***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Ai että mä repesin tolle Elpan "kirjan selailulle"!! :LOL: Olinkin koko aamun ollut jotenkin alamaissa ja suutuksissa, mut nyt mieliala parani heti kertaheitolla!
Mun oli viikonloppuna kans tarkoitus vähän trimmata, mut enhän mä summamutikassa uskaltanut sinne sohia. En siis näe tuonne alas! Pitänee ottaa apuun peili, tai mies... (tai molemmat, ettei tule yllätyksiä). Ja hyviä apuvälineitä lienee myös puutarhatrimmeri, viidakkoveitsi tms.

Niin, sitähän mä tulin kyselemään, että onko muilla mennyt kasvojen iho huonoksi? Mulla on koko raskauden ajan ollut iho hyvänä (lukuunottamatta vakio-mustapäät), mut nyt viikonlopun aikana huomasin, että otsassa ja poskissa on näppyjä, lähinnä just mustapäitä. Ei ole enää siloposket. Taitaa olla hormonien ansiota?!

Hui kun moni on jo niin pitkällä!

tipu 35+3
 
Heti aluksi tervetuloa Toukkalalle! :flower:

Ja kysymyksiin:

Täällä on jo sairaalakassi vihdoin pakattuna, jossa on myös tutti keitettynä. Itse olen yhden kerran sen virheen tehnyt, ettei ollut tuttia. Yhden yön valvoin, kun lapsi selvästi halus vain imeä ja imeä. Synnytyksen jälkeen sellainen valvominen on oikeesti tosi rankkaa, kun pitäs nukkua synnytyksen väsymykset pois. Eli mulla tutti melkein tärkein asia, mitä sairaalaan otan. Mutta en tietenkään sitä anna, jos ei ole tarvetta. Sairaalahan on täällä sen kieltänyt..

Tuttipulloja
löytyy ennestään, niihin pitää ostaa vain tutit. Muuten vaipat on vielä ostamatta.. Ne pitäs muistaa ostaa seuraavalla kauppareissulla..

Vauvan sänkynä meillä tulee olemaan appiukon tekemä kehto, jonka tehnyt miehelleni, kun ollut vauva. Nyt se on vain tuolla rakennuspölyn keskellä vielä, enkä kaivakkaan vasta kuin yläkertaan. Tähän se ei yksinkertaisesti sovi, jos vauva syntyy ennen muuttoa, saa nukkua vaunuissa sen aikaa. Petaria ei ole ollut kenelläkään. Minä käytän niitä pissasuojia, joita yksi huono malli tulee äitiyspakkauksessakin. Olen vain ostanut eurokankaasta lisää sitä tukevampaa suojakangasta ja siihen lakana päälle. Helppo pestä sotkut.

Lapsivesi minulla on aina mennyt vasta synnytyssalissa. Juuri eilen iltana puhuttiin miehen kanssa, kun minulla koko eilisen päivän supisteli toden teolla. Viime synnytyksessä tarvin kipulääkkeitä vasta, kun lapsivesi päästettiin. Niin, että jos nyt käy niin, että en tajua lähtä suppareista sairaalaan, vaan vasta vedestä. Niin silloin meillä on kiire. Lapsi on ollut maailmassa vedenpäästöstä 1,5-3 tunnin kuluttua, ja kokoajan nopeuttaen tahtia.

Viime yö menikin siinä, että kuuntelin jo todella kipeitä supistuksia. Kun olin pari tuntia niiden kans pyörinyt, otin taas 1000mg banadolia. Ei se supistuksia lakkauttanut, mutta sain vähän paremmin nukuttua. Nyt aamu on ollut rauhallisempi.

Nyt taas levähtämään.. Onneksi nuo meidän tytöt on niin ihania leikkimään keskenään. Nytkin tuolla huoneessa on kauheet barbileikit menossa. Sovittiinkin miehen kans, että nyt ei lasten ulos menolla ressata, kyllä he siellä kesällä kerkeää olla. Pääasia, että saan levättyä.

