***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Minkä kokoisia vaatteita otatte laitokselle?
Mä laitoin tuohon valmiiksi vaattetta, joka on kokoa 50-56, riippuen vähän vaatekappaleesta. Lappuhalarit tais olla tuo 56, mutta käännellään sitten lahkeita. Eiköhän niillä vauva saada kotiin asti.



 
Moro!

Kylläpä eilen kiukutti kun nää sivut oli jumissa :kieh:

Tänään olen ollut ahkera! Sain vaihdettua lakanat ja pestyä pyykkiä ja imuroin koko huushollin. Mulle tääkin on jo megaluokan suoritus kun viime aikoina oon ollu niin saamaton.

maleha en oo kateellinen, en... ;) aivan mahtavaa ois saada ihka uudet vermeet! Vaikkei meilläkään talo oo kun kolmisen vuotta vanha, mut kuiteskii...
Mie oon pakannu 56 cm vaatteet laitokselle.

:heart: käpynen: nyt näyttää lista hyvältä!

Jokohan saadaan viikonloppuna uutisia vauvoista? :heart:
Mäkin voisin haluta oman nyyttini ensi viikolla..

-Kylli ja vaavi 37+5-
 
vaatteista Olen pakannut mukaan pitkähihaisen bodyn ja puoli potkuhousut sekä pitkähihaisen paidan ja sukat + vielä ne äitiyspakkauksesta tulleet sukat ja ne lapaset, neulehaalarin ja pipo siihen vielä.
Katsoo sitten millainen ilma on kun päästään vauvan kanssa kotia tarviiko noita kaikkia :)
Ja väriltään valkoista ja beessiä enimmäkseen. Kun ei tiedetä tosiaan kumpiko on tulossa!
Musta tuntuu tällä hetkellä että poika tulis, mutta silti jossain kaukana alitajunnassa tuntuu että tyttö tulee ;) no jompikumpi :D

Tietääkö täällä moni vauvan sukupuolen?
 
oho luin malehan kysymyksen väärin :D mutta kokoa nua vaatteet ovat 56cm.. meillä ei taida olla kuin yksi yöpaita joku olis 50cm.. Ja enimmät kokoa 62cm. Kun vauvat kuitenkin kasvaa suht nopee ja ei haittaa jos aluksi ovat vähän isoja voihan hihoja ym aina kääriä :)
 
Heippan!

Miulla taitaa olla pakattuna kokoa 60cm nuo vaatteet tuonne hakukassiin :whistle: ei kovin montaa ole noita ihan pieniä vaatteita. Ja väriltään ovat vaalean vihreät/ lilat . Pojat ja tyttö on haettu samoilla vaatteilla :D

Limatulpasta. Mie en ole milloinkaan semmoista huomannu tulevan. Ainoastaan viime odotuksessa kun lääkäri vähän tutki paikkoja ja kouri niin ehkä tuli sen jälkeen kun alkoi supistelemaan. Vauva syntyi vasta viikonpäästä.....

Meillä tytöllä ehkä puhjennu vesirokko :eek: selässä ja kainaloiden alla on semmoisia rakkuloita... Täällä päin kun rokko on riehunu jo monella lapsella. Josko kerkeisi pienempikin sen sairastaa ennen kuin vauva tulee.... Itte olen sen pienenä sairastanu onneksi.

Majj: meille on oletettavasti tulossa poika ;)

(.) Väsyttää niin vietävästi. Yöllä kun herää monta kertaa... on hiki tai muuten vaan hankala olo ja vessa reissu vielä päälle :| Puhti poissa muutenki.
Silti on vaan pyykkiä pestävä kun sitä kertyy niiiiin paljon jos on vaan yhtään huonompi ilma ettei ulos saa kuivumaan... sisälle kun ei mahdu paljoa.

