**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Meillä näköjään ohitetaan kääntymishommat ja kehitytään muuten.Huomasin tänään että Julia vaihtaa lelun kädestä toiseen :D Ja hirveetä höpötystä ja kikatusta, paitsi kun nukkumaanmenoaika koittaa :LOL: kohta ois sen projektin aika...
 
Ensinnäkin hyvä, että Ammu on löytynyt ja :hug: sinne!!

Reissussa on taas käyty ja kotiinkin päästiin. Tosin pikkasen vmäinen olo, kun huomasin, et puhelin oli jääny autoon ja mies autolla treeneissä. Mulla olis ollu nyt asiaa, vaikka kenelle. :headwall:

Minä oon ostanu
isänpäivälahjaksi miehelle ja vaarille Hemtexistä sellaset tyynyliinat, jossa lukee "Maailman paras isä/isoisä". Ne kuvat/mutteri ym. työkalut oli niin osuvat niissä, et kun ne näin tiesin heti, että sellaset on saatava. Saas nähdä, mitä pojan isi ja vaari niistä sitten tykkäävät. Kortit meinasin tehdä itse (tietysti Rasmuksen suosiollisella avustuksella :LOL: ). Kortteihin tuli sitten joko Rasmuksen käden- tai jalanjälki tai sit ehkä molemmat. En oo osannu viel päättää. Tosin ne sormivärit (niillä kai ne on parhaat tehdä, vai mitä sano kokeneemmat??!?? :eek: ) ja kartongit on viel hankkimatta. Mut lahjat on kyl jo paketeissa.

Huomenna mun pitäis päästä miehen töiden jälkeen lähtee kahden mun kaverin kanssa syömään. Ihanaa. Se olis kolmas kerta ilman Rasmusta jossain. No saa nyt nähdä pääsenkö kuitenkaan minnekään lähtee... tuntuu et aina kaikki menee ennemmin tai myöhemmin puihin.

Meillä se Muksu puuro maistui niin hyvin,et päätin sit kokeilla tehdä tänään Piltin puuroaineksista puuron pojalle iltapalaksi. Ei se niin hyvin maistunu kuin Muksu, mutta söi kuitenkin. Siinä Muksu-puurossahan on sokeria ja tää Piltti sokeriton (lisäsin kyllä joukkoon mustikkasosetta). No nyt sit jännitän, et tuleeko tästä puurohommelista kuitenkin katastrofi, jos kuitenkin tulee jotain ongelmia vatsan kanssa. Ainut reaktio, mitä tuo puuron syönti on nyt pojassa aiheuttanut, että kakkaa tulee aiemman kahden kerran sijasta ainakin neljä kertaa päivässä. Tosin katotaan vaan,nyt kun tän sanoin, niin menee poika taas ummelle... niin siinä on aina käyny, kun oon täällä teille jotain kertonu! :(

leikin pojan kanssa aika paljon päivän aikana. Johtuen hyvin pitkälti siitä, ettei tuo oikein ole koskaan yksin viihtynyt viittä minuuttia pidempää. Meillä joku puoli tuntia yksin leikkiä on siis TODELLA KAUKANA. Meillä luetaan, lorutetaan, lauletaan (mun kauniilla äänellä :D ), kutitellaan, muuten vaan vatkataan, hypytetään, istutaan bumbossa, katsellaan leluja ja syödään tietysti niitä. Leikkimaton voisin laittaa oikeastaan jo pois. Poika ei siinä todellakaan enää viihdy, on vissiin jo ihan liikaa vauvojen juttu :LOL: . Niin ja tietysti katsotaan telkkaria, sehän lapsiperheen paras lapsen vahti. :D Sitä Rasmus jaksaa katsoa vähän pidempään (siis enemmän kuin sen 5min) itsekseen.

