***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Äippäpolil käyty.
Huhhuh sanon vaa...pää lähes pyörällä taas.
Toxemia kokeissa jouduin käydä siel ku rr ol 144/92 vaik miul ollu normaalisti yläpaine noin 108-120 ja alapaine 77-80
Supparit ei ollu tehny mitää tuonne alas :eek:
Pe labrat...alat ja sappi ol noussu pikkase,la ktg,ma lapsivesipunktio ( keuhkoje kypsyys tarkistetaa ) ja ens vkonlopulla käynnistys...jos ei kummosii sitä enne.
Että näin tällä kertaa.

AadaOlavi 36+5
 
isyyslomasta meillä on mies ilmottanut työnantajalle jo maaliskuussa jäävänsä heti synnytyksestä isyyslomalle 1-2vk ja pitää sitten myöhemmin loput,mutta katotaan nyt malttaako sitten lähteä viikon jälkeen töihin takasin.. :D
 
isyyslomasta: meillä mies lomailee heti kotiutumisen jälkeen kolme viikkoa mun ja vauvan kanssa. Kesäloman pitää siten kahden viikon jaksoissa tuossa kesä/syksyn aikana. Ei mulle oo tullut mieleenkään, että isyyslomalla mun pitäisi ehtiä miestä viihdyttämään. Eikö se aika ole kuitenkin tarkoitettu siihen, että isä tutustuu lapseensa. :heart:
 
Onnea neliapilalle ja koko perheelle :flower:
:hug: kaikille tarvitseville.
Täällä mie jännäilen mitä nää supistukset meinaa,taas aamuyö valvottu.Oto olo.En kyl viel ois valmis masusta luopumaan vasta ku rv37 ois täynnä.
Isyysloma meillä pidetää heti ku sairaalasta kotiudutaan.
Jalkoväli on siistitty peilin avulla ja kivempi se on lyhkäsenä pitää jälkivuotoa ajatellen.
Ei muista mitä muuta ollu puhetta.Lahopää :LOL:
kukikas ja masukki 35+3
 
Onnea Neliapila tuhannesti. :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: Aivan ihanaa.

Mulla tänään oli neuvola ja kaikki hyvin.
Painoa tullut nyt yhteensä 10 kiloa, paineet ja hb hyvät.
Vauva oli hereillä ja sykkeet hyvät.
Vauvan selkä todettiin olevan vasemmalla puolella ja päästä neuvolatäti ei saanut otetta, kun on niin syvällä jo lantiossa.

Esikoinen on tosi kivaa neuvolaseuraa, kun aina siellä alkaa oikein kunnon sylivauvaks. Siellä sitten sykkeitäkin kuunneltiin niin, että tyttö makas kainalossa puoliks mun päällä ja huus että AAANKKAAAA!

emilija ja rontti 36+0
 
Ursulaiselle :hug: , toivotaan että jaksat vielä sen reilun viikon! Ja että keuhkot on kehittyny pienellä. Niin se meidänkin aika on tullut, kun nyt alkaa tapahtua!

Venla Mie veikkasin jo ajat sitten että sie oot meidän pinon eka. Tässähän voi kuka vaan lähteä seuraavaks! :eek: Minua alkaa ainaski jännittämään :D
 
Heipat :)

Neuvola 38+1:

Paineet 108/75
Paino +800g/vko (eli kirin takas melkein kaiken mitä oli lähtenyt viime viikolla :D)
Turvotus +/-
Liikkeet ++
Syke 140
RT - pää kiinnittynyt luultavimmin kokonaan kun ei saanut liikuteltua
Pissa - prot +1 - eli huomenna pissanäyte labraan. Ensimmäistä kertaa kun pissassa oli jotain. Tosin pissahätä oli aamulla armoton, neuvolapissaan ei jäänyt paljon mitään :ashamed: Luultavimmin siis valkovuodon aiheuttamaa.

Muuten kaikki ok :) Kävin 7kk ikäisen Veran ja äitinsä kanssa kävelyllä pitkin Oulunkylän puistoja ja limulla terassilla. Kaupassakin jaksoin vielä taapertaa, nyt oonkin ihan puhki!

Raudasta- sen mitä söin, nelisen viikkoa, söin Retaferiä. Pisti vatsan aika koville, mutta toimi sitäkin paremmin :)

reropera on varmaan jo synnärillä!! *hihkuu* :heart:

kukikas- toivotaan että olo tasapainottuu :)

Mä taidan ottaa ansaitut tirsat ennenkuin vien koiran ulos!

