Kiitos kaikille huolenpidosta :heart:
Täällä siis ollaan ihan kunnossa, mutta eilenkin jomotteli selkää sen verran, että rennosti otin ja koetin olla mahdollisimman paljon vaaka-aennossa. Neuvolaan soittelin eilen ja pissinäyte tänä aamuna viety ja huomenna otetaan neuvolakäynnillä sit hiiva- ja tulehdusnäytteitä. Jos jomottelu pahenee ja/tai alkaa supistella niin sit se on käytävä näytillä sairaalassa. Kovasti toivon, et tää ois vaan joku hiivatulehdus, tosin en siihen usko, kun ei oo siihen viittaavia oireita.
CanWen sullahan jännäks meni homma vauvan sukupuolen suhteen
Lily-Jane täällä kohtalotoveri noiden hiilareiden suhteen : / Tosi ärsyttävää ettei voi mitään hiilaripitosempaa syödä, kun heti kerää nestettä. Mun ruokavalio on normaalistikkin aika vähähiilarinen ja niin myös nyt raskausaikana, joskus kumminkin haluis vähän herkutella ja syödä esim. jonkun leivoksen tms. kahvin kans, mut eipä oikeen viiti, kun sitä herkkunautintoa suurempi kärsimys on se turvotus. Ootko sä keksiny jotain vähähiilarisia herkkuja? Mä herkuttelen erilaisilla marjarahkoilla (rahka+marjat/hedelmät ja tarvittaessa ripaus sokeria), vaahdotettuun rasvattomaan maitoon tehdyillä pirtelöillä ja ihan vaan hedelmillä, kasviksilla ja jäisillä marjoilla.
Mukavia
nimiä ja
nimiehdotuksia monilla
Mulla alkaa pikkuhiljaa hahmottua hailakka
linea negra ihan tuonne alamahalle ja eiköhän se siitä ainakin vähän vahvistu. Mulla on tainnu joka raskaudessa tulla se, toisissa vaaleempana, toisissa vähän tummempana ja vain kakkosta odottaessa se ylsi navan yläpuolelle, silloinkin tosi hailakkana ja pienen pätkän.
Harhiksella ihana maha, kompaktin näkönen paketti
Tinskullakin soma masu! Kuvissa on vähän eri kuvakulma, mutta kyllä silti näyttäs et vähän on otettu kasvuspurttia
Jessi ja
Pupeltaja soo soo, ei saa puhua subin patongeista!! Ne on niiiin herkkua ja lähin subi on 150 kilsan päässä :kieh: No mut toisaalta se on hyvä ettei oo lähempänä, kun ne patongit on sellasta hiilarimössöä (vaikka otanki aina täysjyvän) et oon sit seuraavana päivänä ihan turvoksissa, jos sellasen syön.
Pikaista paranemista kaikille sairastaville!!
Se on aina niin kurja, kun lapset sairastaa, sitä tuntee olonsa niin avuttomaksi, kun ei pysty helpottamaan pienten oloa. Ja onhan se itsekin sairastaminen kurjaa ja varsinkin raskaana ollessa ihan arseesta : /
Ruokana meillä oli eilen uuniriisipuuroa, kun mun piti päästä (tän jomotuksen takia) helpolla ruoanlaiton suhteen. Koska riisipuuro ei mikään terveellinen ruoka silleen ole niin meillä oli poikkeuksellisesti sitten myös jälkkäriä, hedelmäsalaattia, niin saatiin siitä sitten vitamiineja ja muita hyviä aineita.
Tänään syödään kaalimuhennosta, porkkanaraastetta ja raejuustoa. En tiedä onko kaalimuhennos mikään oikea ruoka, mutta mä oon nimenny ton sellaseks
Ensin ruskistan ja maustan jauhelihan ja sit lykkään sekaan kypsymään pilkotun kaalin, tosi hyvää
Tää on kyllä tosi kiva, kun kaikki kertoilee syömisiään. Mä oon saanu jo paljon ideoita ja kirjannu osan ihan paperillekkin, et siitä voi sit napata päivän ruoan, jos ei itellä just sillon leikkaa
Toi Pepin voimavuoka oli ihan uus ruoka mullekkin, heti piti kuuklata se ja joku päivä ensviikolla meillä testataan sitä. Oottekos te tehny koskaan teräsmiestä? Siihen tulee ruskistettua jauhelihaa, paistettua pekonia, keitettyä makaroonia ja sulatejuustoa ja ne vaan sotketaan sekasin. On aika namia, mutta ei tosiaankaan mitään terveellistä, pari kertaa vuodessa kumminkin lasten mieliksi tehdään sitä