***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Huomenta!

Maamalle tsempitystä, ja unenlahjoja ensi yöhön voimia hankkiaksesi ;)

Täällä vedetty reipas 45min lenkki hoitokoiran kanssa, alakerran ajokoirat lähti emäntänsä kera seuraksi. Sais tätä pientä hirmua totutettua muihin koiriin.. Toinen on 20cm korkea ja ego 70cm korkea :D

Äh, sais KELA:n tuet tulla jo! Tylsää pistää viimeisillään raskaana oleva nainen odottamaan 30 arkipäivää että saa rahaa laskettuna päivänä |O

Tämän päivän projekti mustikkapiirakka ja iltapalaksi kaavailin mansikka-ananas-banaani- salaattia :p

Tsempit kaikille!

Elppa & Antsa rv 38+0 ( :heart: )

maamalle täältäkin tsempitystä :hug: Kohta todella saadaan meidänkin vauvapino auki.

Itse tällä hetkellä odottelen mielellään, jotta synnytys ei vielä käynnistyis. Hyvin on toisilla ollu jo tuntuviakin suppareita B) Tauti sen kun pahenee. Just kävin terkalla ottaas pikacrp:n, joka oli koholla. Iltapäivällä sitten lääkäriin hakemaan antibioottikuuria. Viime yö meni valvoessa, kun rintakehään sattu niin pirusti. Esikoinen onneks nukku koko yön, kun nostin sen sängynpäädyn ylös ja alotettiin taas tuplalääkitys :headwall:

Että osaa olla veto pois. Eikä ees nosta kunnon kuumetta :headwall: Veis sekin vähän paremmin tätä tautia :eek: No nyt on mentävä maate, jottei tähän tuoliin nukahda :wave:

Venla ja Tauno 38+2

Neuvolakuulumisia tältä aamulta.

Viikot 35+4
- paino 700g/vko (terkka vaan sanoi että vauva kirii kasvua... niin ja kolmelle viikolle jaettuna painonnousu ollut n. 400g/vko, lohdutan itseäni)
- paineet 135/81 (kotona aamulla mitattaessa oli 111/71)
- pissa puhdas
- sf-mitta 30,5 (puol senttiä vähemmän kuin viikko sitten)
- syke huiteli vauvan kovasti liikkuessa 150-160

Vauva on kuulemma kiinnittynyt. Kysyin osaako sanoa mitään vauvan koosta, niin sanoi ettei mikään jättivauva, n. 3-kiloinen. Mahtoiko tarkoittaa, että tällä hetkellä... en tiedä.

Tänään sitten positiivisia ajatuksia maamalle!

tipu 35+4

Kiitos Venlalle sivistyksestä!! :whistle:

maamalle tsemppiä huomiseen koitiokseen!
Tänään ja ensi yönä koitat sit levätä kunnolla, eiks joo? =)

Tää on kyl jännää, kun tääl puhutaan supistuksista ja muista tuntemuksista ja mulla ei oo mitään "tuntemuksia" vielä... Kai tää menee taas yli lasketun. :/
Tätä turvotusta ei vaan Erkkikään jaksa loppuun saakka! :headwall:

Vielä pitäis jaksaa oottaa torsatihin, et pääsee sinne vimppaan lääkäriin...
Kai siellä sit selviää, onx tää tulos yleensä ikuna pihalle tuolta... :D

Rakkis ja massu 35+4

Just juttelin eilen siskon ja äidin kanssa heidän synnytyksistään ja niiden aluista. Kummallakaan ei ollut tullut kipeitä supistuksia missään vaiheessa ennenkuin synnytys lähti käyntiin. Minä synnyin rv41+2, siskontyttö 41+5.. pikkusisko ja pikkuveli syntyneet lasketun ajan molemminpuolin.. Joten odotettavissa (näin oireettomana) on, että sama meininki jatkuu täällä, eli oli LA kuinka pian tahansa, niin mä tsempitän täällä viimosia maha pystyssä ;)

Elppa & antsa 38

Tsemppiä Maamalle!!!! :flower: :flower: :flower:

Kukas niistä lemmikeistä kyseli...? No, meillä ainaki mennään luottavaisin mielin. Kaks kissaa ja koira siis on "riesana". ;) Meillä ei muihin huoneisiin oo ovia, ku vessaan, ni täällä on elukat aina saanu vapaastin olla joka puolella. Kissatki syö ruokapöydällä omat ateriansa, ku muuten rekku veis ne mennessään. :whistle: Nyt on pikkuhiljaa raskauden aikan opetettu kora pois kunniapaikaltaan meijän välistä nukkumasta joko jalkopäähän tai omaan punkkaan. hyvään aikaan vuodesta tulee vauva, ku yleensä koira on väliin tunkenu lämpöä hakemaan, mut kesäsin aina nukkuu suosiolla lattialla. Vauvan sängyn kasasin kerran oman isäpapan kanssa, ku kylässä kävi, ni on nyt ollu kuukausia aikaa suihkutella kissoja suihkepullolla pois sieltä köllimästä. Ollaan miehen kanssa kummatki sellasista perheistä, joissa AINA on ollu eläimiä, ni vahva on usko, et kyllä ne sopeutuu. Yleensähän kissat joko pelkää vauvaa tai sitte omii sen ihan omaks hoidokikseen, ja sama koskee kokemukssta monia koiriaki.

Mistäs kaikesta onkaan nyt ollu puhetta... Oon ollu varsin touhukas viime päivinä, ni en oo kerenny muuta ku vilkasee koneelle päin välillä. Esimaidosta ainaki ootte puhunu. Mulla sitä tulee kyllä vaikka kuinka paljon. Neuvolassa sanottiin, että se on hyvän imettäjän merkki, mut tiedä häntä. Silloin ku se nousi rintoihin, sattu niin saamaristi ja hinkit oli ku pamelalla konsanaan, mut nyt on asettunu jo ihan normaaleiks. Silloin noustessa mies hiero niitä (ei jostain kumman syystä pistäny ollenkaan hanttiin ;) ), ku se oli ainoo mikä autto, ja maitoa tuli varmaan se 1-1,5 dl yhteensä. :eek: Siis suihkus vaan. Hurja tunne näin esikoista odottavalle...

Meillä mies on jo kuukauden päivät hoitanu noi mun karvat. Pidin sille pitkän ja yksityiskohtasen selostuksen siitä, miten ällöä se sit on, jos on metrin mittaset karvat ja ne joutuu niitä kesken synnytyksen alkaa ajamaan. Ja varsinki jälkivuoto kokkareineen päivineen teki mieheen "vaikutuksen". :whistle: Eli mies on ihan marisematta n kerran viikossa vahaillu noita haituvia pois. Kuulemma pelottavinta siinä ei o se toimenpide, van mun reaktio kipuun. Mä en nimmittäin koskaan kilju tai vastaavaa kivusta, vaan mua alkaa aina naurattaa ihan hirveesti. :ashamed: Voi ne kätilötki vähän sitte synnärillä toisaalta ihmetellä, ku perse repee ja yks vaan hekottaa... ;) :whistle:

Tänään alko kerranki päivä nousujohteisesti, ku sain postissa ajan synnytystapa-arvioon. Perjantaina 30.5, eli päivää ennen mun synttäreitä. Ihan kiva ajotus. :)

Nyt jatkamaan kestojen ompelua. :wave:

rypäle 35 tasan

Päiväunet otettu...jopa ruhtinaaliset 2tuntii.
Jonkin näköst supistusta pukkaa ain välil kehiin ja sit tuot menkka kolotusta,mut iha rauhas täs niit kuuntelen...en millää usko et ne ois nyt niit oikeit :D

Edelliset synnytykset kyl alkanu ilman mitää ennakoivii supistuksii eli sit ku alkanu supistelee ni se on ollu sitä ihtiää...mut niist jo nii aikaa etten ajatellu et nyt vois samal tavalla.

AadaOlavi 36+4

lupaavalta ursulainen kuulostaa. =)
venlalle voimia tautiin :hug:
ja maama, nyt sitten lepäilet koko päivän huomista varten! :D

kohta ois neuvola, pitäiski valittaa lonkista, jalkojen turvotuksesta joka tekee kävelyn tuskaiseksi ja kamalista öistä kun ei voi nukkua missään asennossa kun mahaan käy koskemaan, lisäksi pitää ihmetellä liikkeiden vähenemistä ja selkäkramppeja :D Tosin turhaan valitan kun kuitenkin kaikki on ihan normaalia :D

maamalle onnea matkaan!! pidetään peukkuja! =)

ursulainen saattaa hyvinkin pian startata synnärille. =) ja venla koita jaksaa nujertaa se tauti äkkiä pois, niin pääset tositoimiin. =)

