***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

lauantaita mamit :D

kata76 mulla alkanut samaa ongelmaa esiintymään..nimittäin turvotus. ja eikä mitään ihan vähänkään vaan oikeen kunnolla :| viime neuvolassa painoa oli tullu melkee 4 kiloa puolessatoista viikkossa. alkaa olemaan jalat sellaset limput et tasan yhet kengät menee enää (numero 41 crocsit :/ ) olen koittanu lipottaa vettä sitten vähän joka käänteessä mutten mä sillä sitä enää saa paremmaksi, pikkusen myötä sitten toivottavasti kaikki lähtee.

mymmy myy paranemisia sinulle sinne.. täällä ollaan kanssa edellisaamusta oltu hirmu flunssassa. onneksi kuumetta ei ainakaa vielä ole ilmaantunut *koputtaa puuta*

maleha toivottavasti olosi on yön aikana parantunut :hug: välillä ainakin itelle auttaa ihan vaan lepääminen noihin vatsa&selkäpolttoihin ja viiltoihin.. mutta itse kyllä soittaisin neuvolaan/äippäpolille/synnärille jos askarruttaa mieltä. ainahan ainakin kysyä voi, sitä vartenhan ne siellä ovat!

ursulainen mites meni äippäpoli reissu??!

elppa mä olen päässy hetkeksi noista synnäri unista. jossain vaiheessa näin kanssa niitä kokoajan..milloin olin hammaslääkärissä jossa käskivät alkaa ponnistamaan. kun koitin selittää ettei mua edes supista ni hammaslääkäri sanoi et no kyllä se siitä alkaa kun vaan ponnistat :LOL:
mulla sitten taas ystävätär on vähänväliä nähnyt unta jo mun synnytyksestä..taitaa stressata enemmän kuin minä :D

täälläpä ei supistuksista ole tietoakaan vielä.. alaselkä-alamasu polttelua ilmassa kyllä. toiveikkaana joka kerta ajattelee jos muuttuisivatkin siitä suppareiksi -mutta ei :/
no ohan tässä vielä kolme viikkoa laskettuun. kärsivällisyyttä siis!
tänää onkin sitten tiedossa meillä kahenkeskeinen rakkausilta :heart: leffassa käydään ja syömässä yhessä aivan ihanassa italialaisessa raflassa *snam*. koitetaan nyt saada vietettyä vielä yhteistäaikaa ennen pikkuista.. onhan sitä sittenkin mutta vähemmän.

tiistaina oltii siellä äippäpolilla lääkärissä.. painoarvioksi siis saatiin 3.5kg ja syntymäpainoarvio olis 4-4.2kg. lääkäri kyllä sanoi että jos vaatimalla-vaaditaan niin voisin saada lähetteen käynnistykseen rv39 muttei hän näe sitä tarpeelliseksi joten me kilttinä sitten tultiin kotiin odottamaan h-hetkeä :) kyllä vinski sieltä sitten tulee kun on valmis siihen.kaikki oli muuten kunnossa ja näillä tiedoilla nyt sitte mennää eteenpäin.. :D

marleena83 ja vinski 37+1
 
Galluppia kokeneemmille: Voiko mahavauvan rytmistä päätellä jotakin jatkumoa myös synnytyksen jälkeen? Eli jos vauva vaikka heräilee vatsassa aamukuuden maissa, ja viimeiset liikkeet on illalla 23 maissa... Vai muodostuuko se rytmi vasta tosiaan sitten "tosielämässä".
 
En sitten lähtenyt käymään missään, kun oli taas vain heikolla plussalla valkuaiset. Ja verenpaineet taas aamulla kohtalaiset. Enkä halua viikonlopuksi sinne makaamaan. Kun on tyttöjen kerhon päättäjäiset yms. mukavaa. Mieluummin makaan täällä ja sitten pääse käymään vähän piristäytymässä. Kun ei tuo tilanne vielä mikään hälyyttävä ole. Lääkäri nimittäin sanoi, mulle että tuo aamutulos on luotettavin.

