***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

täällä on taas erittäin huono yö takana...ite valvoin ja isompi likka valvoi ja yski koko yön..
tää äiti vasta heräs lasten kanssa..ihmekös tuo ku mentiin vasta upol kymmenen nukkumaankin..siis yleensä meillä lapset menee nukkumaan 8- puol ysi.

me kun asutaan 5km keskustasta täällä "syrjäsemmässä" tosin ei oo kohta kun taloja tulee kun vilkkilässä kissoja ja koulua ja päikkyä aletaan rakentamaan viereen ni meille tulee tohon tallin taakse peruna pelto naapureiden kanssa ja naapurin isäntä tuolta tien toiselta puolen kävin sen kyntämässä ja tänään tulee sitten miehen työkaveri vetämään ne perunat maahan miehen kanssa :D

eilen ostettiin riippukeinu prismasta ja mä lupasin mennä siihen makoileen ja lateleen pojille ohjeita.. :LOL:
oli muuten taas noi tuttelit ja tollaset muuttunu nuorimaisen ajoista (syntyny siis kesäkuussa -06) jotain vierotusmaitoa ja sellasta :eek:
tosi kiva kattella siellä ja miettiä mitähän nyt ottais,varsinkin kun kaikki muut on syöny tuttelia ja nuorin taas ei kestäny tuttelia kun siihen meni nan maito. :whistle:

kotiintulovaatteista meillä on 56cm vaateita kassissa ja 60cm collegepuku ja haalari on sen 70cm (muistaakseni :snotty: )

sukupuolesta meille tulee 100% tyttö joten kaikki on tytölle valmiina ja nimenkin mies jo sai päättää :heart:
esikoinen on miehen päättämä ja tämä minikin on miehen päättämä ja mä tykästyin siihen itekin :D

vauvan liikkeistä kyselisin mites se meni näin loppua kohden kuinka monta liikettä piti tulla tuntia kohden ja mistä viikoista lähtien??

me kun eilen käytiin pikaseen hakemassa paneelia ja K-raudasta ja kantelin miehen kanssa sellaset 8pakettia 5.1m paketteja ja sit kävästiin nastolassa ni mini liikkui tosi vähän ja vasta tosi myöhään illalla ja aloin jo miettimäänkin onkohan kaikki hyvin.. :ashamed:

mutta nyt juomaan tätä aamukahvia ennen ku se jäähtyy :wave:

tuire ja mini 36+1 :heart: :heart:
 
täällä eilen koin ekat parit supparit ja mua alkas heti ahdistaan mun iso masu ja sit viel tämä kuumuus, ja alapää on niiiiin paisunu ja arka ja kutiaa... :kieh:

Saas nähdä, pakko tänään siis pakata saikkulaukku valmiiks. Ku tänään mennään mieheni kanssa ostamaas vikat pikku asiat vauvalle, vaipat ja etc...Ja sit haetaan mun äidin luota ne kaikki loput vauvan vaatteet, oli pessy suurimman osan ja silittäny valmiiks.
Niin saan sitten laitella niitä omille paikoilleen... :D
Ens viikon keskiviikkona sinne äippäpolille katsomaan kuinka iso vauva on tulossa

Taavi-Lotta rv36+1
 
Liikelaskennasta:

Asetu lepäämään jommalle kummalle kyljelle itsellesi sopivana ajankohtana ja kirjaa päivittäin tunnin aikana havaitsemasi vauvan liikkeet. Kaikki erilaiset, selvästi erilliset liikahdukset voit laskea liikkeeksi. Ei kuitenkaan hikkaa. Jos tunnet vähemmän kuin 10 liikettä tunnin aikana laske toinen tunti vähän ajan kuluttua. Jos liikkeet ovat edelleen vähäiset (alle 10/tunti) tule samana päivänä äitiyspoliklinikalle sydänäänikontrolliin. Mikäli vauva liikkuu hyvin paljon, ei koko tuntia tarvitse laskea.

*muoks*
Muista varmistaa, että vauva on hereillä ennen laskemista! Ja neuvolassa myös suositeltiin juomaan ennen laskemista makeaa mehua tai jotain sokeripitoista.

Itse olin noista liikkeistä huolissani, mutta eilen illalla tuli 10 liikettä rekisteröityä jo muutamassa minuutissa. Onhan toi tarvittavat 10 liikettä/h, aika vähäinen määrä kuitenkin...


