**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Missäs ihmeessä muuten Ammu on?? :attn:

Sitä minäkin ihmettelen! :eek:
Ammuuuu?!?, huhuu?

Toinen yö putkeen hyvin! Meni 20 nukkumaan, ekan kerran herättiin 3.30 kun näki painajaista (kai) ja pärähti täysillä itkemäään.. huikkasin sit pojan isälle et anna ruoka samalla. Itku ei sit loppunutkaan vaan ylty entisestään, ja meni ihan hysteeriseks. Menin sit olkkariin kattomaan, josko mies tarttis apua, ja karjas mulle "MITÄ?" kun tulin viereen (vihanen kun ei onnistunut) ja yritti syöttää karjuvaa poikaa. Iski sit vauvan mulle, ja heti rauhottu :( Nyt on iskällä vähän mieli maassa, toinen kerta 2 pvä sisällä kun poika ei rauhotu iskällä ja rauhottuu samantien kun mun syliin pääsee. Iskä kyllä hoitaa paljonkin ja on kaiken kotonaoloajan ns. läsnä, eli ei luulis vieroksuvankaan.. Syötin sit pojan ja pistin nukkumaan, seuraavan kerran heräskin 7.40 :eek:

En toivo mitään (Mamitzu ;)) tuleviin öihin, yks yö kerrallaan. Nyt ollaan tyytyväisiä. Mies sanokin tossa että heittää Tuttelilla vesilintua, kun tuo HYPO näyttää tekevän meille eri jätkän samantien.. katellaan nyt vielä :)

Meilläkin oli eilen illalla kakka kateissa, poika ihan tulipunaisena karju ja pinnisti sylissä ja ihan kipuitki kun ei vaan tullut. Syötin muutaman lusikallisen luumua ja kävin vielä kuumemittarillakin sörkkimässä = ei mitään :( Rauhottu sit kun söi loput vellistä ja pistettiin nukkumaan.. Tänään aamulla tulikin sitten superkakat.

Meillä näyttää toi peruna pistävän HETI vatsan kovalle :(
 
Heips! :wave:

Juu, täälläkin mennään pelkällä tissillä :wave: Siksipä en ookaan nyt hirveesti kirjoitellut, kun jotenkin välillä ottaa aivoon nää tissi/korvike/velli/sose-keskustelut... Siis ihan yleisesti, en tarkoita mitään täällä käytyä keskustelua ;)

Jahas ja taas jäi tähän :wave:
 
Leikkimisestä Aika paljon Sofia on joko puuhamatolla tai sitten muuten köllöttelee lattialla tai sohvalla lelujen kanssa. Niitä sitten yhdessä ihastellaan ja maistellaan (lähinnä Sofia :D ) Kirjoja lueskellaan. Ja tykkää kun vedetään lattialta makuulta istumaan syliin ja ylös ja täristetään hiukan (huiiiiiii). Suosikki on myös leikki "Iskä tulee", eli iskä lähestyy vauvaa sanoen Iskä tulee, iskä tulee ja sitten päristellään masua. Se naurattaa kovasti. :D Eli aika halvat on huvit vielä.
 
leikkimisestä: Mä olen kai tosi huono äiti kun en leiki vauvan kans mitenkään erityisemmin. Vasta sitten kun sitteristä tai leikkimatolta alkaa kuulua kätinää niin menen hänen seuraksi. varsinkin iltaisin pitää viihdyttää erinäisin keinoin.... Heilutella, kutitella, päryytellä, antaa lelua jne... Itsekseen hän ei puolta tuntia pidempään koskaan viihdy.

Emma vissiin on ainoa täältä joka ei naura ääneen. Kovasti hymyilee ja jokeltaa mut ääneen ei kikattele vaikka äiti kuin yrittää.

Meillä myös tarjoillaan vain ja ainostaa tissimaitoa. Illalla vähän korviketta lisäksi.

Mää uskallaudun hehkuttamaan.... -Emma nukkunut yhdeksän tuntia putkeen kahtena yönä!! Uskomatonta!!! =)
 
Viljami heräs unilta ja tein löydön...jätkä aivan täys sellast neulankärjen ja pikkase isompaa näppyy :eek:
Soitin terv.keskuksee ja hoitajalle sain ajan puol kolmeks.

Eile ihmeteltii tytön kaa ku sil ol käsis samanmoisii näppyi...kuulemma kutiavat et tänää koulun jälkee käydää niit hoitsulle näyttääs,ei tarvii enää.
Tytöl ol la kova kuume ja sen jälkee noi näpyt tulleet...Viljamil ol kuumetta ma ja nyt noit näppyi. Oiskohan jotai rokkoo??? No se varmaa selvii siel terkkulassa.

