oli yli 30.

Koht lähen kampaajalle kestovärjää ripsii ja kulmii :> jeje. mies osti mulle joskus kuukaus sit sinne lahjakortin ni nyt sain jopa aikaseks tilata sen ajan sinne :)

pupeltaja & Rasmus 22+2 ♥
 

Tuossa minun kumpuni, aika iso mielestäni jo. Tänään pitäisi änkeä se uikkarin sisään ja mennä kylpylään. Enkä löydä bikinin yläosia, alaosa kyllä löytyi, joten joudun tosiaan sen siihen uikkariini sullomaan. Ei mikään onnistunut asukokonaisuus tämän masun kanssa se ihan tavisuikkarini, mutta just ja just pysyy strategiset paikat piilossa, joten sillä menen! :LOL: (Olisi varmaan pitänyt jotain sievempää laittaa päälle, kuin vain tuollainen nafti kotipaita, kun oikein internettiin kuvansa pläjäyttää :) )

Vatsatautisille sympatioita! Itsellänihän se kaamea vitsaus oli toissa viikonloppuna ja vielä maanantain ja tiistain jouduin olemaan kotona, kun olin niin heikossa kunnossa.

Sokerirasitusta ei sen kummemmin perusteltu, tarjottiin ja menin. Menen mielelläni tuollaisiin vaarattomiin ja harmittomiin tutkimuksiin, joista voi olla hyötyä, mutta ei ole mitään haittaakaan. Mutta vapaaehtoisiahan ne ovat. Hassua muuten, että minä en nimenomaan saanut sen litkun jälkeen yhtään vettä juoda, vaikka kovasti janotti ja pyysin. Laismiintuneelta pahalta kokikseltahan se maistuu, mutta helposti sen kietaisi. Sitten odottelua ja muutama verikoe, ei paha rasti ollenkaan. Huimausta/heikotusta kyllä oli, mutta kyllä sen ihan hyvin jaksoi.

kurkkunaamio ja kolmonen 25+6
 
Huomenet!
Ihania massuja taas kuvattu :)

Täällä olo alkaa olee jälleen voiton puolella! Toivottavasti tämä oli nyt tässä. Tyttökin ihmeen pirteä mutta kaipa ne lapset jaksaa samalla tavalla.Eikä nyt ole minulle tai miehellekään tauti tarttunut.

Onneks on viikonloppuvapaata niin saapi huilia :) Kokkailla pitäs tänään vihdosta viimein sitä uunilohta,puolet mies paisteli toissapäivänä ja nyt loput uuniin. Viikonlopun ruoka idiksiä viä mietin..

Kolmelta olis kampaaja,pääsee leikkauttaa tätä tukkaa kun kasvanut niin ptikäks ettei saa kivasti enää millään :)

Nyt aamupalalle.. Viikonloppuja :wave:

Perdy 26+1
 
Huomenta! Piti tulla jo kuikkii heti ku heräs et mitäs täällä on kirjusteltu :)

Aattelin et siivoilis tänään, ku vimppa sairasloma päivä niin kait mun pitää jo kunnossa olla et uskaltaa siivoilla. Jos nyt selkä rasittuu niin ei voi mitään, huomenna on joka tapauksessa työpäivä ja rasittuu se siellä viimeistään. Hirveetä paskanjauhantaa ollu töissäkin, mässäileevät ja arvuuttelevat kuka on meiän osastolta taas sairaslomalla, oon itekki päässy jo arvauslistalle. En ymmärrä mitä se kellekää kuuluu varsinkaan toisilla osastoilla.

Just tuossa lakanat tosiaan pesuun ja sitten jos aamupalan jälkeen kävis lenkillä, ja vähä koittas imuroida ja aattelin vispipuuroo tehä pitkästä aikaa niin on eväiksikin. Pakkanen lauhtunu tunnissa jo 8 astetta et jospa se lauhtuis nyt kunnolla, -20 enää nyt 9 aikaan. =)

Ainiin ja vaaveli veti eilen semmosta iltajumppaa et ihan nauratti jo ihteeni, ja mies taas sai korvaan kunnon potkuja :D Aamulla käynnisty jumppa myös :) Ihana murunen!

Ainiin en tiiä oliko jo puhetta mut meille on myönnetty se lapsivakuutus, nyt on maksettu se varausmaksu ja myöhemmin tulee varsinaiset laskut. Sit se muuttuu muistaakseni juniori vakuutukses ku murunen syntyy.

