***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Siis kun ensimmäistään odottavat pyysivät infoa (tunnenpa nyt itseni vanhaksi ja viisaaksi?) Ekassa raskaudessa tuli limatulppa varmaan hiljakseen, siis klönttejä. Enkä tietenkään niitä voinut, kun vasta jälkeenpäin moiseksi ymmärtää. No kun, lapsivedet kun sitten meni rv 32, niin kaikki omituiset aavistukset ja tuntemukset tuli sitten todeksi (siis limat ja lorahdukset!) Toisessa ns. normaaliraskaudessa tuli ekana supistelua yöllä ja aamulla todellakin tulppa!!! :x Ja vuorokauden supistelun jälkeen vauvakin, joten varmaan tämä on kovin yksilöllistä.

Kiitokset vain sf-kommenteista. Mulla kun oli tuo esikoinen ennenaikainen ja pienipainoinen viikkoihin nähden niin sillä hieman panikoin. Silloin tuo istukka ei siis ollut toiminut moitteettomasti! Nyt sitten niiden "vähänlaisesti lapsivettä-kommenttien" joita lääkäri ei ollut edes kirjannut tietoihini, on ollut pieniä paineita vaikka kätilö-sukulaiseni silloin koetti rauhoitella. Vauvan koko oli kuulemma viime kerralla "normaali", mutta nyt vaan ahdistaa kuitenkin jos jotain häikkää on. Täytynee nyt vielä jauhaa tästäkin asiasta ensi viikolla terkkarin kanssa jos kasvu on pysähtynyt. Anteeksi kun joudutte taas lukemaan tällasta... :(
 
Miten nää päivät voi tuntuu pitkilt ja leveilt ku nälkävuosi :kieh: ...oisko syynä et ajatukset vaan ens vkossa ja kokoaja kyttään supistus tuntemuksii (joit ain sillo tällö ilmaantuu,mut vaa vähän),ärsyttääääää!

Tänää päätin et nyt tan pväuniakii nii paljo ku sielusietää,koht loppuu nukkumiset tai ovat ainakii minimissä mont vuotta...siihe oon varautunu.

Eipä tänne kummosii oikeest...sori et taas pelkkää omaa napaa :ashamed:

Jaksuja kaikille!

AadaOlavi 36+6
 
ikionnellinen
Tänään oli synnytystapa arvio, jossa kaikki muuten oikein hyvin mutta vauvan koko todella pieni, rv 37+1 painoarvio noin 2,0kg! :eek: Istukka vaikutti olevan kunnossa, lapsi liikkuu aktiivisesti ja sydänkäyrääkin otettiin puoli tuntia, se kunnossa. Napavirtauksia katsoi, jokin arvo hieman koholla, -> sain lähetteen äippäpkl:lle ensi viikoksi. :| Kauhea huoli asiasta, tähän asti kuitenkin ollut suht hyvä olo niin vauvan kuin oman olon suhteen. SF-mitta tosin ollut koko raskauden ajan tuolla alakäyrien lähellä mutta tasaista kasvua ollut. Syntymäpainoa lääkäri ei arvioinut, luultavammin 2500g maksimissaan syntyessään :/
Käy vaan sääliksi pientä tuolla massussa kun ei kasva....

Eilen tutustuttiin synnytyssairaalaan, siittä jäi hyvä mieli. =)
Eipä nyt muuta, vähän syömmään jälleen B)
Ikionnellinen, pöllämystyneenä 37+1
 
Ikionnellinen: mun lähipiirissä on syntynyt pieniä vauvoja. Kaveri sai tammikuussa 2,4 kiloisen rv 39 ja toissailtana serkulle tuli 2,3 kiloinen (44cm pitkä) pienenpieni terve tytöntyllerö (la oli 4.6., eli puolitoista viikkoa ennen tuli). Molemmissa tapauksissa vanhemmat myös ovat olleet syntyessään tosi pieniä, joten kai se on vähän perinnöllistäkin. Hyvä, että silti tutkivat äippäpolilla ja soita vaan rohkeasti sinne tai neuvolaan, jos alkaa asia mietityttämään. Tärkeintä on, että vauva liikkuu ja voi hyvin.

