***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Onnittelut Neliapilalle pienistä prinsessoista! :flower:

Kyllä tuo raju sisätutkimus ja näköjään vähemmänkin raju, saattaa käynnistää synnytyksen. Itsellä oli viime viikolla sellainen olo rajun sisätutkimuksen jälkeen että nyt lähtee tulemaan. Esikoisen aikaan kun kävin äippäpolilla tasan viikolla 40 tarkastuksessa, lääkäri mainitsi että jospas se tästä käynnistyisi eli kyllä jotkut lääkärit ihan yrittävät saada näin käynnistymään.
Lisäksi suositteli rivakoita kävelylenkkejä että käynnistyisi.. ;)

äää & masuriehuja 36+6
 
Huomenta kaikille :heart:

PALJON ONNEA NELIAPILALLE :flower: Onneksi oli jo tytöillä hyvät viikot kuitenkin syntyä :hug: Ja pääasia, että kaikki on mennyt hyvin =)

No niin, maama on sitten lähtenyt nyytin hakuun =)

(.) Antibiootit on kyllä kummallinen juttu. Oma olo on jo huomattavasti parempi. Ja tossa äsken vessareissun jälkeen aloin olla aika toiveikas. Just sen verran, et pääsin vessasta pois, oli jo housut märät. En sitten tiiä mitä oli. Odotellaan ja toivotaan parasta. :p

Marleenalla on jo hyvät viikot käsillä. Älä ainakaan stressaa turhaan niiden paineiden kanssa. Se on jo positiivista, ettei ollu proteiinia pissassa. Mulla on lääkitys päällä ollu koko raskauden ajan, ja noi paineet tota luokkaa nyt loppuajan :hug: Seuraat vaan tiiviisti vauvan liikkeitä ja juot vettä ja lepäät. Nyt kun mun on ollu pakko levätä, niin oman vaa´an mukaan turvotuksia ois lähteny tässä parissa päivässä 1,5kg :D Omituista kun sormetkin saa taipumaan. Mut nyt viemään esikkoa hoitoon :wave:

Venla ja Tauno 38+3
 
Kylli-täti, mä luulin ja kirjoitinkin jo kerran tänne, ettei multa tule esimaitoa, mut yks ilta puristin vähän tissiä, niin kyllä sieltä pari tippaa tuli, mutta vain toisesta. Esikoisen aikaan esimaitoa ei näkynyt, mutta imetyksen alettua maitoa kyllä riitti ja tuli yllinkyllin. Poikakin kasvoi sen mukaisesti. :) Mulla oli varsinaiset suihkutissit. Täysimetin 6kk ja osittain reilun vuoden ikään asti. Oisin varmaan jatkanut pidempäänkin, mut uuden raskauden ja oman jaksamisenkin takia lopetin.

Neliapilalle paljon onnea!

tipu 35+5
 
ONNEA NELIAPILALLE!!!! Toivottavasti toipuminen sujuu hyvin ja kaikki menee kaksosilla mukavasti!

Ja marleenalle tsemppiä!!!

Täällä meni yö tosi hyvin esikoisen osalta, itse heräsin neljältä ja aloin sitten miettiä synnytystä niin, ettei enää uni tullutkaan. Olin varmaan just simahtanut kun poika kömpi kuuden aikaan viereen köllöttämään vielä vähäksi aikaa.

Ja taas sais laittaa lakanat vaihtoon. Tää yöhikoilu on ihan järkyttävää. Etenkin silloin kun heräsi ja alkoi panikoimaan sitä h-hetkeä. Tuntui taas että joka ikinen hikirauhanen alkoi vuotaa koko kropassa. Mulla on varmaan ihan jumalaton nestehukka kun päätä särkee 24/7 vaikka kuinka yritän juoda riittävästi. Paineet on ihan samat kuin koko raskauden aikana eikä painokaan mitään ihan jumalatonta spurttia ole ottanut. On ne niitä seurailleet tuolla neuvolassa tuon päänsäryn takia mutta mä olen ihan varma että johtuu nestehukasta.

