***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Meillä on tytöllä par'aikaa aika kova tuo takertumisvaihe että sen vuoksi hieman huolettaa että miten menee mutta eiköhän se.
Olen ajatellut että sitten on hyvä mennä hoitoon, niin päivähoitoon kuin yökyliin kun osaa puhua kunnolla. =)
Vai onko täällä sittenkin äidillä takertumisvaihe joka kestänyt jo esikoisen vauva-ajoilta.. ;)
Maidon tuloon.. mies teki yllätysliikkeen kun tuossa käytiin suihkussa ja kyllähän sieltä jo maitoa tulee, ihan valkeata. :D
Kunpa tarkottaisi sitä että nyt nousee sitten kunnolla ja sujuisi imetyskin kauemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marleena83:
olen koittanu lipottaa vettä sitten vähän joka käänteessä mutten mä sillä sitä enää saa paremmaksi, pikkusen myötä sitten toivottavasti kaikki lähtee.
Ihan kokemuksella voin sanoa, että älä juo enempää vettä kuin mitä on tarpeen. Eli liika juonti tässä vaiheessa kerryttää kaiken sen ylimääräisenkin nesteen kehoon, eikä suinkaan enää poista sitä (tämän neuvon antoin myös neuvotäti). Ja kyllä se sitten synnytyksen jälkeen lähtee! :D Esikoista ei tarvinnut ekoina viikkoina öisin syöttää kuin 3-5 tunnin välein, mutta minun piti käydä pissillä 2 h välein. :LOL: 2 viikossa tippui 15 kg painoa, eli kyllä sitä nestettä oli kertynyt aika lailla. Siis kaikki mahdolliset konstit kokeilin kyllä turvotukseen, mutta ei siihen oikeasti auttanut mikään muu kuin synnytys.

Kata 36+2
 
peräpukamia on täältä löytyny koko raskauden ajan, ja ikinä ennen en oo niistä joutunu kärsimään -_-

vatsanympärys
on jotain 105cm, pituutta on 165 ja painoa nyt jo 74kg -_-

hitsi oli jotain muutaki mihi piti kommentoida mutten nyt muista :D

Menhit ja Ella(viljami) rv 37+5
 
Lady Di, mulla on muuten laskettu aika 20.6. (Kontinkankaan ultraajan mukaan, ja 13.6. yksityisen mukaan, mut omien laskujen mukaan 16.6)
Saapa nähdä päästäänkö edes kesäkuulle, kun esikoinenkin syntyi lähes 3 viikkoa etuajassa, ja terkan mukaan tämä vauva on jo yllättävän alhaalla.

tipu 35+2
 
vatsanympärys näytti olevan 105cm. Pituutta mulla on 158cm ja painoa ennen raskautta 51kg, nyt kertynyt 68+kg.

turvotuksia on ihan mielettömästi :( Ei mahu enää kun sandaalit jalkaan. Sukkia on ihan tuskaa pitää |O Varsinkaan villasukkia ei voi laittaa lainkaan, kun se "kuvio" painaa ihan mielettömästi :headwall: Ja mulle viimeks eilen sanottiin synnäriltä, että sitä vettä pitää litkiä ihan tajuttomat määrät, jotta se alkaa irrottamaan turvotusta :whistle: Mut kuka jaksaa juoda sitä niin paljon, kun ei mahaan enää muutenkaan mitään mahdu :p

Tauno liikkuu hirveesti ja "sukkapuikko" kivutkin on sen mukaset :D Jospa niistä ois jotain hyötyy, kun niitä kipeitä suppareita ei kuulu. Tosin tässä nuhassa ei kyllä jaksais synnyttämään lähteäkään. Hirvee päänsärky, eikä särkylääke auta. Nenä ihan tukkeessa, mut ei vaan nosta kuumetta. Veis tän taudin vähän äkkiämpää :heart:

Täällä sataa ja on synkkää, joten sopii tän hetken mielentilaan B) Onneks toi mies nappas neidin heti mukaan ja hoiti aamun :heart:

Lasten poisolosta Meillä neiti tais keretä olla 1kk kotona sairaalajakson jälkeen, kun oli pakko laittaa jo famulle yöhoitoon pariks päiväks. Mulle iski hirvee flunssa ja tyttö EI saannu saada mitään. Hyvin on ollu hoidossa öitä ja päivisinkin. Paitsi ei viimeaikoina, kun ei tää mamma oo pahemmin tuota yöelämää vietänyt :D Mistähän syystä?

