***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Terveisiä neuvolasta, tänään oli viimeinen lääkärintarkastus. Neuvolalääkäri kyseli kovasti että onko mulla tuntemuksia siitä minkä kokoinen vauva voisi olla, esimerkiksi verrattuna esikoiseen. Äitien omat arviot kuulemma pitävät niin hyvin paikkansa. Minä siihen, että edellisestä raskaudesta on tosiaan se 7 vuotta aikaa, en minä osaa nyt mitään sanoa. Sanoin, että ainakin tulokas on 4D-ultran perusteella kasvonpiirteiltään isoveljensä näköinen, niin että tässä asennoidutaan että vastaavanlainen pakkaus sieltä tulee. Lääkäri katsoi neuvolakortista, että varmaan on sitten 3,5 kiloinen kun esikoinenkin oli. Tässä taisi olla meidän painoarvio sitten, on tää niin **tun tieteellistä täällä meillä...

Kohdunkaulan pituus 2,5 cm eli aavistuksen on lyhentynyt, mutta kohdunsuu on tiukasti kiinni. Ja kun ei ole supistelujakaan ollut niin ei mitään merkkejä että vähään aikaan olisi mitään tapahtumassa. Hmph. Meikäläisen kärsivällisyydellä (sitä ei siis ole) taitaa tulla vähän pitkäksi nämä viimeiset viikot. Emiljalle kiitokset supistuspuhurista, otettu kiitollisuudella vastaan!

Painoa oli tullut reilu kilo viime viikosta, mutta koska kokonaispaino on vain 59,8 kg, ei tuosta tullut vielä sanomista. Hyvähän se olisi vähän olla vararavintoa vauvalle, toivon.

Isännän kanssa puhuttiin eilen synnytyksestä ja herra mietti äänneen jotta "miltähän se tuntuis tällä kertaa synnyttää ilman kipulääkkeitä" Niin, miltähän se mahtaisi miehestä tuntua, tosiaan... :LOL:

Kiva, että Rypäle ehti taas kirjoitella kuulumisia, olinkin jo vähän kaivannut ja miettinyt että mitä kuuluu!

Ursulaisen tila kuulostaa tosi jänskältä!!! Kyllä meidän pino varmaan kohta korkkaa vauvalistan!!! Ja vielä kerran tsempitykset Maamalle!!! Hengessä mukana...
 
maama onnea huomiselle!! :flower:

Sit kaikki suppareita kaipaavat, täältä saa ylimääräsiä. Eilen supisteli pitkin päivää tiheesti ja illalla ne muuttu kipeiksi. Meni onneksi ohi yöllä. Tänään käskettiin levätä, kun olis hyvä viel ens viikko pysyy kasassa. No mä luulen, että Napsu vaan säikyttelee... ;)

Ois viel tytön synttärit jaksettava viettää sunnuntaina... :eek: Mitään en leivo, vaan kaikki mahdollinen valmiina.

Kissantassu ja Napsu 35+2
 
Nii ja niistä korvikkeista. Ostin pari varalle kaappiin, kun mulla on tupannu maito nousee vähän hitaanlaisesti. Ei yleensä ole tietoakaan maidosta vasta kun n. 3. päivänä synnytyksestä.

Vauvalle pakkasin mukaan bodyn, sukkahousut, puolipotkarin, fleesetakin, myssyn ja peiton. Ja tosiaan sen tutinkin otan varmuuden vuoksi. En sitä anna, jos ei tarvetta ole.
 
Mua niin vituttaa, kun joka paikasta toitotetaan miehelle, että "mieti tarkkaan koska haluat pitää sen isyyslomas, kun ei se vaimo huomaa sua tyyliin puoleen vuoteen, vaan on vaan siinä vauvassa kiinni" " ja että ei susta oo mitään hyötyä, että yksin jäät" :headwall:
Nyt toinen on sit ihan paskoilla fiiliksillä koko lomasta. Ja kyllä se oman stressin tuo mullekin, että todella muistan ottaa sit miehenkin tarpeeks huomioon :/

Ja sit toisaalta pelottaa, että mies pitää sen vaan omana lomanaan (eli pyörii yöt läpeensä kavereitten kans, eikä tietenkään selvinpäin) , eikä siihen tarkotukseen mihin kuuluis.

plah
 
Kuule Miss Piggy ei se mies varmaan malta olla koko isyyslomaansa pois sun ja vauvan luota, en usko edes. Tuosta loman ajottamisesta on monia mielipiteitä... Meillä taitaa jäädä enemmän tai vähemmän haaveeksi koko loma, kun itelleen tuo tekee töitä ja lomittajatilanne on mitä on, niin tuskin tänne siltä seisomalta ketään saadaan, kun olis tarvis... Hyvässä lykyssä synnytänkin yksin, jos sattuu töiden ajalle, muutaman tunnin niistä voi toki koittaa joustaa ja tuskinpa kokeneena konkarina päiväkausia synnytän :whistle:

Ja ihan noin asian sivusta.... täällä on rekisteröity ekat ihan kunnon supistukset =), ei nää mitään vielä tarkota, mutta alku se on tämäkin!

