** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

Pikaista merkkausta vain lukemisen jälkeen..

Täällä neiti aloitti illalla uudelleen oksentamisen..Tulee pieni deja vu kun viime keväänä sairastettiin noro 3kertaa 2viikon sisään.. ei jaksais samaa rumbaa,viä tänä supistelevan mahan kanssa..

Paremmalla ajalla uudestaan!! :)

Perdy 26+0
 
Perdy: mä oksensin itse koko viime yön, puolen tunnin/tunnin välein, ja edelleen jatkuu. Mikään ei pysy sisällä! Aamuyöstä alko tulla molemmista päistä. Voin kertoo että ei oo hyvä olo! Hitto jos on noroa :stick:

Iltapäivällä pitää soitella kyl äitipolille jos ei vielä sillonkaan mikään pysy sisällä, ei edes vettä pysty juomaan pientä tilkkaa kun kohta jo potkasee takas ylös. Tosi väsyny olo, harmi kun mieskään ei voinu tänään jäädä kotiin. Lupas tulla niin aikasin ku pääsee ja pitää huomenna etäpäivän töistä.

Erittäin kipeä Harhis, ja Eemeli-reppana 24+3
 
Tosi kauniita masulikuvia olette taas laittaneet :)

Ruokana eilen ja tänään ja varmaan huomennakin vielä tortilloja kanalla ja salaatilla, nams! Pienimmälle keitettyä perunaa ja porkkanaa jauhelihan kera, ei ole vielä tortillaikäinen, hih :)

Pitipä tulla kans poksumaan, se olis...

Tetasha :heart: Kakkonen 24+0 :heart:
 
Äitylille iso :hug:

Kohta ois neuvolaan lähtö. Hieman jännittää onko paino miten noussut, viime aikoina kun ruoka on taas maistunut turhankin hyvin.

Paranemisia sairastelijoille!

Nimistä, mä en yhtään tiiä mikä tälle nimeks tulisi. Jotain vanhanaikaista ja kaunista. En halua että lasten nimet alkaa samalla kirjaimella joten L on meillä käytetty.

Mulla on tää meidän työ/tietokonehuone ihan kamalassa kunnossa kun innostuin taas ompelemaan, kankaita joka paikka täynnä ja uusia pitäs lähtee ostaan ja sit ompelen pojalle tilkkupeittoa niin on tilkkuja täynnä koko huone. Ja koko ajan tulee uusia ideoita lisää mitä pitäis tehä :)

Jaahas, nyt neuvolaan, palailen illalla jos kerkiän ompelulta :)
 
Harhaanjohtaja voi ei :/ taitaa olla noroa kun niin rajua :( tuossa tyttökin vieressä pötköttää ja väliä oksentaa. Kaikki tulee kans ylös ja tekee niin huonoo kun kakoo sit ilmaa vaan ja pelkään että tukehtuu kun näyttää niin pahalta välilä :(
Paranemista sinne paljon myös :hug:
 
kamala kun on kaikki kipeinä, toivottottavasti ei tänne iske! viime keväänä olin ilmeisesti norossa, ja päivän oksensin niin hurjana, ettei mikään kestäny sisällä. Siippa oli laskenu että pelkästään aamupäivällä sillon oksensin yli 20 kertaa, mitenkä sit loppuaika.... Hyi, kauhistuttaa kun ajatteleekin!

Nimistä: meillä on nyt päädytty siihen, että pojusta tulis Leo Alarik. Ite tykkään, vaikka Leoja taitaa nykysin olla aika paljon tilastollisesti, muttei täälläpäin onneks :) Ja ihanaa miusta on, että molemmat nimet tulee suvuista, saadaan kunnioitettua niitäkin samalla :) Alarik selittyy isännän suvun lappilähtöisyydellä, elkää säikähtäkö :D
 
Voi, hurjan kuulloista kun niin moni kipeänä! Paranemisia! :hug:

Pupeltaja: Joo, siis ensin viime viikon keskiviikkona neukussa ihan terkka sanoi vaan että näyttäs pojalta. Kokeili uutta laitetta ja katsoi sit vauvaa, ihan kiva kyllä :) Mutta nyt tiistaina lääkäri rakenneultrassa sanoi että tulis tyttö. Ja vaukki oli kyllä tiistaina aika hyvässä asennossa sen suhteen, että siitä kyllä varmasti näki hyvin, kun vaan tajuaa katsoa erittäin liikkuvasta vauvasta. Itse en oikeen huomannut, joten senki takia se vois olla tyttö, kun ei siellä mitään ulokkeita näkynyt :D Mutta, mennään nyt loppuun asti jännityksellä, ellei sitten vielä ultrata jossain vaiheessa! Täällä meillä kyllä on neuvolalääkäri siinä 28 viikolla ja sillon kyllä vielä ultrataan. :)

Linea negraa ei näy. Esikoisesta se näkyi, en vaan muista millä viikoilla tuli näkyviin!

