***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

ja hommailin ajakuluksi synnyttäneille oman sivun...niin ei tuu kiire siinäkään =)
Käykää kurkkaas mitä infoa sinne on hyvä antaa=)
http://www.geocities.com/kesavauvat08/synnyttaneet
 
Olenko ainut joka ihmettelee sitä, että porukka on pysynyt näinkin pitkään yhdessä kasassa (lukkunottamatta paria ;)) ?? :eek:

Mikäs sen mukavampaa, ollaan sitten kaikki samoihin aikoihin vauvautuvia :heart:
 
Itse meen ens viikolla äippäpolille katsomaan kuinka iso vauva sieltä on tulossa... :D
Mulla alkaa oleen niinku tylsää ja tämä iso masukin alkaa ahdistaan...Oon koonnu hoitopöydän ja pinnasängyn jo valmiiks...
Vauvan vaatteet pitäis vaan nyt sitte laittaa omille paikoilleen ja sairaalakassi pitäis pakata ja...hmm...eipä sit oikein muuta, noh mennään mieheni kanssa lauantaina ostamaan kaikki ne muut pikku jutut, vaippoja ja rint.liivinsuojia etc...
Nyt kyllä alkaa tuntuu kunnolla että tulis se ihana nyytti jo ulos :D
 
Vieläkö huolitte yhden uuden kesäkuisiin? Täällä odotellaan esikoista syntyväksi LA 19.6., eli rv 36+1.
Ahkerasti olen käynyt lukemassa teidän kuulumisianne täällä, mutta en ole vaan saanut aikaiseksi ilmottautua mukaan joukkoon kasvavaan!
Vähän taustoja. Keskiviikkona kävin viimesessä lääkärineuvolassa, jossa lääkäri totesi, että vaavi on raivotarjonnassa ja kasvaa hyvin. Suurempi ongelma ja lääkärin ajatuksia haittaavampi asia oli se, että häneltä oli aamulla hajonnut auto ja hän oli joutunut tulemaan töihin taksilla. Maanantaina on äippäpolilla käynti, joten jos sieltä vaikka sais tyhjentävämpiä vastauksia kuin tuolta lääkärireissulta.
 
Ei oo Elppa ainut ihmettelijä, tosi hyvä juttu että ollaan kasassa pysytty, saadaan sitten vauvelit heti sairaalassa viereen :heart: (ellei siis mitään komplikaatioita tule, mut ei ajatella sitä)

Miulla on ollu suhteellisen kovia menkkamaisia juilintoja selässä ja masussa parin viime iltana, onkoha niistä mihinkään? Vai mikä niitten merkitys ees on :D

Menhit ja Ella(viljami) rv38+4
 
Tervetuloa joukkoon rebel!
Kyllä tänne vielä mahtuu!!

Mua vaan koko ajan täällä mietityttää se öinen limatulppa...
Kai sitä siksi voi sanoa, kun sitä se kai sitten oli...
Ja nyt päivällä on supistellut aikas paljon...
:/ Ei kipeitä, mutta masu on kovana jatkuvasti...
 
Rebel tervetuloa mukaan!

Päikkärit nukuttu ja pitäisi lähteä kauppaan ostamaan koko viikonlopun safkat. Jotenkin sitä kuiteski tuntuu, että pitäisi olla hyödyksi kun vaan täällä kotona kaiket päivät makaa? Eli ajattelin säästää isännältä yhden hermojavievän markettireissun :saint: .

Nyt onkohan multa jäänyt jotain huomaamatta vai onko Rypäle ollut viime ajat hiljaa?
 
Tuli tuossa mieleen että olisi silleen kiva sellainen valmis lista, esim. tuon alkuperäisen perään uudet sarakkeet johon sit päivittelis niitä syntymätietoja että pystyy uteliaana kurkkaa tuolla kesäkuun puolivälissä että ketä täällä vielä huokailee ja kellä on LA loppukuusta. ;)
Siis ei tarvitsis montaa listaa etsiä ja kurkkia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Tuli tuossa mieleen että olisi silleen kiva sellainen valmis lista, esim. tuon alkuperäisen perään uudet sarakkeet johon sit päivittelis niitä syntymätietoja että pystyy uteliaana kurkkaa tuolla kesäkuun puolivälissä että ketä täällä vielä huokailee ja kellä on LA loppukuusta. ;)
Siis ei tarvitsis montaa listaa etsiä ja kurkkia.
Niinpä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
kyllä te saatte tehdä jonkun toisen listan jos te haluatte, mun osaaminen loppuu tähän...
Kyllä sinulla näyttää osaamista riittävän. :)
Tarkoitan että jos noihin kahteen alkuperäiseen listaan voisi lisätä sarakkeet:
synt.pvä paino/pituus sukupuoli

niin olisi kaikki samassa paikassa.
Nythän uudesta listasta ei voi katsoa että kenellä LA loppukuusta tai milloin pitäisi olla. Ei sen kummempaa. :wave:
 
Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

Eli lisäsin nyt si noihin listoihin sen synt.pvä/paino/pituus/sukupuoli
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
se, mikä mua alko ihmetyttään yöllä, oli vessakäynnillä paperiin jäävä paksuhko vihertävä lima... mulla on siis ollut valkovuotoa tosi rasnkasti lähes koko raskauden ajan, mutta tää oli nyt ihan erilaista ja sitä tuli vain sillä yhdellä kerralla...
Kysymys kuuluukin, että minkälainen se limatulppa on? Ettei tuo nyt siihen mitenkään liittyis? :|
Jeps, samanlainen pötkäle multakin eilen irtosi. Ei voinut olla mitään muuta kuin limatulppa, kun pituutta oli n. 10cm, ja halkaisija sentin paikkeilla, ja tosiaan kuin silikonia. Neuvolassa siitä tänään kerroin, ja terkka arveli synnytyksen käynistyvän todennäköisesti 2 vrk-7vrk sisällä. Siis kokemukseensa nojaten. Toki sanoi, ettei vauvoista ikinä varmuudella tiedä, eli voi mennä lopulta vaikka sinne yliaikaiseksikin. Pitänee siis pakata sairaalakamppeet vihdoin valmiiksi ja tehdä viimeiset hankinnat.