Juu ja tervetuloa uusille ja onnea muutamalle jo vauvan saaneelle! :flower:

:wave:

amati ja tahvo rv36+5
 
Iltapäivää! Nyt meillä on sit trampoliini (noille vähän isommille vauvoille :D), vauvan amme ja rintapumppu hankittuna ja kestoliivinsuojuksia. Loput hankinnat (pinnasängyn reunapehmuste, se verho ja itkuhälytin) hommataan sit ens viikolla, kun saa lisää rahaa.

Sain tänään postissa ajan sinne äitipolille, se on ens tiistaina. Hammaslääkäriajan kanssa päällekkäin. Hammaslääkäri tarjosi aikaa seuraavalle viikolle, totesin että melko arpomiseksi menee, ku sillon on viikkoja jo päälle 39... sain sit peruutusajan ens perjantaille. Vaikka en uskokaan ennen laskettua synnyttäväni, niin aina se pitää huomioida, että jos kumminkin... Kovasti näyttää nyt yht äkkiä kertyvän kaikennäköstä menoa, ei tässä pian synnyttämään joudakaan :whistle:

Kotiintulovaatteeksi ajattelin vauvalle sitä ainokaista 56cm potkupukua, joka meillä on. Kaikki muut vaatteet onkin sit 60cm ylös päin... jos sää vaatii, niin päällysvaatteeksi meillä on sellanen samettinen haalari ja siihen kuuluva lakki, sukat jalkaan ja tumput käteen...

Tervetuloa kesäkuun maija myöhäsille munkin puolesta! :wave:
 
Sairaalaan otin mukaan yhden 50cm bodyn, samankokoiset pökät. Siinä siis "alusvaatteet". Anoppi halusi väkisin hankkia vauvalle kotiintulovaatteet sukupuolen mukaan (kun ei siis tiedetä) sillä aikaa kun ollaan sairaalassa; joten luotetaan siihen. Jos jostain syystä ei onnistu, niin onhan mulla mies joka pääsee kotoa hakemaan (mielessä siis tuo body + valkoset potkarit, fleecepuku, ja tarpeen tullen on ostettu yks 62cm lämmin haalari, tumput käteen ja sukat).
 
onkos muilla jo [/b]maidon pakkautumista tisseihin? Mulla vähän välii tulee se tunne, et pakottaa nännin päätä niin piruksee. Muistelen esikosta, et sillon oli aika aina lähtä pumppaamaan =) Toivottavasti enteilis jotain ;)


muok. ja tummennukset tuli ihan oikein :kieh:
 
Venla[/i]- just äskön saunassa ihmettelin ettei tartte kun koskea rintaan vähänkin puristavasti, niin maitoa valuu vatsalle (vasen rinta siis, oikea on jotenkin vammainen) :eek: On mulla tota esimaitoa tullut jos oikein kunnolla puristaa ja etsii oikeaa kohtaa rinnasta, mutta nyt ihan valui.. pakkautumaan ei onneksi vielä ole päässyt. Toivotaan että enteilee sulla jotain ;)
 
Teretulemast uudetkin näille loppumetreille =)

Sukupuolesta: Mie tiiän kumpi tulee,mut se o niikus salaisuus ku mies ei halunnu tietää :whistle: ...viimeeks äippäpolil varmistu ku lekuri ihan oma alotteisest kysy et haluunko tietää,tietty halusin varmistuu ja samaha se ol ku rakenneultras pääteltii kätilön kaa.

Vaatteet kotiin tuloon taitaapi olla 50-56cm...löytyy bodi,puolipotkari,potkari,sukkat,hattu ja sit sellain ihana 50cm huppari jos on viileetä.
Eiköhä kuiteki autos iha hyvi tarkene.

Hitto ku nyt alko kutittaa jokapaikkaa...iha maheton kutka :kieh: Näiköhä maksa-arvot pompanneet ylös pahastikkii :(

AadaOlavi 37+0
 
Iltaa B)

Nyt olis taas kämppä siivottu..Eilisen ja tämän päivän aikana ei ole ollut mitään raskausoireita ihan kun ei raskaana oliskaan paisti tietty tuo norsun vatsa muistuttaa joka hetki olemassa olostaan =)

Kotiintulo vaatteet meillä kokoa 56cm.

