**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

MUISTUTUS: Huomenna on pyhämiestenpäivä, kaupat eivät ole auki ;) Aattelin vaan mainita, ettei illalla tuu paniikki, kuten kaikille muillekin, ja joutuu sit vaunujen kanssa jonottamaan ruuhkassa.. välähti meinaan ittelle mieleen just.
 
Me meinattiin kyllä ihan pokkana mennä kauppaan tänään klo 16 jälkeen, kun mies tulee töistä. Tehdään kauppaan suoraan treffit. En mä viitsi sinne kauppaan kaksin Rasmuksen kanssa kaksin lähteä, kun sitä ostettavaa on taas niin paljon. Meille on tulossa vissiin kumpanakin päivänä ruokavieraita. Huoh! Nyt jo pistää stressaa, etenkin kun noissa huomisen vieraisssa on yksi keliakiaa sairastava, niin täytyy ihan pää puhki miettiä mitä sitä sit tekee... Oisko teillä ehdotuksia? Mulle tuli mieleen uunilohi,mut ku meillä syödään sitä melkein aina. :D

Piti vielä kertomani tuosta Rasmuksen pukeutumisesta eilen +5 asteessa. Laitoin pojalle eilen sen äp:n talvihaalarin päälle. Alla oli collegehousut ja pitkähihainen body. Nyt tais olla sopivasti päällä, poika tuntu silleen sopivan lämpöiseltä. Kai se minäkin pikku hiljaa opin. :ashamed:

Eilen kävin ostamassa vaunuihin Ruskovillan lampaan taljan. On sitten lisätakuuta siitä, että poika ei jäädy vaunuissa ihan kuoliaaksi asti. Ostin samalla Ruskovillan kyrpähatun (kiiton Mamitzulle tästä osuvasta ilmauksesta) kokoa 1-2 v. Se 0-1-vuotiaan hattu, kun oli liian pieni tolle mun pikku pallo päälle. Oli Helsingissäkin aikalailla hintaeroja ihan 500 m:n päässä toisistaan sijaitsevissa liikkessä noilla lampaan taljoilla. Ruohonjuuressa maksoi 89? ja Kirjokannassa (mistä siis itse ostin) maksoi 69?.

Tällasta lisä omaa napaa mulle tuli taas mieleen. :ashamed:
 
Nyt tuli lappu sairaalasta :/ Virtsarakon varjoainetutkimus seuraavana, selvitetään onko siellä takaisinvirtausta virtsarakosta munuaisiin.

Nyt pitäis päättää ottaako rauhottavan lääkityksen vai ei. Jos ei niin pääsee heti kotiin kun on valmista, mut jos ottaa rauhottavan niin sit pitää odottaa heräämistä siellä, jossa saattaa mennä monta tuntia.
Tossa lapussa kyllä lukee, että se katetri asetetaan puudutusgeeliä apuna käyttäen, mutta toimenpide saattaa olla epämiellyttävä.
Voi persius sanon minä. On niin paha olla, että tekis mieli vaan itkee :'(
Onneks toi on vasta kuukauden päästä, ehkä mä oon siihen mennessä sisäistäny tän homman, että ehkä se ei siihen kuole :'( :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Oisko teillä ehdotuksia? Mulle tuli mieleen uunilohi,mut ku meillä syödään sitä melkein aina. :D
Meille tulee anoppi, ja aion tehdä tätä: marinoituja kanafileitä, paistan ensin pannulla, sit sekotan purkin sweet&sour- kastiketta ja 2dl kermaa, laitan kanat vuokaan ja kastike+kermamössö päälle, 175 astetta ja 15min uunissa. Keitän basmatiriisit, ja teen kurkku+tomaatti+paprika+ruukkusalaatti- salaatin sivuun. Nopeeta, hyvää ja varmasti kelpaa ;)
 
Huomenta!
En ole aikoihin kirjoitellut, pikaisesti olen lueskellut toki mitä teille kuuluu.
Rebel milläkin nuo ulkopuoliset kontaktit ovat tosi vähissä. Aamulla ryntään lukemaan mitä teille kaikille kuuluu. Missäpäin asustelet? ´

