***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Mä täs nyt pohdin, meenkö huomenna antaan neuvolaan pissinäytettä vai en...
Voi olla, että nuilla synttäreilläkin oli oma osuutensa, mutta olo on jotenkin kumma ja kun torstaina pelottelivat sillä alkavalla myrkytyksellä... :|
Et jos kuitenkin varmuuden vuoksi kävisin... Mut sit jos hösäänkin taas ihan turhaan itteni sinne... :/
 
Yhtenä kappaleena ollaan täälläkin edelleen. Menkkakipuilu ja kohdunsuun pistely jatkuvat. Eli jatketaan rauhassa odottelua. :p Toivon, että menee ainakin ensi viikonloppuun. Mulla on niin paljon muuta sovittua ohjelmaa ensi viikoksi, ettei nyt oikein ehtisi synnyttämään :D

Tiivari ja Tyyppi 38
 
Rakkapanuu käy vaan siellä neuvolassa, jos vähänkin asia mietityttää.

Täällä rankka päivä takana: 6 tuntia puutarhahommia (kukkapenkkien tekoa, kitkemistä, kivien siirtelyä, jne). Nilkat ja selkä huutaa tuskasta mutta supistuksista ei tietenkään ole tietoakaan. Vaavi alkaa heti jumpata kun äiti vähänkään istahtaa.

Paljon onnea kaikille vauvautuneille
- millekäs listalle tässä sitten siirrytään kun nyytti on sylissä? Onko siellä synnyttäneiden puolella jossain meitin porukalla jo oma lista vai...?

Viipperä 37 + 3
 
Täälläkin huhkittu puutarhapuuhia tänään ja sen päälle saunottu... Äsken sitten tuli sellanen kipeä supistus"kohtaus", joita mulla on tullu nyt muutama viikon sisällä... Alavatsaa ja -selkää kivisti kauheesti ja sit vihloi oikealle puolelle mahaa. Vaikersin lattialla aikani kaurapussi alaselän päällä, kunnens meni ohi. Onko muilla ollu tällästä?? Ja voisko enteillä synnytystä lähiaikoina..? Lähinnä niiltäkin kyselen, joilla jo kokemusta synnytysten käynnistymisestä...

Mouse rv 35+4
 
Huomenta mammat!

Tässä sitä taas ollaan, kävin "varikolla" neljän jälkeen eikä sen koommin ole uni tullut silmään. Isännän herätyskello soi tunnin kuluttua, joten pistänpä kohta aamiaisen tulemaan niin on hänelle sitten valmiina kun herää.

Joka paikka jumissa eilisen pihaurakoinnin tiimoilta. Tää päivä menee harakoille...

Viipperä 37+4
 
Huomenta vaan kaikille =)

Minäkin heräsin "varikolle" 5 aikaa enkä viitsinyt enää mennä takaisin nukkumaan.Saa rauhassa juoda aamukahvit ennen kun pitää muu perhe herättää.
Puol 12 heräsin aika koviin vatsakipuihin, tunnin verran kesti mutta siihen lopahti :kieh:

Onnea kaikkille nyyttinsä saaneille :flower: (kohta me muutkin tullaa perässä)

Kaalimaankakara 37+5
 
Huomenta! Täällä huonosti nukuttu yö takana,tai kaksi tuntia sain vain nukkua. 2.15 tuli eka kipeempi supistus ja sitä jatkui tänne puoli kuuteen asti n. 5-10min välein. Joutu jo miettii että lähteekö ukko töihin ollenkaan ku aamuuvuoroon oli lähtö. Lähti kuitenki ku alko rauhottumaan olo. Olishan tuo vähän aikasessa kun muut penskat on syntyny rv39+ Varmaanki eilinen kukkapenkkien laitto rasitti sen verran... Kiviä käytiin pellon reunasta ( traktorilla ) ja pojat nosteli kivet kauhaan,ite vaan näytin mitkä otetaan :D ukko sitten asetteli kivet penkin ympärille. Pienempiä kiviä sitte ite laitoin vanhempaan penkkiin... Pitää varmaan nukkua vähän kun pojat ovat lähteneet kouluun ja ennen kun pienet herää... Kyllähän tuo vielä pikkuisen supistelee... : / isosti onnea jo vauvan saaneille tv. amati ja tahvo rv37+1
 
Mä lopetan kohta kans koko nukkumisen, se on ihan liian yliarvostettua :kieh:
Järkyttävä närästys ollu koko yön, joten unisaldo on tasan nolla viime yöltä. Ja päätin sit nousta ylös, kun ukko lähti töihin. Tää on oikeesti ihan perseestä. Ja sit jos ei närästä, niin maha painaa tai lonkkia särkee. Hauskaa päivää vaan mullekin |O
Taidan pestä tänään ikkunat, kun on toi apinanraivo jo päällä |O