Niin joku kysyi asuin paikkaani. Olen aikoinaan asunutkin Oulussa (opiskelin 2 v.), mutta kotoisin olen Siikajoelta. Nyt asustelen Kokkolassa, johon tulin opiskeleen aikoinaan, ja sille tielle jäin.

Reropera rv 38

 
Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

ja hommailin ajakuluksi synnyttäneille oman sivun...niin ei tuu kiire siinäkään =)
Käykää kurkkaas mitä infoa sinne on hyvä antaa=)
http://www.geocities.com/kesavauvat08/synnyttaneet
 
Aika jännä, että kukaan meistä ei ole vielä synnyttänyt, vaikka kesäkuu kohta jo koittaa!!!

Tänään taas neuvolassa, paino edellisestä turvotuskäynnistä -2.2 kg/vk :LOL: Käsittämätöntä tämä turvotuksen heittlely. Viikonloppuna tuli makoiltua enenmmän ja vähemmän sohvalla, niin heti lähti nesteet paremmin kiertämään ja paino tippui ja verenpaine kans. Vauva ei ole vielä kiinnittynyt (esikoinen ei kiinnittynyt ikinä -> sektio) ja on muutenkin neuvolatädin mukaan vielä tosi ylhäällä, eli ambulanssilla sairaalaan jos vedet menee. Vesien menollahan tuo esikoisenkin synnytys"yritys" alkoi.

Vielä pitäisi jaksaa tämä viikko tsempata väitöskirjan parissa, niin saisi sen siihen vaiheeseen, että voisi hyvällä omalla tunnolla jäädä kotiin odottelemaan ja unohtaa se vähäksi aikaa.

Tutteja sai täällä ainakin 3v sitten sairaalasta (KYS), joten sellaista en ajatellut ottaa mukaan. Ei minulla kyllä muutenkaan mitään sairaalakassia ole pakattuna... Vaippoja olen ostanut muutaman paketin valmiiksi, kun lähikaupassa oli Pampersin 3-6kg vaipat -50%!!!

Karvojen ajelua en ole uskaltanut kokeilla, kun tuo näkyvyys on todella heikko... :D

Supistukset hävinneet ihan totaalisesti! Hassua. Toivottavasti niitä nyt vielä jossain välissä tulisi.


Kata 36+4
 
Voi hitsi teidän kanssa. Nyt kai minäkin joudun kaivelemaan sen peilin ja höylän ja hohhoijaa... Viimeksi en edes muista, oliko tullut mitään trimmattua, luultavasti ei... Pistelee vaan parin päivän sänki sitten niin, että hermot menee.... :D Vaan kai se on kestettävä, jottei vauveli vallan kuristu karvoihin.... :p

Mulla meni esikoisesta lapsivesi kotona todella kivuliaan supistuksen myötä, siitä kesti sitten 11 tuntia ennen kuin vauveli syntyi vaikka supistukset tulikin tasaisesti muutaman minuutin välein jo silloin. Ja sen se oli vauva näköinenkin että oli ollut kuivilla jonkin aikaa... Tosin taisi olla muutenkin ottanut vähän koville kun oli niin sininen ja ryppyinen ja vaisu ja väsynyt.

Ei ole taaskaan ollut mitään kipuja, yökin meni lähinnä tukkoista nenää ja kipeää kurkkua potiessa. Vauveli on koko aamun ollut taas niin hiljaa että tekis mieli vähän töniä... Katselin eilisen mona lisa smilen aikani kuluksi kun käsky kävi että mitään en saa tehdä, jotta ei tauti pahene. Voi kamalaa kun joutuu vaan köllimään... :LOL:

Että maanantainta vaan kaikille. Oli ihana aamu kun esikoinen oli nukkunut koko yön omassa sängyssä (pari kertaa mies kävi sitä siellä peittelemässä ja nallea antamassa), heräsi hyvällä tuulella ja sitten se lähti vielä nurisematta hoitoonkin! Ihmeellistä!

