***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Mulla on kans välillä sellasta ahdistusta,että on tosi raskasta hengittää.Kävellessä hengästyy tosi helposti ja tuntuu että olis huono kunto,vaikka mulla normaalisti kunto on hyvä.
Korviketta en usko että ostetaan valmiiksi.Sitä saa nopeesti lähikaupasta,jos tarvetta ilmenee.
 
Minäkään en taida korviketta valmiiksi ostella. Niissä on yllättävän lyhyet päivämäärät. Kun yleensä joudun lypsämään maitoa pakkaseen, josta sitten sulattelen sitä pahoinapäivinä. Muuten sitä pakastamista varten kannattaa ostaa niitä kertakäyttötuttipullon pusseja. Käteviä sitten sulattaa sopiva määrä vauvalle.
 
Mitäs mieltä naiset tästä olette? Meinaatteko karauttaa heti synnäriltä kuntosalille? :LOL:

Anu Saagim patistaa synnyttäneitä: Äkkiä kroppa kuntoon!
19.05.2008 06:20


Päätoimittaja ja malli Anu Saagim pitää raskauden jälkeistä kuntokuuria suorastaan välttämättömänä.

- Olen esteetikko, joten minun mielestäni naisen pitää saada itsensä kuntoon synnytyksen jälkeen. Raskausaika on miehelle muutenkin kärsimystä, kun nainen levenee ja on ainakin puolet ajasta turvonnut, Anu perustelee.

Parisuhteen jatkoa ajatellen Anu kannustaa naisia tositoimiin.

- Mahdollisimman nopeasti se on tehtävä, ettei suhde kariudu. Jos kuntoilua ei aloita heti, luovuttaa todennäköisesti kokonaan. Siinä tapauksessa mies taas etsii kauniimman naisen. Niin se vain valitettavasti menee. Äitiys on tärkeintä, mutta ei aviomiestä saa unohtaa. Kyllä mies ansaitsee hyvävartaloisen naisen.


*muoks* Niin tuli vaan itselle mieleen ilkeä ajatus, että ketä miestä varten se Anu itsensä niin nopeasti kuntoon trimmasi, kun asuvat Ristonsa kanssa ihan eri maissakin...hmm. Hyi, hyi... :whistle:
 
En osaa linkittää sitä tänne,mutta Ilta-sanomien viihde sivuilla
Anu Saagim patistaa synnyttäneitä:Nopeasti kroppa kuntoon!
Rouvan mielestä raskausaika on miehelle kärsimystä kun naisen kroppa turpoaa ja leviää,ja sen takia naisen pitää heti synnytyksen jälkeen laihduttaa takaisin entisiin mittoihin,muuten mies etsii kauniimman naisen.
Voi herramunjee mitä joku voi suustaan päästää :headwall: :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Musta tuntuu, että en kuulu tähän pinoon ollenkaan kun kaikilla on viikkoja jo niin paljon enemmän ja oireita vaikka millä mitalla :/ mulla ei mitään :'(
ainoot oireet on järkyttävä närästys ja lonkkien kipeytyminen yöllä. Nyt on pientä menkkamaista kipua, mut ei sekään varmaan mitään tarkota. Eli mä jatkan yksin tätä pinoo pitkälle heinäkuuhun asti :'(


MP 34+2

MissPiggy: Älä huoli, mulla on viikkoja kasassa suunnilleen saman verran kuin sulla (34+5). Tuskin sä yksin oot täällä ketjussa kesä-heinäkuussa :). Mulla tosin oireita on ollu jo jonkin verran ja kohdunsuukin jo yhdelle sormelle auki ja pehmeä, mutta eihän sitä koskaan tiedä, miten pitkään vauveli päättää jatkaa masussa asustelemista...

Mouse
 
Siis onko tuolla Sagimilla lapsia itsellään? Ihme keuhkoomista miesten "kärsimyksestä", kalastelee sovinistisikojen suosiota sanoisin. Naisellehan se raskaus ja synnytys on vain ihanaa lepoa, eikö???