Milla on nyt 4,5kk. Soseita syödään perunaa,porkkanaa ja bataattia. Hedelmäsoseita ja tietty luumua, jotta masu toimisi. Vellejä käytän riisi-maissi ja pepo velliä iltaisin 2dl ennen nukkamamenoa.
Milla nukkuu omassa sängyssä omassa huoneessa. Illalla yöpuku päälle 20-20.30 aikoihin ja iltavelli. Hetki sylitellää ja suukon kera omaan sänkyyn ehdottomasti masulleen. (ei tervitse aloittaa kääntymisrumbaa) hetken Milla tuhisee ja nukahtaa. Yöt tyttö nukkuu yhteen putkeen 11-13 tuntia.
Päivisin meillä ei juurikaan tällä hetkellä nukuta. Muutamat 15-20min torkut saattaa nukkua. Päivät sylitellää, jokeltelee sitterissä tai puklaa lattialla.

Itse opiskelen tässä ohessä ja tuskailen millä ihmeen ajalla teen etätehtävät.
Parisuhde on ylä-ja alamäkeä....tuntuu että otamme yhteen mieheni kanssa joka ikinen päivä toki hyviäkin hetkiä on.
Iso omakotitalo joten kotitöitäkin piisaa ja syksyn ihanuus nuo lehdet :( saa nähdä ehdimmekö koskaan niitä haravoida.

Tällästä meille Millan kanssa kuuluu!

Isohali :hug: kaikille unien kanssa taisteleville!

Tintti ja Milla
 
ikionnellinen
Eilis illasta selvitty, tää päivä alkanut jo paremmalla tuulella :D
Puhuttiin tuossa miehen kanssa et nyt loppuu meilläkin tuo iltasella sängystä nosto, kanniskelu ym sirkus. Ellei siis kurkku suoraa huutoa tule |O . Tassuttelu ja rauhoittelu sänkyyn saanee tässä vaiheessa riittää, ehkä Martta pikkuhiljaa oppii sinnekin nukahtamaan. Meidän iltarutiinit on aika vakiot: n.klo 19 tiivistä yhdessä oloa, leikkiä ja höpöttelyä. Klo 19.30 luetaan iltasatu sylikkäin tai vieretysten maaten. SItten pesut+rasvaukset ja yökkäri päälle. Alakertaan olohuoneeseen tissille, syö niin kauan kuin haluaa ja sit tutti suuhun. JOskus ehtii nukahtaa rinnalle, joskus on sit kanniskeltu :ashamed: :ashamed: :ashamed: Nyt ei enää, vaan suoraan sänkyyn! :attn:

Eilen alkoi meilläkin pottumaistiaiset! Voi että niitä ilmeitä :heart: Otettiin videokuvaa muistoksi.

Nyt pyykkivuoren kimppuun :wave:
 
Tintti-mamma pohjois-helsingissä, radan varressa me asutaan.

Tuo Elpan kanaruoka kuulosti hyvältä. Kysymys kuulukin, että kuinka kauan sä paistat niitä fileitä ensiksi pannulla?

MP:lle :hug: . Ei oo varmaan helppoa päätää mitä tehdä sen tutkimuksen kanssa, mutta onneksi tuli kuitenkin kutsu siihen tutkimukseen.

Laitoin Rasmukselle potut ja porkkanat kiuehumaan. Katotaan, jos tällä kertaa sais jotain muuta kuin liisteriä aikaiseksi! :D
 
Kuinka usein te muuten kylvetätte/suihkutatte vauvojanne? Mä oon siinäkin suhteessa omasta mielestäni laiska. Meillä kylvetään kerran viikossa. Tosin päivittäin kyllä aamusin vaipan vaihdon yhteydessä pesasen pojan kasvot, leuat :LOL: ,kädet ja päivän aikana tietysti tarvittaessa uudestaan.
 
MP iso :hug: Mutta hyvä että tutkitaan,vaikka kivempaahan se olis jos ei tarviis...

Meillä on yhtä helvettiä yöt ja tänään päiväkin...Tänään mennään taas vaihteeks lääkäriin,kun tuo tyttö ei ole kunnossa!Jos korvat on puhtaat,niin mä en tiiä mikä tota vaivaa,mutta terve se ei ole :'(
Lämpöä 37,5 ja itkuinen ja kiukkunen kun ampiainen.
Kuulostaa kamalalta,mut mä jo melkein toivon että sillä olis korvatulehdus,niin löytyis syy ja sais hoidettua toisen kuntoon...