Saunaa ajattelin minäkin alkaa jynssäämään. Illalla pitäisi mennä työpaikan (päiväkodin) kevätjuhlaan näyttäytymään kun olen jo kohta kaksi kuukautta ollut sieltä poissa. Pakko nähdä natiaiset vielä kerran kun sitten ne on jo NIIN isoja kun takasin töihin menen. Onneksi suurin osa on sittenkin vielä talossa (kun olin pienten puolella töissä) joten jos hyvin käy, pääsen sitten pitämään niiden eskaria aikanaan. Piti oikein laittaa hoitolasten ryhmäkuva jääkaapin oveen, että voi sitten muistella... (kyllä mä olen raskaana, normaalisti ei tulis mieleenkään moinen tunteilu)

Vielä pitäisi yksi kaappi kasata, että saa vauvatarvikkeet samaan kaappiin... Mies kielsi ryhtymästä toimeen yksin, kaappilaatikko mallia ikea painoi kuulemma yli 30 kiloa... minulla vaan silmät kiilu että josko sillä saisi muutaman supistuksen aikaseksi kun alkaisi ruuvailemaan. Ehkä se on parempi jättää kuitenkin miehen hommaksi.

Kylli-täti: Mulle sanoi kätilö että sen esimaidon tuleminen ei mitenkään ennusta sitä, miten sitä maitoa lähtee tulemaan sitten synnytyksen jälkeen. Toiset täällä on jutelleet kuulleensa ihan päinvastasta. Multa on molempia odottaessa tullut esimaitoa ihan mukavasti kun vähän puristelee nännejä, mutta esikoisen kohdalla sitä maitoa ei sitten sen enempää tullut lypsämällä missään vaiheessa. Toisilta tulee, toisilta ei, ei siitä kannata huolestua ainakaan!

Velv ja Alv. 37+4
 
Neliapilalle lämpimät onnittelut ja koko teidän perheelle!!! :flower: :flower:

Täällä supparit on vähentyneet, joten uskallan jo vähän kotihommia tehdä. Tai pakkohan mun on.

äää, samaa mieltä. On mullakin yritetty käynnistää rajulla sisätutkimuksella. Se ei kyl ollu kivaa... sattu ihan hitosti. :/

Kissantassu ja Napsu 35+3
 
Onnea Neliapilalle!

Täällä kärvistellään kipeän selän kanssa. Asiaa ei varmasti paranna yhtään, että joudun nostelemaan tuota 2-vuotiasta. :/ Illalla selkä oli niin kipeä, että porua väänsin. :x

Iltapäivällä neuvolaan...

hankku 34+6
 
onnea neliapila :)

esimaidosta joku kirjoitteli ja täällä on tullut sitä varmaan rv 33+ eteenpäin, ja nyt tulee jo suht paljonki niin että pitäis varmaan alkaa käyttään liivin suojuksia,mutta laiskana en ole jaksanut :whistle:

Ei sitä ikinä tiedä koska syntyy mutta on vaan sellanen olo että ehkä juhannuksena.. :D
Minä oon kanssa kuullut että varsinkin jos viikot alkavat olla täynnä lääkäri tahallaan ronklaa tuota alapäätä oikeen kunnolla ja yrittää näin saada synnytyksen käyntiin, ja kuulemma sattuu h*lvetisti :| ..juuri pari viikkoa sitten mun kaverilla lähti synnytys käyntiin noin, mutta oli jo 10 päivää yliaikainen.
 
Neliapilalle onnittelut! :flower:

Paljon on tekstiä taas tänne ilmestynyt. Taas yksi huonosti nukuttu yö takana, mutta onneks jokainen yö on lähempänä h-hetkee. Olen tässä naureskellut noille viidakkokeskusteluille ja oma viidakkonikin tuli huollettua taas, vaikka säännöllisesti sen olen tehnyt vaikka näkyvyys hieman heikko onkin.