Menhit muista valittaa ihan kaikista, niin ainakin henkisesti helpottaa!! :D

mulla vaivaa aivan hulluna nuo liitoskivut. argg.. sattuu ihan sikana. eilen illal alkoi ja tänään jatkuu. tuo häpyluu tuosta edestä on älyttömän kipee ja nyt häpyhuuletkin. :snotty: onko muilla pahoja kipuja tuol alhaal? toivottavasti kohta helppais. puskee vauva niiin alas päällään.. huh huh..sitten eileisen vyöhyketrapian jäljiltä oon ihan väsynyt.. oli TODELLA rentouttavaa olla siel. melkein nukahin välillä. B) tänään on sitten lihakset vähän ollu kipeenä, mut ei pahasti onneksi. nuo kaks termiittiä kokoajan pitää mut hereillä. (1v5kk ja 2v5kk) . ei oikeen pystys hulluna kävelemään, mutta jospa selviän taas siihen asti, että mies tulee.. =)

joo, vettä sataa tai aiankin satoi äsken ihan kunnolla jonku aikaa!!

mut voimia kaikille möhköfanteille!! :heart:

IllanHämy 36+4

Maamalle hurjasti tsemppiä huomiseen!
Venlalle :hug: taudin selättämiseen
Ursulaiselle lupailee jo kovasti...
Hyvä rypäle että vihdoin pääset siihen synnytystapa-arvioon.Eikös sulla ollut ongelmia,ettei välttämättä mahdu alakautta?
Kylli-täti mullakin on samat oireet kun alkuraskaudessa,pahaolo ja hajut käy nenään :x
Illan-Hämy mulla on alapää hellänä,liikkuminen on jo pitempään ollut tosi hankalaa

Mua on alkanut jännittää synnytys...Pelottaa että tästä tulee isompi kun esikoisesta,ja sekin teki tiukkaa että poika mahtu tulemaan.Torsataina on neuvola,pitää kysyä terkkarilta minkä kokoselta vauva vaikuttaa.Terkkari on vanhempi täti,jolla on hyvä tuntuma vauvan koon arviointiin. :)

Bamse 37+4

Tiistai on toivoa täynnä...

Taas oli yksi rauhallinen yö kun esikoinen päätti käydä kiltisti illalla nukkumaan ja vaan kerran pari ennen puoltayötä vähän huuteli sängystään. Mies oli vielä hereillä ja hoiti homman ihan kunnialla niin ei mun tarvinnut evääni heilauttaa.

Ei vieläkään mitään tuntemuksia....

Muakin alkaa vähän jo jänskättää että josko sitä vaikka parin viikon päästä alkaisi jotain tapahtua. Olen vaan niin varma, että ennen aikojaan ei tule taatusti lähtöä, että en vieläkään ole saanut sitä sairaalakassia valmiiksi. Vaunut on palasina ja turvakaukalo vielä varastossa, ei hajuakaan onko siinä kaikki pehmusteet tallessa... Kai mä salaa toivon, että lähtö tulis nopeammin ja yllättäen, kun ei ole ihan valmiina... Odottavan aika on niin pitkä niin on parempi pitää hommat levällään ja puolitiessä viimeiseen asti. Onhan siinä hyvällä tuurilla pari tuntia aikaa laittaa kaikki kuntoon kun ekat supistukset ilmoittaa olemassaolollaan.

Voi voi. Tsemppiä hei kovasti kaikille!!!

Mullakin on alapää niin hellänä että olen jo pari viikkoa meinannut tuskasta huutaa aina kun pitää jalkoja nostaa. Sohvaltakin hivutan jalat reunan yli lattialle kun se nostelu sattuu ihan pirusti. On kuin olis jo valmiina meloni jalkovälissä venyttämässä paikkoja, niin hirveästi repii ja vihloo.