Minimamma: Hurjan kuuloista tuo sinun kipuilu! Toivottavasti olet kunnossa!

Kelan paprut: En oo jaksanu vielä viedä. Täällä ne pitää viedä eri paikkakunnalle kun omassa kunnassa ei ole edes kelaa, niin pieni paikka. Joten viedään sitten kun tulee muuta menoa sinne. Huomenna siis! Olin jo unohtanut! :D Ja tiistaina mä kyllä vasta sain sen todistuksen!

Ruoka: Eilen syötiin makkarakeittoa kera vihannesten. Tänään aamupäiväksi sitä samaa tytön kanssa ja mies kuulemma syö vaan nuudeleita, kun keittoa ei riitä. Hänelle kelpaa :) On sairaslomalla, siksi kotona. Iltapäivällä sitten jauheliha-peruna-porkkanavuokaa kera salaatin. Viikonlopun ruuasta ei vielä mitään tietoa!

Nimistä: Aivan ihania olette antamassa lapsillenne :) Joonatan oli meillä ehdotuksena esikoiselle jos olis ollut poika. Elmeristä mies tykkäisi, itse en niinkään että etunimeksi! Rasmus ois mun mieleen, mut mies ei hyväksy. Pojasta tulee joko Leevi tai Leo. Hyvä nimivalinta teillä, rinderella ;) Tytöstä tulee Viola. :) Toisista nimistä ei hajuakaan.

CanWen mököeevertti 23+2
 
Kiitos kaikille huolenpidosta :heart:
Täällä siis ollaan ihan kunnossa, mutta eilenkin jomotteli selkää sen verran, että rennosti otin ja koetin olla mahdollisimman paljon vaaka-aennossa. Neuvolaan soittelin eilen ja pissinäyte tänä aamuna viety ja huomenna otetaan neuvolakäynnillä sit hiiva- ja tulehdusnäytteitä. Jos jomottelu pahenee ja/tai alkaa supistella niin sit se on käytävä näytillä sairaalassa. Kovasti toivon, et tää ois vaan joku hiivatulehdus, tosin en siihen usko, kun ei oo siihen viittaavia oireita.

CanWen sullahan jännäks meni homma vauvan sukupuolen suhteen :)

Lily-Jane täällä kohtalotoveri noiden hiilareiden suhteen : / Tosi ärsyttävää ettei voi mitään hiilaripitosempaa syödä, kun heti kerää nestettä. Mun ruokavalio on normaalistikkin aika vähähiilarinen ja niin myös nyt raskausaikana, joskus kumminkin haluis vähän herkutella ja syödä esim. jonkun leivoksen tms. kahvin kans, mut eipä oikeen viiti, kun sitä herkkunautintoa suurempi kärsimys on se turvotus. Ootko sä keksiny jotain vähähiilarisia herkkuja? Mä herkuttelen erilaisilla marjarahkoilla (rahka+marjat/hedelmät ja tarvittaessa ripaus sokeria), vaahdotettuun rasvattomaan maitoon tehdyillä pirtelöillä ja ihan vaan hedelmillä, kasviksilla ja jäisillä marjoilla.

Mukavia nimiä ja nimiehdotuksia monilla :)

Mulla alkaa pikkuhiljaa hahmottua hailakka linea negra ihan tuonne alamahalle ja eiköhän se siitä ainakin vähän vahvistu. Mulla on tainnu joka raskaudessa tulla se, toisissa vaaleempana, toisissa vähän tummempana ja vain kakkosta odottaessa se ylsi navan yläpuolelle, silloinkin tosi hailakkana ja pienen pätkän.

