***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Paljon onnea Reroperalle ja Maamalle ja tsemppiä supisteleville, kyllä varmaan kohta näitä lähtöjä tulee enemmän ja enemmän.

Tämän mamman huomio on kiinnittynyt nyt enenmmän esikoiseen kuin tulokkaaseen. 6-vuotias pikkuraasu kaatui eilen pyörällä ja mursi vasemman kyynärpäänsä (tai siis olkaluun alaosa on taipunut ja vähän murtunut, virallisesti). :( Kipsi on olkapäästä sormiin asti ja sitä täytyy jaksaa ainakin 3 viikkoa. Vähän tässä jännättään kumpi tulee ensin, vauva vai kipsin poisto kun niin samaan aikaan ovat. Ehkä voisi samalla reissulla hoitaa molemmat kun samassa sairaalassa hoidetaan kuitenkin.

Sydänkäpyselle suurkiitokset listojen teosta ja päivittämisestä. :heart: Ältsin helposti tällaiset asiat ottaa itsestäänselvyytenä että aina löytyy porukasta joku, joka jaksaa tehdä tuollaista koko porukan eteen. Hienoja listoja ovat, mulla ei ole mitään korjattavaa!!!

Viipperä 37+2. Eikä mitään synnytysoireita, ei mitään...

 
Päiviä!

Mahtavaa kuulla vauvauutisia! Lämpöiset onnentoivotukset sekä maaman että reroperan perheille! Toivottavasti jo jakautuneet kuitenkin vielä sillon tällön muistavat/jaksavat käydä meitä mahakkaita täällä infoamassa, miten ihana vauvantuoksuinen arki on lähtenyt käyntiin... Niin sitä jaksas entistä paremmin uskoa asiaansa itsekin. Muutamia supistuksentapaisia täällä, mutta ei mitään suurempaa, ei auta ässät eikä muutkaan. Ja sikäli taidan olla poikkeus, että (vaikka maha jo painaakin) toivon vilpittömästi meidän pikkuisen viihtyvän yksiössään vähintään sinne laskettuun aikaan, niin pärjätään paremmin sen keltaisuuden kanssa sit.

Leppoisaa lauantaita kaikille!

Ammu ja Iltatähti 37+6 =)
 
Meni tosiaan pikku hetki, kun yritin lukea mitäs täällä on kirjoiteltu sillä aikaa, kun itse olin tuolla sairaalassa. Paljon oli keskusteltu kaikesta. Enkä edes jaksa yrittää vastailla niihin.

Kiitokset kaikille lämpimistä ajatuksista, joita olitte tänne laittaneet ja tietenkin onnitteluista. :heart: Tuli sellainen olo, että olen myös kuulunut porukkaanne, vaikka en kauan tänne kirjoitellutkaa. Enkä aijo jättää teitä, vaikka minulla poika on nyt kainalossa. Mukava seurata, miten teillä menee! Vaikka nyt jo olen huomannut, että en varmasti ehdi yhtä paljon täällä käymään. Vauva vie oikeesti tosi paljon aikaa. Ja muut lapset päälle. Onneksi mieheni on 6 viikkoa kotona.

Kotiin tulovaatteista. Minulla oli kokoa 56 ja me yhdessä naurettiin, kuinka isoja ne on. Siis minun vauvahan on aika pieni 3190g syntyessään. Nyt lähtiessään 3010g.

Nyt pitää mennä ..

Reropera
 
ihania vauva uutisia reroperalta ja maaman suunnalta! paljon onnea teille :heart: :heart: :flower: On niin ihana lukea kesäkuisten synnytyksistä, tajuaa että kohta sitä itekki ollaan jo nyytti kainalossa :heart:

Menhit ja Ella(viljami) rv38+5
 
Onnea kovasti reroperalle ja maamalle! :flower:

Musta tuntuu, että itsellä on vielä ikuisuus siihen, että nyytti on kainalossa. Mutta eipä tässä vielä kiire kun viikkojakin on vasta se 35+3 ja siivouskin kesken :LOL: Ens viikon synnytystapa-arvio meinaa vähän jännittää.
 
Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

Eli lisäsin nyt si noihin listoihin sen synt.pvä/paino/pituus/sukupuoli

onnea reropera ja maamalle!! :heart: :heart: maamaa en löytäny tuolta... :ashamed:
 
Lämpimät onnittelut maamalle ja reroperalle! :heart:

Tässähän alkaa jo itseäkin jännittämään, kun noita synnytyskertomuksia lukee!! Niin, vaikka tosiaan tuntuu ettei lähtö kovin lähellä olekaan. Voi miten hidasta mun kävely on, huomasin kun tänään ollaan oltu tuolla ihmisten ilmoilla kaupungilla. Tosi vaivaista köpöttelyä ja välillä pitää pysähtyä kun maha kovettuu tai vihloo alapäähän.
Ihana viikonloppu ollut tähän mennessä pojan ja miehen kans! =)

Mukavaa illan jatkoa mammat!

tipu 36+1
 
reroperalle ja perheelle PALJOOOON OOOONNNEAAAAA pienestä nyytistä :heart: Ihana kuulla, että kaikki meni loppuen lopuksi hyvin :flower:

Nyt iltapäivä painettu täällä kukkapenkkejä :p ja yks supistus saatu aikaseks :eek: eikä ees kipee sellanen :kieh: ei taida meidän nyytti haluta ulos vielä pitkään aikaan =) Oli ihana päivä ja esikkokin jo sängyssä, kun ei päikkäreitä nukkunu. Alko raukka jo viiden jälkee sanomaan kuin hän on väsyny, mut ei kuitenkaan malttanu heti antaa nukkumatille periks kun sänkyyn pääs. Jäärä kun on :heart:

Venla ja Tauno huomenna 39 :heart:
 
Minä vielä tuota synnytystä miettineenä, tulin teille teroittamaan paria asiaa.

Minullahan on nyt takana hyvin ääripää synnytyksiä. Todella kipeitä ja kauheita kokemiksia ja nyt tämä ns. helppo synnytys. Seuraavia asioita todella tahdon teille teroittaa.

1. Liikkukaa! Sen jumppapallon päällä istuminen ja siinä lantion keikuttelu poisti minulta tosi hienosti kipuja. Kiikkutuolissa olisin lähdes huutanut, mutta siinä jumppapallolla ne kesti ihan hyvin. Ja jos ei ole pakko, älkää sänkyyn menkö!

2. SynnytysjakkaraSe oli tosi hyvä kokemus. Todella se painovoima auttoi siinä ponnistuksessa. Minulla on kyllä ennenkin olleet ponnistukset helppoja, mutta tuossa se oli vielä helpompaa. (minulla oli kätilöopiskelija synnytyksessä läsnä, heidän pitää käydä 40 synnytystä ennen kuin saavat paperit. Tällä oli 40. synnytys ja tää oli ensimmäinen jakkarasynnytys. Eli siinä suhdetta siitä, kuinka varmasti sitä teille tullaan suosittelemaan, ellette itse pyydä.)

3. Rentoutukaa Muistakaa ajatella joka välissä, niin avautumisen aikana kuin ponnistusten välissä olla ihan rentoja. Kaikki jännitys tuo lisää kipua.

Nämä on tietenkin minun kokemuksia, mutta suosittelen koittamaan!

Reropera
 
Lampimat onnittelut Reroperalle ja Maamalle :flower: Kumpa jo itsekkin kohta saisi pikku nyytin syliin. Kiva, etta paasitte heti meille ihanista uutisistanne kertomaan. Kaikkea hyvaa teille vaavien hoitoon.

Taalla ei kanssa viella merkkiakaan siita, etta vauva olisi jo kohta tulossa. Valilla alkaa jo mietityttaa, etta noinkohan tuo on lainkaan tulossa ulos viella taman vuoden puolella LOL. Mullahan on viikkoja kasassa vasta 35+5, joten kiiretta ei viella ole mutta, kun toi olo alkaa oleen jo sen verta tukala, etta itse olisin jo piankin valmis synnarille ja tositoimiin :) Vaavillehan se on kuitenkin parempi, kun jaksaa pysytella yksiossaan. kauheesti jo kuitenkin tekisi mieli tavata oma pikkuinen.

Eilen kaytiin Kattarilla tutustumassa ja kaikki siella oli niin ystavallisen tuntuisia. Tuli oikein hyva mieli koko kaynnista ja vahan jopa noi synnytys pelot vaheni. Kotiin paastyani sain sitten vihoin pakattua loppuun sen synnarille mukaan lahtevan kassinkin. Mukaan tulee kaikenlaista 56cm vaatetusta, kun en osannut paattaa mita sille vauvalle pitaisi sitten pukea. Vaatteet kaikki vaaleen sinista ja valkosta, kun meillehan on luvattu melko varmasti poikaa.

Hyvia vointeja kaikille!!
 
Neliapila, Maama ja Reropera: suuren suuret onnittelut teille kaikille! :heart: Nyt todellakin alkaa tapahtua!

