***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Mulla oli eilen baby Showerit ja oli kyllä kivaa! Olin leiponut herkkuja ja mässättiin olan takaa... Sitten kaverit veikkaili vauvan sukupuolta, painoa ja pituutta sekä mun vatsanympärystä, heh. Ja sain pari kivaa lahjaakin :).

Oireita täällä päässä on ollu viime päivinä (tai lähinnä iltoina) mankkamainen jomotus alaselässä ja masussa +sukkapuikkosuppareita -ei kovin kivoja...auts

Mouse rv 34+4
 
Niin, ja meidän tuleva pinnasänky on vielä miehen siskolla (jolta saadaan se käytettynä), eikä oo kyllä hajuakaan sen patjatilanteesta... Tosin meillä tulee kyllä sellanen rottinkinen vauvakori, jossa pyörät alla, aluksi käyttöön vauvalle, ja se on kyllä jo odottamasssa valmiina patjoineen ja lakanoineen päivineen (kiitos ahkeran äitini...) lastenhuoneessa :)

Mouse
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mouse:
Tosin meillä tulee kyllä sellanen rottinkinen vauvakori, jossa pyörät alla, aluksi käyttöön vauvalle, ja se on kyllä jo odottamasssa valmiina patjoineen ja lakanoineen päivineen (kiitos ahkeran äitini...) lastenhuoneessa :)
Meillä on kanssa ensisänkynä rottinkisänky. On kulkenut suvussa jo yli 40 vuotta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Mouse:
Tosin meillä tulee kyllä sellanen rottinkinen vauvakori, jossa pyörät alla, aluksi käyttöön vauvalle, ja se on kyllä jo odottamasssa valmiina patjoineen ja lakanoineen päivineen (kiitos ahkeran äitini...) lastenhuoneessa :)
Meillä on kanssa ensisänkynä rottinkisänky. On kulkenut suvussa jo yli 40 vuotta :)
Jep, meidänkin vauvakori on ollut mulla ja veljelläni, kun oltiin vauvoja n. 30 vuotta sitten... Korilla on siis tunnearvoakin :).
 
Tervetuloa toukkala! Ja :hug: kaikille flunssaisille! Mulle iski eilen kurkkukivun ja yö oli sen mukanen. Varmaan ens yökin menee valvoskellessa. :snotty: Toisaalta hyvä, että tuli nyt, ni ei tarvis sit ehkä kipeänä olla synnyttämässä.

Tutista oli puhetta. Minä otan varmuuden vuoksi mukaan laitokselle. Ne ei sairaalasta kuitenkaan sitä mielellään anna, vaikka pyytäisikin.

Mie oon edelleen tosi väsynyt, eilenkin meinasin nukkua istualleni pöydän ääreen :D . Piti kiikkutuolissa vähän sit torkahtaa. Silläaikaa kun mun sisko imuroi meillä.... :D Onneksi on tukiverkostoa :heart: . siitä en oo ihan varma mihin lapset menee mun sairaala-ajaksi. Jos vauva syntyy ajallaan, niin äidilläni on siihen ajotettuna loma. Mutta paljon aikasemmin ei saisi tulla... Onhan meillä hätävarapaikkoja, mutta yöpaikkoja ei. Eiköhän kaik sit jotenkin järjesty =) .
Suppareita tulee päivittäin, joskus kipeitäkin. En kuitenkaan usko, että pariin viikkoon ainakaan ois lähtöä.

Mies toi just pizzaa :p . eli tervetuloa lisää kiloja ja turvotusta... :LOL:

Kissantassu ja Napsu 35 tasan
 
toukkalalle tervetuloa pinoon! :wave:

Ja tutista sen verran, että sellaisen olen kyllä ajatellut kassiini lähtiessäni pakata... vaikkakaan täällä ei hyvällä silmällä katsota, jos vaaville sellaisen suuhun lykii, mutta aivan sama mulle! Mie otan sen mukaan ja tarpeen vaatiessa käytänkin. :whistle:

Me oltiin tänään miehen kaa "viimestä" kertaa leffassa ja syömässä ihan kaksin. Tytöt lähti 1,5 h varotusajalla mummulaan hoitoon ja me pinkastiin elokuviin... tajuttiin, että on viimonen mahdollisuus vielä käydä, jos kaksin aiotaan johkin lähteä...seuraavina viikonloppuina on niin paljon ohjelmaa, että ei enää onnistu ja sitten alkaakin jo h-hetki olla käsillä... Mutta oli kyllä ihan mukavaa vielä käydä, vaikka liikkuminen ja paikalla istuminen alkaakin olla jo aika tukalaa. :)

Eipä tässä kummempia...uutta viikkoa odotellessa!