Esimaidosta sen verran, että mulle myös on sanottu, ettei sen nousu takaa vielä sitä, että maitoa tulee synnytyksen jälkeenkin ja itselläni ja parilla kaverillani on omakohtaista kokemusta tästä. Esimaitoa noussu suht hyvin raskausaikana, mutta maidon tulo hiipunu ku seinään lapsen synnyttyä.

Isyyslomasta...Meillä isäntä pitää sitten joskus, kun on töiltä hyvä sauma,varmaankin syksyllä. Silloin, kun esikoinen syntyi, isäntä oli isyyslomalla vauvan ollessa n.2-3kk. Ensin ajattelin kauhulla, että miten mä pärjään sen nyytin kanssa kahdestaan, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna, oli ihan hyvä ettei isäntä pyöriny jaloissa. Sain rauhassa tutustua uuteen perheen jäseneemme ja opetella vaipan vaihtoo jne...eikä meillä isäntä kokenut jääneensä mistään paitsi. Ja kyllä meillä on aina ollut aikaa toisillemmekin, oli lomaa tai ei.

Lemmikeistä vielä...Meiltä löytyy itsepäinen corgi-herra, joka on paimentanut mua jo jonkun aikaa. On vaistonnut jo aikaa päivää sitten, että vauva tulossa taas tähän taloon - samoin oli kuin esikoista odotin. Vessaankaan ei meinaa yksin päästä, jos vahtivietti päälle pamahtaa. En usko, että tuo on moksiskaan uudesta tulokkaasta. Se vaan on kovaa aikaa, kun oon sairaalassa. Viimeksi oli niin onnellinen mun kotiinpaluusta, ettei vauvaa huomannut ennenkuin se alkoi itkemään ja oli aika hölmistyneenä ja nolona sen jälkeen. Corgin lisäksi meiltä löytyy kaksi tyttökissaa, jotka kovasti haluaisivat vaunuihin mennä nukkumaan, mutta aina tulee lähtö. Täytyy varmaan kasata vauvan sänky vähän aikaisemmin kuin mitä ajattelin, että saa ronteille opetettua ettei sinne ole mitään asiaa. Kun ovat aika uppiniskaisia molemmat leidit ja ovat saaneet meidän makkarissa vapaasti nukkua.

Maamuska, 36+4 muistaakseni
 
galluppia pistän vaihteeksi minkäs nimistä rautakuuria syötte??
mä kun en ole koko raskauden aikana syönyt mitään rautaa :ashamed: ja tarvis varmaan ruveta syömään... :whistle:

onkos muuten mitään sellaista yskänlääkettä mitä raskaana oleva voisi ottaa??
kun menee tähän yskään hermot ja mikään ei auta..ja illat sekä yöt on aivan hirveitä kun koko ajan yskittää.. :kieh:
 
mymmy myy mulla rautakuurina matrifolin ja just eilen lääkäri ainakin mulle sano, että lähes kaikki apteekin käsikauppatavarana myymät yskänlääkkeet kävis raskaana oleville. Ja nimes oikein Mucovinin :heart:
 
mymmy myy mä en syö nyt rautaa erikseen. syön monivitamiinilisää, joska sisältää myös rautaa. kuulemma yskä lähtee yskimällä. kauheen tsemppaava. :saint: mut harmi, kun siihen ei oikeen auta yskänlääkkeet. koita parantua pian!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
[

onkos muuten mitään sellaista yskänlääkettä mitä raskaana oleva voisi ottaa??
kun menee tähän yskään hermot ja mikään ei auta..ja illat sekä yöt on aivan hirveitä kun koko ajan yskittää.. :kieh:
On niitä sellaisiakin, jota raskaana voi käyttää. Kysäse apteekista. Mulle lekuri määräsi reseptillä Cocillania, joka vaikuttaa niin keskushermostoon, että se laukaisee sen yskärefleksin ja yön pystyy nukkumaan. Sitä saa käyttää ensimmäisen raskauskolmanneksen jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
galluppia pistän vaihteeksi minkäs nimistä rautakuuria syötte??
Mulla on käytössä Obsidan. Ei oo tullut mitään sivuvaikutuksia siitä. Ja tuon raudan imeytymisen takia, maitotuotteita ei sitten pariin tuntiin. Itse otan raudan aamulla ja kalkkitabletin illalla. Lepo kun taas edistää kalkin imeytymistä, sanoo viisaammat.
 