Jos nyt ei tän kuun loppuun eli tänään tai maanantaina kuulu asunnosta mitään, niin se tietää et päästään vasta toukokuulla muuttaa ja mä revin kyllä pelihousut. Onse kumma ku kaupungilta et voi hakea ennnen ku on raskaustodistus ja sitten ku se on niin ei oo asuntoja ja jonot on hirveet. Mä en kestä jos ei pääse laittelee tavaroita, pesee vaatteita, hankkii enää mitään ku ei mahu minnekään. Äitiyspaketti sentäs oli kelalta myönnetty et nyt pari viikkoa ootella, senkin saa kattomisen jälkeen viiä anoppilaan.

NYT kuitenkin POKS POKS 25+0!!

Tinsku ja Reinorakas :heart: 25+0.. vau!!
 
hyvä, perdy ku ootte parantumaan päin! inhottava tauti..
Täällä aamut on niiiiiiiin perseestä, ei millää sais ittee ylös :ashamed: Ja sitte ku tämä kämppä on niin pirun kylmäki! No nyt ei onneks niin kylmä, ku pakkasta vaan -12 ...mutta sillon ku oli ne -30 pakkaset nii oli yhtä tuskaa! Ikkunat oli jään peitossa ja me täristiin sisällä! Ja kukaan ei tee asialle mitään.. No ihan sama, se on seuraavan asukkaan murhe, koska me muutetaa pojun kaa huhtikuun alussa. En jaksa enää pistää tikkuakaan ristiin tän rotankolon suhteen.

:heart:pOKSPOKSNOONATANI 24+0:heart:
 
Heippatirallaa!!!
Mä oon niin hyvällä tuulella, oltiin siis neuvolassa poitsun kanssa ja ensinnäkin hän sai vaan kovasti kehuja, nyt siis 2v 92cm/13kg ja KAIKKI superisti :)

Vauvamassun neuvola oli kanssa ihan napakymppi;
- sydänäänet kunnossa <3
-sf-mittaa ei otettu nyt, antaa lääkärin ottaa sen seuraavaksi ja näki että masu on justiinsa semmonen kun pitääkin
-paineet,pisu ja hemppa kaikki kunnossa
-painoa oli tullut nyt lähtöpainoon verraten 5kg, kuulemma ok, mua ahdistaa vähän VAIKKAKIN oli ihana kuulla että olen hyvässä kunnossa ja painoa saa tota tahtia tullakin! Ehkä siihen painonnousuu ei vaan ikinä totu. Jessi mä oon nyt laiska enkä jaksa selata takasinpäin, mut oliks sulla tuolla masukuvia? Muistaisin et oot niissä ainakin ollu hyvässä kunnossa, vai näkyykö sun mielestä ne kilot sulla jossain muualla kun masussa ja tisseissä? Hassusti muotoiltu, mut hiffaat varmaan :D

Aaaaah, nyt KELAn sivuille täyttelee rahajuttuja ja sit oottelee posteljoonia uusia rattaita tuomaan :)

-tintsu ja hevikumpu vol 2 22+3 :)
 
minimamma no aika hurjat turvotukset on kyllä ollu :O toivotaan et nyt ei tuu. mulla oli ekassa raskaudessa kans aika pahat mut ihan normaalin rajoissa kuitenki. kesä kun oli ni keräs vielä enempi.

pupeltaja mulla oli kans ekassa raskaudessa r-diabetes mut tokassa ei. esikkopoika paino syntyessään päivä lasketun yli 3765g et aika lähelle tein neidin painoa :D kakkonen oli vähän isompi, 3880g.

kurkkunaamio ihan mukavan kokonen massu sullaki :) laitan omani näkyviin illemmalla.
siis sulla oli vielä sitä maultaan hiilihapotonta kokista sokerirasituksessa? meilläpäin on nykyään kirkasta litkua ja kuulemma parempaa ku edeltäjänsä. tietty toi on kotkassa et en tiiä onko mein kaupunki päässy siinä ajan tasalle :kieh:

perdy hyvä että tauti helpottaa, aika kauanhan se tais kestää kuitenki mahataudiks?