Majj sukupuoli on tiedossa, kuva löytyy profiilista sieltä voi käydä kurkkaamassa, tosin kuva suhteellisen epäselvä (ala puolelta otettu) :whistle:

Nyt oon jo kovasti alkanut odottaa että näkisi minkälainen ilmestys sieltä mahasta tulee.. ja isosiskot alkaa jo menettää hermoja kun mitään ei tapahdu :)

Nyt iltapalalle :wave:

Kaalimaankakara 37+2
 
Välil tuntuu, et miä oon pulas ton esikon kans. Neiti on siis 3,5v. Ja todella tuittu ja omapäinen. Ollu aina. Yhes vaihees kun se ei saannu tahtoaa lävitse, se hakkas päätäsä joka paikkaan. Sit oli vähä aikaa taas rauhallista. Nyt se on alkanu repii hiuksiaan päästä. Siis ISOJA TUPPUJA lähtee kerrallaan. :'( Välil vaan tuntuu, et keinot loppuu kesken. Ei auta yrittääkö hyvällä tai pahalla. Se raivoaa hetken ku hullu ja sit on taas kun enkeli :/ Kaikki keinot otan vastaan, jos teiltä sellasia löytyy :heart:
 
Eipä kyllä oireile, ei. Nyt alan jo toivoa, että tulis taas jotain tuntemuksia, mut hyvin oon taas pystynyt siivoamaan ja touhuamaan koko päivän. Ja oikeastaan koko viikon. On tullut siivottua ja järjestettyä paikat siivouskaapista lähtien.

Kotiintulovaatteet vauvalle mulla on kokoa 50/56. Olen pakannut vähän sitä sun tätä, kun näistä kesäkeleistä tiedä, onko pakkasta vai hellettä.
Meillä ei ole tiedossa vauvan sukupuoli. Mies on ihan varma, että tyttö tulee, ja on koko raskausajan jo puhutellut masuvauvaa tytön nimellä.

Pitikin taas käydä puntarissa. Taas muka 1,5 kilon ero aamupainoon! Ja mielestäni oon taas koko päivän ollut liikkeessä ja syönyt ihan normaalisti. :/

Höh, en nyt pysty keskittymään kun mies höntää tuossa edestakaisin.

tipu 36+0
 
Tääl on tänään ollut selkäsärkyä (sellasta menkkamaista), vatsaan vihlonut pariin otteeseen rajustikin, muttei liian kipeästi. Alkaisko nyt niinku jotain tapahtumaan?! :eek: Vatsakin painaa yllättävän paljon, ei ole koskaan ennen ollut NÄIN painava.. siis alaspäin.

Ajattelin että voisin laulaa sille; hermostuu pahanpäiväisesti ja tulee ulos :D
 
Heips kaikille. Kävin keskiviikkona lääkärineuvolas ja ne käynnit on kyl mun mielestäni täällä yhtä tyhjän kans. Lääkäri äkkiä ultraa ja kattoo sydämen jne mut ei selitä mitään et missä kuvassa olis pää ja jalat jne. Eikä edes taaskaan tehny sisätutkimusta, et olis vähä tienny miten vauva on et olisko jo kiinnittynyt ja olisko kohdunkaulalle tapahtunu jotain, elikkäs mulle ei oo kertaakaan tehty sisätutkimusta tän raskauden aikana, muutenki se on sellanen tuppisuu et hyvä kun sanan saa suustaan. Mulla on nykyään sellanen nuori terkkarikin joka ei vielä osaa kunnolla tunnustella onko vauva laskeutunu ja kiinnittynyt tai ei oo ainakaan sitä sanonu. :kieh: Onko muilla ollu tuolla kohdunsuulla sellasta vihlovaa kipua? mulla on usein sellasta iltaisin mitähän se vaavi mahtaa siä silloon touhuta vai mahtaako liittyä laskeutumiseen tai avautumiseen?
 