Mutta siitäkin huolimatta, leppoisaa päivänjatkoa kaikille odottajille. :flower: :hug:

Neuvolakuulumisia aamulta:

pissa puhdas
rr: 126/96 eka mittauksella (uskaltauduin kävelemällä), 122/83 seuraavalla..
painon muutos: -
turvotus: ++ (vaikkakin itsestäni yksi plussa olisi riittänyt, on tässä oltu enemmänkin turvoksissa.. )
sf-mitta: 36
syke: 135 luokkaa
tarjonta: RT, ei kiinnittynyt

Painoarvio oli viime viikon torstaina 2877 g jolloin siis viikkoja tasan 36. Eli hieman isompaa pakkausta odotellaan kuin siskonsa joka painoi 3360 g syntyessään viikoilla 40+3. No sf-mittakin taas omissa sfääreissään että riittääköhän tuo hieman tuossa.. :eek:

Täällä kans aika hellät paikat ja viime viikon synnytystapa-arvion jäljiltä myös pakarat ihan kipeät kun lääkäri koitti joustaako häntäluu.. :whistle: ..kovakourainen täti.

Ai niin.. ihmetyttää ettei oma paino nouse ja isompi tulossa.. esikoisesta tuli enemmän kiloja.. kai se paino nousisi jos menisi suoraan vauvaan nyt vai..?

äää & jättiläinen 36+5

ursulaiselle nyt joko kunnon supparit tai rauha ;) :flower:

venlalle jaksamisia flunssan kanssa. Mun 3 vkon takaisin flunssa jatkuu nenän tukkoisuudella, alan epäillä allergiaa :eek: Yleensähän raskauden aikana esim. allergiat helpottaa, mulla on tainnut moinen kehittyä |O

Kauhean levoton olo - sydän hakkaa tuhatta ja sataa, mihinkään ei pysty keskittymään, turhauttaa pienetkin asiat... on tää kans ihme tila :D

Elppa & Antsa 38+0

noni, nyt on neuvolasta kotiuduttu täälläkin :wave:

IllanHämyn vinkkiä noudatin ja kaikesta valitin :D
Kuitenkin siis kaikki kunnossa, RT kakkosessa oleskeli, sykkeet 142 luokkaa. Turvotusta ei laittanu ku yhen plussan vaikka ite oisin merkannu +++++++, eilen sain itku kurkussa vääntää kihlasormusta sormesta ja vieläkin on siitä painauma, jää varmaan loppu iäks.
Paineet 120/63 eli samaa luokkaa ku aina ennenkin, painoa tullu 500g viikossa.

Tuli muuten ensimmäinen veikkaus vauvan syntymä ajasta, neuvolatätsky sano että lasketun ajan leippeille menee, muttei ole kirkossakaan kuulutettu etteikö aikasemmin tulis. Paskat sanon minä, varmasti menee yli niin että korvissa soi :LOL:

Menhit ja Ella(viljami) rv38+1

Onko kellään muulla hermot kireällä, ja kiukuttaa?
Itse olen ihan hermoraunio, huudan ja hermostun pienimmästäkin. Olenkin nyt pari päivää vältellyt kaikkia konflikteja ja turhaa huutoa lasten kanssa, ja antanut niiden katsoa Titi-nalle dvd:tä.

Kaikki tuntuu ihan ylitsepääsemättömän raskaalta ja hankalalta. Mieskin on ihan idiootti. Viikko-pari sitten olin hirveän itkuinen, se on onneksi mennyt ohi. Sitten oli mahdoton virtapiikki viikko, ja nyt ottaa vaan päähän.

En oikein saa yöllä nukutuksi, joten sekin lisää kiukkua. Lisäksi täällä on niin kylmät ilmat, ettei oikein viitsi ulkonakaan olla. Tai lapsethan kyllä tarkenisi, mutta mulla ei kertakaikkiaan ole mitään paksumpia housuja, jotka mahtuisi jalkaan, että tarkenisin.

Illalla ennen nukahtamista ja aamuyöstä heräilen tunnin välein pissalle.
Aamuyöllä ei sitten oikein enää unikaan tule, viimeyönäkin vaan makasin horteessa ja odotin, että jotain tapahtuisi. (yhtenä kappaleena olen edelleen, ja sekin ottaa päähän!)

Olisi jo ihanaa saada vauva maailmaan, ja päästä jatkamaan "normaalia" elämää. Mulla on varmaan joku raskausmasennus, eikä ihme, onhan tämä 3. lapsi kolmen vuoden sisään, eli olen viime vuodet ollut enimmäkseen raskaana. Saahan siksi jo ollakin vähän kiukkuinen?