Toivottavasti muilla paremmin alkanut päivä =)

Ainiin, super onnittelut jo vauvansa saaneille :heart: :heart:

MP 35+2
 
ikionnellinen
Huomenet kaikille! B)

Yö nukuttu kuin tukki! Aamulla kuuden maissa kun heräsin pää ihan sekaisin mikä maa mikä valuutta. Nyt alkaa kirkastumaan :LOL: jos mahdollista.
Kohta puoliin lähen sinne äitiyspolille, jänskättää mitä sanotaan.... :| :|

Tuun sitten kertoilemaan uutiset.
Mukavia päiviä kaikille =)
Ikionnellinen 37+5
 
Mahoton ko täällä on tapahtunut..Yhessä v-lopussa! :O =)

Toivottavasti Possulilla mennyt kaikki hyvin! =)

KAIKILLE SYNNYTTÄNEILLE iso kimppu ja kovasti onnea!!

Muijalle kiitokset rohkaisun sanoista! Ja maleha raasulle voimia vaivojen keskelle!

Tosiaan näille sivuille pääsy tökkii aika kovasti välillä, tai sivut lataa niin hitaasti, että kone lakkaa lataamasta. Ärh!
Ja oon kyllä kade Venlalle ko hän on jo niiiin lähella la:ta.. =)

Ai niin, ja Kiitos kaikille "suureen limatulppa kyselyyn" vastanneille!;) (Kun viime vko:lla tietämättömänä asiasta laitoin kysymyksiä)

Ja nuihin synnytyslista asioihin puutun sen verran, että nyt on toosi hyvä, kun samalla sivulla näkyy noi ketkä vielä saavat odotella ja ketkä jo saavat kannella kaveria masun ulkopuolella! Kiva kun Sydänkäpynen jaksanut touhuta!

Tosta vaatekoko asiasta: Meille on ihan hirmuisesti kertynyt pienen pieniä (44-56 kokoisia) vaatteita, kun ne on niin hirmu söpöjä ja mie aasi en malta olla ostelematta niitä. Jää kiva läjä varmasti käyttämättä.. Mut kotiin tulo kamppeet se mies sit tuo ja kokoa niillä tulee sitten olemaan tieten sen vaavin koon mukaan. :D Olipas fiksusti sanottu..;) Ja sukupuoli on pariin kertaan tullut kysyttyä ja tyttöä on povattu molemmilla kerroilla, mut en kauheasti luota ees nuihin ultran tietoihin, niin monelle tutulle käynyt hassusti ko lupailtu ihan viime metreille jompaakumpaa ja sit onkin tullu kunnon ylläri! =)
Maleha kyseli tosta turvotuksesta, että onko kaikilla, niin mulla ei ole ollut muuten yhtään! *puuta koputttaa*
Tänään neuvola, tuun varmaankin sit sieltä kuulumiset kertomaan. =)

toukka 37+2

PS:jippii!hox: maagiset 37 vko:a tuli lauantaina täyteen!! :heart: =)
 
Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

Eli lisäsin nyt si noihin listoihin sen synt.pvä/paino/pituus/sukupuoli

Onnea Amira ja Tuikku07!! :flower:
 
Ai joku on turvotuksestakin kysellyt...se onkin mennyt multa ihan ohi, kun oon näitä viestejä tässä synttäreidän jälkitiimellyksessä lukenut...

Täältä sitä kyllä siis löytyy!!!!!!!! :headwall:
Eikä ihan vähääkään. Paino nousee n. 2 kg/viikko. :ashamed:
Nilkat ja jalat muutenkin on ihan hirveet ja oleminen alkaa oleen yhtä tuskaa!!!

Nyt lähden kipaseen siellä neuvolassa, josko joku ehtisi siellä tarkistaan pissan ja verenpaineen... jos tän viikonlopun jäjiltä eivät ole hälyyttävät, niin ei koskaan! Sen verran rankka viikonloppu takana... :whistle:

:wave: :wave:
 
täällä oon hääränny ja laittanu vauvan vaatteita ja tavaroita paikoilleen...pinnikses kaikki kuosit paikallaan ja äippälaatikossa kanss kuosit paikallaan, sielt nyt vaan puuttuu se vauva :D
Saikkukassin oon nyt pakannu puoliks...tai melki puoliks, mun vaihtovaatteet ja hygienia tuotteet puuttuu...odotan innolla ylihuomista äippäpoli käyntiä...

Tänään mun äippä ja äipän äippä tulee käymään ku haluaa nähdä kaikki ihanat vauvat tavarat ja vaatteet, yli kiwa... :heart: :heart: :heart: :heart:

Taavi-Lotta rv36+3
 
Onnea Tuikku ja Amira :heart:

Ammu:Kylläpä oli tarkoitus sen verran ajoissa lähteä että ehtii Kokkolaan saakka! Enkä minä nyt itteäni pohjalaiseksi kehtaisi kutsua. Umpikiero savolainen olen.