Sukupuolesta:
Täällä ei mitään tietoa, kumpi on tulossa. Tosiaan tytölle olisi niin ihana nimi mielessä, että sen vuoksi hieman tyttöä toivon. Mutta oman tuurini tietäen poika sieltä varmaan pullahtaa. Ja sehän on ihan yhtä hyvä :heart:

Tuttipulloista: En osaa varmaksi sanoa mitään, mutta uskoisin että ainakin Aventin tuttipulloihin käy vain heidän omat tuttinsa. Joihinkin ns. merkittömiin käy varmaan ihan perustutit. Mutta siis ihan mutu-tuntumalla tää vastaus. Joku kokeneempi osaa vastata varmaan paremmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
pakko viel kysyä, kuuluuko kova vatsa/ummetus loppuraskauteen, ku mulla tuo vatsa ei ole toimu niinkuin ennen kahteen viikkoon. Kyllä siis kakkaa tulee mutta niin vähän ja usein, ja löysänä :ashamed: ...
Samaa vikaa täällä, ja ihan normaalia taitaa olla. :whistle:
 
Huomenta :)

Äh, ei niistä menkkakivuista tullutkaan sitten mitään. Pari tuntia pyörin ja hyörin sängyssä kun odotin... jotain. Sitten nukahdin ja yhden varikkopysähdyksen taktiikalla meni yö.. Nyt on taas kivuton ja särytön olo. Ollaan me kans masokisteja kun toivotaan kipua :LOL:

Kohta pikkuveli ja sisko tuo äidiltä lipaston makuuhuoneeseen, kun ovat ulkomaille muuttamassa. Saan sitten kaikki vauvan tarvikkeet samaan paikkaan, ei tartte jakaa kaappia ;)

Muuta tekemistä en sitten olekana keksinyt, miestäkään en viitsinyt ryöstää että olisin shoppailemaan päässyt. Sais noita tukia alkaa tulemaan jo! :kieh:

Halit tarvitseville! :)

Elppa & Antsa 38+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
aivan, no hyvä, ku alkasin tuossa eilen ihan huolestumaan ku nuo parit ekat supparitki kokesin, nii että onko nyt pian lähtö...iiih :LOL:
Voihan se silti ollakin....tämähän tässä alkaa olla niin jännää, kun seuraavasta tunnista ei voi varmaksi tietää, mikä on tilanne :D
 
Pitäisi varmaan toi koira pestä, jotta on sekin sitten salonkikelpoinen, kun uusi asukas tulee taloon. Joku pohti koiran viemistä hoitoon. Meillä on kyllä hoitopaikka vanhempieni luona, mutta itse kanssa mietin, että jos lähtö sairaalaan tulee yöllä, niin ehtiikö sen koiran samalla matkalla toimittaa vai miten tuon käytännön hoitaisi. No, ehkä se tästä selkiintyy.
 
Onko kaikilla turvotusta?? Ja kuin paljon??

Mulla kasvot, kädet ja nilkat ollu hiukan turvoksissa pidemmän aikaa mut nyt on nilkat ja jalkapöytä niin turvonneet et oikein kauhistuttaa!! Jalkapohja on niin kipeä ja kireä ettei kunnolla kävelemään pysty. Nilkan luut on jo heti aamusta hukassa... Jalkapöytä on kuin pikkulapsella, sellainen pullea....
Onkohan tää turpoaminen normaalia???? Ja kuinka mahottomasti sitä vielä paisuu ku vkojakin on edessä ehkä viisi, huonolla mäihällä seitsemän. kauhistus!! :(

 
maleha miulla on ollu iha järkyttävää turvotusta nyt jo jotain kolmisen viikkoa, alkaen ihan aamusta ja jalat just samanlaiset ku kuvailit, eikä meillä neuvolatäti ainakaa mitenkää reafoinu joten eiköhä se sit iha normaalia oo :LOL: sitä pitäs vaa juodan paljon vettä ja vetää ananasta tai mansikkaa etc.

