** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

mmilia aivan ihana tuo sinun runosi :heart:. Sai tämän mamman itkemään, niin kauniit sanat :heart:. Itkin myös sitä, kun joskus olen omille lapsilleni hermostunut niin kaikki sekin purkautui pois :(. Tän kirjotuksen jälkeen kyllä menen ottamaan heidät syliini ja kerron kuinka paljon heitä rakastan :heart:.

Täällä vaihtui tänää rv 24 jo :D. Aivan upea ilma, pitää kohta lähteä ulkoilemaan.

Pyyter ja Otto 23+0
 
Tääl vaihtuu huomena viikko 22+0 :> jej.

Meillä pojalle nyt vihdoin nimi päätetty.
Rasmus Revontuli Vuorinen
tulee meijän pojasta :)

Aiemmat on siis Hertta Lumikirsikka
ja Minttu Metsätähti

Joten toi nyt sopis mun mielestä meijän perheeseen kivasti :>:>

Ulkona on ainaki kirkasta jossei muuta :D Jos sinne menis niin pitäs ottaa arskat päähän..
Meil sairastellaan vieläkin :l Kurkussa virustulehdus pahana tytöillä, isommalla jo menossa ehkä vähän ohi mut pienemmällä vasta alkamassa pahana.. -.-
Se siitä miehen lomasta sitten.. Kokoaika menee tähän tällaseen kotona hillumiseen. äsh..

Muttamutta.. Rasmus potkii kauheesti ja touhuaa mahassa, aamullaki herätti :) haha.
Hauskaa kun voi jo nimellä kutsua niin tuntuu todemmalta ja aidommalta kokojuttu! :> niin parasta!!! ?

pupeltaja & Rasmus 21+6 ? (nyt vaan toivotaan ettei sielä 4D ultrassa sitten muutukki tytöks :D:D )
 
Viimeksi muokattu:
Pyyter:
Mullakin tulee aina itku, olin raskaana tai en kun luen kyseisen runon.
Ja sellainen tunne että pitää mennä halimaan tyttöä paljon, miten pienestä se elämä on kiinni.
En tiedä kuka kyseisen runon on kirjoittanut mutta kun meitä kohtasi suru, saimme ystävältäni kortin jossa tuo runo oli. :'( noista sanoista sai voimia.

Kaukalo kaupat peruuntui, kaverin osalta. vähän harmittaa mutta ei auta kun taas vain etsiä: ja etsiä ja katsoa sitten mihin päätyy: käytettyyn vähän parempaan merkkiin vai uuteen mutta vähän vieraampaan valmistajaan.

mmilia ja s :heart:
 
Pupeltaja Ompas erikoiset mutta todella kauniit nimet! =)

Mä keksisin vaikka mitä nimiä kummallekin mut mies on vähä nirso. :D No, kyllä me jo joku yhteisymmärrys ollaan saavutettu.

Tänään oli ruokana palapaistia ja pottuja ja porkkanoita keitettynä :) Illalla äitin luokse ompelemaan vauvalle lakanoita ja pussilakanoita omista vanhoista yksöisvuoteen lakanoista. Säästöä. Kolme päivää ollu jo pääkipee, alkaa turhauttaa. Pitää ottaa RR illalla mutsilla ettei vaan ois semmosta, mut luulempa et migreeni pohjasta ihan. :(

Kävin eilen töissäkin mutkin kahvilla ja kuuntelee raporttia/palaveria. Muuttuu vähä työkuviot, koitetaan keventää ku jaetaan hoitajat / asukkaat "moduleihin". Eipä mulla ois enää ku 4 vkoa ja L-O-M-A! :D

 
kauniita runoja :'(

lily-jane meillä ollu aventin pullot käytössä ja ehdottomasti parhaat, muista ei kakkonen suostunu ees juomaan. ja tosta imetyksestä ja pulloruokinnasta ohella niin meillä on menty molempien kanssa niin ja hyvin toimii. ihan alussa pyrin imettämään aina mut sit otettiin pullo rinnalle että pääsin ite välillä johonkin kotoon ja yöllä sit mies pysty jonku syötön hoitaa et sain nukkua pitempiä pätkiä. yleensä yösyötöt kyllä hoidin koska muuten maito pakkas ja valu ja kasteli koko sängyn. kaikki vauvat vaan ei pulloa huoli et sitte onki vaikeempi paikka, aika kiinni on.