Tekis ihan törkeästi mieli lämmittää sauna ja juoda vaikka pulikas siideri siellä löylyissä... hyi minua! Pitää kai vaan tyytyä vedellä lantrattuun appelsiinimehuun...
Sairaalakassi on vielä vaiheessa, kai sinne pitäs se tutti keitellä... ja laittaa shampanja pullo valmiiksi. Ostettiin laivalta sellanen pieni punainen jonka nimessä oli jossain kohtaa bebé... ajateltiin että sehän passaa, jos tyttö tulee. Toivottavasti eivät katso kovin pahalla silmällä kun isäntä kiikuttaa pullon isien lepohuoneen jääkaappiin jäähtymään... hih. Tai ihan sama, katsovatko... :whistle:
 
haha, noi teiän karvojen poisto jutut sai kyl hymyn naamalle :LOL: Meillä ukko trimmailee tota alapään puskaa viikonvälein parhaimmalla taidollaan, eli kaikki karvat aina veks, eli ku synnytys alkaa ni en kyllä käy sheivailemaan kyllä siellä pitäs sen verran näkyvyyttä piisata :LOL:

ah, ajatus saunasta ja kylmästä oluesta :heart: no ajatuksella on pärjättävä kun ei omaa saunaa ole |O

Menhit ja Ella(viljami) rv 38+0 (enää maksimissaan 4 viikkoa!!)
 
Karvojen ajeluun Olen ajellut alapään jo parin kuukauden ajan. Edellisessä raskaudessa en ajellut, kun tuo näkyvyys on vähän heikko, enkä viitsinyt käsikopelolla alkaa itseäni viiltelemään, eikä mieskään suostunut auttamaan.
Synnytyksessä olikin sitten "kivaa", kun kätilö veteli kuivalla höylällä välilihan alueen karvattomaksi.
repesinkin synnytyksessä -epparista huolimatta- rutkasti, joten kätilö joutui höyläilemään vielä lisääkin, että sai mut ommeltua kasaan.

Alapää oli pitkään mustelmainen, turvoksissa ja kipeä, enkä uskaltanut karvoja ajella, etteivät loputkin tikit irtoa (osa päällimäisistä tikeistä aukesi aika pian). Toki alapää oli myös niin kipeä, ettei ajelu siksikään innostanut.

Olikin tosi kurjaa olla "pitkä karvaisena" jälkivuodon kanssa, puhtaanapito olisi ollut helpompaa posliinina. Lisäksi lopputulos oli tietysti aika ruma, kun karvoja oli ajeltu sieltä täältä... (Tosin lopputulos oli muutenkin aika hurja...)

Nytkään en alapäähäni näe, peilinkin kanssa vain vaivoin, joten olen ihan käsikopelolla ajellut karvat, enkä ainakaan vielä ole tarvinnut tikkejä...

OYS ja tutti Oysissa on tosiaan olemassa tuttipullot ja tutit talon puolesta, toki kotimatkalle sitten tarvitsee oman tutin. Liivinsuojia ei Oysissa ole on vain semmoisia omituisia vanulappuja tms. mistä leikellään palasia, joten kannattaa ottaa omat liivinsuojat mukaan. Samoin kannattaa ottaa imetysliivit, niitäkään ei ole "talon puolesta" tosin en tiedä, onko muuallakaan.
Oysissa antavat vauvalle aika herkästi tutin, joten kannattaa mainita, jos ei halua vauvalle annettavan tuttia/lisämaitoa.

Minäkin olen syntyjään Oululainen, nyt asustellaan täällä "melkein Oulussa" eli Iin syrjäkylillä, Ouluun kertyy matkaa 80km.

Voisin ottaa supistuksia vastaan! jos jollakulla on niitä ylimääräisiä/ei-toivottuja.
Mullahan on viikkoja nyt 38 TASAN, eikä yhtään tunnu sitlä, että vauva aikoisi joskus syntyä. Toki vauva on rauhoittunut, ei liiku niin paljoa enää, ja liikkeet ovat rauhallisempia, ja vatsaa painaa, mutta muuten olo on oikeinkin hyvä.

Supistuksia en näköjään saa, vaikka tekisin mitä. Lauantaina siivosin koko päivän, luutusin lattiatkin konttaamalla. Päivän päätteeksi olin väsynyt, jalat oli väsyneet, samoin selkä ja vatsa, mutta mitään supistuksia ei todellakaan tullut.