Venla ja Tauno 38 :heart:
 
Huomenia :wave:

Vähän toivoisin, että oisin viel viikol 24, mutta tosiaan tuli pieni näppisvirhe tos pari sivuu taaksepäin :ashamed: Eli nyt onviikoja 34+5.

Meillä oli tyttö viimeyön yökylässä mummulassa. Saatiin miehen kaa ikkunat pestyy!!!! Jes mikä huippusuoritus, eikä tullu illalla ees montaa supparii! Tänään pitäs viedä tyttö ekaa kertaa vähän kalasteleen, mut ilma on vähän kökkö, et saas nähä lähetäänkö.

Synnytysoireisiin sen verran et multa tuli viimeks limatulppa 2vkoa ennen ennen synnytystä, että sen irtoominen ei kyllä välttämättä kerro mitään.

Betonimamma ja Pikku-Jussi
 
Kiva tietää, että täällä on myös muita Oululaisia kun minä :) Eli heipat vaan Tipulle ja Lady
Diille!


Mä oon yrittänyt ottaa iisisti, ihmeen paljon supistelee aika kivuttomasti kuitenkin. Kauheet sukkapuikkoviiltelyt alkoi minunkin alapäässäni niitä kun ei ole aikaisemmin ollut. Sairaalakassia aloin pikkuisen eilen kasaamaan. Tällä viikolla on tuntunut ensimmäistä kertaa että synnytykseen on vielä niin pitkä aika ja etten jaksa enää odottaa.

T.NeitiA ja Keijokanerva 34+4
 
Vinkkipyyntö: minkälaisia tuttipulloja/suuosia kannattaa kotiin hommata, vai kannattaako ollenkaan? Imetys on tietenkin 1.prioriteetti, mutta aina ei voi tietää miten onnistuu :ashamed:

Harvinaisen synkkä ilma ulkona, onneksi ei ole hirveän kylmä. Kolmet ÄSSÄT ei auta olleskaan, saa vaan aikaan tyhmän virneen :p Heräsin, keitin kahvia ja jynssäsin keittiön ennen aamupalaa. Mitä ihmettä - minä se viimeisin siivoaja olen :eek: Se on se sekoamispiste lähellä :D

Huomenet vaan kaikille!

Elppa & Antsa 37+5 :heart:
 
Tuttipulloista Eipä kannata valmiiks varmaan kun pari pulloa. Kannattaa ostaa suoraan sellaset isot ( normikokoset) pullot, kun niihin sitten myöhemmin mahtuu esim. tölkki velliä :D Minä ainakin ostin Ainun Anatomisen ilmaventtiilillä olevan Vesi/Maitotutit :heart: Tollasen paketin, missä on kaks tuttia. Ei niitä valmiiks kannata hirveesti hommata, jos tosiaan imetys sujuu. Mulla on noi esikon pullot kaikki tallessa, että noi tuttiosat tarttee vaan hommata. Mut minä ja toivon kyllä täysimetystä :heart:
 
Tää sivu taas tökkiny meikäläisellä oikeen urakalla...päässy lueskeleen teiän juttuja sitte toissa päivän....

Pe iltana mietin jo että pitääkö sitä äippäpolille lähteä ku supisteli jokusen tunnin melko säännöllisesti ja kipeästi.Lyhimmillään väliä oli 4minuuttia ja sitte ne piteni mut supparit alko sattuun iha mahottomasti selkään. Jossai vaiheessa mä sitte nukahin ja siihen ne supparit loppukin. Eilen ei sitte ollukkaan mitään mut tänää taas sattunu selkään enemmän tai vähemmän ja juilii tuonne alas aika ilkeesti. Että saa nyt nähä mikskä tämä menee... Kiva vaa ku pitäs lähteä tunnin päästä isomummon synttäreille ja viedä samalla pojat isälleen. Tarvii toivoo ettei tuolla reissulla ala tapahtuun mitään suurempaa...
Jännä nähä ens ke neuvolalääkärissä että onks noi supparit ja muut tehny mitään tuolla alhaalla... Tietää sitte ainaki vähän missä mennään.. Esikkoa ku oottelin ni mulla oli kohdunsuu auki seittemän senttiä ilman minkäänlaista supistusta, tai kai niitä oli mutta ne oli selässä enkä tienny että sellasiakin voi tulla... Onneks nyt toi sairaala on iha lyhyen matkan päässä, ennen ku sinne oli se yli 50kilsaa matkaa...