pupeltaja kivat nimet :)

pyykkiä pitäs pestä lisää ja ripustaa kuivumaan ja kuivat viikata kaappiin ja astiat laittaa koneeseen mut virtaa ei oo yhtään, ei jaksais mitään töitten jälkeen : /
vaukki myllää aika kovaa jo ja isoveikkaki tuns yks ilta liikkeet käteen :heart: mies ei oo vielä tuntenu mut mylläyssession aikana en oo viittiny häiritä isännän pelisessioita :kieh:

onneks huomenna on vp, parit hammaslekukäynnit mut muuten otan kyllä rennosti :cool:

jessi ja pikkuj 23+4
 
mmilia kannattaa autoliiton sivuilta kattoo kaukaloiden turvaluokituksia, sieltä löytyy halvempia ja kalliimpia malleja ja ne halvemmatkin on ihan hyviä arvosanoja saanu, jopa jotkut parempia ku kalliit merkit. Meillä halpa mut ihan tosi hyvä kaukalo, sitä vaan ei enää saa tai en ole löytäny. :l

Tinsku ja Jessi kiitos :>

Just ruoka tuloillaan, ja tänään on siis Broilerin ohutleike kermapippurikastikkeessa ja hiilareina kananuudeleita taikka pitkäjyvästä riisiä(mies kun ei nuudeleita syö) Kasviksena superihanaa salaattia jääsalaatti-kurkku-miniluumutomaatti-punanepaprika-punasipuli ja sit apetinan fetakuutiot oliivien ja valkosipulien kaa maustettu :p SLURPS!

Tänää otan irtioton arjesta ja meen kaverin kaa iltakahville johki :> Ehkä syömään ihan tai sit vaa kahvitteleen tai sit roskaruokailee :D haha. Jotai kumminki pois kotoa. :)

Aventin pulloja oli meil esikoisella, mutta meillä niihin tuttiosiin kerty joku ihmeellinen kalvo sisäpuolelle, uskon syynä olleen cuplatonin kun laitettiin se sillon aina suoraan pulloon eikä annettu eriksee lusikalla tms. cuplaton siis ehkäisee ilmavaivoja vauvoilla meidän kokemusten mukaan tehokkaasti. Kakkoselle ostettiin sit ihan normipulloja Ainua, kun ei täältäpäin aventtia löydy. Kolmoselle aion hankkia noi lasiset silikonipullot ehkäpä.. tai sit jotai muita BPA-free pulloja.. ehkä jopa aventtia.. kukatietää :>

Nyt kiehuu riisivesi joten rupeen tässä jatkamaan kokkausta!
*olen kummallisen pirtee ku sain nukkuu tänää melkei 12 asti!!!!!*
huom. saisin useemminkin mut uni loppuu usein jo seiskalta..

pupeltaja & rasmus 21+6
 
Äityliptpt suuresti voimia minunkin puolestani :hug:

Kyllä pistää miettimään kuinka nopeasti elämä heittää kuperkeikkaa... Ei ollut pienen enkelin aika, vaikka vanhemmat hänet niin rakkaudella olisivat ottaneet vastaan...

Omanapaisuutta tähän väliin... Meinaa masentaa kun en uskalla enää luottaa tyttövauvan tuloon, oli niin vahva se tunne kun eräänä yönä tuli, että saan pojan... Olis ollu kivoja hoitolaukkuja halvalla, noh tyttö/poika värit eli ostaminen jäi siihen... Kaikki stoppas jotenkin epävarmuuteen että jos onkion poika niin menee pinkit hukkaan´...

kohta olis taas viikko täynnä ja tänään tuli kelan paperitkin, 5.5.2011 alkais äitiysloma :D äitiysavustus tililla perjantaina mut mitäpä sillä tekee kun ei uskalla mitään ostaa....
 
Puuh, mikä päivä ollu...