Olenkin varma, että tämä(kään) vauva ei omilla supistuksilla synny, ilman käynnistystä syntyy, jos sattuu vedet menemään, mutta olen jo asennoitunut siihen, etä käynnistykseen joudutaan. Ottaa niin päähän odottaa!

Mullahan on LA 2.6, mutta varmaan roikun tässä pinossa ihan viimeisenä... :headwall:

joku kaipaili siideriä Kopparbergillä, ja golden capilla myös on alkoholiton siideri. Etenkin tuo kopparin päärynä siideri on tosi :p ja olenkin silloin tällöin sellaisen hörppinyt saunan jälkeen. Ainakin sitä mainostetaan myös raskaanaoleville, ja tölkissä lukee isolla, että alkoholiton. Mielstäni on jopa parempaa, kuin saman valmistajan alkoholillinen vastaava.

Pukamista Mulle tuli edellisessä synntyksessä hillittömät pukamat, jotka ovat tähän asti pysyneet kurissa. Nyt viikonloppuna pukamat alkoivat tosiaan vaivata, ja persus onkin aika kipeä. Inhottavaa. Oysissa oli ainakin viimeksi todella pahaa laksatiivia, semmoisia pusseja, jotka sekoitettiin nesteeseen, enkä minä ainakaan saattanut sitä moskaa juoda.

Ostankin nyt mukaan "omat eväät" jottei vessassakäynti olisi niin pelottavaa :eek:

Lasten hoidosta Meillä on nuo muksut paljon mummuloissa Oulussa ja Ylitorniolla. Olleet jo pienestä pitäen. Etenkin Ouluun nuo on helppo jättää hoitoon, kun usein on sinnepäin asiaa. Nytkin tytöt oli mummolassa viikonlopun, pienempi (1v6kk) oli jo tyytyväisenä lähdössä kotiin, kun menin hakemaan, mutta isommalle (2v8kk) tuli itku, kun piti lähteä kotiin. Mummon luona kun pääsee sekä isoon kylpyammeeseen, että leikkipuistoon. Meillä täällä korvessahan ei pahemmin leikkipuistoja ole, ja ammekin on vain tuommoinen pieni muovinen.

No, ei kai se auta, kuin jatkaa odottamista
:kieh:

t. Huiskahäntä vko 38 tasan.
 
Maanantaita kaikille täältäkin ja tervetuloa joukkoomme hilpeään toukkala!

Reropera koittaa nyt vaan levätä siellä!!!

Luin juuri läpi viikonlopun juttunne (oltiin siellä Porissa viikonloppu ja minä parka ilman henkireikääni eli nettiyhteyttä...). Tässä vastauksia moninaisiin kysymyksiinne:

Tiivari mietti vauvan nukkuma-aikoja verrattuna siihen miten masuaikana vaavi on hereillä ja valveilla. Täytyy muistaa, että nyt masussa siellä on jatkuva ruokinta, eikä märkiä vaippoja tai turvattomuuden tunnetta eli vauva herää siinä kohtaa kun sitä ei enää nukuta. Vastasyntynyt heräilee ainakin nälkään sitten tiheämmin alkuunsa. Harmi sinänsä, mäkin saisin tällä vuorokausirytmillä hulppeat 8 tunnin yöunet...

Hikoilua ei ole ollut tässä raskaudessa yhtään mutta esikoista odottaessa oli tosi paljon. Haleja kaikille hikoileville, hengessä mukana täällä ollaan!

Maitoa ei ole varsinaisesti vielä tullut, ellei nyt lasketa sitä kun saunassa puristaa rintoja, silloin tulee tippa tai pari. Esikoista odottaessa viimeisinä viikkoina sitä valui ihan kiusaksi asti, varsinkin jos tuli isännän kanssa heilutettua peittoa.

Lapsen hoidosta: meillä muksu on ollut isovanhempien hoidossa ihan pienestä asti, myös öitä, mutta ei ole ollut kenelläkään muulla yökylässä. Täytyy koittaa saada tulokaskin nopeasti tottumaan muiden hoitoon, että on sitten joustavuutta menojen suhteen tarvittaessa. Tosin isovanhemmat ovat nyt 7 vuotta vanhempia ja selkeästi huonokuntoisempia kuin esikoisen vauva-aikaan, joten kieltämättä tämä mietityttää kovasti.