Mutta ei se auta ku lähteä laittaan lapsille pöperöä lautaselle....

Hande ja Pikkanen 36+4... Kai....
 
Mä ostin mainoksen orjana Hulluilta päiviltä tuollaisia kaksi:
Avent tuttipullot
"Avent-tuttipullot ovat tuttipullojen parhaimmistoa. Avent-tuttipullojen on lääketieteellisesti todistettu vähentävän koliikkia. Avent tutin luonnollinen ja leveä muoto rohkaisee vauvaa avaamaan suunsa ja tarttumaan kunnolla tuttiin. Tutin muoto imitoi rintaa myös toiminnaltaan ja mahdollistaa luonnollisen imuotteen. "

Katsotaan miten toimii, mutta kaikkeni ainakin yritän että koliikilta vältyttäisiin... Ja siis käytännön kokemustahan mulla ei ole, joten ihan mututuntumalla mennään :whistle: Vaikka täysimetykseen kyllä pyritään.

Niin ja tänään tasan rv 37, joten vauva sais vaikka alkaa syntymään. Äsken just sanoin sille, kun hikkaili, että tule pois sieltä masusta hikkailemasta. :D
 
Täältä vain lyhyesti, että käväsin synnärillä näytillä, kun nuo valkuaiset ovat pysyneet vihreällä tikulla. Välillä heikolla plussalla taas välillä melkein kahdella plussalla. Verenpaineet entisellä tasolla. Eilen illalla oli vain tuo ylämaha niin kipeä, ett mietin pitääkö lähtä heti. Päätin kuitenkin odottaa aamuun, kun makuuasento helpotti kipuun. Nyt pääsin kuitenkin kotiin, sillä ehdolla että heti kun tulee oireita, menen takaisin. Joten enpä istu tässä koneella vaan menen levähtämään. Kun täällä nuorimmat nyt nukkuu..

Teillä on useammalla nyt flunssa päällä, voimia sen voittamiseen! Ja voimia muutenkin odottamiseen kaikille! sekä mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!

Reropera rv 37+6
 
Reroperalle :hug: Nyt paljon lepoa!
Tosi monella on nuhaa ja flunssaa,mä olen juuri siitä toipunut,eikä olis ollut yhtään mukava lähteä synnärille siinä olotilassa. :snotty:

Mulla on nyt ollut joka päivä menkkamaista jomotusta ja pitkiä supistuksia,eli ehkä siellä jotain tapahtuu.Oltiin eilen kaverin häissä ja voi itku mikä turvotus oli jaloissa kun tultiin yöllä kotiin.
Meillä poika on ollut aika useasti hoidossa.Muutaman kerran yökylässä.Jos vaan mahdollista,niin kaikkien juhlien ajaksi yritetään saada hänet hoitoon.
Hikoilusta Vielä ei oo tullut yöhikoilua,tosin nukun ilman peittoa,vaikka yleensä oon sellanen vilukissa,että käytän kesälläkin villasukkia...

Bamse 37+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Mä ostin mainoksen orjana Hulluilta päiviltä tuollaisia kaksi:
Avent tuttipullot
"Avent-tuttipullot ovat tuttipullojen parhaimmistoa. Avent-tuttipullojen on lääketieteellisesti todistettu vähentävän koliikkia. Avent tutin luonnollinen ja leveä muoto rohkaisee vauvaa avaamaan suunsa ja tarttumaan kunnolla tuttiin. Tutin muoto imitoi rintaa myös toiminnaltaan ja mahdollistaa luonnollisen imuotteen. "

Mäkin sorruin samaan, toivottavasti ovat niin hyviä kuin mainostavat :D
Esimaitoa.. saisi tulla vähemmänkin, pakko nukkua toppi päällä ettei lakanat ihan tahraannu. Jos se olisi merkki että imetys onnistuisi ?
yöllä onkin niin lämmin ettei edes peittoja tarvitse...