En oo uskaltanu, enkä kyllä kärsinykkään tänään koneella istuskella, kun aamupäivällä alko yhtäkkiä kalama särky ja jomotus alamahalla ja -selässä. Mulla ei koskaan oo ollu kovat kuukautiskivut niin aamunen kipu meni helposti ohi niistä. Välillä koski niin kovin, että vesi ihan nousi silmiin. Kontillaan takapuoli pystyssä lantiota kienutellen oli paras asento, kipu hellitti edes vähän. Kunnolla en tietysti huilimaan päässy viiden lapsen kans (+ vielä esikon kaveri) niin pakko oli ottaa panadol ja sillä särky ja jomotus helpotti sen verran, että sain annettua lapsille välipalat, laitettua ruoan uuniin ja tehtyä muut pakolliset kotityöt homman rullaamiseksi siihen asti, että mies tuli töistä. Miehen kotiutumisesta asti oon huilinu ja välillä enää jomottelee. Mua ei oo supistanu, kun alta 10 kertaa koko päivänä, mutta sekin on kyllä enemmän, kun normaalisti, kun tässä raskaudessa mua ei oo supistanu edes joka päivä. Koetin jo tänään soittaa neuvolaan, mutta koska soittotunti oli jo ohi niin terkka oli lähteny kotikäynneille enkä saanut häntä enää kiinni. Jos sama särky ja jomotus jatkuu huomennakin niin soittelen kyllä uudelleen neuvolaan ja pyydän saada ajan torstain neuvolalääkärille. Kyllä mua aika paljon huolettaa, et onko tää saanu jotain aikaan kohdunsuulla, mutta kun supistuksia ei oo pahemmin kumminkaan ollu niin uskallan odotella. Jos tässä nyt kivut yltyy uudelleen ja supistuksia tulee useampia niin sit se on pakko ihan varmuuden vuoksi lähteä näytille sairaalaan. Sekin kun on vaan niin samperin hankalaa eikä onnistu tosta noin vaan, kun matkaa on 150km ja lapsia 5.

Vauvan sykkeet on onneks ollu niiden rytmihäiriöiden jälkeen ihan normaalit, kun oon niitä nyt pari kertaa päivään kuunnellu.

Dokumentista ja tuttipulloista: Mä katoin ton saman dokumentin jo jokin aikaa sit ja kyllä meni kaikki lasten muoviset kupit ja lautaset roskiin sen jälkeen. Ehkä vähän liioteltua, kun ei kai laustasista niinkään mikään pääse tarttumaan, mutta käytetään nyt sitten vain lasisia/keraamisia lautasia, kuppeja ja mukeja.
Onneks meidän lapset ei oo olleet kovia tuttipullottelijoita, esikoinen on juonu ehkä eniten pullosta, kun lopetti tissittelyn niin aikasin (7kk ikäsenä), sydänpoika söi pakon sanelemana osittain pullosta 2 kuiseksi asti. Nokkamukeja meillä on kylläkin ollu käytössä kaikilla, typykällä osittain vielä ennen tuota ohjelmaa. Onneks hältä onnistuu jo lasista juominen aika hyvin niin sain nakattua nokkikset menemään.

Moni on arvellut ettei uskalla ottaa lasisia pulloja käyttöön, kun särkyvät niin helposti. Noi lasiset tuttipullot on aika paksua lasia niin eivät ihan pikku kopsauksesta hajoa ja saahan niitä BPA vapaita pulloja muovisenakin, ainakin:

-Gredelin
(sieltä saa noita lasisiakin pulloja kohtuuhintaan ja tuolla on muutenkin kaikkea ihanaa, mä oon ihan hurahtanu noihin Kidscasen vaatteisiin, ovat vaan kovin tyyriitä)
-Pedihealth-Pikkuhurmuri,
-Bebes
-Tikkunekku

myy niitä ja noista osa on ihan kohtuu hintasiakin, vaan pari euroo kaupan peruspulloja kalliimpia. Ja eikös suomessakin tuu kesäkuun alussa voimaan kielto myydä BPA:ta sisältäviä pulloja ja tuotteita, et sit niitä turvallisia pulloja saa ihan tavan kaupastakin.

Harhis kerroit et sä juot mm. mintulla maustettua vihreää teetä niin ajattelin vaan varmistaa, että oothan tietonen, et minttua ei tulis käyttää raskaana ollessa paljoa. Saattaa aiheuttaa supistuksia ja neuvolasta saadun tiedon mukaan kuormittaa maksaa. Tuolla on paljon tietoa yrttien ym. käytöstä raskausaikana.