Mutta otetaan rauhallisesti!

Tiivarin galluppiin minä en osaa sanoa yhtään mitään. Mutta pelkään tosi paljon, että jos noin on, meille tulee yökukkuja..

Reropera rv 37+5
 
Heido kaikille!

Täällä taas yksi lonkkavammainen. :|
Illalla särki lonkkaa taas oikein toden teolla. Onneksi kävely silti vielä onnistui.
Ja sain kyllä sitten nukuttuakin, kun olin vedellyt selkään Relaxantia ja naamariin Panadolia ja kaurapussi lonkan päällä hiivin takas sänkyyn...

Tytöistä vanhempikin nukkui viime yön ihmeen hyvin... itseasiassa jatkaa vielä uniaan meidän sängyssä. Tilanne allergiaoireiden ja flunssan kanssa meni eilen siihen, että jouduttiin lähtemään päivystykseen hengittelemään spiraa, jotta henki taas kulkisi. Koko aamu oli eilen hällä yskää ja sitä myöden sitten oksentelua täynnä. :|
Nyt hällä menee sitten aamulla kortisonia suun kautta (3 pv), Amorion kuuri flunssaan, Xyzal allergiaoireisiin ja sitten vielä avaava+hoitava suihke babyhollerilla hengitettynä...illalla sitten vielä otetaan Singulairia...
Jotta kyllä on kumma, jos ei ala kohta olo helpottuun raukalla!!!

Muuten tänne ei kuulukaan mitään erikoisempia. Takapuoli puutus eilen siellä päivystyksessä, kun yhteensä 2 h piti istua siellä kovalla tuolilla tyttö sylissäni... :/

Vaavi tuntuu liikkeistä päätellen voivan hyvin ja ensi viikolla onkin torstaina viimonen lääkärikäynti ennen synnytystä. Täytyy siellä muistaa puhua tuosta lonkasta, kun vähän pelkään, että miten sen kanssa onnistuu synnytys siinä tavallisessa synnytystuolissa... :/ Et jos siihen vaik sais jotain lääkettä, kun H-hetki koittaa... ettei sen takia homma sitten mene vaikeaksi...

Tänään olisi ohjelmassa vaatekaappien siivousta...ei olekaan muuten mikään pikku homma! |O Mutta pakko sekin on kai tehdä. Tytöillä kaapit on niin täynnä kaikkea liian pientä vaatetta, niin pakko kai ne on sieltä siirtää pois... :headwall: Ihana homma!

Palataanhan taas! :wave:

Rakkis ja massu 35+1
 
Lauantaita!
Hirveesti tullut tekstiä eilisen aikana...Yritän muistaa jotain.
Me oltiin eilen esikoisen kanssa kerhon retkellä ja olin niin poikki illalla.Alkaa ottaa voimille ton taaperon perässä juokseminen,varsinkin kun tän mahan kanssa ei niin vaan enää nopeesti liikuta.Sen huomasi sitten illalla,kun selässä asti tuntuvia pikkasen kipeitä supistuksia alkoi tulemaan.Tänään pitäisi sitten mennä kaverin häihin.

Matkagalluppiin:Enää en uskalla lähteä kovinkaan pitkälle...
Vauvan rytmigalluppiin:Tästä pitäisi kanssa tulla yökukkuja...Tosin esikoisen olisi pitänyt nukkua heti yötläpeensä,eikä todellakaan nukkunut,joten meillä ei pitänyt toi rytmi paikkaansa.

Esikoinen oli koliikkivauva,joka kesti 4 ekaa kuukautta |O
Ja mä en varmaan ole mikään perusoptimistinen luonne,koska luulin että on ihan normaalia vauva-arkea että lapsi vaan syö ja huutaa monta tuntia putkeen.Neuvolassa valaistiin,että teillähän on koliikkilapsi... :/ :ashamed:

reropera :hug: Onneksi on hyvät viikot ja onhan se kivempi kotona olla jos arvot ei ole hälyttävät.

malehalle :hug: ota vaan yhteyttä äippäpolille,jos vähänkään mieltä askarruttaa.

