***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Moroo

Aika haipakka mutta hauska päivä takana. Oli kaveri aamusta asti kyläilemässä kahden lapsensa kanssa (3v ja 1v) ja siihen vielä tää meidän 2-vuotias niin olihan meininkiä... =) Tunti sitten lähtivät ja ihmeen hiljaista täällä nyt on.
Mä oon nyt kahtena yönä heräillyt vähän kipeisiin suppareihin. Selässä tuntuu kun supistus alkaa. Esikoisen odotusaikanahan mulla oli eka kipeä supistus varsinainen synnytyssupistus, en kyllä usko että tässä olisi moinen koitos vielä lähelläkään. Inhan tuntusta kuitenkin...

Miss Piggy, ei ollu mullakaan minkäänlaisia synnytystä enteileviä oireita ennen rv 41:a. Limatulppa lähti 41+3... Ja edellisessä raskaudessa mulla oli la tammikuun lopulla, helmikuullehan se sitten meni mutta loppua kohden pinossa riitti kyllä kohtalotovereita =)

Tuosta puutarhasta ja sen kunnossapidosta... (entistä ulkoministeriämme lainaten :p) Mä olen delegoinut sen homman tuolle paremmalle puoliskolle :D Hällä kun on sattuneesta syystä paremmat näkymät... Mitään kunnon sheivausta en oo koskaan harrastanutkaan mutta välillä tarttee vähän siistiä kun mulla tuppaa raskaus tekemään sellaista hauskaa, että alakerran karvankasvu villiintyy :xmas: Mä kans hirnuin tuolle kirjan selausjutulle :LOL:

Mä olen vähän sitä mieltä ettei tuolla Anu Saagimilla taida olla kaikki inkkarit kanootissa. On sen verran dorkaa läppää päästänyt vuosien mittaan suustaan :xmas: Tuokin synnyttäneiden äitien treenausjuttu on kuin tuoreeltaan kultaiselta 50-luvulta. Hypätköön hän vaikka jo synnärillä kuntopyörän selkään ja tunkekoon geishakuulat tavaraansa jos miehensä rinnalla pysyminen on siitä kiinni :p Onneksi sitä on itse hommannut miehen jolla on ihan omatkin aivot...

Ny syämään

Kylkis 36+0

Kiitokset kaikille tervetulo-toivotuksista oikein kovasti!
Miss Piggy : Mieki taijan pyöriä tääl melko pitkään sun seurana. Mun tuurilla saan ihan varmasti oottaa kaveria niiiiiiin pitkään ko mahollista..eikä ole heleppoa kun oon ihan mahottoman malttamaton..turvaistuinki jo autossa paikollaan ko en enää muuta hääsäämistä keksiny.. :whistle:

Voi jee..nuita karvojako tosiaa ajellaan sairaalas jossei sitä itel ole tullu tehtyä..jääny täällä hieman vähille tuo trimmailu kun mies lähti kesäks toiselle paikka kunnalle töihin.. :whistle:

Ja ärh!!kylläpäs on Saagimilla elämässä arvot järjestyksessä, kuulostaa vähän sille että ensin miesten miellyttäminen, sitten lapsi..

KIITOS kaikille minua muistaneille :flower: Ylihuomenna klo:8.00 voitte miettiä että siellä minä synnärillä alan valmistautumaan...Varmaan laittavat ekaksi kapselin kohd.suulle ja sitte katellaan.Itelläni semmonen olo että ei synny keskiviikkona.aikasintaan sitte torstaina.Mua jännittää tosi paljon...Onneksi miehen lisäksi lähtee doula hieronta-öljyineen ja raikkaine hedelmineen.että on olon helpottajia.Mulla vähän flunssa-oireita,et huominen vaan levättävä.Mulle on iskenyt joku akuutti kuolemanpelko...mutta kai kaikki panikointi oleellisena osana...Jos vaan en synnyttäiskään,vaan odotan et vauva "kapseloituu"mahaan :LOL: Kamalat suorituspaineet kun olen ehkä nyt sitten "eka"Kiitos ihanasta tuesta kaikille odottaville :hug:

maama yritä levätä kovasti ja aja se flunssa pois :x älä ota sitä vastaan. hienosti sulla menee ja jos ei suostu syntymään vielä keskiviikkona niin torstaina sitten :flower:

Mulla la ois 1.6 mut tätä menoa oon ihan varmasti vielä juhannuksena jonottamassa vuoroa :D Oli muuten mielenkiintonen reissu polille tänään. Olo on siis ihan p***stä, kun tää flunssakin sitten iski. Pari tuntii oli ajat myöhässä. Ja mikä huvittavinta, on meitin Tauno tainnu ottaa mallia jo tosta Saagimista, kun paino oli jo lähteny laskuun :LOL: Nyt siis painoarvio oli 2,5-2,6 kun viime viikolla 3kg :D ei sen puoleen, mieluummin pusaan ton pienempipainosen sieltä ulos |O Nii ja lääkäri totes, että mulla on lievä pre-eklampsia tässä raskaudessa :eek: Mut ei mulle oo kukaan mitään sanonu, ja sanoinki sille, ettei mulla mitää klampsiaa oo :whistle: No viikon päästä taas käynti polille ja sitä ennen toksemialabrat...Nyt kun on joutunu tän pari päivää pysytellä sängyssä flunssan takia, niin hyvin huomaa, kun turvotus on alkanu laskee =) Jännä voima tolla lepäämisellä, se vaan kun ei terveenä "onnistu" :saint:

maamalla on siitten ihan oikeesti kohta jännät paikat, hui :)

Minä oon asennoitunut siihen, että yli menee. Eikö ne suurimmaksi osaksi esikot yli menekkin. Oon siis tässä pinossa vielä heinäkuussakin, laskettuaika kun on 25.6 ja jos odotellaan 42 viikolle niin silloin on jo 9.7 :LOL:

Tänään on jotenkin ollut vaikee olo siis henkisesti. Tuntu etten jaksa odottaa millään. Maha tuntuu isolta ja alapään luita särkee. KOKO ajan tekee mieli syödä ja varsinkin karkkai tekisi mieli. OOn ollut kohat viisi kuukautta karkkilakossa joten en aijo retkahtaa vielä. Supistuksia ei ole ollut tänään kuin muutamia ja oonkin uskaltanut tehdä kaksi lenkkiä koiiren kanssa ja lisäksi oon ommellut paljon.

Millaiset vaatteet meinaatte muuten pukea vauvalle päälle kun lähdette sairaalasta. En oo vielä pakannut vauvan vaatteita kassiin ku jotenkin ei osaa yhtään ajatella millainen ilma sitten kesäkuun lopussa on tai mahdollisesti heinökuun alussa. Mikähän on sopivasti joku lakki, body, potkarit ja neuletakki? Autossa on kuitenkin viilee ilmastoinnin vuoksi.

Jep, kaipa ne pari purkkia voisi ostaa korviketta varalle ettei tarvii yön selkään lähteä jos sellainen tilanne tulee.

Meillä on kotiutumisvaatteiksi body+puolipotkarit, ohut lakki sekä hupullinen haalari jonka lahkeen- ja hihansuut saa käännettyä kiinni ettei tumppuja ja töppösiä tarvitse erikseen.

Mulla edelliset vauvat syksy-vauvoja joten ton pukemisen kanssa aika hakoteillä.Oon varannu kaiken näköstä ja voin sitten vaklata naapuri sänkyjen tyhjenemistä,että mitä nyyteilleen pukevat :D Aijon ekaa kertaa mennä tavalliseen huoneeseen,kun ollaan kahtena kertana otettu perhehuone.Nyt ajattelin mennä sitte muitten kanssa jakamaan kuorsaukset ja piereskelyt.Mulla omat kotkotukseni myös mitä otan ehdottomasti mukaan:kantoliinan,villahousut harsojen päälle(meillä saa kestoilla ja luomuilla ja hörhöillä vapaasti synnärillä) ja tietenkin ruskovillan silkkimyssy!muulla ei väliä.Lisämaito ja tutti ovat pannassa viimeiseen asti!!!

Venla, kerrohan mulle, mikä on pre-eklampsia ? :ashamed:

Täällä korviketta ostettu kaappiin jo aikaa sitten. NANin korvikejauhetta...
Multa eii oo herunut kummallekaan tytölle maitoa ja luulempa, että ei tälläkään kertaa mitään ylitunkua ole...paitsi, että molemmilla on kyllä sitten puhjennut loppupeleissä myös maitoallergia...että saas nähdä, kuin nyt käy... :/

Heippati!