Rebel
 
Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
Meillä näköjään ohitetaan kääntymishommat ja kehitytään muuten.Huomasin tänään että Julia vaihtaa lelun kädestä toiseen :D Ja hirveetä höpötystä ja kikatusta, paitsi kun nukkumaanmenoaika koittaa :LOL: kohta ois sen projektin aika...
Ai onko sekin kehitysvaihe? No niin tehdään sit meilläkin. Lelu on vaihtunut kädestä toiseen jo jonkun aikaa, mutta kääntymiset ei kiinnosta, kikatus ja höpöttäminen sitäkin enemmän. Muuten siis ihan samoin kuin teillä paitsi, että meillä kikatus kiihtyy, kun nukkumaanmenoaika lähenee. Välillä kaveri on jopa nukahtanut syliin kikattaen :LOL: Ja välillä menee sitten huudoksi :( On niin tylsää nukahtaa, kun voisi jutella...
 
Mitä te muuten laitatte vauvalle tällä kelillä päälle?? Tää mamma kun puki lapselleen tänään aivan liian vähän päälle, oli toisella kylmä vaunuissa.... mamma vaan ihmettelee kun ei uni tule pienelle. :'( Huono äiti taas. :(
Meillä ei mee enää äp:n vanupuku päälle ja toppapuku tuntuu kauheen paksulta... Niin me siis asutaan tääl ytimessä etelä-Suomessa. Auttakaa minuu, etten tuota lasta kylmetä täysin!!
 
siis eikö teillä enää rebel mahu äp:n puku päälle :eek: ? Ja mie en oo ees viel kerenny käyttää sitä kertaakaa -_- Ku saatiin kaks hienoa kevyttoppapukuja ristiäislahjaks ja niitä ollaan käytetty vaa..
 
Ammu No voi! Mikäs siellä on murheena? Ei kai mitään vakavaa??? :hug: :hug: :hug:

Vauvan pukemisesta Jos lähdetään vaunuttelemaan, niin laitan vanupuvun ja vauvan makuupussiin. Ei ainakaan palele, kun usein on ihan hikinen. Toppapukua en oo edes suunnitellut vielä kaivavani esille. Jos taas mennään kauppareissulle (kaukalossa), niin usein on farkut ja villatakki päällä. Isoäidit kauhistelee, että puen kuulemma liian vähän päälle. Mutta kun aina on ihan lämmin (hikinen) vauva, kun sen kaukalosta nostaa pois ja tyytyväiseltä on vaikuttanut. Meneehän siinä hermot, jos on liian kuumakin.


*muoks* meilläkin on muitakin kevytpukuja, mut mun mielestä toi äippäpakkauksen puku on vaan niin ihana ja just sopivan paksu. Ja ihana kun se on niin pehmeä. Vauvan on varmaan mukava siinä kölliä vaunuissa, kun ei mikään paina. Kohta pitää kyllä lahkeet "ojentaa", kun alkaa käydä lyhyeksi töppösineen.
 
Eli, ensi rebel, kyllä voit ihan huoletta laittaa sen talvihaalarin päälle, ja ainakin mä harrastan vauvalla kerros pukeutumista, eli ensi pitkhihanen body, sit sukat ja siihen päälle housut(sukkahousu tyyliset), ja sit siihen päälle joku lämmin puku, esim villapaita ja villahousut, ja sit vaan jalkoihin lämpöiset fleec(tai jotkut) tossut ja lapaset käsiin. ja niin talvilakki.
Näin ainakin minä puen emman ku mennään manduca lenkille..Pue siis mielummin liikaa päälle, niin aina voi ottaa sit pois jos tuntuu että vauvalla kuuma. :D
Emmalle tuo äp vanupuku sopiva,hihoissa on tilaa vaik kuink mut pultut piti jo kääntää.

Jees, Kiwa että ammu ilmoitit itsestäs, meitä alkoi joo huolestuttaan...Toivottavasti ei mitään vakavaa ole tapahtunu...sinne iso voima :hug:


Eli nyt sit Emmaan, Maanantaina oli fyssari ja siitä käynnistä jäi hyvä mäku suushun, kun fyssari sanoi et , ei emmassa paljoa "vikaa" ole, muutaku kaks asiaa, leuka(pysyi jo paremmin alhaalla) ja oikean jalan jännitys.