Mulla vähän samat fiilikset kuin ursulaisella. Pitkäseks menee päivät ja kaikki alkais olla jo valmiina vaavia varten. Just ostettiin uusi hieno sitteri ja tyypitettiin sitä tuossa vähän esikoisen kanssa, tuleva isoveikka opetteli keinuttamaan ja lukitsemaan sen. Vaavi piti omat jumpat yksiössään tyyliin luuletteko että mä tuun tota vielä kokeilemaan.
 
Heippa ja terkkuja neuvolasta!
Pissa puhdas
Paino +700g/viikko
RR 67/98
Syke 140
Turvotus ++
Liikkeet ++
SF 33cm
Pää on jo kiinnittynyt ja hyvin alhaalla.Terkkari ei meinannut enää saada päästä kunnon otetta,eli lähtö voi tulla koska tahansa.On sen verran alhaalla vauva,että tuskin menee yliaikaiseksi...
Sairaalakassi oli sit pakko pakata valmiiksi,kun lähtö voi tosiaan tulla koska tahansa.

Joku kysyi levottomista jaloista...Täältä löytyy :wave: magnesium on auttanut ainakin mulla aika hyvin,samoin kun suonenvetoihin.
Eipäs tänne muuta,supistuksia saa lähettää!

Nyt saunaan!

Bamse 37+6
 
Nyt vasta pääsen kaksplussan sivuille koko päivänä. Ihmeellistä jumimista aina välillä.
Käytiin miehen kanssa makkarat paistamassa ja munkkikahvella joen rannassa, kun on ollut niin hyvä aurinkoinen keli tänään. Kyl se ulkoilma väsyttää, ramasee jo huomattavasti |O :x
Levottomista jaloista, mulla oli raskauden alkupuolen tosi paljon sitä. Koetin magnesiumilla sitä rauhoittaa, ja ehkä se jonkin verran auttoikin. Urheilijathan sitä magnesiumia suosii, varsinkin b-vitamiinilisällä joka edistää imeytymistä. Lihaskrampit ja pistot sydämessä on x-juoksuharrastajana tuttuja vaivoja mullekin.

Ostettiin sit viimein tänään pinnasänky Lastentarvikkeesta =) Hankalalta tuntuu itse koota pienessä kaksiossa tollasta kehikkoa. Perusmalli Drewexiltä, valkolakattu :)

minäki mietin tässä että joko reropera lähtenyt nyytin hakuun ;)

Suppareita toivoen Di 36+2 :wave:
 
Moikka kaikki pitkästä aikaa. En ole aikoihin kirjoitellut tälle palstalle, mutta olen käynyt lueskelemassa kuulumisianne aina välillä. Mukavaa että suurin osa on ollut hyvissä voimissa ja iloisuutta ja pirteyttä löytyy, kaikista huolen aiheista huolimatta =)
Täällä asiat alkoi edistymään yllättäen tänään aamulla. Nousi n. 20 vaille kuuden vessahätään ja pieneen mutta outoon kipuun kyljessä. Ja lapsivedet tuli ennen kun ehdin vessaan asti. Siinäpä oli ihmettelemistä. Tosiaan nyt kun ajattelee taaksepäin niin irtosihan se limatulppa viikonloppuna. Luulin että valkovuoto oli lisääntynyt ja pidin sitä normaalina. Supistuksia alkoi sitten tulemaan n. puolen tunnin päästä tapahtuneesta. Lähdettiin ajelemaan taysiin, jossa sitten todettiin supistuksien olevan säännöllisiä 5-7 min välei muttei vielä tarpeeksi kovia että tekisivät mitään ratkaisevaa. Rv 36+6 ja vauvan kooksi arveltiin 2,9-3,0 kg. Käskivät kotiin menoa tai odottelua käytävällä kunnes olisi jotain edistystä. Kohdunsuu oli pehmentynyt mutta vielä lähes kokonaan kiinni vielä. Nyt siis täällä kotona vielä odotellaan, supistukset ovat voimistuneet jonkin verran. Kohta lähdetänn ajaamaan sairaalaan jossa katsotaan uudestaan tilanne. Viimeistään aamulla käynnistetään.. Mies on ihan innoissaan ja koko loppu sukukin hengessä mukana! Nyt ihan lyhyet tirsat vielä ja sitten lähdöksi! Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä =) !
 