tinsku oon kuullu tolta sun alalta just tollasta paskanjauhantaa mitä siellä työpaikalla harrastetaan. serkku on alalla.
me saatiin asunto tosi äkkiä sen jälkeen kun raskaustodistuksen vein vaikka täälläkin on kaupungilla törkeet jonot. raskaana ollessa pääsee onneks jonojen ohi :)

tintsu puhuukos tein poitsu jo paljon? meillä ykkönen alko 2 veenä vasta puhumaan enempi sanoja mut kakkonen pölötti jo täysiä :D toki niillä oli eri lähtökohdat ja esikko on ollu motorisesti paljon aiemmin kehittyny :)
ja ymmärsin juu sun pointin :D on mulla jossain alussa masukuva ja oon mä hyvässä fyysisessä kunnossa, lihasmassa on aika paljon mut myös muutama ylikilo. alkuunhan mulla ei painoa tullu ku tosi hillitysti mut nyt sitte oli pompsahtanu sen 5kg :kieh: mulla ekassa levis kyllä perse ja reidetki jonki verran mut tokassa ei niinkään. nyt on alkanu osa kalsareista kinnaamaan joten kai jotain leventymistä on tapahtunu mut ei ihmeemmin. mua vaan ahistaa toi painonnousu senki takia et lukemat on niin kovat koska oon pitkä ja mä en halua et 100kg menee rikki :ashamed:

ihanaa et on perjantai eikä huomenna tartte nousta aikasin, kaameita noi aikaset nousut :snotty:
mun piti lähtee kelaan mut äitin auto temppuilee ni saa nähä nyt et kerkiinkö tänään.

jessi ja pikkuj 24+0 poks :heart:
 
Jessi Poitsu puhuu ihan hirveesti. Oikeestaan vois sanoa että ihan "täydellisesti". Se panttas pitkään, tuli vaan sanoja ja sitten yhtäkkiä alkoi toi lörpötys. :D Ja nyt se on hiljaa vaan ku nukkuu tai sukeltaa. xD
Tsemppiä sen painon kanssa, onneks ollaan jo raskauden paremmalla puolella ja maaliviiva häämöttäää ja sit pääsee karistelemaan kilot veke :) Ellei ne jää jo osastolle :)

Tinskulle tsemppiä paskanjauhajien kanssa, voi stna että ne voi olla ärsyttäviä. Odottava äiti jos kuka saa olla saikulla niin puhtaalla omallatunnolla että!!! :) Mehän kannetaan uutta elämää. :) Naiset voi sitten olla veemäisiä joskus ;) hehe
 
Tänään oli postissa ihanuuksia:

Hattentatti: VAUVAT & TAAPEROT - UNILIINAT - Uniliina- mallisto - Uniliina- Pilvi, turkoosi (TRIKOINEN) tämä uniliina, (vaikutti tosi hyvältä nyt pitää opetella kapalointeja nuken kera. Ihanan joustava ja hengittävän oloinen!)

ja


näyttää kuvassa isommalta mut ihana mini mini body koossa 50cm ja pipo.. isosiskolle tuli kans isosisko pipo ;D

ja tässä maha päivitys:

Pallo se on.. :) <3

Luekelen nyt lisää ja kommentoin teidän jutskuja toiseen kenttään :>

mmilia! 24+1
 
Sokerirasitus: 12 viikolla olin ja arvot oli puhtaat. 4,8/5,2/4,8 , mutta neukkutäti pistää nyt vielä uudestaan. Se on viikolla 26! Ja syy on PCO.

Paino Mua kanssa kauhistuttaa puntari kun ylimääräisiä kiloja oli alkuunkin, ei sais kamalasti tulla mutta tuppaa silti tulemaan.. nyt on tullut 5,5kg yhteensä.. tavoite olisi max. 12kg.. ja huonolta näyttää :/
Bmi oli siis 29.
Esikoista odottaessa tuli 29kg! bmi oli silloin 24.
Se on sukuvikakin että paino tulee helposti, vaikka söisi kuinka terveellisesti, ja tiputtaminen on vaikeaa.. :( Monet sanoo että tuo painon suuruus on tekosyy verrata sukuvikaan mutta niin se vain on ja raskaat luut vaikuttaa kanssa tähän painoon tj eli ollaan aika rotevia naisia meidän suvussa.

Vakuutus: Esikoisella on lähivakuutukselta joku vakuutus, joka otettiin ennen syntymää. Ja me ei olla tarvittu sitä kertaakaan.. että tälle toiselle ei sitten oteta *koputtaa puuta*.. Esikoisen omakin ollaan ajateltu lopettaa nyt..