Ja kaikille muillekin haleja!Mä luulen että jokainen meistä on sen tarpeessa...

Bamse 37+1 (Jo täysaikainen!)
 
Huomenta mammat :)

Ihanan sikeäuninen yö takana :heart: Mieskin sai kunnolla nukuttua kun on itsekin alkanut nukkumaan heikompaa unta kun luulee että hetkenä minä hyvänsä koputan olkapäähän ja sanon "nyt mennään". Ihana :D

Anopin pöperöt oli kermaisia, mömmöisiä ja mauttomia :eek: Mä odotin hirmuisesti saada syödä jotain toisen laittamaa, ja sit tulikin sellasta läskitäytteistä mössöruokaa joka ei maistunutkaan oikein millekään (laitoin kanan päälle broilermaustettakin vielä..). Mä oon ihan kauhea :LOL: Ruokahalu nyt on mitä on, ja jos ei ruoka maistu millekään, en mä sitä halua syödä. Kohteliaasti tosin söin yhden fileen ja riisiä. :ashamed: Mä oon kauhea..

Eilen kävin www.helistin.fi- porukan kanssa kahvittelemassa päivällä, olin ns. seuraava vuorossa jos laskettuja aikoja katsotaan.. Mukana myös 2 x 4-5vkon ikäisiä suloisia vauveleita. Ihanaa oli kuulla just esikoisen synnyttäneiden tunteita ja kokemuksia, ja mehän kyseltiin :D Imetyksestä vaipanvaihtoon ja nukuttamiseen jne.

Mutta juuh - leivoin heti aamusta pellillisen korvapuusteja - teki mieli :LOL: Nyt kahvia napaan pullan kera. Jakselkaa, ja REROPERA:lle :hug:

Elppa & Antsa 37+4
 
Onpas täällä Oulussa kylymä!
Tuli tuosta Elpan viestistä mieleen käydä kurkkimassa helistimen puolella, ja siellä oli mittailtu mahanympäryksiä. Minkäslaisia masumittoja täällä on?

Mulla on nyt rv 35+1 ja mahanympärys navan kohdalta on n. 105cm. Pituutta mulla on 174cm ja paino ennen raskautta 60-61kg. Nyt painoa 72,5kg.

tipu
 
Unigalluppiin.. esikoinen oli aika rauhallinen masussa ja taisi liikuskella harvakseltaan öiseen aikaan ja parilla yösyötöllä mentiinkin, yhden ja neljän maissa.
Tyttö söi kuin kello vauvana, tasan kolmen tunnin välein ja ainoa melkein mitä itkikin oli nälkä.. 3 kk iästä alkoi nukkumaan 10 h unia. Eli tosi helppo vauva-aika oli ja ollaan varauduttu että ei voi olla toista näin helppoa. :D

Kylläpäs pisti torstain sisätutkimus jännittämään että kohta joutuu lähtemään.. supisteli, viilteli kipeästi ja vuotoa oli perjantai aamulle saakka. Levolla pahin ohi, tosin aika ajoin supistelee edelleen muttei enää vihlo niin kovin ja tuntuu että masu on taas ylempänä.

äää & Vili 36+2 :heart:
 
tipu- Antsalla takapuoli hyvin tyrkyllä navan vieressä, mutta tällä mittauksella oli 102cm. Pituus 168cm ja paino 76kg (alussa 65). Ja viikkoja rv37+4.

Halasin eilen suu auki seisovaa naapuria kun sanoi että "paino on näköjään tullut vain mahaan!" :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Unigalluppiin.. esikoinen oli aika rauhallinen masussa ja taisi liikuskella harvakseltaan öiseen aikaan ja parilla yösyötöllä mentiinkin, yhden ja neljän maissa.
Tyttö söi kuin kello vauvana, tasan kolmen tunnin välein ja ainoa melkein mitä itkikin oli nälkä..
Toivotan siis, että tästä nykyisestä rytmistä pitäisi kiinni synnyttyäänkin. Mä nimittäin nukun sellaiset 10h joka yö, kun vauva ei ainakaan unia häiritse.

