**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Nyt poika syliin,syöttötuolissa istuu ihan väsy pikkumies :heart:
Mitä!? Joko muillakin istutaan syöttötuolissa?? :eek:
Ei meillä istuta syöttötuolissa, vaikka kovasti istumaan sylissä punnertaakin. Ehkä kuukauden päästä, riippuu miten hyvin pitää ittensä kasassa. Esikko oli about 5kk,kun rupes istumaan selkä tuettuna syöttötuolissa.
Viljami tänään tasan 5kk ja istuu oikein napakasti selkä suorana joten oon uskaltanu tänää olla pienii aikoi syöttötuolissa.
Siitähän se lähtee, esikko rupes jaksamaan aika nopeesti istumaan siinä syöttötuolissa ja muutenkin tietysti ku sai pöydän päässä istua ja lyödä nyrkillä pöytää =) . Meiän junnulla on kuukausi vähemmän ikää kuin teiän Viljamilla, eli 4kk ja pari päivää. Kuukausi on tässä iässä ja kehityksessä on paljon. Meillä kovasti yritetään tuota istumaan nousua harrastaa,mutta en oo vielä pahemmin antanu istua kuin puoli-istuvassa asennossa. Mutta luulenpa,että meillä kans kuukauden päästä ruvetaan tota syöttötuolia käyttämään tai ainakin kokeilemaan.

Ja nyt operaatio lapset nukkumaan käyntiin!!!
 
Vielä tuosta nukuttamisesta. Meillä Sofia vetää raivarit usein sylissä, jos ei tarpeeksi nopeasti syötön jälkeen nosta sänkyyn. Eli kun on tottunut nukahtamaan omassa sängyssä, niin ei halua edes syliin nykyään jäädä nukkumaan.
 
Nukuttamisesta:Me ollaan alusta asti laitettu nukkumaan hereillä ollessa omaan sänkyyn...Esikoisesta kantapään kautta opittu :D
Aika nopeesti oppi nukahtamaan itse.

Nyt katsotaan miten käy...Laitoin tytölle supon,niin jos on korvakipua niin luulis nukkuvan rauhallisemmin.
Esikoinen on Famulla yökylässä,niin ihanaa kun on rauhallista ja helppoa kun jäi yks nukutus välistä :D

Mutta nyt saunaan ja herkkuleipien kimppuun :p

Bamse
 
Bamselle :hug:! Toivottavasti teillä selviää pian,mikä Leonaa vaivaa. On varmasti raskasta.
Ikionnelliselle onnittelut, että teillä nukuttamiset meni niin hienosti. Mä luulen, et meillä oli pojalla jossain muistissa se omaan sänkyyn nukahtamisen taito, koska ei meijän tarvinnu verestää niitä muistoja pojan kanssa kuin pari iltaa, niin alkoi taas sujumaan. Niin ja nyt kun menin tän teille kertomaan, niin kaikki lähtee menee taas puihin! :( Yleensä aina käy niin. Sen takia en viitsi juuri mitään meijän rytmejään pahemmin tänne kirjotella, koska sit ne ei ainakaan pidä enää paikkaansa (just samanlainen fiilis varmaan kuin Mamitzulla). Toisaalta, kaikki rytmit on meil muutenkin taas ihan hakusessa tän kellojen vaihdon jälkeen.

Toivottavasti Elpalla on hauskaa saunoen ja juoruten. Sellanen tekee välillä tosi hyvää. =)

Mä en niinkään kaipaa niiden omien menojen suhteen mitään baarihommia. Mut joskus yksin shoppailemassa käynti, kaverien näkeminen ja joku harrastus (jota ei siis ole) tekis välillä ihmeitä. Pilateksesta oon haaveillu ties kuinka kauan,mutta en oo koskaan saanu aikaiseksi mitään sen suhteen.

Kaupassa käytiin pahimpaan ruuhka-aikaan. Eli 16.30 meil oli treffit miehen kanssa kaupalla ja niin oli muutamalla muullakin! Kauppa oli kuin pistetty täyteen, mutta onneks kassat veti tosi hyvin. Rasmuskin jaksoi kauppareissun ihan hyvin, mies oli se meijän kitisevä osapuoli tällä kertaa. Koko ajan kyseli, et eiköhän vois lähtee jo kotiin. Joo ilman muuta, kyllähän mä koko viikonlopun ostokset ittekseni (Rasmuksen avustamana :LOL: ) ihan helposti kasaan haalin ja vaunuilla kotiin saan. Ei tuota miestä vissiin juuri järjellä ole siunattu! :headwall:
 
Meilläkin muuten istuskellaan aina silloin tällöin syöttötuolissa, kun tuo poika on niin kova harjoittamaan istumista. Pääsääntöisesti meillä kyllä nykyään istumistarkoituksessa käytetään bumboa, mut sitäkin nyt viime aikoina vähemmän. Rasmus on meinaa keksiny, et sitterissä on kiva istua muutenkin kuin syömässä, siinä voi yrittää oikein hyvin haalia varpaita suuhun. Mikä ihme, nehän on varman tosi ihanan makuiset! :LOL: Niin,no syömistähän sekin on, tai ainakin sen yrittämistä.
 