Raskauden vaivoista peräpukamat vaivaavat täälläkin :ashamed: . Esikoista odottaessa niitä ei ollut eikä mulla ole koskaan muutenkaan niitä ollut, joten tämä tuli vähän yllätyksenä. Ja todellakin ikävänä sellaisena. Kävin just ostamassa kaupasta arsenaalin luumusosetta kun on ollut viime aikoina kumman kovalla vatsa ja tuon haljenneen tennispallon välistä on vähän vaikea hoitaa homma nätisti. Sattuu niin sikana...!!!
 
Täällä on kanssa kasvojen iho mennyt aivan kamalaksi. Mulla on normaalisti aika huoleton iho ja aika usein nukun ihan meikit kasvoillakin, mutta nyt on nassu niin kaameassa kunnossa, että en tiiä, mitä sille pitäs tehdä...nenu on ihan kuiva, mutta silti samaan aikaan täynnä finnejä ja mustapäitä. :/

Karvojen ajelu alkaa täällä olla jo aika mahdotonta, joten taidan olla ihan suosiolla viiltelemättä itseäni. :whistle: Yritystä on ollut, mutta aika toivotonta tosiaan on...

Peräpukamia mulle ei vielä toistaiseksi ole tullut... *kop kop*
Kaikki muut vaivat sitten onkin koettu näiden kolmen raskauden kanssa... paras ehkä oli tuo suonikohju... joka tuli johkin ihan muualle kuin jalkoihin... :ashamed:

Mutta nyt lähdetään valmistautumaan tuon tytön kanssa sinne allergialääkäriin lähtöä...josko me päästäs siedätyshoitoon hänen kanssaan, kun tää siitepölykausi on taas ohi, kun tytöllä on nyt ikää se vaadittavat 5 vuotta.

:wave: :wave:

Rakkis ja massu 35+3
 
Maanantaita kaikille!!

Nyt alkaa olo helpottua, iski sitten "pieni" vatsatauti lauantai iltana..yö meni valvotessa ja eilinen oli yhtä tuskaa :kieh:

Tänään on supistuksia tullut aika lailla ja osa aika napakoita ja kipeitä..viime yönä tuli aika iso limaklöntti housuihin että taitaa alkaa jotain tapahtumaan..
Keskiviikkona polille tarkistuttamaan tilanne ellei olo mene ennen sitä tukalaksi.

Nyt pakko jakaa mennä tekee kotitöitä :wave:

Kaalimaankakara 36+5
 
Muuten onko kenellekään suositeltu juomaan piimää?

Minulle neuvolatäti suositteli. Se pitää minun mahan mukavasti toiminnassa ja toinen juttu, kun ostaa sellaista jossa on lisätty maitohappobakteereita, niin se kuulema voi ehkäistä sitten vauvan mahavaivoja. Siis sitä kuulema pitäis juoda jo nyt raskausaikana. Se kuulema tasottaa vauvan mahahappoja jo nyt. En ole kuullut tuosta aikaisemmin, ja meillä on aina ollut vähän taipumusta mahavaivoihin. Olen sitten tässä kuukauden päivät juonut piimää ruokajuomana.

Kaalimaankakarallakin hyvät viikot, niin ei yhtään haittaa, vaikka limat irtoilee ja supistuksia tulee.
 
Heippa!
Täällä ei ole kipeitä supistuksia,mutta tasasta menkkajomotusta kylläkin löytyy...

Elppa kuvaili hyvin kirjanselailun ja luolasukelluksen :LOL: :LOL: Täytyy myöntää,että sellasta se karvojen ajelu on täälläkin.Pakko yrittää pitää jonkinlaisessa trimmissä.Tosin naistenklinikalla ne ei ainakaan viimeksi ajellu karvoja.

