**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Apuva, poika heräs klo 8, nukkui 9-10 ja sit 12-13 ja nyt taas 14.45 eteenpäin ja vieläkin kuorsaa, ja edelleen tutti suussa! :eek: Ostin eilen uusia MAM:n tutteja, 5kk eteenpäin.. näyttää olevan sopivia pojalle :D

Ei kai yöunet voi mennä sekaisin? :O
 
menhit:
toukkala:

Ai niin MP ja muut joiden tekstit katoilee: ennen ko painatte vastaa nappia kopioikaa teksti esim. wordille.. (tai kirjottakaa sinne suoraan)..Opin ite tekeen niin ko tarpeeks monesti tekstit katos. ;)



luulis et riittää et kirjottaa tekstin ja painaa kopioi ennen ku lähettää, sit jos teksti katoaa se löytyy kun, TADAA, painaa liitä :D
Joo, niin riittääki, mut kun en tiä kuin kokeneita koneen käyttäjiä siel ruudun takana on nii aattelin sit vääntää rautalangasta. :ashamed: :D

Tuo tyttö ryömii jo pikku matkoja! Tosin varmasti "vahingossa" kun yrittää nii kovin, mut silti, ei tarviis olla nui kiire! |O
 
Niin ja oikein sievälle näyttää Rypäle!
Itte raskaus aikana leikkasin selän puolivälin yli ulottuvat hiukset, onneks, sillä tyttö pitää jo tätä hiukka yli olkapäiden ulottuvaa liaaninaan...

Elppa: emmie usko, Eericalla ei vaikuta mitenkää uniin semmonen parinkaan tunnin heitto pvunien määrässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
H-emo: Rypäle on niin extrahyvä noiden kestisten kanssa, etten oikeastaan tohtisi tähän väliin mitään edes sählätä, mutta osakestoilijana täältä hieman inisen. Eli lähinnä sitä kyselisin, että minkä merkkisiä ne sun taskuvaipat ja aiot on? Meillä on Bumgeniouksia käytössä ja ainakin toistaiseksi sinne on riittänyt sisään ihan se Bumin oma mikrokuituimu, joka riittää hyvin 3-4 h vaihtovälille. Me siis kotikestoillaan (keksin just termin) eli käytetään kestoja yleensä päiväsaikaan kotonaollessamme. Muuten mennään Pamperseilla ja Liberoilla =)

Kysyin selvennystä ihan vaan sen takia, ettei turhaan tule liian paksua pakettia. Mulla on myös yksi Fuzzy, joka tuntuu olevan monen suosiossa, mutta siitä en ole tykännyt yhtään, falskaa helposti ja sen oma imu ei riitä mihinkään. Jos taas laittaa muuta sisään, tulee kauhean paksu paketti.

BTW: mullahan on myös edelleen nivelet ihan hajalla, mutta olen itse laittanut sen hormonien piikkiin, koska oireet tulivat loppuraskaudesta, eikä ongelmia ole aikaisemmin ollut. Etenkin ranteet eivät tunnu kestävän painoa (huomaa jumpatessa). Pitäisiköhän munkin mennä lääkäriin...? Äh, taidan katsella imetysajan tätä, kun sullakaan ei ollut mitään syytä huoleen.
Meilläkin opetellaan kestoilua alkuun näin vain kotioloissa. Siinä paketis on aio:t Bumgenious deluxe ja Swaddlebees sekä taskuvaippoja Muksut, Green acre designs, Happy Heiny's, Fuzzy Bunz ja Bumgenius 3.0. Sitten niitä imuja on vaik minkälaisia, mikrokuitua, bambua, hamppua, flanellia, froteeta ja harsoja. En oo vielä päässy yhtään perille muusta kuin siitä, että osa noista M-kokosista vaikuttais olevan vähän pieniä meidän sirkusnorsulle. :D
 