Vauvalle oon pakanu kotiin tuontia varten paidan, puolipotkuhousut, koko haalarin, sukat ohuen hatun ja kevytvanu haalarin ( vois ihan ohut peitto riittää ). Niinku aikasemin oon jo kertonu
. Voihan olla ettei haalaria tarviikkaa. Mutta on muistettava että vastasyntynyt ei ossaa säädellä lämpöään niin on pidettävä lämpimänä.... :) no ei tarvii kyllä lämpöönkään tukahuttaa.....

Tänään kävin taas neuvolassa....

rv36+1
paino +233g/vk jo nousu vähentynyt
RR 114/71
prot -
glug -
Hb 135 :eek: kun viimeksi 118
sf 35

Vauva oli tällä kertaa poikittain. Vähän paineli mahaa niin meni takaisin rt.hen. Tosi liikkuvainen vauva on..... jonka takia miun pitää mennä taas ensi viikolla nla tarkastukselle ettei vaan olis taas kääntyny.....

Karvojen ajelusta... heh kun näkis sinne... ihan käsikopelolla välillä otan. Se vaan ku tulee inho näppylöitä sit vaikka kuin uusi höylä olis. On sit nolo näppy-torttua esitellä :LOL:

Pientä supistelua tulee nyt vähän väliä....onneksi eivät oo kipeitä vielä

Ehkäpä ostan ihan vain varoiksi purkin korviketta kaappiin.... Imetys on aina onnitustunu ilman mitään ihmeempiä ongelmia....

Kaivelin esille myös matkarattaat ja putsasin siitä kaikki osat. Siihen kun saa sopivasti sen autokopan niin voi sitten kaupoilla vaikka kärrätä siinä.... Vaunuthan juste perjantaina ostin....

Niin ja toukkalalle tervetuloa!!!

Tänään oli kyllä NIIN kivulias supistus (alaselässä ja -vatsassa), että mietin jo, että tuleeko meikäläisellä lähtö... Puuskutin ja valitin jo lattialla kauratyyny alaselän päällä ja mies hieroi selkää... Meinasin jo sanoa miehelle, että soita synnärille, mutta sit se kipupiikki meni ohi. Kesti n. 10 min. Onko muilla ollu vielä tällästä ja tarkottaakohan, että lähiaikoina jo jakautuisin..??

Mouse 34 ja risat

menestystä maamalle sinne vauvan teko reissulle! :flower:

NeitiA: Jos oikein ymmärsin, niin sinullekkin on siis esikoinen tulossa ja omistat koiria? Miten luulet että lemmikit suhtautuu uuteen tulokkaaseen, onko jotain vara suunnitelmia ongelmien varalle tai oletteko muuten valmistellu karvakavereita muutokseen? Itteä vähän jännittää että mites meän sessellä suu menee, se kun on tähän asti ollu kaiken huomion ja lellimisen kohde meillä. :ashamed:

Vauvan kotiutumis vaate asiaan: mites luulette että käy, kun sanoin miehelle että hän saa pakata vauvalle kotiintulo vaatteet, tuleekohan kampetta liikaa vai liian vähän.. ;)

Toivottavasti amatin vaavi malttais pysyä siel raivotarjonnalla. =)

ikionnellinen
Maamalle tsemppiä, ihanaa jotenkin ajatella että tästä se lähtee meidän kesäkuun kullankerien "maihinnousu" :heart: :heart: :heart:
Oma vointi ollut ihan ok, miehelle tullut tuittuiltua pari päivää ihan urakalla :ashamed: ne hormoonit...
Galluppeihin:
Karvoitusta aika ajoin siistin, nyt vähän käsikopelolla, ehkäpä tarttis taas, jottei ihan gorillana tartte mennä, siellä kuin voi olla enemmänkin kuin yksi silmäpari sisäfileitä tuijottelemassa, mutta toisaalta eipä oo mun ongelma siinä vaiheessa...
Olikohan muuta... huomenna ikkunan pesu urakka edessä, nyt lähetään kerämään siihen voimia, joten ÖITÄ :wave: :wave:
Ikionnellinen 36+5

tsemppiä Maamalle multakin, synnytyskokemuksia sitten täällä odotellaan!!!