Harhiksella ihana maha, kompaktin näkönen paketti :)
Tinskullakin soma masu! Kuvissa on vähän eri kuvakulma, mutta kyllä silti näyttäs et vähän on otettu kasvuspurttia :)

Jessi ja Pupeltaja soo soo, ei saa puhua subin patongeista!! Ne on niiiin herkkua ja lähin subi on 150 kilsan päässä :kieh: No mut toisaalta se on hyvä ettei oo lähempänä, kun ne patongit on sellasta hiilarimössöä (vaikka otanki aina täysjyvän) et oon sit seuraavana päivänä ihan turvoksissa, jos sellasen syön.

Pikaista paranemista kaikille sairastaville!!
Se on aina niin kurja, kun lapset sairastaa, sitä tuntee olonsa niin avuttomaksi, kun ei pysty helpottamaan pienten oloa. Ja onhan se itsekin sairastaminen kurjaa ja varsinkin raskaana ollessa ihan arseesta : /

Ruokana meillä oli eilen uuniriisipuuroa, kun mun piti päästä (tän jomotuksen takia) helpolla ruoanlaiton suhteen. Koska riisipuuro ei mikään terveellinen ruoka silleen ole niin meillä oli poikkeuksellisesti sitten myös jälkkäriä, hedelmäsalaattia, niin saatiin siitä sitten vitamiineja ja muita hyviä aineita.
Tänään syödään kaalimuhennosta, porkkanaraastetta ja raejuustoa. En tiedä onko kaalimuhennos mikään oikea ruoka, mutta mä oon nimenny ton sellaseks :) Ensin ruskistan ja maustan jauhelihan ja sit lykkään sekaan kypsymään pilkotun kaalin, tosi hyvää :p

Tää on kyllä tosi kiva, kun kaikki kertoilee syömisiään. Mä oon saanu jo paljon ideoita ja kirjannu osan ihan paperillekkin, et siitä voi sit napata päivän ruoan, jos ei itellä just sillon leikkaa :) Toi Pepin voimavuoka oli ihan uus ruoka mullekkin, heti piti kuuklata se ja joku päivä ensviikolla meillä testataan sitä. Oottekos te tehny koskaan teräsmiestä? Siihen tulee ruskistettua jauhelihaa, paistettua pekonia, keitettyä makaroonia ja sulatejuustoa ja ne vaan sotketaan sekasin. On aika namia, mutta ei tosiaankaan mitään terveellistä, pari kertaa vuodessa kumminkin lasten mieliksi tehdään sitä :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille!

Täällä ollaan oltu lasten kans mummilassa yötä :D ja tääkin mamma on saaa nut vähän levättyä. Tiistaina otti sen verran paljon mahasta ja kun mies teki eilen remonttia ni aattelin, et nyt pitää vähän saada levättyä. Tuli kyykistymisestä ja pojan kantamisesta. Onneks nyt on jo parempi. Ja nyt on tosiaan vasta helmikuu, on mielessä käyny, et miten sit loppuajasta, mut se on sen ajan murhe.

pupeltaja mýö mennään aika samoilla viikoilla ja miulla oli viime viikon torstaina sf-mitta kans ton 23 :D, et yläkäyrän yläpuolella mennään. Sama ku viime raskaudessa.

[/B]lineanegrasta[/B] ei oo ilmestyny vielä ja tuskin ilmestyykään. Ei ollu pojasta, mut tytöstä oli yli masun :D.

Paranemisia sairastelijoille :flower:! Täällä ei onneks oo ollu oksennustautia (koputtaa puuta) ja toivottavasti ei tulekaan. Oon viimeks sairastanu sen vajaa 2 vuotta sitten eikä ollu mitään mukavaa :( ja sen sai sillo esikkokin vasta 9 kk:n iässä ja vei neidin ruokahalun, joten toivottavasti ei tule tänäkään keväänä.

Rasmus-nimestä on miustakin nätti nimi :D. Taian tiet
 
äh tätä uutta konetta, en osaa käyttää tätä!

siis tiiän yhen Rasmuksen, mut ei oo meillä harkinnassa, ku ei soinnu muihin nimiin, ku on liian pitkä. Pojalle tulee varmasti neljäkirjaiminen nimi, sopii hyvin pojan nimen kans.

Tinskulla ihana masu :heart:.

Täällä Otto potkii jo ihanasti :heart: ja meiän keskimmäinen harjottelee kävelemistä :heart:. Eiköhän tuo kohta kävele, ku monta askelta jo ottaa ilman tukea, ihanaa!