Tiistaina oli neukka lekuri, päivä jolloin Emma nukkui yhteensä 1½h päikkäreit, eli oli oikeesti hereillä koko päivän. Klo18 oli vauvauinti info, oletin emma olis nukahtanu jo siel, mut ei, kiltisti kotiin saavuttua viel oikein nauroi, iltavelli ei kelvannu, joten laitettiin vaan heti nukkumaan, nukahtikin heti. Klo22.30 heräs, vetäs 200ml velliä, heh nukkui sit aamun asti.

Keskiviikko, eilen siis :D , heräs siis klo07.15 ja meni viel tunniks nukkuun. Mummi tuli VÄHÄN etuajassa , mut ei se haitannu, hereillä oltiin.Klo10.30 emma söi soseet ja meni nukkumaan. Lähdin sit klo11 parturiin, siel meni 3h ja soitin mummille et nukkuuko viel,Ja kyllä nukkui, kävin sit viel prismas ostamas lisää harsoja..Kotiin päästyä emma edelleen nukkui :eek: ja mummi oli imuroinu ja oli laittanu jauhelihakeiton poriseen....wau B) Emma heräs klo14.45, nukkui siis 4h päikkärit, söi 150ml maitoa, oli tunnin hereillä klo15.50 nukkui 1h päikkärit.
Soseet klo16.50 ja klo18.30 vein yöunille, yöllä heräs vain yhden kerran klo03..

Eli täällä kaikki hyvin...Pakko kanss myöntää että eipä tuo painonpudotus oikein inspaa ku on niin kova vauvakuume...Mutta eipä ole siis kilot noussu, siitä olen tyytyväinen :D

Emma 4kk ja 1½vkoa :heart:
 
Huomenta vaan!
Pää kipee,väsyttää,keuhkoihi koskee hengittämine,ahistaa kotityöt ja tuleva vkonloppu ilma miest :ashamed:
Siin nyt miun valituslista..enenmpääen tänää suostu valittaa *lupaan*

Viljami sai eile illal jonku kauhian huutokohtauksen...ei millää meinannu rauhottuun ja sit yöl samanlaisen :(
Huutoo tissille,tutille,ei hyvä sylis ei paikallaa eikä kävelles...raukka pien.

Täytyy tänää kattoo näppytilanne...aamul en jaksanu syynätä ku oltii hämärän hissus. Herättii siis jo varttii vaille viiis.
 
Huomenta!

Oikein mieltä lämmittää, kun täällä niin jokaisesta (mustakin näköjään) vuorollaan huolta kannetaan, kiitos siitä.

Ei mitään vakavaa. Vähän tuon isännän kanssa taas hiottiin teräviä kulmia pois tästä parisuhteesta (jaksaa muuten yllättää, miten samoista asioista jaksaa vääntää vuodesta toiseen, me on oltu kumminkin jo melko kauan yhdessä...) eikä nyt sit hotsittanu tännekään heti kirjotella, kun olis voinut tulla sanottuu ikävästi, sellastakin mitä ei tarkota. En meinaa, että tään pitäs olla joku kiiltokuvajulkisivupino (mistä joku, kuka se nyt oli puhui tuolla, oon siis kumminkin lukenu teidän jutut kumminkin, en oo missään maan alla ollut :D ), mut ihan kaikkia asioita (varsinkaan niitä, mitkä tuo musta ne huonoimmat puolet esiin :whistle: ) en välitä täällä kovin yksityiskohtasesti availla.

Juttuihin en ota (siis näihin ruokajuttuihin) sen kummemmin kantaa, kun et jokainen arvioikoon kohdallaan, millon alottaa mitäkin antaa, tuntee kuitenkin sen oman vauvansa parhaiten. Meillä edelleen tissimaito on se pääasiallinen ravinto, kasvissosetta menee satunnaisesti siinä rinnalla ja niillä on pärjätty. Kaurapuuroa alan maistattaa nyt kun 5kk täyttyy.

ursulle :hug: Joko niistä isommista olis sulle kotitöissä apua?Porukalla laitatte paikat ojennukseen... Ja vielä noista näpyistä... en oikein usko hikinäppyteoriaan, otat asian uudelleen esille vaan, jos vähänkään painaa mieltä!

Ammu ja Milla ylihuomenna 5kk :eek: (kauheeta, kun aika menee nopeesti!)
 