Lily-Jane kyselit että kärsiikö imetys silloin tällöin pullottelusta. Meillähän tuo sydänpoika oli sairaalassa kaksi kuukautta ennen, kun pääsi kotiin niin hällehän oli pakko sairaala-aikana antaa pulloa, kun mä en ollu paikalla eli iltaisin ja öisin. Meillä imetys ei kärsinyt siitä kyllä ollenkaan, vaan paljon mielummin poika imutteli tissillä, kun otti pullosta ja kotiin päästyä ei pulloa enää annettukaan.

Pupeltajan lapsilla kivan erikoiset nimet :)
Mä tykkään vähän erikoisemmista nimistä, mut niiden pitää olla kumminkin selkeitä ja suomalaisen kuulosia. Meillä kaikilla pojilla onkin nelikirjaimiset aika erikoiset ja harvinaiset nimet (ei löydy väestörekisteristä paljoa päälle 50 kipaletta), mutta sopivat silti hyvin suomalaiseen suuhun ja meidän aika tavallisen sukunimen kanssa. Typykän nimi on "samaa sarjaa" poikien nimien kanssa, mutta sillä erolla, että siinä on 5 kirjainta. Toiset nimet on samalla tavalla erikoisia ja harvinaisia mutta pidempiä vain. Vaikee on ollu tälle kutoselle keskiä nimeä. Tytön nimi ois ollu jo valmiina ja sopinu tytpkän nimen kans, mutta pojalle on vaikeampi keksiä, kun meillä kriteerinä on myös, että kaikkien nimet pitää alkaa eri kirjaimella (nuorimman pojan ja typykän nimet tosin alkaa samalla) niin se rajottaa jo aika paljon pojan nimen keksimistä.

Meillä syötiin tänään kinkkukiusausta, porkkanaraastetta, tomaattia, kurkkua ja lisukkeena vielä raejuustoa. Kinkkukiusaus oli tehty soijakermalla tuon meidän maitoallergisen typykän takia.

Nyt takasin sohvalle. Mies saunotti lapset ja hoitaa yksinään muutkin lasten iltapuuhat, mä huilin lopunkin illan. Huomenna miehellä onkin työt puol 8 asti illalla niin on pitkä päivä mulla olla yksin lasten kans, jos tän päivänen särky ja jomotus jatkuu, onneks saan aamulla nukkua normaalia pidempään, kun miehellä alkaa normaalia myöhemmin niin hoitaa isommat kouluun ja eskariin.
 
minimamma: en oo raskausaikana juonut kuin ihan tavallista maustamatonta vihreetä teetä, sitäkin max 1 pienen kupin päivässä/kahdessa :) enkä välttämättä olis sitäkään ellei mies olis mulle sitä ostanut kun oli teet loppu :D kahvin sijaan on tullu ihan mustaa teetä lipitettyy se 2-3 kuppia päivässä.
 
sannikki onko sulla enää sit ultraa missä voisit varmistaa sukupuoliasiaa?

minimamma hui, varmasti vähä pelottavaa tommonen. No jos kivut jatkuu niin varmaa kans menisin sinne lekurii vaikka sinne matkaa onkin :l
Nimistä- meil kans sama, et pitäs olla erikirjaimilla sisarusten kans :> Mut onneks viel nii vähä lapsia et on "helppo" keksiä nimet. Mä taas tykkään kauheesti noista luontonimistä :> tai luontoon viittaavista nimistä..

Koht vähä valkosipulipatonkii ja sulatejuustoo iltapalaks, ehkä jopa kuppi keisarinmorsian teetä :D :>:>

huomen aamulla sinne neuvolaan!!
pupeltaja & Rasmus 21+6 ♥
 
Otokka
Äityli4ptpt: suuri osanotto isossa surussa :'(.

Pupeltaja: ärrh, myös meillä poika kulkee tällä hetkellä Rasmuksena (Rasmus Vilho Verneri) ja jos pysyy Rasmuksena loppuun asti, niin toivon, ettei siitä tule mitään vuoden suosituinta nimeä, joka sitten tulee vastaan kaikkialla. Mutta kivan nimen olette valinneet ;).

