**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Viihteellä käymisestä: meillä myös niin, että molemmat menee yhtälailla. En hyväksyisi sitä, että mä istuisin lapsen kanssa aina kotona kun mies liipastaisi. Nou, nou! |O Sofia onkin tottunut siihen, että pärjää yhtä hyvin iskän kanssa. Eli ei ole huono mieli lähteä joskus tuulettumaan. Vauvan syntymän myötä luonnollisesti on menot kuitenkin vähentyneet molemmilla huomattavasti. Mutta kyllä mulla on vielä ennen joulua tiedossa mm. Lauri Tähkän konsertti, Popedan keikka, Uima-allasbileet ja teatteria :whistle:
Poor, poor mother.... :LOL:
 
Pyykkivuori odottaa... mutta odottakoon vielä hetken :D

Kylvyssä Taavi käy noin 2 krt viikossa, ei viitsi enempää kun on atoopikkoja perheesä (minä ja tyttö). En myöskään laita mitään öljyjä tai rasvoja, koska sillä tavalla vain opettaa ihon kaipaamaan sitä rasvaa aina = aina rasvattava tulevaisuudessakin. Taavilla on iho onneksi ollut hyvä :) Alkuun käytiin joskus suihkussakin, mutta se jäi sit siihen, kun yks kerta olikin ihan säikky suihkussa :( , niin sitten ei olla enää "uskallettukaan" kokeilla. Onhan tuo vähän painava kylvetettävä kun ei ole kylpytukea... Helpottaa sitten kun osaa istua :)

Isänpäivälahja ostin Carlsonilta hulluilta päiviltä matalan Muumipappa lautasen (niitähän ei enää valmisteta) ja siihen ostan kaveriksi Muumipappa mukin. Esikoinen varmaan jotain tekee koulussa sitten myös. Ja ehkä suklaatia kaveriksi, meidän isi on namimärsy :heart: Maleha meillä taas on niin päin, että ei osteta toisillemme ollenkaan synttäri tai joululahjoja, isän- ja äitienpäiväksi jotain pientä. Ja tää ihan vaan siksi ettei tule turhaa sälää - kumpikin saa itelleen ostaa mitä haluaa :D

Omista menoista ootte puhuneet... mulla ei ole tällä hetkellä mitään harrastustakaan eikä muitakaan menoja mihin en ainakin Taavia ottaisi. Enkä silleen ole kaivannutkaan. Ryyppäämistä en enää harrasta ollenkaan, sitä lajia oli varsin riittävästi nuorempana. Eikä baariin taas kiinnosta lähteä katsomaan sitä toisten örvellystä... Ihan kiva olisi käydä joskus kaverin kanssa syömässä, mutta hyvin harvoin moista tapahtuu.

Eipä mullakaan pahemmin ole noita live-kontakteja, kun me on viime vuosina aika paljon muutettu opiskelujen ja työn perässä... Yksi hyvä ja vanha kaveri on täällä, mutta ei kovin usein nähdä, kun asutaan eri puolilla kylää ja mulla ei oo korttia jne. :/ Puistoissa ei äitejä näy, pp-hoitajia kylläkin. Seurakunnan kerhoihin en tykkää lähteä kuuntelemaan sanaa... Että kiva kun netissä on porukkaa :D :wave:

Jahas, pyykkivuori saa edelleen jäädä odottamaan, kun ruokakin pitis laittaa... :whistle: MEillä syödään tänään kana-nuudeli-keittoa :p

 
Täällä iskä ilmoitti, että äiti vois tänään käydä jossain moikkamassa kavereita tai piipahtamassa ulkona, vähän tuulettumassa raskaan viikon jälkeen.
Eipä löytynyt seuraa muutaman tekstiviestin jälkeen, pah! Tylsää..
 
MP.. :hug:
ottaisin varmaan sen rauhoittavan niin se kokemus menee varmaan enemmän "siinä sivussa" jos noin laimeasti voi asian ilmaista.

Nukuttamisesta.. poika on vellittelyn aloituksen jälkeen eli n. 2 kk kohta nukahtanut itsekseen useimmiten pinnikseen, aika harvoin vaatii enää tissiä nukahtaekseen, ja jos vaatii, siirretään sitten tissittelyn jälkeen pinnikseen nukahtamaan.. tuttiakaan ei syö mutta hyvin näyttää suu käyvän ilman mitään.. ei ole onneksi mitään mitä tiputtaa.. :D
Rutiinithan ne luo sitä turvallisuuden tunnetta lapsille, tosin meillä tuntuu aina rytmi muuttuvan kun mies kotona.. :whistle:

Poikaa mies kylvettää 2 krt/vko.. olishan se kiva iltarutiini kylvettää joka ilta mutta iho on aika kuiva vaikka on öljyä kylpyvedessä.

Isänpäivälahjaa ei osteta kun istun par'aikaa sen päällä.. :D
Suostutin miehen ettei osteta toisillemme lahjoja vaan ostetaan yhteinen lahja eli hierova istuin.