Tutista aion pakata sairaalakassiin ihan varmuuden vuoksi,vaikkakin viimeksi ne kyllä sairaalassa antoi tutin vauvalle,kun pyydettiin.
Petari meillä on vauvan sängyssä,jäänyt jo esikoiselta.Mä oon kerran kuussa pessyt sen koneessa,kun noi vaipat ei aina pidä.Ja poika on muutenkin kova hikoilemaan.
Mitäs muita galluppeja oli...
Peräpukamia ei ole vielä onneksi *koputtaa puuta* ei ollut esikoisestakaan,mutta vielä ehtii...
Esimaitoa tihkuu jonkun verran.Selkeesti koko ajan enemmän mitä lähemmäs synnytys tulee.
Maamalla alkaa tosiaan olee jännät paikat...Tsemppiä sinne!
Toukkala tervetuloa mukaan!

Bamse 37+3
 
Reropera mä oon syönyt maitohappobakteereja koko raskauden ajan samasta syystä ja juonut mehua,johon niitä on lisätty,kun piimästä en oikein välitä.Mutta se on ihan tutkittu,että maitohappobakteerit voi ehkästä lapsen allergioita.
 
Heipat täältäkin :wave:

Kävinpä neuvolassa, viikossa painoa tullut 1,2 kg :eek:
Aivan kamalaa. Tuntuu että mä vaan kasvan ja kasvan!

sf-mitta 36 huiiih..
paineet ja pissa ok
syke 131
liikkeet ++
turvotus +
tarjonta: rt, ei vielä kiinnittynyt mutta hyvin aloillaan

Edelleen hikoiluttaa öisin ja alkanut särkemään täälläkin lonkkia. Puutumista havaittavissa. Kun herään on vaikeaa päästä ylös.
Täälläkin menkkamaisia kipuja selässä, eilen useasti, muttei mitenkään säännöllistä.

Mäkin taiteilin eilen peiin ja höylän kanssa alapäätäni. Melkoinen ponnistus päästä tän jättimahan alle :LOL:
Tutit kaivoin tiskipöydälle, pitäis keittää ja pakata laukkuun. En oo koskaan moisia keitellyt, joten kertokaahan viisaammat miten kauan niitä pitää keitellä? Etteivät vaan menis ylikypsiksi :LOL:

Tällä viikolla saadaan varmasti ekat kesäkuiset syntymään, ihanaa :heart:
Tsempit maamalle jo tulevaan :flower: ja supistuspuhureita niitä kaipaaville!!!
Mäkin voisin lähteä vaikka viikon päästä :D Sanoinkin neuvolassa että tulen vielä ensi viikon ma, mutta sitten menen synnyttämään! (joo, varmaan.. sos sukuun tulee niin ei käskemällä ainakaan mitään tapahdu!)
Voimia flunssaisille, täällä ei onneksi ** kop kop** sitä vaivaa. Samoin peräpukamilta vältytty.
Mullei oo tullu rinnoista mitään.. tuleekohan tuota esimaitoa kaikille?
Toukkalalle minunkin puolesta welcome! :flower:

Nyt ruokalevolle :D
-Kylli ja vaavi 36+6- (täysiaikaisia siis melki)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Reropera mä oon syönyt maitohappobakteereja koko raskauden ajan samasta syystä ja juonut mehua,johon niitä on lisätty,kun piimästä en oikein välitä.Mutta se on ihan tutkittu,että maitohappobakteerit voi ehkästä lapsen allergioita.
Jaah, pitäsiköhän tässä vielä viime metreillä lisätä ruokavalioon.

Jotkut jo kovasti odottelee vaavia syntyväksi. Mulla on sellainen olo, että ei nyt vielä!! Oon menossa teatteriinkin 6.6., joten olis paree pysyä sisällä. :D Just sanoin miehelle eilen, että hiukan on pettynyt olo: eikö tää maha nyt tän suuremmaksi sitten kasvanutkaan. Kuulemma mulle on iskenyt vauhtisokeus, on miehen mielestä aika iso pallo =)
 