Oma napa: tänään on käyty sokerirasituksessa. Ei ollut paha juttu, juotavaa litkua oli vain kaksi pikkumukia ja se oli kylmää ja raikasta, joskin sokerista. Oli niin kova jano, että menivät hulauksella alas. Pari tuntia kului lueskellen lehtiä, pistäen aamumeikit naamaan ja kutoen. Nyt on käsi täynnä piikin jälkiä, kun verikoe tosiaan otettiin kolmasti. Toivottavasti ei arvot ole koholla.

Sain tänään myös tiedon siitä, että sain sairaalalta maksusitoumuksen kunnon tukivyön hankintaan. Pitäisi siis mennä mahdollisimman nopeasti Respectaan sovittamaan ja tilaamaan sopiva vyö. Alkaa pidemmät kävelylenkitkin onnistua =).

Otokka ja MunamiesPikkarainen 25+3
 
pupeltaja meillä myös valkosipulipatonkia iltapalaksi :p

minimamma ikävän kuuloset kivut sulla ollu : / toivottavasti ei rupee enempiä suppailee.
meillä on kans pojilla erikoiset nimet, ei löydy kalenterista. tosin nuorempaa näköjään jo yli 900 kastettua eli kohta sit tulee kalenteriin. yhtenä kriteerinä mulla on nimivalinnoissa ollu et ei löydy kalenterista. en tykkää jos tarhassa/koulussa on 7 samannimistä... meillä on toisella pojalla nelikirjaiminen erikoinen nimi ;)

nyt syömään ja kattomaan miliisit boxilta :wave:
 
Pupeltajan lapsilla kivat, erikoiset nimet :)

Meillä myös nimet valmiina tälle tulokkaalle. Aika varmasti.

Tänään rakenneultrassa käyty! Taisin olla viimeinen tässä pinossa! Kaikki hyvin. Rakenteet kunnossa. Painoarviota ei osannut sanoa koska uus laite eikä osannut käyttää. No, tuli vähän tunne että osasko kattoo rakenteet mut kaippa se. Ja se viime keskiviikkoisen poikalupauksen sijaan saatiin nyt lääkäriltä tyttölupaus :) Eli toinen neiti tulis meille. :) Mutta lääkäri sanoi, ettei ihan 100% varmaks uskalla luvata, mutta eihän ne kukaan kai lupaa ihan täysin varmaks. Ellei 4D:ssä sitten.

Tuo onkin kiva, että laitetaan aina tänne mitä ruokia syödään, tulee vähän vinkkiä ja ideaa itsellekin, ei aina niitä samoja :) Eilen tehtiin kanarisottoa, jossa paljon kasviksia. Sen lisänä tomaattia ja kurkkua. Tänään lounaalla samaa ja iltapäiväruokana oli tummapasta ja jauhelihakastike. Huomisesta ei vielä tietoa.

Siivouksesta: Meillä yleensä imuroidaan vähintään joka toinen päivä, yleensä imuroin päivittäin. Joka viikko sitten matot ulos ja kunnon imurointi ja lattioiden pesu. Pölyt kerran parin viikon välein mutta näin keväisin huomaa että ne pitäs oikeesti pyyhkiä pari kertaa viikossa, aurinko paljastaa kaikki pölyt pinnoilta! Vessan pesu kerran pari viikkoon. Petivaatteet vaihdan kahden viikon välein mutta talvisin saatan nakata ne ulos aamulla ihan lakanoineen päivineen tuultumaan. Raikastuu kivasti pakkasessa. Ihan ok siistiä meillä on. Keittiön tasot siivoan iltaisin. Pyykkikone pyörii ehkä joka toinen päivä.

CanWen ja mököeevertti 23+0 POKS!

MUOKS: Siis Yleensä imuroidaan joka toinen päivä mutta joskus saatan imuroida peräkkäisinäkin päivinä. Riippuu niin vuodenajastakin. Kesällä tulee paljon enemmän hiekkaa sisään jne!
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka tänään olin harmissani kun kaukalo kaupat kaverin puoleltani peruuntui niin nyt sitten on kaukalo. :) Akta Graco Logico S ruskea/beige unikko kuvioilla, huuto.netistä bongasin ja kaukalo on vain 15km päässä ja sain sen hintaan 65€ eli jäin voitolle mitä hinnaksi olisi tullut kaverikaupossa =) tyytyväinen!
 
