** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

Pikainen merkkaus.

äityli Suuri osanotto ja voimia surun keskelle. :'(

Eilennä oli neuvola, painoa on tullut niin että soi, melkein kilo per viikko. :O Täytyy täälläkin nyt alkaa vähän hillitsemään itseään ettei ihan kaikkea syö mikä eteen osuu. Onneksi on miehellekin tullut raskauskiloja (joita se kyllä kaipasikin, IMHO) niin ei tarvitse yksin alkaa karsimaan.

Seuraavaksi raskausohjelmassa sokerirasitus.

Meilläkin ollut työn alla Rasmus. :LOL: Eipä oltu näemmä yksin. Nooh, onneksi on vielä aika kehitellä, ja on meillä sille kilpailijanimikin, ei näkynyt suosituimpien nimien listalla. :)

MJ & Salarakas 23+1
 
suski90 mun mielestä joonatan käy hyvin etunimeksikin, vaikka oiski jasper toisen etunimi :>
Eihän sekään oo paha vaikka ihmiset luuliskin et oot siitä sadusta ottanu, siinäki ne on varmaa sen takia sellaset ne nimet kun ne sopii yhteen :)

Lily-jane veikkaan kans samaa, et sillon se Rasmus on alkanu sitte ihmisiä enemmä kiinnostaa nimenäki. Meillä taas meinas tyssätä siihe ku miehel tuli se laulaja mieleen siit nimestä ja sei yhtään tykkää, en kyllä mäkään mut mulla sei tuu siit mieleen, koska sen laulajan nimi on kutienki lauri :D ja se bändikin on The Rasmus, nii jotenka en sillei yhdistä :) mikä on hyvä koska muute jäis varmaa se nimi käyttämättä :>

En oo koskaa käyttäny inkivääriä ruuanlaitossa :D Heh.

rattaat on postista noudettavissa! hihi. hauskaa! pääsee tänää ihailee niitäkin!! :)

pupeltaja & Rasmus 22+0 ♥
 
Rasmus on ihana nimi!
Jos esikoinen olisi ollut poika olisin tehnyt kaikkeni että siitä olisi tullut Rasmus, mutta tyttö tuli!
Salkkareissa oli siihen aikaan sivuroolissa se koulukiusaaja jätkä, jonka nimi oli Rasmus se oli jotenkin tosi suloinen, ja se nimi iski heti.
Enää en toki ajattelis sitä nimeks kun tuntuu että niitä on pikku hiljaa joka kulman takana.. :)

suski: Joonatan on hyvä nimi! tykkään, tykkään!

Ainoat nimet on josta en tykkää että kirjoitus muotoa on pitäny väkisin muokata erikoiseksi, tässä oli juuri NICLAS kastetuissa.. Nätti nimi, mutta miksi pilata C:llä kun sukunimi oli perus settiä vrt. mäkinen!

toki tämä niclas c:llä istuis jos sukunimi olisi sitten britti tms. mutta mua inhottaa ku täysin suomalaiselle lapselle pitää vääntää tuollaisia nimiä.
Siis tyyliin: Felicia, Jadessa yms menee mun makuun.. mutta ei nämä CAROLINA, LUUCAS , NICLAS, NICO, MICO... :X MÄKISET :D

Pupeltajan tytöillä ja tulevalle pojalla on erikoisen kauniit toiset nimet.
 
pupeltaja meillä oli pakastevalkosipulipatonkia mut noi leipomon omat on kans hyviä. ootko maistanu tai saako teilläpäin aurajuustopatonkia? se on tosi hyvää :p ja sit rakastan niitä panineja mut täällä saa aika heikosti niitä. no subi on kotkassa mut muuten ei kyllä oo liiemmälti tarjontaa. yhestä baarista sai aikanaan, tosi nameja :p tänään meinasin pitsaa vääntää, kävi tekee mieli :D
mein poikien nimiä en viiti täällä sanoa kun en tiiä ketkä kaikki täällä lukee ja niistä mut tunnistettais satavarmasti. miehen ex on sellanen kyylä et saattaa täälläki pyöriä :kieh: on aiemminki kyttäily mun kirjotuksia ni miks ei nyt sit :rolleyes:

harhis ymmärrän, mäki vihaan odottamista ja siks tää raskausaikaki on niin tuskaa :D mulla vasta huomenna neuvola mistä saan noi paperit ja sit kestää ties kuinka kauan enneku ne saa ne käsiteltyä :headwall:

suski tosi kiva nimi toi joonatan ja sopii hyvin jasperin kanssa :) ja mitä sit vaikka joku aatteliski et oot ottanu siitä sadusta nimet, hienot nimethän ne on ja nykyäänhän otetaan vaikka mistä nimiä lapsille. onhan noita brookeja ja ridgejäkin... ja sitäpaitsi, se on muutes kasper, ei jasper :D

linea negraa ei oo ainakaan vielä, ekassa tais hailu olla, tokassa ei vissiin. tosi hyvin muistan :D

inkivääristä ei suositella raskaus ja imetysaikana

mmilia joo en mäkään tykkää noista vierasperäsiksi väännetyistä nimistä mut makuasioitahan nää on :) täälläpäin on muutes sisarussarja kellä just tollasia nimiä ja oon vähä niitä kauhistellu, yks on meinaan jirco-rico...