Kateellisena lueskelin teidän supparioireista, täällä ei vielä edes vaavi ole pää alaspäin.... taidan tosissaan olla vielä heinäkuussa hikoilemassa mahan kanssa :ashamed:

nyt takaisin halonhakkuuseen, jos sillä edes nopeuttaisi tilannetta....

terkuin rene ja vaavi 34+5
 
Hei! Mieki olen Oulusta.. =) Ahkerasti olen kyllä alusta asti seurannut tämän palstan juttuja, mutta laiska kun olen kirjottamaan niin ei ole tullut osallistuttua keskusteluihin.. :ashamed:
joskus sen verran kirjotin että esikoisen odottaja olen ja 14.6. pitäis tyären tupsahtaa maailmaan :heart: :heart: :heart:
Nyt on alkanu sen verran jännittää tää loppusuora, että sopiiko vielä liittyä seuraan vertaistukea saamaan..? =)

Toukka 36+1
 
Sunnuntaita!

Mulla ja tullut tässä parin viime viikon aikana niitä hem****n pperäpukamia. No onneksi oli jo lääkkeet valmiina kun oli vähän sellanen fiilis, että tulee kuitenkin. En edes halua ajatella, missä kunnossa paikat on synnytyksen jälkeen, hyih.

Musta tuntuu, että tää koko raskaus ottaa takapakkia, vaivat senku vähenee, selkää ei särje, jalkoja ei särje, hikoiluttaa vaan niin pirusti että... ja jos erehtyy pysymään paikoillaan muutaman minuutin niin liikkeellelähtö tekee tiukkaa.

Suppareita ei ole taas pariin päivään ollut, vaikka eilen ja tänään on molempina juostu pikkumiesten synttäreillä ja on käynyt kylässäkin väkeä. Ihmeen hiljaista on muutenkin ollut, vaavi liikkuu vaan just sen verran, että tietää sen olevan kutakuinkin kunnossa. Perjantaina neuvolan täti uumoili että olis pää jo kiinnittynyt lähtökuoppiin, mutta musta tuntuu että ei kyllä tasan ole lähtö lähellä vielä vähään aikaan. Parempi niin, miehen vanhemmat on tulossa viikon päästä pykäämään meille uutta terassia. Eihän nyt kesken remontin saa synnyttämään lähteäkään... Toisaalta, se olis niin helppoa kun olis esikoiselle vahti jo valmiina paikalla.

Huoh. Toiveajattelua. Se on kuitenkin 42+ ja käynnistys...

Alv. 37+2
 
ikionnellinen
Toukkala, toki mahdut joukkoomme hilpeään :D
Nyt maha täynnä ruokaa, meni vähän myöhäiseen tämä päivällinen, koko päivänä ei olla oikeen saatu mitään aikaseksi. Olo on hyvä, vaavilla peppujumpat taas menossa. Tuleva ukki kävi juuri kylässä, nyt oon väsy... |O

Kuka se mahtoi ollakaan joka osti imetysliivit tuolta Otto-suomi.fi kautta? Että onko hyvät? Sieltä aattelin tilata kun ei täällä tuppukylässä myyrä :kieh: Kokoa vaan vaikee miettiä, olisiko 1 kuppikoko isompi vai kaksi...
Tuttipulloja meillä on muutama, tuttiosat vielä hankkimatta, ajattelin muutamat ostaa valmiiksi jos tulee tarve mutta kyllä se imetys olisi tarkoitus olla ensisijainen syöttötapa=)
Hankinnoista vielä kysäsen kanssa että ootteko hankkineet pinnasänkyyn petarin? ja millainen patja teillä on? Meillä on nyt tuollainen melko tavallinen Familonin 5cm paksu patja ja mietin että pitäisikö siihen petarikin hankkia... :/
Ikionnellinen 36+4
 
Esikkoa ku oottelin ni mulla oli kohdunsuu auki seittemän senttiä ilman minkäänlaista supistusta, tai kai niitä oli mutta ne oli selässä enkä tienny että sellasiakin voi tulla.
Missä vaiheessa sulla meni lapsivesi? Aloin miettimään että voiko se kohdunsuu olla tosiaan noin auki ettei lapsivesi olis menny. No kohta olen ehkä viisaampi :headwall: :D

Tutin olen kyllä pakannut mukaan, eipä se paljon paina vaikka ei tarvisikaan =) Kuulemma Oys:ssä on tuttipullot että niitä ei tarvi ainakaan täälläpäin. Kiva että en ole ainoa oululainen tässä pinossa =)

Joo joku mainitsi halonhakkuusta -jos tässä itekki lähtis vaikka juoksulenkille asioita edistämään :whistle: :D

Tervetuloa Toukkala!Sydänkäpynen pitää listaa meistä, jospa siellä olis sinunki tiedot vielä! :flower:
 

Yhteistyössä