 
Miss Piggy Ketkä pöhlöt tuommoista sanoo, höh. Mun mielestä isyysloma on sitä varten, että koko uusi perhe saa tutustua toinen toisiinsa ja minä aion ainakin antaa miehelle vastuuta vauvan hoidosta heti niin paljon kuin se on mahdollista. Vaipan vaihtoa ja hyssyttelyä on tiedossa meidän tulevan isän isyyslomaan.

Meillä on tosiaan kans kaksi koiraa. Nuoria, seurallissia ja erittäin aktiivisia sellaisia :) Molempien kanssa harrastan tosi mielessä tokoa ja agilitya. Kumpaakin on treenannun melkein täysillä tähän asti. Koirat on saaneet paljon huomiota, mutta toisaalta saavat ajan myös kulumaan kahdestaan leikkimällä. Uskon ja toivoin, että arki lähtee rullaamaan hyvin niin vauvan ja koirien yhdistelmällä. Sairaalaan otan harson mukaan jonka mies saa tuoda sitten vauvan hajuisena kotiin ennen vauvan tuloa. Meillä koirat tykkää molemmat lapsista tosi paljon. Eniten mua huolestuttaa, että miten ne selviää kun minä olen sairaalassa :hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Mua niin vituttaa, kun joka paikasta toitotetaan miehelle, että "mieti tarkkaan koska haluat pitää sen isyyslomas, kun ei se vaimo huomaa sua tyyliin puoleen vuoteen, vaan on vaan siinä vauvassa kiinni" " ja että ei susta oo mitään hyötyä, että yksin jäät" :headwall:
Nyt toinen on sit ihan paskoilla fiiliksillä koko lomasta. Ja kyllä se oman stressin tuo mullekin, että todella muistan ottaa sit miehenkin tarpeeks huomioon :/

Ja sit toisaalta pelottaa, että mies pitää sen vaan omana lomanaan (eli pyörii yöt läpeensä kavereitten kans, eikä tietenkään selvinpäin) , eikä siihen tarkotukseen mihin kuuluis.

plah
Ei siinä alkuhässäkässä varmaan tule toisen huomioiminen ensimmäisenä mieleen.. kyllä se vauva siinä on pääosassa ja saa kaiken huomion, ainakin meillä sai sekä itseltä että mieheltä.
Meillä mies itse asiassa hoiti kaksi ensimmäistä viikkoa enemmän vauvaa kuin minä.. sektio siis takana ja haavatulehdus.
Ei kannata etukäteen stressata, sanot vain miehellesi että saa osallistua.. ;)
Ja unet maistuu varmasti niin ettei ekana tule mieleen lähteä kavereiden kanssa menemään kun kyllähän se vauva valvottaa varmasti molempia alussa. =)
 
Miss Piggy: Älä sie ressaa siitä miehen huomioimisesta. eiköhän se pärjää hetken ilman huomiotaki ;) Itte oon jo toitottanu miehelle sitä että saattaa olla ettei sitä huomiota tipu sen isyys loman aikana kauheesti, hyvin tuo on sen tuntunu ymmärtävän. Isyysloma viikkoa lukuun ottamatta se ei sit kotona olekaan kuin viikonloput, saa nähä mites me sit toukan kaa pärjätään.. :eek:
Huiskahäntä: Kiukuttele toki! Melkosen urakan oot hoitanu täs kolmen vuoden aikana *nostaa hattua* =)
Tuosta maito asiasta, että jos siinä on jotai perää että jos sitä esimaitoa tulee paljo, niin sitten vauvallekki tulee maitoa hyvin niin täällä ei kyllä toukka ilman äidinmaitoa jää! Jostain 30 vko:lta asti tullu sitä esimaitoa tosi paljo, varsinki öisin! :/
Hmm..ja pitänee itelläki vain luottaa tuohon meän hieman ehkä pilalle hemmoteltuun koiraan.. :ashamed: Anoppila on kuitenkin lupautunu hoitaan koiraa niin paljo kun tarvii (ja siis jos tarvii).