Pyyter ja Otto 23+2
 
Au, tää 4h istuminen on nyt aiheuttanut jos jonkunlaista vaivaa? :'(

- jomottaa oikealle alhaalle selkään. Ikävä pistävä kipu joka ns. jomottaa..
- vauva muljahtelee oikealla alhaalla lantioluun tietämillä, tekee kipeää
- nivusiin sattuu..

tuossa ruokkiksella kun kävelin nii kipu hellitti, istuen heti takaisin.. :'( Mitähän tuo jomottava sekä pistävä alaselkä kipu on?
 
huomenta
mulla on nyt yks vauvan tulevista kummeista suuttunu, kun nimeks tulee Rasmus, vaikka hän on 4 vuotta sit mulle sanonu et vois joskus omalle pojalle sen antaa sanoi sillon myös tytön nimen mut kuitneki antaa toisen nimen omalle just syntyneelle tytölleen, joten mistä hemmetistä oisin voinu tietää et tota Rasmusta viel miettii tai saako se ees koskaa poikaa :O huoh.. ihanaa säätämistä.
 
ihan ekaks sairastelijoille pikaista paranemista! yrjötauti kyllä vihoviiminen tauti ja raskaana ollessa vielä karmeempi :| tai sit ihan pienillä : /

kivoja tosiaan noi ruokavinkit, ite en oo pahemmin laittanu ku meillä syödään oikeestaan vaan vkonloppusin kunnolla ku vkolla yleensä työt vie kaiken ajan ja paukut. turvottaa täälläkin ja jalat on ku norsulla, pakko oli nostaa hetkeks ylös ku koko työajan melkeen ravasin portaita ylös alas ja mutenki koko ajan jalkojen päällä.

minimamma en oo teräsmies-ruuasta kuullu mut on siis vähän niinku makaronimössöä mut siihen tulee lisäks pekoni ja sulatejuusto. sitä ei siis laiteta uuniin?

pyyter ihana toi vaihe kun ne pienet löytää omat jalat alleen :heart: onnea uudesta taidosta pojulle! :flower:

mmilia kuulostaa iskiaskivulle toi sun selkäjomotus. itellä samanlaista vaivaa.

pupeltaja eiköhän toi tuleva kummi tosta vielä lepy ku tajuaa turhasta suuttuneensa. mut ihanaa säätämistä tosiaan :D

nyt sinne neuvolaan räjäyttämään vaaka :kieh:

jessi ja pikkuj 23+6
 
Neuvola takana.
Ja mikä parasta, painoa ei edelleenkään ole paljoa tullut. Kokonaisnousu nyt 3,5 tai 4kg. Ihan miten kattoo alusta. Mutta sf-mitta..., se ois niinku 25. Ja viikkoja 23+4. Ite kyl edelleen uskon olevani 25+, niinku rakenneultrakin kertoi..eli kunnon pötsiä täällä kasvatellaan.
RR oli 124/72 ja Hb 126
Syke 145.
Varattiin sokerirasituskin maaliskuun alkuun, yök!

Ruokana on tänään kebabkiusausta ja makkarakeittoa. Pitää tehä noille ukoille ruokaa taas enemmän kun lähen huomenna taas pariks päiväks töihin niin onpahan niille sit syömistä.. :)

Käytiin pojan kans uimahallissa, pari tuntia polskuteltiin. Kiva piristys vapaapäivän kunniaksi!
Jaahas, joss itä taas uunia alkais lämmittää. Meil loppuu kohta puut jos pakkaset ei ala loppuu....

Bre ja pikku 23+4
 
Sairastelijoille ja heidän perheilleen pikaisia paranemisia!

Kauniita nimiä olette vauvoille valinneet/miettineet. Meillä oli jo ennen raskautumista selvää, mikä laitetaan tytölle nimeksi. Mutta koska Aarre osoittautui pojaksi, pitää laittaa suunnitelmat uusiksi. Emme tunnu pääsevän yhteisymärrykseen asiasta..

Terkkuja sokerirasituksesta! Se oli ihan ok reissu, aikakin meni suhteellisen nopeasti. Litkua ei tarvinut juoda kovin paljon (3dl?) ja sen päälle sai lasillisen vettä! En tiennyt sitä etukäteen. Ainut miinus siitä, että sain kyynärtaipeisiin kamalat ihottumat teipeistä :kieh: Iho meni ohittain jopa rikki ja on kipeä. Labratätikin ihmetteli, sen teipin kun pitäisi olla ihoystävällistä..

