**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

niin mietin et ehkä niitä kaupankin soseita silti vois hyvällä omatunnolla joskus antaa kun kumminkin usein teen 2 ruokaa muutenkin kun kana ei kelpaa ku mulle ja odessalle, mies ei syö, eikä lihoista muutakun jauhelihaa jne jne, YIPPEE!!
 
Hyvä Rypäle ja Toivo! Tällasta tää meillä aloittelevilla äideillä on. Millon lapsi näkee nälkää (myös meillä tapahtunut sitä joskus heinäkuussa), puetaan liian vähän/paljon päälle. Mutta hyvä, että teillä soseet maistuu. =)
Meilläkin kokeiltiin eilen bonan kasviksia-sosetta, jossa maissia. Jännäsin vähän, et kuinka käy, kun sen maissi on ollu meillä niin huono juttu. No ei ainakaan ummetusta nyt näköpiirissä. Kahet kakat tälle päivälle tehty, joista äskeset valu aina mun housuille saakka. Tosin luumua meillä syödään ja välillä reilustikin.

Jotain muutakin piti kommentoida... mut en mä taas muista! :headwall: :(
 
Heips :wave:
Katotaas saisko pari riviä aikaiseksi...

Vaatteista Meillä on siirrytty pitkälti 74 senttisiin jo ihan joku aika sitten, poitsu on pitkän oloinen (mitat nähdään sit ens viikolla 5kk nla). Ulkona vaunuissa nukkuu Lindexin fleecehaalarissa ja jos on vaan pari astetta niin makuupussi kiinni, muulloin pussi on hällä vaan alla. Toi haalari on tosi lämpöinen ja niska on monesti kostea. Oonkin miettinyt että saattaa olla lämpimämpi tuo kuin toppapuku jonka sain kaverilta (tuntui melko ohuelta).

Soseista niitähän ei vielä syödä, mutta aion tehdä itse kasvikset (ja myöhemmin lihat) ja hedelmiä sitten käytetään ehkä kaupankin, niinkuin muillekin olen tehnyt. Ja puurot ihan normi jauhoista tai hiutaleista.

Imetyksestä Ammu taisi kysellä - kyllä meilläkin kurkitaan välillä ympärille. Tai paremminkin niin että eka kurmaisee sen mitä tarvii olevinaan ja sitten alkaa se pyöriminen kun äippä yrittää vielä tyrkyttää lisää ja lopulta pojalta palaa hermo :xmas: Illemmalla sitten on vähän pitempiä tissitankkauksia, päivisin ja varsinkin aamupvällä tosi pikaiset.

Nyt menee Taavilla hermo...

stoppis ja Taavi kohta 5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalis:
Pukeutumisesta: ulos laitan sukkikset, pitkähihaisen bodyn, gollegepuvun ja syyspuvun makuupussiin vielä niin hyvin on pärjännyt...ei liian kuuma eikä kylmä =)

Ruokailu: Aamulla pullo maitoa
Lounas: ½ purkkia jotain ruokasosetta ½ purkkia hedelmäsosetta+ vettä
Välipala: pullo maitoa
Päivällinen: Sama kuin lounas+ maitoa niin paljon kun juo
Iltapala: Pullo velliä

Yöt nukutaan heräämättä.
Meillä myös aika lailla tällä tavalla, paitsi ruoan kanssa annan aina maitoa. Vaatteista meillä on käytössä 70-74cm bodyt ja housut on 68cm.
 
Mä käyttäny manducaa 1½vkoa, vuokrasin siis www.mistine.fi :stä 2vkoksi...Ja aion kyllä ostaa tämän...hemmetin hyvä kunnon kohottaja kävelylenkillä ja toimii varmasti yhtä hyvin kun menee kaupunkiin :D ...Voittaa BB helposti 5-0!!!
 
Hello B)

On se niin ihana, kun on muun perheen hoitanu terveeksi, niin nyt sitte ite oon kipeenä =/, ursulaiselle myötishalit ...

Ihana kuulla, että teillä Rypäle rupeaa hommat helpottumaan :) ...ja sanoppas muuta, prkleen suositukset. Tuskin Toivo kuitenkaan ihan kuoleman kielissä on ollut, vaikka varmasti tympäsee nyt jälkeenpäin!! Mutta tottahan se on, että kun eka kertaa elämässä on äiti, niin helposti turvautuu "asiantuntijoihin" ja sinisilmäisesti uskoo kaiken, mitä he ja suositukset sanoo!! Tuntuu, että oma järjen ääni välillä aina katoaa..näin ainakin minulla =)

Meillä puetaan jo toppahaalari huppuineen päälle, mutta alla ei sitte olekaan kun body ja puolipotkari sekä kypärämyssy. Peittona on joka ilmaa :) tai ohut fleecehuopa. Meilläkin Eetu on ihan mieletön hikipää, vaikeaa löytää sopivia kuteita. Sisällä ollessa ei voi ajatellakkaan mitään muuta kun body ja potkarit. Ja tuo äp:n puku on meilläkin menny liian pieneksi..tai saahan sen päälle, mutta nivusissa kiristää ihan varmasti. Tota päivittelenkin täällä yks päivä, että ei voi pitää koko paikkansa...