*muoks* siis en tietenkään oleta, että tuollaisia unia voisin silloin nukkua kuin nyt... :whistle:

Tota olen kanssa pohtinut, että jos sanotaan vauvan syövän vaikka 3h välein, niin lasketaanko se siis edellisen syömisen lopetuksesta vai syömiskertojen alkamisesta. Hankalasti kysytty, mutta siis onko siinä äidillä 3h lepoaika syöttöjen välissä?
 
Tänään tasan kuukausi laskettuun :heart: Niin se aika on hurahtanut.
Eilen nlakäynnillä katseltiin ultralla tarjontaa kun se on ollut epävarmaa. Kyllähän se pää oli alhaalla, ja vauvan terävä pylly navan yläpuolella :D Leukosyytit oli koholla mut se kuulemma johtuu valkovuodosta joka voi sen pissan värjätä...

Haleja kaikille ja mukavaa tätä päivää :hug:
 
Vatsanympärysgalluppiin:Nyt se on 87cm,pituus 155cm ja paino 54kg (ennen raskautta 43kg) ja viikkoja nyt 37+1

Tiivari:Mä oon laskenut sen syöntivälin syömisen lopetuksesta seuraavan syötön alkuun...

Bamse
 
Vauvelit yleensä nukahtavat äidin kävellessä. Siitä syystä ne ovatkin sitten yleensä iltaisin vilkkaimmillaan :D Sama rytmihän niillä on sitten syntymän jälkeenkin ainakin jonkin aikaa. Näin siis yleensä, kaikki ei toimi aina saman kaavan mukaan tietenkään :)
 
Moro

Vastanympäryskalluppiin en oikein voi vastata kun ei meillä oo muuta kun tommonen raksoilla käytetty metallimittanauha eikä se oikein asetu tasaisesti ihoa vasten :D Pitää kysyä jos täällä anoppilassa olis mittanauha...

Tiivari: Mä oon kans laskenut sen syömisvälin syömisen lopetuksesta seuraavan syötön alkuun. Silloin kun esikoisella alkoi olla jonkinlaista rytmiä yösyötöissä eli n. kuukauden ikäisenä, hää tissitteli 2-3 tunnin välein. Masuaikana muistan että se heräili melkein joka yö neljän maissa tunniksi riehumaan mutta synnyttyään ei.

Meillähän oli tuota koliikkia myös alkuun tytön kanssa... Ekat 2,5 kk huudettiin, ainoa mikä auttoi oli kantoliina ja se meillä olikin ahkerasti käytössä. Oli aika rankkaa, ei ollut ainakaan mikään pehmeä lasku äitiyteen :whistle: Mutta loppuihan se ajan kanssa, vaikka tosi vaikealta tuntui siinä vaiheessa kuvitellakaan että elämä olisi jossain vaiheessa muutakin kuin kanniskelua, hyssyttelyä ja huutoa.
Jos tällä toisella samaa vaivaa on, niin kai siitäkin sitten vaan selvitään... Ehkä sitä osaakin jo eri tavalla suhtautua kun on kokemusta yhdestä huutajasta.

Jäätelöllä herkuttelemaan lähtee hän :p

Kylkiluu 35+5
 
Tervehdys!

Mua on tuon vuorokausirytmin kanssa peloteltu, kun töissä tein kolmea vuoroa ihan loppuun asti, että kun valvoo öitä, niin vauvasta tulee yökyöpeli, mutta en usko. Ja johan tässä on kohta 2kk oltu kotosalla ja normaalissa vuorokausirytmissä, että josko tuo siitä saisi kiinni.