Tsemppiä kaikkia niitä tarvitseville! :hug:

Mä en oo kahteen päivään päässy nettiin ja tänne on tullut tosi paljon tekstiä....Ihanaa, synnyttäneiden listakin on korkattu. ONNEA neliapilalle! Ja kiitos Sydänkäpyselle listan teosta! Pian saadaan varmaan lisää uutisia.=)

Eilen lääkärineuvolassa käyty ja aloin ekaa kertaa miettimään koko synnytystouhua oikein tosissaan, vaikka tässä tosiaan ei mitään erikoista tapahtunut sitten edellisen lääkärikäynnin. Kohdunkaulaa edelleen jäljellä 1,5 cm ja suu vähä kait pehmentyny. Mitään painoarvioita ei tehty vieläkään, mikä vähä potuttaa. Saa sitten yllärinä synnytyksen käynnistyessä kuulla arviot kuten esikoisen kanssa.

Muuta:
painoa tullut 817 g/vko
RR 108/72
sykkeet 140
liikkeet ++
Sf 32
Hb:tä ei katottu, kun oli niin kiire....
tarjonta rt

Limatulppaa en edellisellä kerralla huomannut ollenkaan. Taas yritän pongailla.

Raudasta Viikon oon syönyt nyt Obsidania. Se on ainoa tabu, joka mulla on nostanut hb:n aikasta nopeasti.

Kotiintulovaatteista vauvalle aion laittaa kassiin 56 cm kokoista lähinnä. Totesin taas vauvan pyykkiä pestessä, että kylläpäs nuo koot vaihtelee merkeittäin. Esikoinen kun oli syntyessään 52,5 cm, niin ei pienimmät 50 cm bodyt mahtuneet päälle.

Jos menis tästä nukkumaan. Vaavilla on iltaisin sellaiset showt päällä puoleenyöhön saakka yleensä,ettei nukkumisesta tuu mitään. Ja nyt on kerrankin vähä hiljaisempaa. Millainenhan yökukkuja sieltä masusta tulee???

pupukana 35+6
 
HUHU HUH!!!! Tänään on sitten shoppailtu 7 tuntia 3-vuotiaan pikku-neidin kanssa ja olen ihan poikki!! Isoveljellä on huomenna synttärijuhlat ja lahjaa tosiaan koko päivä etsittiin... Toivomuksena oli sininen "kakkatankkitraktori" jossa on tupla pyörät takana. Varovasti aamulla kysyin että jos ei äiti huonolla tuurilla sellaista löydä, olisko jotain muuta... Laulava Spider Man sitten!!!!!! Hong Kongissa oli loppujen lopuksi ainut traktori jossa on lietesäiliö. Se on kylläkin vihreä ja vaan yhdet pyörät takana. Aamulla sitten kuulee kelpaako... Soitinkin jo miehelle epätoivon partaalla että jos en löydä sopivaa lahjaa, saa ukko pukea Spider Man-puvun päälle ja hoilottaa pojalle huomenna :LOL:
Innostuin tänään muutenkin vähän liikaa ostoksilla kun ajattelin etten välttämättä vähään aikaan pääse täältä maaseudulta kaupunkiin shoppailemaan... Hain Bauhausista ison kasan puutarhamultasäkkejä, havukasveja ja perennoja ja lähtipä mukaan vielä pieni puutarhakalustesettikin terassille. Lisäksi hain mamman ja pappan lahjan pojalle: lasten puiset pihakalusteet joten oli farmariauton takapää aika lailla täynnä!!! Multasäkkejä kun autoon heittelin, tuli pikkuinen mummo valkoisessa hameessa kysymään tarviinko nostoapua!! En kehdannut hältä pyytää ja itsepähän niitä säkkejä tahdoin ostaa. Oli aika kova maha illalla kun vielä multaa levittelin pitkin kukkapenkkejä :x Mies oli onneksi ihana ja imuroi ja pesi lattiat huomisia juhlia varten :heart: :heart:
Eipä tässä kuitenkaan supistele yhtään vaikka koko päivän olenkin touhunnut. Esikolla kova yskä ja räkätauti ja itselläkin on vähän kurkku kipeä ja muutenkin sairas olo. Toivottavasti ei vaan tulisi mitään kamalaa flunssaa. Ja ettei ainakaan joutuisi kipeänä lähtemään synnärille! Siellä niitä voimia tarvitaan ja mullahan ei tarvi olla kun vähän kuumetta, olen ihan pois pelistä.