Nyt on puutarha siistitty, isäntä naama kalpeana hoiti homman kotiin. Lopuksi katsoin itsekin työn tulosta peilin kanssa ja järkytyin - se aikaisempi kirjavertaus ei ole ollenkaan kaukana tästäkään, voi herramunjee!!!

Huomenta ;)
Heräsin noin 23.40 supistukseen...luulin sen olleen unta,mut siit asti niit tullu epäsäännöllisen säännöllisesti :eek:
Parituntii kuuntelin niit tuol sängys ja nyt nousin sit teelle kuuntelee et vieläkö näi pystyasennos niit tulee.
Menkkamaista kolotusta selässä ja sit aaltomaisii mahaan asti jotka ihan tuntuu,muttei kuitekaa satu kunnol.
Saas nähä kui kaua tänä yön kiusiivat enneku asettuuvat....jos asettuuvat :whistle:

AadaOlavi 36+4

Nyt virallisesti huomenii :D

Sain nukkuneeks puol neljästä puol kuuteen ja nyt aamukahvilla.
Jotai pient viel tuntuu,mut kuten jo epäilinkii nii eiköhä yö ollut pelkkää kiusausta...tai jos huomen ku lekuri tutkii nii kertoiskii et jotai ois tapahtunu.
Kahellaan nyt rauhassa mitä tää oikee meinas =)

AadaOlavi 36+4

Huomenta =)

Ihanaa ensimmäinen yö taas pitkästä aikaa kun sain nukuttua kunnolla (yhdellä vessareissulla selvisin) :)

Eilen illalla laantu ne supparitkin.. huomenna polille tarkistukseen mitä ne sai aikaan tuonne alakertaan.

Tänään olisi kuopuksen viimeiset kevätjuhlat tarhalla..on haikeeta ajatella että likka on jo niiin iso että menee syksyllä eskariin!! :'( =)

Nyt aamukahville ja herättelee koululaiset :wave:

Kaalimaankakara 36+6

Huomenta!

Ursulaisellahan on ollut kipujen yö.. tsemppiä vaan sinne. :hug: Ainahan ne jotain merkkaa ne supistukset, jokohan se sinäkin lähdet tällä viikolla? Mennään kaikki oikein rytinällä!! :LOL: Mie oisin jo ainaskin valmis jakautumaan.

Kahdella vessareissulla selvisin viimeyön, mutta neljältä heräsin ja oli pakko mennä SYÖMÄÄN! Ihan kamala nälkä iski. Muutenkin samanlaisia oireita tullut takaisin kuin alkuraskaudessa. EI KAI TÄÄ ALA ALUSTA?Hajut on herkemmät, nenä on tukkoinen ja välillä ällöttää. Toivottavasti tässei tartte alkaa oksentelemaan :eek: ,

Oikein mukavaa tiistaita kaikille ja erityisesti maamalle :D , sullahan on ehkä viimeinen päivä ilman pikkuista! :flower:

-Kylli ja vaavi 37 tasan!

Huomenia!

Vai on täällä supistuksiakin jo ollut. Mullakin tais sitä limatulppaa tulla jo illalla ja ihan lupaavasti vääntää aina välillä, siis jopa niin, että ne tuntuu supistuksilta, mutta mitään tuskin ennen laskettua aikaa tapahtuu. Kunhan teettelee. Huono olo vaivaa ja turvotusta on taas enemmän, kun viime viikolla.

Maamalle ihan älyttömästi tsemppiä huomiselle!:hug: Jo se on aikakin saada tää kesäkuisten vauvaputki avattua :D (sen verran muuten vielä, että täällä on ainakin käytäntönä, että ellei käynnistely tuota tulosta ekalla yrityksellä, niin pidetään aina välipäivä, eli käyntiin yritetään joka toinen päivä. Riippuu tietysti siitäkin, kuinka kypsät paikat on jo valmiiksi, miten herkästi lähtee...)

Jaksamista kaikille!

Ammu ja Iltatähti 37+2 =)

Yhteistyössä