Alkaa olla aika kypsä olo tän ruhon kanssa. Ja kolme pitkää viikkoa vielä! (+ 2 viikkoa yliaikaa, jos hyvin käy |O ), tuntuu, että maha on joka paikassa jo tiellä. Välillä iskee outo haikeus, kun peilistä katselee, kun mies silittelee mahaa, kun tää on tosiaan viimenen kerta, jollain tavalla tästä kai nauttiikin kumminkin. Ristiriitaisia tunteita...

Lauantaita kaikille!

Ammu ja Iltatähti 36+6 =)
 
Meillä lähti lapset mummolaan yö-kylään.Mulla on se käynnistys ens keskiviikkona,niin ajateltiin,et ollaan kahden kun kohta taas yksi tississä kiinni oleva ei anna yhtään vapautta.Yleensä menee meillä se vuosi ennenkun raaskii yökylään antaa...ja niitä on kohta kolme,niin mihin ne edes sais lykättyä!!!Aijon lueskella,löhöillä,syödä hyvin ja illalla pelin seuraksi mulla on kaksi olutta(alkoholitonta)mullahan siis tunnetusti kamalat oluen himot joka raskaudessa!voisin elää pelkällä kotikaljalla.
Mä en suostu ottamaan koliikki-vauvaa eli joku muu saa sen riesakseen,meidän vauvan on oltava super helppo :LOL:
 
Rakkapanuu:Mä laskin ihan vaan sen takia,että tiesin suunnilleen koska poika oli taas tissiä vailla ja koska itki jotain muuta.Aina siis ensin kokeilin syöttämistä...En oo mihinkään kirjaan niitä merkannut.

Tiivari:Meidän kaveripiirissä (n. 10 vauvaa) ainoastaan meidän pojalla oli koliikki.Arvaa kuuntelinko kateellisena miten "helppoja" muiden vauvat on ollut...
 
En laskenut laskemisen vuoksi syöttövälejä vaan niihin alkoi kiinnittämään huomiota kun niin kellon tarkkuudella mentiin. Tuli sitten monesti kun itku alkoi, sanottua että joko se kello on 12 tms. :D
Laitokselta asti tuli rytmiksi tytöllä vaatia aina samaan aikaan maitoa.. n. klo 8, 12, 15, 18, 21, 1, 4.. n. kuukauden iässä jäi tuo klo 1 ruokailu pois ja yhdellä yösyötöllä mentiin kunnes alkoi tosiaan nukkumaan 10 h yöunia ja se tapahtui jopa joulupäivän vastaisena yönä eli aika kiva joululahja 3 kk ikäiseltä.. ;)
 
Saisko tänne jotain synnytystä edeltäviä oireita kiitos?

Kaikki puhuu supisteluista, limoista ja tulpista. Mun kontribuutio keskusteluun siinä vaiheessa on "mulla on maha" :LOL:

Nyt tietää minkä takia tätä sanotaan "odotukseksi". Nyt lukemaan kaverilta saamiani viiden vuoden ajan KAKPLUS- lehtiä :p