Tsemppiä synnytykseen possuli!! Johan täällä alkaa tapahtua :). Saa nähdä, millon itellä tulee lähtö... Tänään taas tuli kaupassa käydessä aika kipeä supistus"kohtaus" ->oli pakko lähtee autoon lepäämään ja mies sai hoitaa kauppareissun loppuun...

Mouse rv 35+1
 
Voi että miten jänskää! Ihana, että täällä tapahtuu koko ajan niin on jotain mitä jännittää vaikka itsellä onkin sellainen olo, että mitään ei tapahdu vielä piiiitkääään aikaan. Possulille paljon pajon tsemppiä koitokseen!!!! Täällä odotellaan kovasti raporttia siitä minkälainen nyytti tuli!!!
 
Possulille voimia synnytykseen!!!! Jännäksi käy kun yks sun toinen lähtee isoon koitokseen!!
Kiitos kommenteista levottomista jaloista :flower: Magnesiumia olen syönyt jo pari kuukautta mutta ei tunnu mulla tepsivän. Kuten edellisistäkin raskauksista, ainut apu ongelmaan on synnyttäminen. Sen jälkeen ei ole levottomista jaloista tarvinnut kärsiä.

Luin tossa raskauspäiväkirjaa edellisestä odotuksesta ja muutamaa päivää ennen synnytyksen alkamista olin tuntenut itseni vähän kipeäksi ja kuumeiseksi. Lämpöä olikin ollut edellisenä päivänä 37,5 astetta ja eikös sen vähän kuulukin nousta vai muistelenko omiani??!!

Mulla tulee valkovuotoa ihan järkyttävästi!!! On oikeastaan tullut jo kuukauden. Välillä tuntuu että housuissa lainehtii :x Mulla on niin ohuet ja arat limakalvot etten voi koko ajan pitää pikkuhousunsuojia joten ei auta kun vaihtaa pöksyjä aina vähän väliä :LOL:

Voimia kaikille ja koittakaa levätä mahdollisimman paljon!!! Varsinkin ensisynnyttäjät, nauttikaa täysillä lopusta raskausajasta, seuraavien lasten osalta se ei enää välttämättä samalla tavalla onnistu!!! Itselläkin tietenkin jo tuskastunut olo ja haluaisi vauvan jo rinnalle, mutta kyllä me kaikki nyytit vielä saadaan, ennemmin tai myöhemmin :heart:

Valmet 35+6
 
Aliinalle tervetuloa joukkoon! :wave:

Ja possulille voimia synnytykseen!!

Ja reroperalle kauniita ajatuksia sinne jonnekin!
Toivottavasti siellä on kaikki hyvin!

Mie kävin tänään viimosessa lääkärintarkastuksessa ja totesin, että ei se sieltä ikuna tule itellään ulos. :| Mullahan ei siis oo oikeastaan koko aikana ollut mitään isompia supistuksia... vain vihlontaa alakerrassa. Lääkäri totesi tänään, että kohdun suu on sormelle auki ja pehmeä, mutta kohdunkaulaa on jäljellä vielä se 3 cm. :/
Avitteli sit hiukan tilannetta siinä sisätutkimuksen aikana ja antoi vielä siteen matkaan, kun sanoi, että vuotaa tämän jäkeen aivan varmasti... ja kakat se mitään vuotanut! Ei tipan tippaa ole verta tullut... tiedä sitten, onko hyvä vai huono asia.
Jotain kipuilua on kyllä ollut erilailla sen jälkeen. Kaupassa vihlo niin, että meinas jalat lähteä alta ja jonkun verran on tullut myös "ei kipeitä supistuksiakin".