Ja neukkakuulumisia:

Paino +200g/viikko, +7,2kg yht
RR 114//76 suurimmat lukemat tähän mennessä
Syke 152-180 (hikka)
Turvotus -
Liikkeet +
SF 34cm
Pissassa ensimmäisen kerran valkuaista, mutta kuulemma johtunee tuosta irronneesta limatulpasta
Rt ja pää kiinnittynyt

Liikkeiden vähenemisestä olin huolissani, mutta sydänäänet ainakin olivat voimakkaat ja innostuipa Tyyppi liikkumaan ja hikkaamaankin neuvolassa. Sain varmuudeksi kuitenkin ohjeet liikelaskentaan, joten pitänee iltasella alkaa laskemaan. Mutta kuten majj totesikin, että eihän sillä kovin paljoa enää edes ole tilaa siellä mönkiä.

Nyt siis viettämään mahdollisesti viimeistä lapsetonta viikonloppua. Tänään grillijuhliin ja huomenna kullan kanssa leffaan Indianaa katsomaan. Täytyy kyllä sanoa, että nyt alkaa jännittämään... :x

Tiivari 37 + 5
 
Kiitos Tiivari sulle infosta.
Pakko vielä kysyä, oliko sulla siinä verta mukana?
Mulla ei ollut... ja tää tuntuu nyt kummalta, kun terkka sanoi eilen, että paikat on yhdelle sormelle auki ja kaula on pehmeä, mutta silti kaulaa oli vielä 3 cm. Vauva on kuulemma alhaalla, mutta ei vielä eilen ollut täysin kiinnittynyt...

Viikkoja mulla vasta 36, mutta kyllä mä jo olisin aika valmis synnyttämäänkin lähtemään. :ashamed: Saas nähdä, miten tää tästä nyt etenee, kun yön jälkeen ei ole mitään erikoista enää tullut...
 
Noniin täällä sitä aletaan jakautumaan, tsemppiä Possulille!!!

Neuvolassa aamulla katottiin että oli viikossa tullu painoa melkee kolme kiloa :ashamed: :eek: -mutta, edellisten kertojen välillä ei ollut tullut yhtään lisää. Eli tasapainottaakohan se :D Tässä vaiheessa kun noita viikkoja alkaa olemaan kasassa hyvin, ei enään niin paljon huoleta. Mut onhan toi nesteen kertyminen tietenki inhottavaa, ja sit ku paino nousee ni herkistyy noille suonikohjuille tuola peräpäässä :/

On niin kiva keli että taian lähtee kävelylle vauhdittamaan suppareita ja käärön ulostuloa :wave:
Di 36+3
 
Heissan. :wave:

Olen ollut muutaman päivän raksalle ja olimme yötä siskon luona siinä lähistöllä. Pikaisesti tänään kävin läpi noita teidän juttuja.... Ilmeisesti kukaan ei vielä ole synnyttänyt tai ainakaan siitä vielä ilmotellu tänne??

Mulla selkää huutaa armoa!! kauhea tuska ollut jo pari päivää. Panacodia olen jonkin verran syönyt mutta sekään ei näytä tehoavan ja en muutenkaan kovin paljon niitä uskalla syödä joten sama olla nyt syömättä ollenkaan ja kärsiä!! Yöt on aivan kauheita. Liitoskivut vaivaa ja lantio on tuskissaan ku ei voi ku kyljellään nukkua. Yöllä täytyy pari kertaa nousta vessaan ja se on työn ja tuskan takana. Polvia särkee, SELKÄÄ vihloo, lonkkia jomottaa ja häpyluun seutu on ku norsulauma olisi kävellyt sen yli. Ukko parkakin heräilee siihen kun könyän ylös sängystä ähisten ja puhisten. On onneksi vielä kultaisesti tarjonnut "nosto" apua. Tarttis varmaan trukki kohta hommata!! :/

Meillä muutto lähestyy ja maha kasvaa ja vaivat lisääntyy. Kaikki alkaa olemaan raksalla kohta valmista. Viikon päästä pääsee laittelemaan vauvan tavaroita paikoilleen ja muutenkin sisustamaan. Kaikki on uutta, kaikki vauvan tavarat, kalusteet ja vaatteet ja lähes kaikki huonekalut laitettoiin myös uusiksi. Ihanata ihanaa!!! Tai on ihanaa jos vain vauva pysyy matkassa sinne asti ja jos vähänkin kunto antaa periksi laittaa ja sisustaa. Otan pikkusiskoni kaveriksi ja pomotan häntä joten eiköhän me jotain saada laitetuksi ennen vauvaa.

Tuossa just laitoin valmiiksi vauvan vaatteet jotka mies tuopi sit laitokselle. Hokasin ettei minulla ole lakkia pienokaiselle. Monta oli mut ei tarpeeksi pientä tai sopivan väristä. Otan valkoiset vaatteet jos vauva lupauksesta huolimatta onkin poika. Tekisi mieli ottaa vaaleanpunaiset, röyhelö kuteet mukaan mutta ei kiva jos sieltä syntyykin sit viis kilonen pojan järkäle.

Minkä kokoisia vaatteita otatte laitokselle?
 

Yhteistyössä