Väsynyt Bamse ja yhtä väsynyt Leona
 
Meillä on kylvetty joka toinen tai kolmas päivä, ja mietinkin että se kylpy ois mahtava iltarutiineihin kun se ihan selvästi väsyttää pientä, mutta tuleekohan siitä ihan rusina jos joka ilta kylvetään... Öljyä kyl lotraan ihan kunnolla mukaan. En ole vielä kokeillut suihkussa käymistä, muutaman viikon päästä jos pääsis saunaan alajakkaralle yhdessä niin se suihku ois helpompi juttu saunan jälkeen.
Meinasin tänään iltasella lähteä yksin prismaan samoilemaan mut tosiaan tuo huominen pyhä saa tietty ihmiset sekoamaan ja se on ku ammuttu täyteen. Pitänee harkita uudelleen.
Ihanaa meille tulee huomenna kylästelemään paljon ihmisiä, siskon miehellä synttärit ja paistetaan makkarat terassilla grillissä :LOL: ja saunotaan päälle. Pakkasta tällä hetkellä -3 :D
perk... pitää alkaa ettimään uus kämppä, vuokra nousee jo kipukynnyksen yli. Ei oikein taida ainakaan äippälomalla olla varaa ottaa lainaa ja laittaa omaa. Ahdistaa kun ei jaksais alkaa siihen muuttorumbaan.
MP :hug: mut katetroitiin epiduraalissa, ei tuntunu kauheelta, oliskohan se puudutusgeeli yhtä tehokas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melodi:
Laitetaanko gallupia pystyyn; MITÄ ISÄINPÄIVÄLAHJAKSI?? Antakaas vinkkejä! Mulle ainakaan ei oo mitää hajua, mitä vois laittaa :whistle: Tää on kuitenkin eka isänpäivä ja haluttas laittaa jotain kivaa....
unohtunut kokonaan.... Nyt on jemmassa kortti (ostettu :ashamed: ) ja kiroileva siili :D Yökkäri asu (ukko ei moisia ole tottunut käyttämään, toivottavasti nyt sitten... ) ja meinasin hommata Bruno Banani tuoksun :p
Leivotaan pätkiskakku ja toivotetaan hyvää työpäivää klo 13.30 :(
 
Meilläkin yöunille nukuttaminen vaatinut voimaa ja hermoja. Rutiinit lähes samanlaiset joka ilta. Ei mitään kummosempia... yökkäri päälle, hassuttelua/jutustelua, valot himmeämmäksi ja tissiä/pulloa. Nukahtaa yleensä syliin tai vaunuihin hyssytellessä. Sit nukkuu vartin ja alkaa kätinä. Taas tissiä, tuttia, hyssyttelyä jne. Ja vartti ja kätisee. Tämä toistuu MONTA kertaa! Mut nyt on tapahtunut jokin IHME! Emma nukahtanut neljänä iltana heti, eikä ole herännyt kertaakaan illan aikana. Nukkunut 7-9 tuntia putkeen!

Teillä muillakin saattaa illat helpottua ihan yhtäkkiä. Toivossa on hyvä elää, eikö totta!?
=)
 
Juu, me osallistutaan myös osingoille pätkiskakun jämille. :p

Tää on ihan kumma päivä. Rasmus kolmatta kertaa päikkäreillä (no joo alkoihan tää päivä ennen kukon laulua) ja muutenkin poika ollu jotenkin silleen vaisu. Kovin hymyileväinen ja nauravainen tuo kyllä oli, kun mun veli tuossa pikaisesti kävi (ensimmäinen mies, jota Rasmus ei vierastanu pitkään aikaan!! :eek: ) :eek: . No, toivottavasti tuo nyt ei kipeeksi olis kuitenkaan tulossa.
Juu, ja mun lapsi on sit vissiin likainenkin,kun luen noita teijän kylpykertoja! :LOL: :LOL: Lapsrukka!

Mä oon nyt tosi ylpee itestäni. En yleensä ikinä ehdi syömään päivän aikana ruokaa. No, nyt on ruoka syöty ja sain juuri itelleni myös kahvikupin nenän eteen. Tässä päivässä on jo toivoo. :D

Mamitzu meillä on myös tuota psoriasista suvussa. Itseasiassa mun äidillä on. Mulla tai mun sisaruksilla ei sitä oo ainakaan vielä näkyny. Yleensä siitä sanotaanki, et se hyppää yleensä sukupolven yli. Mun puolesta se vois päättyä se sen eteneminen meijän suvussa. Mun äidillä on tosiaan erittäin paha psoriasis,niin en todellekaan haluais sen enää tulevan kenellekään.