Hyvät yöt kaikille, toivottavasti saatte nukkua hyvin eikä turhat säryt vaivais! =)

Toukka 36+3
 
Hei vaan! :)

Tulin tuolta toukokuisista kurkkaamaan teitä,olen aina silloin tällöin käynyt lukemassa juttujanne ja melkeinpä voisin itseni tänne palstalle ilmoittaa, meinaan että varmasti menee yli ( ainakin nyt tuntuu siltä ) ja jos tämä raskaus sen 2 viikkoa yli menee niin silloin on jo 12.6, elikkä laskettu aika mulla on ihan tän kuun lopussa, 29.5 :)
Sen verta voin ittestäni kertoa että maaliskuun alusta asti olin ensiksi lepolomalla rv 34 asti ettei vauva tulisi etuajassa ulos, rv 36 paikkeilla olin 2-3cm auki ja pehmeää kanavaa jäljellä n.1 cm, silloin myös supisteli päivittäin epäsäännöllisen säännöllisesti ja sitten ne häipyivät! Ja nyt olo on mitä mainioin, mitä nyt pientä menkka juilintaa ym. mutta en edes enää jaksa laskea niitä miksikään.

Oliko täällä vielä ketään synnyttäneitä? :)
Muutakun että maama on vissiin lähdössä nyytin haku reissulle :p

maj ja 38+5
 
majj kaikki muut ollaan vielä kasassa, mutta tosiaan maama on huomenna lähdössä käynnistykseen.

Oot sitte muutaman päivän meikäläistä edellä. Mulla nyt 38+2 :heart: ja minä olin rv25+ reilu viikon osastolla suppareiden vuoksi, ja sillon tällön käynny piikkiä hakemassa niitä hillittemään. Ja nyt ei sitte mitään tapahdu :eek: Mutta mielellään tään flunssan podenkin ensin alta pois :snotty:

maama yritä levätä vielä viimonen yö :hug: ja sitte ukko meille väliaikoja kertomaan :LOL:
 
Maamalle onnea nyytin hakuun!

Tosi monet olisivat valmiina nyytin hakuun. Mulla ei vielä semmoset fiilikset oo. Oon kuitenkin alkanut jopa pesemään noita vaavin vaatteita ja kai sen sairaalakassin sais pakata....Mä oon jotenkin asennoitunut siihen, että kuitenkin menee tonne loppukuulle tai heinäkuun puolelle, kun tarvii lähteä.

Olen käynyt lueskelemassa teidän juttuja nopeesti aina välillä. Mun istuminen on edelleen sitä samaa alapää tulessa -istumista. :( Ja taitaa tuo yläpääki olla välistä aika tulessa, sen verran nuo hermot välillä menee...



Ammulla näytti olevan samat jutut noiden isyyslomien pidon kans. En odota, että välttämättä mies pitää lomaa yhtään, mutta oon tosi onnellinen jos edes pari päivää irtoais.

Lemmikkieläimistä sen verran, että meillä oli yksi kissa esikoisen syntymän aikoihin ja mitään ongelmia ei tullut ekan vuoden aikana, jona rakas lemmikkimme vielä eli. Kissa ei kertaakaan ollut menossa pinnasänkyyn eikä minnekään, mikä vähänkin tuoksui vauvalle. Tais olla aika mustis kuitenkin.

Huomenna olis viimeinen lääkäri, jännittää ovatko supparit saaneet mitään aikaan.

Öitä!

pupukana 35+3
 
Ei me kyllä kaikki kasassa enää olla.

Meillä tytöt ottivat varaslähdön 12.5 raskausviikolla 35+0 eli ovat nyt 8 päivän ikäisiä. Synnytys käynnistyi, kun lääkäri teki kovakouraisen tuntuisen sisätutkimuksen ja tuo tutkimus taas piti tehdä, kun A-vauvan KTG-käyrässä oli poikkeamia. Lääkäri sanoi kyllä yrittäneensä olla varovainen ja väitti, ettei synnytys yleensä sisätutkimuksesta käynnisty...Tytöt leikattiin kiireellisellä sektiolla, sektion mahdollisuus oli kyllä etukäteen tiedossa A-neidin perätilan vuoksi ja kiireellisyys tarkoittaa tässä tapauksessa vain sitä, että sektio piti tehdä, kun huomattiin, että synnytys käynnistyi.

Tyttöjen syntymämitat: A-neiti 1640g ja 41cm ja B-neiti 2040g 43cm. Pituudet on arvioita, koska niitä ei syntymän yhteydessä otettu leikkaussalissa eikä sitten tajuttu ottaa lastenosastollakaan. Yllättävä ennenaikainen synnytys on vaatinut sopeutumista sekä äidiltä että vauvoilta, vaikka mitään suurempia ongelmia ei ole ollutkaan.

Onnea Maamalle synnytykseen. Paljonko sulla mahtaa olla viikkoja, en löytänyt nimeäsi listalta.