:wave: :wave:

Rakkis ja massu 35+2
 
Ikionnellinen: Mie tilasin imetysliivit otto-kuvastosta ja ihan ne tuntui napakoilta ja hyviltä. Tilasin isoimmat mitkä vaan löytyi kun miun kuppikoko on jo muutenki yli tarjolla olevien... :eek: Kyllä ne venyvät tarvittaessa.....
Sieltä kun tilaa voi varautua pidempään toimitus aikaan... netissä lukee että 3vk ja ruuhkana enemmän mutta kuvastossa lukee että kuukausi on toimitusaika...

Sain tänään uuden kassin jonka varasin sitten sairaalaan lähtö- kassiksi. Pakkasin kassiin jo imetysliivit ja tutin, kun tiedän että vauva kuitenki alkaa vänytä yhtenään n. toisena yönä ettei saa ollenkaan ite levätä.... jos sillä vähän asettuis. Ennen meidän sairaalassa annettiin tutti mutta nykyään vain jos on tosi levoton tapaus.

Odotettavaa vielä n. 3 ja1/2 vk :eek: :D =)

tv. amati ja tahvo rv36 tasan
 
Toukkolalle tervetuloa :flower:

Minä ajattelin ostaa vauvalle Tommee tippee tuttipullon ja tutin varalta. http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=945&valikoimaid=8

Kokemusta on erilaisista tuteista ja pulloista melko paljon työn kautta. Yksi aventin pullo meillä on ja oon hommannut itselle Aventin pumpun myös.

Tänään on ollut selkeesti parempi päivä supistusten suhteen, jospa ne nyt rauhoittusi vielä pariksi viikoksi, sitten saisivat tulla takaisin :LOL:
 
Täällä on Oululaisia useampia.
Minä olen läheltä Oulua, Kempeleestä. Muutto edessä parin viikon päästä 60 kilsan päähän.
Missäs muuten REROPERÄ asusteleee??

Täällä myös hikoillaan öisin. Ja peräpukamat näyttää myös tulevan kuvioihin. Kaikkea sitä täytyykin kestää, mut pitää muistaa minkä takia näin "kärsimme." se helpottaa hiukan kaikkia näitä tuskaisia vaivoja kestämään.
 
Kaupassa kun kävin tänään niin siellä mainostettiin sitä activia jugurttia lauseella -ruoansulatus vaivaa, aktivia auttaa! Minä kierossa (lue= sarkastisen humoristisen pöljässä) mielessäni mietin että missä se osasto on joka mainostaa että peräpukamat vaivaa - aktivia auttaa! :LOL:
 
Huomenii =)
Kirjootin äskön vahingos toukokuisiin :ashamed: :headwall:

Elikkä jos nyt tänne oikeesee pinoon.
Eile juhlittii nuorimman 7v synttäreit...olpas kivaa :D
Jalkojen pääl ku olin lähes koko pvän nii sain sit sääret turvoksiin,mikä ei niin kivaa.

Nyt ootan et pääsen labraan...kunha muksut täst lähteevät kouluun/eskariin.
Sen jälkee sit aamukahvii ja voileipäkakkuu :p

AadaOlavi 36+3
 
hande, mulla myöskään ei mennyt lapsivedet ennen kuin kalvot puhkaistiin. Ja mullakin tuntui supistukset alaselässä.