suuhygienistillä käyty aamusella, ei reikiä mut hammaskiven poisto oli taas tuskien taival, jösses että se sattuu :x täällä kun poistetaan manuaalisesti ne vaikka ultralla sais kivuttommammin. tiiä sit miks ei oo hommattu laitteita, rahakysymys varmaan taas seki :rolleyes:
vaukki on potkiskellu ihan kivasti, aika ajoin ilmottelee itestään niin ei tartte olla huolissaan :) huomenna sit sinne neuvolaan.

jessi ja pikkuj 23+5
 
Lily-Jane, aiemmin tota inkivääriä suositeltiin pahoinvointiin, mut nyt on tutkittu että saattaa olla haitallista. Neuvolasta saadussa kirjasessakin lukee ettei suositella, ja googlesta llöytyi kans tietoo että ei sais käyttää. Mut mä oon silleen ihan vaan pikkasen laittanu :saint: Thaimaassa ja muualla sielläpäin se on niin yleinen mauste, että tuskin välttelevät sitä sielläkään.. Mäki rakastan makaroonilootaa, aromisuolalla ja ketsupilla höystettynä varsinki :D
 
Jessi: APUA, ONKO!?:O voi perse :LOL: Siis Kasper, Jesper ja Joonatan?
no selkispä toiki!

Hain just postista babypandan vaatepaketin, IHANIA vaatteita pojulle, ihan peeniäsöpöjä!
Ne sukat ja se pipo :rolleyes: JA SE POTKUPUKU!:heart:
 
mmilia heh, tääläpäi just tein kartotusta niin mun kaveripiirin lapselliset tuntee yhteensä kaks Rasmus nimistä ja toinen niistäkin on jo isompi lapsi ja toinenkin yli kolme vuotias.
Eli ei vissiin oo kovin yleinen täälä :D kun ei tällä kylällä oo yhtää ja naapurikyllläkää tiedettävästi, ainaka siis mun kaveripiirin korviin kantautuneita, niillä lapsia päiväkodeissakin eikä sieläkää ole :D
Eli en taida siis olla huolissani tosta Rasmuksen yleisyydestä kun sei täälä näy vielä ollenkaa :> mikä käy mulle paremmi ku hyvi :)

Jessi75 tääl on tossa vartin ajomatkan päässä Subi :> ah ihanaa. voiski mennä sielä käymää tänää taikka huomena :) nams.

Mies tossa nyt vatkaa muussia ja tehtiinki nauravii nakkeja sen kanssa ku rupes nakkia tekee mieli :D:D Ni meen tonne syömään sitte :) ja muuten aika hauskaa et mies tekee ruokaa :> ( meillä siis TODELLA harvinaista tämmönen) :>:>

Pupeltaja & Rasmus 22+0
 
harhis hieno masu!

suski mäki tajusin sen vasta viestin lopussa et eihän se ookkaa jasper vaa kasper :LOL: mut parempihan se niin on :D jasper ja joonatan natsaa hyvin :)

pupeltaja nakit ja muusi :p ja ne subit on kans :p pitäski mennä taas joku päivä käymää ku ei olla pitkää aikaa syöty niitä. tänää teen pitsaa :p ootko muutes koskaa tehny peppi pitkätossun voimavuokaa? se on aika hyvää :)

nuoremmalla pojalla on väärä purenta :| varmaan tutista johtuva. ei kiva. nyt sit seuraillaan ja vuoden päästä tarkistus niinku nyt muutenki ois hammastarkastus. sano kyl hygienistiki et eipä tän ikäsille paljo voida mitään vielä tehdä et vanhempana vasta sitte.
eksyin robbariin ja rahaa palo taas tolkuttomasti :kieh: oli alennuksia ja sit ostin itelle uudet isommat rintsikat ja erotiikantappajakalsarit ku omat alkaa kinnaamaan.