Neliapila + 8-päiväiset Pipa&Papu (35+0)
 
Huomenta

Neliapila oikein paljon onnea :flower:

Minä ja lähössä kohti polia aamusta =) Tulen ja sitten kertomaan kuulumiset. Tänään sitten taas viikot vaihtuu :eek: tämä raskausaika on kyllä mennyt todella nopeasti.

Nyt kahvin hakuun!!

Kaalimaankakara 37 tasan
 
Huomenta!

Söin sitten illalla purkin ananasta ja mansikoita - pissillä kävin vajaan 2h välein yöllä |O Mieskin ketutti heti aamusta, ei oo helppoo :LOL:

Nyt neuvolaan, kuulumiset myöhemmin!

majj- tervetuloa joukkoon, joskin älä luulekaan että kesäkuulle asti ehdit ;) Onhan tässä vielä reilu viikko aikaa poksahtaa!


Elppa & Antsa 38+1
 
Olipa ylläripamaus heti tähän aamuun :flower:

Aika hurjaa, että noin käynnistyi synnytys. Ovatko tytöt identtiset? Taisivat pärjätä ilman keskoskaappia ja kaikki muutenkin ok? Ihanaa.. nyt saadaan vauvoja :heart: :heart: :heart:

Maamalle vielä täältä tälläiset etätsempit, eikös se kasilta ollut jo se aika mennä.. :heart:

Majj :flower: tervetuloa vaan tänne puolelle, minäkin luen ahkerasti toukokuisten pinoa :)

Tuleeko teillä kaikilla tuota esimaitoa? :eek: Ei mulla tuu tipan tippaa. Kait se maito voi nousta vasta synnytyksen jälkeen? Onko mulla vielä toivoa? :$

-Kylli ja vaavi 37+1-
 
tervehdys kaikki..

täällä ollaa hiukan apealla mielellä oltu eilisestä :|
neuvolaan sain aamuksi sunnuntain-maanantain välisen yön pahoinvoinnin takia. menin sitten eilen aamulla sinne toiveikkain mielin että olisin vaikka vaan syönyt jotain sopimatonta.. verenpaineet olivat kuitenkin kohollaan (149/95) ja painoa tullu lisää taas melkee 3 kiloa viikossa, turvotusta siitäkin suurinosa. neuvolatäti sanoikin heti mut nähdessään että onpas sulla turvotusta tullut lisää ja näytät muutenkin hurjan väsyneeltä :eek: pissa onneksi oli puhdas.
tehtiin loppuun sitten kaikki ja neuvolatäti laittoi lähetteen äippäpolille..jonne sitten lähdinkin samantien. Siellä hoitaja laittoi mut ensin käyrälle, sitten lääkäri ottikin meidät sisään. (paineet siellä 144/92) Raskausmyrkytyksen takia siis sinne mut passittivat..seuranta tarvii aloittaa paineiden takia. nyt sain mukaani verenpainemittarin jota siis joudun tarkkaileen, mutta lisäksi nyt aamulla ja perjantaina neuvolaan sekä viikon päästä aika lääkärille äippäpolille uudestaan :ashamed:

nyt sitten vaan tarkkaillaan ja toivotaan ettei ainakaa pahemmaksi menisi :ashamed:

marleena83 ja vinski 37+5
 
Paljon paljon onnea neliapilalle!!! :flower: Mahtavaa, että nyt alkaa tapahtua, tässä porukassa on niin monta kirjoittelemassa, että väkisinkin jää huomaamatta, jos joku on muutaman päivän pois.

Täällä suhteellisen hyvin nukuttu yö. Isäntä oli työkavereiden kanssa baarikierroksella illalla ja huomaan ikäväkseni stressaavani onko sillä kaikki ok. Se sai tammikuussa niitä tyrmäystippoja Hesassa ja mä nyt näköjään olen sitten hysteerinen joka kerta kun se lähtee baareihin :( . Onneksi kotiutui eilen ihmisten aikoihin niin ei tarvinnu koko yötä valvoa.
 
Onnea neliapilalle neitosista :flower: :flower: :heart:

Marleenalle paljon tsemppiä, olet jo noin lähellä laskettua aikaa joten ihan iisisti siis :)

Täällä yö meni kuopuksen kans heräillessä, en tiiä mistä syystä oli niin huono uninen. sitten aamuyöstä tuli isompi poju kans meiän sänkyyn joten äippä otti ja lähti evakkoon vierashuoneeseen.

Meinasin että pesisin tänään saunaa ja huomenna kaupunkiin meno ruoka ostoksille. Täällä näkyy satelevan vettä joten eipä pääse ainakaan aamusta ulos...ärsyttää.
 

Yhteistyössä