Kuntoutuminen synnytyksen jälkeen Tuli tuosta Anu Saagimin kommentista mieleeni, kuinka kakkosen synnytyksessä repesin aika lailla. Alapää oli aika hurjassa kunnossa, ja lantionpohjalihakset samoin. Reippaana tyttönä sitten jälkivuodon loputtua hankin geishakuulat, ja aloin jumppaamaan. Ne kuulat on sellaiset smart ballsit, jotka on vieläpä aika isot. Sulloin kuulat sisään sängyllä maaten, ja nousin ylös. Kopsis vain, kuulat rymähtivät lattialle :ashamed: :LOL: :LOL:
Silloin otti päähän todella, ja masensi myös. No, onhan tilanne korjaantunut, tosin kohtahan tuo on taas sama kurjuus edessä. :/

Lemmikeistä Esikoisen syntyessä meillä oli sisällä kissa ja koira, ja molemmat suhtautuivat vauvaan tosi hienosti. Kissaa ei kiinnostanut, on sellainen omaa rauhaa rakastava yksilö, joten se ei edes hakeutunut vauva lähelle. Koira taas on todella kiltti ja lapsiin tottunut, haisteli vauvaa, kun luvattiin, muttei muuten tehnyt itseään tykö.

Nyt meillä ei olekaan koiria sisällä, kaksi kissaa on sisällä toisinaan, toinen on myös tuollainen omaa rauhaa rakastava, se tuskin hakeutuu vauvan sänkyyn, mutta toinen mielellään makoilisi vain sylissä, joten voi olla, että se tunkee myös vauvan sänkyyn nukkumaan tms.
Kissat kylläkin pitävät öisin sen verran elämää, että olen suosiolla heittänyt ne yöksi ulos (tai
hevostalliin) möykkäämään.

Enemmän mua huolettaa nuo isommat lapset, esikoisella kun alkaa olla uhmaa, ja kuopus nyt on muuten vain villi.
Toivottavasti tämä mun yleinen v'tutus helpottaa, kun vauva syntyy.

korvikkeesta Mulla ei ole maitoa tullut kummaltakaan lapselta kunnolla, joten aion ihan suosiolla ostaa korviketta kaappiin valmiiksi. Meiltä on myös kauppaan sen verran matkaa, että korviketta ei ihan noin vain haetakaan, joten siksikin sitä on hyvä olla varastossa.

Kotiinlähtövaatteet Minä otan mukaan bodyn, potkareiden, myssyn ja sukkien ja tumppujen lisäksi myös fleecehaalarin. Täällä on ollut nyt todella kylmää, nollassa pyörinyt lämpötila koko ajan, joten päädyin tuohon fleecepukuun pelkän fleeceviltin sijaan. (jota ensin ajattelin) Eihän tuota pukua ole pakko pukea, jos helteet yllättää.

Meillä ei autossa ole ilmastointia, joten se ei kuumalla ilmalla ole viileä, mutta kyllähän sinne helposti vähän vedon tunnetta tulee vastasyntyneelle varsinkin.

Mulla on jostain syystä loppuneet kaikki alapääkivut ym. Toki nivuset on jumissa, ja olen muutenkin notkea kuin rautakanki ja ketterä kuin rannalle ajautunut valas, mutta nyt viikon sisään on pahimmat vaivat helpottaneet. Johtuu ehkä siitä, että vauva on aika alhaalla jo (tosin painaa silti kylkiluihin) ja ilmeisesti vauva on nyt kääntynyt myös niin, että jalat on mun selkäänipäin, koskapa potkuja ei niin enää tunnu. Liikkeetkin on rauhoittuneet, välillä vain tunkee takapuoltaan kylkeä vasten, mutta muuten on pahimmat pyörimiset ja möyrimiset jääneet pois. -ja hyvä niin. Tuossa 36 viikon tienoillahan vauva pyöri kuin väkkärä, ja potki ja jysti koko ajan.