Bretagnella sf-mitan perusteella iso masu jo!

Noi ruokaideat ovat kivoja. Kaksin kun (vielä) ollaan, ei kovin usein laiteta ruokaa, varsinkaan arkena. Mutta on kiva lukea muiden perheellisten ideoita, että mitä niiden lasten kanssa voi syödä. Haluaisin, että lapseni oppisivat syömään monipuolisesti ja terveellisesti sekä olisivat valmiita kokeilemaan uusia makuja.

Onko kenelläkään muulla liitoskipuja? Pari kertaa on vihlonut häpyluun kohdalta niin mojovasti, että en ole pystynyt liikkumaan. Pikkuhiljaa se on mennyt ohi, mutta tosi ikävä kipu.


Tässä tuore ja mun eka masu-kuva teille!

Palaan nyt siivous-hommien pariin.. Tosi kiva tapa viettää vapaapäivää ;)

Sunburned + Aarre 24+1
 
Viimeksi muokattu:
Jessi no makaroonimössöäpä hyvinkin, pekonilla ja sulatejuustolla terästettynä :D Toihan on oikee rasvakaloripommi, siitäkö lie nimikin :)

Joko teidän masuilla hikkaillaan?
Mä oon pari päivää kuulostellu, et ihan kun nakutus tuntus ja äsken oli kyllä niin selkeetä ettei enää voinut erehtyä :D Saa nähdä tuleeko tästä kova hikkailija, esikoinen ja kolmonen oli ihan mahdottomia hikottelemaan masussa, useita kertoja päivässä napsuttelivat. Loppuajasta kun pää oli jo matalalla ja paino tonne alas niin se jatkuva nakutus kävi välillä ihan hermoon ja tuntu et voi kun sais pidettyä sitä pikku päätä edes hetken paikallaan :) Muut ei oo olleet läheskään noin innokkaita hikottelijoita, silloin tällöin vaan napsutelleet.

Bretange hyvät kuulumiset ja hienosti oot saanu painon pysymään kurissa!
Mua kauhistuttaa mennä huomenna neuvolassa vaa'alle, kun tiedän, että painoa on tullu 7 viikon takaisesta käynnistä useampi kilo ja kaikkiaan jo 7kg.

Miten teillä muilla, joilla kertynyt nyt raskausaikana jo ihan kiitettävästi painoa, millanen lähtöpaino teillä oli? Tai onko teillä kenellä ollut suht matala lähtöpaino kertynyt kaikilla jo reippaasti painoa?
Mulla lähtöpaino suht matala 47kg (oon kyllä lyhytkin 158cm) enkä ymmärrä miten mä onnistun keräämään tätä painoa tällasta vauhtia, käyn lenkillä lähes joka päivä ja muutenkin meno on aika vaihdikasta viiden lapsen kanssa. Syömiset on todellakin kunnossa, oon välillä ihan kirjannu ylös ja jos pitäs sanoa niin ennemmin syön liian vähän, kun liikaa. Mut ehkä tästä nousseesta painosta osa on sit "päälle jäänyttä" turvotusta jota tulee söipä miten hyvin tahansa ja joka ei lähde liikkumallakaan liikkeelle ja pois. Alkuraskaudessa mietin et ois ihana jos saisin pidettyä painonnousun siinä suht ihanteellisessa 15 kilossa, mut nyt on tullu jo melkein puolet siitä niin saas nähdä. Ja jos alkaa kertyä turvotuksia samaan malliin, kun kahdessa ekassa raskaudessa, kun parhaillaan nestettä kerty elimistöön 3500g/vko niin siinä ei auta mitkään syömisten tarkkailut, lenkkeilyt sun muut vaan sitä tulee just niin paljon, kun tulee.
Monestihan sitä sanotaan et jos on alhainen lähtöpaino niin sit sitä painoa saa kertyäkkin vai onko se niin et sillon sitä painoa aina kertyykin nopsempaan, et elimistö menee johonkin ihme tilaan ja kerää sitä "vararavintoa" imetyksen varalle vaikka kuin söis sopivasti ja terveellisesti?
Ääh... sekavaa tekstiä. Ahdistaa vaan niin kovin ja revin stressiä, kun en haluis et synnytyksen jälkeen jäis ihan älyttömästi ylimäärästä ja oisin ihan pullamössö. Turvotuksethan häviää nopsaan, mut en haluis kyllä turvotakkaan, kun sit olo on kahta tukalampi. Mulla imetys on kyllä aina vieny aika hyvin tulleet kilot ja tottahan sitä varten pitää pari kiloa ollakkin, mutta ei nyt mitään kymmentä kiloa silkkaa läskiä, se on sit jo niin kova homma saada ittensä kiinteemmäks. Joo, tiedän... turhamaista ja typerää ahdistua tällasesta, kun loppupeleissä joku paino on kumminkin aika pikkujuttu. Toivosin kyllä osaavani ottaa rennommin, mut en vaan osaa. Toki välillä on päiviä, kun en mieti koko painoasiaa, mutta vähintään yhden päivän viikossa murehdin sitä sit koko viikon edestä :ashamed: Onko muita ahdistuneita?
 