Huomenia...
Takana epäonnistunut yritys nukuttaa typykkä omassa sängyssä, alkuyö meni kun jaksoi tainnuttaa tissillä pariin otteeseen mut sit meni jo itelläki hermo jatkuvaan heräilyyn ja kitinään ja nostin tytön viereen jossa se sitten nukkuikin autuaan onnellisena ja heräsi vaan pari kertaa mihin lie. Pitäis keksiä orjallinen rutiini iltaan että saatais helpommaksi tuo nukkumaan meno, aivan mahdoton tappelu ja huuto taas eilen. Pistäkääs vinkkejä ja omia iltakuvoita niin saan sit matkia ja tulla purnaamaan jos ei onnistu :D ursulaiselle :hug:
Ja ilouutisia kakkarintamalta: annoin kahtena aamuna levolacia ja maha on toiminut loistavasti koko viikon :D Oli muuten aika järkky mun mielestä neuvolan ohje että mallasta voi antaa puoli desiä päivässä jos maha ei toimi... valitsin kuitenkin 2,5 ml levolacia...
Meillä muuten telkkarin lisäksi käynnissä oleva pyykkikone on tosi hyvä lapsenvahti :LOL:
 
Vielä muuten kysymys muille imettäjille... Onko teillä käynyt niin, että nyt kun vauva on isompi ja seurailee ympäristöään, niin tissille ei meinata rauhottua ollenkaan?! Joskus tuntuu, että pimeään peiton alle pitäs mennä syöttämään, ettei muut virikkeet veis huomioo syömiseltä. Pää pyörii ja maito roiskuu. En ees muista edelliseltä, et oliko tää joku ohimenevä vaihe, vai tämmöstäkö se nyt on hamaan rinnasta vierottamiseen saakka....
 
Meillä on ainakin välillä sellasta sirkusta imetys että mulla ei tahdo hermo kestää kun otetaan imu, kattellaan, imu, kattellaan, meinataan ottaa imu mut sit kuitenki kattellaan... Laitoin harson yks päivä meidän päälle kun ei muuten ois tullu mitään.
Mulla on tavote lopettaa koko touhu jouluun mennessä, ihan omista itsekkäistä syistä, joista en kuitenkaan aio potea huonoa omaa tuntoa :kieh: Yks on että mulla tulee ihan älyttömän huono olo aina imettäessä, ei oo kivaa kun etoo. Sinnillä tähän saakka mut nyt oon antanu ittelle luvan siirtyä pullomaitoon =)
 
Ammu: Kyllähä toi pää kääntyilee ku syödään ja varsinkin jos ei niin kovin nälkäne oo. En kyl miekää muista oliko ohimenevää :ashamed:

Oha noist isommist apuu,mut en raaskis heit yhtenää kotitöil vaivata ku kuiteki käyvät kouluu ja läksyi tekeevät nii pitäähä sitä omaa aikaaki olla.
Auttaavat kyl sitte iha mutisematta ku huomaavat et äippä todellakii avun tarpees.

Painiskelen imetyksen lopettamisen kaa...alkaa nimittäi tää äippä tarviimaa kunnon yöunii,edes yhtii sellasii! Tietty muuteki ois piristävää jossai käydä...
No pähkään tätä asiaa varmaa viel ens vuonakii :D

Näppyi löyty viel käsist ainakii...vähemmän kuiteki joten myö viel niit ihmetellää :/

urs ja Viljami huomen 5kk :eek:
 
Huomenta.

Niin meillä on siis todellinen sirkusnorsu. Ei oo menny äp:n vaunupaku päälle enää eikoihin. Haaroista kiristi ensiksi ja nyt kun kokeilin sitä eilen, lahkeet on aivan liian lyhkäset. Muutenkin pitää alkaa kaivelee noita 74cm vaatteita enemmän esille, kun alkaa nuo kaikki 68cm:t olee enemmän ja vähemmän pieniä. :'( Mä odotan oikeesti mielenkiinnolla sitä ens viikon neuvolaa,et mitä ne lukemat sit on. Mamman pikku norsu!! :heart:

Kun luin Sydänkäpysen juttua Emman pukeutumisesta,niin mulle tuli hyvin vahvasti mieleen, et vissiin tuo minun lapseni on jo hyvän aikaa kärsiny kylmyydestä.. raukka. Äitinsä koettaa vissiin jäädyttää pienen hengiltä.. ei ihme, että pojasta tuntuu löytyvän luonnetta! No ei vaiskaan,mut kyl mä vissiin oon vähän turhan vähän tuolle pojalle päälle pukenu. No tänään teen sit kaiken toisin ja kaivetaan kaikki villavaatteetkin nyt sit käyttöön. Ei tarvii mamman kullan sit enää jäätyä vaunuissa. Vähänkö mä oon taas kauhee äiti! :ashamed:

Täytyy sanoa, että oikeasti kiva kuulla, että muuallakin hiotaan joskus parisuhdetta entistä ehommaksi. Meilläkin on nyt jo viikon ajan ollu menossa joku ihme show. Miehestä en mitään irti saa. On vaan kuin "takapuoleen ammuttu karhu", ei puhu mulle, ei välitä Rasmuksesta ja jos jotain pyydän tai vaadin, heti kuulemma huudan ja nalkutan. Mä en ymmärrä mikä sillä miehellä taas on, mutta en nyt jaksa kyl välittääkään kun ei kerran suostu puhumaankaan. Keskityn sit vaan itse enemmän Rasmukseen. Aikuinenhan tuon munkin mieheni pitäisi olla, eli jos joku painaa/vaivaa, niin puhukoon. Minä en jaksa yrittää lypsämällä lypsää siitä jotain irti. Mut oon siis vissiin huono vaimokin! :D Mutta Ammulle :hug: , olette siis vissiin saanu kuitenkin jo selvitettyä teijän parisuhteen kiemuroita.

Rebel
 
Vaatteist Meil tuo jätkä aamusi ja iltasi vaunuis ku viileempää nii pääl body ja housut,sukat sit vanupuku kypärämyssy sekä makuupussi ja vaunujen "suojus". Sit pväl ilman makuupussii,on vaa se vaunujen oma suojus. Ei oo ollu hikine eikä kylmä.
Automatkoil ollu sisävaatteet,kypärämyssy sekä vanupuku.
Manducakävelyil ollu sit yks kerros enemmä vaatteit vanupuvun alla sekä paksumpi hattu ja lapaset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Huomenta.

Kun luin Sydänkäpysen juttua Emman pukeutumisesta,niin mulle tuli hyvin vahvasti mieleen, et vissiin tuo minun lapseni on jo hyvän aikaa kärsiny kylmyydestä.. raukka. Äitinsä koettaa vissiin jäädyttää pienen hengiltä.. ei ihme, että pojasta tuntuu löytyvän luonnetta! No ei vaiskaan,mut kyl mä vissiin oon vähän turhan vähän tuolle pojalle päälle pukenu. No tänään teen sit kaiken toisin ja kaivetaan kaikki villavaatteetkin nyt sit käyttöön. Ei tarvii mamman kullan sit enää jäätyä vaunuissa. Vähänkö mä oon taas kauhee äiti! :ashamed:


Rebel
Tuskin oot vauvaasi kylmässä pitäny, ja mä oon aina pitäny tuota että, enempi parempi, ku aina voi vähentää. Jopa itseeni puen samalla motolla..
Niin ei kyllä ollu siis tarkoitus että sulla tulee huono äiti tunne...sä kysyit ni ajattelin kertoa miten mä teen.. :D
 
Kiitokset Sydänkäpyselle ja muillekin, jotka kerroitte vauvojenne tämän hetkisestä ulkopukeutumisesta. Kiitollinen mä teiille oon, kun vaivaudutte tällaista ensikertalaista opastamaan. Toisiilla nää tällaset pukemishommat sujuu luonnostaan, toisilla (siis minä) taas heikommin.
 
Miten teidän vauva on reagoinut kellojen siirtoon? Meillä herätään kukonlaulun aikaan ja ekat päikkäritkin on parhaimmillaan aiemmin kuin ennen on edes herätty :headwall:
Meidön neiti-aika menee ihan edelleen 8-20. (Vaik ei se rytmin siirto etukäteen oikein onnistunutkaan, mut vissiin vain niin nokkela vauva että hokas sitteki ton kellojen siirron ;) :LOL: )

Ja totisesti imetykset kestää sen kolme kertaa kauemmin ko ennen kun pitää vilkuilla maisemia välistä..