Turvotuksesta olivat siellä hieman huolissaan. Ja niin olen kyllä minäkin!!!
Viikossa painoa tullut lisää 1700 g!!!! Järkyttävää!!!
Huolestuivat, koska verenpaineetkin ovat hieman kohonneet ja eilen näkökenttääni ilmestyi yllättäen tähtiä... onneksi pissa oli puhdas ja päätä ei ole särkenyt.
Käskivät heti juosta polille, jos joku epäilyttää, jotta ei olis nyt sitä raskausmyrkytystä sitten alkamassa... :| :/

Hemppakin oli vähän laskenut. Oli vielä jokunen viikko sitten 129 ja nyt 120.
Ei tässä vaiheessa kuitenkaan käskenyt mitään rautaa alkaa syömään.

Täytyis tässä nyt vaan oikeasti alkaa lepäämään, mutta itku meinaa tulla pelkästä ajatuksestakin, kun tehtävää olis niin kauheesti. Vauvaa varten kaikki on kunnossa, mutta sunnuntaina pitäis juhlistaa tuon nuoremman synttäreitä ja sitä varten sit vähän siivota ja leipoa... ja tuo pyykkiruljanssikaan ei näytä koskaan loppuvan! :headwall:

Tässäkin oli nyt sit vaan sitä omaa napaa, mutta jotenkin on nyt sellainen hassu olo... jotenkin levoton... :| Kai täytyy mennä nukkumaan se pois... :wave: :wave:

Rakkis ja massu 35+6
 
Possulille onnea synnytykseen!!

Tuli taas valvottuu muutama tunti yöaikaan noiden supistusten takii...olivat epäsäännöllisii,mut sen verra tuntuvii et hereillä pitivät.
Ei kyl oo lähdön tunnelmaa kuitenkaan joten kiusaavat vaa :headwall:

Rv:kin vaihtu ja nyt on sit täysiaikainen,wau!

AadaOlavi 37+0
 
Tsemppiä Possulille!

Ei päässyt eilen sivuille ennen iltaa, ei.. nyt ei ole masukki enää keskonen. =)
Vaikkakin saa vielä vahvistaa itseään tovin yksiössään.. tosin Rakkapanuun tekstin luettuani mietityttää että mikähän tuolla kohdunsuulla nyt on tilanne kun kaulaa oli viikko sitten 0-1 cm jäljellä, pehmeä mutta kiinni. Vuotoa tuli seuraavaan päivään saakka tutkimuksen jälkeen joten olisiko jo avautunutkin.. :eek:
No, nyt olisi tietysti mummi tulossa kylään vkl:ksi että siinä mielessähän sieltä voi tulla jos on tullakseen.. :D
Olen parille pienelle kävelylenkille uskaltautunut tällä viikolla kun ei tuolta ulkoa malta olla poiskaan. Ehkä ne saa paikkoja auki. Jänniä aikoja itse kullakin. :D
Eihän sitä tosiaan tiedä että vaikka merkkejä olisi kuinka, synnytys voi mennä yli LA:n kun taas sellaisella jolla ei ole mitään merkkejä, käynnistyy yllättäen. ;)

äää & Vili 37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Mie kävin tänään viimosessa lääkärintarkastuksessa ja totesin, että ei se sieltä ikuna tule itellään ulos. :| Mullahan ei siis oo oikeastaan koko aikana ollut mitään isompia supistuksia... vain vihlontaa alakerrassa. Lääkäri totesi tänään, että kohdun suu on sormelle auki ja pehmeä, mutta kohdunkaulaa on jäljellä vielä se 3 cm. :/

Rakkis ja massu 35+6
Samaa ajattelin minäkin esikoista odottaessani, mutta kyllä se sieltä ulos itellään tuli, tosin vajaa kaks viikkoa meni lasketusta ajasta yli. Kyllä se sieltä aikanaan tulee...