Kaffesta (ja suklaasta :p ) nauttiva Rebel
 
Olipas tänne ehtiny tulla hurjasti asiaa.. Nyt kun muistais viel mitä piti sanomani..

Noo, lohdunsana ainakin teille joilla nukuttaminen ongelma: Meil illalla nukutus kyl helppoa, salkkareiden mainoskatkolla vaatteet pois ja pimpailua (sen lomassa touhuilua), salkkareiden jälkeen yöpuku&vaippa päälle (tarvittassa siistitään nassua ja käsiä), iltasapuskat (tissiä&puuroa) --> sänkyyn ja sinne jää (joskus saattaa joutuu hyssytteleen) Niin ja rätti mukana pehkussa. MUTTA sitten tää lohtu teille: Meil toi älytön rumba alkaa puolen yön aikaan tai viimestään kahen mais yöllä! En oo viittiny ees puhuu mitään meän öistä enää, kun ne on yhtä helv****ä! :'(

Kylvyssä käydään joka toinen ilta, se on tossa pimpailun tilalla iltasin :) Ja on kyl hyvä unilääke! =)

MP: :hug: * 10

Isänpvlahjaksi: Ei hajuakaan, varmaan aamulla pitkään nukkuminen ja ravintolassa käynti (jonka isukki itte maksaa.. :LOL: ) Ei oikeen varaa ihmeempiin lahjoihin.. :/

Niin ja pitääpä täs vouhottaa: Meil ei tääl rajalla huolta kauppojen auki tai siis kiinni oloista, täällä kun on ympäri vuoden sunnuntaisin kaupat auki ja suomenki pyhinä yleensä joku kauppa ainaki sit ruottin puolel auki, nii ei tarvii tukkii meil nuihi ruuhkiin =)

Niin ja Bamselle kans monta symppis halia! On kyl tosi kurja varmasti.. Toivotaan että se ois "vain" korvatulehdus. Mut jollei, niin vaadi lisätutkimuksii!

Pakko vähän ruikuttaa: sanoin ukolle että se saa oikeesti yhen v-lopun hoitaa tytön yörumbat, mie nukun toisessa huoneessa, että jaksasin vähä paremmin. Mies tokas että: joo, kyllä mie kulta muuten, mut me lähetään työporukalla syömään ja kapakkiin! :eek:
mm..ollu jonkin verran hiljasta meän perheessä ton lausahduksen jälkeen.. Oon niin väsähtäny etten jaksa alkaa tappeleen. Onhan se toki tärkeempää työporukan kapakki ilta, entä mun uni.. :kieh:

Ja mul lähti muisti käveleen raskauden myötä! Ei toimi vähääkään! Toisaalta, ehkkä ihan hyvä ettei kovin pitkään kaikkia asioita muistakaan..

Toukkala & Eerica 4,5 kk :/
 
No niin eipä oltu taaskaan viisaampia lääkärin jälkeen :/
Korvat oli puhtaat,tosin lääkäri sanoi että saattaa olla tulehdus jossain muualla korvassa/nielussa,mutta sitä ei pysty diagnosoimaan.Jaa,ota tästä nyt selvää...Mä oon viime aikoina syönyt hirveesti kalaa,ja jätän sen nyt pois,jos se vaikka vaikuttais.

Elppa Ei oo kivaa ei...Mä oon mitannut kuumeen kainalosta ja norm se on 37,et eihän toi 37,5 mikään paha ole.
Ärsyttää vaan kun ei tiedä mikä toisella on vialla :'(
Isot :hug: sinnekin :)

Bamse ja Leona
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Kuinka usein te muuten kylvetätte/suihkutatte vauvojanne?
Meillä suihkutellaan noin 1-2krt viikossa + päivittäinen pesu (lähinnä aamuisin pimpsa ja peppu). Varsinaisessa kylvyssä ei ole ollut kertaakaan, mökillä tosin saunonut ämpärissä :D

MP ja Bamse :hug: :hug: :hug:

Isänpäivälahjaksi Pari juttua on mietinnässä, mutta en voi tänne kirjoittaa, kun mies lukee näitä tekstejä :whistle:

ikionnellinen Tsemppiä nukutukseen! Toivottavasti jo viikon päästä alkaa helpottaa, kun Martta alkaa tottua uuteen systeemiin. :hug:

Me jäädäänkin Sofian kanssa tänään kaksin illaksi, kun mies lähtee katsomaan keikkaa = ryyppäämään. Jos vaikka saisi aikaiseksi katsoa jonkun leffan ja herkutella, kun Sofia sammahtaa. Laatuaikaa itselle ;)

Täällä on muuten nyt tuo vaihe päällä, että käännytään selältä vatsalleen KOKO AJAN. Ja hetken päästä kitinää. Voi kun oppisi kääntymään itse takaisinkin päin... |O
 
Piti vielä tulla kommentoimaan tuota pukemista...

Meillä laitetaan ryysyä päälle ihan hulluna teihin muihin verrattuna.

Ulos laitan (+5) pitkähiaisen bodin, sukkikset, housut, paidan, välikausih., lapaset, sukat, kypärämyssy, lakki, makuupussiin tiiviisti ja vielä vaunun suoja päälle ja tietty terassille suojaisaan paikkaan vaunut. Koskaan ei ole ollut hikinen kun sieltä hänet olen ottanut. Sisälläkin aina pitkähiaset alla ja päällä housut tai pusero tai molemmat. vaikka meillä on uusi talo (ei siis vedä ovista eikä ikkunoista) ja lattialämmitys niin neidillä koskaan ei ole hiki. Joskus tulee syödessä hiki ja sitten vähennän hetkeksi vaatetta. Taitaa olla samanlainen vilukissa kun äitinsäkkin.

Meillä kuletaan ukon kans tasan saman verran harrastuksissa ja viihteellä!!! En voisi ikipäivänä sietää sitä et ukko kulkee ja akka aina kotona!! Ehkä meillä mies menee omia menojaa vähän enemmän ku mää mut sekin on siitä kiinni etten minä halua läheskään aina lähteä minnekkään vaikka mies monasti sitä ehottaa. Joskus kun tulee töistä niin sanoo heti että mene käymään jossain kun näytät väsyneeltä jne... mut en mie just väsymyksen takia sit jaksa lähteä minnekkään....

Aattelin aloittaa tänään tahi huomena kokeileen pottua Emmalle. Vielä riittäis tissimaito mut voi kai sitä alottaa kokeilemaan ja totuttelemaan hyvissä ajoin??

Ihanaa, täällä sataa lunta! Pari senttiä jo maassa. :wave:
 
isänpäivälahjasta: Sovittiin ettei laiteta mitään isompia isän ja äitienpäivälahjoja. Laitetaan toisille synttäreillä ja jouluksi "kunnon" lahjoja. Se riittää. Tai mies laittaa minulle, minä laitan hänelle jos mulla rahaa omalla tilillä.

Ostin siis lahjaksi kylpytakin ja karkkia. Teen tietty kakun ja vien aamiasien sänkyyn. Ainakin olisi suunnitelmissa.
 
Vaatetuksesta: Mä laitan vaunuihin pitkähihaisen bodyn, sukkikset/housut/potkarit, sitten umpinaiseen karvahaalariin (ulkokerros sellaista ylisuurta nukkaista palloa, sisällä lämmin vuori, pipo, ja tarpeen vaatiessa tumput, ja sitten makuupussiin. Tumppuja en aina laita, kun hihat on aika pitkät ja pysyy nukkuessa makuupussissa. Kertaakaan ei ole poika edes viileä ollut, yleensä joudun kaupassa ottamaan myssyn pois, kun poika on ihan hiestä märkä niskasta.
Kesälläkin vaunuiltiin pelkkä t-paitabody päällä + harso peittona, ja silti oli ihan hiestä märkä.

Nyt kun on ollut pari viileämpää päivää, niin potkareiden/sukkisten päälle oon laittanut housut, ja parempi/paksumpi body päälle. Ostin H&M:sta tarkoituksella sellaisia pehmeitä ja vähän parempia bodyja..

Täällä nukkui jätkä 9-10.45, sitten kauppareissun 12.15-12.40, ja taas 13.45 ja vieläkin goisaa. Miten nää päivät voikin erota toisistaan kuin yö ja päivä joskus?
 

Yhteistyössä