Omia menoja silloin tälloin kauppareissut.. :D
Aikoinaan on tullut ihan tarpeeksi käytyä baareissa joten enää ei baari-illat innosta.. viimeksi olen käynyt 2005. :eek:
Elpan viestistä tuli mieleen että mies jaksoi alkuun ehdotella että soita sille ja sille ja menkää baariin mutta parhaiten rentoudun kun suljen makkarin oven ja katson omia sarjoja / luen. =)
 
Ihanaa, vihdoinkin aikaa tulla koneelle. Miehellä oli extemporee vapaapäivä ja meiän pasmat meni ihan sekaisin. Ihanaa siis tietysti että sillä on mahdollisuus noihin extemporee vapareihin,mut mun ja lasten,siis esikon, rutiinit menee aina jotenkin ihan raiteiltaan...No,pääsinpä yksin kauppaan, vesijuoksemassakin ja lenkilläkin on tullu käytyy, eli oikeastaan mulla on ollu vapari :LOL: .

Kylvetyksestä: Meillä kylvetään 1-3krt viikossa riippuen ihon kunnosta, jos on hirveen kuiva iho niin sitten max 2 krt viikossa. Meillä junnu tykkää ihan hirveesti vedessä polskimisesta. Itsekin on ihan märkä ku sieltä lähdetään pois.

Isänpäivälähjasta...ei oo hajuakaan. Esikko nyt ainakin jotain askartelee pk:ssa. Mä oon lähinnä miettiny jo noita joululahjoja...

Vielä omista menoista, meillä minä oikeastaan käytän oman aikani harrastusten ja koulun parissa, ukko sitte käy välillä kavereidensa kanssa kaljalla tai pelaamassa pokeria. Ulkona tuulettumassa me yleensä käydään yhdessä,tosin ei kovin usein. Silloin tällöin istutaan iltaa muiden lapsiperhekavereiden kanssa saunoen. Lapsilla on seuraa toisistaan ja ne väsyttävät toinen toistaan niin isillä ja äidilläkin on paljon helpompaa ja aikaa jutella ystäviensä kanssa...ja ehkä jopa aikaa nauttia muutama olut.

 
Niin ja nukuttamisesta vielä...Meillä ei varsinaisesti nukuteta. Vauva viedään iltavellin jälkeen sänkyyn pusujen ja hyvän yön toivotusten kera ja sinne se nukahtaa itsestään. Näin on tehty kans laitokselta asti ja samoin tein esikoisen kanssa. Hyväksi keinoksi olen todennu, ei pompi esikoinen meiän sänkyyn ja ei oo tarvinnu pahemmin nukutella isompanakaan.
 
MP :hug: Kyllä te selviätte, molemmat
Bamse :hug: ihan tulee edellisen lapsen vauva-aika mieleen, kun korvia sairastettiin urakalla, toivottavasti syy löytyy ja jos se on korvissa, ei äidy kierteeksi asti.
Ketäs muita piti halailla??? Öööö... Varmuuden vuoks kimppa :hug: , siitä ottakoon, kuka kokee tarvitsevansa.

Omasta ajasta, kuppiloissa käymisestä en piittaa, mulle omaa aikaa on vaik se, että pääsen yksin asioille tai ostoksille, niin ku vaik tänään. Ostin itelle talvitakin ja oon niin happy!!!! Se oli nimittäin jo viime talvena hankintalistalla, enkä löytänyt mieleistä. Nyt löysin, vähän hintava oli (näin kotiäidin budjettiin, mutta kerranhan se vaan....).

Isänpäivälahjat lapset hoitaa itse. Eli riittää, kun keitän kahvit.

Kylvyssä/suihkussa käydään tarpeen mukaan, nyt on käyty useampana iltana peräkkäinkin, kun pulauttelua on niin kovin ja koko tyttö haiskahtaa puklulta, mut vähintään se 2 kertaa/viikko.