Tiivari siis toimii niin et ku on otollinen aika päivästä, yleensä iltasella vähän ruuan jälkeen nappaan likan kainaloon ja hoitoalustalle, vaippa pois ja talouspaperia pepun alle, sitten jutellaan kakasta ja piän ipanan jalkoja ylhäällä ellei ite sitä tee, sitten tulee kakka, tosin ei toimi aina :D Välillä jos just tyttö ähisee kamalasti ilman mitää näkyvää syytä mennään kakalle. Niin ja sillon ku ei tuu kakkaa ni sitten tulee melkein aina ainakin pieruja, joten ei se ihan turhaakaan ole :D
Potalla aletaan varmaan istuu sitten ku tuo neiti rupee istumaan enempi. eli varmaan reilun kuukauden päästä.

mut nyt alkoki ihme kähinät taas, lähetäänki kattoo mitä sieltä suolistosta löytyy :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja haikaraemo:
Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
H-emo: Rypäle on niin extrahyvä noiden kestisten kanssa, etten oikeastaan tohtisi tähän väliin mitään edes sählätä, mutta osakestoilijana täältä hieman inisen. Eli lähinnä sitä kyselisin, että minkä merkkisiä ne sun taskuvaipat ja aiot on? Meillä on Bumgeniouksia käytössä ja ainakin toistaiseksi sinne on riittänyt sisään ihan se Bumin oma mikrokuituimu, joka riittää hyvin 3-4 h vaihtovälille. Me siis kotikestoillaan (keksin just termin) eli käytetään kestoja yleensä päiväsaikaan kotonaollessamme. Muuten mennään Pamperseilla ja Liberoilla =)

Kysyin selvennystä ihan vaan sen takia, ettei turhaan tule liian paksua pakettia. Mulla on myös yksi Fuzzy, joka tuntuu olevan monen suosiossa, mutta siitä en ole tykännyt yhtään, falskaa helposti ja sen oma imu ei riitä mihinkään. Jos taas laittaa muuta sisään, tulee kauhean paksu paketti.

BTW: mullahan on myös edelleen nivelet ihan hajalla, mutta olen itse laittanut sen hormonien piikkiin, koska oireet tulivat loppuraskaudesta, eikä ongelmia ole aikaisemmin ollut. Etenkin ranteet eivät tunnu kestävän painoa (huomaa jumpatessa). Pitäisiköhän munkin mennä lääkäriin...? Äh, taidan katsella imetysajan tätä, kun sullakaan ei ollut mitään syytä huoleen.
Meilläkin opetellaan kestoilua alkuun näin vain kotioloissa. Siinä paketis on aio:t Bumgenious deluxe ja Swaddlebees sekä taskuvaippoja Muksut, Green acre designs, Happy Heiny's, Fuzzy Bunz ja Bumgenius 3.0. Sitten niitä imuja on vaik minkälaisia, mikrokuitua, bambua, hamppua, flanellia, froteeta ja harsoja. En oo vielä päässy yhtään perille muusta kuin siitä, että osa noista M-kokosista vaikuttais olevan vähän pieniä meidän sirkusnorsulle. :D
No nyt tuli megalainaus... Eli jos siellä on niitä Bum 3.0, niin yritä löytää sen vaipan oma imu (sellainen valkoinen "vanhan ajan vaipan" muotoinen mikrokuitua, jossa on nepparit) ja kokeile pelkästään sitä, meillä ainakin riittää.
 
Pilateksessa oli toooosi kivaa! Nyt vaan hirvee perheriita pystyyn, kuka saa käydä, ku miehelläki olis tiistaisin treenit... :whistle: Sillä kyllä on myös perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina, ni kyllä mun pitäis tää tiistai saada, eikö niin? :attn:

Tuli tässä mieleen, että annatteko te muut kaupan soseita? Ku puhutte aina purkeista... Mä oon täällä miettiny ja miettiny, et mitämitämitä.... :ashamed:

Neuvolakuulumisia;
3kk............4kk
6480g........6825g
63cm..........64cm

Että ei kovin hyvin... :( Meijän terkkahan on se ihme hiippari, mitä täälläki ollaan päivitelty. Vielä viimeks se jauhas mulle, että imetyksellä 6kk asti ja nönnönööö, mut nyt vaihtu ääni kellossa, ku näki noi mitat ja kuuli Toivon hurmaavaa huutoa. Yleensä Toivo on vieraskoree neuvolassa, mut nyt oltiin siellä niin kauan, et kerkes hermostua. (Kun tää taulapää oli taas unohtanu merkitä meijän ajan koneelle ja odoteltiin sit melkein tunti, et päässtii :headwall: ) Eli nyt on sitte virallinen ohjeistus antaa niin paljon sosetta pojalle ku vaan jaksaa syödä. B)

Mitäköhän mä nyt jo unohdin....? :xmas:
 
Meil ensin maistellaan kaupan sosepurkilla, sit jos ok, teen itte mössöä isomman satsin. Ja oon haalinu noita sose purkkeja ja pakkaan ite tekemät soseet sit niihi :)

muoks* paitsi mitään erikoisia esim. mango sosetta en kyl tuu tekeen.. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
mä en enää kerro teille mitään |O
Meillä esikoinen on nyt kuumeessa ja mulla on semmonen olo että rytinällä kipeeks kaikki |O
Siis juurikin kerroin että kun ei likka oo ollu ollenkaan kipee ja voi perkele! Siis niin tarttis pitää läpi kiinni :headwall:
Palaan palstalle kun rauhotun :D
 
Kiitos Bb:lle tuosta linkistä. Eipä kovin lupaavalta vaikuttanu. Yks ainut istuin saanut "hyvän" arvosanan ja siitä kys. istuimesta oon saanu huonoa palautetta käytettävyyden kannalta (tuol lastentarvikkeet-puolella). Eikö noille maailman tärkeimmille pikkuihmisille löydy tarpeeksi kunnollisia istuimia,jotka olis vielä turvallisiakin! :eek:

Meillä syödään pääsääntöisesti kaupan purkkisoseita, kun oon niin laiska itse niitä soseita tekee tai sit rakenteesta tulee jotenkin niin ällöttävän liisterimäinen,ettei oikein Rasmukselle maistu. Bataattisose oli hyvän näköistä ja makuista, sitä voin tehdä jatkossakin itse.

Mä oon kateellinen Rypäleelle! On päässy oikein kampaajalle ja pilatekseenkin. Mäkin haluun!! Mut ei, meillä kans noi miehen treenit ja menot on tärkeysjärjestyksessä ensisijalla.

Nyt nukkumaan, et jaksaa huomenna taas reissata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
rypäle olikos neukka sitä mieltä että huudot vois johtua eväitten vähäisestä määrästä?
En mä ihan tiedä, mut eihän nyt ketään ainakaan naurata, jos maha kurnii... Ja ainaki tän päivän perusteella tuntuu, et ku mies anto aika reilusti sosetta oli Toivo ku mikäki normaali vauva! :eek: Kyllähän mulla maitoa tulee aika paljon, mut ei se nyt vaan nähtävästi oo riittäny pojalle. Voisin sanoa pari "kaunista" sanaa niille, jotka on mulle jauhanu sitä 6kk täysimetystä... :kieh: (en tarkota ketään täällä )


Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Mä oon kateellinen Rypäleelle! On päässy oikein kampaajalle ja pilatekseenkin. Mäkin haluun!! Mut ei, meillä kans noi miehen treenit ja menot on tärkeysjärjestyksessä ensisijalla.
Mä oon melkein kateellinen iteki itelleni! Mä en yleensä pääse mihinkään... |O ;) :whistle:
 
Samaa mietin Rebel minäkin, että onpa tosiaan 9- kg -sarjassa mistä valita, kun lähes kaikki ovat saaneet arvosanakseen tyydyttävä tai heikko. En haluaisi ostaa lapsoselleni turvaistuinta, joka kolarissa toimii tyydyttävästi... Tai hyvin etutörmäyksessä, mutta huonosti sivutörmäyksessä :/

Minä mietin tätä: http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/maxi_cosi_priorifix_2007/

Mutta meidän nykyisessä autossa ei ole noita isofix-kiinnikkeitä. Varmaan menee auto vaihtoon jossain vaiheessa, mutta milloin..? JA tämä on nokka menosuuntaan, kun pienille kuitenkin suositellaan selkä menosuuntaan.