Tulin vain pikaisesti merkkailemaan tässä ruuanlaiton ohessa :) Meillä tänään uunilohta, keitettyä parsakaalia chilillä ja sitruunalla maustettuna ja uuniperunat. Itse otan vaan puolikkaan uuniperunan, ettei olis taas sormet ihan hiilarinakit huomenna :D En tajuu miten mulla raskausaikana noi hiilarit kerää nestettä! Pasta ja leipä on nyt pannassa :(

Mutta palailen huomenna juttelemaan, nyt pitää alkaa keittää vettä parsalle.

CanWen Oho, hassua että vaihtu! Päivitetään etusivulle! Jännitystä elämään näköjään :D

Lily & 22+4
 
Otokka en usko et Rasmuksesta tulee mikää vuoden nimi :D koska viimevuonna kastettu sille nimelle vaan reilu 300 lasta. ja sitä nimee väestörekisterikeskuksen mukaan on vaan reilu 6000 ihmisellä täl hetkel. Ite en koskaan seuraile mitään nimitrendejä, mut sen verran katon, ettei nimee nyt kuitenka ois ihan kovin monella. Heh, turhaa siis varmaan pelkäät. Kun ei se mikään kovin suosittu ole ennenkään ollut :) Mut kiva nimi teilläkin!! :>
Hesarista aina seurailen sunnuntain lehdestä kastetut niin ei oo sieläkä paljoo Rasmusta näkyny.
Ite asun nii pienessä kylässä, et täälä tuskin toista Rasmusta sattuu koko ala-asteelle samaan aikaan.

Jessi75 Oli muuten nii hyvää patonkia et piti sit kiskoo naamaan melkei puolet siitä o_O
Sellasta Citymarketin leipomon patonkia :D:D
Millasia nimiä teijä pojilla on ? :> Meiltä löytyy kaikkien etunimet kalenterista, mut silti ei kai oo kovin yleiset :> Ei oo ainaka noiden ikäryhmistä tullu samannimisiä vastaan..

Canwen siis sanottiinko teille et tulee poika ja nyt sitten et tuleeki tyttö? Onneks meil on se 4D niin jospa sielä sit näkyis tarkallee et kumpi :D:D
Vähän varmaa muaki arveluttais jos ei osais mitata et onko sit niit muitaka juttuja osannu o_O

Koht saunomaaan :>

pupeltaja & Rasmus 21+6 ♥
 
Suosituimmat etunimet 2010

tossa on muute linkki suosituimpiin viimevuotisiin etunimiin, ensimmäisiin? etunimiin käsittääkseni.
Ja löytyyhän sieltä Rasmuskin :D kahdentenatoista on tossa poikien listassa :>
Eipä niitä silti etunimeltään montaaka ole sen nimistä kun ottaa huomioon montako lasta syntyy vuosittain :> Ja löytyhän meijän Minttukin sieltä tyttöjen listan tokavikasta paikasta :D phihi. Joten olinpa väärässä, käytän siis muotinimiä lapsilla :D hahaha. en vaan oo tajunnu sitä itse :'D
Tuola oli muuten kivoja nimiä tytöille ja pojille :)
 
Huomenet!
Iltavuoroa pukkais mutta neiti päätti herättää jo ennen 7.. Jos sais pikku päikkärit otettua kun vieny tytön hoitoon.

minimamma: toivottavasti kivut hellittäny ja ei ole tarvinnu sairaalaan lähteä. Säikäyttää aina tuollaiset kun ei tiedö mistä johtuu :/ toivottavasti kumminkin parempi olo siellä jo!

Ihania nimiä lapsilla ja tuolla listassa kansa.Ei löytynyt sieltä mun yhtä ehdotusta pojulle. Ihania ruokia olette kokkailleet.. Meillä eilen kotipizzan kotzonee :D tänään Lily Janen tapaan joko uunilohta tai sit paistettua lohta kera vihannesten ja salaatin.Muusikin tekis mieli tehdä pitkästä aikaa mut saas nähä jaksaako väsätä.