Mulla on tänään se vika lääkärintarkastus. Luulen, että joudun lähtemään äippäpolille asennon tarkistusta varten, koska edelleen musta tuntuu, että vauva on perätilassa. Kai ne yrittää sitä sitte kääntää...

Maamuska 36+6 luulisin, ei näissä päivissä pysy perässä enää...
 
Huomenta kaikille :flower:

possulille onnea synnytykseen :heart:

Onpa kummallista, jotta nyt päästään ensimmäisiä onnittelemaan vauvoista ja tsemppaamaan synnytykseen B) Että tääkin päivä koitti. IHANAA :heart:

Itekin sain jopa nukuttua viime yönä. Oon kuulemma kuorsannu ku karhu |O mukamas! Niin väittää ukko :saint: Mut sainpa nukuttuu pitkästä aikaa. Kyllä olikin eilen voimaton olo. Toivottavasti alkais nyt helpottamaan.

Eilen oli neuvola:

paino: -800g /vko
paineet: 148/94
turvotus: +
syke: 158
sf: 34
hb: 118

Ja maanantaina sitten polille. Aamusta ensin toksemialabrat ja ottavat samalla crp:n että näkee, jotta antibiootti on purru :kieh:

Valkovuotoa täälläkin lorahtelee ilmeisesti, ihan reisiä myöten :$ inhottavaa. Mutta ei kestä enää kauan :heart: viikon päästä su on jo la. Ei uskois , että pääs näin pitkälle. Koskaan ei uskaltanu toivoo, että meille tulee täysaikanen vauva. Ja nyt ei malttais oottaa saada sitä tuolta yksiöstään ulos :LOL: hullua :heart:

Venla ja Tauno 38+5
 
On kyllä jännää kun joillain alkaa jo tapahtua!

Itse vielä pari viikkoa sitten pelkäsin, että vauva tulee liikaakin etuajassa, kun neuvolassa terkka ihmetteli miten alhaalla vauva jo on, ja mun oli vaikea liikkua ja tuntui että vauva tippuu justiinsa! Ja kun esikoinenkin syntyi rv37+2 niin ajattelin että tämä tulee varmaan vielä aiemmin. No nyt on tilanne rauhoittunut, ja vaikka vauva on siis jo kiinnittynyt, niin silti pystyn taas touhuamaan melko normaalisti. Alakerrassa kyllä vihloo välillä, ja maha kovettuu supistuksista. Nyt siis luulen, että ei tässä taideta sittenkään etuajassa synnyttää.

Kipeitä suppareita ei ole ollut, eikä niitä ollut esikoiseltakaan ennenkuin alkoi tapahtua. Niistä alaselkäkivuista kaikki lähti, ja reilun 8 tunnin päästä oli poika maailmassa. :)

Ja kun ainahan jotain huolenaihetta pitää olla, niin nyt oon ruvennut miettimään, että onkohan multa lorahdellut lapsivettä jo pitemmän aikaa vai onko kyse valkovuodosta. Oon joutunut ainakin kuukauden päivät pitämään pikkuhousunsuojia (joita en muuten mielelläni pitäisi) kun vessassa käynnin jälkeen ja vähä muulloinkin pikkareihin lorahtaa aika iso läntti jotain ihan nestemäistä. Monella muullakin täällä tuntuu lorahtelevan, ja kai se sitä valkovuotoa sitten on.

Kiitos heille, jotka kommentoivat niin kauniin sanoin mun masukuvaa! Minä ihan hämmennyin moisesta. :ashamed:

Aurinkoista päivän jatkoa!

tipu 36+0
 
Tsemppiä possulille täältäkin! Ja muille ihan vaan huomenta!