Täällä kanssa riehutaan rinnalla nykyään, ei millään maltettas syödä. Kaikki ympärillä oleva kiinnostaa ihan hirmuisesti ja auta armias, jos joku uskaltautuu puhumaan samaan aikaan :eek: . Itekki oon miettiny, että joskos sitä lopettas koht puolin kokonaan imettämisen, mutta taidan minäkin pähkäillä asian kanssa vielä ens kesänäkin =)

abloom: täälläkin pyörivä pesurumpu on mitä parhainta viihdettä, halvat on lapsella huvit :LOL:
 
Meijän ruokailu menee pojalla näin:
-aamulla puuroa ja maito, niin paljon puuron jälkeen jaksaa
-aamupäivällä 200ml maitoa/maitovelliä
-päivällä puol prk:a kasvissosetta, puol prk:a hedelmä/marjasosetta+ maitoa
-iltapäivällä maitoa 200ml
-illalla puuroa (tai sosetta n. yksi purkillinen)+ maitoa n. 200ml.

Meillä on jonkun verran nyt parantunut nyt yöt, kun jätin iltavellin pois (siis pepovelli). Oli sit vissiin liian huonosti sulavaa meijän pojan massulle noin yötä vasten. Viime yö oli kyl taas enemmän tuttirallia, mutta luulen, että se johtu siitä eilisestä Piltti puurosta, jota poika söi aika paljon.

Joululahjoja oon ostanu jo jonkin verran, mutta aika paljon puuttuu viel. Niille,joille on muutenkin helppo ostaa lahjoja,niin lahjat on jo hankittu. Enkähän mä taas joulun alla tuskaile ihan kympillä,mitä ostan mun kaikille veljille lahjaksi. Niin se on menny joka vuosi. Niille, kun ei oikein mikään kelpaa (vrt. Rypäleen mies), aina on enemmän tai vähemmän naama rutus, osti miltei mitä hyvänsäs. :eek:
 
Jaa, täytyy vissiin munkin vuokrata se manduca kokeiluun. Meillä on Emman rintareppu,johon poika ei enää mahdu enkä oo jaksanu siinä enää aikoihin poikaa kantaa. Kai sitä manducaa vois tällä systeemillä sit kokeilla!
 
Moikka!
Kiva kun Ammu on taas "löytynyt" ja iso :hug:
Meilläkin imetys on välillä sellanen show että...

Sydänkäpynen Mäkin sain vihdoin vuokrattua sen Manducan tuolta mistinestä ja tosi tyytyväinen oon ollut vaikka vasta viikon oon sitä käyttänyt.
Rebel suosittelen...Meilläkin on emman rintareppu ja nyt sillä saa heittää vesilintua,ellei mies jaksa sillä vielä kantaa. :D

Pukeutumisesta:Musta tuntuu et mulla on aina joko liian vähän tai liian paljon tolla tytöllä päällä :/ Nyt pitäis löytää se kultainen keskitie.

Hohhoijaa |O Meillä on yöt tosi levottomia...Ei itke nälkäänsä eikä vatsaansa,mutta tuttia saa olla koko ajan laittamassa.Reppana itkee unissaan ja kun ottaa syliin,antaa tutin tai silittelee niin herää ja rauhottuu.Ei kai ton ikänen mitään painajaisia voi nähdä?!

Bamse
 
Pitäisiköhän munkin sitten vuokrailla koekäyttöön... Se Mistine on näköjään Vantaalla, että hyvin onnistuisi reissata sinne joku päivä. Miten te käytätte sitä Manducaa? Ulkovaatteiden päällä? Lenkillä? Kaupassa? Eikö se tosiaan rasita niskoja?