Esiskoisen jälkeen menin mummojumpalle 2 viikkoa synnytyksestä kun tuntui siltä että voisi jotain tehdä - jumppaohjaaja oli tosi hädissään ja varoitteli repimästä paikkoja liikaa. Ei todellakaan järkeä ottaa paineita paikkojen kuntoon saamisesta heti synnytyksen jälkeen - pitäähän sitä vaavillakin olla jotain mistä syödä, eikö :kieh: , eihän sitä langanlaihasta kropasta maitoa heru (sanoo tämä normaalisti 34-kokoinen joka toivoo että todellakin olisi sitä "ylimääräistä" mistä imettää sitte!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viipperä:
(sanoo tämä normaalisti 34-kokoinen joka toivoo että todellakin olisi sitä "ylimääräistä" mistä imettää sitte!
Hui kauhee, luin kolmeen kertaan sun viestisi väärin!! Luin: 34-kiloinen. Olin ihan kauhuissani, joten siksi luin varmaan vielä pari kertaa uudelleen väärin :LOL:
 
Viipperä Saagimilla on yksi lapsi.Mä oon kanssa pieni kokonen ja oon yrittänyt raskausaikana "lihottaa" itteäni että tulis sitä maitoa paremmin.Mies toivoo että mulle jäis pari kiloa "ylimäärästä" raskauden jälkeenkin :D
 
heips

johan on kauheasti tekstia ilmestynyt tanaan.
Olen aloittanut sairaalakassin pakkaamisen, kun kaikki jo kauhistelevat kun en ole sita viela tehnyt. Supistuksista en tieda, valista kun kavelee ja rehkii niin maha menee kovaksi ja tuntuu tosi epamielyttavalta et taytyy tahtia hidastaa. Jalkojen turvotus on nyt viikossa laskenut tosin tulee heti takasin jos kovasti on jalkojen paalla.
Torstaina naen neuvolan tatia ja en malta odotttaa et onko tama vauveli kaantynyt. La oli tosi epamukava yo ja aamupaiva, tuntui et oli kaantynyt poikittain kun tuntui et maha ratkeaa...
muutenkin ei paljon liikunut ja aloin panikoimaan. Vaan nyt on taas vaki aseennossa ja ei mitaan vikaa liikkeissa!
Mulla menee aina aamuyot huonosti nukuttaessa ja sit kun mies menee toihin voipi nukkua helposti johonkin kahteentoista.
Nyt olen sit koittanut siivoilla ja imuroin puolet asunnosta. Pyykkia pitaisi pesta ja semmoista pienta koti hommaa.
karvoitus galluppiin....joo ei ole tullut kylla ajaltua kuukausi kausiin. Ja miesta en kylla luota ajelemaankaan. Jalat olen vahauttanut kun oli niin tuskaa taipua ajeleen.
On kait ne sairaalassa monenlaisia viidakkoja nahnyt ja tuskinpa se siina vaiheessa enaa havettaa.

Leena rv37
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Musta tuntuu, että en kuulu tähän pinoon ollenkaan kun kaikilla on viikkoja jo niin paljon enemmän ja oireita vaikka millä mitalla :/ mulla ei mitään :'(
ainoot oireet on järkyttävä närästys ja lonkkien kipeytyminen yöllä. Nyt on pientä menkkamaista kipua, mut ei sekään varmaan mitään tarkota. Eli mä jatkan yksin tätä pinoo pitkälle heinäkuuhun asti :'(
MP 34+2
Älä huoli, me ollaan täällä sitten kahdestaan :hug: . Hakkasin tossa vkonloppuna ison nipun halkoja, ja ei tullut kuin ranteet kipeäksi :LOL: Ei tunnu tuolla alapään suunnalla kyllä mitään, mullakin vaan närästelee, että se siitä laskeutumisesta :headwall:

Toivoa tosin on, joku väitti että oireettomat usein ajaa pitkäänoireillen ohi. Ei taida tieto tosin mihinkään tutkimuksiin perustua..

terkuin renee ja vaavi 35

 
Tuolla kysellään korvikkeen ostamisesta...Aion ostaa pari purkkia korviketta varastoon. En uskalla kuitenkaan luottaa maidon tuloon niin 100% varmasti. Ikävä sitten joskus yöllä huomata, että sitä tarvis. Tosin onhan noi abc-asemat aina auki, mutta aika vaiva lähteä hakemaan siinä vaiheessa kun lapsi huutaa nälkäänsä. Imetykseen kyllä pyrin.

Bamse: Mulla on myös tuo hengästymis ongelma...Alkoi muutama päivä sitten. Mulla henk.koht se voi johtua siitä, että lapsivettä on ultran mukaan vähän liikaakin (painaa silloin palleaan & häiritsee sydämen toimintaa), mulla on raskausmyrkytys (siihen voi liittyä ) ja aloitin just verenpainelääkityksen mihin voipi myös liittyä. Varmaan voi liittyä moneen muuhunkin asiaan.