Leikitystä päivisin: luetaan, laulellaan sillon tällön, ihaillaan leluja, höpötellään..Koitan välistä malttaa pitää tyttöä yksinki touhuamassa, jottei aivan oppis siihen että aina pitää olla joku vieres. Noloa myöntää mut isukki on paljon parempi leikittäjä meillä hassujen ääniensä kanssa.. :ashamed:
Meillähän ei naureta ääneen kuin isille vain, äitille vain ekstra hyvällä tuulella. :(

Vaatteina välikaus haalari, body, sukkahousut, jotkut ohkaset housut, villasukat, tumput, pipo, (kauluri jos kova vinkka), sit vaunuissa makuupussi ja vaunujen oma suoja. Mut tääl onki melkei kokoajan nykyää pakkasta.

Ja ketut, me mihinkää jumppaan tänään jaksettu, ko on taas yöt ollu nii syvältä että!! |O
Ja ko mie saan aivan keskenäni hoitaa kaikki yöt.. ukko ei ole es v-loppusin hoitanu yhtään yötä, että sais itte es yhen kunnon kokonaisen yön.

Nyt lähetään käyttään koiraa ja sit uuteen hienoon ostoskeskukseen :D

Toukkalat
 
:LOL: Minä olen sitten vissiin oikeen kaikkien vauvojenjäädyttäjien perikuva! Meillä ei vaunuihin laiteta ku body+sukkikset ( =sisävaatteet) kypärämyssy ja vanupuku. Peittona fleece. Ei muuta. :$ Mut puolustuksekseni voin sanoa, että sekä minä että Toivo ollaan varsin lämminverisiä. Aina on poika ollu lämmin ku oon sisään ottanu. :saint:

Meillä vissiin on nyt huto hellittäny, ku alotin soseet. Aika reilusti annan jo;
Lounas: ½ purkkia pottuporkkanabataattia (mäki laitan nyt purkkeihin B) )
Päivällinen: ½ purkkia mangoa
Iltapala: 120ml pepo velliä (siis 100ml mun maitoa + 6tl sosetta)
(+ normi tissitelyt tietenki)

Että aika p*ska äiti-fiilis just nyt. Oon näännyttäny lastani viikko tolkulla, vaan joittenki stnan suositusten takia! :headwall:

Mä oon niin ylpeä ittestäni, ku mulla on jo melkein kaikki joululahjat hankittu, tai ainaki materiaalit. Veljenpoika ja yks mun kaveri enää jälellä. Ai hitto, MIES meinas unohtua. :ashamed: Enpä tiedä, viittinkö sille mitää ostaakaa. Ei sille mikään kelpaa; toissa vuoden hierontalahjakortti on vieläki käyttämättä ja mä purin kesäkuussa viimejouluna antamani isyyspakkauksen. :kieh:

Nyt pitää mennä erotuomariks, koira yrittää syödä pojan ja poika vetää koiraa korvista. :whistle: Palailen vielä jos joudan. Ellei mua enää tänän näy, ilmotan nyt valmiiks, etten oo kuollu vaikken käy tääl viikonloppuna; me lähetään huomenaamuna Toivon kanssa reissuun ja jätetään isi kotiin. B)

Rypäle ja Toivo, tasan 4kk
 
Pukeutumisesta: ulos laitan sukkikset, pitkähihaisen bodyn, gollegepuvun ja syyspuvun makuupussiin vielä niin hyvin on pärjännyt...ei liian kuuma eikä kylmä =)

Ruokailu: Aamulla pullo maitoa
Lounas: ½ purkkia jotain ruokasosetta ½ purkkia hedelmäsosetta+ vettä
Välipala: pullo maitoa
Päivällinen: Sama kuin lounas+ maitoa niin paljon kun juo
Iltapala: Pullo velliä

Yöt nukutaan heräämättä..joskus syö kerran tuossa 4-6 aikaa

Max viihtyy aika paljon omineen lattialla tai sitterissä, on kuitenkin myös seuraa vaativa tapaus..joskus ei kelpaa kuin syli.