rasmus nimestä, mä en tiiä ku 2 rasmusta, toinen jo aikuinen ja toinen ehkä joku 3-vee tjn. et ei kovin suosittu taida olla ainakaan tällä hetkellä. nätti nimi :)
 
jessi75 enpä oo koskaa kuullut voimavuoasta :D:D mitä siihen tulee? :)
Aijoo, meijänki pitäs tält pienemmält ottaa tutti nyt pois hyvis ajoin ennenku vauva tulee sitte syömää omaansa ettei lähe tutit isommalle aina salaa :D ehtis vielä hyvin unohtaa tutteilun ennen kesää ku nyt ottais :)

harhaanjohtajalla mahtava masu :>

Koht tää lähtis käymää kaverin kaa tallilla- tekemässä mitä? en todellaka tiedä mut sinne lupauduin mukaan. Ratsastaa en uskalla mahan kans ku taukoo niin paljon välissä, monia vuosia. ehkä jopa 9 vuotta?? tai kerran kokeilin tässä välissä joskus ehkä neljä vuotta sitten..
no kai sit vaa otan tytölle parit kuvat hepoista :> Ja sit meen käymää kaverilla kahvittelee :)

pupeltaja & Rasmus 22+0 ♥ (meinaan kokoajan kirjottaa 20+0 )
 
Pakko tohon nimiasiaan munkin kommentoida koska meidän poika on Lucas eikä ainakaan mitenkään väkisin väännetty sitä Ctä siihen :D Ja lausutaan just niinku kirjotetaan, ei oo siis Luukas vaan Lucas. No eipä tosiaan olla mitään perussukunimen omaavia, mut ei nyt mitenkään kovin ulkomaalaistaustaisenkaan. Suomenruotsalaisia enemmänkin...MUTTA vaikka ei oliskaan noita juuria niin en mä silti antais lapselleni ihan ns "perus"nimeä, ei vaan tuntunu meidän jutulta. Ja eipä ole tämän kakkosenkaan nimi ihan supisuomalainen. Ja mä oon aina ollu niin ilonen että mun vanhemmat on ajatelleet sitäkin asiaa, että esim mun nimi on helppo ääntää lähes millä vaan kielellä, varsinkin kun ollaan aina reissattu paljon. Mutta silti munkin etunimi on ihan tavallinen. :)

Tottakai on ääripäitä jotka vääntää munkin mielestä ihan kamalia nimiä lapsilleen, mutta ei mun mielestä nyt oo niin paha jos nimessä K-kirjain onkin korvattu Cllä. :D
 
Jospa sitä sairastelun keskellä vähän kirjottelis. Ensin sairastuin itse flunssaan:snotty: jollaista ei ole aikoihin ollut, sit mies ja nyt pikkuneiti kuumeessa. Onneks itsellä ei enää kuumetta ja pääkin pysyy matkassa mukana ettei satu joka liike. Ensiyö taitaa mennä tytön kanssa valvoessa :|.

Pakkaus tuli tänään haettua postista mutta vielä en ole ehtinyt sitä avaamaan. Jospa sitä illalla sitten vähän hypistelis :) . Menin sitä hobbarista tilaamaani vaunukoppaa hakemaan ja tuttu postinainen sanoi että sulle tuli pakkaus tänään ja antoi pakettikortin suoraan käteen :).

mmilia08 Meillä taitaa olla tuo sama avec vohvelirauta ja meinaan sen joka kerta heittää seinään ku tosiaan yks vohveli paistuu kauan :kieh:.

Talvitakki täytyis munkin löytää ku ei meinaa vetoketju mahtuu kiinni. Mitään hirmu kallista ei viitsis ostaa parin kuukauden takia.

Meillä asustaa tällä hetkellä 3 pientä koiruutta ja jokapäivä tulee imuroitua mutta nolottaa myöntää että en tosiaan ole mikään siivousintoilija.

Mä en edes kehtaa laittaa tänne meitin ruokia. Uunilohta vois tehä kans jokupäivä mutta tyttö ei kalasta välitä eli sille sit jotain muuta.

Nepsus & Hippu 23+4
 
Neuvolassa kävin tänään, hemppa oli sitten laskenut 97:ään, nyt piti aloittaa rauta, ja aina olen siitä ripulin saanut, että sitä odotellessa. :| Ärsytti vähän kun terkkari kyseli, että onko mulla jotain lomia mitä voisin pidellä, että saisi levätä. Eiks se saikku ole sitä varten, jos ei töissä kykene käymään? Vai lomia pitäisi siihen tuhlata? En aio pitää kesälomaa ennen äitiyslomalle jäämistä, vaan säästelen, kun äippäloma alkaa vapusta.

Pupeltaja, mullakin oli sf-mitta tänään 23, mutta viikkoja siis vähän enemmän. Keskikäyrällä mennään täällä.