Elppa & Antsa 38+1
 
Pitäisköhän sitä tosiaan alkaa sairaalakassia pakkailemaan, kun näköjään täällä alkaa palstalaisten meno näyttämään jakautumisen suuntaan. Hui! Mä en oo vielä ollenkaan valmis... :eek: Saiskos jatkoaikaa, vaikka vielä 20 viikkoa tai jotain. :p

Tiivari ja Tyyppi 37 + 3
 
Ai niin, olin maanantaina siellä neuvolan lastenhoitotunnilla. Oli sitten muuten NIIIIIIN turhaa koko juttu. Mä sentään kuvittelin, että siellä on oikea vauva, jonka käsittelyä sitten näytetään. Voi jessus! Jotain nukkea se täti siinä heilutteli ja kaikki tieto oli ihan liibalaabaa. Hoh hoijaa. Ainakin yksi tunti on nyt virallisesti hukattu elämästäni ihan turhaan :headwall:
 


Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Pitäisköhän sitä tosiaan alkaa sairaalakassia pakkailemaan, kun näköjään täällä alkaa palstalaisten meno näyttämään jakautumisen suuntaan. Hui! Mä en oo vielä ollenkaan valmis... :eek: Saiskos jatkoaikaa, vaikka vielä 20 viikkoa tai jotain. :p
Saat multa 3! :)

Mun sairaalakassi vaan paisuu kokoajan :ashamed: Kohta pitää ottaa mukaan jenkkikassillinen tavaraa, ehkä vaihdossa jätän sitten miehen kotiin :D

Siskon vinkistä vaihdoin nykyiset alushousut sairaalakassista kokoa suurempiin (mutta silti mukaviin ja sopiviin) "mummohousuihin". Ai miten niin mun hipsterit puristaa kun on 3cm paksu yöside ja paikat tikeillä? :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Pitäisköhän sitä tosiaan alkaa sairaalakassia pakkailemaan, kun näköjään täällä alkaa palstalaisten meno näyttämään jakautumisen suuntaan. Hui! Mä en oo vielä ollenkaan valmis... :eek: Saiskos jatkoaikaa, vaikka vielä 20 viikkoa tai jotain. :p
Saat multa 3! :)

Mun sairaalakassi vaan paisuu kokoajan :ashamed: Kohta pitää ottaa mukaan jenkkikassillinen tavaraa, ehkä vaihdossa jätän sitten miehen kotiin :D
Meinaatko peräkärryllä viedä ne sairaalaan :LOL:
 
rautalääkkeistä ite syön nyt obsidania, kun miulle se retafer ei käyny ollenkaa, vatsa meni aivan mahdottomaks ja hb vaan jatko laskuaan. Obsidanilla lähti sitten heti nousuun.
isyyslomasta Meillä mies jää aluksi ilmeisesti kahdeksi viikkoa isyyslomalle ja loput pitää yhdistettynä kesälomaansa, ainakin näin ollaan puhuttu :LOL:

lisää vauvoja tähän pinoon kiitos :heart:

Menhit ja Ella(viljami) rv 38+2
 
Niin noista obsidanteista vielä musta tuntuu ettei ne paljoa mun HB oo nostattanu viimeeksi ei edes otettu hb:ta mutta edellis kerralla oli 113 :D saa nähä jos nyt olis vähä enemmän nostattanut kun huomenna taas neuvola.

Meillä on sama kun Menhit:illä tua isyysloma juttu eli, mies jää aluksi kahdeksi viikoksi lomille siitä kun sairaalasta kotiudutaan ja sen viimeisen viikon pitää joskus heinäkuun aikana kesäloman jatkeena :)
 
Elukoista ollu juttuu: Meil ku noit koirii 4 ja kukaa ei oo vauvaa nähny saati kuullu nii voip olla aika ihmettely vaikkakin ovat näihi isompii muksuihi tottuneet.
Kissoi löytyy nyt 3 mut ovat kuiteki paljo ulkona etten usko et niiden kans tulee mitää ihmeempii.

Isyyslomasta: Oon kokoaja luullu et miehein koton vaa sen mitä ollaa vaavin kaa sairaalassa...hää ei ikuna oo pitäny isyyslomaa...nii nyt yllätti ja sano sopineesa töis et pitää 3vkkoo het putkeen :D
Vähänkö outoo ajatella,mut kivaahan se on!!!

Ei oo äippäpolilt kuulunu toksemialabroist viel mitää...hyvähyvä jos ei mitää niis ois.

Aika pitkällehä myö ollaa kaik päästy mahoinemme kun vast nyt aletaa vaavei tekee...mitä pidemmille vkoille päästää ni sen parempi,eiks vaa?!
Ei oo tarvinnu hätäillä pienenpienten keskosten jaksamisesta ja pärjäämisestä.