Kiitti esimaitokommenteista :) Imetysasiat taitaa olla sellaisia ettei niitä parane alkaa stressaamaan, ainakaan tässä vaiheessa (eikä toiv koko aikana). Toivotaan että se maito nousee rintoihin sitten ajallaan. Ei mun vielä tartteekaan kulkea paita märkänä :LOL:

mymmy myy: täällä rautamerkki on obsidan fe, kun vain muistaisi päivittäin ottaa sen. Oon syöny koko raskausajan myös multitabsin raskausmonivitamiiniä. Tai taisinpa aloittaa sen syömisen jo vauvakuumeiluaikana.
 
Heissan!

No nyt on sitten vauvautuminen alotettu ja komeasti oikein tuplaonnen voimin. Hirveästi onnea Neliapilalle täältäkin!

Omat tuoreet kuulumiset tän aamun neuvolareissulta. Vauvalla oli kaikki ok. Mun paineet oli ok,paino ei :/ Kilo oli tullut viikossa lisää, turvotusta tosin melko lailla. Iltasin ei enää erota nilkoista noita luita ollenkaan, vaan jalat on sellaset tasasen paksut pölkyt :( Hempparia ei nyt edes katsottu, se katotaan meillä normaalisti 1 krt/kk, jos ei mitään poikkeavaa ole. Mulla olleet aina hyvät eli lisärautaa en oo ikinä odotusaikana tarvinnut, vasta sitten synnytyksen jälkeen (vuotanut aina synnytyksissä reilusti). Vauva on jo hyvin alhaalla, mutta pää liikkuu edelleen, terkka tosin sanoi, että kun on näin monta synnytystä takana, niin kun se pää kiinnittyy, niin sit se onkin jo menoa, raivotarjonnassa köllöttelee, niin ku on ollu jo pitemmän aikaa....

Tänään th teki sit sen lähetteen sinne äitipolille, kun sf-mitat huitelee ihan omilla käyrillään. Nyt vaan ootellaan onko aika ens vai seuraavalla viikolla. Ensinhän oli ajatus, että odotellaan LA:n tietämille, mutta nyt askaruttaa vauvan koko jo sen verran, että parempi kattoa kun katua.

Mulla lohkesi hammas ja se on ihan tajuttoman kipeä. Panadolia oon joutunut syödä suurimman sallitun määrän, eikä se tunnu tehoavan siltikään. Nyt on iltapäivällä menossa sitä korjauttamaan. Saa nähdä, miten tällä kropalla jaksaa siinä tuolissa riittävän kauan pötkötellä. Lupas tuo lääkäri kyllä (kun mainitsin, millä viikoilla ollaan menossa), et pakko ei oo koko hommaa yhtä soittoa tehdä, voi vaikka jalotella välillä. Näin meillä siis. Nyt pelkäämään hammaslääkäriä :whistle: Jaksuja kaikille!

Ammu ja Iltatähti 37+3 =)
 
TUPLAONNITTELUT NELIAPILALLE! Saatinhan mekin lopulta vauvapino auki :)
Maamalla on jännät paikat...

Meillä esikoinen heräsi tänään jo ennen viittä ja äsken sain pojan päiväunille.Pikkasen tätä mammaa väsyttää |O
Käytiin kaverin kanssa kahvilla ja söin ison toscapullan piristykseksi :p

Isyyslomasta Mies todnäk ei ihan heti vauvan syntymän jälkeen pysty pitämään lomaa töiden takia,mutta yrittää kyllä sit vähän myöhemmin.

Nyt pitää yrittää käydä vähän pitkälleen,kun poika nukkuu...