Niin ja tosiaan, kiva, että Ammu löytyi. Toivottavasti saatte miehenne kanssa timanttia hiottua :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
Pitäisiköhän munkin sitten vuokrailla koekäyttöön... Se Mistine on näköjään Vantaalla, että hyvin onnistuisi reissata sinne joku päivä. Miten te käytätte sitä Manducaa? Ulkovaatteiden päällä? Lenkillä? Kaupassa? Eikö se tosiaan rasita niskoja?
Mä oon vaan vasta käyttäny sitä ulkona kävely lenkillä, mulla päällä silloin ihan normit collage housut ja t-paita tai poolo ja siinä päällä paksu huppari.
Luulin kanss että rasittaa niskaa, mutta EI RASITA, kaikki paino menee lantiolle, joten eipä tuo ainakaan mun niskaa rasita, kävelen kumminki 45min-1½h lenkit...
 
Päivää kaikille :wave:

Ja heti alkuunsa anteeksi mun käytös :ashamed:
Kiukutti vaan niin pirusti kun menin asiat täällä ääneen sanomaan niin toisin meni heti.
Meillä siis ei ole enää minkäänlaista rytmiä, syöminen ei onnistu ja kipeeksi tuo esikoinen tuli! Jotenka tautia pukkaa kohta meille kaikille :headwall:
Hop Lop-reissu piti olla keskiviikona pojan kanssa kahdestaan edessä mutta pojalla nousi kuume tiistai-iltana :headwall: Harmittaa niin pirusti kun olis ollu meitin kahdenkeskistä aikaa sitten,öööö,joskus ennen vauvaa, kunnolla :eek: :'(

Soseista mä ostin kaupasta montaa eri lajia ja mallia/merkkiä ja parempaan suuntaan menee tuo karkeampi laatu perunassa (semper, luomuperunamuusi).
Ja löysin viimein sen "ruokailurytmin" tämän kaiken häslingin keskellä :| (hakkaa puuta)

Vesi joku kehui (Tiivari :ashamed: ) en muista tarkkaan. Antavansa lapselle jo vettä ruokailun yhteydessä... Mä en anna vettä ollenkaan vaan annan vain maitoa :ashamed: Esikoinenkin saa vielä pääsääntöisesti maitoa, vähempi mehuja ja limuja. Musta vaan tuntuu paremmalta saada sitä maitoa luuston ja hampaiden kannalta. MUTTA jokainen tyylillään!! :attn:

Pukeudutaan ulos nukkumista varten... Body,sukkahousut,kyrpämyssy :D ,tumput+sukat (äp-pakkauksen) ja vanuhaalari. Tämä paketoidaan makuupussin sisälle. (joskus auki joskus kiinni)
Meillä ollaan niin kuumekallee että mulla oli viimeyönä makkarissa kylmä kun toiset tyytyväisenä mölisi (unissaan) kattotuulettimen alla! (Hyrr).
Yöllä vaatetta on noilla kuitenkin karsali-asut (juu,kirjoitin oiken) ja mulla nahka :D

Joku taas kirjoitti että ei oo sitä omaa aikaa :eek: mitä se on? Mulla on aina toinen matkassa mukana ja suunnittelen menoni aina niin että isukin on helppoo olla lasten kanssa kotona kun ne nukkuu :ashamed: (nyt mä taas oon katkera kun toiset pääsee ja mä en) :D Ehkä sitten kun meen töihin... Josta aasin silta seuraavaan...

Mun ukkoni on töissä paperitehtaalla :/ Nyt näyttää tosi heikolta tuon ammatin tulevaisuus ja siksipä meillä hitsataan ukon kanssa kiinni :kieh:
Toinen murehtii jo nyt ensi kesää ja mä inhoan tuommoista etukäteen märinää, ja ja ja niih, mä oon kotona! Ei sekään varmaan ukon ressiä helpota että "makaan" kotona lasten kanssa :( Noh, "hyvä" että muutkin hioo sitä timanttia välillä B)

Meillä touhutaan vaikka ja mitä noitten kakrujen kanssa mutta nyt en uskalla laittaa mitään merkittävää ylös koska se ei kumminkaan kelpaa enää kun sen täällä julkaisen :D (ai mitenkä niin tuli kammo :LOL: )

:attn: Tissittelyn lopettajat muistakaa että silloin tulee olemaan kamalaa kun hormoonit "palautuvat" normeihin takaisin, silloin ei ymmärrä että se voi johtua niistä hormooneista. Se oli kamalaa aikaa :/

Mä lopetan nyt kun tuli niin kamalasti taas "asiaa" ja vaan minä minä minä eikä kukaan muu :D
Mamitzu & Murina :D (maanantaina 5kk!!!!!!!!)
 