 
Ihana kaveri soitti takas, ja kysyi että mitä hommaan tänään: haluanko mennä sen luokse syömään ja saunomaan (asuu 3km päässä). TOTTAKAI! Eli jahka mies kotiutuu, niin pakkaan pyyhkeen ja siiderin ja lähden juoruamaan. 1000 kertaa parempi vaihtoehto.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Niin ja nukuttamisesta vielä...Meillä ei varsinaisesti nukuteta. Vauva viedään iltavellin jälkeen sänkyyn pusujen ja hyvän yön toivotusten kera ja sinne se nukahtaa itsestään. Näin on tehty kans laitokselta asti ja samoin tein esikoisen kanssa. Hyväksi keinoksi olen todennu, ei pompi esikoinen meiän sänkyyn ja ei oo tarvinnu pahemmin nukutella isompanakaan.
Meillä vähän sama, eli tässä asiassa ollaan helpolla päästy. Pari kertaa pitää tuttia käydä laittamassa, mutta muuten nukahtaa itse hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Ihana kaveri soitti takas, ja kysyi että mitä hommaan tänään: haluanko mennä sen luokse syömään ja saunomaan (asuu 3km päässä). TOTTAKAI! Eli jahka mies kotiutuu, niin pakkaan pyyhkeen ja siiderin ja lähden juoruamaan. 1000 kertaa parempi vaihtoehto.
Wow....siistii :D Mitäs tähän nyt vois leuhkii sit vastineeks???? No, se mun uus talvitakki. Niin ... ja päivällä "koeajettiin" meidän uus sohva :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
:attn: Nyt mammat vinkkejä siihen kuinka mä saan ton likan syömään soseita!?!
Ei tuo mässy uppoo millään :headwall: Aina plörisee ja höpisee, syötti kuka tahansa!
Minen keksi enempää kikkoja millä upottaa eväät :(
Meillä auttoi vain äidin sitkeys. Aluksi pisti tiukasti suun kiinni ja tunki kielellään kaiken ulos, mutta ny uppoo. Meiän poitsu on uusien makujen suhteen tosi nirso. Hedelmäsoseet ei meinaa uppoo millään, niistä menee ainoastaan luumusose kunnolla. Porkkanasoseella aloitin ja viikko sen jälkeen otettiin peruna-porkkana niin heti alkoi nirsoilu, vaikka on tottunu pepoon jo vellissä. Jos on vähänkin kiukkuinen eli liian nälkäinen ennen syöntiä niin ei soseen syönnistä ei tuu mitään, sillon menee vaan maito. Meilläkin välillä syöminen on välillä semmoista sirkusta,kun täytyy aina nauraa ja jutella siinä välissä. Kuuluu ilmeisesti tähän ikään myös, mutta kärsivällisyyttä, kyllä se siitä lähtee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Ihana kaveri soitti takas, ja kysyi että mitä hommaan tänään: haluanko mennä sen luokse syömään ja saunomaan (asuu 3km päässä). TOTTAKAI! Eli jahka mies kotiutuu, niin pakkaan pyyhkeen ja siiderin ja lähden juoruamaan. 1000 kertaa parempi vaihtoehto.
Wow....siistii :D Mitäs tähän nyt vois leuhkii sit vastineeks???? No, se mun uus talvitakki. Niin ... ja päivällä "koeajettiin" meidän uus sohva :whistle:
Jaahas, sitä taidetaan sopia niitä sanomisia ;)
 
Onpa tullut paljon juttuu pvän aikan teiltä :D ...luen myöhemmi :ashamed:

Kannatti antaa riisihiutale puuroo luumusoseella...Viljamin tulppa aukesi B)
Joo ja oli ne näpyt jotai tautii..kaverin tytös nyt yli 39 kuumetta ja samanmoisii näppyi käsis ja jaloissa :eek: .Oiskohan vauvarokkoo kuitenkii???
Nyt poika syliin,syöttötuolissa istuu ihan väsy pikkumies :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Nyt poika syliin,syöttötuolissa istuu ihan väsy pikkumies :heart:
Mitä!? Joko muillakin istutaan syöttötuolissa?? :eek:
Ei meillä istuta syöttötuolissa, vaikka kovasti istumaan sylissä punnertaakin. Ehkä kuukauden päästä, riippuu miten hyvin pitää ittensä kasassa. Esikko oli about 5kk,kun rupes istumaan selkä tuettuna syöttötuolissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Nyt poika syliin,syöttötuolissa istuu ihan väsy pikkumies :heart:
Mitä!? Joko muillakin istutaan syöttötuolissa?? :eek:
Ei meillä istuta syöttötuolissa, vaikka kovasti istumaan sylissä punnertaakin. Ehkä kuukauden päästä, riippuu miten hyvin pitää ittensä kasassa. Esikko oli about 5kk,kun rupes istumaan selkä tuettuna syöttötuolissa.
Viljami tänään tasan 5kk ja istuu oikein napakasti selkä suorana joten oon uskaltanu tänää olla pienii aikoi syöttötuolissa.
 
ikionnellinen
UPEETAA, MAHTAVAA!!!! :D :D :D
Nyt hehkutan: tänään siis loppui meilläkin iltakanniskelut. Päätettiin että hereillä sänkyyn ja tassuttelu ja tutin laitto saa riittää. Ja vaan kahesti piti käydä huoneessa, toisella kertaa veti raivarit, nostin kyllä sit syliin mut laitoin rauhoituttuaan sänkyyn hereillä ja sinne lopullisest simahti. Siis aivan mahtavaa! Miksen oo aikasemmin tohon ryhtyny jos noin helpolla menis... :headwall: :headwall: EHkä tää on tyyntä myrskyn eellä, kellohan on vasta puol ysi...

Äkkiä sohvalle miehen viekkuun :heart:
 

Yhteistyössä