Tänään on taasen neuvola. Saahan nähdä onko kasvut taas +/- nolla, eli kyllä kai tässä joutuu sitten rueta kyselemään äitipolikäynnin perään jos mahan kasvu on tätä luokkaa (1cm/rv 29 jälkeen). En oikein taida luottaa tuohon meidän tk:n ultraan, jos sitä istukan toimintaa/kuntoa, pitää rueta syynäämään? :/

Sirkkis ja Pipsa rv 35+4
 
Turvotuksesta: Täällä ei havaittavissa. Ainoastaan sormien nivelet on kipeät aamuisin, eli piiloturvotusta niissä. Sormukset kuitenkin edelleen mahtuu pyörimään sormissa.

Miten meinaatte "sisustaa" vaunut, eli ainakin ne, joilla on kova koppa? Makuupussi on varmaan liian lämmin kesällä, mutta mitä sitten laitatte koppaan? Riittääkö kesävauvalle pelkkä ohut lakana päälle...? Riippuu tietty lämpötilasta, mutta antakaa vinkkejä. Saan sitten nekin laitettua vielä valmiiksi.

Mulla oli kans yöllä ensimmäisen kerran ihan järkky närästys. Onneks lopulta helpotti renniellä. Huh! Sitä se kermajäätelön syöminen teetti...

Tsemppiä kaikille kipuilijoille ja yövalvojille :hug:

Tiivari ja Tyyppi 38 + 1
 
Vielä tuohon limatulppaan. Nyt kun olen lukenut teidän kuvauksia limatulpasta, niin alan vakuuttua, että multakin on sitä jo tullut. Nimittäin jo tuossa 35. rv:lla kolme kertaa viikon aikana vessareissulla housuissa oli melko kirkas, TOSI sitkeä limaklöntti. Ei ne mitään isoja ollut, mutta erosivat selvästi valkovuodosta juuri koostumukseltaan ja väriltäänkin. Pian näiden havaintojen jälkeenhän mulla olo muuttui hankalaksi, supisteluherkkyys kasvoi ja neuvolassa vauvan todettiin olevan jo ihan alhaalla. Oisko siis kohdunkaula kypsynyt ja sitä limaa sieltä erittynyt. Jospa mulla sitä tulee tälleen pikkuhiljaa. Esikoiselta en havainnut limatulppaa.

Vai vaunujen sisustamisesta... Meillä on kova kantokoppa vaunuissa. Olin kyllä ajatellut laittaa siihen makuupussin, mut nyt mietityttää että onko se liian kuuma... Kyllä mä tuolla esikoisellakin muuten pidin kesälläkin (oli silloin 7-9kk) avonaista makuupussia alustana ja lämpötilasta riippuen oli ohut huopa peittona tai ei peittoa ollenkaan. Hyttysverkko sitten suojana. Niin joo, mutta pojallahan ei ollut enää kantokoppa käytössä kun oli jo niin iso. Taidanpa siis miettiä asian uudestaan! :)

tipu 36+3
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!

Vaunujen sisustuksesta: Meidän esikoinen oli kans kesävauva (lasketuilla päivillä on itse asiassa 2 päivää eroa :LOL: ). Meillä ei ollut pojalla kuin korkeintaan lakana tai sellainen mummon neuloma ohut puuvillapeitto, eikä läheskään aina edes sitä vaunun omaa koppasuojusta. Meillä mustat vaunut ja kova koppa, niin ne helposti voi olla aika kuumat. Minusta oli kieltämättä aika hurja nähdä kesävauvoja makuupussin sisällä.... Eli siis vaunuissa lakana pohjalla ja lakana/puuvillapeitto päällä.

Eilen pari kertaa jopa supisteli, että jospa se kroppa olisi vihdoin tajunnut, että mitä pitäisi tehdä... :D :D

Kata 37+4
 
Meillä on vaunuissa pehmeä kantokoppa. Lakana ja jokin ohuehko peite voisi olla alkuun jees B) Hyttysverkko on ostettuna, sekä sadesuoja.

ON: Tänään on tuntunu menkkamaista juilimista alamasussa ja selässä, ja supistellu vähän. Kyllä siellä jotakin tapahtuu, luotetaan siihen :heart: Toivois jo niin kovasti saavansa nyytin syliin tuhertamaan :saint:

Di 36+6 :wave:
 
Tervetuloa tänne Kokkolaan synnyttämään. Hyvin se täällä hoidetaan! En tiennyt edes Ammusta, että tänne ajelet..

Voimia kaikille viimeisille metreille! Ja minä opin kyllä, että jos vähänkin mietityttää, kannattaa lähtä kysymään neuvoa.