Mä en oo vieläkään saanu kelasta postia! siis 3vkoa ainaki menny papereitten laitosta ja vaikka ensin menikin jo sairaskassaan niin viime viikolla varmistin niin oli kyllä jo kelaan menneet.. pääsis sitteriä hommailee sillä rahalla :) haluan tälläkin kertaa sellasen värinä mallin kun tyttökin niin hyvin rauhottu masuvaivoineen siinä. Harmittaa kun tullu kaikki myytyä mutta eipä sillon ollu tulokkaasta tietoa :)

Tinsku86 mulla tuli viime raskaudessa selkee viiva kans ja nytkin alkaa jo näkymään pikkuhiljaa :)

Mukavaa keskiviikkoa! täällä mies talvilomalla ja vähän keittiöön tehdään pientä pintaremonttia jos tän sais kevään aikana myyntiin.Kun ostettiin rempattiin kaikki muu paitsi keittíö.. se olis ollu seuraava etappi mutta ei viitti nyt jos muutto tulee.Saapahan uusi asukas tehdä mieleisensä :)

Perdy 25+6
 
Tänne ei oo vieläkään tullu pakkausta :stick: kahden viikon sisään piti tulla toimitus, eli tännän, huomenna tai viimestään perjantaina pitäis olla täällä! Ärsyttää odotella, mä oon siinä maailman huonoin :D

Tinsku86
mä kans huomasin että itelle on haaleena tullu kans viivanen masuun :)

Meillä syötiin eilen paistettuja kanasuikaleita, riisiä, ja lisukkeena porkkanasuikaleita +paprikaa+ punasipulia kermakastikkeessa.. Mausteeks laitoin hippusen inkivääritahnaa+valkosipulia. Tota inkivääriähän ei suositella ainakaan suurina määrinä odottajille enää, mut kyllä oon käyttäny sillontällön mausteena esim kala-ja kanaruuissa :) antaa kivan raikkaan säväyksen. Tänään oon varmaan tylsä ja laiska ja teen makaroonilaatikkoa :D

Millään ei malttais odottaa tiistaita ja rakenneultraa! Mulla on jostain syystä edelleen tosi vahva tyttötunne, vaikka ne vehkeet pojan peleille näyttikin! 4D:n jälkeen varmaan tajuu paremmin että tulossa on poika :D

Eipä tänne muuta, mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Harhis ja Eemeli, 24+2
 
Harhis:
Mäki oon tosi kärsimätön asioiden suhteen!
Mä odottelen hattentatilta pakettia jonka tilasin viime to? tai pe?
joten luulisi sen tänään olevan jo postissa! tai edes huomenna.
Eilee hermoilin kun menin ostamaan minimanista 10€ viikonloppuna vohvelirauhdan, joku AVEC AVENSIS vai mikä häh halppismerkki kumminkin.. ja se paisto yhtä vohvelia 8minuuttia :X olis tehny mieli heittää koko vehje roskiin.. taikinaakin tein nii reippaasti että melkein 2h vietin vohveliraudan kanssa manaten ja kiroten... en osta ikää enää halpatuotteita!!!

Aamujumppa menossa kaverilla.. :) :heart:

Vaikka meille ei lupausta annettu niin tyttöolo vahvistuu päiväpäivältä, melkein voisin lyödä jo vetoa että meille tulee tyttö.. :) Huvittais jo ostella vähä kaikkea pientä pinkkiä tytsylle, mutta pitäydyn neutraaleissa väreissä kunnen toisin todistetaan =) jos vielä pääsee jonnekkin ultraan, viimeistään synnytys salissa.