minimamma mulla jonkun verran ylipainoa ennen raskautta, ei mitenkään älyttömästi kuitenkaan. Sikiskin olen erittäin onnellinen, että tuo painonnousu on kurissa. Ruokatottumuksia en ole hirveemmin muuttanut, pienempiä annoksia tosin syön ja säännöllisemmin. Herkkuja syön muutenkin yleensä aika vähän, nyt yritän vielä vähemmän. Mutta joo, ahdistaa ja pelottaa jos tää tästä räjähtää...edellinen imetys ei ainakaan vieny kiloja, laitokselle jäi pojan aikaan 10kg ja paljon pudotettavaa myöhemmäksi.

Hikkaa vauvalla ei ole vielä ollut, esikoisen ajoilta muistan miten hassulta se tuntuu.

Bre 23+4
 
minimamma, joo, AHDISTAA! Painoa ennen raskautta 55 kg ja nyt on jo yli 60. Neuvolan täti on tyytyväinen, että painoa tulee. Mutta mua jännittää räjähtääkö painonnousu loppua kohti. Toisaalta mitä sitä etukäteen suremaan, varsinkaan kun tiedän syöväni terveellisesti ja sopivat määrät. En oikein voi muuta tehdä painon hillitsemiseksi. Ja tiedän, että imetys vie kiloja, toivottavasti imetys vaan onnistuu :D
Ei ole tarkoitus olla pikkumainen, mutta tää asia nyt vaan on mulle jotenkin vaikea.
 
mimimamma täällä ollaan jo tunnettu vauvelin hikka monta kertaa :heart:. Viime viikolla neuvolassa toisella oli hikka just ku kuunteli sydänääniä :D.

Nyt ollaan jo kotona ja omalla koneella, joten kirjotuskin onnistuu paremmin.

pupeltaja harmi tuo vauvan kummin suhtautuminen :(. Mie en nyt oikein ymmärrä mistä hää suuttu, ku eihän se oo varmaa, et saapiko hää poikaa ikinä nii ko sanoit ni tyhmää mennä nimi varaamaan :O. Jaksuja :hug:.

Sf-mitasta se piti sanomani, et se ei kerro kaikkea vauvan koosta. Miulla esimerkiksi oli pojasta sf-mitta aluks keskikäyrillä ja sit tasottu ja yhellä tutulla oli koko ajan isompi sf-mitta ku miulla ja hää pelkäs, et mikä jättiläinen heille tulee. Hänel oli viimisinä viikkoina sf-mitta 36cm, ku miulla se oli vaan 32cm viimisessä neuvolassa. No, meiän poika paino 38+4 3890g ja heiän poika synty melkein laskettuna päivänä ni paino vaan 60g enemmän eli 3950g :D. Ja meiän poitsu olis painanu enemmän, jos olis menny vaik samoille viikoille, et se siitä mitasta. Miun mielestä riippuu paljon siitä missä asennossa vauva on ym. Miulla on jo vauvat hyvissä ajoin kääntyneet pää alaspäin, joten sekin on pienentäny mittaa. Mie en oo siitä enää huolissaan vaik ei koko ajan meniskään yläkäyrän yläpuolella, ku se kuitenkin tasaantuu.
 
Voi kauheaa, en ole pitkään aikaan käynyt täällä ja suru uutiset olivat kauheat...Osaa ottaen suruunne äityli :hug:! Tuli itsellekin ihan itku myötätunnosta :'(... Kyllä tälläiset tapahtumat pysäyttävät ja pistävät asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen itselläkin, saa olla monesta asiasta kiitollinen! Voimia vielä sinne ja lohdutusta taivaasta :hug:
 

Yhteistyössä