Hauskaa viikonloppua kaikille ja paljon supistuksia niitä kaipaaville!! Ja toivotaan että bongattais vaikka niitä limatulppia!!

Valmet 36+0
 
Jaahas, se ois eka äitiyslomapäivä takana :D tosiaan oon ollu jo pari viikkoo kotona, että tähän on jo tottunu...

Mikähän siinä oli kun yritin käydä reippaalla kävelyllä, niin alamahaan sattu koko ajan, niin ku ois joku vanne ollu ympärillä. Monta kertaa kokeilin, että kiristääkö housut, mut ei se sit sitä ollu. Oisko ne ollu nyt niitä kuuluisia supistuksia vai mitä hä? Otti vaan niin päähän, kun ois ollu energiaa kunnolla kävellä niin meni semmoseks mummoiluks koko reissu. :headwall:

Mua on nyt tosissaan alkanu jännittään noi vedenmenot ja limatulpat :eek: eniten mua stressaa toi koira, että mihin se saadaan hoitoon ja koska se pitäis viedä. En kuitenkaan halua montaa viikkoo siitä erossa olla ja ehtiikö sitä enää sitten viemään kun kunnon supistukset alkaa :/ paska homma.

Ens viikolla pitäis mennä shoppaileen viimeset jutut, imetysliivit ja tutit ja pullot sun muut.
nyt tyhmä kysymys, mutta jos ostan huutiksesta tuttipulloja ja niihin ostan uudet tutit, niin onko ne merkkikohtasia, että ainun pulloihin käy vaan ainun tutit jne, vai käykö muunkin merkkiset? en oo perehtyny noihin juttuihin... jos joku tietäis... :ashamed:

Kotiintulovaatteiksi mä otan 50-56 senttisiä vaatteita ja 60 senttisen fleecehaalarin

Meillä ei oo sukupuoli 100% varmuudella tiedossa. Ekoilla kerroilla on sanottu sen munuaishomman takia, että se on yleisempi pojilla ja lääkäri sano, että "tossa ois kivekset tai..." eli jätti lauseen kesken ja nyt viimeks eri lääkäri näytti kuvasta, että tossa ois häpyhuulet 95% varmuudella. Ota noista nyt sit selvää :headwall: mutta kauheet himot ois prinsessaröyhelöitä ostaa, jos se oliskin se odotettu tyttö. Ehkä mä maltan odottaa vielä hetken :xmas:

Jos lähtis nukkumaan niin jaksaa taas nousta yöllisille vessareissuille pirteenä :xmas:

MP 35
 
|O :whistle: Huomenta. Mikähän se tällä kertaa pitää hereillä jo viideltä...oisko a. vessahätä b.illalla syöty kebab annos c. vessahätä? :kieh: Miss Piggy, on se hyvä jos joku kokee yöllisille veskireissuille nousevansa pirteenä :D No, katotaan vaan niin päivällä kun kelikin on parhaimmillaan meikä kuorsaa punkassa...
Ja sukupuolesta, meille tulee tyttö :heart: Nimi on valmiina! Jos poika tuleekin niin sitä saa alkaa nimeä miettimään ihan tosissaan.

Leidi
 
Meillä taas pojan nimi on valmiina. Mutta lähes varma oon, että tyttö tulis :heart: Samapa tuo =) Mulla oli vaaleanpunaset vaatteet pakattuna valmiiks, mut sit laitoin myös siniset :p

Olo sen verran hyvä, alkaa flunssa helpottaa, jotta meinasin kukkapenkkiä lähtä kaivamaan :D Jos sais suppareihin vauhtia :xmas:

Venla ja Tauno 38+6
 

Yhteistyössä