Mä olin viime viikolla pari päivää sairaalassa tarkkailtavana raskausmyrkytyksen vuoksi. Tai tarkemmin mun ongelmani on korkeat alapaineet (reilun 100). Kaikki kuitenkin kunnossa ja verenpainelääkkeellä saatiin paineet kuriin. Nyt vain sitten paljon lepoa ja toivottavasti lääke jaksaisi pitää paineet kurissa muutaman viikon.

Nalletar ja Saku rv 35
 
Jeps,viidakkoa täälki kasvattelen :LOL: En kyl ala seivailee ite enne synnytystä...hyvin ne kätilöt on sen asian 3kertan ennekii hoitaneet.
Miest en laske kyl siihen puuhaan...miust se on niikusta miun omaa yksityistyötä :D Nyt saan luvan kelvata viidakon kans tän loppuajan.

Vaavi puskee hirmusesti päällään...meinaakohan väkisten tulla läpi :whistle:

Miten onkin taas näi jumi olo...väsyttää,mut ei nukuta ja mihikää ei jaksa keskittyy :headwall:

AadaOlavi 36+3
 
Meidän isäntäpä on kirjoittanut minun pöytäkalenteriin ylihuomisen kohdalle että synnytys :LOL: Kyllähän tuo mulle käy, mutta mitäpä tuumaa vatsassa niin hyvin viihtyvä vauveli.
Vuoden paras vitsi!

Ja toinen on tuo Anu Saagim, voi herramujee.....

Taidanpa ostaa mieki korviketta purkin tahi kaksi kauppareissulla. Imetys täälläkin kyllä päätavoite.
 
Mun puolesta Saagim saapi treenata ihan kuinka paljon huvittaa.. Minä ainakin keskityn pysymään järjissäni uuden tulokkaan ja esikoisen kanssa, koeta levätä ja toipua ja opetella taas uudestaan vauvanhoitoa ja toivottavasti imetystäkin. (nimim. yhdestä synnytyksenjälkeisestä masennuskesta toipunut) :| Jos itsensä haluaisi niin timmiin kuntoon, että mies jäisi maisemiin ihan vaan siitä syystä, niin enhän mie olis enää ollenkaan sama matami, jonka se nai aikoinaan. Miehän painan nyt viimeisillä raskausviikoilla saman verran kun hääpäivänä... :LOL:

Korviketta en haluaisi varata, mutta luultavasti teen niin kuitenkin, sillä tekosyyllä että en sitten stressaa niin paljoa sen imetyksen kanssa. Esikoinen oli neuvolan tädinkin mukaan sellainen höseltäjä, että olisi ollut haastava imetettävä kokeneemmallekin, ja kun lisäksi olin viikon synnytyksen jälkeen 40 asteen kuumeessa niin totesi vaan että ei se ihme ole jos meni päin metsiä (luovutin kuukauden huudon ja itkun ja morkkiksen jälkeen, siis sekä oman että vauvan). Hyvin on kasvanut tuttelilla ja allergioita ei ole, vaikka astman saikin perinnöksi.

Justiinsa heräsin kolmen tunnin päiväunilta. Laitoin ennen unia ukolle viestin että sitten tsemppaan ja laitan ruoan.. Noh, kai sekin on jonkinlaista ruoan eteen työskentelyä jos naputtelee tilauksen pizza-onlineen.... Ei kai nyt kukaan oleta että flunssainen rv 37+2 jaksaa enää alkaa kokkailla. Tai sitten mie olen vaan huono vaimo ja äiti kun syötän perheelle pizzaa maanantaina. Onneksi on eilinen salaatti sentään vielä ihan kunnossa jääkaapissa ja pojalle karjalanpiirakkaa, sehän on melkein terveellistäkin.

Piimää en ole kyllä juonut, pitäisiköhän kokeilla. Jos se vaikka auttais muutenkin tohon massuun... Meillä sitä juo yleensä vaan miesväki.

Haleja kaikille reippaille odottajille! Hienosti olette kaikki pärjänneet eikä kukaan olisi voinut pärjätä teidän kropassa paremmin... :flower:

ja pyyhkeitä hikoilijoille (joihin kuulun myös itse) tsemppiä nuhanenille ja :flower: suppareita niitä kaipaaville ja vähemmän suppareille niille, joilla niitä ei vielä tarttis olla ja muutenkin hyvää vointia koko pinolle.