Väsymys on tosiaan kaameeta, vaikka nyt lomalla saa päikkäritkin vedellä. Verenpainekin on matalalla, 94/62, mutta senhän minä tiesinkin jo, kun olen kotona mittaillut kun olo on ollut niin heikko. Suolaa ja salmiakkia pitäisi alkaa syömään. Tai siis suolaa lisäämään ruokiin.

Jäi muuten vihreän teen keskustelusta aikaisemmin vielä sanomatta, että minäkin tykkään siitä vihreä tee + minttu yhdistelmästä. Sellainen vihreä tee, jossa lukee oriental (tms.), on mielestäni tunkkaista ja pahaa. Ja tosiaan ei kiehuvaan veteen, niin kuin joku sanoikin.

Joonatan nimi on ollut meilläkin harkintalistalla joskus (esikoisen kohdalla), mutta hylkäsin sen takia, että siitä tulisi varmaan "Jonttu". Haluan antaa lapselle sellaisen nimen, ettei siitä väännetä lempinimeä, vaan kutsuttaisiin sillä oikealla nimellä. Mulla ei ole kyllä mitään ideoita oman lapsen nimestä vielä.

kurkkunaamio ja kolmonen 25+4
 
Mä luulen et mmilia08 tarkotti siis suomalaisia nimiä, joissa k on vaihdettu c:ksi. Lucashan on oikea nimi, ruotsinkielinen vastike Luukakselle/Lukakselle. Itsekin suosin kansainvälisiä nimiä (meillä kyllä sukunimikin ulkomaalainen), mutta mitään Nicoa tai Miccoa en lapsestani tekisi :D
 
Tänään oli kauppapäivä :D Käytiin kaverin ja sen muksun kaa, saatiin ihan rauhassa kierrellä ja katella, ei ukot hoputtanu ;)

Päivällä kävin kahtoo taas kummityttöö ja sen sisaruksia, äippää unohtamatta :) Ja samalla tsekkasin vaavin sydänäänet, etsinään jälkeen löytyi. Illalla sit mies kuunteli mun mahaa niin pikkunen potkas sitä korvaan :D

Voi enää kaks päivää saikkua ja sitten töihin. Jospa menis hyvin. Ollaan tässä tekemässä lähtöö koirapuistoon, ei oo yhtään lenkkeily fiilis nyt.

Pakko oli googlettaa mitä on Pepin voimavuoka, voipa olla ihan hyvä ruokakin. Mulla on tarkotus huomenna tehä uunipussissa haudutteua kanankoipee ja pottuja samassa :p sitten perjantaille semmosta ihanaa riisitonnikala vuokaa, mihin tulee sekaan herbemaissipaprika, tilliä ja kastikkeeks päälle kuohukermachiliketsuppiseos :p aivan mahti hyvää. Kaverin edesmenneeltä isältä sain joskus ohjeen ja on se ollu käytössäkin sit.

Jepulis jee, Harhaanjohtajalla söpis massu btw.

Nyt tää lähtis niin vointeja mammat! =)
 
Ihania masuja teillä kaikilla. Tuntuu et oma massu on pieni muihin verrattuna :) Täytyis yrittää ottaa kuvaa sillä esikoisesta ei ole ainuttaka masukuvaa ennen ku neiti päätti syntyä.

Pakkaus avattu ja täytyy vaan ihmetellä muutamaa sen sisältämää vaatetta (jääköön sanomatta). Kyllä on muuttunut 2008 vuoden pakkauksesta. Tuttaa ei ole laisinka ja esim froteiset sukat on paljon ohuemmat.

Tytön kuume senkun nousee. Ei ole koskaan ennen ollu neidil noin kova kuume ja tämä äiti ihan stressaantunu. Kunhan ei tule kova yskä sillä se taitaa tietää meidän bpd potilaalle sairaalareissua.

Nepsus & Hippu 24+4
 
pupeltaja voimavuoan ohjeet löytyy kuukkelilla mut noin nopeesti ni siihen tulee pätkäspagettia, jauhelihaa, tomaattimurskaa ja sulatejuustoa.
mä oon käyny tallilla lapioimassa paskaa kun en hevosen selkään uskalla :D mulla myös vuosien tauko siitä ku viimeks oon ratsastanu.

tinsku masukuvat on vähän eri kulmista otettu ni vaikee verrata suoraan mut nyt se maha taitaa sitä kasvupyrähdystä ottaa. itellä ainaki kasvanu pienessä ajassa hurjaks pönöks.

nepsus paranemisia sinne!

huomenna ois taas työpäivä ni paree käydä maate, aamut muutenki niin takkusia :rolleyes:
huomenna sit se neuvola :)

nyt öitä! :wave:
 

Yhteistyössä