Meillä on pinnasänkyyn patja ja petari. Meillä pojalla tuli usein (ja tulee vieläkin öisin) pissat vaipan ohi, joten lakananvaihto on helpompaa ja tietysti helpompi pestä petari kuin patja. Viime viikolla just kokosin pinnasängyn. Esikoinen siirrettiin pois pinnasängystä ja omaan huoneeseen jo vähän yli vuoden ikäisenä. Yöt parani kaikilla. Hyvin nukahtaa sinne itekseen ja nukkuu hyvin. Saa nähdä miten nukkuu jos/kun vauva huutaa viereisessä huoneessa. :)

Olen ostanut ja keittänytkin vauvalle jo tutin, kaiken varalta. En silti ota sitä sairaalaan mukaan. Esikoiselle ainakin oli törkätty tutti ihan sairaalan puolesta... Ei se silloin sitä vieläkään kyllä huolinut, myöhemmin vasta.

Nyt puuron keittoon.

tipu 35+3
 
flunssa se jatkuu edelleen ja nyt miehelläkin on se.. :/
viikonloppuna tuli taas tehtyä pihahommia ja eilen pidettiin koko perhe lorvikatari päivä ja oltiin vaan ja syötiin hyvin..
meillä oli eilen miehen kanssa 7-vuotis hääpäivä ja ja neidin nimpparit :heart: :heart:

muuten tänne ei mitään erikoista kuulu..mini jatkaa potkimista ja meinaa tulla vattasta läpitte,mutta selkä se oikuttelee kun ennenkin ja kävely on jo toosi hankalaa.. :kieh:

lapsivedestä esikoinen on syntynyt itsestään 13.pvä ylitte lasketun ajan ja kalvot puhkastiin vasta salissa.tytöt on syntyny rv 39+5 ja rv 36 käynnistyksellä ja molemmista kalvot puhkastiin,mutta nuorimmainen on syntyny 38+3 ja mulla meni itsestään salissa vedet.

tutistamä olen kans miettiny sitä pitäiskö tutti pestä kassiin varuiks vaikka ei välttämättä sitä tarvitsekaan..

tuttipulloista meillä on kaikkien noiden 4 pakkauksista noi pullot tallella ja nuorimmaisesta joten enpä taida niitäkään hommata.. :whistle:

petari mä en ostanu petaria,mutta uuden patjan kävin ostamassa ni makso vaan 25? lastentarvikeliikkeessä,jyskissä se oli 35? ;)

rakkapanuu kyllä täällä välillä supistelee kovasti,mutta taas välillä on sellainen olo että voi vitsi missä mun supistelut on... :whistle:

mutta nyt aamupalan kimppuun.. :p

tuire ja mini 35+3 :heart: :heart:
 
Huomenta!

Ja toukkalalle tervetuloa!

Täällä on monennäkösiä kyselyjä ollut viime päivinä... Koitanpas muistaa edes osan.

lapsivesi on mullakin joka kerta mennyt vasta salissa, kun kalvot on puhkastu ja sen jälkeen lapset onkin olleet nopeaan maailmassa, eli luultavasti meen suurin piirtein paniikkiin, jos ne vedet täällä kotona nyt menis. Matkaa on kumminkin 100km synnyttämään...

tuttipulloja on tuolla astiakaapin ylähyllyllä edellisten jäljiltä valmiina, uudet tutit täytyy niihin vaan ostaa

tuttia ei meidän lapsista oo kukaan oikein huolinut, mutta kaupattu on jokaiselle, kai se täytyy tälle tulokkaallekin sellanen hommata.

Ei oo petauspatjaa pinnasänkyyn, ei oo aiemminkaan koskaan ollut.

Voinnissa ei muuten mitään uutta, mutta mua on alkanut vaivata raskauspahoinvointi.:$Kaikki ruoka tuntuu yököttävältä. Ainoat, mitkä ei okseta on vesi ja tuoremehu. Mehupaastollako tässä pitää vetää seuraavat kolme viikkoa?! :eek:

Hyvää uuden viikon alkua kaikille! Koitetaanhan jaksaa!

Ammu ja Iltatähti 37+1 =) (ollaan sit jo täysaikasia meilläkin)
 
Maanantaita kaikille!

Ihanaa, sain nukuttua melkein koko yön ilman lonkkasärkyjä ja vain kerran piti käydä vessassakin =) .