AadaOlavi 36+5
 
Yksilöllistä tuo raudan ja rautamerkkien sietäminen tuntuu olevan.. viime raskauden alussa sain kahdessa viikossa rauta-arvot nousemaan (110 -> 126) Obsidanilla, 2 kpl päivässä. Toinen öisellä vessareissulla ja toinen ip:llä.. ja hyvin tehosi, olen aina pitänyt sen välin että 2 h ennen en ole syönyt mitään enkä puoli tuntia jälkeen.
Aloitusarvot viime raskaudessa oli jopa niin hyvät kuin 141 eli aika väsyneeksi tuo 110 arvo veti joten tässä raskaudessa ei päässyt koskaan tippumaan paljoa, 123 taitaa olla matalin.
Nyt käytössä on ollut Retafer ja sekin on sopinut mahalle ihan hyvin + tehnyt tehtävänsä. Retafer on niin paljon edullisempaa Tallinnassa että ostin sieltä pari pakkausta (itse asiassa puolet halvempi).
Olen syönyt melkein koko raskauden Retaferiä joka toinen päivä nyt loppua kohden, mutta vaikka nyt arvo 135, aloin syömään taas kerran päivässä (maha menee tosin kovalle) kun sektion yhteydessä tulee varmaan sitä verta menettämään jonkin verran. Viimeksi arvot meni alle sataan kun verta meni 1200 ml. :/

Ihanaa.. aamuinen pääkipu katosi päikkyjen jäljiltä, (kiitos vinkistä, taisi olla Velv joka kirjoitti että epäilee nestehukan tuoneen pääkivun), join koko aamupäivän vettä kun suu oli kuivan tuntoinen koko yön ja aamun vaikka kuinka join.

Taitaa reropera olla tositoimissa ellei jopa jo nyytti kainalossa.. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylli-täti:
Ammu Paljonko sulla oli sf-mitta?
Näkyi olevan 38 (kortista tarkistin) :ashamed: Tosin, enemmän kun tuota isoa mittaa th säikähti sitä, että se oli noussut niin paljon parissa viikossa, sanoi kyllä senkin, että niinhän se menee, että nyt kun vauva on "valmis", niin kokoahan tuo kasvaa, eli kasvaa se kohtukin. Edelleen väitän omiin kokemuksiin pohjautuen (vaikka jonkun,en nyt muista kenen, neuvolalääkäri oli väittänyt jotain ihan muuta), että iso SF-mitta -> iso kohtu -> reilunkokoinen vauva. Kerronpa lisää faktaa sitten näistä päätelmistä, kun on sieltä polilla käyty arviossa =)

Oon ihan tohkeissani täällä, kun miehen hyvälle kaverille ja avovaimolleen on syntynyt tänään vauva (esikoinen). Kaks viikkoa meni yli ja käynnistyksessäkin oli mutkia matkassa, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Pojan saivat. Aatella, että meidän ja heidän vauvalle tulee vaan parin viikon ikäero :)

Nyt lähden hakemaan lapsia, on olleet tän päivän huvipuistossa koulun kevätretkellä. Mahtaa sieltä tulla sippiä porukkaa, ei tarvii illalla lampaita laskea :D !

Niin ja hammaslääkärissä meni tosi hyvin, turha tuota oli pelätä. Nobelin palkinto sille, joka on keksinyt puudutusaineen =)
 
majj- vastailen sulle tänne omasta puolestani (vaikka toukokuisiin laitoitkin kyssärin ;)): meillä otettiin vauvavakuutus 3kk ennen laskettua aikaa, jatkunee sitten lapsen omana vakuutuksena kun syntyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylli-täti:
Ammu Paljonko sulla oli sf-mitta?
Näkyi olevan 38 (kortista tarkistin) :ashamed: Tosin, enemmän kun tuota isoa mittaa th säikähti sitä, että se oli noussut niin paljon parissa viikossa, sanoi kyllä senkin, että niinhän se menee, että nyt kun vauva on "valmis", niin kokoahan tuo kasvaa, eli kasvaa se kohtukin. Edelleen väitän omiin kokemuksiin pohjautuen (vaikka jonkun,en nyt muista kenen, neuvolalääkäri oli väittänyt jotain ihan muuta), että iso SF-mitta -> iso kohtu -> reilunkokoinen vauva. Kerronpa lisää faktaa sitten näistä päätelmistä, kun on sieltä polilla käyty arviossa =)
Toivotaan ettet Ammu ole oikeassa muuten täältä tulee jättiläinen tosiaan. ;)
Minullahan sf-mitta oli jo joskus viikolla 20 jotain yli 30 ja paino-arvion mukaan keskikokoinen.. eli ei välttämättä kerro koosta.. toivon mä.. :eek:
No, selviää piakoin.. =)
 

Yhteistyössä