Maanantaina sitten jouduin ostamaan talvitakin uuden kun oma puristi niin lujaa istuen. (täällä koulussa luokissa ihan sairaankylmä, nii pitää istua takki päällä)
Kids& motherissa oli kaikki odotusajan talvitakit 50% alennuksella ja ostin tuollaisen harmaan villakangas takin, maksoi vain 40€ (ovh 80€) tykkään vaikka pitää totutella tuollaiseen hienoon takkiin, mulla siis ei oo koskaan ollu villakangas takkia vaan aina sellanen perus laskettelumallinen..:D ja käydä ostamassa siihen sopivat kengät? Niin: sielä ei siis ollut kuin villakangas takkeja.

mmilia ja s :heart: 23+6
 
Huomenta

Neuvolakuulumisia
Painoo tullu jo huimasti! Melkei kymmenen kiloa o_O
Verenpaineet alhaset, ollu alusta asti. oli nyt siis 117/64
Rasmus potki kovasti ku kuunneltii sydänääniä ni koko maha hytky ja neuvolantätiki näki liikkeet ihan selvästi mahanpäältä :D haha. hauskaa!
SF oli 23.. eli yläkäyrän ylhäällä menee..
Sokerirasitus pitää varata nyt siis just ( sikshän tähä koneelle tulin mut meinas jo unohtua!)
Kelalapun sain ja pistin netistä hakemukset menemää :D viel pitää toi todistus viiä sinne kelaan..


Ruokana tänää on perunaa ja naudanlihakastiketta ja sit iltapvl on perunamuussia ja uunilohta varmaanki :> (hain äitiltä lainaan vatkaimet et saa tehtyy muussia ku meijän oma on rikki enkä muista koskaa ostaa uutta ku oon kaupoil) Salaattina sitä eilistä fetasalaattia nam. lapsille kurkkuu ja tomaattii pilkon ja raejuustoo laitan :> kun nei oikein salaattisalaatista tykkää..

Mulla ei oo lineanegraa, oon kyl koittanu katella jos tulis kun poikaa nyt odotan :D hihi.

ömmm. meil sairastellaa vieläki, tai lapset.. Mut ehkä tää tästä. Isompi on tänää jaksanu jo leikkiä pitkän tovin :> ♥

ps. tänään pistän miehen leipomaan pullaa :D se lupas jo pari pv sit tehä, osaa parhaite meillä vaivaa noi taikinat joten sen hommia on pullat ja pizzataikinat :D :>

pupeltaja & Rasmus 22+0 ♥
 
Heipsan!

Otokka ja pupeltaja: Itse oon aina tykännyt Rasmus- nimestä. Joten kivan nimen ootte valinnut :) Musta tuntuu, että siitä tuli vähän sellanen muotinimi joskus n. 5-10 vuotta sitten kun se bändi oli pinnalla.

minimamma Hui miten inhottavalta tuo kipu kuulostaa! Toivottavasti kaikki on hyvin ja se oli vaan ihme kramppi!

Harhaanjohtaja Mä oon käyttänyt inkivääriä myös ruuanlaitossa, en usko että pienistä määristä mitään haittaa on. Tuore inkivääri antaa niin ihanan tuoksun ja mausteen moneen ruokaan! Mut eiks inkivääriä joskus alkuraskaudessa suositella kun se rauhottaa masua? Hei mä rakastan makaroonilaatikkoa, ihan sama kuinka tylsää :D

Linea negraa Ei mullakaan oo, ehkä maailman haalein joka lähtis vasta navan alapuolelta. Voi olla että tulee myöhemmin.

Mä tilasin kaks bodya vauvalle, ekat ostokset! Jee! Ostin kaks sellasta luomupuuvillaista bodya sellaselta merkiltä ku Belle & Dean. Tykkään kun ne on unisexejä ja myös eläinaiheisia. Ja huonekalut ollaan valittu myös vauvalle, mut ei vielä tilailla mitään :)

Huomenna on sitten (synnytys)lääkärin tarkastus. Varmaan perus pissataan purkkiin, otetaan verenpaine, vilkaistaan vauvaa ja siinä se. Hemoglobiinista pitää muistaa kysyä, kun mua väsyttää mahdottomasti.

Heippelis! :wave:

Lily & 22+5
 
Heippa!

Nimistä olitte puhuneet.. Mun pikkaisella nimenä on nyt, ja loppuun asti Elmeri Joonatan,
toisaalta haluan etunimeks ton Joonatanin, mutta kuulostaako teistä typerältä, ku mun esikon nimi on Jasper, niin aatteleeko kaikki sitte, että oon ottanu nimet siitä sadusta, missä on Jasper,Jesper ja Joonatan ?
 

Yhteistyössä