Hande: Mulla oli kanssa kohdunsuu auki suurin piirtein saman verran ilman mitään hirveämpiä supistuksia. Tai siis kai niitä oli ollut, mutta ilmeisesti on aika korkea toi kipukynnys, kun en niitä pahemmin noteerannut. Selässä alkoivat tossa vaiheessa tuntumaan. Jäin itsekin haavi auki kun kätilöltä pyysin jotain niihin kipuihin, niin kätilö tokas että ei me rouva niitä enää tarvita, että ilokaasulla mennään loppuun asti ja homma on muutamassa tunnissa ohi. Ja niinhän se olikin. Lapsivettä multa tosin tuli tihkumalla about 1½ vrk ennen kuin poika syntyi - loput tais tulla n. 6h ennen.

Toukkala: Tervetuloa ja meillä näyttää olevan sama la.

Tutista sen verran, että täälläpäin eivät sitä sairaalasta anna, joten oman otan mukaan. Esikoisellekin oli tutti varattu mukaan, mutta eipä se sitä oikein suuhunsa halunnut.

Tuttipulloja on mullakin esikoiselta jäänyt ja hyvässä kunnossa ovat, joten eipä tarvitse hommailla. Mulla ei esikoisen kanssa maitoa noussut kun tippa, joten en ole kovin toiveikas nytkään tuon imetyksen suhteen. Kokeillaan, jos nousee - mutta stressiä en siitä ota. Pulloruokinnassa oli tietysti se etu, että isikin sai nousta yöllä ruokkimaan lastaan.

Supisteluista vielä sen verran, että ei mullakaan vielä hirveämmin supistele, riippuu aina mitä on touhunnut. Välillä varsinkin yöllä on ruvennut supistelemaan. Tai sitten en taaskaan "ymmärrä" niitä supisteluiksi. Toisaalta parempi niin, koska mun vaavi on mun mielestä edelleen perätilassa ja viikon jos vielä pysyy sisällä niin syntyis täysaikaisena - Ja sehän pysyy. Mun tuurilla mennään taas yli ja reippaasti.

Maamuska 36+jotain
 
Huomenet!

Tervetuloa toukkala! :flower:

Koko viime viikko oli sunniteltu täyteen, nyt tää viikko on ihan avoin :eek: Mitä mä teen?! Ajattelin lähteä päivällä kirjastoon lukemaan uusimmat lehdet pariksi tunniksi, saa samalla kävelylenkin.

Yritän sinnitellä ilman päikkäreitä (tai ainakin pidempiä) vaikka päivällä tuppaa kuinka väsyttämään.. Nukuttaa yöllä paljon paremmin.

Kaveri on rv28 ja odottaa ensimmäistään myöskin, tosin pari vuotta vanhempi. Eilen juteltiin, ja tuntui jotenkin että olen kauhean huono äiti jo odottaessa :ashamed: Kaverin jokatoinen lause sisälsi sanoja "listeria-vapaa" tai "syötiin lohta omega-3:n takia" tai "teen näitä ja näitä harjoituksia kolmesti päivässä". Kääk - mä oon vaan odottanut, syönyt mielestäni terveellisesti ja monipuolisesti, joskus herkutellut niin että itselläni on ollut hyvä mieli.. Tuli kauhean typerä olo tosta keskustelusta; entä jos vauvalla on jotain vialla, syytänkö siitä itseäni ja raskaudenajan välinpitämättömyyttä?

Tyhmiä ajatuksia varmaan - nyt vaan herkistyttää helpommin :p

Hyvää viikonalkua kaikille! Maaman käynnistyskin on parin päivän päästä :eek: :heart:

Elppa & Antsa 37+6
 
Huomenia mammoille :heart: Tosiaan Maamalla alkaa olla jo lähellä :D Itselläni on tänään polikäynti. Täytyykin kohta lähteä ajelemaan. Pää on täys edelleen räkää ja viime yö meni valvoessa oman olon ja esikon astman takia :kieh: Just kun iloitsin, että alkaa neidillä yskä helpottaa ja vähennettiin lääkitystä, alkoi yskä uudestaan pukkaamaan :| No tuplalääkitys taas vaan päälle. Se on varmaan nää kuivat pöllyävät ilmat :/

Mutta meinaan tänään taas kitistä tätä oloa siellä polilla. Jos ois eri lääkäri kun viime maanantaina ;) Vois olla sellain, joka katsois paikat olevan kohta liian ahtaat Taunolle ja laittas käynnistyksee :p