PS. jos tällä vatsaelämällä on jotain kertomista vatsan ulkopuoliseen rytmiin, mä olen ns. kusessa |O Valvoo n. 4 tuntia, nukkuu 30 min, ja sama jatkuu.. Yöllä sentään nukkuu n. 4-6h putkeen.. ja taas alkaa. Puuh!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
PS. jos tällä vatsaelämällä on jotain kertomista vatsan ulkopuoliseen rytmiin, mä olen ns. kusessa |O Valvoo n. 4 tuntia, nukkuu 30 min, ja sama jatkuu.. Yöllä sentään nukkuu n. 4-6h putkeen.. ja taas alkaa. Puuh!
Liikkuuko sun masuvauva tosiaan noin paljon? Jotenkin on vaikea näin ekakertalaisena tietää, mikä määrä on paljon liikettä, ja mikä taas suht. vähän. Eli koska vatsassa on ns. vilkas vauva ja koska rauhallinen. Ton sun kertoman mukaan mulla olis varmaan rauhallinen vauva täällä. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
PS. jos tällä vatsaelämällä on jotain kertomista vatsan ulkopuoliseen rytmiin, mä olen ns. kusessa |O Valvoo n. 4 tuntia, nukkuu 30 min, ja sama jatkuu.. Yöllä sentään nukkuu n. 4-6h putkeen.. ja taas alkaa. Puuh!
Liikkuuko sun masuvauva tosiaan noin paljon?
Kyllä se tuntuu olevan kokoajan liikkeessä, jos ei muuta niin heiluttelee peppuaan edestakaisin. Onneksi sen suuremmat potkut on nyt rauhottunu, tollasta suht voimakasta punkemista ja venyttelyä, kohdun rajojen koittelua lähes kokoajan.
Ollaan kyllä miehen kanssa molemmat meneviä ja ns ylisosiaalisia ihmisiä, niin sopisi varmaan ihan hyvin porukkaan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Saisko tänne jotain synnytystä edeltäviä oireita kiitos?

Kaikki puhuu supisteluista, limoista ja tulpista. Mun kontribuutio keskusteluun siinä vaiheessa on "mulla on maha" :LOL:

Nyt tietää minkä takia tätä sanotaan "odotukseksi". Nyt lukemaan kaverilta saamiani viiden vuoden ajan KAKPLUS- lehtiä :p

PS. jos tällä vatsaelämällä on jotain kertomista vatsan ulkopuoliseen rytmiin, mä olen ns. kusessa |O Valvoo n. 4 tuntia, nukkuu 30 min, ja sama jatkuu.. Yöllä sentään nukkuu n. 4-6h putkeen.. ja taas alkaa. Puuh!
Vai että synnytystä edeltäviä oireita... :D Tää on nyt vähän, kun lukis jonkun lääkkeen tuoteselostetta, missä kerrotaan sivuvaikutuksista tyyliin "voi aiheuttaa väsymystä tai unettomuutta, ruokahalun huomattavaa heikkenemistä tai lisääntymistä,palelua tai hikoilua, ummetusta tai ripulia" eli kaikki on mahdollista.

Oireita, mitä itellä on ollut on ollu ruokahaluttomuus ja vatsan oleminen löysällä, mutta nääkin vaan tuon tyttösen synnytyksessä. Takuuvarmoja merkkejä on supistukset ja veden meno, kaikki muu voi liittyä tai olla liittymättä synnytykseen. Siitä limatulpastakin...se voi mennä niin, ettei huomaakaan ja toisaalta, vaikka huomaiskin, niin ei se tarkota sitä, että ambulanssi pitäs soittaa, saattaa kulua tovikin vielä, ennen ku mitään tapahtuu. Se vaan kertoo, että synnytys on lähellä... (sitä kun ei näillä viikoilla muuten arvais ollenkaan :D ?!) Älä nyt Elppa hermoile...kyllä sen sitten tietää "kun se on sitä" :hug:
 
Lauantaita!

Marleena: Kiitos kysymästä...äippäpoli reissu meni kivasti,ei ollu ku ktg-käyrää puoltuntii ja vaavi mylläs hurjast koko sen ajan :D

Tää aamu ja pvä menny/menee leipoessa ja siivotessa...huomen miun pienin täyttää JO 7v :eek:
Hitsi se aika vaa menee nopiaaa!!!

Eile illal supisteli aika säännöllisesti ku istuin kattoos töllöö...hymyilin vaa iteksee ja nautin...olivat sellasii kivuttomii,mut tuntuvat kummikii ettei vaa sellasii masun kovettumisii.
Lupasin leikilläni jo aikoi sitte pojalle vaavin synttärilahjaks...samoin miun äipälle jol syndet ens vkol.
Oisha se lupaus pidettävä,eiks vaa :LOL:
No mut jos täs nyt nautitaa kuiteki viel masusta jokune vkko :heart:

AadaOlavi 36+1
 

Yhteistyössä