Iltoja, piti ihan ottaa asiakseen lukee kaikki, kun niin hirveesti on tullut tekstiä :)

Leevi kylpee oikeastaan joka ilta, tuo tulpallinen amme on niin helppo tyhjentää, ja vauva kun selvästi nauttiikin siitä, niin mikä minä sitä estämään... :) Nyt ollaan otettu vallan vaahtokylpyjä, poika kun hais jatkuvasti hielle aikasemmin, vaikka kuinka pesi niin nyt ollaan laitettu tuota "top to toe" saippuaa kylpyveteen ja vauva tuoksuu taas aivan fantastiselle :heart: Kuivaa ihoa oli jossain vaiheessa, nakuilu ja kunnon kuivaaminen on auttanut ja tarvittaessa rasvaus, mutta en ole tuohon kylvyssä käymiseen sitä yhdistänyt.

I-P lahjasta en uskalla sanoa mitään kun täälläkin saatetaan lukea ;)
Ajatuksissa on kuitenkin parikin juttua. Pitäisi kyllä olla sillä periaatteella että "pojalta isälle" mutta kai sitä nyt voi ekana isänpäivänä vähän äitikin auttaa...
Inhottaa vaan kun selvästi toista harmittaa kun sattuu just sille päivälle 9 tunnin iltavuoro...noh, onhan siinä aamu aikaa.

Huh, alkaa pikkuhiljaa selkiämään tää hammas-tilanne, somasti pullottelee kuitenkin tuo "vampyyrinhammas", ja toiseltakin puolelta vähän. Vaikka kyllähä näitä tilanteita tulee sitä mukaa kuin hampaitakin, kyllähän tän kestää.. Nyt (edelleenkin), kun tietää, mikä on hätänä.

Mitä? Käydä yksin ulkona? :eek: Mitä se on? No ei, pääseehän sitä lprssä mut eheeei meillä kotona. Ei auta natina, ei kitinä, ei valitus, ei komennus, ei pyytäminen. Tai no nyt piiiiiikkuhiljaa aletaan näyttää vihreää valoa mutta saas nähdä... siis ei vaan v***u voi tajuta, miten voi olla noin hermona vielä näin pitkän ajan jälkeen siitä että jäisi vauvan kanssa kahden. Aina löytyy jotain tekosyitä, miksei muka voi. Alkaa jo v*tuttaa ihan silläkin kun ihmiset sit kyselee "ai mikset voi jättää muka isälleen?". Ala siinä sit selittämään. No en kyllä ala :D

Hyi, telkkarista tulee manaaja... taidan kömpiä peiton alle turvaan.

Ai niin, ja meillä tänään naurettiin muuten ihan kauheasti tuossa ennen kylpyynmenoa, ihana kuunnella pikkuisen röhötystä :heart: :heart: :heart:

Tässä vielä kuva, uusimmasta päästä muttei ihan tältä päivältä:
Suloisin leeviläinen :heart:
 
Olipas juttua..

Elppa joo, vähä näyttäs et on mein likka saanu vanhempiensa unen lahjat, mut eiköhä tää huomiseen mennessä käänny päälaellee :LOL:

Malehalta piti kysyä et miulta kyl meni jotenkin ohi se et ootte sopinu miehen kanssa ettette lahjoja ostele yms, mut silti ostat ja viet viel aamupalan sänkyyn ja kakkua ja kaikkee :D Mikä miulta meni nyt ohi :D

Isänpäivälahjasta koitetaan tytön kanssa väsätä joku kortti :heart:

Viihteelle yms
meil ei ole miehen kanssa ollenkaa mitää ihan omia menoja, ja meistä kummastaki se ois tosi outoa :D yhessä mennään kavereiden kanssa, tai lähinnä kaverit käy meillä. En tiiä oonko koskaan käyny ilman miestä edes baarissa, tuo kyl on ollu kerran työporukan kanssa saunaillassa sillon ku olin raskaana. Vaikee edes kuvitella et liikkusin ilman miestä, ja hän ei halua liikkua ilman minua. Tosin tottakai jos hermot meinaa toiseen mennä niin sillo on pieni kävelyretki tossa mein pusikossa ihan paikallaan :LOL:

sosiaalisista kontakteista
eipä niitä oikein oo, siis irl ja arkisin, viikonloppuna käyään sukulaisissa ja kaveri käy naapurikaupungeista kahvilla iltasella. Neljän seinän sisällä istutaan ja kaupassa käydään max kaks kertaa viikko. Neuvolat ja semmoset on kyl piristystä arkeen. :)