Sit hehkutust...oma luumusose tuntuu auttavan,sai jätkä jo pikkase tehneeks kakkaa :D Jospa se ummetus alkas purkaantuu pikkuhljaa!

urs ja Viljami 2pvää vajaa 5kk
 
Heippa!
Hirveen harvoin mäkin nykyään käyn täällä kommentoimassa...Luen kyllä melkein joka päivä jutut,mut en vaan jaksa aina kirjottaa mitään... :ashamed:
Stoppis meilläkin mennään edelleen pelkällä tissillä,mut jos nää yöt ei rupee rauhottuu,niin laitan soseet kehiin.
Vaikkakin meidän neiti on öisin enemmän seuran kun ruoan kipee.Kiva pikku yöeläin :D

Leikkimisestä: Meillä neiti leikkii yksinään leluilla,välillä huutelen jotain väliin ja laitan uusia leluja nenän eteen,mutta oon aika huono leikittää tyttöä.Tuntuu viihtyvän hyvin lelujen kanssa...Ainakin välillä :)

Ursulainen:Kuulostaa vauvarokolta...Eka korkea kuume ja sit kun kuume loppuu,niin ilmestyy näpyt.

Olikohan mulla muuta...Ei nyt muista :/

Bamse ja Leona 4,5kk
 
Ursulainen Onko pojalla pelkästään raajoissa näppyjä?Enterorokko ilmestyy pelkästään raajoihin ja näyttää vähän vesirokolta...
Meillä oli pojalla vuosi sitten.Joillekin saattaa tulla jopa suuhun rakkoja,ja siitä käytetäänkin nimitystä suu ja sorkkatauti :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
tuo kuulostais vähä enterorokolta jota nyt on kuulema paljon liikkeellä varsinkin päiväkodeissa....toivottavasti ei kauheesti kutiais ja vaivais vaavelia :|
Enterorokkoo kyl täs oon itekkii miettiny(googletin lastenrokko)i ku en vauvarokoks usko kert isosiskolkii moist näppyy.
Anoppi sano et häne työpaikas..on koulussa töis...on ollu enterorokkoo ja ollaa kyl anoppii/mummoo nähty.

Täytyy vaa saada jokin diagnoosi ku ollaa siin rokotustutkimukses ja siihe kuuluvaan pväkirjaan täytyy merkitä kaikki taudit ja oireet.
 
:wave:

Meilläkin mennään pelkillä daisareilla edelleen, yhden lusikallisen on saanu sosetta maistaa :snotty:

Vitsit mulla oli niin hyvä kirpparikierros eilen, löysin aivan ihkuja vaatteita tytölle ja kasan leluja. Toinen kasa tulee tänään postista :ashamed:

Meillä käännyttiin äsken mahalleen, mutta siihen se sit jäi tönöttään käsi mahan alla jumissa :D

Meillä tyttö osaa leikkiä yksinään ihan hyvin, joskus tunninkin tossa höpöttelee ja heiluttelee lelujaan. Ihan ykkösjuttu on nyt semmonen pehmeä, rapiseva kirja, se on kiva pistää suuhun ja levittää naaman päälle ja huudella sitten siellä alla :D Ja tosiaan sen leikkimatto on tässä tietokoneen takana, että ihan vieressä oon koko ajan ja kommentoin sen jorinoita :D
Joskus sitten kattellaan sylissä kirjoja tai telkkaria, ihastellaan omaa kuvaa peilistä ja sit tietty nää tyypillisen kutitusleikit ja mahan pärryyttämiset.

Ei Elsakaan vielä ääneen naura, kun joskus tosi harvoin, ja yleensä sillon kun kutittaa mahaa. Muuten se on vaan semmosta kiljahtelua ja suupielet on korvissa saakka.

Hitto mua pelottaa, että likka tulee kipeeks. Ukko tossa valitteli äsken oloaan, että on varmaan flussa tulossa. Voi nyt perk... |O


 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Ursulainen Onko pojalla pelkästään raajoissa näppyjä?Enterorokko ilmestyy pelkästään raajoihin ja näyttää vähän vesirokolta...
Meillä oli pojalla vuosi sitten.Joillekin saattaa tulla jopa suuhun rakkoja,ja siitä käytetäänkin nimitystä suu ja sorkkatauti :D
Miust sil o niit näppyi myös seläs ja mahaskii...jalkaterissä ja käsivarsissa eniten
Tytöl ei kyl oo ku käsissä...tai eilen oli.
 
No hyvä, etten ole yksinäinen daisarihirmu :LOL:

MP:n tytön leikit kuulostavat hyvin tutuilta, meilläkin suosikkihommaa on mennä pehmokirjan alle. Joskus tosin suuttuu, kun ei tajua ottaa sitä pois päästään :LOL: Meillä käännytään edelleen myös sillä tavalla, ettei se käsi oikein löydä vielä tietään pois sieltä masun alta. No kaikki aikanaan.

Liikkeissä kun meillä ei olla niin kovin edistyneitä, niin "puhetta" ja naurua on kyllä riittänyt pitkät tovit.