Sheivaamisesta: minä se oon pistäny ukon niihin hommiin! Ite istuksin tuolilla koivet toinen itään toinen länteen ja nautiskelen :D :D
Tutin keittämiseen ei tarvi kuluttaa aikaa sen enempää ku 5 minsaa. Suosittelevat keittelemään tuttipullot ja tutit erikseen, mutta kyllä mä lykkäsin kaikki samaan kattilaan.
Tsempityksiä maamalle tosiaan!Tahtois jo itekki vaavin syliin :heart:
 
mymmy myy- mulla tuntuu kokoajan että joutuu hengittämään supersyvään ja huokailen niin että mieskin huolestuu.. Varsinkin kun vatsassa on kauhea elämä, tuntuu ettei kannata edes nousta kun kaatuisin sen voimasta. Jalat ja kädet ihan voimattomat tänään, lötkö olo vaikkei eilen tullut tehtyä mitään ihmeellistä. Kait se pitää päikkärit ottaa...
 
Samaa mietin kuin Kata-76 että aika jännä ettei kukaan ole vielä synnyttänyt kun toisissa ketjuissa yleensä yksi ainakin aika aikaisella viikoilla synnyttää.. tosin onhan täällä kesäkuisissa yksi enkelivauva jo syntynyt.

Täältä nämä supistelut joutuu tarvitseville, tosin ei enää onneksi kipeitä, kipeää jomotusta aina silloin tälloin tosin alaselällä.. liekö sitten suppareita nekin.

Mies on täällä viidakon harventanut aina ennen tutkimuksia.. =)

Tutti on keitetty varulta mukaan sairaalakassiin vaikkakin viimeksi Jorvissa se lykättiin kysymättä suuhun kun tyttö oli kätilöillä yhden yön yökylässä.
(viikko vierähti sektiohaavatulehduksen takia viimeksi sairaalassa)

Kaikki on valmiina vaippoja myöden, tosin mietin että pitäisikö ostaa varuiksi korviketta pari purkkia. Toisaalta tuleeko annettua sitten herkemmin jos sitä on valmiina kun pyrkimys olisi täysimetykseen mikä ei taas viimeksi onnistunut.
Siitäpä uutta galluppia.. aiotteko ostaa korviketta varuiksi?

Hikoilua on täälläkin esiintynyt, ei runsaasti mutta kuitenkin. Omituista haistaa itsestään hiki kun normaalisti en edes rasituksen yhteydessä hikoile, toisaalta ihan kiva kun tuntee että aineenvaihdunta pelaa.

Tänä aamuna tuli aloitettua maitohappobakteerit, piti jo aiemmin aloittaa mutta nyt vasta muistin. Tytölle annettiin laitokselta asti 1-vuotiaaseen Gefilus -maitohappobakteereita ja mihinkään allergioihin ei olla ainakaan toistaiseksi törmätty. Ja nyt kun on 1v 8kk, niin on vain kerran elämässään sairastanut kunnon flunssankin.. puuta koputellen kirjoittaa hän.

äää & Vili 36+4
 
Tervepä terve piiiitkästä aikaa :wave: oon ollut muutaman viikon nettipimennossa, ja kyllä oli tuskaa |O mutta toisaalta siihen tottui ja nyt ottaa päähän kun tässä pitää jumittaa taas koko ajan.

Musta tuntuu, että en kuulu tähän pinoon ollenkaan kun kaikilla on viikkoja jo niin paljon enemmän ja oireita vaikka millä mitalla :/ mulla ei mitään :'(
ainoot oireet on järkyttävä närästys ja lonkkien kipeytyminen yöllä. Nyt on pientä menkkamaista kipua, mut ei sekään varmaan mitään tarkota. Eli mä jatkan yksin tätä pinoo pitkälle heinäkuuhun asti :'(

mä en edes tiedä supisteleeko mua :ashamed: välillä tuntuu, että maha kiristyy, mutta se voi johtua siitäkin että kaveri puskee takapuolta nahkan läpi ja välillä tunkee polvee niin että oikein sattuu =)

Huomenna olis taas kontrolliultra, missä katotaan onko ne munuaisaltaiden laajentumat pienentynyt.

Mä oon kans ihan käsikopelolla ajellu tota alapäätäni, vähän on hankalaa
:snotty:

Mutta jos lähtis vähän ulos köpötteleen, vaikka siellä onkin pirun kylmä :xmas:

MP 34+2
 

Yhteistyössä