Toukkalalle tervetuloa joukkoon :wave: Tänne mahtuu aina :heart:

Mutta nyt nenäliinapaketin kera polille odottelemaan :wave:

Venla ja Tauno 38+1
 
Mulla ei oo kans supistuksen supistusta. Eli kaippa se synnytys sitten alkaa rytinällä, kun on alkaakseen. Täällä ollaan kans nyt täysiaikaisia. On vaan niin nopeasti mennyt tää aika. Mä en tahtois millään luopua tästä vauvamahasta, ja vaihtaa sitä vanhoihin makkaroihin :headwall:

Elppa: Kai meitä odottajia on joka junaan, niin kuin muutenkin elämässä. Mä en kans oo kauheesti stressannut tän raskauden kanssa, mutta lähipiiristäni löytyy myös hiukan tarkempia odottajia... Mutta jokainen tyylillään. Mua murehduttaa tässä vaiheessa ainoastaan, että oonko juonut liikaa light-limuja tai saanut liian vähän foolihappoa. Mutta näillä on nyt vaan mentävä, ja toivottavasti terve lapsi sieltä maailmaan saadaan. Kyllä sitä syyllisyyttä sitten saa kantaa vaikka mistä asioista, jos sille tielle lähtee... Oon kyllä tosi onnellinen, että en oo sairastanut mitään koko raskauden aikana, vaikka normaalisti oon jatkuva flunssailija. Eli ei oo tarvinnut edes päänsärkyyn ottaa lääkkeitä.

Tänään olis lapsenhoitotunti neuvolassa. Mahtaakohan sieltä mitään mullistavaa tietoa tulla, mutta meen nyt katsomaan, niin pääsee samalla tutustumaan tuohon lastenneuvolaan ja terkkariin.

Tarttis alkaa hiukan siivoamaan ja jos vaikka sairaalakassiinkin saisi jo jotain pakattua. Tyypin kotiutumisvaatteet on jo valmiiksi katsottu turvakaukaloon, josta miehen on ne helppo napata matkaan. Huomasin, että mun vauvanvaatemaku kallistuu aika voimakkaasti valkoiseen, beigeen ja vaaleansiniseen. Näitä värejä kaapit on pullollaan. Eli jos sieltä tyttö pullahtaa, niin ei ainakaan sitten ensimmäisenä vuotena paljon pinkeissä vaatteissa oleile. Aiheutankohan mä sille jotain pysyviä traumoja. :LOL:

Mulla oli pitkään sellainen olo, että Tyyppi on tyttö. Ja meillä olis aivan ihana nimikin jo tytölle valmiina. Nyt oon kuitenkin alkanut asennoitua niin, että se on kuitenkin poika. Ja ehkä tuon nimen takia ihan hiukkasen jopa harmittaa ajatus. Pojalle kun on paljon vaikeampi keksiä nimeä... Mutta siis oikeastihan sillä ei ole mitään väliä kumpi sieltä tulla tupsahtaa. :heart: Kunhan ei käy niin, että kätilö pudottaa sen sängylle ja juoksee kirkuen pois. :LOL:

*Muoks* Vielä galluppia. Ajatteko karvat pois, kun tulee lähtö synnärille? Vai miten kuuluu toimia?

Tiivari ja Tyyppi 37 + 1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Vielä galluppia. Ajatteko karvat pois, kun tulee lähtö synnärille? Vai miten kuuluu toimia?
Mä yritän pitää säärikarvat ajeltuna kokoajan lähdön sattuessa - jalkoväli "huolletaan" vajaan viikon välein. Tosin turvotus siellä on niin kauheeta, että tuntuu kirjan selailulta (anteeksi mielikuva) kun yrittää päästä joka paikkaan :ashamed: :headwall:
 
Heh, juuri yritin alapäätä trimmata, mutta menee hankalaksi kun näkyvyys on vähän huono :LOL:

Onko muuten täällä unipussin käyttäjiä? Mielellläni kuulusin käyttökokemuksia kun mulle sitä on nyt joka taholta suositeltu,

terkuin
renee ja vaavi 35
 

Yhteistyössä