Huonosti nukuttu yö takana. Ei mitään synnytykseen liittyvää, ei toki, ei näillä viikoilla vielä... 11 päivää on kuulemma se aika, minkä saa mennä yli LA:n ja sit katotaan äitipolilla eli alan jo henkisesti valmistautua siihen, että oon juhannuksen laitoksella. Saakohan siellä smurffilimua? Meillä töissä oli limutarjoilu potilaille viime juhannuksena, ni ajattelin, et jos tuolla synnärilläkin.

Venlalla on hienosti kans jo viikkoja kasassa! Etkä edes ollut eka vauvan hakija, vaikka monet (minä muitten mukana) niin etukäteen arvelikin. Nyt onkin tosiaan jännää aikaa, kun näitä vauvauutisia alkaa tänne tipahdella varmaan harva se päivä... Kiva lueskella muiden uutisia sitä omaa h-hetkeä odotellessa.

Tännepä ei tänään(kään) kuulu kummempia. Aurinkoinen päivä näyttäs tulevan. Jaksuja kaikille!

Ammu ja Iltatähti 37+5 =)
 
Huomenta kaikille! Hyvin nukuttu yö takana ja saatiin lainaan digiboksi rikkimenneen korjauksen ajaksi kun takuuta oli vielä voimassa. Saan joka-aamuisen vauvataloni, jota tässä odottelen.

Tekemättömiä töitä kovasti täälläkin mutta nyt ei just jaksa stressata. Jotenkin kummasti oon ollu tosi hyvällä tuulella viime päivät, vaikka väsyttääkin välillä ankarasti. Stressi siitäkin että koska tulokas syntyy, alkaa helpottamaan. Nyt on sellainen olo, että levätköön rauhassa yksiössään niin kauan kuin tahtoo, parempihan se hänelle niin on. Tämän päivän pyhitän löhöilyyn. Rakkapanuu koittaa olla nyt stressaamatta siellä tekemättömistä töistä. Ne ehtii huomennakin. Ja ylihuomenna. Ja sen jälkeenkin. :heart:
 
Huomenta hoi

Helvata kun ei tänne päässy eilen ollenkaan :headwall: Palvelinhan tänne vaihdettiin jokin aika sitten, taisivat vaihtaa jonkun Commodore 64:n serveriksi toimivuudesta päätellen :xmas:

Kohta pitää lähteä vappumaan tuonne neuvolaan päin, klo 9.30 on aika... Vähän jännittää onko pississä proteiinit edelleen koholla. Ens viikolla ei sitten ookaan ollenkaan neuvolaa, seuraava käynti on muistaakseni 2.6.

Jestas kun täällä alkaa porukka jakautua :D Näin se aika vilahti, kohta on kaikilla vaavit kainalossa! Tällä hetkellä musta tuntuu että voisin skipata sen synnytysosuuden :whistle: Vaan kai mä siitä hengissä selviän, selvisinhän viimeksikin...
Possulille tsemppiä koitokseen!! :wave:

Kylkiluu 36+4
 
Ei päässy tänne eilen ei.. :kieh: Noh jos nyt sitten uusinta yritys.. :D

Eilen tuli vähän tuolla pihalla puuhailtua ja nurmikkoa ajettua niin sitten yön sain valvoa sen takia kun ajattelin tuleeko tässä nyt sitten lähtö.. :eek:
yhestä tonne kolmeen valvoin kamalan mahakivun ja supisteluiden takia,mutta sitten nukahdin ja se meni ohitte..toisaalta onneksi,jos vielä viikon malttais ni sit sais tulla.. :whistle:

Hui hitsi täällähän alkaa tapahtua =)
possulille stempitykset matkaan
reroperalle lämpimiä ajatuksia
rakkapanuu otahan nyt rauhallisesti,mullakin oottaa mahoton pyykkivuori kaappeihin mentäväksi,mutta on mukamas koko ajan jotakin muuta.. :ashamed:
noh ehtiihän tuota tehä.. :saint:

nyt lapsille aamupalaa naamaan ja kuulemaan miten isomman luokkaretki hesassa meni.. ;)

Tuire ja mini 36+0 :heart: :heart: :heart:
 
Heipparallaa!