Mp:lle voimia, inhottava juttu kyl, miulla laitettiin kans katetri synnytyksessä ennen ponnistusta (tosin ihan turhaan, kuten sanoinkin niille, mutta eivät uskoneet :LOL: ) eikä tuntunut kun just vähän epämukavalta, sitäkin siis ite perlkäsin ihan turhaan -_-

kylvetys meillä on kahesti viikossa, tai tarpeen mukaan, Aliisan iho pysyy parhaimpana jos ei vedellä lutrailla, vanhempiinsa siinäki tullu
:D

syöttötuolijuttua
vastaha mie ihmettelin vissii viikko pari sitten et saako noi istua vai ei ja muistaakseni aika jyrkän ein sain takasin (paitsi sylissä ) Onha siinä syöttötuolissa tietty selkänoja jne, mut en oo ajatellu et mitää 4 tai välttämättä ees 5kuukautista siin vois istuttaa :D No oppia ikä kaikki ;)
 
Huomenta...ihanaa ku sai nukkuu kuuteen =)
Syöttötuolista viel Meillä ku Viljami istuu selkäsuorana siin jopa niin ettei nojaa joten uskoisin että on aika valmis pienii aikoi siin olemaan.

Ulkonakäynneistä/vapaa illoista Harvemmin päästään miehen kans yhessä minnekkään...just ja just ehkä kerran tai 2kertaa vuoteen ku ei noit lapsen vahtei oikee oo joten ain käydään niin et toinen lasten kaa kotosalla.
Sitte ku mies viel reissutöis...ja varmast sillotällö ukkojen kaa vkolkii käy jossai nii pääsen mukamas useemmi liikenteeseen ku mies elikkä jää useemmi noide isoje muksuje kaa kotii . Siis tää sillo enne Viljamii :D
Kerran kk:dessa pyrin lähtee itekseen...nyt siis Viljami mukana Imatralle vkonlopun viettoon niin että isäntä isompien lasten kaa kotona.

Olpas sepustus,mut jos joku vaik jotai ymmärs :LOL:

urs ja Viljami 5kk 1pvä
 
menhit: Tarkoitin ettemme osta mitään kalliita lahjoja. Tottakai muistamme toisiamme jollain tapaa. Mulle riittää vallan mainiosti jos saan vaikka kukan tai suklaata. (siis äitienpäivälahjaksi) Mies ostaa aina merkkipäivinä mulle kalliita koruja, kelloja, lahjakortteja jne... (en todellakaan vaadi!!) siks sanoin hänelle ettei muisteta mitenkään erikoisemmin näitä isien ja äitienpäiviä. Minäkään en osta mitään isompaa isäinpäivälahjaksi jotta hänellä ei tule "paineita" ostaa sitten minulle....

Juu, jotkut ne osaa nukuttaa lapsensa omaan sänkyyn!!! Hienoa!!! Osaisinpa minäkin!!!! Mä olen huono ja en saa lastani nukahtamaan omaan sänkyyn!!! En raski jättää häntä sänkyynsä huutamaan niin Emma siis nukahtaa yöunille joko tissille, syliin tai vaunuihin hyssytellessä. Otan mielelläni vinkkejä vastaan miten hänet sinne omaan sänkyyn saa nukahtamaan ilman isompaa huutoa!!

kylvystä: Meillä käydään kaks kertaa viikossa ammeessa. Laitan muutaman pisaran saippuua sekaan niin lähtee paremmin hajut veks...

Emma sai tänään eka kertaa lusikallisen pottua. Ihan mielissään mutusteli sitä. Ensin irvisti mut sitte naposteli tyytyväisenä. Sekotin pamiksella potun ja korviketta. kai sitä voi syöttää vielä huomenna? Siis säilyyhän se huomiseen?
Aloitan ihan vaan teelusikallisesta ja jatkossakin saa vähän vaan maistella. Ei olisi vielä kiirettä tuon suhteen kun maitokin riittää mut aloittelen totuttelemaan hyvissä ajoin.... Ihan huvikseni =)

Emma 4kk 6 päivää.
... Hui, iso tyttö!! :heart:
 

Yhteistyössä