Menhit ja Ella(viljami) rv38+5
 
Aurinkoista (tosin tuulista) päivää mammat!
Ei vieläkään vauvauutisia...
Mä bongasin viime yönä muutaman kipeen supparin,mikä tuntui selässä asti *tuulettaa*
Mut sit nukahdin,eli se siitä :/

Venla kyseli maidon pakkautumisesta tisseihin mulla on myös tuntunut muutaman kerran,että nyt pitäis päästä imettämään tai edes pumppaamaan.Välillä oikein jomottaa tisseihin.
Turvotusta löytyy.Eilen saunassa huomasin,että mun reidet oli ihan pinkeet nesteestä (tai sit ne oli tän kovan treenamisen seurauksena vaan maitohapoilla :LOL: )
Samaten kasvoihin on tullut turvotusta.Pitää vaan muistaa ja jaksaa juoda vettä paljon.
Kotiintulovaatteet on 50-56cm
Sydänkäpynen nyt on hyvä lista :flower: Kiitos että jaksat päivittää sitä :flower:

Eipä tänne muuta.Supistuksia odotellessa...

Bamse 38+1
 
mymmy myy eikö se oo se 10 liikettä / tunti ? vai muuttuuko se "sääntö" jotenkin loppu vaiheessa ?! :)
maleha Tua sun kuvaus jaloista, on ihan kuin kuvaus mun jaloista :D Turvotus kuuluu loppuraskauteen, joten ihan normaalia. Toki jos huomaat huono oloa, pään särkyä tai alat näkemään pisteitä ja kauea väsymys iskee kannattaa soitella esim. neuvolaan et pääset verenpaineita mittaamaan ja antamaan pissanäytteeen ettei niissä ole mitään! :)

Mulla on nyt supistellut erinlailla kuin ennen, reilun tunnin ja aina supistusten kohdalla kauhea paine alapäässä! Oon koittanut ollu kyykky asennossa jotta vauvan pää painas enemmän kohdun suuta, en tiedä auttaisko, mutta oon lukenu että jotkut ovat tehneet niin :)
Mutta en kyllä tosiaan vielä innostu tästä, koska silloin pari viikkoa taakse päinkin supisteli vaikka koko illan ja ei mitään! :) seurataan tilannetta.

maj ja 39+2
 
Ihanaa lauantaita kaikille!

Mullakin on vähän sellainen olo, että onko tässä edes raskaana :LOL: Aamut on aina parhaimpia kun silloin on yleensä hyvä olo ja jaksaa tehdä pitkän lenkin koirien kanssa. Herättiin taas aikaisin ja oltiin jo lenkillä ennen yhdeksää, ihana päivä tulossa. Nyt kaverille kyläilemään ja sitten vois istua terassilla nautiskellen ja neuloen.

Nauttikkaa naiset hyvät vielä vatsasta kohta ne pienet nyytit on mahan ulkopuolella. Aika helppoa vielä :D Mulla ainakin tulee ikävä tätä mahaa ku on tämä jotenkin niin söpö :heart:
 
Moikka kaikki! En ole ennen tänne kirjoittanut, mutta Maama79:n puolesta ilmoittelen teille että vauva on syntynyt.
Kaikki meni aika kivasti, todella suloinen poika syntyi 21.5. klo 21.21 ja mitat olivat 52cm, 3876g, pipo oli 36cm. Varmasti alkuviikosta äiti pääsee itse kertomaan lisää :)
Hyvää kesää kaikille minun puolesta ja onnea kaikille!
Rakkaudella Robyn B)
 
NeitiA yritetään nauttia vatsasta :heart: mutta helpompaa se on ton esikon kanssa, kun se nyytti olis jo tossa ulkopuolella. Pääsis ees liikkeelle neidin kans B) No pari viikkoo korkeintaan. Ja kohta pääsee sitte viettään koko päivän vaik rannalla yms. mukavaa B)

Maamalle Paljon onnea pienestä prinssistä :flower: Ihanaa, kun kaikki oli menny hyvin :heart:
 
Hei!

Minä tulin kans ilmoittamaan teille, että minulla on urakka takana.

Maanantaina jouduin suoraan neuvolasta synnärille ja sille tielle jäin. Paineet oli koholla ja tromparit laski. Pari päivää makasin. En saanut edes ruokaa itse hakea, vaan kaikki tuotiin sänkyyn. Vessassa sain käydä. Meni niitä valoilmiöitä. No, valkuaiset pysyi kokoajan lähes pois, vuorokausi virtsassa ei ollut terveettä enempää. Mutta kun trompparit laski, keskiviikko aamuna oli 111. Ja raja on 100, että saa puudutteita. Kun niin pelkäsin synnyttää ilman puudutteita, lääkärit päätti käynnistyksen torstaiaamulle.

