Huomenta!
Meillä täällä maalla, missä on pitkät välimatkat,
käynnistykseen vaikuttaa sekin, ettei inhimillisyyden nimissä ajateta tyyliin monta kertaa viikossa polille kontrolleihin, vaan herkemmin ruvetaan käynnistelemään, jos edellytykset käynnistykselle on (paikat kypsät jne.). Syyks ei taida ihan kuitenkaan riittää, että "äiti on vähän väsynyt" (eikö kaikki ole tässä vaiheessa?). Mulle on edellisissä synnytyksissä tarjottu käynnistystä sen takia, että esikoinen oli iso ja repesin synnytyksessä melkosesti ja hyvän kokosia on olleet nää kaks nuorempaakin, mutta synnytykset silti menneet hyvin, siksi haluankin nyt ottaa "riskin" punnertamalla vaikka isommankin vaavin, kun vaan lähtis itsekseen. Eli mun käsitys on se, että mikäli ei edellisissä synnytyksissä oo mitään poikkeavaa (tai kyseessä on enskertalainen), eikä äidin voinnissa mitään vikaa ja vauvalla kaikki ok niin se kaks viikkoa odotetaan LA:n yli.
Melcarann ja
Melodi tervetuloa! Vielä tänne mahtuu joukkoon. Nyt kun ei muuten tarvii enää jännäillä, kuka kesäkuisista synnyttää ekana, niin pannaanko pystyyn visa, kuka on viimeseks yhtenä kappaleena
Voisin melkein itteäni kaupata, mutta sen verran on alkukuusta tuo LA, että taitaa syntyä kuitenkin jo viim. siinä juhannuksen nurkilla, mutta moni ehtii jakautua vielä ennen mua =)!
rypäle ei tyhmiä kysymyksiä olekaan :hug: Limatulppa voi irrota myös osittain (niin ku mulle on esmes tässä raskaudessa käynyt), joskus ihan huomaamattakin, ei kaikki sitä edes huomaa.
Nuo mitä kuvailit voi olla supistuksiakin. Harjotussupistuksia saattaa tulla viikkoja ennen tositoimiin ryhtymistä, välillä kivuttomia ja välillä kipeitäkin. Kypsyttelee, kypsyttelee...
Seksistä voi huoletta nauttia, jos paikat on vielä kiinni ja vointi on muuten hyvä... Niin ja jos nyt ylipäätään löytää sellasen asennon loppumetreillä, missä on mahdollista nauttia
. Lääkäri kyllä yleensä mainitsee, jos esteitä seksin harrastamiseen on. Eikä se automaattisesti aiheuta synnytyksen käynnistymistä. Ei oo ainakaan meillä tehonnut ikinä, vaik olis toivottukin...
Elppa tuohan kuullostaa ihan lähestyvältä synnytykseltä. Go girl!
Hienon näkönen päivä tulee tosiaan ja mun päätä särkee... Mullakin ohjelmassa siivoilua ja muuta. Hauskaa päivää kaikille! Ja :hug: niille, jotka kaipaa sitä!
Ammu ja Iltatähti 38+3 =)