Reroperalle kiitos myös noista vinkeistä! Olen itsekin tässä ajatellut tuota synnytysjakkaraa, ja sait kyllä vakuutettua minut siitä että sitä kannattaa kokeilla. Hyvä!

Hiukan omaa napaa: eilen tuli 37 viikkoa täyteen, hurjaa! Täällä ei supistuksista taida olla tietoakaan, mutta kohdunsuulle (?) juilii aina silloin tällöin. Neuvolan täti arveli sen johtuvan vauvan laskeutumisesta / kiinnittymisestä, eli pitää vaan olla tyytyväinen vaikka aina välillä ko. ilmiö aiheuttaakin sivullisille hupia - näkisinpä vaan itsekin omat ilmeeni :D

Jännää Euroviisu-iltaa mammat!
Tintti 37+1 :heart:
 
Viisujen välissä piti tulla tsekkaamaan joko olis vauvauutisia tullut lisää ja olihan niitä!!
Maamalle ja Reroperalle VALTAVASTI ONNEA! :flower:

Ja kiitos Reroperalle vinkeistä. Tuo jumppapallo on varmasti kokeilemisen arvoinen juttu, jos vaan sattuu sellainen löytymään. Mulla ei tuo liikkuminen hirveesti onnistunut viimeksi, kun supparit vei viimeksi jalat alta.

Takasin viisujen pariin...

pupukana tasan 36
 
Alkuperäinen kirjoittaja Diisah:
onnea vaan kaikille jotka on saanu jo nyyttinsä syliin :flower: :) mä en millään malttais oottaa et saisin jo oma vauvan syliini tuntuu et viikot menee niin hitaasti . eikä kyllä tääläkää oo minkäänlaisia suppareita tullu pientä menkkakipuilua vaan. meille on tyttöä lupailtu mutta kotiin tulovaatteena on valkoinen velurepuku 56cm. Ne joilla on rintapumppu ostettuna ni osaisko joku suositella minkälainen ois hyvä sähköllä vai ilman
diiisah 35+6
 
Hyvää huomenta mammat :flower:

Täällä on viisut katottu silmät ummessa :LOL: ei mistään mitään tietoa. Tais koko päivä pihalla pitkästä aikaa tehdä tepposensa B) No nyt ollaan sitten tähän aikaan pystyssä pirteänä. Tuossa jo reilu puol tuntii suunnittelin sitä uutta kukkapenkkiä :flower: Tiskivesi on oottamassa, jotta kahvin jälkeen pääsee siistimään ton keittiön ja sitten hyvillä mielin puutarhan kimppuun kun neiti herää :D

Lanoliiniä mun pitäis hakee vielä jostain. Osaisko joku kertoo löytyykö luontaistuotekaupasta vai mistä lähen hakemaan? Sais lanoliinitettyä noi villikset vielä ennen nyytin tuloa ;)

Venla ja Tauno 39

reroperalle kiitokset vinkeistä! Kaikki tiedot ja neuvot otetaan vastaan, kun ei mitään aikasempaa kokemusta oo :D
 
Diisah Mulla on sähkökäyttönen pumppu ja olin tosi tyytyväinen siihen sillon kun esikoiselle maitoa tartti pumpata =) Käsikäyttönenkin oli, mut en osannu sitä käyttää, kun aina oli maidot pitkin seiniä tai lattioita. Ja siitä todellakin tuli sellanen olo kun olis joku lypsylehmä ollu :LOL: Se oli kyllä toooosi koomista sen kanssa pumppaaminen :LOL:
 