Torstaiaamuna 22.5.2008 klo 8 pantiin tippaan. Siellä synnytyssalissa vietimme miehen kanssa rauhallisen aamun. Minä keikuin jumppapallon päällä. Supistukset lähti heti käyntiin. Puolen päivän aikaan aloin oleen niin kipeä, etten antanut nostaa tipan määrää, ennen kuin saan puudutteen. Tuossa vaiheessa olin auki noin 4 cm. Sain epiduraalin ja kalvot puhkaistiin. Vesi oli täysin kirkasta. Siitä alkoi pieni levähdys tauko. Hetkeksi tuli hieman höneröolo, jota ei tarkasti tiedetä mistä se johtui. Saattoi olla jännityksen laukeamista.. ?? Kun pääsin sängystä ylös, kiikkustuoliin, se meni ohi. Siinä istuskelin ehkä tunnin. Sitten aloin tuleen kipeäksi kohdunsuulta, ehkä joskus pikkusen ennen neljää. Silloin supparit oli vissiin jo todella rajuja. Taas vähän aikaa kiikuin jumppapallon päällä. Sitä suosittelen kaikille todella hyvä!! Sitten tuli vessa hätä, siis pissille piti päästä. Siellä yllättäen tuli ponnistamisen tarve. Tuli kiirus tutkia missä mennään. Mun olis pitänyt mennä tutkimista varten sänkyyn, mutta en todellakaan olis saattanut mennä siihen. Oli ollut puhetta, että yritän synnyttää synnytysjakkaralta. Laittoivat sen nopeasti valmiiksi ja sain mennä siihen. Ja yllättäen olinkin jo täysin auki, ja sain ruveta ponnistamaan. Ihanuus!! Neljä minuuttia ponnistusta ja poikamme syntyi 16:24! Sain heti hänet rinnalleni. Vain 4 ponnistusta ja kaikki oli ohi. Sitten siirryttiin sänkyyn, jossa syntyi jälkeiset. Ja sitten vartti tunti syntymästä, kätilöt lähti jo pois. Siis kaikki oli siivottu ja me jäimme nauttimaan uudesta vauvasta! Ihana hetki! Rauha laskeutui!

Sitten saimme kahvit yms. seuraavaksi koitti ensin vauvan pesu ja punnitus, painoa pojalla oli 3190 g ja pituutta 50,5cm , lakki on 36 cm Pisteitä poikamme sai 10/10. Sitten minä kävin suihkussa ja lähdimme osastolle.

Osastolla olimme sen pari yötä ja tänään pääsimme kotiin. Nyt saamme ruveta jatkaan normaalia arkea uuden vauvan kanssa. Mieheni on nyt 6 viikkoa kotona. Muutto on edessä, mutta pikku hiljaa tässä mennään eteenpäin.. Ja nautitaan uudesta vauvasta!!

Nyt meillä on sitten ensin 3 tyttöä ja sitten 2 poikaa..

Reropera
 
Suuren suuret onnittelut Reroperalle ja Maamalle!!! Ihana kuulla, että molemmilla kaikki on mennyt hyvin, ja on nyt ihanat pikkumiehet kainalossa :heart: :flower:

Kohta saadaankin sitten siirtyä vähitellen kaikki tuonne synnyttäneisiin palstailemaan. Laitetaanko sinne tälle porukalle pino pystyyn kesäkuun jälkeen, olisi tosi kiva tsemppailla vauva-arkea samalla porukalla jatkossakin. :)
 
ONNEA Reroperalle ja Maamalle :flower: :)

Pääsisinköhän minäki tänään sitteskin nyytin hakuun :p ( EPÄILEN :D )
klo: 11-14 supisteli suht napakasti, välit vaihteli 10-3min välein.
Sitten rauhottuivat ja nyt taas supistellut reilu 45 min epäsäännöllisen säännöllisesti.
Limatulpan/limatulppaa bongasin hetki siten vessassa pyyhkiessäni, oikein kirkasta sitkeää/venyvää limaa, jossa seassa kellertäviä/rushtavia "viiruja".
Pian laitan saunan päälle, toivottavasti eivät siihen loppuisi! :)
 

Yhteistyössä