Miten teidän vauva on reagoinut kellojen siirtoon? Meillä herätään kukonlaulun aikaan ja ekat päikkäritkin on parhaimmillaan aiemmin kuin ennen on edes herätty :headwall:

Ollaankohan me H-emo tietämättämme samassa jumpassa... =)
 
Aina kun yritän vähentää imetystä, niin maito tuntuu nousevan kohinalla uudelleen. Tietysti kun imetysvälit pitenee niin maidon määrä on runsaampi seuraavalla kerralla..
miten sitä ylipäätään voi lopettaa koko imetystä kun heti kun väli on jotain 6 h tai enemmän, alkaa rinnat olla kivikovat ja arat..?? :whistle:
Tarkoitus olisi lopetella tämän vuoden puolella, vuoden alusta alkaa laihdutusurakka.

Pojalla olisi sitten tämä ja huominen päivä aikaa oppia kääntymään ja antaa sen härnäävän hampaan puhjeta läpi jos siskoonsa tulee.. on huomenna 4 kk ja 3vko, annetaan viikko anteeksi kun syntyi viikkoa aiemmin kuin LA.. ;)
Jos pojan kääntää kyljelleen, niin on jo osannut siitä kääntyä reilun viikon itse mahalleen, mutta selältään ei ole vielä itse tehnyt koko kiekkaa.

Ei täälläkään poika naureskele ellei asioikseen naurata.. hymyilee ja hirnuu, kiljahtelee ja juttelee aika paljon mutta mies naurattaa juuri vatsasta ja leuan (leukojen) alta.
Ehkä poika keskittyy enemmän kielelliseen viestintään kuin liikkumiseen.. eikös ne kaksoset ole niitä sanaseppoja..?
Ja musiikin ystävä tuntuu olevan kun tykkää noista musiikkia tuottavista leluistaan soittaa (painaa) samaa biisiä uudestaan ja uudestaan.. :D
Lukemisesta tykätään täälläkin.. poika jaksaa keskittyä ihmeen hyvin ja katsella kuvia kun luen samalla molemmille muksuille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Nyt on iskällä vähän mieli maassa, toinen kerta 2 pvä sisällä kun poika ei rauhotu iskällä ja rauhottuu samantien kun mun syliin pääsee. Iskä kyllä hoitaa paljonkin ja on kaiken kotonaoloajan ns. läsnä, eli ei luulis vieroksuvankaan.. Syötin sit pojan ja pistin nukkumaan, seuraavan kerran heräskin 7.40 :eek:

En toivo mitään (Mamitzu ;)) tuleviin öihin, yks yö kerrallaan. Nyt ollaan tyytyväisiä. Mies sanokin tossa että heittää Tuttelilla vesilintua, kun tuo HYPO näyttää tekevän meille eri jätkän samantien.. katellaan nyt vielä :)
(
Mikä on HYPO?
Ja meillä on sama homma, isälleen ei rauhoitu, vaikka joka päivä leikkii ja puuhaa, mutta tosipaikan tullen äidin syli on valitettavasti se paikka johon rauhottuu. Mulle passais että rauhottus isänsäkkin sylissä.
MUTTA meillä menee myös niin, että poika hymyilee ja nauraa lähinnä isälleen, ei minulle. Kai se on kyllästyny kun sama naama päivästä toiseen ja isi joka jaksaa lennättää ja leikkiä töiden jälkeen, ansaitsee kikatukset :xmas:
 
Laitetaanko gallupia pystyyn; MITÄ ISÄINPÄIVÄLAHJAKSI?? Antakaas vinkkejä! Mulle ainakaan ei oo mitää hajua, mitä vois laittaa :whistle: Tää on kuitenkin eka isänpäivä ja haluttas laittaa jotain kivaa....
 
Gallupiin: Aattelin tehdä iskälle kortin (tai ostaa simppelin) johon sit sormiväreil laitetaan pojan käden- ja jalanjälki allekirjoitukseksi :) Aamupala viedän sänkyyn, ja ehkä järkätään sille liput HIFK:n matsiin kaverin kanssa tmv. :)
 
Siel terveyskeskuksen hoitsul käytii....enkä yhtää viisaammaks tullu :kieh:
Mukamas mahdollisesti hikinäppyy...ai jalkateris ja sormissakin!!! ...ne ol pikkase haalistunu eikä nii selvät ku sillo het alussa.
Kuitenkaa en tuoho hikinäppyteoriaan usko...sit viel paasas kui kylvys täytyy käyttää öljyy,nooo yhtää vauvaahan en oo ikuna hoitanu :whistle:

Juttelin sen rokotustutkimusklinikan hoitsun kaa ja sano et jos viel huomen sitä näppyy nii voin myös heidän lääkärille mennä tai soittaa.
Sen mielestäkii ol outoo.
Sit viel et onko muka mei 10v tytölkii käsivarsis/kämmenseläs hikinäppyy :headwall:
 

Yhteistyössä