Tsemppiä synnyttäjille. Kyllä niitä alkaa taatusti lähipäivinä kasaantumaan ja täälläkin meno hiljenee kun kaikilla on nyytit käsissä eikä näppäimistöä näkyvissä ollenkaan. Ihanaa ihanaa!

Mulla neuvolassa eilen:

painoa kans hurjat 1600g, jollain muullakin oli vissiin tullut ihan hyvin? Oli tosin eri vaaka, ja olin just syönyt hyvän satsin ruokaa ja juonut kannullisen vettä, että toivottavasti ens viikolla vähän tasaantuis...
paineet 131/86 eli alapaine oli vähän koholla
turvotus +
liikkeet +
sykkeet 135-140
sf 39 !!!
hb 120 eli noussut omia aikojaan takas normaalilukemiin.

Saatiin taas nukkua koko yö, tosin puoli kahdelta kävin komentamassa miehen sänkyyn kun oli taas unohtunut pelaamaan. Vartin yli kuusi ylös ja nyt ihana ihana perjantai, pyykkikori lähes inhimillisen tyhjä ja se valtava puhtaan pyykin pinokin jo melkein kaapissa, vain silitettävät enää häiritsee näkökenttää. Ajattelin imuroida jos jaksan, on sit kiva viettää viikonloppua kun isovanhemmat tulee auttamaan terassin uusimisessa ja kaikkea.

Aurinkoista perjantaita kaikille ja iloista mieltä. Vähiin ne päivät käy ennen ku vauvat syntyy. Ei oo ennää pitkää matkaa.... :D
 
Tsemppiä possulille synnytykseen ja lämpimiä ajatuksia myös reroperalle. :heart:

Täällä limatulppa irtosi eilen illalla, joten mahdankohan tehdä sitten vajaan viikon päästä "possulit". Ja kyllä, sen kyllä TIETÄÄ koska on kyseessä limatulppa :D Mutta ei siis muita ennakoivia merkkejä. Ei edelleenkään supparin supparia.

Tipu: Kyllä täälläkin on lorahdellut housuun useita viikkoja, nyt kuitenkin viikon verran tuo valkovuoto muuttanut olemustaan paksumpaan suuntaan. Mutta uskon, että kyse on sinullakin valkovuodosta - ei lapsivedestä.

Huolestuttaa, kun vaavin liikeet on vähentyneet huomattavasti muutamassa päivässä :/ Toivottavasti kaikki kuitenkin olisi kunnossa.

Nyt lähden neuvolaan, joten kirjoittelen sitten kuulumisia.
 
venla en olis minäkää koskaa uskonut että täysi kasvuinen vauva saadaan mutta siltä näyttää :p
tipu mä epäilin kanssa tos pari viikkoa sitten että lorahteleeko mulla lapsivettä, koska pari päivää pidin sidettä ja aina kastui! No käytiin synnärillä tsekkaas tilanne, ja valkovuotoa kuulemma oli (vaikka oli ihan kuin vettä!! ) Ja nyt taas alkanut lorahtelemaan että reisillä joskus tuntu, mutta luulen/uskon sen taas olevan vain sitä valkkaria.

Eilen neuvolassa mulla todettiin lievä raskaus myrkytyksen nousu,
painoa tullut viikossa 2,4kg --> se on se turvotus :ashamed:
Yläpaine oli koholla, mutta ala paine vielä suht ok. (outoa :D ) ja pissassa valkuaista.
Ei laittanut vielä lähetettä äippä polille kun alapaine oli ok, mutta meen taas tiistaina ja katotaan mikä tilanne ja mitä tehdään. Ja käski heti synnärille jos vähäkin ilmenee pää kipua tai alan näkeen pilkkuja tai huono olo tulee.
Muuten kaikki oli ok,
:heart: äänet: 155+
turvotus: +
liikkeet: +
sf: 33
hb: 119

maj ja 39+1 :heart:
 

Yhteistyössä