Huomenta! Ei sitten uni pysyny silmässä tänä yönä laisinkaan ja nukkumisyritykset päätin sit lopettaa tossa puol seitsemän aikaa. Väsyttäis kyllä, mutta kun on niin levoton olo. Supistelikin vähän väliä, ei tosin kipeesti, mut sillain kuitenkin että häiritsi sitä mun onnetonta untani.
Diisah Mulla on Aventin käsikäyttöinen rintapumppu valmiiksi hommattuna. Kokemusta sen käytöstä ei ole, mutta sitä pidettiin ehdottomasti parempana kuin esim. Ainun pumppua, niin päätin sit sellaisen hankkia.
On ollut puhetta kotiutumisvaatteista. No mullahan ei ole edes sairaalakassia vielä pakattuna, niin mitään en siis ole vielä valmiiksi laittanut. Miettinyt kyllä olen, mitä mukaan sitten pikkaselle laita. Meille kun eí ole luvassa mitään ihan mini vauvaa (syntymäpainon arvioitu olevan 4kg), niin ajattelin ottaa laitokselle mukaan 56 cm vaatteita. Potkupuku, collegeasu, tumput, lakki ja joku peitto, olis ajatuksena. Collegeasu saattaa kyllä viel vaihtua johonkin fleece vastaavaan. Mutta pitäis siis alkaa joskus pakkailee eka sitä kassia ja katella sit niitä pikkasen vaatteitakin. :whistle:
50 cm vaatteita meillä ei edes ole. Mulle riitti kun katsoin miehen vauvakirjaa, ja huomasin kuinka "pieni" hän on ollut pienenä, niin tuo on kasvanu ihan kohisten.. yli käyrien, että tuskinpa tuo meidänkään tulokas siis ihan pieni tulee olemaan.
Niin ja juu, meillä siis tiedetään vauvan sukupuoli. Rakenneultrassa meille jo kerrottiin, että poika olis tulossa ja 4d-ultrassa se varmistui. Kaikki on siis pojalle hankittu. Siinähän sit ihmettelemistä onkin, jos pojalta on tippunu vehkeet pois ja siitä on tullutkin tyttö... meillä on sit tyttö, jolla on hyvin sini-vihreä vaatekaappi! :LOL:
Mua alkaa pikku hiljaa hirvittää ihan oikeasti, että mitäs jos se vauva vaikka kohta jo syntyy, kun meillä ei ole mitään valmiiksi laitettuna. Kaikki alkaa olla kyllä hankittuna - vaippapakettia ja tuttelia lukuunottamatta. Mutta mitään ei ole esille laitettuna. Syy on siinä, kun meillä on asunto myynnissä ja oon päättänyt yrittää myydä tätä asuntoa mahd. pitkään ilman vauvan kamoja. Meillä kun on sen verran vähän tilaa, et asunto näyttää sit viel pienemmältä ja ahtaammalta kun täällä on kaikki vauvanki viritykset. Tosin kohta on aikaa enää niin vähän, et pakko kai se olis vaan virittää ne tänne. Tykkäs mahdolliset ostajat mitä hyvänsä. Huomenna tulee aamupäivällä välittäjä asiakaan kanssa tänne yksityiskäynnille, niin pitäis sit alkaa varmaan pikku hiljaa tässä siivoilemaan. Ollaan menossa tänään päiväksi Korkeasaareen kävelemään ja illalla olis vielä pyykit edessä, niin olis vaan hyvä tehdä jotain näistä hommista pois alta, ettei kaikki iltaan jäis. Tosin kaipa tuolta mieheltä sillon jotain apua sais, mutta en taida jättää sen varaan! :(

Rebel 36+3
 
Huomenta!

Täältä myöskin löytyy käsikäyttöinen aventin pumppu. Rintapumpun hankinta oli mulle ihan itsestäänselvyys, kun alkuaikana maitoa tulee enemmän kuin olis tarvis ja tulehdushan siitä seuraa, ellei rintoja tyhjää. Sekin on muutamaan kertaan koettu (esikoisella melkein heti synnytyksen jälkeen ja tytöllä sillon, kun oli 10kk ikäinen) ja kiitos ei enää.

rebel ihanaa, kun on joku toinenkin, joka ei oo edes kunnolla alottanut! Siis tuota laittamista... Tosin en usko ennen laskettua aikaa synnyttävänikään eli tässähän on kaks viikkoa vielä ja kahdessa viikossa ehtii paljon!

Eilen saatiin miehen siskolta (joka synnytti 4390g painaneen esikoistyttönsä kk sitten) kassillinen heille jo pieneksi jääneitä vaippoja, saa nähdä ehditäänkö noita meilläkään kaikkia käyttää, jos tulee yhtä iso vauvasta, kun nämä edelliset on olleet. Mutta hyvästi alkuun päästään kumminkin. Ja jos nyt sattuu tulemaan poikkeus, joka vahvistaa säännön (mitenhän sitä muuten osaisi edes 3kg painoista vauvaa käsitellä, kun on näihin jytkyihin tottunut :eek: ?!) niin on sit ainakin ekan kuukauden vaipat jo valmiina...

Mutta eipä tänne erikoista. Typyn kanssa lähdetään kirkkoon, kun siellä on tänään syksyllä koulunsa alottavien siunaus. On se aikakin saada vauva taloon, kun tuo nykynen vauva menee jo kouluun! :D

Rauhallista sunnuntaita kaikille!

Ammu ja Iltatähti 38+0 (<- :eek:)

 

Yhteistyössä