-Huiskahäntä 38+1

ikionnellinen
Doo dii, nyt näkee ikkunastakin ulos, miehen kanssa saatiin ikkunanpesu urakka lähes valmiiksi, yksi vielä jäljellä, pakko pitää pieni hengähdystauko :whistle:

Kävin eilen kotivaa'alla, viimeksi neuvolassa viikko sitten paino 70.4 eli oli noussut vaan 50g/vko. Nyt eilen paino oli tasan 70.0 eli eipä ole ainakaan noussut, toki eri vaaka mutta kuitenkin... Eikö tuo nuttunen kasvakaan kunnolla tuolla masussa, kääk :eek: No torstainahan on se synnytystapa-arvio jossa ultrataan ym mutta tuntuu että tota painoo pitäis loppuvaiheessa enemmänkin tulla kuin laskea. :/ Hmm...
Rentouttavaa " viimeistä" päivää Maamalle, jaksuja kaikille kolotuksista ja flunssasta kärsiville :flower:

Ikionnellinen 36+6 (huomenna jälleen uusi viikko :heart: )

Maamalle onnea ja tsemppiä huomiselle!! Ihanaa, pääset tositoimiin.

Venla musta jotenki tuntuu, että luonto hoitaa niin, ettei kauheen kipeenä joudu synnyttämään. Toivotaan ainaki, että näin olis. Ponnistaminen flunsassa ei kuulosta kovin kivalta. Mulla esikoisen kanssa oli viimisillä viikoilla kauhee flunssa ja vauva synty heti kun olin parantunu.

Mistäs täällä olikaan puhe. Niin vauvalle oon pakannu bodyn, potkarit ja huppari+housut-yhdistelmän. Sitte ohuet tumput, villasukat ja ruskovillan silkkimyssyn. Jos vielä peiton ottais mukaan, niin olis sitte kaikkiin mahdollisiin säihin varauduttu.

Pitäis varmaan omatki kamat pakata ja tuon 1-vuotiaan. Toive kun olis päästä koko porukka perhehuoneeseen. Olis niin ihana jos meidän tyttö sais myös tutustua vauvaan heti niinkuin me vanhemmatkin. No, sen näkee sitten, että miten homma toimii.

Korviketta en oo ostanu, enkä aiokkaan. Jos niin kävisi, että vauva ei osaisi imeä tai jotain muuta olisi vialla, niin kyllä sitä sitten saa kaupasta. Imettää kun haluaisin ehdottomasti.
Tutti on ostettu, mutta sitä en missään nimessä ota sairaalaan mukaan. Vauvanhan on tarkoituskin imeä muutamat ensimmäiset päivät ja viikot melkeinpä koko ajan. Niin hän tilaa maitoa tisseihin ja saa maidon nousemaan. Vauva myös tarvitsee paljon ihokontaktia ja läheisyyttä ja minä aion olla vauvan kanssa sylikkäin niin kauan kun vaan se on mahdollista. Esikoinen pitää varmasti siitä huolen, ettei kovin kauaa. Vauvan imemisentarpeelle on siis aivan looginen ja tärkeä syy.
Viimeksi myös kävi niin, ettei ainakaan ensimmäiseen yöhön äidille paljon uni silmään tullut. Hormoonit hyrräs ja maailman isoin ihme tuhisi vieressä.

Mulla ei oo taas supistellu moneen päivään ollenkaan, eikä synnytys tunnu olevan kovin lähellä.

Lähettelen supistus-puhureita kaikille niitä jo toivoville.

emilija ja rontti 35+6

Kontrolliultrassa käyty, munuaisaltaat oli jatkanut laajenemistaan :'( lastenlääkärille joudutaan heti kun lapsi maailmaan saadaan. Toivotaan, että pelkkä seuranta riittäis ja ne pienenis itestään. Onko kenelläkään muulla löytynyt rakenneultrassa jotain poikkeavaa?

Se lääkäri kyllä sano, että tän takia ei kannata yöuniaan menettää, että se tietää vaan enemmän käyntejä lääkärillä synnytyksen jälkeen, mutta silti on pieni pelko persiissä :/

Pari edellistä kertaa on sanottu, että "kyllä se taitaa olla poika" tai että "nää on yleisempiä pojilla" (näkyvyys on ollu kyllä todella huono) ja olin jo asennoitunut siihen, että se poika meille tulee, sen kauan toivotun tytön sijaan :'(
Mutta nyt se lääkäri sano, että kyllä tässä häpyhuulet näkyy 95% varmuudella! :eek: olin ihan puulla päähän lyöty ja oon vieläkin, koska en uskalla luottaa siihen. Mutta eiköhän se selviä muutaman viikon päästä kumpi sieltä putkahtaa :D mut nyt oon vaan ihan happy happy B)

Tänään saatiin painoarvioks 2515g, eli ihan keskikäyrällä mennään.