Vähiin käyvät päivät ennen kuin ne ovat luetut :LOL:
 
ainiin, piti vielä kommentoida tuosta karvojen ajelusta... mulle ei ollu tullu pieneen mieleenkään. En esikoista odottaessa ajellu mitään. Mutta nyt ajattelen, että hyvähän se voisi olla, huomennakin on se neuvolalääkäri... täytyy ehkä laittaa isäntä illalla ajelupuuhiin :LOL: . Se meinasi ajaa takapihan nurmikon tänään, kaipa siinä menee perään sitten toinenkin nurmikko...

 
Meillä on taas sama veto päällä kuin viimeksi. Molemmat sai laittaa kolme mahdollista synnytyspäivää kalenteriin, ja jos jompikumpi osuu oikeaan, se saa päättää toisen nimen.

Tosin viimeksi kumpikaan ei osunut nappiin niin jouduttiin sopimaan sitten ihan aikuisten oikeasti.

 
täällä kans mymmy myy on noita samoja "oireita", tänään vihloi alamahaa vasemmalta puolen niin kipakasti että tosissaa jo luulin siihe matkanvarrelle jääväni, olin siis kävelemässä tohon bussipysäkille :LOL: ohi sitten onneksi sekin meni.

maamalle tosiaan paljon tsemppiä ja voimia tulevaan koitokseen :heart:

renee kyseli niistä imetysliiveistä, minä ostin jonkun neuvosta nämä http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_76&products_id=1857 ja tosi ihanat ovat olleet, käytän siis niitä jo nyt :D

Menhit ja Ella(viljami) rv 38+0
 
hmmm, korviketta voisi ostaa purnukan tai pari kaappiin kaiken varalta. Esikoisella oli (ja on) raju maitoallergia, eli meillä lensi korvikkeet kaaressa palautuspostina, jos sellaisia yritettiin antaa. Täytyy tässä aktivoitua ja ostaa nyt vähän korviketta ja vaippapakettikin valmiiksi, eihän tässä ole enää kuin reilut 3 viikkoa laskettuun aikaan... tänään sentään ryhdistäydyin lähikaupassa ja ostin kaksi pientä tuttia vaaville. Esikoiselle ei koskaan kelvannut tuttikaan vaikka kovasti koitettiin opettaa, tutittomuudesta kärsittiin erityisesti siinä vaiheessa kun taapero oli n. vuoden vanha ja söi kaiken mahdollisen mitä eteen sattui paitsi sitä tuttia (muurahaisia suoraan pesästä, hämäkin konttaamalla sen kiinni, tupakantumppeja, kolikoita, pullonkorkkeja, kiviä - jossain vaiheessa opin tunnistamaan jo kaukaa takaapäin pojan niskan asennosta että jaahas taas siellä on käpy suussa. Ja sitten meillä on nuoltu kaikki paikat: Helsingin metron hissin kaiteet, niihin ylettyi näppärästi rattaista, Tampereella Hatanpään sairaalan invavessan pönttö kun käänsin hetkeksi selkäni, en tajunnut että se pönttö oli korotettu ja pieni kieli mahtui korokkeen raosta pytyn sisään...). Meillä oltiin aika tiiviisti sisätiloissa siinä vaiheessa kun poika alkoi liikkua. Olis ollu tosi kätsyä vain tyrkätä se tutti suuhun ulkoilun ajaksi. Nyt elän kovasti toiveissa kun rakenneultrassa tulokas imi peukkuaan. Isoveikka ei tehnyt sitäkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Mies muistutti että kaupat on auki synnytyksen jälkeenkin :ashamed: Ja ettei kaikkea tartte hankkia etukäteen. Oikeassahan tuo on.. mä vaan jotenkin haluisin olla "valmis" :)
Muistatkos muutaman vuoden takaa sen Nesteen mainoksen, missä tuore isä polki pyörällä hakemaan korviketta kun äiti kanteli kotona huutavaa vauvaa? (on niin kätevää, kun on auki 24/7 :D ). Siinäkö on Elpan ja siipan tulevaisuus? Ja kyllä, aion ne mielenrauhakorvikkeet tuonne jääkaappiin ostaa, vaikka takana onkin jo pari onnistunutta imetyskokemusta ja luja luottamus tälläkin kertaa. =)

Niin ja tuosta Saagimista vielä... voi jestas! Pitäsköhän pakata äijälle laukut jo valmiiksi, niin pääsis nopeammin hippa livohkaan täältä, kun elän synnytyksen jälkeiset viikot lapsentahtisesti vauvan ehdoilla... Toivottavasti vie lehmätkin mukanaan, niin on uudelle timmille emännälle sit puhdetyötä :D

 

Yhteistyössä