Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Että sellaista vointia tänne. Kaikkein eniten tässä nyt ottaa kupoliin toi Hus:n toiminta Porvoon seudun synnyttäjille. Porvooseen olen menossa synnytttämään mikäli synnytys käynnistyy 18.6 klo 7 mennessä. Sen jälkeen mennään kättärille ja jos sinne ei mahdu niin Jorviin. Eli toisin sanoen soitellaan ympäri uudenmaan lääniä ennen kuin tiedetään missä synnytetäään.
Tää on just tätä, ottaa ihan oikeesti pikkasen hermoon kun ei edes tiedä mihin mennään. Tää toiminta on näköjään vähän sillä periaatteella, että jos loukkaat jalkas Rovaniemellä niin täytyy mennä Espooseen röntgeniin...
Mie myös olisin kovasti yrittämässä tähän Porvoon synnärille. Tartteis vissiin saada kaveri ainaki viikkoa etuajassa ulos, ettei tarvis Hesaan lähteä. Mulla ku siis on la 24. päivä... Pikkasen tosiaan ketuttaa, ku äiti vielä varotteli, että meijän suvussa tulee vauvat sutjakkaasti maailmaan. Äidin esikoinen oli aikanaan tullu sellasella vauhdilla, et ku lapsivedet oli yllättäen menny (melkein kuukautta etuajassa), oli isä heti lähteny viemään äitiä sairaalaan (5min ajomatka, jos sitäkään). Isä oli vaan pudottanu äitin sinne (vuonna -68 ei isät mukana saanu olla), lähteny kotiin ja pistäny kahvit hellalle ja soittanu kuulumisia, ni oli hoitajat onnitellu potrasta pojasta. Et nyt kaikki,
olisko käynnistämisvinkkejä? Ei tosiaan mielis autoon motarin varrelle synnyttää...
Sain tänään postissa rintapumpun, jonka oma isä oli tilannu mulle synttärilahjaks (huomenna 22v tulis täyteen). Ihan piruuttani päätin koklata miltä tuntuu pumpata (kuulemma ihan loppuraskaudessa ei haittaa), ja kyllähän sitä ihan näin kylmiltäänki tuli se 20ml. Toivottavasti enteilee helppoa imetystä, niinku neuvolassa väitettiin...
Nimet meillä on sekä tytölle että pojalle ollu jo pitkään valmiina. poika vissiin olis tulossa ja etunimensä saa siinä tapauksessa mun isoisän mukaan ja toisen nimensä miehen isän suvusta.
Oltiin tänään
synnytystapa-arviossa. Aivan yhtä tyhjän kanssa. :kieh: Jopa mies sano, että olipa kiireinen mies (se lääkäri). 15 minuuttia meni koko hommassa. Kohdunsuu oli kuulemma kiinni ja pehmee, mut korttiin korjottii kiinteä. Että keskittypä kovasti. Vähän "normaalia" isompi kaveri, 3.2kg arviolta, mut ei mikään ihmeen iso. Arvioi syntymäpainon n 4kg tai vähän päälle, mikä on musta ihan sopiva. Ei tarvii pelätä ihan pikkuruisen kanssa, et menis rikki.
Synnytyksestä ootte puhunu. Mua se ei oo kyllä missään vaiheessa pelottanu, innolla vaan odotan. Sektiota pelkään henkeni edestä (huonoja kokemuksia leikkauksista), mut toivottavasti siihen ei jouduta. Kakka tai oksennus ei mua hetkauta, ei itellä eikä muilla. Karvalakkini kyllä syös, jos oksennus tulee, ku ei se mistään oo ennenkään tullu (mulla ei siis ole sitä refleksiä ). Kyllä mä suolihuuhtelun pyydän, jos kerkeen (käskin jo miestäki muistuttamaan), mut jos jotain tulee, ni tulkoon. Ilman puudutuksia meen niin kauan ku pystyn, ku pelkään lääkkeitä enemmän ku kipua, mut mitään ei oo kiveen kirjattu.
rypäle 36+3