Bamse 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja neliapila:
Ei me kyllä kaikki kasassa enää olla.

Meillä tytöt ottivat varaslähdön 12.5 raskausviikolla 35+0 eli ovat nyt 8 päivän ikäisiä. Synnytys käynnistyi, kun lääkäri teki kovakouraisen tuntuisen sisätutkimuksen ja tuo tutkimus taas piti tehdä, kun A-vauvan KTG-käyrässä oli poikkeamia. Lääkäri sanoi kyllä yrittäneensä olla varovainen ja väitti, ettei synnytys yleensä sisätutkimuksesta käynnisty...Tytöt leikattiin kiireellisellä sektiolla, sektion mahdollisuus oli kyllä etukäteen tiedossa A-neidin perätilan vuoksi ja kiireellisyys tarkoittaa tässä tapauksessa vain sitä, että sektio piti tehdä, kun huomattiin, että synnytys käynnistyi.



Neliapila + 8-päiväiset Pipa&Papu (35+0)

ONNEA AIVAN ÄLYTTÖMÄSTI! Ihanaa!

:flower: :flower: :flower:
 
Onnea Neliapila -ihanaa, että vauvoja alkaa jo tänne "tupsahdella"!

Mymmy Myy tais kysellä rautavalmisteista: mulla meni maha ihan kuralle Obsidanista (jota neuvolasta terkka antoi paketin...), joten siirryin nestemäiseen Ferronol -valmisteeseen. Voin suositella tota jälkimmäistä -ei ärsytä mahaa ja nestemäinen imeytyy kuulemma muutenkin paremmin kuin tabut.

Kohta äippäpolille vauvan kasvukontrolliin -pitäkää peukkuja, että pikkuinen olis saanut lihaa luiden ympärille...

Mouse, rv 35 tasan
 
Omaa napaa tässä sen verran että eilisestä lähtien ollu enempi supistuksia -alkoivat siis aamuyöstä kipeällä vihlaisulla ja pitkin päivää sitten oli masun kovettumista ja selän puolella juili 'kivasti', mutta nyt taas on rauhallisempaa ollut tämä aamu. Mutta selkeästi siellä jotakin tapahtuu =)

Lemmikkejä ei tällä hetkellä ole, luovuimme jyrsijäharrastuksesta ihan tietoisesti vähäksi aikaa että on vauvalle kaikki aika sitten omistettu :heart:
Raudasta, minä popsin Retaferia, se on ollu alusta asti hyvä enkä varmasti vaihda enää. Monilla se saa mahan sekaisin mutta mulla ok.

Di 36+1
 
Äitiyspolilla käyty!

Kaikki on nyt hyvin =) enää ei tarvii mennä, on siellä saanut ravata. Vauvan painoarvio oli nyt n.3kg ja pitäisi mahtua syntymään normaalisti nyt vain odotellaan milloin vauva luopuu yksiöstään.. Ainut ihmetyksen aihe oli että kohdunkaulan tilannetta ei katsottu ollenkaan mutta ilmeisesti siihen ei ollut tarvetta. Sokerit pysyneet ihan kohtalaisena joten ei enää kokeita oteta. Nyt voi alkaa tosissaan nauttimaan tästä loppuajasta kaikkine supistuksineen ja kipuineen =) Jos yli menee niin kontrolli aika on sitten 41+3 viikoilla.

Kaalimaankakara tasan 37
 
Mouselle toivotaan vauvalle hyvää kokoa :flower: ( tai miten sen sanois nätisti ?)

Kaalimaankakara nauti nyt täysin rinnoin. Supisteluja odotellessa :D

Olo sen verran hyvä, että uskaltauduin jopa imuroimaan ja kohta keitän tutit ( se kun vaatii niin suurta ponnistelua :ashamed: ). Ja pyykit pitäis vielä laittaa kuivumaan. Ei taida ulos uskaltaa viedä, kun alkaa vetää sää niin harmaaksi :(
 

Yhteistyössä