Toivottavasti Rypäleen perheessä huuto vähenee! :hug:

Minä taidan olla ihan viimeinen pelkkiin daisareihin luottava tapaus? Meillä kun tuo pikkuinen kasvaa vielä ihan riittävästi maidollakin (sillä "liian rasvaisella", sirkuskamaa, muistattehan ;) ) Noh, näillä eväillä mennään toistaiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Tuli tässä mieleen, että annatteko te muut kaupan soseita? Ku puhutte aina purkeista... Mä oon täällä miettiny ja miettiny, et mitämitämitä.... :ashamed:
No mulla on kyllä pakkanen väärällään itsetehtyjä soseita, mut ajattelin aloittaa noilla kaupan soseilla kun ovat niin paljon sileämpiä. Ensimmäiseksi tyrkytin itse keittämääni perunaa, mutta kakoi sitä vaan. Eli en saanut siitä tarpeeksi sileää. Kun nyt pääsee makuun, niin alkaa mennä varmaan vähitellen karkeammatkin. Itsetehty omppusose onkin jo käytössä. Pakkasessa on siis parsaa, kukkakaalia, porkkanaa, kesäkurpitsaa ja omenaa.

*muoks* Tulin just ystävän luota, joka tarjos mulle kunnon niska-hartia hieronnan juorujen kera. Ihanaaaa! :heart:
 
Huomenta =)
Aloteltii täs aamu omatekemällä luumusoseella ku joku puhu niist tärkkelyksist ja ummetuksesta...nyt ei löydy tärkkelyst tuost soseest :D
Jätkä niiin ummes et ihan säälittää :(

Tänää ois jumppa,mut onko pakko mennä jos ei haluu??? Se vois henkisest olla piristävää...mut väsymykseltäin en jaksas :headwall:
Sitäpaitti matkaaki sinne noin 23km. *seliseli* :ashamed:
 
Yks tuttava th sanoi, että tuo äidin maito sillon suositellun imetys ajan lopuilla (n. 4 kk ->) alkaa olla semmosta "sokerivettä", eikä laps saa siitä enään mitään immuuni suojaa tms.

Ihanaa! Tänne aukee huomenna tuo uus kauppakeskus (se on oikeesti meän mittapuussa tosi iso!) Sit mie pääsen shoppaileen koko päiväks! Ensin mennään aamulla jumppaan ja sit ostoksille (jos ei nyt aivan kaamee ryysis oo siel heti aamusta, aika epätdennäköistä kyllä).. :)

Hmbh, Eerica taas viime yönä majottu viereen nukkuun! |O Ei siitä muuten ois haittaa vaan käy vähän ahtaaks peti (Ja mie ko luulin opettaneeni tytön hienosti omaan sänkyyn nukkuun..)
Ja tyttö on aivan ihastunut siihen muksun kaurapuuroon! Annoin eilen illalla vähä isomman satsin jo, nii jäi vielä suu auki oottaan ihan touhussa lisää sitä, sit alahuuli vipatti ko tajus ettei enempää tipu..
Uskaltaisko tänään antaa jo niin paljon kun tyttö tahtoo/jaksaa syä? Miten nopeesti teil muil on ruvettu antaa täysiä annoksia?

Ja sit :attn: Miten saisin luumun maistumaan? Meilläki toi masu nyt saatiin toimiin ehkä tol luumul, mutta on vissii saanu tyllerö siitä tarpeekseen, eikä oikein enää maistu, mitä siihen vois laittaa esim. sekaan, jotta maistuis taas paremmin?
Ja omppu sosetta ite tehneet: mistä omenista ja miten säilyy? (meneekö semmoseksi tummaksi mönjäksi?)