Täällä vauva todella tyytyväinen. Kirjaimellisesti syö ja nukkuu. Mihinhän se tän porukan lista tulee. vai onko se perustettu?

Reropera
 
Onnittelut ensiksikin kaikille pikkuisen jo saaneille!!! :flower:

Mua alkoi tässä just jännittämään oikein urakalla... Kävin viime viikolla siellä kokoarviossa kun noi edelliset on syntyessään olleet niin isoja. No, nyt ei näyttäis olevan tulossa niin isoa vauvaa vaikkei se niin pieni ole mitä saivat Tyksissä painoarvioksi. Siellä saatiin rv 35+1 painoarvioksi 2200g ja nyt kun kävin kaupungin ultrassa niin lääkäriä hiukan hymyilytti tuo aikaisempi arvio... Sanoi ennen ultrausta ettei tämä vauva kyllä mitenkään noin pieni ole tuolloin ollut. Tää kokoarvio ultra oli rv36+6 ja vauvan painoarvioksi saatiin 3200-3400g. Eli olis kasvanut vajaassa kahdessa viikossa kilon.

No, vauvan koon vuoksi ei tarvi käynnistystä suunnitella. Mut lapsivettä on hiukan normimäärää vähemmän. Lääkäri antoi mulle tämän viikon torstaille uuden ajan jotta katsotaan tilanne uudestaan ja arvioidaan että tarviiko sen vuoksi alkaa millekään, mut hää soittikin että pääsisinkö jo tänään sinne. Nyt JÄNNITTÄÄ!!! Uskotteko?

Muuten vointi on täällä ollut suhteellisen hyvä, mitä nyt väsysymystä on edelleen ilmassa... Mut sehän ei ole mitään uutta!!!

MiksiSiksi 37+4
 
Että silla.. Onnea vauvautuneille vielä kerran! :flower:

Eilinen oli yhtä tuskaa. Varmaan Töölöläiset katselivat mielenkiinnolla minkätakia raskaana oleva nainen nojaa jalat ristissä liikennemerkkiin 10 min ajan :LOL: Oltiin ruokaillessa istuttu 2,5h, ja ku nousin, niin vauva jotenkin "tipahti" todella alas, ja rupesi riehumaan.. vihloi sitten todella kivasti joka kerta kun vähänkin liikahdin. Raitiovaunulla kaupunkiin (en suostunut ottamaan taksia vaikka mies lähes käski vieressä), ja junalla kotiasemalle. Supistuksia tuli ensin 3-4 min sitten 7min välein ja sitten hävis. Kaupassa käytiin ja kävelin vielä vajaat 1km kotiin jätski kädessä - ilta olikin sitten vain parin asennon varassa joko sohvalla tai sängyllä. Ja yöllä EI MITÄÄN :kieh:

Anteeks oma napa :ashamed: Tyyppi (uusi lisänimi BORIS vatsaväkivaltaisuuden takia :D) kyllä pitää nytkin sellasta metakkaa mahassa, etten usko sen ulostautuvan koskaan.. näyttää olevan hauskaa :)

Pirteämpää päivää :flower:

Elppa & Antsa 38+6 (<-- :eek: )
 
Tsemppiä kaikille tuskailijoille!

Itse olen jostain syystä saanut nukuttua viime aikoina oikein hyvinkin, "koputtaa puuta"
mutta turvotus on ihan mahotonta.Jo aamusta nilkat ja jalkapöydät kuin pullataikinaa.Juoda olen yrittänut ja kintut koholla koko ajan mutta ei apua, olisiko siitä anananksesta apua?

Niin joo ,noista kokoarvioista... TK:ssä arvioitiin vko sitten että syntymäpainoksi tulee n. 3kg, eilen kättärillä kokoarvio oli jo 2.9kg....

nyt pitää lähteä syömään se kakkupala mitä eilisen synnärikäynnin takia jäi :D :D
terkuin
renee ja vaavi 36 tasan
 
Taas lisää vauvautuneita, onnea :flower:

vaunuista ja sen "sisustamisesta" , meillä on pehmeä koppa joten ajattellin että jos laittaisi jonkun lakanan tai vastaavan pohjalle, ja peitoksi juuri joku lakana vain tai fleece nyt kesäksi..

Omaan napaan ei ihmeempiä, huomenna taas neuvola, katotaan veren paineet ja pissa ym. ettei raskausmyrkytys olisi pahentunut. Melkein toivoisin että saisin lähetteen äitiyspolille ja laittaisivat vaikka käynnistykseen, mitä jos valitan koko ajan huonoa oloa ja että koko vkl supistellut :LOL: (eihän se olisi edes valehtelemista, lauantaihan oli juuri sellainen päivä..) :D

maj 39+4 :)
 

Yhteistyössä