Turvotus: Ei oo vielä turvottanut, veikkaan että se tulee pian, viimeistään kesän alussa kun alkaa ilmat lämmetä..
Esikoisen aikana turpos loppuraskaudessa varpaat toisiinsa kiinni, se oli kamala näky :DDD/ (esikoinen syntyi heinäkuussa)

Mua jännittää ku oon niin lyhyt ja maha alkaa tulla eteen että pian en pysty enää autoa ajamaan koska penkin pitää olla niin lähellä rattia ja maha alkaa tulemaan väliin, kyllä se vielä menee mutta veikkaan että kun 30 pärähtää mittariin ja mahan kunnon kasvu alkaa niin se on hei hei auto :wave:

Toinen: oon aina vihannut mantelikalaa, jota oli tänään koulussa ruokana. Mutta luojan tähde se maistui tänään hyvälle :p :p NAM. NAM. olin ihan taivaissa, en oo ikää syöny niin hyvää kalaa o_O
Ihana tämä raskaus aika!

Kolmas: Jep jep, ja olen omenalle allerginen. raskaus vissiin on altistanut sille, mutta saan omenasta hengenahdistuksen ja suun,kaulan,kurkun alueen turpoamaan.. :,/ ja oon aina tykänny omenasta.. harmittaa!!

Meillä alakoi nyt talviloma. :) saa rentoutua!
 
Tinskulle tsemppiä työpaikalle kusipäisten kans! Mä kans niin vihaan tollasia! Niillä ei tod. näytä olevan omaa elämää, ja jos on niin se on niin paska että ihan väkistin halutaan elää muiden elämää! Ei muuta ku pole suohon ne! :vampire::kieh::headwall::LOL::D
 
Hulinapäivä takana.. Tyttö senverran kunnossa että menty pitkin kyliä koko pvä.Keittiöremppa saatu loppuun ja uusi tukka mammalla :D uunilohi onnistu hyvin myös,just santsasin iltaruoaks tytön kanssa.Kaupassa käytiin ja huomenna tortilloja herkutellaan :p

jessi meillä siis viikko sit oli toi tauti,kesti vuorokauden ja nyt oltu normisti töissä ja päikyssä niin alko sit tyttö uudestaan ke iltana oksentaa.. :/ mut meni kans yhtänopeesti ohi,onneks. Viime keväänä kun töissä jylläs noro niin mä kävin sen kolme kertaa läpi.. että ihan tarpeeks mahatautia hetkeks taas :D

suski onneks pääsette muuttaa pian! mä vihaan kylmyyttä ylikaiken ja en voi aatellakaan miten olette pakkasilla palelleet siellä :( nyt onneks muutto tiedossa.

Ihania vaatteita mmilia tilannu babylle :) Mulle tuli kans tänään postissa pikkujätkälle body ja housut, fb:n kirpparilta vaan 1,50e ! ja ihan ku käyttämättömät :) ja alkuviikosta tuli sieltä babypandasta kans postia pojalle :)

Kelasta tuli vihdoin postia myös! ensviikolla maksetaan avustus :) kaikenkaikkiaan hyvä päivä siis!

Perdy 26+1
 
Heipähei!

Olipas taas luettavaa, kun muutama päivä jäi reissun takia välistä. On kyllä tosi kiva, kun on aktiivinen ketju! :)

Kiva idea laittaa päivän ruokia listalle toisille ideoiksi! Meillä on tänään makkarasoppaa ja iltaherkkuina erilaisia hedelmiä paloina ja nougatjäätelöä :p

Ostettiin laivalta vauvalle ensimmäinen oma juttu! Bpa-vapaa tuttipullo! Saadaan kuumalla mukaan keitettyä vettä ja äiti pääsee hummailemaan välillä ja vauva saa pumpattua maitoa pullosta. 3 ekalla toiminut systeemi, niin oletan ja toivon, että toimii tälläkin *kop,kop,kop*

Mä en ole edelleenkään laittanut niitä äippärahapapereita mihinkään, kun ei palkanlaskija ole vastannut mitään! :mad: Maanantain muistutan sitä vielä ja sit vien suoraan kelaan kuuluu tai ei!

Sokerirasituksessa en ole koskaan käynyt, enkä ole nytkään joutumassa. Aika jännästi vaihtelee nuo syyt siihen joutumiseen. Mulla on pco todettu jo ennen ensimmäistä lasta, esikoinen painoi yli 4kg ja nyt on jo 4. tulossa :confused: Olen kyllä ihan normaalipainoinen (bmi 23) ja raskauskiloja on tullut 10-12kg aiemmissa raskauksissa eli ihan normaalisti ilmeisesti. Ylimääräisessä verikokeessa joudun kyllä taas käymään 36viikolla, kun kakkonen oli valohoidossa keltaisuuden vuoksi, mutta se nyt ei tähän liitykään =)

Vauvavakuutuksesta odotellaan vastausta vielä. Eiköhän se sieltä irtoa, kun ei ole nytkään mitää ihmeellistä menossa. Aika vähän ollaan käytetty muksuilla vakuutuksia kyllä, mutta eihän sitä etukäteen tiedä. Myös jos ajattelee, niin kaikkea maallista tulee TIETENKIN vakuutettua kalliisti, kuten auto, koti ym. niin miksei sitten niitä oikeasti tärkeimpiä???