Toukkalat
 
omppusoseesta: Mä tein ihan isoäidin puusta poimituista kaneleista ja joistakin vaaleakuorisista (ei hajuakaan mitä ne oli). Keitin vaan pienessä vesimäärässä ja soseutin. Ja sit pakkaseen. Ei ole tummentunut lainkaan. Ja itse kun maistelin, niin on aikast makeaakin. En siis lisännyt mitään makeutusta. Ja Sofialle ainakin uppoaa oikein hyvin. Osan laitoin kuorineen (vitamiinit), ja nää alkuerät kuorittuna.

Luumusta
Voiskos koittaa sekoittaa luumua siihen puuroon, jos kerran puuro maistuu...?

Puuromäärästä:
Yleensä 2-3 pvässä huomaa jos allergisoi tai tulee vatsavaivoja. Mä ajattelisin niin, että jos mitään ei tule, niin anna lapsen syödä.

Meil näköjään muuttuu nää yöt nyt koko ajan. Eli hakeekohan sopivaa rytmiä kohdilleen tuo nappula. Nyt on pari yötä mennyt yhdellä syötöllä klo 03. Siitä nukkuu klo 8-9 asti OMASSA sängyssä. Kun siis tähän asti on tarvinnut viimeistään klo 6 nostaa viereen. Ja ei oo tarvinnut nousta laittamaan tuttia lainkaan. Voi olla, et mun korvatulpat auttaa myös asiaan. Kun en herää joka ähinään, niin en niin helpolla syöksy sitä tuttiakaan tyrkyttämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toukkala:
Ai niin ja Ursulainen: Teitkö itte luumusoseen siis aivan kuivatuista luumuista? (en mikään ruuanlaitto ekspertti oo.. :ashamed: )
Juuh,kuivatuist luumuist keitin ja osan keitinvedest sinne soseesee vähän notkistamaa ja loput tuttipulloon "mehuksi" jota sit pvänmittaa juuaa...jos sekii vähä auttas.

Ammu on aikas ahkeraa kirjotellu tuonne mitäs nyt osioon...käin kurkkii ku ikävä tul :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
Minä taidan olla ihan viimeinen pelkkiin daisareihin luottava tapaus? Meillä kun tuo pikkuinen kasvaa vielä ihan riittävästi maidollakin (sillä "liian rasvaisella", sirkuskamaa, muistattehan ;) ) Noh, näillä eväillä mennään toistaiseksi.
Et oo! Täälläkin mennään lähes täysin daisareilla. :wave:

Tosin soseita annan muutaman lusikallisen kerran päiväs makuja testaillakseni. Niistä ei kyllä maha täyty. Mä oon tehnyt soseet toistaiseksi itse, kun purkki tuntuu niin isolta näin maistiaismielessä. Saa tehtyä niin pienen määrän kuin haluaa, kun suostuu syömään loput itse. :D Höyrykattilalla oon keittänyt ja sitten keitettyä vettä joukkoon ja sauvasekottimella hienoksi. Kunhan poitsu oppii vähän paremmin syömään, aion karkeistaa rakennetta.

Minuu kiinnostaisi, millaisia leikkejä puuhailette vauveleittenne kanssa ja kuinka kaukan päivässä? Meillä laulellaan ja luetaan sitä äityspakkauksen lorukirjaa (tykkää siitä ihan älyttömästi), myös aamun lehteä rapistellaan ja sitten tietysti leluja ojennellaan ja lörpötellään niistä. Vähän pienempänä jaksoin vielä pyöritellä lakanan sisällä "haikaranpussia" ja tehdä muitakin jumppaliikkeitä. Viime aikoina nivelkivut on vieneet nuo halut.

Välillä annan pojan olla ihan omissa oloissaan, kuten esim. nyt peuhaa omassa sängyssään unilelun kanssa. Puuhamatolla saattaa myös olla parikyt minuuttia ihan keskenään. Onkohan liian pitkiä aikoja, kun äitikään ei ole aina näköyhteyden päässä? :xmas:

Tänään ois äitivauvajumppa, mutta jää taas väliin, kun lähetään kyläilemään siskon luo. =)
 

Yhteistyössä