Mä en oo osannu vielä edes ajatella koko sairaalakassia, ehkä tässä vielä kerkiää...

Mä aattelin kans pari tötsää ostaa korviketta varalle kun yhtään ei tiedä tuleeko sitä maitoo vai ei. Ja tosiaan ne imetysliivitkin pitäis käydä ostamassa.

hui Maamalla on jo jännät paikat, onnea koitokseen :wave:

Lemmikeistä ollu puhetta, niin meiltä löytyy kans todella huomionkipee koira, joka on kaikessa aina mukana ja keskipisteenä, eikä viihdy yhtään yksin (siis että olis vaikka eri huoneessa). Mutta mä luotan että kaikki menee hyvin, pakkohan se on, en voi ees ajatella että siitä pitäis luopua :'( mutta aika näyttää....

Huiskahäntä kyseli hermoista, niin mulla ei oo kyllä hermot menny vielä kertaakaan. Jotenkin sitä on niin ihanan rauhallinen koko ajan, kun voi keskittyä vaan itteensä ja touhotella täällä kotona kaikenlaista. Miestä oon passannu sen minkä oon kerenny, ettei se luule mun vaan laiskottelevan. Välillä on niin huono omatunto, kun toinen reppana lähtee töihin :/ mutta onneks silläkin kohta alkaa kesäloma ja saadaan olla kaikki kotona.

Mutta nyt syömään

MP 34+3

Toivotaan emilja, että oot oikeessa. Kyllä tää pää räjähtäis, jos nyt pitäs alkaa jotain pusaamaan |O Antibioottikuurin just hain, joten kai tää tauti tästä alkaa talttumaan.

Nyt on kuitenkii pakko mennä maate, kun sai siellä vastaanotolla taas tunnin odottaa, kun oli ajat myöhässä. :heart:

voi vinetto mikä ilma taas ulkosalla,mutta ennätin sentään vähän ulkosalla lasten kanssa tänään olemaan.. :)

esimaidosta täällä kans on välillä paita märkänä ja jos puristelemaan menisi niin kyllä sitä maitoa silloin heruisi..

[/b]kotiinlähtövaatteet pakkasin kassiin kaksi eri paksusta myssyä ja tumput sekä sukat (pakkauksesta),bodyn ja potkarit ja collegepuvun sekä haalarin saa sitten katsoa tarpeen mukaan minkälainen sää todellakin on.. :whistle:

sitten omaa (.)
eilen ekaa kertaa mies kyseli oikein kyselemällä kaikkea ministä vaikka joka päivä on tietenkin kysyny miten toinen voi ja silleen,mutta nyt se oikein kyseli kaikenlaista maan ja taivaan väliltä..

hermoista täällä kans välillä kaikki ärsyttää oikein olan takaa ja välillä valitan oikein huolella miehelle :ashamed: mutta onnesta hän ymmärtää mistä on kyse ja kuuntelee kiltisti :heart:

lemmikeistämeillä tuo kissa on kaks kertaa ollu vaunissa,mutta sai sellaset kyydit että ei ole sinne enään yrittäny :kieh: ja pinniksessä *koputtaa puuta* ei ole vielä kertaakaan käynyt,mutta ajattelin siltikin ostaa sen kissaverkon jos käyttöä löytyy.. ;)

korvikkeesta mä ajattelin kans ostaa muutaman purkin kaappiin jos sattumalta käykin niin ettei tulekaan maitoa tai jotain muuta vastaavaa..

kuntoutuminen synnytyksen jälkeen siis mähän olen vain onnellinen jokaisesta arvesta ja kilosta minkä lapset on jättäny..mutta kuitenkin yritän päästä 5kg alle lähtö painon.. :whistle: :eek: :heart: :D
huomenna olis sitten neuvola ja ens viikolla se synnytys tapa-arvio.. ;)
flunssassa ollaan edelleen ja eikä loppua näy..:kieh:
eilen kantelin miehen kanssa polttopuita enkä yhtään ainutta supistusta saanut vaan selän vielä kipeemmäksi..äiti sanoin että täytyy sitten saunoa kunnolla ja paljon kun sen aika on..
noihin
kolmeen SSS en kyllä usko,mutta toisillahan se voikin auttaa ;)

mutta jos sitä lähtis soffalle löhöön ja katteleen töllöä kun lapsetkin leikkii niin kiltisti :heart:

vielä lopuksi halaukset kaikille jotka niitä tarvitsee :hug: :hug:
ja
maamalle stempitykset huomiselle bd :D

tuire ja mini 35+4 :heart: :heart:

Maamalle tsemii huomiseen!