Ai niin, pakahduttavista onnen tunteista: en tiedä missä asennossa olla, kun sydän on pakahtua rakkaudesta tuota pientä kohtaan. Tulimme äsken ulkoa ja ryhdyin ruokkimaan nuorta herraa, hän tyytyväisenä tarrasi varustukseen kiinni ja veti pari imua, sitten kääntyi katsomaan äitiä silmiin ja leperteli mammalle suloisella pienellä äänellä ja hymyili lopuksi, ihan kuin kiitoksesi :heart: :heart: :heart: :heart: On se vaan niin ihana! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Vesi joku kehui (Tiivari :ashamed: ) en muista tarkkaan. Antavansa lapselle jo vettä ruokailun yhteydessä... Mä en anna vettä ollenkaan vaan annan vain maitoa :ashamed: Esikoinenkin saa vielä pääsääntöisesti maitoa, vähempi mehuja ja limuja. Musta vaan tuntuu paremmalta saada sitä maitoa luuston ja hampaiden kannalta. MUTTA jokainen tyylillään!! :attn:
Meillä kanssa ruokailun yhteydessä on juomana maitoa, myös esikoisella. Hampaat ja luusto tarvii sitä maitoa. Vesi on meillä janojuomana. Neuvolan ohjeistus on ainakin tuo täällä päin ja samanlaisen kotikasvatuksenkin oon saanu. Tosin itse en maitoa juo,kun ei pakki kestä, mutta tosiaan jokainen tyylillään.

Omasta ajasta, mä olen sen verran itsekäs ollu esikoisen syntymästä lähtien,että mä otan sitä aikaa. Mulla on oikeus myös omaan elämäänkin ja omiin harrastuksiin, ei ole äitiydestä pois ja en koe siitä mitään huonoa omaa tuntoa. Onneks mun mieheni myös ymmärtää,että mä olen muutakin kuin hänen lastensa äiti tai kodinhoitaja.

Jaaha,esikoisen hakuun...
 
Se olen minä joka antaa lounaan jälkeen vettä. tuo pikku herra kun ei huoli silloin maitoa (monta kertaa on se asia todistettu ) mutta Jostain syystä päivällisen jälkeen kelpaa maito. Mutta kuten kaikki sanoo jokainen tyylillään ja tää tyyli sopii meille =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalis:
Se olen minä joka antaa lounaan jälkeen vettä. tuo pikku herra kun ei huoli silloin maitoa (monta kertaa on se asia todistettu ) mutta Jostain syystä päivällisen jälkeen kelpaa maito. Mutta kuten kaikki sanoo jokainen tyylillään ja tää tyyli sopii meille =)
Juu vettä tosiaan annetaan täälläkin. Ja nimenomaan hampaiden takia :D Eli huuhdotaan suu kunnolla ruuan jälkeen, jotta ei tulisi niitä reikiä kun hampaat puhkeaa. Maitoa vauva saa vuorokaudessa kuitenkin riittävä määrän luuston rakentamiseksi (min. 7dl).
 
Vedestä Aion antaa sitten kun soseet alotetaan, niin soseiden kyytipoikana vettä ja tissittelyt sitten päälle (tai alkuun oikeastaan toisinpäin, ensin tissi ja sitten makuannokset). Tääkin homma on vähän eri asia tissi- ja korvikevauvoilla. Tietysti sitten isompana ruokajuomaksi maito, mutta siihen nyt on vielä niin pitkä aika... :) Mä kun jotenkin pidän korvikettakin eri asiana kuin lehmänmaito, jota sitten juodaan ruokajuomana.
 
Hitsi että tuntuu että ootte kaikki ihan jotenkin erilaisia kun minä ja meidän pieni perhe :D Tosin eihä se mikään ihme oo, eri ihmisiä ku ollaan :D Mut jotenkin en sen takia keksi ikinä mitään kirjotettavaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Hitsi että tuntuu että ootte kaikki ihan jotenkin erilaisia kun minä ja meidän pieni perhe :D Tosin eihä se mikään ihme oo, eri ihmisiä ku ollaan :D Mut jotenkin en sen takia keksi ikinä mitään kirjotettavaa..
Eipä kai sillä mitään väliä. Kirjoita asioista niin kuin te ne teette/näette. Ei kaikkien tarvikaan ajatella asioista samalla tavalla. Voidaan oppia toisiltamme sitten jotain :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Hitsi että tuntuu että ootte kaikki ihan jotenkin erilaisia kun minä ja meidän pieni perhe :D Tosin eihä se mikään ihme oo, eri ihmisiä ku ollaan :D Mut jotenkin en sen takia keksi ikinä mitään kirjotettavaa..
Kerrot sitten siitä teidän pienen perheen arjesta, sopiihan meitä sakkiin monenlaisia ja erilaisuus on vaan rikkautta, eiks niin?

 

Yhteistyössä