Rebel Täältä löytyy kanssa sirkusnorsu :LOL: meillä on jo suurin osa bodeista 74cm käytössä..Housuista menee vielä koko 68cm

Nyt meillä on alettu nukkumaan huimia 20min pätkiä päivällä :kieh: yhdet "pitkät" unet ottaa ja nekin kesää n.1-2t

Kohta pitää hakea likka eskarista :wave:
 
Meillä on fleecepuku käytössä vaunuissa, fleecepuku & makuupussi. Pari kertaa on nukkunut myös toppapuvussa, mutta silloin ei vaunuissa ole muuta. Meidän kuumakallella ei ole toppapukupäikkäreillä ollut kuitenkaan kuuma, melkein hikisempi se on ollut fleecepuku ja makuupussi - yhdistelmän kanssa herättyään. Muuten, se ä-pakkauksen vanupuku on ihan järjettömän mallinen. Olka-peppu -väli on tosi lyhyt, jalkaosat tosi lyhyet ja hihat ihan tajuttoman pitkät?! Ei mitään järkeä. Kannattaa kunnolla venyttää sitä pesun jälkeen kostena, niin saattaa vielä mahtua sirkusväellekin :LOL: , se nimittäin kutistuu aikalailla pesussa. Luulen, että ohut villapuku olisi myös hyvä korvamaan toppapuvut. Vinkki 5, H&M:llä oli villapöksyjä ja -bodeja (edullisesti) myynnissä, toimisivat varmaan hyvin kerrospukeutumisessa univaatteina (en kyllä itse vielä ostanut, joten älkää viekö kaikkia

MUOK: siis villapuku korvaamaan kevytvanupuvun tietenkin

Meillä tissilläoleminen on myös yhtä kurkkimista. Syömisestä ei tule mitään, jos ympärillä on katseltavaa. Paras paikka syödä on omassa makuuhuoneessa, sängyssä, pää lähes kotonaan peiton alla. :LOL: )

Ursulainen, onko Manduca maineensa veroinen? Meidän BB alkaa käydä äidille liian raskaaksi, enkä taas kauppakeskuksiin ym. jaksaisi ottaa kantoliinaa sidottavaksi. Pitäisi olla joku näppärä ratkaisu. Tuntuu vaan niiiiiin turhalta laittaa taas yksi satanen kantovälineeseen ;)
 
en nyt ehi paljoja, en ees kaikkia lukea mut rypälemeil oli nlassa samaa touhua, tai siis pituuskasvua liian vähän mut käsittääkseni se on tossa 3-4kk normaalia että kasvu "notkahtaa", lääkäri sano et verikokeisiin mutta peruin sen että katottas kasvu viä 5kk nlassa (ens ma), kun olin just alkanut antaa korviketta tissin lisäksi ja nyt menee vähän kiinteitäkin... oma maito melko lopus. ikävä kyllä.liikaa stressiä ollut..
niin ja huvitti toi harrastus homma teillä, aika samalta kuulostaa kun meillä... miehellä ma,ke,to,pe,su treenejä ja la yleensä pelataan jossainpäin suomea... salibandy ja 2 eri jääkiekkoa...... että näin.. mun oma aika = ?? jossain... no en sitä kovin tällä hetkel kaipaakaan mutta jospa haluaisinkin harrastella vaikka 3krt vkossa niiin..hmmm.. n olenkil käyn lähes päivittäin koirienkaa ja uimas esikoisenkans kun ehin ja pilates on kans pitänyt alottaa... kai täs jossain vaihees.

soseet teen ite, musta tulee ihan yhtä sileitä kun kaupankin kun keitinveteen soseuttaa sauvasekottimella! liisteriä toki, jos peruna kovin kiinteetä...

stna kun joskus tuntuu et nuppi hajoo kun odessa tyttelillä uhma NYT JO, just kun esikoisen KOLMEN VUODEN UHMA alkanut hellittään...!!!!! sitten kipeenä ja välilevynpaskapullistumankans tää siivoillaan ym..njoo.. se siitä.
 

Yhteistyössä