Tääl tullu pvän aikaa nii paljo tekstii et iha päätä pyörälle pistää ja yhtää muista kelle pitikää ja mitä kommentoida :ashamed:

Lasten kaa kaupoil juossu ja suppareit tullu jokunen...mut iha kivuttomii joten ei täs mihikää lähetä :D
Huomen se äippäpoli ja lekuri nii eiköhä sit kaivella paikkoi kunnolla ja selvyyttäkii jos vaik tulis tähä tilanteesee.

Kaikille :hug: tarviiville oikeen suuret rutistukset ja muille muuten vaa hyvää vointii =)

Tää vähil unil olo käy kyl hönötyttää kunnol :kieh:

AadaOlavi 36+4

hei mammoille pitkästä aikaa!!

jotenkin en ole saanut aikaan kirjoitella, sillä tuntuu ettei mitään isompia aiheita ole mistä kirjoitella. Kaikki menee samaa rataa kuin ennenkin, paitsi ne insut aloitettiin. Suppareista ei tietoakaan, enkä kyllä niitä kaipaile ennenkuin h-hetki lähestyy. Kun se sit alkaa niin alkakoon kerralla, ettei montaa viikkoa ennakkoon supistele. On ihan jees siis ettei niitä nyt ole. esikon ja kuopuksen aikaan kun niitä sai kuunnella koko odotus ajan.
Eikä vauvalla vielä mikään kiire syntyä, parempi vaan että menee sinne laskettuun aikaan jotta ne keuhkotkin ennättää varmasti kypsyä.

Hieman on kyllä iso olo, mutta ihmeen hyvinhän tuota jaksaa kun ei nyt mitään vaivoja ole ollut. Kohta syömään ja sit kuopuksen kans ulkoilee kun ei vaan vettä alkais sataa.

Maanantaina oli se kaks:n kontrolli ja vauva kasvaa alakäyrillä eli paino arvioksi sai vaan 2290 g joka kuulema vastais viikkoja 33. Mutta onhan siinä se 15 % virhemarginaali joten noup hätä. Sisätutkimusta ei edes tehty kun kerroin ettei supistele. parin viikon päästä uusi kontrolli ja varmaan täs välissä sisäpolilla käynti.

Jotta ihan rauhassa tääl mennään :)

Ansku71 + rv 36+2

Kiitos tuesta ja tsempityksestä!!!en tiedä miten voin olla koneelta pois kun on koukuttanut tää porukka mut aivan täysin!Ootte NIIN paras vertaistuki,ettei tosikaan.Joo oon lepäilly tooosi hyvin...Kirpparilla koluttu ja kaupoissa.Mulla lähtee miehen lisäksi se doula mukaan joka on orjentautunut hieromaan mua mahd.kaksikin päivää,joten huomenna lepäilen sairaalassa aluksi kun odotellaan että alkaa tapahtumaan.
Doula on varustautunut niin hyvin,että öljyt,ruuat,yms.kestäis vaikka viikonkin odotteluun.
Mulla on jotenkin niin epä-uskonen olo,etten tajua oikeesti et muutaman päivän sisällä vauva
syntyy.Kun meillä on jo vauva ollut koko tän raskauden ajan,niin aika on menny ihan siivillä.En oo edes odotuspäiväkirjaa pitänyt :( Varmaan täytys jotaki kyhätä,ettei kamala pettymys isompana kun ei oo hänestä nähty vaivaa.
Yritän saada vähän vielä siivottua ja laukun pakattua loppuun...Voi vitsit kai sitä sit pitäs aamusta mennä... :wave: Kaikille tsemppiä ja olen aivan saletti,että joku synnyttää tänä aikana,kun olen "poissa"Ainiin mun vauvoilla taipumus kellastua,joten voidaan olla viikkokin "kateissa"Mutta palaan heti kun mahdollista hyvään seuraanne!!!Super halitus kaikille :hug:

Yhteistyössä