Mutta nyt sitä makkarasoppaa.

 
Otokka
Oikeasti viikot vaihtuvat vasta huomenna, mutta tulin jo muutaman tunnin etukäteen poksumaan itseni rv:lle 27. Kuvan kanssa (jota en osaa edelleenkään pienentää :ashamed:)!



Otokka ja MunamiesPikkarainen 25+6
 
Viimeksi muokattu:
Pitipä tulla pikaiseen päivittämään, kun on tullut niin hirveästi tekstiä :)

Täälläkin käytiin maanantaina neuvolassa. Painoa on myös tullut, nyt 6,2 kg alkupainosta bmi oli 22. Ahdistaa, pitäisi kaivaa jostain esikon neuvolakortti ja vertailla vähän painoja. Toivottavasti vauhti hiljenis, mutta tuntuu vain kasvavan :(

Joku kyseli sokerirasitukseen passituksen syistä ja täällä minut sinne laitettiin vaikka perusteita ei juurikaan ole, pissat puhtaat, ja painonnousukin on kuulemma ihan normaalin rajoissa. Ihan varalta menen sinne rasitukseen, kuulemma joskus voi olla niin että vauva syntyy pienipainoisena raskausdiabeteksestä johtuen ja esikkoni painoi täysiaikaisena syntyessään vain 2,5kg eikä syytä pienipainoisuuteen löydetty.

Nyt vauvan kokoa tullaan seuraamaan tarkemmin ja pääsen ilmeisesti kokoarvioultraan loppuraskaudesta. Viime raskaudesta ei vauvan pienikokoisuudesta huolimatta ollut sf-mitoissa mitään poikkeavaa.

Verenpaine edelleen alhainen 113/68, hb oli 116, eli noussut vähän :) sf-mitta oli 22,5 ja kuulemma yläkäyrillä mentiin. Sydänäänet oli 138. Vauva potkiskelee oikein kovasti ja reippaasti, mahtuu mukavasti vielä liikkumaan joten potkuja tulee milloin minnekin

Mimmimami, en ole minäkään papereita laittanut kun en vain ehdi enkä jaksa alkaa miettiä niitä kohtia :) Sitäpaitsi en tiedä että otanko pakkauksen vai rahan. Kysymys: Saankohan saman äitiyspäivärahan kuin esikoiselta sain? Katsooko ne sieltä aiemmat päätökset ja tekee uudet niiden perusteella? Olen jotain tällaista joskus kuullut...

Tuota vakuutusasiaa olen myöskin joskus miettinyt, mutta jostain syystä en ole nähnyt erillisen sairasvakuutuksen hankkimista tarpeelliseksi (tämä tietysti kolahtaa vielä joskus omaan nilkkaan). Nimittäin mielestäni julkinen on toiminut ihan hyvin. Esikolla on ollut korvatulehduskierre pienestä lähtien, mutta olemme kyllä päässeet kohtuullisen hyvin putkituksiin ja korvalääkäreille. Toisaalta olen myös vähän sitä mieltä, että jos kaikki lähtevät yksityisiä koluamaan, niin julkinen terveydenhuolto rappeutuu ja palvelun laatu huononee, eriarvoisuus lisääntyy jne. Eli niin kauan kun julkinen meille pelaa, en näe tarpeelliseksi vaihtaa yksityiselle :D

Tämmöstä tänne, hirveän nopeasti meni viikko, nyt pyykkivuoren kimppuun ja sitten lukemaan hyvää kirjaa :)

Iina ja muru 23+5
 
suski Haha, mä en oikeen oo ikinä tykänny teksti bodyistä.. jotain mumman kulta, äidin kulta, maitokone.. tms.. mutta tuo teksti oli jotain niiiin... :D että se oli pakko saada!

mimmimami aika jännä, meillä terkka kertoi että PCO diagnoosin kanssa on sokeri rasitus kahteen otteeseen :eek: Jännä kuinka asiat vaihtelee paikkakunnittain :)
 

Yhteistyössä